Hopelijk zien ze dat dan snel in! Sterkte iig! Wat ik zo lees hier in dit topic (ik lurk vooral voor de lieve foto's) gaat het super met JJ en ben je een lieve mama voor 'm!quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
lang, heel lang verhaal.. mijn oudste dochter (van een andere vader) is al jaren uit huis geplaatst, en ik heb mede daardoor een alcohol probleem gehad. alle factoren bij elkaar tellend zijn ze bang dat ik terugval in dat alcohol probleem. en ik doe werkelijk alles om te bewijzen dat dat niet het geval is ... maar af en toe wordt het me wel even teveel
quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:41 schreef mrien het volgende:
Tandje voor Leander en Marlien![]()
Wel heel zielig natuurlijk!
En een rollende Merel![]()
5 maanden Thomas, wow wat gaat het snel!
Wat fijn dat de koorts weg is Llewella! En wat heeft ze goed geslapen!
Wil je nog even mijn vraag in Het kolftopic beantwoorden?
Rollende Seb![]()
Monster Elin![]()
DJMO![]()
Ik heb eindelijk weer een rustige avond tot nog toe. Lotte slaapt gelukkig weer eens 's avonds. Wat een drama kan ze ervan maken zeg. Op haar kamertje staat nu de radio zachtjes aan en alle knuffeltjes heb ik uit bed gehaald behalve haar gewone knuffel. Kijken of het helpt..
Vannacht was ze 4x wakker, waarvan ik er 2x uit moest voor het voeden en 2x zat ik al rechtop in bed en bijna uit bed toen ze gelukkig weer ging slapen..
quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:43 schreef Linda2205 het volgende:
Flauw dakoot..ik hoopte op Elin-nieuws en of foto's als dankjewel voor het mooie topic
Ahhhhhhquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
DJMO
Kijk Freecell! Hij past! Dank je!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow 1x per dag.... helemaal verkeerd gelezen... sorry... Okay als hij er zo onrustig van wordt, kan ik het me voorstellen. geeft niet hoorquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:48 schreef DJMO het volgende:
1 keer per dag diaan1 x per week zou niet haalbaar zijn ben ik bang.. ik geef hem gewoon liever thuis de fles, omdat ik het daar zo rustig mogelijk kan maken, op 'onze' manier (lekker op de grond tegen de bank aanzitten bv). in een andere omgeving is onrustig, en dat hoeft voor mij niet vaker dan 1 keer per dag. ik merk het echt aan hem als ik een hele dag op sjouw ben geweest, dan is hij de dag erna niet te genieten en drinkt hij moeilijk en kan ik zijn hapjes wel vergeten omdat meneer wil slapen of huilen. dat wil ik dus niet
![]()
fijn dat lennon nu wel goed dronk! wil je geloven dat ik onderweg naar huis van de boodschappen nog heb lopen denken dat je een grotere speen moest proberenik vergat het je alleen te zeggen door de kopzorgen hier
mrien en lotte
Waaaaar kopen we dat?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
CookieTylerMonster![]()
die hebben wij trouwens in de versie van babyElmo... ze zijn erg leuk.
Inderdaad handig! Tnx!quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:05 schreef DJMO het volgende:
elin vindt de emmer niet zo leuk??? en raissa ik kwam deze nog tegen vandaag .. jij vond die andere ook handig, dus deze zal je ook wel boeien denk ik. mij wel iig![]()
ingrid wat een lief kereltje is het zo
Geen idee, zat in de kraammand. Een koffertje van Elmo met een pyjama, rompertje en slab erin met Elmo erop.quote:
Ga ik morgen weer proberen. Wij natuurlijk met dat toestel helemaal klaar staan vanavond, gaat ze alleen maar breed liggen grijzen, geen enkele actie meerquote:
Dit heb ik al héééél vaak gedachtquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:04 schreef Lkw het volgende:
Sorry, maar ik kan het niet laten, want de TT doet pijn aan m'n ogen. Het is 'baby'tjes', geen 'babietjes'. We hebben het hier niet over groente, toch?
zelfde effect als de camera omdat ik de cam ook vast moet houdenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 07:54 schreef DJMO het volgende:
ik ben benieuwd wanneer jr. gaat rollen ...
dakota, webcam al eens geprobeerd? ik kreeg jr ook niet lachend op de foto met gewone camera (in het begin) en met de webcam lukte het wel toen
mwoah t maakt ook geen bal uit hoe snel ze zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:33 schreef cattie het volgende:
Fee rolt nog niet, speelt geen vliegtuig en draait nog niet om. Ze is niet echt snel. Maar wel heel mooi en lief!
DJMO, beter een controle te veel dan te weinig. Succes ermee.
mwoah, enerzijds geef ik je gelijk; anderzijds zeg ik wel; mag ik nog leven zonder een slaaf te zijn van jeugdzorg? ik krijg namelijk nauwelijks tijd om adem te halen en dat wordt gewoon teveel .. ik wil best meewerken hoor, maar wel binnen redelijke grenzen.. ik doe mijn best, de gezinsvoogd hoort van alle kanten alleen maar positieve verhalen (waardoor ik toch ga denken waarom wil je dit er dan nog bij? wil je soms zien hoe een mens kapot kan gaan onder de idiote druk die jullie opleggen, of wil je me op deze manier terug de alcohol injagen zodat je me mijn kind kan afpakken??) wat ze overigens never gaat lukken!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:33 schreef cattie het volgende:
Fee rolt nog niet, speelt geen vliegtuig en draait nog niet om. Ze is niet echt snel. Maar wel heel mooi en lief!
