abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68881719
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:58 schreef seekfaM het volgende:
Joehoe. Beginneling af
Gefeliciteerd! Met jullie TJZ erbij wordt het dan een mooie zuippartij vanavond. geniet ervan
pi_68882410
Dit weekend met Dodona gecombineerd..
Zaterdag ging technisch erg goed, maar 'de benen' werden vergeten.. Slechte tijd dus..
Vandaag B-Finale gehaald. In deze B-finale 100m voor de finish lichte aanvaring gehad met Asopos en 4e geworden. Wel waren we 13 seconden sneller dan in de heat.

Ondanks deze vooruitgang heb ik besloten niet verder te gaan in de B4+ Phocas-combi.. Ik richt mijn pijlen nu op de Skøll Ej8 of wellicht Okeanos? Skøll heeft iig al naar me gevraagd.

Mooi weer 8-en dus vanaf nu..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2009 @ 20:47:02 #123
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68883232
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:58 schreef seekfaM het volgende:
Joehoe. Beginneling af
Congrats

Nog twee weken de tijd om te herstellen, laten we hopen dat ik mag starten...
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2009 @ 20:47:54 #124
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68883267
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:22 schreef Kluupkluup het volgende:
Dit weekend met Dodona gecombineerd..
Zaterdag ging technisch erg goed, maar 'de benen' werden vergeten.. Slechte tijd dus..
Vandaag B-Finale gehaald. In deze B-finale 100m voor de finish lichte aanvaring gehad met Asopos en 4e geworden. Wel waren we 13 seconden sneller dan in de heat.

Ondanks deze vooruitgang heb ik besloten niet verder te gaan in de B4+ Phocas-combi.. Ik richt mijn pijlen nu op de Skøll Ej8 of wellicht Okeanos? Skøll heeft iig al naar me gevraagd.

Mooi weer 8-en dus vanaf nu..
Waarom zou je in die Skoll acht gaan stappen? Trouwens, wat is het plan dan van die boot?
pi_68883581
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Waarom zou je in die Skoll acht gaan stappen? Trouwens, wat is het plan dan van die boot?
Nou, als Okkienokkie komt is de keuze snel gemaakt hoor

Maar waarom Skøll ipv Phocas?
- Ej8-veld is gewoon mooi
- Kwartiertje/half uurtje reizen ipv anderhalf uur.
- Het 'haalbeeld' van Phocas strookt niet met die van Triton. Ik vond dat er bij Phocas teveel over tempo gesproken werd. Vanochtend bijvoorbeeld weggegaan in tempo 45 en de eerste 500 meter niet onder de 41 gezeten. Let op, het is een 4+, géén 4-. Bij Triton zaten we bij de Hollandia op tempo 30 (misschien het andere uiterste), maar vanaf daar proberen ze nu te werken naar een tempo 35, wat ze dit weekend al heel goed gelukt is (4e in het beginnelingenveld).
pi_68892034
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:52 schreef cryforhelp het volgende:
De uitslagen van zaterdag staan nog steeds niet online, of zie ik nou iets over het hoofd?

Kut vidraten, zijn ook altijd laat
Ere wie ere toekomt, maar organisatie is toch echt de ZRB en niet Vidar. Dit is hetzelfde als Okeanos verantwoordelijk houden voor wedstrijden op de Bosbaan.........
pi_68894503
quote:
Op maandag 11 mei 2009 00:53 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ere wie ere toekomt, maar organisatie is toch echt de ZRB en niet Vidar. Dit is hetzelfde als Okeanos verantwoordelijk houden voor wedstrijden op de Bosbaan.........
Ik denk zelfs dat de organisatie er alleen maar beter van zou worden als er wat meer ZRB studentleden in de organisatie zouden zitten.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2009 @ 09:57:10 #128
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68896218
Klassement - Tussenstand
Rank Ploeg Sub-totaal
1 Vidar 49
2 Laga 46
3 Okeanos 30
4 Theta 28
5 Proteus-Eretes 27
6 Gyas 24
7 Skadi 15
8 Nereus 10
9 Aegir 3
10 Orca 2

Dat gaat nog een mooie strijd worden om die derde plek.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:40:30 #129
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68899285
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:55 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik vond dat er bij Phocas teveel over tempo gesproken werd. Vanochtend bijvoorbeeld weggegaan in tempo 45 en de eerste 500 meter niet onder de 41 gezeten.
Was beetje foutje denk ik; zoals je al aangeeft waren we zaterdag niet fel genoeg, zondag in de voorwedstrijd een beetje naar de verkeerde kant gecorrigeerd en erg fel geweest, met weinig contrast.
In de B-finale vonden we eindelijk een beetje de gulden middenweg.

