abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 15:42:52 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68560278


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)


- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)


- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn
Orionis


- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups


- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)


- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Tourroeier
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht


- Proteus-Eretes - Rotterdam Noord:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)


- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen Geen Coach
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach


- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
Koert
tritonpim


- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3


Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Fotowebsites:
Merijn Soeters
NL Roei
Jan-Edwin
Jorrit Salverda
RoeiFoto.nl
RoeiFoto.eu
MijnAlbum.nl
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 15:47:40 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68560401
Maar goed, reken op 2-3 weken dus. ZRB waarschijnlijk niet, daarna zien we wel weer.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68560422

Tvp
pi_68561131
tvp
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_68562461
Beterschap D_A! En Tilburg mis je inderdaad niks aan, kutdorp :|
  vrijdag 1 mei 2009 @ 19:48:38 #6
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_68567439
Teeveepee!

en morgen de SRG Ik roei voor de gelegenheid met een ploeggenootje in een dubbeltwee, om tegenwicht te bieden aan een andere Aegir 2, en nog een ander ploeggenootje combineert met iemand van de gyas.

Oh en mocht een van jullie er zijn, en in het ochtendblok flauwvallen, iets kapotmaken (aan jezelf) of op een andere manier hulpbehoevend worden: ik ben EHBO
Deze week de brakke dubbeltwee eindelijk helemaal goed afgesteld (hij stond echt HEEL fout afgesteld, met chronisch diepen en een reële koersafwijking tot gevolg)

Oh en we hebben eindelijk bigblades voor onze empacher classic gekregen! Eens zien of we nu wél iets kunnen doen dat op winnen lijkt
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  vrijdag 1 mei 2009 @ 19:48:42 #7
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68567444
aah, ik vind de ZRB juist een van de leukste wedstrijden. Lekker in een huisje aan de baan chillen en altijd mooi weer
pi_68568189
Achter mijn naam mag het tourroeier in Coach veranderd worden hoor
  vrijdag 1 mei 2009 @ 21:06:17 #9
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68570243
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:13 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weet je het nog niet, maar Ik heb net contact met jullie coach, Nico, gehad.. Ik kom as zondag meeroeien.
van wie denk je dat die de tip kreeg je eens te bellen?

Btw kom je zondag vanuit Utrecht, want ik kom dan vanuit A'dam, dus in feite moet ik toch door Utrecht
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_68570358
Oeps. Deze dus...

Ik heb inmiddels n ergometerfilmpje van mezelf, leuk om te bekijken... Coach zei 'woh, t ziet eruit als 2.30'.. Maar ik ging veel sneller
pi_68570800
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 21:06 schreef Dodona het volgende:

[..]

van wie denk je dat die de tip kreeg je eens te bellen?

Btw kom je zondag vanuit Utrecht, want ik kom dan vanuit A'dam, dus in feite moet ik toch door Utrecht
Ik vertrek om 16:23u. van Utrecht CS en neem een fiets mee.. Er zou op Nijmegen Centraal iemand op me wachten, maar als wij al dezelfde trein pakken is dat natuurlijk veel makkelijker.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 21:32:44 #12
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68571413
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 21:09 schreef Bellah het volgende:
Oeps. Deze dus...

Ik heb inmiddels n ergometerfilmpje van mezelf, leuk om te bekijken... Coach zei 'woh, t ziet eruit als 2.30'.. Maar ik ging veel sneller
En ik heb tijd om je te coachen nu dus kom maar op
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_68571515
Ja hoooi.
pi_68572623
Hoi
pi_68573982
Ik heb ook wel tijd om te coachen, alleen geen geld voor het ov .
Zondag wordt volgens mij wel een meet&greet met Kluup, want ik ga om 18u een dames instap/project 8 coachen. Maar ze wisten nog niet of het nou een 4 of een 8 zou worden
Ik zeg wel hoi als ik je zie
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_68577777
Yeah, zondag m'n eerste stip halen hopelijk
pi_68578499
Kluupkluup, leuk dat je ff langs komt. Dodona, voor iemand in de plek of wat heb ik gemist?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 06:18:30 #18
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68583060
Yup, je hebt wat gemist
kerel overtraind en ligt er waarschijnlijk een maand of meer uit.

Kwam een beetje hard aan het licht op de Hollandia...
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_68584022
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 06:18 schreef Dodona het volgende:

Kwam een beetje hard aan het licht op de Hollandia...
'vo
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68584744
Poehhey veel mensen die kapot zijn.

Is dat normaal of is het dit seizoen wel heel extreem.
Bij mij in de buurt gaan er ook veel mensen kapot. :/
Beetje jammer
pi_68585268
Btw; http://www.developmentklassement.nl/ nu online, mét een link bovenaan de website van NLroei
Mening van de site? Ziet er beetje overzichtelijk uit? Mis je wat gegevens / tools?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:50:59 #22
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68586569
Duidelijk en tof zeker

Één ding blijft me onduidelijk: wanneer kan er redelijkerwijs geen 4 gevormd worden binnen een vereniging?

@ Seekfam: vandaar nog altijd mijn onderschrift....hoop dat ik dit seizoen niet kapot ga
maar begint me ook al op te vallen....wij begonnen met 5 en hebben nu zelfs een man te kort
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_68587298
Ach, wij begonnen met 12 en hebben er nog 9.
Tevens tvp uiteraard!
pi_68591321
Ja, inderdaad veel mensen kapot.. Doen: goed opwarmen en zo braaf je oefeningetjes doen. Niet doen: omboorden terwijl je heel graag wil roeien en ook heel veel kracht kan zetten terwijl je pols dat niet gewend is

Ik ging skiffen vanochtend maar met tien motorbootjes en 10 andere ploegen op het water (en mijn onervarenheid) was het doodeng af en toe... Heb me netjes gedragen
pi_68596378
Ik wil in Lyon roeien.
pi_68598655
Dodona, neem je morgen nog diezelfde trein dan? Ik ben iig te herkennen aan mn "Triton Zwaar" jas en fiets. Ik ga wel achterin de trein zitten...
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:13:25 #27
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68599485
Is prima,

ik ben dan weer te herkennen aan mijn phocas zwaar jas...zal wel even wachten op het perron
mocht het alsnog misgaan, dan zie ik je sowieso wel op nijmegen cs
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_68611821
Zo! Terug in Nederland naar een mooie trip naar Zuid Frankrijk! Lekker er even tussenuit. Nu even een paar daagjes Wageningen en daar eens met hun EJZ meefietsen.

Combineren van viertjes is trouwens erg leuk, maar het is toch lastig om mee te blijven komen wanneer je maar om de week een trainingsdag kan houden. Einde combinatie project dus: volgende week starten wij gewoon N4+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Orionis op 03-05-2009 09:56:49 (fietsen kan niet langs de Rijn) ]
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
  zondag 3 mei 2009 @ 12:02:58 #29
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_68614057
Zo, de SRG was leuk! We voeren 10 seconden sneller over de 1000 meter dan tijdens onze training van woensdag, dus dat was een flinke verbetering. Hierdoor konden we ook goed met het veld meekomen, al ging het blik aan ons voorbij.
Het feest was wel een beetje jammer, 75% was kutmuziek
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zondag 3 mei 2009 @ 21:35:53 #30
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68635309
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:56 schreef Orionis het volgende:
Zo! Terug in Nederland naar een mooie trip naar Zuid Frankrijk! Lekker er even tussenuit. Nu even een paar daagjes Wageningen en daar eens met hun EJZ meefietsen.

Combineren van viertjes is trouwens erg leuk, maar het is toch lastig om mee te blijven komen wanneer je maar om de week een trainingsdag kan houden. Einde combinatie project dus: volgende week starten wij gewoon N4+.
Had dat één wedstrijd later bedacht....nu wordt het waarschijnlijk time-trial op de ZRB
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_68636972
  • Jongens wat betekend in hemelsnaam 'tvp'?
  • Hee wat zie ik nou (nu pas!?); Pluizel ben jij de Pluis van vroeger? (ik was roeier bij Tromp).
  • Thomas ik zag de filmpjes die je op Triton site had gezet, met wat voor een camera heb je dat onderwater-gebeure gedaan / camera kunsten op de riem/boot?

    Kusjehooi ik heb zin in de ZRB! (LDev4- & LO4-)
  • Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
      zondag 3 mei 2009 @ 22:38:49 #32
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_68637839
    tvp is terug vind post. Als je in een topic post dan komt een topic in je active posts en kan je het topic weer terugvinden...
    pi_68639131
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:35 schreef Dodona het volgende:

    [..]

    Had dat één wedstrijd later bedacht....nu wordt het waarschijnlijk time-trial op de ZRB
    de inschrijving is gesloten en je kan alleen bijschrijven als er geen extra vw'n van komen:)
    pi_68644493
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:35 schreef Dodona het volgende:

    [..]

    Had dat één wedstrijd later bedacht....nu wordt het waarschijnlijk time-trial op de ZRB
    Anders schrijf jij je gewoon ff uit met je kadaver ja.

    Er zal vast wel 1 ploeg afmelden voor/na loting waardoor we gewoon 4 voorwedstrijden hebben.
    pi_68645905
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 22:38 schreef Pikhoofd het volgende:
    tvp is terug vind post. Als je in een topic post dan komt een topic in je active posts en kan je het topic weer terugvinden...
    Je kan net zo makkelijk een bookmark toevoegen en wel een inhoudelijke bijdrage doen.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      maandag 4 mei 2009 @ 09:49:15 #36
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_68646431
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 22:16 schreef AHappelstroop het volgende:
  • Jongens wat betekend in hemelsnaam 'tvp'?
  • Hee wat zie ik nou (nu pas!?); Pluizel ben jij de Pluis van vroeger? (ik was roeier bij Tromp).
  • Thomas ik zag de filmpjes die je op Triton site had gezet, met wat voor een camera heb je dat onderwater-gebeure gedaan / camera kunsten op de riem/boot?

    Kusjehooi ik heb zin in de ZRB! (LDev4- & LO4-)
  • He Marten Ik had je al gespot hoor, vroeg me af wanneer het lampje bij jou zou gaan branden Zag laatst een foto van je in het foto-album van nlroei, je hebt wel weer spierballen gekregen zeg!
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 10:07:01 #37
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68646812
    Ik ben benieuwd wanneer iemand hier komt melden dat hij de zrb met ons mee roeit
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68647040
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 10:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Ik ben benieuwd wanneer iemand hier komt melden dat hij de zrb met ons mee roeit
    zoek je een lichte nieuweling die alleen op stuurboord een stukje mee kan fluimen? (A)
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 10:39:10 #39
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68647640
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 10:17 schreef De_Brok het volgende:

    [..]

    zoek je een lichte nieuweling die alleen op stuurboord een stukje mee kan fluimen? (A)
    Hehe nee! maar goed ik denk dat ik al weet wie het wordt. Ik wil verdorie zelf starten
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      maandag 4 mei 2009 @ 12:16:57 #40
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_68651095
    Wij hebben inmiddels een meer dan waardige invaller gevonden,
    nu weer volle phocus richting blik
    Reach for what you wanna do - 2Pac
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 12:31:41 #41
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68651619
    quote:
    De tussenribspieren

    Sinds het introduceren van de 'big blades' in 1992 zien we dit steeds vaker optreden. Vooral bij de wat ouderejaars roeiers, maar ook eerstejaars worden er soms mee geconfronteerd. Het begint vaak met een wat vaag, zeurend gevoel bij de ribben. Dit kan een tijdje aanhouden en wordt dan wat erger en dan wat minder. Plotseling is het er, na een zware sprinttraining of een stormachtige dag. Bij elke haal wordt de pijn in de ribben gevoeld en ook bij diep ademhalen is er een stekende pijn. De basis van deze blessure ligt vaak in de wervelkolom. Door kleine anatomische afwijkingen kan er een zenuw beklemd raken. De spanning in de spiertjes tussen de riben neemt hierdoor toe waardoor de ribben minder makkelijk bewegen. De kans op kleine scheurtjes in de tussenribspieren neemt nu toe als ze met een te grote druk worden geconfronteerd.

    Met het introduceren van de 'big blades' krijgt de roeier voorin de haal meer druk te verwerken en neemt de kans op ribblessures toe. Ook afstelling, techniek en ruwe weersomstandigheden spelen zeker een rol in de uitlokking van deze blessure. Voor de oorzaak echter moeten we terug naar de bouw van de rug en de lichaamshouding die bij vele mensen niet optimaal is. Zorg voor een evenwichtige spierbelasting van de rug. Dit betekent niet alleen de voor/achterwaartse rugspieren trainen zoals bij roeien veel gebeurd. Maar ook de rotatie-spieren trainen. Een goede houding is van belang, mensen met een ingezakte houding hebben naar verhouding meer klachten. Verder speelt stress en een verhoogde spierspanning in z'n algemeenheid een rol.

    Tijdens stressvolle periodes zien we deze aandoening ook vaker. Wat kun je er aan doen? De fysiotherapeut kan helpen de spierblessure zèlf helpen te genezen en je wat adviezen geven met betrekking tot spierver-sterkende oefeningen en lichaamshouding. Eventueel kan een manueel therapeut de wervelkolom mobiliseren zodat de beknelde zenuw vrij komt te liggen.
    Nou dit dus, straks maar weer eens naar de Fysio.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68652210
    Lang verhaal dat er dus weer op neerkomt dat corestabiliteit eigenlijk wel erg belangrijk is.
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 12:59:24 #43
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68652540
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 12:50 schreef De_Brok het volgende:
    Lang verhaal dat er dus weer op neerkomt dat corestabiliteit eigenlijk wel erg belangrijk is.
    Beetje jammer dat ik één van de weinig ben die er wel regelmaat in heeft (core-stability) dus. Maar goed, het schijnt wel een bekende blessure te zijn in het roeiwereldje dus ergens hoop ik gewoon na een weekje herstel weer beetje mee te kunnen trainen. Eerst vanmiddag maar eens afwachten
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68653323
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 12:31 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Nou dit dus, straks maar weer eens naar de Fysio.
    Klinkt als de blessure waar ik vorig jaar ook last van heb gehad. Hoewel het bij mij nooit op die manier gediagnosticeerd is. Ik heb er het seizoen mee af kunnen maken door regelmatig (wekelijks) bij de manueel therapeut langs te gaan om te laten kraken. Daarnaast kreeg ik extra oefeningen van fysio om de spieren die vanaf schouders naar de ruggengraat lopen te versterken. Bij mij uitte het zich met name door een continue zeurend gevoel in rug en ribben aan de kant van binnenschouder. Als het hetzelfde is kan er dus hoop zijn: goede manueel therapeut zoeken!

    Ik hoop dat ze je snel kunnen fixen D_A.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 13:24:55 #45
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68653375
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:23 schreef Orionis het volgende:

    [..]

    Klinkt als de blessure waar ik vorig jaar ook last van heb gehad. Hoewel het bij mij nooit op die manier gediagnosticeerd is. Ik heb er het seizoen mee af kunnen maken door regelmatig (wekelijks) bij de manueel therapeut langs te gaan om te laten kraken. Bij mij uitte het zich met name door een continue zeurend gevoel in rug en ribben aan de kant van binnenschouder. Als het hetzelfde is kan er dus hoop zijn: goede manueel therapeut zoeken!