Deze ook met zeseneenhalve maand, geloof dat ze het met een maand of vier wel deed maar meer per ongeluk dan dat ze wist waar ze mee bezig was. Dokter op CB zei dat ze pas rond de 9 maanden zich zorgen gaan maken als ze dat nog niet doetquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:11 schreef DJMO het volgende:
het dochtertje van mijn nichtje rolde met zeven maanden nog niet, en had een hekel aan liggenwilde alleen maar zitten
idd dat mag van mij ook wel ja..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:40 schreef cattie het volgende:
Ik vind Fee al zo veel gegroeid idd! Ik kan me er ook niet druk om maken hoor. Dikke kans dat dit ons laatste kind is, laat haar het maar lekker rustig aan doen. Behalve misschien doorslapen, dat mag wel wat sneller. na 2 hele slechte nachten had ze vannacht gelukkig maar 1 voeding nodig.
nouja weet je .. misschien klinkt het lullig. Maar toch is het goed dat ze je extra in de gaten houden. Als jij zelf een verhaal hoort over een kind dat uit huis is geplaatst een rehabiliterende moeder (of afgekickte) die een nieuw kindje krijgt..en die niet tot amper in de gaten wordt gehouden..dan heb jij ook je bedenkingen. Natuurlijk is het lastig voor je. maar jij bent degene die kan laten zien dat je het nu prima doet en dat je ze niet nodig hebt. Dus maak daar juist gebruik van dan je te irriteren want uiteindelijk heb je er alleen maar baat bij (en het is uiteraard niet voor niets)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
mwoah, enerzijds geef ik je gelijk; anderzijds zeg ik wel; mag ik nog leven zonder een slaaf te zijn van jeugdzorg? ik krijg namelijk nauwelijks tijd om adem te halen en dat wordt gewoon teveel .. ik wil best meewerken hoor, maar wel binnen redelijke grenzen.. ik doe mijn best, de gezinsvoogd hoort van alle kanten alleen maar positieve verhalen (waardoor ik toch ga denken waarom wil je dit er dan nog bij? wil je soms zien hoe een mens kapot kan gaan onder de idiote druk die jullie opleggen, of wil je me op deze manier terug de alcohol injagen zodat je me mijn kind kan afpakken??) wat ze overigens never gaat lukken!!!
ik ben allang blij dat ze na t drinken gelijk weer in slaap valt.. meestal slaapdrinkt ze zelfsquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:45 schreef cattie het volgende:
Nou, dan loopt Elin 3x voor op Fee!![]()
Ive ging doorslapen met 9 maanden, maar slaapt sindsdien erg goed. Ik heb dus nog wel hoop.
Dat scheelt al een heleboel ja! Gelukkig gaat dat hier ook meestal goed, alleen afgelopen week niet ivm een verstopte neus. Fee was aan het spoken en ik zag er overdag uit als een spook...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:48 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik ben allang blij dat ze na t drinken gelijk weer in slaap valt.. meestal slaapdrinkt ze zelfs
ik heb nu alleen problemen met r in slaap krijgen.. niet verantwoord om r bij ons in slaap te laten vallen (op de bank) maar in bed is gewoon een dramaaaaaa waardoor ze nog wakkerder wordt..dus dan maar zo en dan leggen we haar er later wel inquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:50 schreef cattie het volgende:
[..]
Dat scheelt al een heleboel ja! Gelukkig gaat dat hier ook meestal goed, alleen afgelopen week niet ivm een verstopte neus. Fee was aan het spoken en ik zag er overdag uit als een spook...
weet je, ik heb altijd gezegd, dat ik controle's niet erg vind .. maar de druk die ze me nu opleggen (zowel cb, huisarts, fysio, jeugdzorg, jeugdplein, bouman, bloedprikken) (waarvan het cb, huisarts en bloedprikken overigens op mijn eigen initiatief zijn!!) en dan daarboven op nog eens drie volle dagen (dat wilde hij in eerste instantie) mkd .. ik had in het begin ook kunnen zeggen: ik wacht wel af waarmee je komt, maar ik had zelf (in de wetenschap hoe jeugdzorg werkt) al bedacht hoe ik het beste kon laten zien dat ik overal aan mee werk (en zal blijven meewerken, mits binnen redelijke grenzen!)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:47 schreef Dakota het volgende:
[..]
nouja weet je .. misschien klinkt het lullig. Maar toch is het goed dat ze je extra in de gaten houden. Als jij zelf een verhaal hoort over een kind dat uit huis is geplaatst een rehabiliterende moeder (of afgekickte) die een nieuw kindje krijgt..en die niet tot amper in de gaten wordt gehouden..dan heb jij ook je bedenkingen. Natuurlijk is het lastig voor je. maar jij bent degene die kan laten zien dat je het nu prima doet en dat je ze niet nodig hebt. Dus maak daar juist gebruik van dan je te irriteren want uiteindelijk heb je er alleen maar baat bij (en het is uiteraard niet voor niets)
Kapot? Zo erg is het nou toch ook weer niet?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
weet je, ik heb altijd gezegd, dat ik controle's niet erg vind .. maar de druk die ze me nu opleggen (zowel cb, huisarts, fysio, jeugdzorg, jeugdplein, bouman, bloedprikken) (waarvan het cb, huisarts en bloedprikken overigens op mijn eigen initiatief zijn!!) en dan daarboven op nog eens drie volle dagen (dat wilde hij in eerste instantie) mkd .. ik had in het begin ook kunnen zeggen: ik wacht wel af waarmee je komt, maar ik had zelf (in de wetenschap hoe jeugdzorg werkt) al bedacht hoe ik het beste kon laten zien dat ik overal aan mee werk (en zal blijven meewerken, mits binnen redelijke grenzen!)
hoe maak je een mens kapot wat al tot het uiterste gaat om mee te werken ... zal ik mijn huishouden maar snachts gaan doen ofzo??