Overigens zijn wij dus weer een 3+; dus als er nog ergens beginnelingen rondlopen die Nijmegen te bereizen vinden...
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_68921432
Morgen meetrainen met Skøll @ de Bosbaan..
pi_68921586
Hier wel een beginneling, maar niet dicht bij Nijmegen

Vorige week door een roeiclinic vanuit werk georganiseerd aangestoken en meteen bij de Gorcumse roeivereniging aangemeld. Zat er al langer aan te denken, maar nooit de stap genomen om contact op te nemen

Met recht wel een echte nieuweling te noemen dus! (Maar wel fanatiek)
pi_68921848
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef tiepdoos het volgende:
Hier wel een beginneling, maar niet dicht bij Nijmegen

Vorige week door een roeiclinic vanuit werk georganiseerd aangestoken en meteen bij de Gorcumse roeivereniging aangemeld. Zat er al langer aan te denken, maar nooit de stap genomen om contact op te nemen

Met recht wel een echte nieuweling te noemen dus! (Maar wel fanatiek)
Mooi dat je bent gaan roeien!

Je hebt recreatief roeien en wedstrijdroeien.

De termen 'beginneling' en 'nieuweling' staan echter niet voor dat je 'pas bent begonnen met roeien'.
Het geeft in het wedstrijdroeien, iedere dag trainen, je status aan bij wedstrijden.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2009 @ 22:38:25 #133
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68922298
Wat een avond, wat een avond! Spoedig meer.
pi_68922967
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wat een avond, wat een avond! Spoedig meer.
Je bent ontmaagd?
pi_68926295
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:55 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je bent ontmaagd?
pi_68928851
Eerst recreatief het roeien maar eens onder de knie krijgen. Daarna zien we wel verder

Elke dag trainen zit er voor mij sowieso niet in met een 40-urige werkweek, 2 kids en moeders de vrouw. Zij vinden het ook wel leuk om mij af en toe te zien
pi_68931917
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 08:36 schreef tiepdoos het volgende:
Eerst recreatief het roeien maar eens onder de knie krijgen. Daarna zien we wel verder

Elke dag trainen zit er voor mij sowieso niet in met een 40-urige werkweek, 2 kids en moeders de vrouw. Zij vinden het ook wel leuk om mij af en toe te zien
Ik had dit jaar competitieweekend in Gorchum, waren wel aardige lui daar vooral zo'n oude vent die het bier voor de helft van de prijs aan mij ging verkopen !
pi_68931990
Ah, nog een burgerverenigingroeier. Al het verdere volk hier bestaat volgens mij uit studenten en coaches van studentenverenigingen.
Succes met het Gorcumse lesprogramma. Lijkt mij mooi om daar ook op de grote rivier te kunnen roeien.
pi_68932083
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:44 schreef De_Ananas het volgende:
Ik had dit jaar competitieweekend in Gorchum, waren wel aardige lui daar vooral zo'n oude vent die het bier voor de helft van de prijs aan mij ging verkopen !
Een oude vent van wel 30 ..
pi_68933256
@D_A: Toch niet terug naar een 4 hoop ik? :S

@Kluup: Geen plek bij Okeanos 8? Die doet het momenteel een stuk beter toch?
pi_68934282
Idd, waarom niet in de Okeanos 8? Mag je lekker met D_A, als die weer heel en sterk is. (Ik wacht vol spanning af op dat ontmaagdingsverhaal natuurlijk)

Ik geloof dat we AH wederom mogen feliciteren, en ook seemfaM natuurlijk Goed gevierd? Dan nu weer hard roeien En welkom aan de Gorinchemse oude meneer die bier verkoopt voor de halve prijs.

Aankomend weekend start ik ook de PEiK en de PEiL met mijn clubacht Supercool, 450m is een leuke afstand (en toch duurt het langer dan je denkt) en eindelijk na 3 maanden niet roeien ongeveer. Feest!
pi_68934314
PEiK is na de OCT de kutste wedstrijd
pi_68934910
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef De_Ananas het volgende:
Nee! Sprinten is mooi! Tiepdoos welkom! AH en seekfaM gefeliciteerd!

Wij hadden zondag een blessure, dus niet gestart. Gelukkig lijkt het mee te vallen en kan er snel weer door getraind worden!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_68935271
Student ben ik al weer een aantal jaren af. Aangezien ik werk in G'cum is de plaatselijke vereniging dan wel een logische keus

enneh... 30... oud?? *slik*
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 12:33:19 #145
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68935374
Nee, de ontmaagding was al iets eerder

Wacht even met dingen melden tot meer duidelijkheden
pi_68936389
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Delnooz het volgende:
@D_A: Toch niet terug naar een 4 hoop ik? :S

@Kluup: Geen plek bij Okeanos 8? Die doet het momenteel een stuk beter toch?
Okeanos weet ik van dat ze inderdaad het afgelopen weekend met blessures zaten en dat o.a. D_A er even uit is. Ze hebben vorige week ook gebeld, maar dat ging volgens mij alleen over afgelopen weekend.
Skøll heeft meerdere keren aangegeven (gebeld) dat ze mij wel voor de rest van 't seizoen wilden.
Het is mij om het even... Blikken zou mooi zijn, maar ik wil me voornamelijk als roeier ontwikkelen dit jaar.
pi_68936975
Die discussie over dat de meeste roeiers niet in hun eerste wedstrijd jaar echt leren roeien is hier inderdaad al eens gevoerd . Zekerheid tot einde seizoen is ook wel erg fijn natuurlijk!

@D_A: wat een flauwigheid. ben benieuwd.

Bellah, wat heb jij met de ontmaagding van D_A te maken?
pi_68938581
Jaaa bedankt voor de felicitaties!
Zaterdag dus indd voor 2e keer in het klassement geblikt. 20 punten dus. Tot zondagmiddag hebben we alle 2km's van de afgelopen 2 wedstrijden (4 voorwedstrijden + 3 finales) die we gestart hebben gewonnen, zondagmiddag in het LO4- helaas 2e plaats. De nummer 1 was een combi4- die er helaas te snel vandoor ging.
Wel leuk dat LN4- gewonnen werd door Vidar, terwijl de Jonkman-ploeg (Ner/Oke) met Hollandia nog aardig snel na ons finishten. Het lag er een beetje aan wie het LN veld zou winnen, om te kiezen met wie we in de 8+ gaan stappen
Dus Randstad wordt gestart (hoogstwaarschijnlijk) in het LSA8+ veld: Triton/Vidar combi. Wordt mooi
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68941999
Gefeliciteerd AH, mooi dat er mensen lol beleven aan dat development klassement
pi_68943111
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:33 schreef cryforhelp het volgende:
Gefeliciteerd AH, mooi dat er mensen lol beleven aan dat development klassement
Achja, het houdt je van de straat
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_68944093
Nice! Ik kijk stiekem ook altijd vol verbazing als jullie over het kanaal knallen, jullie klinken als een soort machine.

Hee, geen vieze insinuaties over de ontmaagding van D_A, daar weet ik niets van!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 16:43:09 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68944707
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Bellah het volgende:

Hee, geen vieze insinuaties over de ontmaagding van D_A, daar weet ik niets van!
Niet?

Ontken het nou niet
pi_68945120
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Niet?

Ontken het nou niet
Ze had het over mij.
pi_68947644
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:00 schreef De_Ananas het volgende:
Ik denk dat ik het met je eens moet zijn. Weinig opkomst enzo.
Maar dat neemt niet weg dat sprinten de bom blijft. Al is 450m wel te lang.

Ik start die enkel omdat ik dat compo-blik nog niet heb (en de PEil is te lang ). Uiteraard ga ik er wel vanuit dat ik er compo-blik.
Owja, geen idee of ik je ga herkennen bellah. En ik ben sowieso niet echt communicatief vaardig om 'hallo' te zeggen vanuit het niets Maar je mag die hunk in zijn paarse boot en gele Phocas t-shirt altijd aanspreken

Maar uh, mag je eigenlijk een GPS in je boot hebben op een wedstrijd als deze?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_68948046
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Bellah het volgende:
Nice! Ik kijk stiekem ook altijd vol verbazing als jullie over het kanaal knallen, jullie klinken als een soort machine.

Komt door ons mooie bootje We krijgen vanaf morgen een nieuwe, de nieuwste die is aangeschaft door Triton. Er is nog nooit in gevaren, behalve toen ie werd voorgeroeid bij de botendoop. (helaas) overstap van Filippi naar Empacher, maar gelukkig gaan we wel vliegen door de vleugeltjes
pi_68948101
@Sjobber: Geen idee, maar wel ff uitzoeken, want dit zijn wel de dingen waar gedoe over is geweest! De regelementen van de KNRB zijn aangepast iig.

@AH: dat kunnen toch wel den krenten in den pap zijn . Nog gefeliciteerd overigens!

Komend weekend gaan mijn veteranendames voor het eerst een wedstrijd starten in de 4x. De spaarne lenterace, ben benieuwd!

@Darwing_Angelduckus: Niet ineens topic-changes naar je ontmaagdelijkheid. Watskebeurt gister?
pi_68949330
Super mooi feestje gehad zondag met TJZ en EJZ

Nu weer het echte werk laten beginnen, op naar een nog betere plek in het klassement.
Tevens gaan wij een beroep doen op dat Sprint klassement. Openen in 1.25 in leuk, maar kan harder

@Delnooz en Sjobber. Waarom zou je geen GPS mogen? Een Speedcoach mag wel, en daar kan je ook veel van aflezen, dus dan zou je denken dat GPS ook wel zou mogen. Kan je volgens mij nog beter wedstrijd analyses maken.

Word GPS niet al toegepast op wereldbeker wedstrijden en world cups, daar zie je ook altijd alles precies weten. Dus dan lijkt me ook wel logisch dat de roeiers (of de stuur) deze informatie ook heeft.
pi_68949659
Voorheen was het zo dat je geen draadloze informatie van en naar de boot mag zenden. En GPS haalt zijn data van buiten de boot via signalen.
Deze regel was er voornamelijk om radio contact enzo verboden te maken. Maar sinds de invoer van de GPS is er idd veel heisa over geweest. Maar heb geen idee hoe dat in de regels is veranderd.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_68956456
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:59 schreef Sjobber het volgende:
Voorheen was het zo dat je geen draadloze informatie van en naar de boot mag zenden. En GPS haalt zijn data van buiten de boot via signalen.
Deze regel was er voornamelijk om radio contact enzo verboden te maken. Maar sinds de invoer van de GPS is er idd veel heisa over geweest. Maar heb geen idee hoe dat in de regels is veranderd.

na wat op de KNRB site te hebben rondgekeken kwam ik dit tegen (in het RvR):
quote:
Het is tijdens evenementen verboden apparatuur, bedoeld om signalen te
zenden naar buiten de boot of te ontvangen van buiten de boot, in de boot
voorhanden te hebben. De wedstrijdorganisatie kan bepaalde apparatuur
toestaan, mits de gelijke kansen voor de ploegen behouden blijven.
hier staat wat de knrb er mee bedoelt:
quote:
Inhoudelijk is artikel 18.2 gewijzigd. In het oude reglement was alle draadloze apparatuur in boten verboden, inclusief hartslagmeters en speedcoaches. In het nieuwe reglement is dit artikel versoepeld. Draadloze communicatie tussen apparatuur binnen de boot is nu wel toegestaan. Daarnaast kan een organisatie apparatuur toestaan die bijvoorbeeld GPS tracking mogelijk maakt.
hartslagmeter bandjes en horloges mogen dus wel, want dat is bedoeld om enigszins binnen de boot te blijven. GPS dus alleen als het van de organisatie mag.

p.s. bij FISA is het wel wat strenger:
quote:
During racing, no wireless transmission equipment shall
be used, whether for sending or receiving.
pi_68957623
Net met de jongens van Skøll geroeid in twee 4-tjes (we roeien deze week in 4-tjes om beter bij elkaar te komen boven water).

Maar wat een gasten zeg
Ik ben met mijn 1.88m niet heel erg lang, maar die gasten zijn gemiddeld 1.96m
Voel me net een kleuter in de boot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')