    Ik hoop dat ze je snel kunnen fixen D_A.
    Naja manueel therapeut ben ik dus al geweest en er is niets mis met de bewegingsvrijheid van mijn schouder, ribben etc. Het is voornamelijk een spierkwestie heb ik het idee. Ik denk dat ik over een weekje of 2 wel weer gefixt ben
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68653635
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:24 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Naja manueel therapeut ben ik dus al geweest en er is niets mis met de bewegingsvrijheid van mijn schouder, ribben etc. Het is voornamelijk een spierkwestie heb ik het idee. Ik denk dat ik over een weekje of 2 wel weer gefixt ben
    Bewegingsvrijheid was bij mij ook het probleem niet, eerder het tegenovergestelde. Er speelde bij namelijk ook mee dat ik een beetje te mobiel was in mijn schouder. Tijdens de selectie kwam op een gegeven moment mijn schouder telkens een stukje los van de kom: fijn gevoel. Omboorden en toen ging het weer.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68654206
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 10:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Ik ben benieuwd wanneer iemand hier komt melden dat hij de zrb met ons mee roeit
    Ik kan en wil best overigens Maar niet benaderd ofzo.

    Hey Kluup, welkom zou ik zeggen! Mijn coachen ging gister niet door, dus heb je ook niet gedag kunnen zeggen. Maar ik heb vernomen dat ik je nu wel vaker ga tegenkomen
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68654488
    Aangezien Euros niet wil achterblijven bij de rest van roeiend Nederland hebben we nu ook een blessure. Vanmiddag zien we wel hoe erg het nu echt is.
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 14:18:25 #49
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68654856
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 14:05 schreef Thrawn het volgende:
    Aangezien Euros niet wil achterblijven bij de rest van roeiend Nederland hebben we nu ook een blessure. Vanmiddag zien we wel hoe erg het nu echt is.


    Join the club
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68656111
    Een van mijn dames heeft een vergelijkbare blessure als die van D_A. Ze heeft een paar hardvaartrainingen overgeslagen en de zaterdag van de Hollandia. Met wat roze pillen en extra oefeningen is ze nu weer vol bezig. Er is dus zeker hoop Van onze sportarts kregen we dan ook het advies om vooral wel te blijven trainen, want niets doen helpt gewoon niet per se. Meestal is rustig doortrainen beter dan niets doen.
    pi_68657537
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 14:05 schreef Thrawn het volgende:
    Aangezien Euros niet wil achterblijven bij de rest van roeiend Nederland hebben we nu ook een blessure. Vanmiddag zien we wel hoe erg het nu echt is.


    Maar wel kut op zich, al die blessures...
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2009 @ 16:09:20 #52
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68658692
    Oh hij kon mij garanderen dat het nog een weekje of 2 gingen duren.

    Nou, tijd om de bordspelletjes maar uit de kast te gaan halen ofzo
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68660223
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Oh hij kon mij garanderen dat het nog een weekje of 2 gingen duren.

    Nou, tijd om de bordspelletjes maar uit de kast te gaan halen ofzo
    Tip: beetje meefietsen met ploegen en proberen je coachskills te upgraden is ook leuk en goed voor je eigen roeien. Verder sterkte met je tijd vullen!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68663112
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Oh hij kon mij garanderen dat het nog een weekje of 2 gingen duren.

    Nou, tijd om de bordspelletjes maar uit de kast te gaan halen ofzo
    Ach, is weer goed voor je studie!

    (Als je 't daar te druk voor had, that is! )
    pi_68688625
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 21:09 schreef Bellah het volgende:
    Oeps. Deze dus...

    Ik heb inmiddels n ergometerfilmpje van mezelf, leuk om te bekijken... Coach zei 'woh, t ziet eruit als 2.30'.. Maar ik ging veel sneller
    Bellah je skiffsessie zag er leuk uit hoor Nog beetje moeite met uitpikken maarja; verder prima techniek!
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_68688713
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 09:49 schreef Pluizel het volgende:

    [..]

    He Marten Ik had je al gespot hoor, vroeg me af wanneer het lampje bij jou zou gaan branden Zag laatst een foto van je in het foto-album van nlroei, je hebt wel weer spierballen gekregen zeg!
    Hoi Elise
    Ben je nog beetje actief in de roeiwereld of houd je het alleen bij een forum?
    xje
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_68689136
    Morgen naar Delft roeien! Ben al ontiegelijk zenuwachtig... Denk tegen 7u wel in Delft te zijn met me paarse skiffje.
    Owja, vanavond ben ik waarschijnlijk nog even op asopos, en morgen ochtend HEUL vroeg ook...
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68689589
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Oh hij kon mij garanderen dat het nog een weekje of 2 gingen duren.

    Nou, tijd om de bordspelletjes maar uit de kast te gaan halen ofzo
    D_A.. Okeanos had nog naar Triton gebeld voor mij als mogelijke invaller.. Was dat voor jou in de plaats (en dus 2 weken) of is het iets voor langere tijd?

    Ben benieuwd hoe het as weekend gaat trouwens. Nu 3 trainingen gedraaid met Phocas en het gaat wel prima. Moet wel enorm wennen aan het veel hogere tempo wat ze draaien.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2009 @ 13:42:24 #59
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68690479
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:17 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    D_A.. Okeanos had nog naar Triton gebeld voor mij als mogelijke invaller.. Was dat voor jou in de plaats (en dus 2 weken) of is het iets voor langere tijd?
    Nah ik ben nog 2-3 weken stuk
    Andere kerel nog 3-5 weken.

    Dus tsja langer is relatief natuurlijk, al was je kans om beginneling af te worden wel groter geworden
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68690712
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:42 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Nah ik ben nog 2-3 weken stuk
    Andere kerel nog 3-5 weken.

    Dus tsja langer is relatief natuurlijk, al was je kans om beginneling af te worden wel groter geworden
    Tja, ik wordt uiteraard aankomend weekend al nieuweling , dus daarna is de okinokkie 8+ ook geen optie meer
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68690816
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 12:48 schreef AHappelstroop het volgende:
    Bellah je skiffsessie zag er leuk uit hoor Nog beetje moeite met uitpikken maarja; verder prima techniek!
    Haha! Ik zag jullie ook Moest onvrijwillig wel even denken aan appelstroop. Was trouwens m'n tweede keer..
    Kluup, ben je dan nu rivaal van je eigen ploeg?
    pi_68690853
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:48 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Tja, ik wordt uiteraard aankomend weekend al nieuweling , dus daarna is de okinokkie 8+ ook geen optie meer
    Kijk dit is waar we naar zoeken! Goede babbels in ieder geval, nu nog knallen dit weekend!
    pi_68690909
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:51 schreef Bellah het volgende:

    [..]

    Haha! Ik zag jullie ook Moest onvrijwillig wel even denken aan appelstroop. Was trouwens m'n tweede keer..
    Kluup, ben je dan nu rivaal van je eigen ploeg?
    Rivaal, rivaal.. we starten in hetzelfde veld ja
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2009 @ 13:55:16 #64
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68690966
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:48 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Tja, ik wordt uiteraard aankomend weekend al nieuweling , dus daarna is de okinokkie 8+ ook geen optie meer
    Blaablaablaa
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68691084
    Haha, nee.. Heb er zin in dit weekend!
    We zien wel of het potentie heeft.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2009 @ 13:59:44 #66
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68691152
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 13:58 schreef Kluupkluup het volgende:
    Haha, nee.. Heb er zin in dit weekend!
    We zien wel of het potentie heeft.
    Ach, ik hoop eigenlijk dat we dit weekend geen Beginneling af worden want dan heb ik er zo weinig aan. Doe op de ARR maar
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68700294
    ZRB is poepwedstrijd om Beginneling af te worden Beter indd op ARR! (dat is volgende toch?)
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2009 @ 19:31:07 #68
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68703180
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 18:05 schreef AHappelstroop het volgende:
    ZRB is poepwedstrijd om Beginneling af te worden Beter indd op ARR! (dat is volgende toch?)
    Jups! ARR - ARB - Martini - KHB - NSRF.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68703450


    Tsja. Ik weet het ook niet.
    pi_68707837
    Sinds wanneer heet de randstad opeens de ARR?

    En waarom noemen we het niet gewoon BBW2 (BosBaanWedstrijd 2)?
    pi_68709932
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 21:30 schreef cryforhelp het volgende:
    Sinds wanneer heet de randstad opeens de ARR?

    En waarom noemen we het niet gewoon BBW2 (BosBaanWedstrijd 2)?
    Vorig jaar was het nog de Boekel de Nerée Regatta...
    Het begint qua naamvoering wel op de Kurk/Multec/Winterwedstrijden/Pink/etc te lijken

    Dus fuck it: Randstad is de naam!
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2009 @ 22:24:49 #72
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68710214
    ARR it is
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68715718
    Ik wacht rustig af, voorlopig is het randstad, en als ze eenmaal op een andere naam gestabiliseerd zijn wil ik die eventueel ook wel aannemen.

    De WW zijn ook al minimaal 5 jaar als winterwedstrijden bekend, is dus ook ooit goed gekomen .
      woensdag 6 mei 2009 @ 08:28:12 #74
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_68718787
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 12:51 schreef AHappelstroop het volgende:

    [..]

    Hoi Elise
    Ben je nog beetje actief in de roeiwereld of houd je het alleen bij een forum?
    xje
    Natuurlijk roei ik zelf ook nog! Ik zit in de dames clubdubbelvier We doen mee met de clubquadrupple bokaal, die overigens volgens mij gewonnen gaat worden door de Hunze want die vrouwen varen echt belachelijk hard (al snapte ik het wel toen ik ze laatst zag aanriggeren, die vrouwen zijn GROOT)

    OT: ik hoop dat het een beetje droog blijft vandaag want ik moet tussen de middag nog een stukje varen...
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
      woensdag 6 mei 2009 @ 10:18:50 #75
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_68721135
    Pff, wordt dit weekend weer opstaan voordat de vogels wakker zijn
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_68724333
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 00:46 schreef cryforhelp het volgende:

    De WW zijn ook al minimaal 5 jaar als winterwedstrijden bekend, is dus ook ooit goed gekomen .
    Dat klopt niet helemaal. Het is nu de Van Oord Winterwedstrijden sinds twee jaar. Zelfde gevalletje als de RR vorig jaar...
      woensdag 6 mei 2009 @ 17:44:28 #77
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_68738093
    de ringvaart gaat ook lekker: een gyas-acht is gebroken vanochtend op de kaag door de golven en een 4tje en een skiff zijn omgegaan. Hopen dat dat Sjobber niet is...
    pi_68738326
    Heftig! Je moet flink je best doen om een viertje om te krijgen!
    pi_68738430
    Sjobber was vorig jaar wel omgegaan, 15km voor het einde oid. Maar hij heeft 'm toen wel uitgevaren
    pi_68738473
    Zaterdag timetrails (want er zijn 17 aanmeldingen in het N4+ veld) om 7:15u. in Tilburg, vet!
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      woensdag 6 mei 2009 @ 19:13:35 #81
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_68741643
    vorig jaar waren die timetrials ook. Is wel vreemd, maar wel geinig
    pi_68746191
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 19:13 schreef Pikhoofd het volgende:
    vorig jaar waren die timetrials ook. Is wel vreemd, maar wel geinig
    Hoe gaat dat precies?
    Ploeg in baan 1 wordt weggestart, dan baan 2, baan 3, baan 4, baan 1, baan 2 etc.. met telkens 10 seconden ertussen, waardoor je dus zo'n 40 seconden hebt om klaar te liggen?
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      woensdag 6 mei 2009 @ 22:12:42 #83
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_68750191
    Ik geloof dat je wel allemaal vanuit dezelfde baan start, om mogelijk baanvoordeel tegen te gaan
    maar het is me even onduidelijk of je vliegend of staand start
    Reach for what you wanna do - 2Pac
      woensdag 6 mei 2009 @ 22:48:30 #84
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_68752506
    vorig jaar was het met doorstart, bouwen voor de start en dan je 2k roeien. Iedereen in dezelfde baan inderdaad
    pi_68761505
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 17:52 schreef Delnooz het volgende:
    Sjobber was vorig jaar wel omgegaan, 15km voor het einde oid. Maar hij heeft 'm toen wel uitgevaren
    Volgens mij is hij vorig jaar niet omgegaan, maar in zijn 1e jaar (2 jaar gelee). Toen al na 18km! Blijft een dikke vette actie, Ringvaart skiffen.

    Die Bierhof is overigens wel duidelijk de grootste koning van dit jaar: Ov1x
    pi_68761615
    Ik heb Sjobber volgens mij over de finish zien gaan (donkerblauwe boot, gele bladen en hij voer door richting Proteus). Het zag eruit of hij het heel zwaar heeft gehad, maar hij heeft het gehaald.

    Gefeliciteerd Sjobber!
    pi_68764492
    Ik geloof dat 't skiffje dat is omgegaan een Orcaan was.. Toch respect (en zeker de mensen die de finish wél haalden!)

    Vanavond mag ik roeien en volgende week met de PEiK en de PEiL ook
    pi_68765361
    Hij heeft het inderdaad gehaald.

    Nu nog even wachten totdat zijn vingers weer voldoende werken voor een verslag natuurlijk!
    pi_68765551
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 09:33 schreef nogeenmaarten het volgende:
    Ik heb Sjobber volgens mij over de finish zien gaan (donkerblauwe boot, gele bladen en hij voer door richting Proteus). Het zag eruit of hij het heel zwaar heeft gehad, maar hij heeft het gehaald.

    Gefeliciteerd Sjobber!
    Ja, was ik Die pimp-ass (overigens) paarse (door onze bootsman gemaakte) boot ligt nu bij Proteus tot en met de PEil.

    Even in het kort: De kaag was onverantwoord.
    Zijn meerdere boten omgegaan. Aantal skiffjes en wat tweetjes. Ook een acht van Gyas is door midden gebroken inderdaad. En 36 boten hebben de finish niet weten te halen...

    Golven waren daar zo hoog, dat het gewoon over je boordrand heenstroomde. En zo nu en dan waren gewoon beide riggers onder water. Uiteraard is ook de hele boot volgelopen, maar skiffjes blijven in principe wel gewoon drijven en dus kan je doorroeien

    Oke, was de Ringvaart zwaar? Ja, onnoemelijk. Qua weer is het lang geleden dat het zo zwaar was. Niet alleen de Kaag was gewoon gekkenwerk, maar ook 70km lang volle tegenwind. Eerste 25km in 1:52.08 gedaan, maar mijn totaal tijd kwam op 11u en een beetje. Denk dat dat genoeg zegt ook over het 2de gedeelte van de race. Kwam nauwelijks boven de 10.5km/u meer en sommige stukken had je het gewoon al moeilijk om de 8km/u te halen.
    Overigens, was er ook een gozer van Skadi (die 30 sec. voor mij over de finish kwam) en die was bij de start al omgeslagen. Maar toch uitgevaren.

    Ik weet niet, maar normaal is de Ringvaart toch gewoon een lekker stukje roeien, maar daar was nu geen sprake van. Het plezier ontbrak hem daarom ook.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68765967
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef Sjobber het volgende:

    [..]

    Ja, was ik Die pimp-ass (overigens) paarse (door onze bootsman gemaakte) boot ligt nu bij Proteus tot en met de PEil.

    Even in het kort: De kaag was onverantwoord.
    Zijn meerdere boten omgegaan. Aantal skiffjes en wat tweetjes. Ook een acht van Gyas is door midden gebroken inderdaad. En 36 boten hebben de finish niet weten te halen...

    Golven waren daar zo hoog, dat het gewoon over je boordrand heenstroomde. En zo nu en dan waren gewoon beide riggers onder water. Uiteraard is ook de hele boot volgelopen, maar skiffjes blijven in principe wel gewoon drijven en dus kan je doorroeien

    Oke, was de Ringvaart zwaar? Ja, onnoemelijk. Qua weer is het lang geleden dat het zo zwaar was. Niet alleen de Kaag was gewoon gekkenwerk, maar ook 70km lang volle tegenwind. Eerste 25km in 1:52.08 gedaan, maar mijn totaal tijd kwam op 11u en een beetje. Denk dat dat genoeg zegt ook over het 2de gedeelte van de race. Kwam nauwelijks boven de 10.5km/u meer en sommige stukken had je het gewoon al moeilijk om de 8km/u te halen.
    Overigens, was er ook een gozer van Skadi (die 30 sec. voor mij over de finish kwam) en die was bij de start al omgeslagen. Maar toch uitgevaren.