Hoe doen alleenstaande, werkende moeders dat dan? Johan kan toch ook zijn handjes laten wapperen, al is het maar om het koken van je over te nemen (ik roep maar iets).quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
... zal ik mijn huishouden maar snachts gaan doen ofzo??
dat kan hij niet, en hoeft ook niet voor mij .. hij staat om vijf uur op, is om half 5 thuis, doet genoeg..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:00 schreef geppie het volgende:
[..]
Hoe doen alleenstaande, werkende moeders dat dan? Johan kan toch ook zijn handjes laten wapperen, al is het maar om het koken van je over te nemen (ik roep maar iets).
Idem hier, ze kan net haar hoofd opheffen. Een heel verschil met Fons, die deed dat bijna meteen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:33 schreef cattie het volgende:
oke dan heb ik ook nog een laatste.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat kan hij niet, en hoeft ook niet voor mij .. hij staat om vijf uur op, is om half 5 thuis, doet genoeg..
en dakota: tuurlijk is het goed dat er controle is.. maar je kan ook te ver gaan en te veel eisen van iemand .. dat is alles wat ik er nog over zeg
ja hallo.. maar Elodie heeft r energie al hard genoeg nodig om te groeien blijkbaarquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Idem hier, ze kan net haar hoofd opheffen. Een heel verschil met Fons, die deed dat bijna meteen.
Ik denk nooit dat zij ook voor haar 11de maand haar eerste stapjes gaat zetten.
sinds vannacht wil ik het bij deze houdenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:33 schreef Dakota het volgende:
sins ik Elin heb wil ik nog 20 kinderen
ik hoop dat dat na een (hopelijk)tweede weer uit mn kop is
ze heeft een tweekamerwoning toch?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
DJMO: als je het niet redt met het huishouden doordat je zoveel de deur uitmoet voor controles enzo kun je misschien bij de huisarts aankaarten dat je hulp nodig hebt in de huishouding?
Maar ja, daarvoor moet je natuurlijk wel thuiszijn.
Daar heb je wel een puntquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:47 schreef Dakota het volgende:
[..]
ze heeft een tweekamerwoning toch?
ik ook..kost me nog geen halfuurtje.
en daarbij..als je niet thuis bent..maak je ook niets vies!
Die truc gaat hier niet op, helaas. Huisdierenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:47 schreef Dakota het volgende:
zeggeuh, jij hebt een huishoudster jij luxe-moeder!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Die truc gaat hier niet op, helaas. Huisdieren
ik doe wel net of ik dit niet gelezen hebquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:07 schreef Marie79 het volgende:
Jee, als ik jullie verhalen lees, bof ik toch echt met Maarten en het slapen... Gisteravond om kwart voor 8 de laatste fles, en vanmorgen om kwart voor 8 kwam W. me melden (die ging te werk) dat Maarten wakker aan het worden was! En nu ligt hij ook weer te slapen...
Ik bof ook hoor, af en toe een dagje minder ertussen.... maar over het algemeen, hier ook geen klagen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:07 schreef Marie79 het volgende:
Jee, als ik jullie verhalen lees, bof ik toch echt met Maarten en het slapen... Gisteravond om kwart voor 8 de laatste fles, en vanmorgen om kwart voor 8 kwam W. me melden (die ging te werk) dat Maarten wakker aan het worden was! En nu ligt hij ook weer te slapen...
Ja maar 1 keer in de week een huishoudster wil niet zeggen dat je dan zelf niks meer hoeft te doenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:09 schreef Dakota het volgende:
[..]
zeggeuh, jij hebt een huishoudster jij luxe-moeder!
met de vogelpestknorrengriep weliswaar.. een interieurverzorgster met features
nee maar wel minderquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja maar 1 keer in de week een huishoudster wil niet zeggen dat je dan zelf niks meer hoeft te doen
Een interieurverzorgster met features![]()
Ik dacht vanochtend trouwens dat Mila echt mega had doorgeslapen, ik schrok om half 10 wakker en ik wist niet dat ze om 6 uur al de fles had gehad van lief. Die was weer stiekem stilletjes naast me gekropen
Zal ik het onder een spoiler zetten?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:09 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik doe wel net of ik dit niet gelezen heb
Daarentegen... groenten...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:14 schreef Estrys het volgende:
Houden jullie nou op met die succesverhalen over dat slapen? Dadelijk schiet ik in een winterdepressie
Daar lig je toch niet van wakker?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:18 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Daarentegen... groenten...Die moet meneer niet...
Vanavond krijgt hij witlof met een appeltje
wat lukt er niet aan liggend voeden?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:25 schreef DolleMina het volgende:
Hier slaapt Annicka wel door, maar ik zelf niet...Ze gaat om een uur of half negen naar bed en ik voed haar dan voor de 'laatste' keer. Maar ook om één uur leg ik haar zelf nog aan (maar dan blijft ze dus doorslapen), en dan wanneer zij weer om een voeding vraagt. Dat kan tussen de 3 en 6 uur zijn ofzo. In principe slaapt ze dan ook nog, want ik word vaak al wakker voordat zij onrustig wordt. Ik leg haar dan aan, en meestal slaapt ze nog steeds door. Het lukt me nog steeds niet liggend te voeden, dus ik zit vaak halfdood te voeden...
![]()
Dus ja, Annicka slaapt wel door ja, maar mamma niet...We blijven wel vaak tot een uur of elf in bed liggen.
Ze krijgt mijn borst niet goed te pakken, doordat ik vlakke tepels heb. Ze heeft altijd een beetje hulp nodig met aanhappen (hamburgerhap) en ik kan niet goed helpen als ik lig, want ik zie dus niets.quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:14 schreef Estrys het volgende:
Houden jullie nou op met die succesverhalen over dat slapen? Dadelijk schiet ik in een winterdepressie
Ik ben ook alweer aan het werk hoor, alweer 5 weken. Ik ben alleen een redelijk ochtendmens dus niet zoveel last van smorgens. Vaak is het zo dat ik gewoon om half 7 wakker word van de wekker, me rustig ga wassen enz. en om 7 uur Lennon wakker maak + fles geven. De avond daarvoor heb ik het brood al klaar gemaakt en de tassen ingepakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:34 schreef Estrys het volgende:
Het niet doorslapen is de ramp niet want 's nachts is het niet zo'n probleem, de volgende ochtend DAT is het probleem. Ligt dat nou aan mij of hoeven er hier geen moeders naar hun werk de volgende ochtend? Ik heb het idee dat iedereen hier en in mijn omgeving zwangerschapsverlof heeft tot sint juttemis en ik al weer een dag na de bevalling aan de bak moest.![]()
(*zielig is*)
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:33 schreef cattie het volgende:
Tyler Fee rolt nog niet, speelt geen vliegtuig en draait nog niet om. Ze is niet echt snel. Maar wel heel mooi en lief!
Dat is dialect heur.quote:
Hoi! Welkom!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:39 schreef Axi het volgende:ik lurk hier al even mee, vindt wel gezellig! ahum zal me ook maar ff voorstellen... axi 26 jaar en 19 februari dit jaar voor t eerst mama geworden van onze kleine meid Josanne
Denk dat iedere moeder wel uren kan kletsen over haar kindquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:54 schreef Axi het volgende:
hihi weet je zeker dat je dat wil vragen Raissa.... kan uuuuuuuren kletsen over haar![]()
Maar Josanne is heel rustig en makkelijk meisje, huilt alleen als ze heeeeeel moe is of als de fles niet snel genoeg klaar is naar haar zin.
Verder begint ze nu heerlijk te brabbelen en ze heeft haar handjes ontdekt, ze kan er uren naar kijken![]()
Zal zo wel ff een foto posten in t kinderfototopic...
Verder groeit ze goed, zal nu zo'm 6,5 kilo zijn en ruim 60 cm...
Zo heb ik me netjes in gehouden met maar 4 zinnetjes
neuh.. ik hoef die alcohol niet meer .. dat is geweest (godzijdank) de pest is dat anderen het wel als een middel zien om te 'dreigen' en dat als ik niet mee werk ze die kleine weghalen bij me... en nu schei ik er echt over uitquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:54 schreef peterfan het volgende:
DJMO, sterkte ermee, maar ik sluit me wel aan bij Dakota. Daarnaast, je opmerking "willen ze me weer aan de alcohol hebben ofzo" duidt er bij mij wel een beetje op dat je alcohol nog wel ziet als een middel om je problemen mee op te lossen of waar je naar grijpt in tijden van stress.... Daarbij mag pappa ook wel zijn handjes laten wapperen inderdaad, en niet kunnen koken is natuurlijk onzin.![]()
Maar goed, sterkte ermee en probeer het inderdaad te zien als iets positiefs, hoe beter het gaat hoe sneller je er vanaf kunt zijn..
Iets anders: wat rollen al jullie kinders snel zeg! Mijn zoontje deed het pas met een maand of zeven en dan alleen van buik naar rug omdat hij op zijn buik liggen haat..
Waarom verbaast mij dit nou nietquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:
Mila probeerde gisteren trouwens twee handen tegelijk in haar mond te proppen![]()
Hier t zelfde verhaal en dan ook nog boos worden als t niet pastquote:Mila probeerde gisteren trouwens twee handen tegelijk in haar mond te proppen![]()
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:47 schreef Mibos2 het volgende:
He Axi dan ben jij AM uit Gouda hahaha toevallig...
elin vorige week.. 4 mnd dusquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:32 schreef Axi het volgende:
@Dakota, geweldig dat filmpje van Elin
Wanneer gaan kleintjes eigenlijk lachen met geluid?!?!
jaaaaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:41 schreef Fuente het volgende:
Die lachstuipjes
Merel had ze ook meteen veel, vooral als ze lekker bij 1 van ons lag te slapen. Hier was ze 3 dagen oud geloof ik:
[ afbeelding ]
Heh vervelend! Hopelijk maken jullie vannacht een langere nacht en zijn jullie morgen weer fris en fruitigquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:15 schreef Estrys het volgende:
Mijn zoon heeft al net zo'n goede bui als ik vandaag
Dat onderzoek wil ik dan wel eens zien want dat lijkt me heel sterkquote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:07 schreef Dakota het volgende:
[..]
jaaaalief man
elin lag altijd halfstoned te lachen![]()
elke baby lacht pas echt! 6 weken na de uitgerekende datum..ook blinde baby's..op de dag af. Is onderzoek naar geweest
Ohw, wat schattig!!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:41 schreef Fuente het volgende:
Die lachstuipjes
Merel had ze ook meteen veel, vooral als ze lekker bij 1 van ons lag te slapen. Hier was ze 3 dagen oud geloof ik:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:07 schreef Dakota het volgende:
[..]
jaaaalief man
elin lag altijd halfstoned te lachen![]()
elke baby lacht pas echt! 6 weken na de uitgerekende datum..ook blinde baby's..op de dag af. Is onderzoek naar geweest
bronquote:"Glimlachen is een aangeboren reactie en baby's zullen gaan glimlachen, ongeacht wat hun moeders wel of niet doen. We weten dit zeker omdat zelfs blind geboren baby's, die de gezichten van hun moeders nooit kunnen zien, automatisch beginnen te glimlachen wanneer zij de leeftijd van vier weken bereiken." (Desmond Morris)
Ik heb het over gericht lachen.quote:
juhp wat DJMO zegt, de 6e ziekte.. eerst koorts dan spikkels..heb je het ergste iig al gehadquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:51 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ohw, wat schattig!!!!
Koorts is weg bij Amber; maar inmiddels hebben we er iets anders voor terug, ze is een beetje gespikkeld
Nu nog achterhalen wat het is, ze is vrolijk en niet echt ziekig.
Nou...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:25 schreef Dakota het volgende:
tieswat een humpie
Ik ben ziekkwam zo opeens opzetten.. griep..Elin blijkbaar ook die heeft lichte verhoging.
Van het Hamster-zingen?quote:
Wat babyolie op z'n hoofdje smeren? Of bedoel je dat met zwitsalrommel? Hier helpt dat in ieder geval wel, dan blijft de huid vettig. Eventueel ook wat badolie in het badje.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ah, wat een lieve foto's Marlieske.![]()
Julian heeft allemaal velletjes (droog huidje?) op z'n voorhoofd, tussen z'n wenkbrauwen en op z'n hoofdhuid. Het is niet geel. Kan het dan berg zijn of gewoon een droge huid?
Van die zwitsal-rommel wordt het erger. Iemand tips?
Ties weegt nu rond de 2600 gram, alles is te groot en luiers zakken van zijn kont (ook de prematuur luiers)quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:54 schreef Marie79 het volgende:
Het is zeker een kanjer Marlieske!En wat is 'ie nog klein... Hoe zwaar is hij???
En hoe gaat het verder met jou en Ties??? En hoe is het om nu 2 kindjes te hebben???
Idem hier. Mensen die zeuren over dat het schoonhouden van een huis zoveel tijd kost...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:47 schreef Dakota het volgende:
[..]
ze heeft een tweekamerwoning toch?
o bij elin wel..tepel erin en t kind slaapt &zuigt n eind wegquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:26 schreef Estrys het volgende:
slaapdrinken? als hij slaapt zuigt hij echt niet dan houd hij zijn mond open zonder te zuigen. Ik ga gewoon slapen, ik zie het wel hij zal zich wel melden vannacht. Hopelijk net wanneer paps van de lanparty thuis komt
Dat doet Annicka ook. Zo lief.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:28 schreef Dakota het volgende:
[..]
o bij elin wel..tepel erin en t kind slaapt &zuigt n eind weg
Van Amber herken ik het wel, maar die kan ook heerlijk zo bij me liggen, of rechtop drinken.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:44 schreef DolleMina het volgende:
Wat Annicka trouwens wel heeft is dat ze absoluut niet ontspannen in onze armen kan liggen als ze rechtop zit. Ze zit de hele tijd met haar handjes tegen je borst aan en probeert zover mogelijk naar achteren te hangen. Hebben meer kindjes dat?
Ik heb badolie van de zwitsal. Heb het idee dat dit niet echt werkt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:40 schreef Jore het volgende:
[..]
Wat babyolie op z'n hoofdje smeren? Of bedoel je dat met zwitsalrommel? Hier helpt dat in ieder geval wel, dan blijft de huid vettig. Eventueel ook wat badolie in het badje.
Dat heeft Julian ook gedaan de afgelopen dagen. Net beginnen met bléren als je je eten op je bord schept, alsof ie het weet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:42 schreef texelonia het volgende:
Kinderen blijven je verbazen af en toe...
Een weekend alleen met de kinderen, overdag ging het best goed, maar als ik moet koken vindt het Hannah het uiteraard nodig om te blijven huilen (want dat doen baby's altijd tijdens het koken en eten toch?). Ze was al paar keer in slaap gevallen maar werd toch steeds weer wakker. Met kind op een arm gekookt. Eten mocht ik ook al niet van d'r, ook maar op schoot dan, en met 1 hand eten. Nee hoor, madam is alleen stil met een pink in d'r mond (nee geen speen, en als ze die af en toe wel pakt valt ie telkens eruit waardoor je nog een hand kwijt bent om die speen erin te houden)
Ik inmiddels lichtelijk gefrustreerd, en mede door kiespijn kan ik wat minder hebben op zo'n moment... Dus ik heel pedagogisch onverantwoord, dacht ik, kind naar beneden in de wieg en boven eten met de deuren dicht, zodat we het gekrijs niet zouden horen. En dan met een schuldgevoel zover het gaat met kiespijn je boird zo snel mogelijk leeg eten. Toen ik voor Noah drinken pakte was het al verdacht stil. En ik ga net dus kijken, ja hoor, ze slaaptPrecies in de houding waarin ik dr heb gelegd (op d'r rug, gezicht omhoog, met speen in d'r mond beetje onder de deken geklemd) dus wrs heeft ze niet één kik meer gegeven
Als je 'm platlegt met de rugleuning mag hij er al wel even in. Geen uren per dag, maar tijdens bijvoorbeeld het eten kan 't prima.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag een baby van een maand oud al in een wipstoel?
Hee goede tip! Gaan wij ook eens proberen!quote:Op zondag 10 mei 2009 10:24 schreef Fuente het volgende:
Bij Merel helpt het vaak als we haar lekker in de wipstoel op tafel zetten tijdens het eten. Vindt ze heel gezellig. Of een van ons neemt d'r op schoot, gaat ook goed.
Klinkt als leuke vakantie LL!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:00 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien hoe is het met Lotte? Nog steeds last van haar oortjes?
Ik zou dan eerder het (platte) wipstoeltje doen dan de maxi cosi. De houding in de maxi cosi is niet echt ideaal, een plat wipstoeltje is dan imo beter.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:04 schreef Fuente het volgende:
[..]
Als je 'm platlegt met de rugleuning mag hij er al wel even in. Geen uren per dag, maar tijdens bijvoorbeeld het eten kan 't prima.
Of anders: even in de maxi cosi op tafel, ik deed Merel wel eens in de cosi op het aanrecht als ik aan het koken was
Ties en Isaquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:40 schreef marlieske het volgende:
ff snel tussen het bezoek en de flesjes door wat foto's van Ties en Isa erop zetten, anders gaan mensen nog denken dat ik niet super trots ben op mijn kroost![]()
Mega Foto Spam!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ff lekker Ties zoenen.
[ afbeelding ]
Jaaaaa lekker nog een keer zoenen.
[ afbeelding ]
ff Ties vasthouden knap hé !
[ afbeelding ]
Tja ik krijg er geen genoeg van, en ik kan zijn naam ook heel mooi uitspreken Tieeeeeees *spetter*
[ afbeelding ]
Ties in bad, met zijn donker blauwe kijkers.
[ afbeelding ]
Kijk eens hoe groot een pamper nog is voor mij.
[ afbeelding ]
Mama's kanjer
Julian is net een maand oudquote:Op zondag 10 mei 2009 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar avonden achter elkaar heb ik m'n eten weggegooid omdat het me toch niet smaakt als een baby op de achtergrond de boel bij elkaar krijst, maar eergisteren was ik het echt zat. Ik heb 'm met kinderwagen en al in de bijkeuken gezet, doei!
Dat dus.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:01 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Julian is net een maand oud![]()
Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huiligerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
Zo deden wij dat ook. En soms nog wel eens.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dan eet je toch om de beurt zodat er eentje met de kleine rondloopt, of knuffelt, of whatever.
Dana huilde in het begin ook standaard als bij ons het eten op tafel stond, krampjes bleek uiteindelijk. Ik heb dan ook heel wat koud eten gehad in die tijd
Je bagatelliseert het wel nu. Zoals jij het brengt is het vast niet gegaan, ' hij huilt en ik heb honger dus ik zal hem even in de bijkeuken parkeren' Het ging volgens mij over alles bij elkaar krijsen. Dat is wel een verschil met wat huilerig. Overigens als mijn baby huilerig is laat ik hem dus juist wel eens gewoon huilen en als hij alles bij elkaar krijst niet. (hoewel ik me voor kan stellen dat je het even echt niet meer weet op moment van echt krijsen, ik ging dan altijd een potje mee zitten janken met mijn kind)quote:Op zondag 10 mei 2009 14:01 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Julian is net een maand oud![]()
Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huilerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
P_iglet zegt juist niet dat de baby hongerig zou zijn, maar huilt omdat hij moe is en papa en mama nodig heeft. En dan is het enige wat helpt hem bij je te houden, ook als hij door blijft huilen. Want dan heeft hij je blijkbaar het hardst nodig.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het wel nu. Zoals jij het brengt is het vast niet gegaan, ' hij huilt en ik heb honger dus ik zal hem even in de bijkeuken parkeren' Het ging volgens mij over alles bij elkaar krijsen. Dat is wel een verschil met wat huilerig. Overigens als mijn baby huilerig is laat ik hem dus juist wel eens gewoon huilen en als hij alles bij elkaar krijst niet. (hoewel ik me voor kan stellen dat je het even echt niet meer weet op moment van echt krijsen, ik ging dan altijd een potje mee zitten janken met mijn kind)
Je leest niet goed, ik zeg huilerig niet hongerig. Dat honger slaat op de moeder (wegzetten want anders kan ik niet eten)quote:Op zondag 10 mei 2009 19:10 schreef cattie het volgende:
[..]
P_iglet zegt juist niet dat de baby hongerig zou zijn, maar huilt omdat hij moe is en papa en mama nodig heeft. En dan is het enige wat helpt hem bij je te houden, ook als hij door blijft huilen. Want dan heeft hij je blijkbaar het hardst nodig.
En ik ben ook wel eens mee gaan huilen.
Ik zie het. Mijn fout. Maar ik blijf erbij dat ik het niet vind kunnen om een zo jonge baby huilend weg te zetten.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik zeg huilerig niet hongerig. Dat honger slaat op de moeder (wegzetten want anders kan ik niet eten)
Dat viel mij ook op inderdaadquote:Op zondag 10 mei 2009 19:48 schreef Estrys het volgende:
Het grappige is wel dat in eerste instantie niet echt mensen reageren op die post van Nummer_zoveel, alleen Fuente met advies wat je kan doen. Dankomt iemand een uur of 6 na de post met de opmerking dat dat toch niet kan en vervolgens duiken we er met zijn allen bovenop.
Tsja, ik ben de hele dag weggeweest. En dan nog~?!quote:Op zondag 10 mei 2009 19:48 schreef Estrys het volgende:
Het grappige is wel dat in eerste instantie niet echt mensen reageren op die post van Nummer_zoveel, alleen Fuente met advies wat je kan doen. Dankomt iemand een uur of 6 na de post met de opmerking dat dat toch niet kan en vervolgens duiken we er met zijn allen bovenop.
Opvoeden!quote:Op zondag 10 mei 2009 21:36 schreef Dakota het volgende:
aniwai.. mevroi is met me onder de douche geweest en heeft r massage gehad
(HET IS MOEDERDAG DAT MOET ANDERSOM)
wat sneu zeg.. misschien even badderen en naakt op naakt in bed? speentje er tussen..? als elin overstuur is werkt dat altijd erg goed.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:01 schreef Fuente het volgende:
Merel zit echt niet lekker in d'r vel. Veel gehuild vandaag, echt onrust. Gisteren hadden we een verjaardag van m'n oma, druk geweest, ze heeft de hele tijd alleen bij mij gelegen en we zijn ook niet te lang gebleven, maar toch was het gisteravond en vandaag drama. Ze trekt het gewoon niet.
Ik weet soms ook echt even niet wat we moeten doen. Af en toe heb ik het idee dat het een stap vooruit en 2 stappen terug is. We gaan in ieder geval maar proberen of we zo allemaal wat kunnen slapen.
heb je al een speentje een maatje groter geprobeerd? JJ dronk ook zo langzaam, en ik kreeg het advies om één maat groter te doen, en sindsdien zonder moeitequote:Op zondag 10 mei 2009 23:16 schreef marlieske het volgende:
Ik mag al blij zijn als ik er al 60cc in krijg bij Ties, als hij dat morgen netjes drinkt ga ik stilletjes de fles ophogen zoals de kraamhulp me adviseerde. Maar het gaat hier traag en er zit totaal geen tijdschema in![]()
Ties doet wat hij wil blijkt wel, maar zijn temperatuur gaat al wat beter alleen 's nachts nog kruiken overdag houdt hij de 37 graden netjes vol nu hopen dat het weer zo blijft dat is gunstig voor hem.
Ga hem zo eens uit bed plukken om 23.30 uur is het fles lurken tijd en soms is het echt lurken en 30 minuten zitten voor 60cc (als we geluk hebben).
Ja want wij hebben geen baby'squote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dames jullie hebben makkelijk praten.
Maar als je baby al een week lang elke dag onder het avondeten huilt, jij al een week slecht eet hierdoor (want baby op de arm en eten werkt dus niet) zie ik niet in wat er mis mee is de kinderwagen eventjes een ruimte verderop te zetten, snel je eten op te eten en de baby daarna weer bij je pakken. Je moet ook aan jezelf denken, je kunt niet 24 uur per dag met een huilende baby rondzeulen, dan raak zelf je helemaal uitgeput.
mwoah.. ik gebruikte een magnetron.. maakte het eten gewoon klaar als jr. sliep, werd hij wakker als ik wilde gaan eten, pech voor mij, hij eerst; al is het maar een aandachtshuiltje, dan pas ik. dan warm ik mijn eten wel op in de magnetron als hij weer slaapt.. als je die rust in jezelf hebt is je baby (vaak) ook rustiger .. en straks als hij een ritme heeft, kun jij je ritme daarop aanpassen..quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar als je baby al een week lang elke dag onder het avondeten huilt, jij al een week slecht eet hierdoor (want baby op de arm en eten werkt dus niet) zie ik niet in wat er mis mee is de kinderwagen eventjes een ruimte verderop te zetten, snel je eten op te eten en de baby daarna weer bij je pakken. Je moet ook aan jezelf denken, je kunt niet 24 uur per dag met een huilende baby rondzeulen, dan raak zelf je helemaal uitgeput.
Niet dezelfde baby in ieder geval.quote:
Als je goed leest zie je dat heel veel baby's onder het avondeten huilen. Het is echt niet zo dat jij de enige hebt die dat doet.quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[Maffe uit lurkstand komt]quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mamahonger of aandacht of hoe het ook maar genoemd wordt eerder het negeren waard is dan honger of poep. En dit bedoel ik in het algemeen, ik lees ook wel op andere fora en dan staat er bijvoorbeeld dat een kindje maar moet leren om alleen te zijn. Maar als ze zo klein zijn is zoiets leren nog helemaal niet aan de orde.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:21 schreef texelonia het volgende:
En soms is er gewoon niet duidelijk wat er is. Geen honger, geen krampjes, niet moe, geen vieze luier. Alleen bij mama willen. Mama-honger dus. Tja, dat gaat gewoon niet altijd. En eten met kind op schopt doe ik ook vaak, maar ligt er wel aan wat we dan eten. Gaat ook niet altijd.
Nou als je mijn kind hoort dan snap je dat wel degelijkquote:Op maandag 11 mei 2009 09:49 schreef Jore het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mamahonger of aandacht of hoe het ook maar genoemd wordt eerder het negeren waard is dan honger of poep.
Ehm, tja... Zeg ik dat dan???quote:Op maandag 11 mei 2009 09:00 schreef cattie het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je dat heel veel baby's onder het avondeten huilen. Het is echt niet zo dat jij de enige hebt die dat doet.
quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, je hebt makkelijk praten ja, over andermans kind.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:25 schreef Dakota het volgende:
[..]
wij hebben makkelijk praten volgens jou
omdat we er zelf geen flauw idee van hebben bedoel je ? *proest*quote:Op maandag 11 mei 2009 10:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, je hebt makkelijk praten ja, over andermans kind.
gewoon doorslapen en je kind op t balkon zettenquote:Op maandag 11 mei 2009 10:31 schreef Estrys het volgende:
' wen er maar aan' vind ik nou zo'n dooddoener. Dat zeiden ze bij mij over de gebroken nachten. Nou voor mij went dat nooit, ik vind het zwaar en dat blijft.
Oh, dat doe ik zeker hoor. Als hij tijdens het eten nog eens zo huilt zet ik 'm in de maxi-cosi op de tafel bij ons (die tip ga ik dan proberen).quote:Op maandag 11 mei 2009 10:32 schreef Dakota het volgende:
Misschien dat je wat tips aan kan nemen van mensen hier ipv het platgereden kuikentje te spelen.
Ook wel erg flauw, dit is natuurlijk een hele andere situatie en niet met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:32 schreef Dakota het volgende:
[..]
gewoon doorslapen en je kind op t balkon zetten
Dat is inderdaad erg lief om te zien, ik haal Lennon niet vaak op dat doet Peaceman, maar ik breng hem altijd en hij lacht altijd als hij de leidsters ziet.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:42 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het fijn om Seb naar het kdv te brengen en dan 's avonds weer op te halen en dan dat smoeltje te zienLigt hij daar lekker te chillen in de schommel. En hij geniet er echt van volgens mij van die aandacht van de leidsters, hij is dan ook de kleinste en ze knuffelen hem plat.
En wat Diaan zegt.
als jij je kind op je linkerarm hebt dan is t onmogelijk om er eten op te knoeien als je met rechts eet (ik zit op de bank in kleermakerszit en hel gewoon iets naar de rechterkant.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik zeker hoor. Als hij tijdens het eten nog eens zo huilt zet ik 'm in de maxi-cosi op de tafel bij ons (die tip ga ik dan proberen).
Ik hou 'm dan niet op schoot, vind dat een beetje link met het gevaar dat je heet eten kan knoeien.
Ik snap wel dat het een grapje is naar Estrys, maar ik vond het ook een sneer naar n_z.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:46 schreef Dakota het volgende:
[..]
als jij je kind op je linkerarm hebt dan is t onmogelijk om er eten op te knoeien als je met rechts eet (ik zit op de bank in kleermakerszit en hel gewoon iets naar de rechterkant.
Diaan.. je snapt toch zelf wel dat t een grapje isEstrys kan t hebben hoor
als we plek hadden voor een eettafel dan hadden wij daar ook vast wel aangezetenquote:Op maandag 11 mei 2009 10:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het een grapje is naar Estrys, maar ik vond het ook een sneer naar n_z.
Trouwens wij eten niet op de bank, al helemaal niet als Twan er is... die hebben we aangeleerd aan tafel te eten avondeten en dat gebeurt ook gewoon als Lennon wat vervelender is.
dat is idd lastig dan...quote:Op maandag 11 mei 2009 10:50 schreef Dakota het volgende:
[..]
als we plek hadden voor een eettafel dan hadden wij daar ook vast wel aangezeten
Kijk en dat past bij ons dan niet. Maar wij hebben wel een eettafelquote:Op maandag 11 mei 2009 11:00 schreef Dakota het volgende:
als ik douche zet ik elin in t wippertje in de badkamer.. kan ze er of gelijk bij onder of ze vermaakt zich uitstekend door rond te kijken
doe ik ookquote:Op maandag 11 mei 2009 11:00 schreef Dakota het volgende:
als ik douche zet ik elin in t wippertje in de badkamer.. kan ze er of gelijk bij onder of ze vermaakt zich uitstekend door rond te kijken
wippertje dus.. doeken erin.. na t douchen leg je haar daarin.. doeken om r heen, jezelf afdrogen..dan de kleinequote:Op maandag 11 mei 2009 11:10 schreef texelonia het volgende:
Douchen met Hannah heb ik nog niet geprobeerd. Vind het een beetje een gedoe, wie droog je dan eerst af en waar laat je haar, etc. Bovendien vind ik die paar minuten douchen gewoon even een heerlijk moment voor mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |