abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68869739
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar avonden achter elkaar heb ik m'n eten weggegooid omdat het me toch niet smaakt als een baby op de achtergrond de boel bij elkaar krijst, maar eergisteren was ik het echt zat. Ik heb 'm met kinderwagen en al in de bijkeuken gezet, doei!
Julian is net een maand oud
Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huiligerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:47:59 #202
105850 Fuente
mamamuts
pi_68873590
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:01 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huiligerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
Dat dus.
N_Z, ik snap dat het lastig is, een huilende baby hell, Merel huilde soms tot 8 uur op een dag maar zo wegzetten zou mijn keus ook niet zijn. Baby's zo jong huilen nooit zomaar, echt niet. Er zit geen verwendheid in, geen aandachttrekkerij. Merel heeft nog dagen dat ze tot 3 a 4 uur op een dag kan huilen, en ze is inmiddels 5 maanden oud. Nog steeds neem ik haar lekker bij me, in een draagdoek of gewoon op de arm, maar huilend wegleggen zou ik echt niet doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68876027
Je kent je eigen kind het beste. Ik weet precies welk huiltje bij wat hoort, honger of slaap. en hij huilt zichzelf standaard in slaap, is niet erg moet gewoon even. Maar na een maand ken je hem nog niet echt goed vind ik, dan ben je nog zoekende. Maar bij ons was vaak dan had hij geen honger, geen vieze luier en dan nog zo hard huilen dan zijn het misschien krampjes. Maar als je alles hebt geprobeerd en niks helpt, wat dan?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_68876207
Dan eet je toch om de beurt zodat er eentje met de kleine rondloopt, of knuffelt, of whatever.
Dana huilde in het begin ook standaard als bij ons het eten op tafel stond, krampjes bleek uiteindelijk. Ik heb dan ook heel wat koud eten gehad in die tijd
pi_68876585
En al huilt een baby omdat hij aandacht nodig heeft, dat is wat mij betreft net zo'n legitieme reden om te huilen als honger of pijn. Ik ben op zulke momenten wel eens gevoerd, of mijn man sneed m'n eten in kleine stukjes zodat ik zo nu en dan een hap in m'n mond kon steken. En tsja, als je alles hebt geprobeerd en niets helpt dan zou ik hem nog liever gewoon vasthouden dan wegzetten. Hij kan er ook niets aan doen.
pi_68876977
Wegzetten zou ik ook niet snel doen.
Tyler was vanmorgen en een deel van de middag heel erg onrustig en huilde heel veel. Ik mocht uitslapen, want moederdag (normaal is zaterdag mijn uitslaapdag). Maar ik hoorde Tyler vaak tekeer gaan. hij was erg moeilijk te troosten. En Joost mag weten wat er precies was. Wel heel zielig!
Ik vind hem nog steeds wel heel veel spugen. Volgende week controle kinderarts. Dan ook aankaarten, al denk ik dat je er niet veel aan kunt doen. Ligt waarschijnlijk aan het maagklepje dat nog niet helemaal goed sluit. oid.
Nu is hij gelukkig wel heel vrolijk, in zn wipper te spelen.
  zondag 10 mei 2009 @ 17:34:18 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_68877699
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dan eet je toch om de beurt zodat er eentje met de kleine rondloopt, of knuffelt, of whatever.
Dana huilde in het begin ook standaard als bij ons het eten op tafel stond, krampjes bleek uiteindelijk. Ik heb dan ook heel wat koud eten gehad in die tijd
Zo deden wij dat ook. En soms nog wel eens.
Ik kan het absoluut niet over mijn hart verkrijgen om mijn baby zo te laten huilen. Dan smaakt bij mij het eten niet meer.
pi_68878137
In het prille begin legden we amber in de box met het eten, maar we waren er al snel achter dat dat niet werkte. Dus dan ging ze in het wippertje bij ons aan tafel. En soms aan de borst, terwijl ik aan het eten was.
Nu met eten koken gaat ze soms wel op de rug bij me tijdens het koken als ze het even niet trekt zonder mama (Zoals dat ze van de week ziek was).

Etenstijd is gewoon denk bij iedere baby/kind wel een lastige tijd. Bij ons gaat het nu wel prima; soms is ze gewoon erg moe en dan is het even moeilijker; maar afgezien van dat gaat het prima.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68879793
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:01 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Die parkeer je dan toch niet even in de bijkeuken omdat hij aan het eind van de dag wat huilerig is en de nabijheid van papa of mama nodig heeft.
Je bagatelliseert het wel nu. Zoals jij het brengt is het vast niet gegaan, ' hij huilt en ik heb honger dus ik zal hem even in de bijkeuken parkeren' Het ging volgens mij over alles bij elkaar krijsen. Dat is wel een verschil met wat huilerig. Overigens als mijn baby huilerig is laat ik hem dus juist wel eens gewoon huilen en als hij alles bij elkaar krijst niet. (hoewel ik me voor kan stellen dat je het even echt niet meer weet op moment van echt krijsen, ik ging dan altijd een potje mee zitten janken met mijn kind)
pi_68880003
Ik ben het met Estrys eens
En idd soms weet je het gewoon ECHT niet meer wat je er mee moet ook al zit een baby bij vader of moeder krijsen doet het toch wel dan.
En naarmate een baby ouder wordt dan weet je wel een beetje wat voor huiltjes zo'n kindje heeft en weet je precies wat er wel aan de hand is.
Koen kan echt overdreven zielig snikken, maar dat is alleen als hem iets niet lukt of ergens niet bij kan, als ik dan mee ga snikken dan ligt hij helemaal dubbel. (sneaky ventje is het hoor)
  zondag 10 mei 2009 @ 19:10:13 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_68880230
quote:
Op zondag 10 mei 2009 18:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je bagatelliseert het wel nu. Zoals jij het brengt is het vast niet gegaan, ' hij huilt en ik heb honger dus ik zal hem even in de bijkeuken parkeren' Het ging volgens mij over alles bij elkaar krijsen. Dat is wel een verschil met wat huilerig. Overigens als mijn baby huilerig is laat ik hem dus juist wel eens gewoon huilen en als hij alles bij elkaar krijst niet. (hoewel ik me voor kan stellen dat je het even echt niet meer weet op moment van echt krijsen, ik ging dan altijd een potje mee zitten janken met mijn kind)
P_iglet zegt juist niet dat de baby hongerig zou zijn, maar huilt omdat hij moe is en papa en mama nodig heeft. En dan is het enige wat helpt hem bij je te houden, ook als hij door blijft huilen. Want dan heeft hij je blijkbaar het hardst nodig.
En ik ben ook wel eens mee gaan huilen.
pi_68880245
Naarmate het babietje ouder wordt ja, leer je de huiltjes kennen, maar niet al bij 1 maand!
Ik kan er niet echt niet bij dat je je 1 maand oude zoontje gewoon weg zet. En dat 'doei!' erbij!! omg.
pi_68880405
Als een kindje wat ouder is is het een ander verhaal denk ik.
Dan herken je waaom ze huilt, moe, honger, dr zin niet krijgen, iets lukt niet.

Dat weet je toch niet bij een kleintje. Mischien heeft ie wel buikpijn ofzo, dan leg je m toch niet weg, zo van bekijk t maar...

Ik snap best dat je het soms niet meer weet en dat dat heel moeilijk kan zijn. Maar toch..
pi_68880638
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:10 schreef cattie het volgende:

[..]

P_iglet zegt juist niet dat de baby hongerig zou zijn, maar huilt omdat hij moe is en papa en mama nodig heeft. En dan is het enige wat helpt hem bij je te houden, ook als hij door blijft huilen. Want dan heeft hij je blijkbaar het hardst nodig.
En ik ben ook wel eens mee gaan huilen.
Je leest niet goed, ik zeg huilerig niet hongerig. Dat honger slaat op de moeder (wegzetten want anders kan ik niet eten)
pi_68880744
het ging me echt ook om combinatie van het laten huilen en de de manier van formuleren.

Als je het soms echt niet meer weet van ellende, of je hebt de indruk dat een babietje het huilen echt even nodig heeft vind ik het heel wat anders dan van "doei ik wil nu wel weer een keer ongestoord eten en zet je even in de bijkeuken"

zo'n kleintje heeft 9 maanden in je buik gezeten en dan zou hij na een maand maar zonder papa of mama moeten kunnen op de momenten dat het papa of mama uitkomt....
tsja dat vind ik een nogal vreemde gedachte. Je hebt nou eenmaal een babietje op de wereld gezet die de eerste tijd volledig van je afhankelijk is.
En dan eet je dus idd desnoods lopend met een kind op de arm, of om en om.
pi_68880754
Als ik het zo lees liet ze hem eerst onder het eten ook al huilen, alleen niet in de bijkeuken.

Wij liepen met Leander vaak om de beurt met hem rond of we deden hem in de draagdoek
pi_68880835
Dit is volgens mij weer duidelijk een geval van hoe dingen op een forum overkomen terwijl het in werkelijkheid misschien wel heel anders was dan het nu geformuleerd is.
pi_68880916
Vandaag trouwens in de kerk! We hebben daar een box ter grote van de halve baby-crèche. Vloerbedekking op de vloer en een hek met spijlen er om heen. Handig voor de kruipers!

Dus Leander ging er bij staan toen ik hem kwam halen. Eén van de opassers van vandaag, die ik sowieso heel goed ken:
'wat wil hij veel! En alles tegelijk! En hij loopt zo leuk langs het hek steeds'
Ik: hij wát?

Blijkt hij de halve tijd langs het hek gelopen te hebben daar
Dat wil ook wel, want dat is voor hem precies schouderhoogte. Maar ho maar dat hij het ook nog even aan mij laat zien
  zondag 10 mei 2009 @ 19:41:49 #219
105850 Fuente
mamamuts
pi_68881172
Nou sorry hoor, maar Merel heeft echt de eerste 8 weken van haar leven gekrijst. Dat was niet gewoon huilen, dat was non-stop krijsen tot ze geen stem meer over had. En dan niet een uurtje per dag, maar echt veel. En het is echt niet in me opgekomen om haar dan maar weg te leggen zodat ik rust had (wel ging ik vaak van huis zodra B. thuis was, om even helemaal niets te horen).

En nu nog kan Merel flink huilen. Vandaag heb ik het weer eens bijgehouden en we zitten op 2 uur, dat is voor een baby van 5 maanden best veel denk ik. Wij dragen haar dan lekker rond, tot ze kalmeert. Alleen als ze echt een moeheidshuiltje heeft leg ik haar op bed en laat ik haar 5 minuutjes huilen.

En Leander
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 10 mei 2009 @ 19:42:20 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_68881191
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je leest niet goed, ik zeg huilerig niet hongerig. Dat honger slaat op de moeder (wegzetten want anders kan ik niet eten)
Ik zie het. Mijn fout. Maar ik blijf erbij dat ik het niet vind kunnen om een zo jonge baby huilend weg te zetten.
pi_68881337
Het grappige is wel dat in eerste instantie niet echt mensen reageren op die post van Nummer_zoveel, alleen Fuente met advies wat je kan doen. Dankomt iemand een uur of 6 na de post met de opmerking dat dat toch niet kan en vervolgens duiken we er met zijn allen bovenop.
  zondag 10 mei 2009 @ 19:51:16 #222
108648 cattie
lieve moeder
pi_68881441
Ik had het eerst niet gezien. Misschien meerderen niet?
pi_68881493
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:48 schreef Estrys het volgende:
Het grappige is wel dat in eerste instantie niet echt mensen reageren op die post van Nummer_zoveel, alleen Fuente met advies wat je kan doen. Dankomt iemand een uur of 6 na de post met de opmerking dat dat toch niet kan en vervolgens duiken we er met zijn allen bovenop.
Dat viel mij ook op inderdaad
Komt bij mij ook omdat ik me het wél kan voorstellen We hebben het zelf nooit gedaan, maar ik ken wel mensen die het wel deden en dat zijn heus hele toffe ouders
  zondag 10 mei 2009 @ 20:05:02 #224
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68881862
ik heb elin tijdens t eten op schoot, hou r vast met links en met rechts eet ik Ze gaat sowieso huilen tijdens t eten, ook al verplaatsen we etenstijd.
Anyway..dat nummer_zoveel dat doet moet ze maar zelf weten, t zou ook niet mijn keus zijn.. maar dat DOEI! erachteraan komt een beetje idioot over

Wij zijn vandaag naar blijdorp geweest.. elin was een engeltje.. niet huilen, en niet jengelen om drinken (mevrouw ligt het liefst de hele dag aan de borst) gewoon 2 stevige voedingen en ze heeft de hele weg liggen lachen
Ik heb r bijna al die tijd in de doek gehad erg knus
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_68882169
Wat goed van Elin!

Wij hebben vandaag de verplichte bezoekjes gehad Bij mijn ouders was wel lekker in de tuin zitten en Seb op het speelkleed. Heerlijk. Daarna door naar mn schoonmoeder. Die is dus overspannen en heel erg onrustig. En volgens mij merkt Seb dat onrustige meteen en neemt hij dat over want er is echt niks mee te beginnen vanavond. Huilen huilen huilen als ik hem in bed leg (het is dat we geen bijkeuken hebben ) Hij zit nou tv te kijken in de wipper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')