    Ik weet niet, maar normaal is de Ringvaart toch gewoon een lekker stukje roeien, maar daar was nu geen sprake van. Het plezier ontbrak hem daarom ook.
    Hulde voor het uitvaren dan! Ik ga er toch echt niet aan beginnen. Zijn de twee helden die hem in een overnaedse skiff gestart zijn nog gefinishet binnen de tijd?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68766286
    Volgens mij hebben ze het beiden gehaald. Maar is die van Argo buiten de tijd binnen gekomen.

    Owja, van start naar finish is 94,nogwat km.
    En geen 100 zoals ze opperren.

    [ Bericht 33% gewijzigd door Sjobber op 07-05-2009 12:19:12 ]
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68767509
    Echt super dat je hem hebt uitgevaren, zelfs met deze omstandigheden Sjobber!
    Maar ik had mijn vriendin gezegd dat je met een eindsprint van minimaal 20,4 km/h!!! over de streep zou komen, dus ze geloofde niet dat jij het was (en ik ook pas toen je doorging richting proteus) En ga ook eens naar de kapper!

    Wit shirt rode ster (=Bierhof??) heb ik nog aangemoedigd en kreeg als reactie een diepe diepe zucht. Geweldig!
    2k wedstrijden zijn mooi, maar dit zijn toch ook mooie prestataties!
    pi_68768344
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 20:56 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Hoe gaat dat precies?
    Ploeg in baan 1 wordt weggestart, dan baan 2, baan 3, baan 4, baan 1, baan 2 etc.. met telkens 10 seconden ertussen, waardoor je dus zo'n 40 seconden hebt om klaar te liggen?
    Hé overloper Nee grapje maar Kluupje kijk even op http://www.zuidelijkeroeibond.nl/wedstrijdcie/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=251 dan zie je de reglementen hiervan!

    Zondag wordt het ook vroeg voor mij.. 07:19uur inwegen, waar doen we het nog voor vraag ik me dan nog af? (jajaja jullie starten rond die tijd, ik mag gelukkig iets langer in m'n bed blijven )
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:27:13 #94
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68769404
    Hier een vraag van een leek. Klopt het dat 2 kilometer zo'n beetje DE standaard afstand is bij het roeien? Natuurlijk zullen er ook andere afstanden geroeid worden, maar als ik kijk naar de uitlsagen van de Olympische spelen ed, zie ik (voor dames) tijden tussen de 7 en 8 minuten staan. Gaat dat dan over de 2?

    Dank u, deskundigen.
    pi_68769482
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:27 schreef renzell het volgende:
    Hier een vraag van een leek. Klopt het dat 2 kilometer zo'n beetje DE standaard afstand is bij het roeien? Natuurlijk zullen er ook andere afstanden geroeid worden, maar als ik kijk naar de uitlsagen van de Olympische spelen ed, zie ik (voor dames) tijden tussen de 7 en 8 minuten staan. Gaat dat dan over de 2?

    Dank u, deskundigen.
    Ja. 2km is de standaard afstand. op de olympische spelen en WK's/EK's worden alleen 2k's gevaren..
    Of bestaat er ook iets als een sprint/lange afstand WK?
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:33:44 #96
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68769645
    Ah, oké. Dank je wel! Ik heb geen idee dus, of er ook zoiets bestaat als lange afstandroeien, op een WK.
    Ik ben gewoon aan het roeien in de sportschool, en wilde weten hoe ik het deed.
    pi_68770012
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:33 schreef renzell het volgende:
    Ah, oké. Dank je wel! Ik heb geen idee dus, of er ook zoiets bestaat als lange afstandroeien, op een WK.
    Ik ben gewoon aan het roeien in de sportschool, en wilde weten hoe ik het deed.
    Roeien (ergoen) in de sportschool is wel iets anders dan bij een roeivereniging.
    Met techniek kan je namelijk heel veel tijd winnen en kracht sparen.

    Als je het voor je conditie doet, zorg er dan voor dat je je hartslag in de gaten houdt (niet boven de 150/155).

    Op je schermpje zie je je tijd die je 'vaart' over 500 meter. Als je een conditietraining doet van bijvoorbeeld een half uur (extensieve duur), zal dit voor een ongeoefende vrouw tussen de 2:10 en 2:20 liggen denk ik. Maar wat ik al zei.. Staar je niet blind op de tijd op het schermpje. Het is veel belangrijker om je hartslag in de gaten te houden.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68770408
    Die hartslag is ook voor iedereen verschillend, als ik op 155 ga zitten haal ik de 2.30 nog niet eens. In de sportschool kijken naar mensen die ergometeren vind ik ook vermakelijk op z'n tijd...

    En idd, ik hoor allemaal bizarre starttijden over dit weekend. Wat een feest
    pi_68772286
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:56 schreef Bellah het volgende:
    Die hartslag is ook voor iedereen verschillend, als ik op 155 ga zitten haal ik de 2.30 nog niet eens. In de sportschool kijken naar mensen die ergometeren vind ik ook vermakelijk op z'n tijd...

    En idd, ik hoor allemaal bizarre starttijden over dit weekend. Wat een feest
    Zaterdag het allereerste veld voor alle N4+ roeiers en coaches... (en dat zijn er veel op Fok)
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68776394
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
    Echt super dat je hem hebt uitgevaren, zelfs met deze omstandigheden Sjobber!
    Maar ik had mijn vriendin gezegd dat je met een eindsprint van minimaal 20,4 km/h!!! over de streep zou komen,
    Voor de brug nog even gekeken hoe hard ik hem nog kreeg... maar toen die nog geen 14km/u aangaf heb ik dat maar uit mijn hoofd gezet
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68788901
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 22:48 schreef Pikhoofd het volgende:
    vorig jaar was het met doorstart, bouwen voor de start en dan je 2k roeien. Iedereen in dezelfde baan inderdaad
    Misscihen ff een hele stomme vraag, maar loopt de baan in Tilburg dan verder door dan die 2k? Op de bosbaan zou dit toch niet kunnen? Daar heb je je startvlot (of hoe je dat mag noemen) en kan je gewoon niet nog verder starten om op te bouwen voor een doorstart....?

    Dan nog een vraag, ben je dan niet heel erg benadeeld als je achterin het veld start? Je roeit dan eigenlijk niet in heel 'schoon' water meer of zie ik dit nu verkeerd????????

    Verder heel veel succes iedereen die zaterdag moet starten. Zal aan jullie denken als ik om 7.18 of 7.30 in de trein zit naar Amstelveen voor dag assisteren bij balletexamens.
    pi_68792855
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 22:04 schreef nanana het volgende:

    [..]

    Misscihen ff een hele stomme vraag, maar loopt de baan in Tilburg dan verder door dan die 2k? Op de bosbaan zou dit toch niet kunnen? Daar heb je je startvlot (of hoe je dat mag noemen) en kan je gewoon niet nog verder starten om op te bouwen voor een doorstart....?

    Dan nog een vraag, ben je dan niet heel erg benadeeld als je achterin het veld start? Je roeit dan eigenlijk niet in heel 'schoon' water meer of zie ik dit nu verkeerd????????

    Verder heel veel succes iedereen die zaterdag moet starten. Zal aan jullie denken als ik om 7.18 of 7.30 in de trein zit naar Amstelveen voor dag assisteren bij balletexamens.
    Tilburg is een doorgaand kanaal die verbreed is tot roeibaan (maar stopt dus niet na 2km)..
    http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=tilburg&ie=UTF8&ll=51.522256,5.13937&spn=0.026115,0.055275&t=h&z=14
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68793537
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:27 schreef renzell het volgende:
    Hier een vraag van een leek. Klopt het dat 2 kilometer zo'n beetje DE standaard afstand is bij het roeien? Natuurlijk zullen er ook andere afstanden geroeid worden, maar als ik kijk naar de uitlsagen van de Olympische spelen ed, zie ik (voor dames) tijden tussen de 7 en 8 minuten staan. Gaat dat dan over de 2?

    Dank u, deskundigen.
    En verder is het natuurlijk sterk aan te raden en van het gepruts op de ergometer over te gaan op het echte roeien! Ergometers zinken immers!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68796066
    Time trials zijn over het algemeen over 1900m volgens mij, je kan namelijk niet verder doorroeien (ivm finish), maar wat ik weet van tilburg is dat er voor de start nou ook niet heel veel plek is.
    pi_68798861
    quote:
    Procedure time trials
    Time trials kunnen worden gehouden indien er in een seniorennummer meer dan 16 inschrijvingen zijn. Dit zal gebeuren volgens de volgende procedure.

    Startvolgorde van de ploegen wordt bepaald door de loting op donderdagavond.
    Iedere ploeg kan tot een uur voor de eerste start van zijn wedstrijd de rugnummers afhalen bij het wedstrijdsecretariaat in de finishtoren. Er wordt van uitgegaan dat ploegen die op dat moment hun rugnummer niet opgehaald hebben ook niet zullen starten.
    Borg voor de rugnummers bedraagt EURO 10,- Dit dient contant te worden voldaan. Er worden geen betaalkaarten etc. geaccepteerd.
    Borg wordt terugbetaald indien de rugnummers volledig (inclusief spelden) worden ingeleverd.
    Rugnummers dienen op de rug van het wedstrijdshirt en trainingsjack gespeld te worden.
    10 minuten voor de start dienen de ploegen in het kanaal achter de brug te zijn en aaneengesloten in startvolgorde (nummer 1 start eerst) te liggen.
    De voorstarter geeft aan iedere ploeg aan wanneer men kan vertrekken. Alle andere ploegen moeten blijven aansluiten.
    Startverschil tussen de ploegen in hetzelfde nummer is 20 seconden. Tussen de wedstrijdnummers 90 seconden of meer ter beslissing van de kamprechter.
    De start is op de 0 meter lijn, de finish op de 2000 meter lijn.
    Baan 2 t/m 4 mag gebruikt worden voor de time trial. Baan 1 is verboden!
    Na de finish dient men door te roeien naar het kanaal richting Tilburg. Hier kan men uitroeien.
    Tijdens de time trial kunnen alleen die ploegen van de daaropvolgende wedstrijd oproeien. Zij mogen niet de oproeibaan verlaten en dienen rekening te houden met de time trial ploegen. (in lichte haal opvaren)
    Mocht tijdens de wedstrijddag, door terugtrekkingen of niet verschijnen tot een uur voor de wedstrijd, er 16 of minder ploegen zijn dan worden er alsnog voorwedstrijden geroeid en wel op het tijdstip waarop anders hun time trial geroeid zou worden. Voorwedstrijden gebeuren dan in de lotingsvolgorde.
    bron
    Dat dus
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68800927
    In Enschede is zojuist het bericht aangekomen dat Jhr. Ir. R.A. Röell overleden is na een kort ziektebed. Jhr. Rutger Röell was als coach betrokken bij Varsity overwinningen bij drie verenigingen: Njord, Aegir en Euros en is hier ook erelid. Met zijn overlijden gaat een markant figuur binnen de roeiwereld heen.

    RIP

    Update: Op NLroei staat ondertussen ook een nieuwsbericht.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Orionis op 08-05-2009 11:19:18 ]
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68821579
    Ik zal zijn mooie verhalen missen. Het was echt een leuke persoonlijkheid met erg veel verstand van zaken. De etentjes voor zware roeiers waren ook memorabel. Hoewel ik niet zo veel met hem omging word toch een beetje verdrietig van dit nieuws.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:10:14 #108
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68823586
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:44 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Roeien (ergoen) in de sportschool is wel iets anders dan bij een roeivereniging.
    Met techniek kan je namelijk heel veel tijd winnen en kracht sparen.

    Als je het voor je conditie doet, zorg er dan voor dat je je hartslag in de gaten houdt (niet boven de 150/155).

    Op je schermpje zie je je tijd die je 'vaart' over 500 meter. Als je een conditietraining doet van bijvoorbeeld een half uur (extensieve duur), zal dit voor een ongeoefende vrouw tussen de 2:10 en 2:20 liggen denk ik. Maar wat ik al zei.. Staar je niet blind op de tijd op het schermpje. Het is veel belangrijker om je hartslag in de gaten te houden.
    Maar hoe kan ik mijn hartslag in de gaten houden als ik geen hartslagmeter heb?
    pi_68823928
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:10 schreef renzell het volgende:

    [..]

    Maar hoe kan ik mijn hartslag in de gaten houden als ik geen hartslagmeter heb?
    De stelregel die bij het roeien op "ED-niveau" (conditieopbouw) geldt is dat men nog volzinnen moet kunnen produceren. Natuurlijk is dit per persoon weer wisselend, maar het is een aardige graadmeter of je op de juiste belasting zit. Dit intensiteitsniveau is zodanig dat je het ook een behoorlijke tijd kan volhouden. Beginners al redelijk snel 2x 10 minuten, waarbij de opbouw als snel naar 2x 30 minuten te voeren is.
    Succes ermee!
    pi_68824044
    Je moet nog makkelijk kunnen kleppen terwijl je roeit idd. Andere stelregel is dat je het minstens een half uur op dat tempo uit moet kunnen houden met het gevoel dat je het nog een uur zou kunnen volhouden op het moment de de teller stopt.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:31:39 #111
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_68824312
    Maar waarom is dat zo belangrijk? Mag af en toe gewoon 10 minuten knallen tot je erbij neervalt niet? Dat vind ik ook echt fijn namelijk soms. Natuurlijk ga ik ook wel eens een half uur, en dan is de intensiteit lager. Maar soms wil je op explosiekracht. Ik in ieder geval wel. Of is dat echt heel erg slecht?

    Bedankt voor jullie info trouwens!
    pi_68830768
    We hadden het over ED'en hè? Wat ik beschreef was ED trappen, geen Max test o.i.d.

    Als je conditie op wil bouwen heeft hard raggen geen zin. Dan moet je een paar keer per week een uur aaneengesloten op dat ding zitten ED'en, zoals eerder ook al is gezegd. Let er ook op dat je de juiste techniek gebruikt anders heb je best een grote kans op blessures. Helaas is er in de meeste fitnesscentra geen instructie beschikbaar waar je het goed van leert. Eigenlijk moet je om het goed te kunnen bij een roeivereniging langs, daar hebben mensen veel ervaring met deze specifieke beweging, of je moet het geluk hebben dat een roeier je eens een paar uur iets wil uitleggen. (als je het een beetje wil leren kan je ook altijd een introcursus doen, doorgaans beschikbaar voor een beperkt bedrag) en dan stoppen las de intro afloopt.

    overigens, een hartslagmeter is echt een waardevolle investering las je een beetje aan je conditie wil werken. Een goede polar kost maar ¤90 ofzo. Ik heb een voorkeur voor polar omdat ze best lang mee gaan. Het 90 euro model kan de minimale en maximale hartslag aangeven d.m.v. een piepje en heeft een trainingslog zodat je kan zien wat je op je laatste training gedaan hebt (HF avg / calorieën / tijd) en overall gedaan hebt dezelfde waarden).

    [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2009 00:46:25 ]
    pi_68850175
    Ik was even vergeten dat Tilburg een poepbaan is zeg.. Pff.. Btw; wist je dat ZRB 1985 meter is ipv 2000? Had het al eerder vernomen in mijn juniorentijd maar mijn boeg zag het toevallig vandaag op z'n speedcoach staan
    Btw2; Bosbaan is 2011 meter
    Wat boeit het allemaal; roeien is roeien, en die ene haal meer of minder maakt natuurlijk ook niets meer uit na honderduizend rake klappen wat je naar de overwinning brengt
    Hoe hebben jullie (ploegen) het gedaan vandaag? Morgen nieuwe kansen of is het allemaal hopeloos?
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2009 @ 19:59:52 #114
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68850304
    Wij starten morgen niet!
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68851033
    2de met een geniale eindsprint

    Morgen zonder Vidar
    pi_68851843
    D_A, vanwege de blessuren? Wel zonde man.

    Ook wel bagger is overigens dat de tijden altijd zo ontiegelijk lang op zich laten wachten eer die on-line staan bij de zrb.

    Owja, ik ga de PEik starten. Even 450m raggen en het compoblik ophalen, lijkt me wel grappig. En we hebben ons ingeschreven voor de 11stedentocht. Dat is ook wel lachen; eens kijken hoe ver we gaan komen in ons drijvende betonblok.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2009 @ 21:32:31 #117
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68853927
    Jup, 3 blessures. Verlies binnen beperken gehouden vandaag lekker naar huis nu.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68857431
    Laten zien wat mijn kerels waard zijn morgen. Vandaag 8e tijd in de time trial, dus B finale. En daar een 4e plek. Wel mooi dat ze vandaag hebben laten zien dat de op-een-na-snelste tijd van de eerstejaars ploegen er weer in zat, maar het moet nog echt beter kunnen. Trouwens wel bijzonder waar Proteus plotseling vandaan kwam in de A finale!

    [ Bericht 4% gewijzigd door Orionis op 09-05-2009 23:06:10 ]
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68862445
    De uitslagen van zaterdag staan nog steeds niet online, of zie ik nou iets over het hoofd?

    Kut vidraten, zijn ook altijd laat
    pi_68881689
    Joehoe. Beginneling af
    pi_68881719
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 19:58 schreef seekfaM het volgende:
    Joehoe. Beginneling af
    Gefeliciteerd! Met jullie TJZ erbij wordt het dan een mooie zuippartij vanavond. geniet ervan
    pi_68882410
    Dit weekend met Dodona gecombineerd..
    Zaterdag ging technisch erg goed, maar 'de benen' werden vergeten.. Slechte tijd dus..
    Vandaag B-Finale gehaald. In deze B-finale 100m voor de finish lichte aanvaring gehad met Asopos en 4e geworden. Wel waren we 13 seconden sneller dan in de heat.

    Ondanks deze vooruitgang heb ik besloten niet verder te gaan in de B4+ Phocas-combi.. Ik richt mijn pijlen nu op de Skøll Ej8 of wellicht Okeanos? Skøll heeft iig al naar me gevraagd.

    Mooi weer 8-en dus vanaf nu..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2009 @ 20:47:02 #123
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68883232
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 19:58 schreef seekfaM het volgende:
    Joehoe. Beginneling af
    Congrats

    Nog twee weken de tijd om te herstellen, laten we hopen dat ik mag starten...
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2009 @ 20:47:54 #124
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68883267
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 20:22 schreef Kluupkluup het volgende:
    Dit weekend met Dodona gecombineerd..
    Zaterdag ging technisch erg goed, maar 'de benen' werden vergeten.. Slechte tijd dus..
    Vandaag B-Finale gehaald. In deze B-finale 100m voor de finish lichte aanvaring gehad met Asopos en 4e geworden. Wel waren we 13 seconden sneller dan in de heat.

    Ondanks deze vooruitgang heb ik besloten niet verder te gaan in de B4+ Phocas-combi.. Ik richt mijn pijlen nu op de Skøll Ej8 of wellicht Okeanos? Skøll heeft iig al naar me gevraagd.

    Mooi weer 8-en dus vanaf nu..
    Waarom zou je in die Skoll acht gaan stappen? Trouwens, wat is het plan dan van die boot?
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68883581
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 20:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Waarom zou je in die Skoll acht gaan stappen? Trouwens, wat is het plan dan van die boot?
    Nou, als Okkienokkie komt is de keuze snel gemaakt hoor

    Maar waarom Skøll ipv Phocas?
    - Ej8-veld is gewoon mooi
    - Kwartiertje/half uurtje reizen ipv anderhalf uur.
    - Het 'haalbeeld' van Phocas strookt niet met die van Triton. Ik vond dat er bij Phocas teveel over tempo gesproken werd. Vanochtend bijvoorbeeld weggegaan in tempo 45 en de eerste 500 meter niet onder de 41 gezeten. Let op, het is een 4+, géén 4-. Bij Triton zaten we bij de Hollandia op tempo 30 (misschien het andere uiterste), maar vanaf daar proberen ze nu te werken naar een tempo 35, wat ze dit weekend al heel goed gelukt is (4e in het beginnelingenveld).
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68892034
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 01:52 schreef cryforhelp het volgende:
    De uitslagen van zaterdag staan nog steeds niet online, of zie ik nou iets over het hoofd?

    Kut vidraten, zijn ook altijd laat
    Ere wie ere toekomt, maar organisatie is toch echt de ZRB en niet Vidar. Dit is hetzelfde als Okeanos verantwoordelijk houden voor wedstrijden op de Bosbaan.........
    pi_68894503
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 00:53 schreef jw3 het volgende:

    [..]

    Ere wie ere toekomt, maar organisatie is toch echt de ZRB en niet Vidar. Dit is hetzelfde als Okeanos verantwoordelijk houden voor wedstrijden op de Bosbaan.........
    Ik denk zelfs dat de organisatie er alleen maar beter van zou worden als er wat meer ZRB studentleden in de organisatie zouden zitten.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2009 @ 09:57:10 #128
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68896218
    Klassement - Tussenstand
    Rank Ploeg Sub-totaal
    1 Vidar 49
    2 Laga 46
    3 Okeanos 30
    4 Theta 28
    5 Proteus-Eretes 27
    6 Gyas 24
    7 Skadi 15
    8 Nereus 10
    9 Aegir 3
    10 Orca 2

    Dat gaat nog een mooie strijd worden om die derde plek.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      maandag 11 mei 2009 @ 11:40:30 #129
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_68899285
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 20:55 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Ik vond dat er bij Phocas teveel over tempo gesproken werd. Vanochtend bijvoorbeeld weggegaan in tempo 45 en de eerste 500 meter niet onder de 41 gezeten.
    Was beetje foutje denk ik; zoals je al aangeeft waren we zaterdag niet fel genoeg, zondag in de voorwedstrijd een beetje naar de verkeerde kant gecorrigeerd en erg fel geweest, met weinig contrast.
    In de B-finale vonden we eindelijk een beetje de gulden middenweg.

    Overigens zijn wij dus weer een 3+; dus als er nog ergens beginnelingen rondlopen die Nijmegen te bereizen vinden...
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_68921432
    Morgen meetrainen met Skøll @ de Bosbaan..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68921586
    Hier wel een beginneling, maar niet dicht bij Nijmegen

    Vorige week door een roeiclinic vanuit werk georganiseerd aangestoken en meteen bij de Gorcumse roeivereniging aangemeld. Zat er al langer aan te denken, maar nooit de stap genomen om contact op te nemen

    Met recht wel een echte nieuweling te noemen dus! (Maar wel fanatiek)
    pi_68921848
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef tiepdoos het volgende:
    Hier wel een beginneling, maar niet dicht bij Nijmegen

    Vorige week door een roeiclinic vanuit werk georganiseerd aangestoken en meteen bij de Gorcumse roeivereniging aangemeld. Zat er al langer aan te denken, maar nooit de stap genomen om contact op te nemen

    Met recht wel een echte nieuweling te noemen dus! (Maar wel fanatiek)
    Mooi dat je bent gaan roeien!

    Je hebt recreatief roeien en wedstrijdroeien.

    De termen 'beginneling' en 'nieuweling' staan echter niet voor dat je 'pas bent begonnen met roeien'.
    Het geeft in het wedstrijdroeien, iedere dag trainen, je status aan bij wedstrijden.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2009 @ 22:38:25 #133
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68922298
    Wat een avond, wat een avond! Spoedig meer.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68922967
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Wat een avond, wat een avond! Spoedig meer.
    Je bent ontmaagd?
    pi_68926295
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 22:55 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Je bent ontmaagd?
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68928851
    Eerst recreatief het roeien maar eens onder de knie krijgen. Daarna zien we wel verder

    Elke dag trainen zit er voor mij sowieso niet in met een 40-urige werkweek, 2 kids en moeders de vrouw. Zij vinden het ook wel leuk om mij af en toe te zien
    pi_68931917
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 08:36 schreef tiepdoos het volgende:
    Eerst recreatief het roeien maar eens onder de knie krijgen. Daarna zien we wel verder

    Elke dag trainen zit er voor mij sowieso niet in met een 40-urige werkweek, 2 kids en moeders de vrouw. Zij vinden het ook wel leuk om mij af en toe te zien
    Ik had dit jaar competitieweekend in Gorchum, waren wel aardige lui daar vooral zo'n oude vent die het bier voor de helft van de prijs aan mij ging verkopen !
    pi_68931990
    Ah, nog een burgerverenigingroeier. Al het verdere volk hier bestaat volgens mij uit studenten en coaches van studentenverenigingen.
    Succes met het Gorcumse lesprogramma. Lijkt mij mooi om daar ook op de grote rivier te kunnen roeien.
    pi_68932083
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 10:44 schreef De_Ananas het volgende:
    Ik had dit jaar competitieweekend in Gorchum, waren wel aardige lui daar vooral zo'n oude vent die het bier voor de helft van de prijs aan mij ging verkopen !
    Een oude vent van wel 30 ..
    pi_68933256
    @D_A: Toch niet terug naar een 4 hoop ik? :S

    @Kluup: Geen plek bij Okeanos 8? Die doet het momenteel een stuk beter toch?
    pi_68934282
    Idd, waarom niet in de Okeanos 8? Mag je lekker met D_A, als die weer heel en sterk is. (Ik wacht vol spanning af op dat ontmaagdingsverhaal natuurlijk)

    Ik geloof dat we AH wederom mogen feliciteren, en ook seemfaM natuurlijk Goed gevierd? Dan nu weer hard roeien En welkom aan de Gorinchemse oude meneer die bier verkoopt voor de halve prijs.

    Aankomend weekend start ik ook de PEiK en de PEiL met mijn clubacht Supercool, 450m is een leuke afstand (en toch duurt het langer dan je denkt) en eindelijk na 3 maanden niet roeien ongeveer. Feest!
    pi_68934314
    PEiK is na de OCT de kutste wedstrijd
    pi_68934910
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef De_Ananas het volgende:
    PEiK is na de OCT de kutste wedstrijd
    Nee! Sprinten is mooi! Tiepdoos welkom! AH en seekfaM gefeliciteerd!

    Wij hadden zondag een blessure, dus niet gestart. Gelukkig lijkt het mee te vallen en kan er snel weer door getraind worden!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_68935271
    Student ben ik al weer een aantal jaren af. Aangezien ik werk in G'cum is de plaatselijke vereniging dan wel een logische keus

    enneh... 30... oud?? *slik*
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 12:33:19 #145
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68935374
    Nee, de ontmaagding was al iets eerder

    Wacht even met dingen melden tot meer duidelijkheden
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68936389
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Delnooz het volgende:
    @D_A: Toch niet terug naar een 4 hoop ik? :S

    @Kluup: Geen plek bij Okeanos 8? Die doet het momenteel een stuk beter toch?
    Okeanos weet ik van dat ze inderdaad het afgelopen weekend met blessures zaten en dat o.a. D_A er even uit is. Ze hebben vorige week ook gebeld, maar dat ging volgens mij alleen over afgelopen weekend.
    Skøll heeft meerdere keren aangegeven (gebeld) dat ze mij wel voor de rest van 't seizoen wilden.
    Het is mij om het even... Blikken zou mooi zijn, maar ik wil me voornamelijk als roeier ontwikkelen dit jaar.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68936975
    Die discussie over dat de meeste roeiers niet in hun eerste wedstrijd jaar echt leren roeien is hier inderdaad al eens gevoerd . Zekerheid tot einde seizoen is ook wel erg fijn natuurlijk!

    @D_A: wat een flauwigheid. ben benieuwd.

    Bellah, wat heb jij met de ontmaagding van D_A te maken?
    pi_68938581
    Jaaa bedankt voor de felicitaties!
    Zaterdag dus indd voor 2e keer in het klassement geblikt. 20 punten dus. Tot zondagmiddag hebben we alle 2km's van de afgelopen 2 wedstrijden (4 voorwedstrijden + 3 finales) die we gestart hebben gewonnen, zondagmiddag in het LO4- helaas 2e plaats. De nummer 1 was een combi4- die er helaas te snel vandoor ging.
    Wel leuk dat LN4- gewonnen werd door Vidar, terwijl de Jonkman-ploeg (Ner/Oke) met Hollandia nog aardig snel na ons finishten. Het lag er een beetje aan wie het LN veld zou winnen, om te kiezen met wie we in de 8+ gaan stappen
    Dus Randstad wordt gestart (hoogstwaarschijnlijk) in het LSA8+ veld: Triton/Vidar combi. Wordt mooi
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_68941999
    Gefeliciteerd AH, mooi dat er mensen lol beleven aan dat development klassement
    pi_68943111
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 15:33 schreef cryforhelp het volgende:
    Gefeliciteerd AH, mooi dat er mensen lol beleven aan dat development klassement
    Achja, het houdt je van de straat
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_68944093
    Nice! Ik kijk stiekem ook altijd vol verbazing als jullie over het kanaal knallen, jullie klinken als een soort machine.

    Hee, geen vieze insinuaties over de ontmaagding van D_A, daar weet ik niets van!
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 16:43:09 #152
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68944707
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Bellah het volgende:

    Hee, geen vieze insinuaties over de ontmaagding van D_A, daar weet ik niets van!
    Niet?

    Ontken het nou niet
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68945120
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Niet?

    Ontken het nou niet
    Ze had het over mij.
    pi_68947644
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef De_Ananas het volgende:
    PEiK is na de OCT de kutste wedstrijd
    Ik denk dat ik het met je eens moet zijn. Weinig opkomst enzo.
    Maar dat neemt niet weg dat sprinten de bom blijft. Al is 450m wel te lang.

    Ik start die enkel omdat ik dat compo-blik nog niet heb (en de PEil is te lang ). Uiteraard ga ik er wel vanuit dat ik er compo-blik.
    Owja, geen idee of ik je ga herkennen bellah. En ik ben sowieso niet echt communicatief vaardig om 'hallo' te zeggen vanuit het niets Maar je mag die hunk in zijn paarse boot en gele Phocas t-shirt altijd aanspreken

    Maar uh, mag je eigenlijk een GPS in je boot hebben op een wedstrijd als deze?
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68948046
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Bellah het volgende:
    Nice! Ik kijk stiekem ook altijd vol verbazing als jullie over het kanaal knallen, jullie klinken als een soort machine.

    Hee, geen vieze insinuaties over de ontmaagding van D_A, daar weet ik niets van!
    Komt door ons mooie bootje We krijgen vanaf morgen een nieuwe, de nieuwste die is aangeschaft door Triton. Er is nog nooit in gevaren, behalve toen ie werd voorgeroeid bij de botendoop. (helaas) overstap van Filippi naar Empacher, maar gelukkig gaan we wel vliegen door de vleugeltjes
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_68948101
    @Sjobber: Geen idee, maar wel ff uitzoeken, want dit zijn wel de dingen waar gedoe over is geweest! De regelementen van de KNRB zijn aangepast iig.

    @AH: dat kunnen toch wel den krenten in den pap zijn . Nog gefeliciteerd overigens!

    Komend weekend gaan mijn veteranendames voor het eerst een wedstrijd starten in de 4x. De spaarne lenterace, ben benieuwd!

    @Darwing_Angelduckus: Niet ineens topic-changes naar je ontmaagdelijkheid. Watskebeurt gister?
    pi_68949330
    Super mooi feestje gehad zondag met TJZ en EJZ

    Nu weer het echte werk laten beginnen, op naar een nog betere plek in het klassement.
    Tevens gaan wij een beroep doen op dat Sprint klassement. Openen in 1.25 in leuk, maar kan harder

    @Delnooz en Sjobber. Waarom zou je geen GPS mogen? Een Speedcoach mag wel, en daar kan je ook veel van aflezen, dus dan zou je denken dat GPS ook wel zou mogen. Kan je volgens mij nog beter wedstrijd analyses maken.

    Word GPS niet al toegepast op wereldbeker wedstrijden en world cups, daar zie je ook altijd alles precies weten. Dus dan lijkt me ook wel logisch dat de roeiers (of de stuur) deze informatie ook heeft.
    pi_68949659
    Voorheen was het zo dat je geen draadloze informatie van en naar de boot mag zenden. En GPS haalt zijn data van buiten de boot via signalen.
    Deze regel was er voornamelijk om radio contact enzo verboden te maken. Maar sinds de invoer van de GPS is er idd veel heisa over geweest. Maar heb geen idee hoe dat in de regels is veranderd.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_68956456
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 18:59 schreef Sjobber het volgende:
    Voorheen was het zo dat je geen draadloze informatie van en naar de boot mag zenden. En GPS haalt zijn data van buiten de boot via signalen.
    Deze regel was er voornamelijk om radio contact enzo verboden te maken. Maar sinds de invoer van de GPS is er idd veel heisa over geweest. Maar heb geen idee hoe dat in de regels is veranderd.

    na wat op de KNRB site te hebben rondgekeken kwam ik dit tegen (in het RvR):
    quote:
    Het is tijdens evenementen verboden apparatuur, bedoeld om signalen te
    zenden naar buiten de boot of te ontvangen van buiten de boot, in de boot
    voorhanden te hebben. De wedstrijdorganisatie kan bepaalde apparatuur
    toestaan, mits de gelijke kansen voor de ploegen behouden blijven.
    hier staat wat de knrb er mee bedoelt:
    quote:
    Inhoudelijk is artikel 18.2 gewijzigd. In het oude reglement was alle draadloze apparatuur in boten verboden, inclusief hartslagmeters en speedcoaches. In het nieuwe reglement is dit artikel versoepeld. Draadloze communicatie tussen apparatuur binnen de boot is nu wel toegestaan. Daarnaast kan een organisatie apparatuur toestaan die bijvoorbeeld GPS tracking mogelijk maakt.
    hartslagmeter bandjes en horloges mogen dus wel, want dat is bedoeld om enigszins binnen de boot te blijven. GPS dus alleen als het van de organisatie mag.

    p.s. bij FISA is het wel wat strenger:
    quote:
    During racing, no wireless transmission equipment shall
    be used, whether for sending or receiving.
    pi_68957623
    Net met de jongens van Skøll geroeid in twee 4-tjes (we roeien deze week in 4-tjes om beter bij elkaar te komen boven water).

    Maar wat een gasten zeg
    Ik ben met mijn 1.88m niet heel erg lang, maar die gasten zijn gemiddeld 1.96m
    Voel me net een kleuter in de boot
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_68959116
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:18 schreef Kluupkluup het volgende:
    Net met de jongens van Skøll geroeid in twee 4-tjes (we roeien deze week in 4-tjes om beter bij elkaar te komen boven water).

    Maar wat een gasten zeg
    Ik ben met mijn 1.88m niet heel erg lang, maar die gasten zijn gemiddeld 1.96m
    Voel me net een kleuter in de boot
    Hoe ging het?

    Misschien krijg je nog mijn medecoach als stuurtje
    pi_68959517
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 16:53 schreef De_Ananas het volgende:
    Ze had het over mij.
    Idd, huilen na nu

    Haha Sjobber, jij vindt alles te lang! 450m is ook net te lang, ik doe gewoon vol een 3 naar 20, dan 10 door, en dan is het gewoon pijn negeren.. Ik ben benieuwd of mijn pols het overleeft maar ik heb er echt zin in Tulik herken jij mij, ik ben met een groepje kleine gespierde meisjes in zwart grijze pakjes. Andersom echter.. Als je idd dat compoblik haalt kom ik je feliciteren hoor, dus dan weet je 't!

    Gemiddeld 1.96? Bah! Dás pas te lang!
    pi_68959928
    Weh, onder de 1,90 ben je toch lichte pik in denial?
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 23:01:51 #164
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68959937
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:18 schreef Kluupkluup het volgende:
    Net met de jongens van Skøll geroeid in twee 4-tjes (we roeien deze week in 4-tjes om beter bij elkaar te komen boven water).

    Maar wat een gasten zeg
    Ik ben met mijn 1.88m niet heel erg lang, maar die gasten zijn gemiddeld 1.96m
    Voel me net een kleuter in de boot
    Ik heb je nog zien roeien

    Was even een gladde 4+ aan het coachen, die nog even naast één van de EJZ4+ van skoll heeft gelegen. Waarna die boot vervolgens het commentaar kregen, leg maar aan. Jullie gaan even hard als die dames.

    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68960054
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:01 schreef ocf81 het volgende:
    Weh, onder de 1,90 ben je toch lichte pik in denial?
    Ajoh

    Maareh, zit jij ook in het Fortis Maasregatta mixed8 orca/euros complot? Ik kreeg zoiets te horen van Emma.. Hahaha.
    pi_68961392
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:57 schreef immortalsean het volgende:
    GPS dus alleen als het van de organisatie mag.
    Correct. Aan de andere kant, wat niet weet wat niet deert dus neem het ding vooral in je sok mee Zolang niemand iets merkt is er niks aan de hand. Net zoals met doping eigenlijk
    pi_68962864
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:33 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Correct. Aan de andere kant, wat niet weet wat niet deert dus neem het ding vooral in je sok mee Zolang niemand iets merkt is er niks aan de hand. Net zoals met doping eigenlijk
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:01 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Ik heb je nog zien roeien

    Was even een gladde 4+ aan het coachen, die nog even naast één van de EJZ4+ van skoll heeft gelegen. Waarna die boot vervolgens het commentaar kregen, leg maar aan. Jullie gaan even hard als die dames.

    Pijnlijk
    pi_68963501
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:04 schreef Bellah het volgende:

    [..]

    Ajoh

    Maareh, zit jij ook in het Fortis Maasregatta mixed8 orca/euros complot? Ik kreeg zoiets te horen van Emma.. Hahaha.
    Ehm nee? (weet niet waar je het over hebt als je het over een Euros/Orca complot hebt, dus zal wel niet)
    Volgens de Almanak is de enige Emma van Euros iemand waar ik doorgaans niet zo veel mee spreek, dus het is onwaarschijnlijk. Bedoel je niet Orionis of Thrawn?

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2009 00:36:10 ]
    pi_68964535
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:33 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Correct. Aan de andere kant, wat niet weet wat niet deert dus neem het ding vooral in je sok mee Zolang niemand iets merkt is er niks aan de hand. Net zoals met doping eigenlijk
    mjah, zo heb ik ook al de Gyas-Hunze, de Nooc opening, en de skollcup getracked.

    nu lijkt de mijne hoogstens een beetje op een oversized sporthorloge, daar zal denk ik niet zo heel erg op gelet worden. 't wordt wat anders als je een tomtom mee de boot in neemt
    pi_68968952
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 00:28 schreef ocf81 het volgende:
    Ehm nee? (weet niet waar je het over hebt als je het over een Euros/Orca complot hebt, dus zal wel niet)
    Volgens de Almanak is de enige Emma van Euros iemand waar ik doorgaans niet zo veel mee spreek, dus het is onwaarschijnlijk. Bedoel je niet Orionis of Thrawn?
    Ik vroeg het me af, Thrawn dacht ik sowieso.. Maar idd, zwaar 05 of zwaar 07 kan nogal een verschil zijn
    pi_68977917
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 09:40 schreef Bellah het volgende:

    [..]

    Ik vroeg het me af, Thrawn dacht ik sowieso.. Maar idd, zwaar 05 of zwaar 07 kan nogal een verschil zijn
    Heb Emma laatst nog wel even aangespoord om daar werk van te maken. Alleen nu kan de jongedame er zelf weer niet bij zijn
      woensdag 13 mei 2009 @ 15:19:37 #172
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_68980691
    Pfff...gister lekker 18k ge-ergometerd
    Blij dat ik vandaag weer de boot in kan stappen
    Reach for what you wanna do - 2Pac
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2009 @ 15:47:27 #173
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68981627
    Ik heb gefietst!

    35 minuutjes, ging goed

    NOH! Morgen en vrijdag weer, misschien mag ik van het weekend al rustig gaan roeien
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      woensdag 13 mei 2009 @ 15:59:10 #174
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_68981960
    wat was er nou aan de hand D_A?
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2009 @ 16:04:18 #175
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68982131
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 15:59 schreef Pikhoofd het volgende:
    wat was er nou aan de hand D_A?
    Oh, 2 uitgeselecteerd.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2009 @ 16:10:23 #176
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68982366
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Oh, 2 uitgeselecteerd.
    Zie mij dit even nonchalant zeggen. Dat was het uiteraard niet.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68983246
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Oh, 2 uitgeselecteerd.
    Jullie gaan verder als 6+ ?
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2009 @ 16:45:06 #178
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_68983561
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 16:35 schreef Koert het volgende:

    [..]

    Jullie gaan verder als 6+ ?
    Neuh, als 8+ en vanwege nog twee gebleseerde waaronder ik trainen in een 4+ voorlopig.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_68988673
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 16:45 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Neuh, als 8+ en vanwege nog twee gebleseerde waaronder ik trainen in een 4+ voorlopig.
    Maar hoe gaat het als er twee mensen uitgeselecteerd zijn verder dan? Jullie zoeken twee permanente vervangers of starten dit jaar verder alleen maar in de 4+?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      woensdag 13 mei 2009 @ 21:46:22 #180
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_68995075
    Zou toch erg zonde zijn van het klassement
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_68995221
    Stijgt Skoll weer een plaatsje.
    pi_68995964
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 21:50 schreef De_Ananas het volgende:
    Stijgt Skoll weer een plaatsje.
    Wij gaan voor plaatsje 3
    pi_69000994
    Laat ik zeggen dat ik blij ben zondag weer in een 8 te varen.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69003950
    pi_69004098
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 08:09 schreef Delnooz het volgende:

    Misschien moet je het nog een keer uitleggen kluup, ik heb zo'n gevoel dat Delnooz het niet meer snapt!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 mei 2009 @ 08:27:56 #186
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69004171
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 08:09 schreef Delnooz het volgende:
    kluup vaart in de Skøll acht.

    Verdee begint het herstel van de twee heren progressie te maken dus met een beetje geluk volgende week 2- en en dan die week daarna, mits pijnvrij weer in de acht! Klassement laten we uiteraard niet lopen
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69005012
    Aha!

    Ben ik trouwens de enige die nu pas ziet dat de topic titel Roeieren is ipv Roeien?
    pi_69012557
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 08:27 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    kluup vaart in de Skøll acht.
    Ja dat..
    Maar ik bedoelde meer dat we (Skøll-acht) nu in twee 4+'jes varen. Dit gaat niet heel geweldig (wel steeds beter), maar ben blij dat we daarom vanaf zondag weer gewoon in een acht roeien.
    We roeien overigens een week in 4+'jes om beter bij elkaar te komen.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69012743
    Foto van de ZRB.. Ik op boeg en voor mij Stef (Dodona)..

    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69013297
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:12 schreef Kluupkluup het volgende:
    Foto van de ZRB.. Ik op boeg en voor mij Stef (Dodona)..

    [ afbeelding ]
    pff, wat kijken de slagen lusteloos...
    pi_69014556
    Handschoentjes? En welk veld was dat?
    pi_69016219
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:58 schreef seekfaM het volgende:
    Handschoentjes? En welk veld was dat?
    Handschoentjes ja.. Iedereen vind het gay, maar dat interesseert mij dan weer geen ruk . Ik kreeg altijd bij mijn kliphand in mijn handpalm enorme blaren. Nu is het intapen van je handpalm ongelofelijk kut en is zo'n handschoentje een stuk effectiever. Inmiddels krijg ik alleen nog maar blaren op mn vingers en draag dus niet meer zo'n handschoentje.

    Het veld was op zaterdag N4+ en op zondag B4+. We waren overigens de enige achtergestuurde 4+ van het gehele veld (17 ploegen).
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69022948
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 14:43 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Handschoentjes ja.. Iedereen vind het gay, maar dat interesseert mij dan weer geen ruk . Ik kreeg altijd bij mijn kliphand in mijn handpalm enorme blaren. Nu is het intapen van je handpalm ongelofelijk kut en is zo'n handschoentje een stuk effectiever. Inmiddels krijg ik alleen nog maar blaren op mn vingers en draag dus niet meer zo'n handschoentje.
    Gay

    Wanneer je blaren krijgt op je kliphand dan zit je teveel met je binnenarm te stampen. Probeer langer aan je buitenarm te hangen (=meer druk op je handen/voeten = meer stuwing = langere halen = boot sneller ), dan heb je er als het goed is ook minder last van.
    (o.d.z.; roeien doe je zo! )
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_69023805
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:13 schreef Delnooz het volgende:
    Ben ik trouwens de enige die nu pas ziet dat de topic titel Roeieren is ipv Roeien?
    Neehoor... Oog voor detail

    Foto's, altijd leuk. Hahaha, het tapen van je hand is idd kut..
      donderdag 14 mei 2009 @ 18:50:45 #195
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69025146
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 14:43 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    Handschoentjes ja.. Iedereen vind het gay, maar dat interesseert mij dan weer geen ruk . Ik kreeg altijd bij mijn kliphand in mijn handpalm enorme blaren. Nu is het intapen van je handpalm ongelofelijk kut en is zo'n handschoentje een stuk effectiever. Inmiddels krijg ik alleen nog maar blaren op mn vingers en draag dus niet meer zo'n handschoentje.

    Het veld was op zaterdag N4+ en op zondag B4+. We waren overigens de enige achtergestuurde 4+ van het gehele veld (17 ploegen).
    Mag je nu dan wel weer met houten palen varen...geloof dat dat ook nogal scheelde qua blaren
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_69032452
    Veel van paal wisselen (dus verschillende diktes, hout, rubber) zorgt ook voor blaren
    pi_69033886
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 17:35 schreef AHappelstroop het volgende:

    [..]

    Gay

    Wanneer je blaren krijgt op je kliphand dan zit je teveel met je binnenarm te stampen. Probeer langer aan je buitenarm te hangen (=meer druk op je handen/voeten = meer stuwing = langere halen = boot sneller ), dan heb je er als het goed is ook minder last van.
    (o.d.z.; roeien doe je zo! )
    Laten we het erop houden dat ik het nu blijkbaar goed doe
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 mei 2009 @ 22:02:47 #198
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69034183
    WOESJ

    Vandaag zelfs alweer even op de ergometer gezeten
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69037439
    Ben net gebeld door een coach van Phocas of ik mee wou doen met hun 4+. Ik heb toch maar nee gezegd. Om verschillende redenen eigenlijk. Ik ben de laatste 3 weken minder gaan trainen en dus niet zo fit meer . Ik heb op de H4K gemerkt dat boordroeien toch echt heel anders is dan scullen, en dat ik toch beter ben in scullen.
    Op zich blijft het leuk om mee te kunnen varen in het nationale veld, en ik denk dat mijn rug nu wel goed is, maar om vanuit egoïstische overwegingen te doen en hen zo van enige winstkans af te houden zou niet juist zijn. (maar het blijft wel kriebelen )

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 02:30:15 ]
    pi_69042943
    Zeggeuh Marten, lekker brutaal vanavond
      vrijdag 15 mei 2009 @ 08:11:12 #201
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69044774
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 22:49 schreef ocf81 het volgende:

    Op zich blijft het leuk om mee te kunnen varen in het nationale veld, en ik denk dat mijn rug nu wel goed is, maar om vanuit egoïstische overwegingen te doen en hen zo van enige winstkans af te houden zou niet juist zijn. (maar het blijft wel kriebelen )
    mwa, denk dat onze winstkans zonder invaller significant lager is
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_69045206
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 01:08 schreef Bellah het volgende:
    Zeggeuh Marten, lekker brutaal vanavond
    Leuk verhaaltje te vertellen Bellah?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_69046085
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 08:11 schreef Dodona het volgende:

    [..]

    mwa, denk dat onze winstkans zonder invaller significant lager is
    Ik heb ook gezegd dat ze als ze echt niemand kan vinden, ik er nog wel over na wil denken, maar dat ik gewoon niet de beste keus was.
    pi_69050390
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 08:43 schreef Orionis het volgende:
    Leuk verhaaltje te vertellen Bellah?
    Neuh, weinig boeiend... Maar Tritonezen zijn soms zo heerlijk arrogant
    pi_69067684
    Vandaag na 1500m op de Bosbaan al moeten omkeren door de bliksem.
    Was niet heel relaxed om vervolgens met zo'n hevige onweersbui terug te moeten roeien midden over de Bosbaan..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69070013
    Onweer
    Om 6 uur 's ochtends op CS voor wedstrijd
    Sprinten

    Bed!
    pi_69070435
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 21:13 schreef Bellah het volgende:
    Onweer
    Om 6 uur 's ochtends op CS voor wedstrijd
    Sprinten

    Bed!
    PEiK?
    Wij gaan morgen trouwens rond 9u trainen,
    pi_69070494
    PEiK! In pakje!
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 mei 2009 @ 21:49:51 #209
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69071326
    Morgen 2- 'en

    WOEHOEE

    ROEIEN
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      zaterdag 16 mei 2009 @ 20:24:55 #210
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69095454
    Mijn bootje (op de ZRB):

    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
      zaterdag 16 mei 2009 @ 21:57:22 #211
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69099115
    Vraagt zich dan toch af welke positie jij in die boot vervult

    Over posities...ben weer geswitched; nu heb ik daadwerkelijk elke positie in de 4 vervuld
    Reach for what you wanna do - 2Pac
      zaterdag 16 mei 2009 @ 22:06:46 #212
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69099485
    Ja? Ik hoop voor je dat je op boeg zit. Boeg vind ik de allerfijnste plek in een boot.

    In mijn boot zit ik op slag.
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    pi_69100188
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:54 schreef Bellah het volgende:

    [..]
    Als je idd dat compoblik haalt kom ik je feliciteren hoor, dus dan weet je 't!
    Zeg, ik heb me aan mijn afspraak gehouden. Maar waar was jij? Toch niet verlegen geworden van mijn mooie gespierde winnaars lichaam?

    Wat een bagger water en wind overigens. En gefeliciteerd met je b'vo Wat een vrouwen in die 8 van jullie overigens. Lijken allemaal op elkaar.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_69101365
    Allemaal middellang - lang bruin haar (in een staart) - Redelijke voorgevel - En dan ook nog eens allemaal de zelfde kleding aan.
    Poeh

    Lekkere sprint trouwens tegen Nereus . Ik zag jullie oproeien - Bellah ja wij waren aan het vieren.
    pi_69102156
    @Michiel: Gefeliciteerd hoor! En toch wil ik je een seen 2k zien doen in de skiff.
    @Bellah: Ook gefeliciteerd met de B'vo Jullie in pakjes gestart? :S

    @Dodona: Was leuk roeien gister, handen zijn flink kapot

    en dan ook nog @Elena: Hoe eens op mee te gluren en maak een account!
    pi_69106748
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 22:49 schreef seekfaM het volgende:
    Bellah ja wij waren aan het vieren.
    Vandaar dat ik geen acht kon vinden op het water
    Die ene overvaren vier zit aardig in elkaar overigens, damn.

    En nee, zo op elkaar leken ze nou ook weer niet. Maar ik heb geen flauw idee hoe ze eruit ziet want niemand leek op die fok foto Het roeien zag er idd wel lekker uit bij die Orca8.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
      zondag 17 mei 2009 @ 08:20:38 #217
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69109766
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 22:06 schreef Boomrups het volgende:
    Ja? Ik hoop voor je dat je op boeg zit. Boeg vind ik de allerfijnste plek in een boot.

    In mijn boot zit ik op slag.
    Wel het langst gezeten:

    Compotijd altijd boeg

    Winterwedstrijden op slag
    Heineken op 6
    Varsity op boeg
    Hollandia op boeg
    ZRB op 2
    en nu dan naar schaduwslag

    ben wel met je eens dat boeg de fijnste plek in een boot is; maar soms ben je functioneler op een andere positie

    We hebben overigens besloten dat we de Randstad laten lopen, dus Thrawn: moge je mannen winnen

    @ Delnooz: was inderdaad lekker stukje; jammer dat we geen afstandjes gingen doen; had wel willen weten hoe hard de boot kon met die bezetting
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_69116472
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 08:20 schreef Dodona het volgende:

    [..]


    We hebben overigens besloten dat we de Randstad laten lopen, dus Thrawn: moge je mannen winnen
    In een 3+ waren jullie natuurlijk wel bijzonder gevaarlijke concurrentie geweest! Hoe gaat het met het vinden van een 4e man? Al zicht op wat oplossingen?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 mei 2009 @ 15:43:22 #219
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69119796
    Nou aankomend weekend het B4+ veld maar eens aanvegen
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69120604
    Het O4+ veld gaan wij starten, misschien ook nog SA8+ maar dat is afhankelijk hoe goed we het doen.
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 mei 2009 @ 16:17:28 #221
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69120766
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 16:11 schreef seekfaM het volgende:
    Het O4+ veld gaan wij starten, misschien ook nog SA8+ maar dat is afhankelijk hoe goed we het doen.
    Ja, ik moet morgen even afwachten wat de arts zegt. Als hij aangeeft dat ik morgen goed ben en dat ik zaterdag mag starten gaan we 8+'en anders waarschijnlijk alleen B4+ op zondag.

    We beginnen langzaam weer te herstellen, eindelijk.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69129369
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Arg 3e op de PeiL, dacht eerst dat ik gewonnen had omdat mijn competietiecommissaris dat had gezegd en dat ook zo leek op het scorebord, maar dat was dus alleen van het blok, en niet de race. Ik was wel de snelste van mijn blok. Net niet snel genoeg dus. Maar wel puntjes gesprokkeld voor de skiff bokaal.
    BTW Dodona, hebben jullie die Sauriër zo ver weten te krijgen dat ie mee doet?

    [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2009 22:32:42 ]
      zondag 17 mei 2009 @ 22:23:02 #223
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69133970
    Wij hebben onze 4de binnen; mijn waarde oud-ploeggenoot, nieuw-ploeggenoot en malloot in een skiff Sjobber.
    Op de ARB eens kijken hoe het veld zich ontwikkeld heeft.
    Denk wel dat ik de Randstad even kom toeschouwen
    Reach for what you wanna do - 2Pac
      zondag 17 mei 2009 @ 22:48:58 #224
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_69134891
    Zo, hoppa! Big blades in onze empacher classic en we voeren ineens harder dan orca naar een mooie 3e plek!

    Of zoals mijn coach het zei: een houten blik (aangezien we de snelste ploeg in een houten boot in ons veld waren)
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_69135019
    Goezo!

    Volgens mij was het weer vandaag ook best prima (ondanks 1 - 2 regenbuitjes)
    Ieder die hard gevaren heeft en taart heeft gewonnen gefeliciteerd!
    pi_69136012
    als je nog een gast in motorpak met een fotocamera hebt zien sjouwen, dan was ik dat...
    pi_69136800
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 22:49 schreef seekfaM het volgende:
    Allemaal middellang - lang bruin haar (in een staart) - Redelijke voorgevel - En dan ook nog eens allemaal de zelfde kleding aan.
    Poeh

    Lekkere sprint trouwens tegen Nereus . Ik zag jullie oproeien - Bellah ja wij waren aan het vieren.
    Idd, daar zijn we op geselecteerd

    Kan me geen viertje meer herinneren, maar ik heb die paarse skiff wel zien liggen! Helaas was die nogal eenzaam.. Vandaar dus. Ik zat overigens op 6 (en voldeed aardig aan bovenstaande criteria ) en m'n fotoboek lijkt ook nog steeds aardig. Roeien was idd wel lekker op zaterdag (Nereus de grond in geboord in 1.31..) alleen vandaag ging het moeizaam. Maar toch, wederom gewonnen (!) en daarmee de Kruithuisbokaal binnen Bij deze ook gefeli aan iedereen die hard ging (jaja, ook degenen die harder dan Orca gingen tulik ) Ik heb in ieder geval een prachtweekend gehad!


    /p.s.
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 22:06 schreef Boomrups het volgende:
    Boeg vind ik de allerfijnste plek in een boot.
    Ja! Ik ook!

    [ Bericht 2% gewijzigd door Bellah op 17-05-2009 23:47:09 ]
    pi_69139225
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 22:23 schreef Dodona het volgende:
    Wij hebben onze 4de binnen; mijn waarde oud-ploeggenoot, nieuw-ploeggenoot en malloot in een skiff Sjobber.
    Op de ARB eens kijken hoe het veld zich ontwikkeld heeft.
    Denk wel dat ik de Randstad even kom toeschouwen
    Tsjah. Eerst Vrijdag/zaterdag de 11stedentocht in de buitencategorie proberen te overleven. En dan hopen dat ik voor de ARB al hersteld ben. Want nu anderhalve week na de Ringvaart voel ik die nog steeds wel (zoals vandaag).
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
      maandag 18 mei 2009 @ 07:47:12 #229
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69140353
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 15:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Nou aankomend weekend het B4+ veld maar eens aanvegen
    Eerst blikken, dan blaten. Bovendien snap je hopelijk wel dat als jij of je ploeggenoten winnen dat je dan het B8+ veld wel kan vergeten. Ik weet niet of ik die prijs wel zou willen betalen...
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 mei 2009 @ 07:56:06 #230
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69140408
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 07:47 schreef Boomrups het volgende:

    [..]

    Eerst blikken, dan blaten. Bovendien snap je hopelijk wel dat als jij of je ploeggenoten winnen dat je dan het B8+ veld wel kan vergeten. Ik weet niet of ik die prijs wel zou willen betalen...
    gelukkig maak ik eigen keuzes en heb ik daar allang over nagedacht. En de coaches ook

    Verder zien we het wel, iig ook weer even in de boot gezeten en dat voelde prima. Vandaag maar weer eens fysio'en.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      maandag 18 mei 2009 @ 09:47:41 #231
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_69142143
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 07:47 schreef Boomrups het volgende:

    [..]

    Eerst blikken, dan blaten. Bovendien snap je hopelijk wel dat als jij of je ploeggenoten winnen dat je dan het B8+ veld wel kan vergeten. Ik weet niet of ik die prijs wel zou willen betalen...
    dat heb jij toch ook gedaan in 2007?
      maandag 18 mei 2009 @ 10:28:56 #232
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69143230
    Ongelofelijk dat jij dat weet....

    Ja dat klopt, mijn eerstejaarsacht is richting het eind van het seizoen verder gegaan in viertjes. Een van die viertjes heeft geblikt op de Martini, en dat was het viertje waar ik niet in zat.

    Maar destijds was ik al tegen het opsplitsen in viertjes. Ik had het seizoen veel liever in de acht afgemaakt, óók zonder blik. Het voelde een beetje laf om maar in een makkelijker veld te gaan roeien als je het niet kan bolwerken in het achtenveld. Een beetje wat Bart Veldkamp deed: als je geen Nederlands Kampioen meer kan worden dan maar in België proberen waar de concurrentie zwakker is.

    In ieder geval konden we op de NSRF dus niet meer in het B8+ veld starten omdat de helft van onze ploeg nieuweling geworden was. Vond ik erg jammer.
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    pi_69144554
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:28 schreef Boomrups het volgende:
    Ongelofelijk dat jij dat weet....

    Ja dat klopt, mijn eerstejaarsacht is richting het eind van het seizoen verder gegaan in viertjes. Een van die viertjes heeft geblikt op de Martini, en dat was het viertje waar ik niet in zat.

    Maar destijds was ik al tegen het opsplitsen in viertjes. Ik had het seizoen veel liever in de acht afgemaakt, óók zonder blik. Het voelde een beetje laf om maar in een makkelijker veld te gaan roeien als je het niet kan bolwerken in het achtenveld. Een beetje wat Bart Veldkamp deed: als je geen Nederlands Kampioen meer kan worden dan maar in België proberen waar de concurrentie zwakker is.

    In ieder geval konden we op de NSRF dus niet meer in het B8+ veld starten omdat de helft van onze ploeg nieuweling geworden was. Vond ik erg jammer.
    Aan de andere kant had jullie acht (net als die van Pikhoofd) weinig kans om in het B8+ veld te blikken met de achten van Vidar, Skadi en de mijne er nog in. Als je puur voor het blik gaat, wat aan het einde van het jaar wel eens belangrijk wil worden, was het gewoon de juiste beslissing van jullie coaches om in 4tjes verder te gaan.

    @D_A: Alle 2ejaars ploegen zijn er inmiddels uit, dus we zullen zien wat jullie in het B4+ veld gaan doen
    pi_69145051
    Even een vraagje aan het eerst reagerende asoposlid: Is Boudewijn nou als beginneling gestart in oranje pakje? Dan is hij echt een koning!
      maandag 18 mei 2009 @ 12:26:26 #236
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69146850
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 11:15 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Aan de andere kant had jullie acht (net als die van Pikhoofd) weinig kans om in het B8+ veld te blikken met de achten van Vidar, Skadi en de mijne er nog in. Als je puur voor het blik gaat, wat aan het einde van het jaar wel eens belangrijk wil worden, was het gewoon de juiste beslissing van jullie coaches om in 4tjes verder te gaan.


    Grappig dat ik twee jaar na dato dezelfde discussie weer aan het voeren ben.

    Het klopt dat we reëel gezien geen kans hadden op blik in de acht. Het is dan ook inderdaad een logische beslissing geweest van onze coaches om wel voor een blik te gaan in een veld waar dat wel mogelijk was. ''Een eerstejaarsacht is geen sociaal project, we roeien om te winnen" was een uitspraak van een van de coaches en daar had hij gelijk in.

    Maar toch was ik liever met opgeheven hoofd strijdend ten onder gegaan dan met onze staart tussen de benen naar een makkelijker veld verhuisd. En mijn ploeggenoten die het B4+ wonnen op de Martini? Die waren blij, maar dat blik had voor hun zeker een rare bijsmaak. Dat ze geen blikfeest gevierd hebben zegt genoeg.

    Let wel: dit verhaal is heel specifiek voor onze ploeg van destijds. Ik kan me voorstellen dat als je acht gehalveerd wordt door blessures en andere dingen je natuurlijk het B4+ gaat starten. Maar ook dan kun je niet ontkennen dat een blik in het B8+ veld gewoon een mooier blik is om te winnen.

    Even iets geheel anders: weet iemand wie wél mee zijn geweest naar Varese met de A-equipe, maar niet door McGowan zijn geselecteerd voor de acht die naar Banyoles gaat? WanEnOonlie, weet jij dat misschien?
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    pi_69146984
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 01:08 schreef Bellah het volgende:
    Zeggeuh Marten, lekker brutaal vanavond
    Whooow sorry ben even niet op FOK geweest
    Waarom waren wij brutaal? Was dat de avond van onze bijna-aanvaring soms? Ben je een stuur en lap je even de regels van het kanaal aan je laars.. Neem jou niets kwalijk hoor Bellah, we zaten gewoon vol je stuur uit te schelden
    We hebben sinds deze week een gloednieuwe Empacher, is nog nooit een wedstrijd in gevaren en voordat wij erin zaten is er 15minuten in gevaren voor de botendoop. Om even vieze woorden te gebruiken; supergeile boot!! Op de Randstad kunnen jullie 'm aanschouwen
    (Helaas?) hebben we dus nu onze Filippi om moeten ruilen voor Empacher (=geel = banaan = om weg te laten rotten )
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_69147598
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 12:26 schreef Boomrups het volgende:

    [..]

    Grappig dat ik twee jaar na dato dezelfde discussie weer aan het voeren ben.

    Het klopt dat we reëel gezien geen kans hadden op blik in de acht. Het is dan ook inderdaad een logische beslissing geweest van onze coaches om wel voor een blik te gaan in een veld waar dat wel mogelijk was. ''Een eerstejaarsacht is geen sociaal project, we roeien om te winnen" was een uitspraak van een van de coaches en daar had hij gelijk in.

    Maar toch was ik liever met opgeheven hoofd strijdend ten onder gegaan dan met onze staart tussen de benen naar een makkelijker veld verhuisd. En mijn ploeggenoten die het B4+ wonnen op de Martini? Die waren blij, maar dat blik had voor hun zeker een rare bijsmaak. Dat ze geen blikfeest gevierd hebben zegt genoeg.

    Let wel: dit verhaal is heel specifiek voor onze ploeg van destijds. Ik kan me voorstellen dat als je acht gehalveerd wordt door blessures en andere dingen je natuurlijk het B4+ gaat starten. Maar ook dan kun je niet ontkennen dat een blik in het B8+ veld gewoon een mooier blik is om te winnen.

    Even iets geheel anders: weet iemand wie wél mee zijn geweest naar Varese met de A-equipe, maar niet door McGowan zijn geselecteerd voor de acht die naar Banyoles gaat? WanEnOonlie, weet jij dat misschien?
    Ik win liever strijdend tegen 23 ploegen dan te winnen in een 4+ waar je eigenlijk altijd bijna zeker bent van een blik als je een beetje in de 4+ kunt roeien. Ik ben dan nu wel enkele jaren actief en 2 jaar lid van studentenvereniging, maar ik heb pas afgelopen Hollandia mijn eerst tellende blik binnen gehaald, door flink mijn ballen uit m'n broek te roeien. Alomal; ik roei voor de lol en niet per se voor blik. (ja toch?)

    Onze 2ejaars dames hebben zich dit jaar Overgangs gemaakt in 2 wedstrijden, door te starten in een 4+ veld van 3 inschrijvingen. Misschien beetje lullig om het zo over te brengen maar ik zal er echt niet trots op zijn. Leuk dat de mouwtjes er dan af mogen (tsja, mores ) en dat je een hoge status hebt, betekend niet gelijk dat je een goede roeier bent. Zie nu maar te overleven in het Overgangs veld..

    Wij (L4-) hadden op de Varsity blikkans in het LSA4- veld, maar omdat er maar 3 ploegen waren ingeschreven leek het ons gaver om met 3 voorwedstrijden (op een andere wedstrijd dus..) een veld te winnen. De ploeg die won waren onwijs blij, vierend met bier, watergespartel van roeiers en op hun website gaven ze aan dat ze toch wel hoge verwachtingen hebben na het winnen van die race, kijkend naar de rest van het seizoen. Deze ploeg kwam op de Hollandia bijlangena niet eens in de buurt van ons..

    Tsja Boomrups; weet niet precies wat nou de échte discussie is maar als ik als roeier of coach de keuze had, had ik gestart in een veld waar je wél de strijd aan kan gaan. Boeiend dat je ploeg achteraan vaart, dat maakt het (als je een strenge invloeg op je roeiers hebt) alleen maar gebrander om de volgende wedstrijd 1nalaatste te worden Knallen met je ballen en zenuwen aan de start!
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 mei 2009 @ 12:53:49 #239
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69147813
    Logisch is een B8+ blik toffer dan een B4+ blik, maar vanwege blessures en meuk. Gun ik het de gasten wel die nu B4+ gaan starten. De twee heren die geblesseerd zijn komen er ook vast wel op een manier
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69148214
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 12:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Logisch is een B8+ blik toffer dan een B4+ blik, maar vanwege blessures en meuk. Gun ik het de gasten wel die nu B4+ gaan starten. De twee heren die geblesseerd zijn komen er ook vast wel op een manier
    Deze hele discussie is wel sterk afhankelijk van het jaar. In 2007 was het lichte vierenveld bijna net zo groot, en door tweedejaarsploegen bijna net zo zwaar als het achtenveld.
    Zelfde geldt voor het zware vierenveld vorig jaar...
    Nu dat tweedejaarsklassement er is, zal dat niet snel meer voorkomen denk ik, maar er zullen altijd ploegen blijven overstappen naar de 4+ waardoor je ook daar nooit blikgarantie zult hebben. Kijk maar eens naar de eerstejaarsdames4 van triton, die nu al 3 wedstrijden op rij tweede worden door opeens opduikende pleogen!
      maandag 18 mei 2009 @ 13:49:55 #241
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_69149616
    Boomrups, ik zat toen in de Asopos zware 8. En toen wij eindelijk ploegen in begonnen te halen, haakten er steeds meer af. Laga, jullie en volgens mij later nog meer.

    Boudewijn is inderdaad nog steeds beginneling ja, maar met 5.58 mag je wel in het oranje starten.

    Harmen Eefting (Njord) was overigens ook nog beginneling in de sb-8 en trok pas in zijn tweede jaar sb-8 zijn eerste blik...
    pi_69150591
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 13:04 schreef De_Brok het volgende:

    [..]

    Deze hele discussie is wel sterk afhankelijk van het jaar. In 2007 was het lichte vierenveld bijna net zo groot, en door tweedejaarsploegen bijna net zo zwaar als het achtenveld.
    Zelfde geldt voor het zware vierenveld vorig jaar...
    Nu dat tweedejaarsklassement er is, zal dat niet snel meer voorkomen denk ik, maar er zullen altijd ploegen blijven overstappen naar de 4+ waardoor je ook daar nooit blikgarantie zult hebben. Kijk maar eens naar de eerstejaarsdames4 van triton, die nu al 3 wedstrijden op rij tweede worden door opeens opduikende pleogen!
    Het zware B4+ veld is dit jaar ook goed gevuld, als ik het een beetje geteld heb zijn er zometeen nog 11 eerstejaarsploegen over (2x saurus, 2x njord, triton, phocas, okeanos, nereus, argo, asopos en euros) want alle ouderjaars zijn er ondertussen uit (afgezien van een zekere 3ejaars in een asoposboot ).

    Die boten liggen dus allemaal mooi dicht bij elkaar in een competitief veld, en het lijkt me dus sterk dat een 4tje uit een 8 er met het grootste gemak met een blik vandoor kan gaan. Als ze dit wil lukken zal er flink hard geroeid moeten worden.

    Het zware&dames 4+ veld in 2007 en bijvoorbeeld het damesveld vorig jaar was wel min of meer een instappen = blik veld.
    pi_69153094
    Heeft er iemand zin in een mooie wedstrijd op 6 juni? De EDR is dit jaar voor het eerste onderdeel van de NOOC competitie en daarmee een van de grootste compowedstrijden van het jaar. Het pré-EDR feest op vrijdag 5 juni belooft ook erg mooi te worden: link!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_69176813


    wat was het een drukte op het water tijdens de PEiL...
    pi_69177824
    Kun je nagaan, dat was nog niks. Ik heb inmiddels gesocialized met menig clubdame.. "Ja, wil jij mijn riem even vasthouden? Prima dankjewel"
    pi_69180024
    Vooral bij de start was het erg slecht geregeld. Echt zo druk dat je niet meer van A naar B kon gaan zonder eerst drie keer te botsten en tig keer te onderhandelen over wie wat ging doen. Ik denk dat de wedstrijdleiding de volgende keer best de boten wat verder mag laten doorvaren. Op die manier zal de drukte veel beter te managen zijn en daarmee ook de vertraging veel minder.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 17:18:32 #247
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_69194984
    Het is ieder jaar weer een ramp met oplijnen en aanleggen met de PEiL. Komt volgens mij met name door C4-ploegen die niet luisteren en besluiten om gewoon te keren waar het ze uitkomt ipv even door te roeien naar het punt waar het moet.
    Oh en motorboten die het vaarverbod negeren zijn ook heel apart. Dat mens op die eerste boot liep maar te krijsen dat de brugwachter iedereen gewoon doorliet en dat was dan schijnbaar een enorm sterk argument voor het negeren van een vaarverbod. Ze hield pas d'r kop toen een b-4 ploeg van orca heel hard "BROEK UIT OP JE RUG, BROEK UIT OP JE RUG" begon te roepen Vervolgens is ze wel asosicaal doorgevaren richting finish btw

    We hebben nog wel een briljante tussendoorroei-move gemaakt, waardoor we iig vrij snel konden aanleggen (wat nodig was want ons stuurtje moest daarna zelf roeien)
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_69237589
    De tering wat is het geil roeiweer! Vandaag voor 't eerst in jaren weer eens echt geskiffed, en het ging zoooo lekker! De Amstel was compleet glad, heerlijk om dat te doen. Ik ben echt verliefd geworden op skiffen vandaag!
    pi_69275806
    De meubelboulevards waren ook leuk vandaag! *kuch* B-U-R-G-E-R *proest*
    pi_69276269
    Oh ja, iedereen vrolijke Hemelvaart (ik heb geen meubelboulevard gezien hoor...)

    Al zin in de Randstad?
    pi_69278382
    Zeker zin in de randstad! Voor het eerst dit kortebaanseizoen een gunstige loting! We zullen zien wat twee weken vol progressie en de goede loting kan brengen!
    pi_69281988
    Zometeen vertrekken richting Friesland
    Alleen wel slechts 5u geslapen vannacht, dus dat hielp niet echt. Zal op Wetterwille nog wel in slaap vallen, om vervolgens nog eens dik 24u wakker te moeten blijven . Eens kijken wat die elfstedentocht ons kan bieden!
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 08:17:26 #253
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69282136
    Gyas gaat dit jaar voor het record bij de Elfstedentocht. Grappig om te zien hoe dit wedstrijd beleefd wordt hier in Groningen. Zelfs Olympiagangers zijn bereid bij te dragen aan de Elfstedenroem.

    In ieder geval heb ik ook veel zin in de Randstad. Heb vernomen dat er in Nijmegen veel progressie is geboekt, eens kijken of we die aanval af kunnen slaan

    Veel plezier in Friesland iedereen!
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
      vrijdag 22 mei 2009 @ 17:38:56 #254
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69297847
    Welk veld start je dan?
    Reach for what you wanna do - 2Pac
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 mei 2009 @ 18:04:54 #255
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69329097
    Interessante dag! Onze 4+ loopt wel aardig
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69332387
    Vanochtend in de heat de eerste 500m sneller dan het hele veld. Ook sneller dan Vidar. Daarna zakte het in..
    Nog wel de B-finale gewonnen..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 mei 2009 @ 20:06:27 #257
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69332609
    op de eerste 500m win je niets hè
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69332663
    Verdomme. Gedeelde tweede plaats met Theta.
    Na 1000m viel het helaas stil bij ons, reden is duidelijk
    En onze eerste split tijd klopt niet want we lagen zeker niet laatste bij de eerste 500m
    Ik heb je nog zien varen Kluup Hoe bevalt die skoll ploeg?

    Konings van onze TJZ - Overgangs worden in 2 weekenden is best prima
    Wij morgen O4+ en SA8+ , Vooral zin in dat laatste
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 mei 2009 @ 20:13:30 #259
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69332859
    Wij morgen B4+ winnen, het moet gewoon
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69337121
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 20:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Wij morgen B4+ winnen, het moet gewoon
    Die gaan nog een stevige dobber krijgen aan Saurus. Kan er niets dan respect voor hebben; als eerstejaarsploeg zo brutaal naar plek 2 varen in het N4+ veld, daarbij enkele 2ejaars ploegen achter je latend.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_69341649
    Die 11stedentocht is toch best wel zwaar. Na 50km de boot bij Wetterwille op het gras gemikt en uit de wedstrijd gestapt.
    Tot 42km nog alles koek en ei, ging echt onwijs lekker en we dachten tot dat punt het nog wel even te klaren. Zeker als je al 40km geroeit hebt, dan neemt het vertrouwen alleen nog maar toe.
    Maar toen rugpijn bij ons beiden. Konden nog wel 30km door, door de pijn te verdragen. Maar 150km is dan wel echt even nog te ver. Dus toen bij Wetterwille maar gestopt.
    We balen echt onwijs, en ik heb er nu spijt van dat we zijn uitgestapt. Zeker omdat we beiden nog veel energie over hadden en dus niet tot het bittere einde hebben kunnen gaan. Maar de keuze om te stoppen was helaas wel de meest verstandige.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_69343938
    Ik zou het ook wel relaxed vinden als okkinokkie wint in het B4+-veld.. Dan mogen ze niet meer starten in het B8+-veld ..

    En dan is de kans groot D_A dat jij dit jaar Beginneling blijft..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69343970
    Wat een naastenliefde Ik geloof dat het al eerder gezegd is, maar je roeit toch voor je lol en niet per se voor blik? Als D_A geen beginneling af wordt dit weekend en de rest wel dan komt hij heus nog wel. Zo niet dit jaar, dan volgend jaar.

    Zonde van de elfsteden Sjobber Sowieso heldendaad. Hoe ging het met de rest dit weekend?
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 mei 2009 @ 10:28:17 #264
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69344846
    6.47 in de vw!

    Ohja en als zij blikken gaan we op zaterdag 8+ en zondag dus B4+ om ook te blikken
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 mei 2009 @ 11:01:28 #265
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69345358
    Oh 6.46
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69345445
    Gisteren na een zeer klote voorwedstrijd (gelukkig wel 1e ) de A-finale met ruime overtuiging gewonnen! Weer 10puntjes voor het Development klassement! Ook nog eens een AAR blik wat ik nog niet in mijn verzameling heb!
    Vandaag 2 directe finales, vandaar dat ik nog lekker achter de computer zit.
    Rond 4 uur de LO4-, wordt een bitse pot!
    Daarna rond 6 uur de LSA8+, ik ben benieuwd hoe het gaat i.c.m. de Vidraantjes!
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_69345497
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 09:14 schreef Bellah het volgende:
    Wat een naastenliefde Ik geloof dat het al eerder gezegd is, maar je roeit toch voor je lol en niet per se voor blik? Als D_A geen beginneling af wordt dit weekend en de rest wel dan komt hij heus nog wel. Zo niet dit jaar, dan volgend jaar.

    Zonde van de elfsteden Sjobber Sowieso heldendaad. Hoe ging het met de rest dit weekend?
    Je roeit om te winnen denk ik, anders zou je wel gaan clubroeien. De lol zit hem voor een (groot) deel in de strijd die bij het winnen hoort. (Dat was voor mij in ieder geval wel een major motivator, en daarom doe ik het ook beter boord aan boord dan bij een achtervolgingsrace)
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 mei 2009 @ 11:43:29 #268
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69346230
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 11:08 schreef ocf81 het volgende:

    [..]

    Je roeit om te winnen denk ik, anders zou je wel gaan clubroeien. De lol zit hem voor een (groot) deel in de strijd die bij het winnen hoort. (Dat was voor mij in ieder geval wel een major motivator, en daarom doe ik het ook beter boord aan boord dan bij een achtervolgingsrace)
    Tuurlijk is ook zo, maar ik weet door alles wat er dit seizoen is gebeurd dat het een mooie beloning zal zijn maar dat de vereniging er ook weet van heeft en me daardoor niet minder zou plaatsen voor aankomend seizoen.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69346693
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 09:14 schreef Bellah het volgende:
    Wat een naastenliefde Ik geloof dat het al eerder gezegd is, maar je roeit toch voor je lol en niet per se voor blik? Als D_A geen beginneling af wordt dit weekend en de rest wel dan komt hij heus nog wel. Zo niet dit jaar, dan volgend jaar.
    DIt weekend is wel weer getoond door Proteus TjZ dat een blik in je eerste jaar niet bijzonder veel zegt. Die gasten voeren vorig jaar met hun acht achteraan het veld en hoefden nooit serieus genomen te worden als je er mee in de voorwedstrijd lag (ik roeide vorig jaar nog tegen ze in de 8+). Nu zijn die lui in twee weekenden overgangs geworden.

    Wat is trouwens dat "broek uit op je rug" dat proleten de hele tijd roepen?
    quote:
    Zonde van de elfsteden Sjobber Sowieso heldendaad. Hoe ging het met de rest dit weekend?
    Inderdaad! Jammer!

    Mijn ploeg lag na een meter of 300-400 vooraan in hun voorwedstrijd, maar snoekte toen zo hard dat ze bootlengtes achterstand op hebben gelopen. Daarna nog wel heel hard geprobeerd weer bij te komen, maar als het ritme gebroken is...
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_69350947
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 11:08 schreef ocf81 het volgende:
    Je roeit om te winnen denk ik, anders zou je wel gaan clubroeien. De lol zit hem voor een (groot) deel in de strijd die bij het winnen hoort. (Dat was voor mij in ieder geval wel een major motivator, en daarom doe ik het ook beter boord aan boord dan bij een achtervolgingsrace)
    Drie keer raden waarom ik geen wedstrijdroeier ben Maar eigenlijk is mijn hele ploeg ook gedreven door de wil om te winnen, vooral eigenlijk omdat we nog niets echt verloren hebben dit jaar. En de Kruithuisbokaal is inmiddels toch al binnen, maar dat betekent niet dat we niet keihard willen gaan op de slot!
      zondag 24 mei 2009 @ 18:23:53 #271
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69357652
    D_A ik geloof dat ik je in ons veld ga zien, toch best netjes van die Okeanos4

    Over Proteus MGZ...ik geloof dat die kerels ook wel grote stappen gezet hebben dit jaar
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_69357984
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:02 schreef Orionis het volgende:
    DIt weekend is wel weer getoond door Proteus TjZ dat een blik in je eerste jaar niet bijzonder veel zegt. Die gasten voeren vorig jaar met hun acht achteraan het veld en hoefden nooit serieus genomen te worden als je er mee in de voorwedstrijd lag (ik roeide vorig jaar nog tegen ze in de 8+). Nu zijn die lui in twee weekenden overgangs geworden.
    De ankers zijn er uit
    pi_69360255
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 18:33 schreef Koert het volgende:

    [..]

    De ankers zijn er uit
    Zeker niet alleen dat, begin van het seizoen voeren ze bepaald nog niet vooraan. Denk inderdaad net als Dodona dat ze een paar grote stappen gezet hebben.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_69362921
    B'vo in het O4+ wel die TJZ er uit gepaald (3de overall), net taftje achter Euros (en ja achter de SB 4+ maar die spelen gewoon vals )

    En zeker hulde voor deze jongens hoor in 2 weekenden overgangs worden is echt prrrima!
    pi_69363083
    Vandaag met Skøll 2e in het B8+ veld..
    Gyas heeft geblikt..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69363291
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef Kluupkluup het volgende:
    Vandaag met Skøll 2e in het B8+ veld..
    Gyas heeft geblikt..
    Zag het, nog last gehad van Theta?
    D_A gefeliciteerd met je halfblik

    Dodona? jullie starten alleen het N4+ veld? volgens mij zie je die Okeanos dan niet, als ze gaan achten want zaterdag is namelijk ook het EJK, dus dan is er geen tijd voor het N4+ veld, anders had je er ons ook wel in kunnen vinden, snel gevaren vandaag, kon alleen beter.
    Kwamen in het SA8+ veld wel als eerste uit de start, alleen waren de benen daarna simpel weg gewoon op, jammer is dat.

    [ Bericht 29% gewijzigd door seekfaM op 24-05-2009 21:27:49 ]
      zondag 24 mei 2009 @ 21:34:09 #277
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69363739
    Was het maar waar...wij zijn gewoon EJZ B4+; alleen randstad door ploegwijziging laten lopen.
    Maar op ARB gewoon weer in N4 en B4 present
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_69363755
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:22 schreef seekfaM het volgende:

    [..]

    Zag het, nog last gehad van Theta?
    D_A gefeliciteerd met je halfblik

    Dodona? jullie starten alleen het N4+ veld? volgens mij zie je die Okeanos dan niet, als ze gaan achten want zaterdag is namelijk ook het EJK, dus dan is er geen tijd voor het N4+ veld, anders had je er ons ook wel in kunnen vinden, snel gevaren vandaag, kon alleen beter.
    Kwamen in het SA8+ veld wel als eerste uit de start, alleen waren de benen daarna simpel weg gewoon op, jammer is dat.
    Nee.. Hij doelt op dat D_A met zijn 3 mede beginnelingen in het B4+veld zullen starten op zondag (degenen die nu dus niet in de boot zaten).
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69364035
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 21:34 schreef Dodona het volgende:
    Was het maar waar...wij zijn gewoon EJZ B4+; alleen randstad door ploegwijziging laten lopen.
    Maar op ARB gewoon weer in N4 en B4 present
    O ik dacht dat je al Nieuweling was, maar nee. Succes dan nog hé!
    @Kluup, ik snap nu, het zijn nu gewoon twee viertjes, ik snap. Prima
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 mei 2009 @ 22:35:48 #280
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69366368
    En we gaan weer achten!

    Niets geen viertje meer, afriggeren dat ding hopla!
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69392887
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 22:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
    En we gaan weer achten!

    Niets geen viertje meer, afriggeren dat ding hopla!
    Wij gaan deze week weer even in 4'tjes trainen..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      maandag 25 mei 2009 @ 20:33:55 #282
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69394793
    Hé Michiel, ik weet niet of je deze reeks nog volgt, maar ik wilde je complimenteren met je stukken op NLroei. Ze steken er qua diepte vaak bovenuit, hulde daarvoor en ga zo door alsjeblieft
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 mei 2009 @ 20:40:46 #283
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_69395083
    EJ klassement

    1 Vidar
    59 (58 )
    2 Laga
    50 (48 )
    3 Pro/Lag
    35 (32)
    4 Theta
    34 (32)
    5 Okeanos
    30 (30)
    6 Gyas
    29 (27)

    Dat gaat nog spannend worden komende weken

    En we gaan uiteraard weer achten op de ARB.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_69396975
    Plaatst iemand mij trouwens in de lijst van deelnemers in deze topic, als er een nieuwe open wordt gemaakt?
    Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
    pi_69410504
    En wil die iemand bij mij dan "tourroeier" veranderen in "coach"?
    pi_69417352
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 10:28 schreef Delnooz het volgende:
    En wil die iemand bij mij dan "tourroeier" veranderen in "coach"?
    puh, ontkenningsfase?
      dinsdag 26 mei 2009 @ 16:47:53 #287
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_69422197
    Nouja ergens wel logisch, gezien Delnooz een stuk meer coacht dan in de roeiboot te vinden is.
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_69437695
    Joechei, beginneling-af dus!

    Zondag nog tot heel laat de stad in geweest, lekker biertjes gedronken en de volgende dag toch je heel fit voelen. vreemd
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 12:02 schreef Orionis het volgende:

    [..]

    DIt weekend is wel weer getoond door Proteus TjZ dat een blik in je eerste jaar niet bijzonder veel zegt. Die gasten voeren vorig jaar met hun acht achteraan het veld en hoefden nooit serieus genomen te worden als je er mee in de voorwedstrijd lag (ik roeide vorig jaar nog tegen ze in de 8+). Nu zijn die lui in twee weekenden overgangs geworden.
    Zegt trouwens ook heel weinig hoor... Je kan ook starten in boutvelden (bijv. B4+ en dan N4+, die tegenstand is daar echt miniem. Vooral ook omdat betere ploegen in het (Development) 4- veld varen
    OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
      woensdag 27 mei 2009 @ 09:52:45 #289
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_69445487
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef Nappeklapperapper het volgende:

    Zegt trouwens ook heel weinig hoor... Je kan ook starten in boutvelden (bijv. B4+ en dan N4+, die tegenstand is daar echt miniem. Vooral ook omdat betere ploegen in het (Development) 4- veld varen
    Ja inderdaad, de tegenstand is daar echt miniem. Vaak zie je dat lichte achten die een blik trekken daarna ook nog even in het N4+ een blik op komen halen. Dat is zo'n boutveld zeg, daar kunnen zelfs mijn zusje met haar vriendinnetjes nog winnen...
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    pi_69446585
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 09:52 schreef Boomrups het volgende:

    [..]

    Ja inderdaad, de tegenstand is daar echt miniem. Vaak zie je dat lichte achten die een blik trekken daarna ook nog even in het N4+ een blik op komen halen. Dat is zo'n boutveld zeg, daar kunnen zelfs mijn zusje met haar vriendinnetjes nog winnen...
    Kattepis, vandaar ook dat er regelmatig slecht een ploeg of 20 meedoet om dat makkelijke blikje op te halen
      woensdag 27 mei 2009 @ 10:52:02 #291
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_69447441
    als we het daarentegen over het lichte beginnelingen en nieuwelingen vier met veld hebben met 4 en 3 inschrijvingen, dan is het een ander verhaal ja.

    Al geloof ik wel dat de zware vier-met velden wel lichter zijn geworden dan voorheen, maar relatief gezien zijn ze nog zoveel zwaarder dan de dames en lichte-velden
    pi_69452827
    Er is dan ook geen enkele reden om voor deze categorie roeiers nog een extra veld te creëren mijns inziens.
    Het leid alleen maar tot verdere verspreiding van de velden en extra mogelijkheden om elkaar te ontwijken.

    Klassement varen is wellicht leuk hoor maar ik vind die beperkingen in het aantal blikken om mee te mogen doen onzinnig. Laat gewoon iedere vereniging een zo goed mogelijke ploeg maken zoals voorheen en integreer de race met het SA veld dan lijkt het tenminste nog ergens op.
    Dit is drie keer niks
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_69458685
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 13:29 schreef pullup het volgende:
    Er is dan ook geen enkele reden om voor deze categorie roeiers nog een extra veld te creëren mijns inziens.
    Het leidt alleen maar tot verdere verspreiding van de velden en extra mogelijkheden om elkaar te ontwijken.

    Klassement varen is wellicht leuk hoor maar ik vind die beperkingen in het aantal blikken om mee te mogen doen onzinnig. Laat gewoon iedere vereniging een zo goed mogelijke ploeg maken zoals voorheen en integreer de race met het SA veld dan lijkt het tenminste nog ergens op.
    Dit is drie keer niks
    Weet je wel wat het idee achter dit nieuwe klassement is?
    pi_69462548
    pff vandaag watervrij proberen te skiffen ... ik heb twee halen watervrij gehaald, (voor de rest alleen telkens watervrij aan één boord ) mag ik de schuld geven aan windkracht 4?

    na een paar honderd meter heen en terug kwam ik er trouwens achter dat de skiff een flinke afwijking naar bakboord had, even uit het water gehaald, en bleek de vin getordeerd te zijn de coach heeft 'm toen maar enigszins recht gebogen en ik ben weer verder gaan skiffen.

    sowieso was de hele afstelling naar de klote na een jaarfeest en een vereniginsweekend waar die skiff talloze malen is omgeslagen.


    vandaag toch nog wel mooi 14 km/u gehaald in een opzetje (vorige keer nog maar 12 km/u), dat gaat steeds beter (en later in een goede skiff met bigblades moet dat helemaal goedkomen).

    [ Bericht 11% gewijzigd door immortalsean op 27-05-2009 18:40:46 ]
    pi_69463807
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 16:33 schreef Koert het volgende:

    [..]

    Weet je wel wat het idee achter dit nieuwe klassement is?
    Ik ben goed op de hoogte en vind het een stimulans voor de grauwe middelmaat, in tegenstelling tot de vorige opzet van het klassement dat toen de Challenge Cup heette. Het is absoluut geen stimulans voor verenigingen om zelf goede ploegen te maken en zorgt zo voor verdere verspreiding van de velden.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_69468833
    Deze week zijn we weer even in 4'tjes aan het trainen, ipv in de acht.

    Vandaag echt een klote training gehad.
    We waren er al uit dat we de schuld aan het weer zouden geven toen we de boot eruit haalden en zagen dat we geen vin hadden..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_69471530
    Heeft iedereen vin-pech de laatste tijd ofzo? En wat is dan het idee achter dat nieuwe klassement, ik weet het namelijk niet.

    Wij doen ook 4+ en en 8en, en hoewel ik vorig jaar het hele jaar glad heb geroeid valt het me dit jaar toch echt tegen... Alsof je constant tegen een stenen muur zit te trappen, mijn god. En het composeizoen duurt nog maar drie weken...

    pi_69474030
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 19:11 schreef pullup het volgende:

    [..]

    Ik ben goed op de hoogte en vind het een stimulans voor de grauwe middelmaat, in tegenstelling tot de vorige opzet van het klassement dat toen de Challenge Cup heette. Het is absoluut geen stimulans voor verenigingen om zelf goede ploegen te maken en zorgt zo voor verdere verspreiding van de velden.
    Ik sluit me geheel aan bij de visie van Pulp. Dit is een klassement dat geen glans heeft. De eerste ploegen zijn al gestopt in dit klassement mee te doen omdat ze tegenstand willen opzoeken. Daarnaast zorgt het er ook voor dat een leuke wedstrijd in het buitenland voor de deelnemende ploegen eigenlijk niet goed mogelijk is. Als je dan ook de teruggang van het niveau in het (DL)N4+ veld ziet dan is nog meer duidelijk dat dit een onzinnig verhaal is. Het wordt tijd om roeiers te stimuleren beter te worden, en te zorgen dat toppers door willen gaan in plaats van al dat middelmaatwerk.

    [ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 28-05-2009 08:20:42 ]
      donderdag 28 mei 2009 @ 10:41:23 #299
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_69483043
    Maar zou je dat dan niet beter kunnen stimuleren met een 'top' 2-klassement waar gewoon iedereen ongeacht status aan mee mag doen?
    pi_69484876
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 21:19 schreef Kluupkluup het volgende:
    Deze week zijn we weer even in 4'tjes aan het trainen, ipv in de acht.

    Vandaag echt een klote training gehad.
    We waren er al uit dat we de schuld aan het weer zouden geven toen we de boot eruit haalden en zagen dat we geen vin hadden..
    huh! GEEN vin?! hoe kan dat
    pi_69484983
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 10:41 schreef Pikhoofd het volgende:
    Maar zou je dat dan niet beter kunnen stimuleren met een 'top' 2-klassement waar gewoon iedereen ongeacht status aan mee mag doen?
    Zou wel een leuke toevoeging kunnen zijn voor de SA-roeiers!

    Hebben jullie deze negatieve mening enkel om het DEV-klassement of ook over de N4- velden?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')