Julian is net een maand oudquote:Op zondag 10 mei 2009 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar avonden achter elkaar heb ik m'n eten weggegooid omdat het me toch niet smaakt als een baby op de achtergrond de boel bij elkaar krijst, maar eergisteren was ik het echt zat. Ik heb 'm met kinderwagen en al in de bijkeuken gezet, doei!
Dat dus.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:01 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Julian is net een maand oud![]()
Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huiligerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
Zo deden wij dat ook. En soms nog wel eens.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dan eet je toch om de beurt zodat er eentje met de kleine rondloopt, of knuffelt, of whatever.
Dana huilde in het begin ook standaard als bij ons het eten op tafel stond, krampjes bleek uiteindelijk. Ik heb dan ook heel wat koud eten gehad in die tijd
Je bagatelliseert het wel nu. Zoals jij het brengt is het vast niet gegaan, ' hij huilt en ik heb honger dus ik zal hem even in de bijkeuken parkeren' Het ging volgens mij over alles bij elkaar krijsen. Dat is wel een verschil met wat huilerig. Overigens als mijn baby huilerig is laat ik hem dus juist wel eens gewoon huilen en als hij alles bij elkaar krijst niet. (hoewel ik me voor kan stellen dat je het even echt niet meer weet op moment van echt krijsen, ik ging dan altijd een potje mee zitten janken met mijn kind)quote:Op zondag 10 mei 2009 14:01 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Julian is net een maand oud![]()
Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huilerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
P_iglet zegt juist niet dat de baby hongerig zou zijn, maar huilt omdat hij moe is en papa en mama nodig heeft. En dan is het enige wat helpt hem bij je te houden, ook als hij door blijft huilen. Want dan heeft hij je blijkbaar het hardst nodig.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het wel nu. Zoals jij het brengt is het vast niet gegaan, ' hij huilt en ik heb honger dus ik zal hem even in de bijkeuken parkeren' Het ging volgens mij over alles bij elkaar krijsen. Dat is wel een verschil met wat huilerig. Overigens als mijn baby huilerig is laat ik hem dus juist wel eens gewoon huilen en als hij alles bij elkaar krijst niet. (hoewel ik me voor kan stellen dat je het even echt niet meer weet op moment van echt krijsen, ik ging dan altijd een potje mee zitten janken met mijn kind)
Je leest niet goed, ik zeg huilerig niet hongerig. Dat honger slaat op de moeder (wegzetten want anders kan ik niet eten)quote:Op zondag 10 mei 2009 19:10 schreef cattie het volgende:
[..]
P_iglet zegt juist niet dat de baby hongerig zou zijn, maar huilt omdat hij moe is en papa en mama nodig heeft. En dan is het enige wat helpt hem bij je te houden, ook als hij door blijft huilen. Want dan heeft hij je blijkbaar het hardst nodig.
En ik ben ook wel eens mee gaan huilen.
Ik zie het. Mijn fout. Maar ik blijf erbij dat ik het niet vind kunnen om een zo jonge baby huilend weg te zetten.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik zeg huilerig niet hongerig. Dat honger slaat op de moeder (wegzetten want anders kan ik niet eten)
Dat viel mij ook op inderdaadquote:Op zondag 10 mei 2009 19:48 schreef Estrys het volgende:
Het grappige is wel dat in eerste instantie niet echt mensen reageren op die post van Nummer_zoveel, alleen Fuente met advies wat je kan doen. Dankomt iemand een uur of 6 na de post met de opmerking dat dat toch niet kan en vervolgens duiken we er met zijn allen bovenop.
Tsja, ik ben de hele dag weggeweest. En dan nog~?!quote:Op zondag 10 mei 2009 19:48 schreef Estrys het volgende:
Het grappige is wel dat in eerste instantie niet echt mensen reageren op die post van Nummer_zoveel, alleen Fuente met advies wat je kan doen. Dankomt iemand een uur of 6 na de post met de opmerking dat dat toch niet kan en vervolgens duiken we er met zijn allen bovenop.
Opvoeden!quote:Op zondag 10 mei 2009 21:36 schreef Dakota het volgende:
aniwai.. mevroi is met me onder de douche geweest en heeft r massage gehad
(HET IS MOEDERDAG DAT MOET ANDERSOM)
wat sneu zeg.. misschien even badderen en naakt op naakt in bed? speentje er tussen..? als elin overstuur is werkt dat altijd erg goed.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:01 schreef Fuente het volgende:
Merel zit echt niet lekker in d'r vel. Veel gehuild vandaag, echt onrust. Gisteren hadden we een verjaardag van m'n oma, druk geweest, ze heeft de hele tijd alleen bij mij gelegen en we zijn ook niet te lang gebleven, maar toch was het gisteravond en vandaag drama. Ze trekt het gewoon niet.
Ik weet soms ook echt even niet wat we moeten doen. Af en toe heb ik het idee dat het een stap vooruit en 2 stappen terug is. We gaan in ieder geval maar proberen of we zo allemaal wat kunnen slapen.
heb je al een speentje een maatje groter geprobeerd? JJ dronk ook zo langzaam, en ik kreeg het advies om één maat groter te doen, en sindsdien zonder moeitequote:Op zondag 10 mei 2009 23:16 schreef marlieske het volgende:
Ik mag al blij zijn als ik er al 60cc in krijg bij Ties, als hij dat morgen netjes drinkt ga ik stilletjes de fles ophogen zoals de kraamhulp me adviseerde. Maar het gaat hier traag en er zit totaal geen tijdschema in![]()
Ties doet wat hij wil blijkt wel, maar zijn temperatuur gaat al wat beter alleen 's nachts nog kruiken overdag houdt hij de 37 graden netjes vol nu hopen dat het weer zo blijft dat is gunstig voor hem.
Ga hem zo eens uit bed plukken om 23.30 uur is het fles lurken tijd en soms is het echt lurken en 30 minuten zitten voor 60cc (als we geluk hebben).
Ja want wij hebben geen baby'squote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dames jullie hebben makkelijk praten.
Maar als je baby al een week lang elke dag onder het avondeten huilt, jij al een week slecht eet hierdoor (want baby op de arm en eten werkt dus niet) zie ik niet in wat er mis mee is de kinderwagen eventjes een ruimte verderop te zetten, snel je eten op te eten en de baby daarna weer bij je pakken. Je moet ook aan jezelf denken, je kunt niet 24 uur per dag met een huilende baby rondzeulen, dan raak zelf je helemaal uitgeput.
mwoah.. ik gebruikte een magnetron.. maakte het eten gewoon klaar als jr. sliep, werd hij wakker als ik wilde gaan eten, pech voor mij, hij eerst; al is het maar een aandachtshuiltje, dan pas ik. dan warm ik mijn eten wel op in de magnetron als hij weer slaapt.. als je die rust in jezelf hebt is je baby (vaak) ook rustiger .. en straks als hij een ritme heeft, kun jij je ritme daarop aanpassen..quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar als je baby al een week lang elke dag onder het avondeten huilt, jij al een week slecht eet hierdoor (want baby op de arm en eten werkt dus niet) zie ik niet in wat er mis mee is de kinderwagen eventjes een ruimte verderop te zetten, snel je eten op te eten en de baby daarna weer bij je pakken. Je moet ook aan jezelf denken, je kunt niet 24 uur per dag met een huilende baby rondzeulen, dan raak zelf je helemaal uitgeput.
Niet dezelfde baby in ieder geval.quote:
Als je goed leest zie je dat heel veel baby's onder het avondeten huilen. Het is echt niet zo dat jij de enige hebt die dat doet.quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[Maffe uit lurkstand komt]quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mamahonger of aandacht of hoe het ook maar genoemd wordt eerder het negeren waard is dan honger of poep. En dit bedoel ik in het algemeen, ik lees ook wel op andere fora en dan staat er bijvoorbeeld dat een kindje maar moet leren om alleen te zijn. Maar als ze zo klein zijn is zoiets leren nog helemaal niet aan de orde.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:21 schreef texelonia het volgende:
En soms is er gewoon niet duidelijk wat er is. Geen honger, geen krampjes, niet moe, geen vieze luier. Alleen bij mama willen. Mama-honger dus. Tja, dat gaat gewoon niet altijd. En eten met kind op schopt doe ik ook vaak, maar ligt er wel aan wat we dan eten. Gaat ook niet altijd.
Nou als je mijn kind hoort dan snap je dat wel degelijkquote:Op maandag 11 mei 2009 09:49 schreef Jore het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mamahonger of aandacht of hoe het ook maar genoemd wordt eerder het negeren waard is dan honger of poep.
Ehm, tja... Zeg ik dat dan???quote:Op maandag 11 mei 2009 09:00 schreef cattie het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je dat heel veel baby's onder het avondeten huilen. Het is echt niet zo dat jij de enige hebt die dat doet.
quote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, je hebt makkelijk praten ja, over andermans kind.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:25 schreef Dakota het volgende:
[..]
wij hebben makkelijk praten volgens jou
omdat we er zelf geen flauw idee van hebben bedoel je ? *proest*quote:Op maandag 11 mei 2009 10:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, je hebt makkelijk praten ja, over andermans kind.
gewoon doorslapen en je kind op t balkon zettenquote:Op maandag 11 mei 2009 10:31 schreef Estrys het volgende:
' wen er maar aan' vind ik nou zo'n dooddoener. Dat zeiden ze bij mij over de gebroken nachten. Nou voor mij went dat nooit, ik vind het zwaar en dat blijft.
Oh, dat doe ik zeker hoor. Als hij tijdens het eten nog eens zo huilt zet ik 'm in de maxi-cosi op de tafel bij ons (die tip ga ik dan proberen).quote:Op maandag 11 mei 2009 10:32 schreef Dakota het volgende:
Misschien dat je wat tips aan kan nemen van mensen hier ipv het platgereden kuikentje te spelen.
Ook wel erg flauw, dit is natuurlijk een hele andere situatie en niet met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:32 schreef Dakota het volgende:
[..]
gewoon doorslapen en je kind op t balkon zetten
Dat is inderdaad erg lief om te zien, ik haal Lennon niet vaak op dat doet Peaceman, maar ik breng hem altijd en hij lacht altijd als hij de leidsters ziet.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:42 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het fijn om Seb naar het kdv te brengen en dan 's avonds weer op te halen en dan dat smoeltje te zienLigt hij daar lekker te chillen in de schommel. En hij geniet er echt van volgens mij van die aandacht van de leidsters, hij is dan ook de kleinste en ze knuffelen hem plat.
En wat Diaan zegt.
als jij je kind op je linkerarm hebt dan is t onmogelijk om er eten op te knoeien als je met rechts eet (ik zit op de bank in kleermakerszit en hel gewoon iets naar de rechterkant.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik zeker hoor. Als hij tijdens het eten nog eens zo huilt zet ik 'm in de maxi-cosi op de tafel bij ons (die tip ga ik dan proberen).
Ik hou 'm dan niet op schoot, vind dat een beetje link met het gevaar dat je heet eten kan knoeien.
Ik snap wel dat het een grapje is naar Estrys, maar ik vond het ook een sneer naar n_z.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:46 schreef Dakota het volgende:
[..]
als jij je kind op je linkerarm hebt dan is t onmogelijk om er eten op te knoeien als je met rechts eet (ik zit op de bank in kleermakerszit en hel gewoon iets naar de rechterkant.
Diaan.. je snapt toch zelf wel dat t een grapje isEstrys kan t hebben hoor
als we plek hadden voor een eettafel dan hadden wij daar ook vast wel aangezetenquote:Op maandag 11 mei 2009 10:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het een grapje is naar Estrys, maar ik vond het ook een sneer naar n_z.
Trouwens wij eten niet op de bank, al helemaal niet als Twan er is... die hebben we aangeleerd aan tafel te eten avondeten en dat gebeurt ook gewoon als Lennon wat vervelender is.
dat is idd lastig dan...quote:Op maandag 11 mei 2009 10:50 schreef Dakota het volgende:
[..]
als we plek hadden voor een eettafel dan hadden wij daar ook vast wel aangezeten
Kijk en dat past bij ons dan niet. Maar wij hebben wel een eettafelquote:Op maandag 11 mei 2009 11:00 schreef Dakota het volgende:
als ik douche zet ik elin in t wippertje in de badkamer.. kan ze er of gelijk bij onder of ze vermaakt zich uitstekend door rond te kijken
doe ik ookquote:Op maandag 11 mei 2009 11:00 schreef Dakota het volgende:
als ik douche zet ik elin in t wippertje in de badkamer.. kan ze er of gelijk bij onder of ze vermaakt zich uitstekend door rond te kijken
wippertje dus.. doeken erin.. na t douchen leg je haar daarin.. doeken om r heen, jezelf afdrogen..dan de kleinequote:Op maandag 11 mei 2009 11:10 schreef texelonia het volgende:
Douchen met Hannah heb ik nog niet geprobeerd. Vind het een beetje een gedoe, wie droog je dan eerst af en waar laat je haar, etc. Bovendien vind ik die paar minuten douchen gewoon even een heerlijk moment voor mezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |