abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68515198
quote:
Alarmfase 5 wegens Mexicaanse griep
Internationaal - door Redactie op 29-04-2009 @ 22:42
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft vanavond de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Er is nu sprake van alarmfase 5, de laatste fase voordat gesproken kan worden over een pandemie. Dat maakte de voorzitter van de WHO bekend.

Het verhogen van de alarmfase is vooral een signaal aan overheden en de farmaceutische industrie. Volgens de WHO moeten alle landen ter wereld zich klaarmaken voor de uitbraak van een pandemie.

Alarmfase 5 geeft aan dat een pandemie op handen is en dat de tijd om voorbereidingen te treffen nog kort is. Volgens voorzitter Margaret Chan ontwikkelt de Mexicaanse griep zich snel. "Griepvirussen zijn berucht om de snelle mutaties en het onvoorspelbare gedrag."
Dat gaat best wel snel. Ik hoop dat het goed gaat aflopen. Ik maak mij wel zorgen over mensen die kwetsbaar zijn en hoop dat de overheid afdoende maatregelen zal treffen om deze mensen te beschermen.
pi_68515436
Ik heb nog steeds het idee dat zoiets niet meer van deze tijd is, in elk geval in Nederland. Moet je je als gezonde Hollandse twintiger nou zorgen maken?
-
pi_68515466
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:58 schreef Ritmo het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat zoiets niet meer van deze tijd is, in elk geval in Nederland. Moet je je als gezonde Hollandse twintiger nou zorgen maken?
Nee, als er nog maar 8 mensen dood zijn (echt bevestigt) dan hoef je in een willekeurig boerenhol geen zorgen te maken.
pi_68515487
Paar doden in Mexico en 1 in Amerika. We gaan er allemaal aan!
pi_68515602
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:58 schreef Ritmo het volgende:
Ja, meer dan een gezonder 80'er in ieder geval.
Maar of je je uberhaupt zorgen moet maken is nog lastig te zeggen over de Nederlandse situatie.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:28:39 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68516257
quote:
Statement by WHO Director-General, Dr Margaret Chan

Ladies and gentlemen,

Based on assessment of all available information, and following several expert consultations, I have decided to raise the current level of influenza pandemic alert from phase 4 to phase 5.

Influenza pandemics must be taken seriously precisely because of their capacity to spread rapidly to every country in the world.

On the positive side, the world is better prepared for an influenza pandemic than at any time in history.

Preparedness measures undertaken because of the threat from H5N1 avian influenza were an investment, and we are now benefitting from this investment.

For the first time in history, we can track the evolution of a pandemic in real-time.

I thank countries who are making the results of their investigations publicly available. This helps us understand the disease.

I am impressed by the work being done by affected countries as they deal with the current outbreaks.

I also want to thank the governments of the USA and Canada for their support to WHO, and to Mexico.

Let me remind you. New diseases are, by definition, poorly understood. Influenza viruses are notorious for their rapid mutation and unpredictable behaviour.

WHO and health authorities in affected countries will not have all the answers immediately, but we will get them.

WHO will be tracking the pandemic at the epidemiological, clinical, and virological levels.

The results of these ongoing assessments will be issued as public health advice, and made publicly available.

All countries should immediately activate their pandemic preparedness plans. Countries should remain on high alert for unusual outbreaks of influenza-like illness and severe pneumonia.

At this stage, effective and essential measures include heightened surveillance, early detection and treatment of cases, and infection control in all health facilities.

This change to a higher phase of alert is a signal to governments, to ministries of health and other ministries, to the pharmaceutical industry and the business community that certain actions should now be undertaken with increased urgency, and at an accelerated pace.

I have reached out to donor countries, to UNITAID, to the GAVI Alliance, the World Bank and others to mobilize resources.

I have reached out to companies manufacturing antiviral drugs to assess capacity and all options for ramping up production.

I have also reached out to influenza vaccine manufacturers that can contribute to the production of a pandemic vaccine.

The biggest question, right now, is this: how severe will the pandemic be, especially now at the start?

It is possible that the full clinical spectrum of this disease goes from mild illness to severe disease. We need to continue to monitor the evolution of the situation to get the specific information and data we need to answer this question.

From past experience, we also know that influenza may cause mild disease in affluent countries, but more severe disease, with higher mortality, in developing countries.

No matter what the situation is, the international community should treat this as a window of opportunity to ramp up preparedness and response.

Above all, this is an opportunity for global solidarity as we look for responses and solutions that benefit all countries, all of humanity. After all, it really is all of humanity that is under threat during a pandemic.

As I have said, we do not have all the answers right now, but we will get them.

Thank you.
http://www.who.int/mediac(...)090429/en/index.html
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_68520865
quote:
Varkensgriep legt Mexico-stad stil

De varkensgriep heeft vrijwel het hele openbare leven van Mexico-stad stilgelegd.

Uitgestorven

Uitgestorven straten, gesloten scholen en voetbalwedstrijden zonder publiek: dat is op dit moment het beeld in Mexico-stad; met 20 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld. De autoriteiten nemen verregaande maatregelen in een poging de varkensgriep het hoofd te bieden. Rampenfilms

Zo zijn restaurants en bars gesloten en zijn vrijwel alle openbare activiteiten en feesten afgelast. Intussen is er een run op videotheken ontstaan, omdat mensen thuis blijven. Ironisch genoeg zijn rampenfilms over virusuitbraken het popoulairst. 1300 besmet

Of alle voorzorgsmaatregelen effect hebben, blijft nog de vraag. Het aantal besmettingen stijgt gestaag. Zo'n 1300 mensen zijn nu besmet met het H1N1-virus, tussen de 80 en 100 mensen zijn intussen overleden. Verdere verspreiding

Daarbij lijkt het erop dat het virus zich ook geografisch verder verspreid. In Californië, Texas en Kansas worden besmettingen gemeld, maar ook vanuit New York komen nu verontrustende signalen. Enige honderden leerlingen van een privéschool zitten met griepverschijnselen thuis; acht van hen zijn offcieel positief getest op het varkensgriepvirus. Aan de andere kant van de wereld meldt de Nieuw-Zeelandse minister van Volksgezondheid de waarschijnlijke besmetting van tien studenten met varkensgriep. Azië waakzaam

Intussen nemen ook Aziatische landen hun voorzorgsmaatregelen. Passagiers uit Mexico worden op de vliegvelden van Tokio en Hong Kong extra in de gaten gehouden op griepverschijnselen. De gevolgen van het vogelgriepvirus H5N1 liggen immers nog vers in het geheugen.

© RTL Nieuws.nl

quote:
Varkensgriep dringt door tot in Europa

Het varkensgriepvirus is nu ook zeker doorgedrongen tot in Europa. Bij een 23-jarige student in het Spaanse Almansa is het virus vastgesteld.

Zeven

In Spanje, Denemarken, Groot-Brittannië en in Frankrijk worden nog verdachte gevallen onderzocht. Net ten zuiden van het Noord-Franse Lille, op zo'n honderd kilometer van Nederland, worden drie mensen met griepverschijnselen onderzocht, die net terug zijn uit Mexico. Geen gevaar

Vooralsnog is het virus niet opgedoken in Nederland en lopen Nederlanders dus nog geen gevaar, zegt viroloog Osterhaus in RTL Nieuws.
Outbreak map

Bevestigde overlijdensgevallen Bevestigde ziektegevallen Onbevestigde gevallen Uitgebreide kaart inclusief updates @ Google Maps

Handige Linkjes

• Betrouwbare informatie, statements en ontwikkelingen omtrent 'Swine influenza', Wereldgezondheidsorganisatie
  • nl.wiki en en.wiki over de varkensgriepuitbraak
  • Tijdlijn van de varkensgriep, Trancy.net
  • Reisadvies Mexico, Nederlands Ministerie van BuZa

Vorige delen: #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7

Swine Flu FAQ (pdf)

De openingspost is hier te vinden!
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_68520901
    quote:
    Mexicaanse griep treft ook Zwitserland en Peru

MEXICO-STAD/BERN/LIMA - De Mexicaanse griep is inmiddels opgedoken in elf landen. Ook in Zwitserland en Peru blijken mensen te zijn besmet met de dodelijke ziekte.

Dat maakten de autoriteiten in de beide landen donderdag (Nederlandse tijd) bekend.

De Zwitserse patiënt ligt in een ziekenhuis in de noordelijke stad Baden, bij de grens met Duitsland. Hij was onlangs teruggekeerd uit Mexico.

Peru

In Peru is een Argentijnse vrouw besmet met het H1N1-virus. Ook zij had een bezoek gebracht aan Mexico. Tijdens de terugvlucht naar de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires werd ze ziek, waarop het vliegtuig landde in Peru.

De vrouw ligt in quarantaine in een ziekenhuis in de havenstad Callao, nabij de Peruviaanse hoofdstad Lima.

Mexico

Mexico, waar het virus uitbrak, is het zwaarst getroffen door de griep. De ziekte is inmiddels vastgesteld bij 99 mensen, van wie acht zijn overleden. De Mexicaanse regering houdt echter rekening met ongeveer 2500 besmettingen en spreekt van 176 verdachte sterfgevallen.

De Europese Commissie vreest dat de Mexicaanse griep ook in Europa mensen het leven zal kosten. Het is niet de vraag of mensen in Europa zullen overlijden, maar hoeveel, zei de topambtenaar voor gezondheidszaken Robert Madelin.

Spoedberaad

Om de gevolgen van het virus binnen de perken te houden, komen de 27 Europese ministers van Volksgezondheid donderdagmiddag in Luxemburg bijeen voor een spoedberaad.

De bewindslieden, onder wie minister Ab Klink namens Nederland, zullen onder meer bekijken of er reisadviezen nodig zijn. Frankrijk heeft erop aangedrongen vluchten naar Mexico voorlopig te schrappen, maar de kans dat de ministers zo'n drastisch besluit nemen, lijkt klein.

© ANP
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      donderdag 30 april 2009 @ 07:36:55 #9
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68520914
    TVP en goedemorgen.
    Waiting for This is it!
    pi_68520994
    Nu droom ik gdvrdm al de hele nacht over de griep. Dat ik de griep kon verhandelen zoals aandelenemissies..
    Humz....nogal altijd paniek hier op fok?
    http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
      donderdag 30 april 2009 @ 08:03:50 #12
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521008
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 08:00 schreef dramatiek het volgende:
    Nu droom ik gdvrdm al de hele nacht over de griep. Dat ik de griep kon verhandelen zoals aandelenemissies..
    Humz....nogal altijd paniek hier op fok?
    Ik vind niet dat er paniek was/is. Maar het wél interessant het te volgen.
    Waiting for This is it!
    pi_68521094
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
      donderdag 30 april 2009 @ 08:33:53 #14
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_68521166
    mogguh
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage donderdag 30 april 2009 @ 08:41:20 #15
    145738 superworm
    is erbij
    pi_68521214
    Goeiemorgen, nog steeds niemand dood?
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_68521215
    tvp
    Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
    Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
      donderdag 30 april 2009 @ 08:42:51 #17
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_68521224
    Liggen de oranje mondkapjes al klaar?
    [b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
    pi_68521268
    Mondkapjes ?????
    Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
    Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
      donderdag 30 april 2009 @ 08:52:52 #19
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_68521299
    Hoorde dus vanochtend op het nieuws dat het eigenlijk niks anders is dan een seizoensgriep (zeker gezien het lage aantal mensen dat er aan overlijden)
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 30 april 2009 @ 08:54:15 #20
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521306
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 08:52 schreef appelsientje het volgende:
    Hoorde dus vanochtend op het nieuws dat het eigenlijk niks anders is dan een seizoensgriep (zeker gezien het lage aantal mensen dat er aan overlijden)
    bron?
    Waiting for This is it!
    pi_68521384
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 08:54 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

bron?
    Je gezond verstand?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      donderdag 30 april 2009 @ 09:05:22 #22
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521408
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je gezond verstand?
    Ja dacht al, dat zet ik verkeerd. Het NOS nieuws zal er bedoeld worden, ik luister ook wel ander nieuws hoor. Tuttut
    Waiting for This is it!
    pi_68521426
    Ok wanneer krijg ik die griep? Wil het wel graag beetje plannen alvast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2009 09:08:02 ]
    pi_68521453
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:07 schreef sig000 het volgende:
    Ok wanneer krijg ik die griep? Wil het wel graag beetje plannen alvast.
    Hey Schuum, ouwe trekbeer. Alles goed
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 30 april 2009 @ 09:11:27 #25
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_68521457
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ja dacht al, dat zet ik verkeerd. Het NOS nieuws zal er bedoeld worden, ik luister ook wel ander nieuws hoor. Tuttut
    idd NOS
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 30 april 2009 @ 09:12:41 #26
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521466
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:11 schreef appelsientje het volgende:

[..]

idd NOS
    Okee Wel goed bericht!
    Waiting for This is it!
    pi_68521473
    Over 2 en een halve week zou ik in een vliegtuig naar Mexico moeten zitten
    Bestemming: Cancun, gelukkig zo'n 1000km van een besmetting en nog meer van mexico-stad.
    Ik sta nu voor de keuze wel of niet gaan. Iki heb een overboekverzekering afgesloten dus zonder veel moeite kan ik ergens anders naar toe.
    Misschien wordt de keuze voor me gemaakt door het WHO als ze alle vluchten vanuit mexico annuleren.
    Wat is een rationele keuze?? Ik kijk al een half jaar uit naar deze vakantie, de vakantie voorpret wordt behoorlijk de kop in gedrukt
    Maar moet ik me wel zorgen maken? Ik was wel van plan om dingen te gaan bezichtigen maar ik wil ook geen risico lopen op besmetting (voor zover die er al is)
    Blijft lastig, vooral omdat we met 6 persinen gaan en niet iedereen een risico wil lopen
    Wat jij doen als je de keus hebt, gaan of omboeken?
      donderdag 30 april 2009 @ 09:16:21 #28
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521500
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:13 schreef MrNiles het volgende:
    Bestemming: Cancun, gelukkig zo'n 1000km van een besmetting en nog meer van mexico-stad.
    Ik sta nu voor de keuze wel of niet gaan. Iki heb een overboekverzekering afgesloten dus zonder veel moeite kan ik ergens anders naar toe.
    Misschien wordt de keuze voor me gemaakt door het WHO als ze alle vluchten vanuit mexico annuleren.
    Wat is een rationele keuze?? Ik kijk al een half jaar uit naar deze vakantie, de vakantie voorpret wordt behoorlijk de kop in gedrukt
    Maar moet ik me wel zorgen maken? Ik was wel van plan om dingen te gaan bezichtigen maar ik wil ook geen risico lopen op besmetting (voor zover die er al is)
    Blijft lastig, vooral omdat we met 6 persinen gaan en niet iedereen een risico wil lopen
    Tot wanneer in die 2 en een halve week mag je omboeken?
    Waiting for This is it!
    pi_68521502
    Zijn we al bijna dood?
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 30 april 2009 @ 09:17:45 #30
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521512
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:16 schreef du_ke het volgende:
    Zijn we al bijna dood?
    Nog lang niet
    Waiting for This is it!
    pi_68521516
    quote:
    Ik hoefde daar niet lang over na te denken
    vosss is de naam,
    pi_68521523
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:16 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Tot wanneer in die 2 en een halve week mag je omboeken?
    Tot een dag voor vertrek
    maar hoe langer we wachten, hoe moeilijker het wordt om een andere bestemming te vinden ivm de vliegtuigbezetting
    pi_68521527
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey Schuum, ouwe trekbeer. Alles goed
    Hee Vosss alles wel hier, bij jou ook?
      donderdag 30 april 2009 @ 09:20:23 #34
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68521537
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:18 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Tot een dag voor vertrek
    maar hoe langer we wachten, hoe moeilijker het wordt om een andere bestemming te vinden ivm de vliegtuigbezetting
    Ja, dat is ook zo.
    Maar joh...er zijn toch nog zoveel andere mooie bestemmingen? Ik denk dat ik, in samenspraak met de anderen natuurlijk, daarvoor zou kiezen in dit geval. Want je weet niet hoe dit verder gaat, de komende weken.
    Waiting for This is it!
    pi_68521574
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hee Vosss alles wel hier, bij jou ook?
    Niet echt. Het vrouwtje is gister vertrokken
    vosss is de naam,
    pi_68521621
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:25 schreef vosss het volgende:

[..]

naar Mexico?
    pi_68521623
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Da's klote, ik zit nog steeds opgegescheept met een oude muts.
    pi_68521633
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Da's klote, ik zit nog steeds opgegescheept met een oude muts.
    Inderdaad klote. En nu heb ik een kater van heb ik jou daar omdat ik gister weer veel te veel gezopen heb
    vosss is de naam,
    pi_68521639
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:16 schreef du_ke het volgende:
    Zijn we al bijna dood?
    Voordat hebben wij al onze levenservaring uitgewisselt.
    pi_68521674
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad klote. En nu heb ik een kater van heb ik jou daar omdat ik gister weer veel te veel gezopen heb

We gaan een meeting maken van voslagen van de pot gerukte figuren op 5 Mei in Wageningen dan maar of vandaag nog ergens kan ook nog.
    pi_68521820
    ze hebben meteen de kans gegrepen om het doktergeheim te schrappen, dat was ook de bedoeling.
    pi_68521898
    quote:
    Je zit niet ver van de besemtting... "13 confirmed cases. 2 suspected cases in Cancun"
    pi_68521926
    Dat moet nog wel lukken voorat het griepvrirus hier is.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 april 2009 @ 09:57:15 #44
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_68521965
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je gezond verstand?
    Je hebt toch wel mondkapjes aangeschaft voor jou en de jouwen he J:/
    pi_68522414
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:48 schreef RechtseRukker het volgende:
    ze hebben meteen de kans gegrepen om het doktergeheim te schrappen, dat was ook de bedoeling.
    Hoe, wat, waar?
    pi_68522633
    tvp, al is er nog steeds niet al te veel nieuws onder de horizon
    pi_68522864
    Ben benieuwd wat er gebeurt als er in Nederland dodon gaan vallen, bijvoorbeeld 0,1 tot 0,5% van de bevolking, zo'n 15 tot 75.000 mensen a(maar ik reken vast verkeerd). Geeft dat lucht op de woningmarkt, gaan de prijzen ietsjes dalen? Minder files? Lagere ziektekostenpremies?
    pi_68522902
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 08:41 schreef superworm het volgende:
    Goeiemorgen, nog steeds niemand dood?
    Aantal suspected deaths in Mexico erbij. (10 ofzo)
    "Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
    pi_68522981
    In Guatemala is nu ook de eerste dode gevallen door de Mexicaanse griep.
    pi_68523011
    quote:
    President Mexico: blijf thuis

MEXICO-STAD - De Mexicaanse president Felipe Calderon heeft de bevolking van Mexico woensdag opgeroepen de komende dagen thuis te blijven. De regering wil dat alle niet-essentiële onderdelen van de economie van 1 tot en met 5 mei worden stilgelegd, om te voorkomen dat de Mexicaanse griep zich verder verspreidt.

Telegraaf
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_68523144
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 10:47 schreef buachaille het volgende:
    Ben benieuwd wat er gebeurt als er in Nederland dodon gaan vallen, bijvoorbeeld 0,1 tot 0,5% van de bevolking, zo'n 15 tot 75.000 mensen a(maar ik reken vast verkeerd). Geeft dat lucht op de woningmarkt, gaan de prijzen ietsjes dalen? Minder files? Lagere ziektekostenpremies?
    Helemaal niks. Geen enkel effect. Maar dat lijkt me eigenlijk voor zich spreken.

Voor de mensen die het nog steeds niet beseffen: ER VALLEN ELK JAAR ALLEEN IN NEDERLAND AL HONDERDEN DODEN DOOR HET GEWONE GRIEPVIRUS!

Je moet maar eens googlen naar exacte cijfers; in 2003 zijn er bijvoorbeeld 166 Nederlanders "officieel" overleden aan griep. Het werkelijke aantal ligt nog veel hoger omdat influenza lang niet altijd als doodsoorzaak wordt geregistreerd.

Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1732n18081.html
    pi_68523526
    quote:
    view source -> I HAVE SWINE FLU!?, SHIT!, I'M DEAD!, WE'RE ALL GOING TO DIE!, RUN REDDIT! RUN!

namaste
    pi_68523614
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Helemaal niks. Geen enkel effect. Maar dat lijkt me eigenlijk voor zich spreken.

Voor de mensen die het nog steeds niet beseffen: ER VALLEN ELK JAAR ALLEEN IN NEDERLAND AL HONDERDEN DODEN DOOR HET GEWONE GRIEPVIRUS!

Je moet maar eens googlen naar exacte cijfers; in 2003 zijn er bijvoorbeeld 166 Nederlanders "officieel" overleden aan griep. Het werkelijke aantal ligt nog veel hoger omdat influenza lang niet altijd als doodsoorzaak wordt geregistreerd.

Inde VS zijn dit er bv gemiddeld 38.000 per jaar. Om maar wat cijfers te noemen. In NL schattingen van rond de duizend. In een stad zoals mexico stad, 21.7 miljoen inwoners incl voorsteden zullen dit er wel wat meer zijn.
    pi_68523661
    tvp
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
    pi_68523682
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp gaat de ophef ook niet om het aantal slachtoffers of ziektegevallen, maar om het feit dat het hier om een NIEUW virus gaat dat zich van mens tot mens kan verspreiden en dodelijk kan zijn...
    en dan is het altijd goed om het goed in de gaten te houden...
    pi_68524058
    tvp
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_68524147
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:36 schreef Ceased2Be het volgende:
    tvp
    [ afbeelding ]
      donderdag 30 april 2009 @ 12:06:54 #61
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68525121
    EERSTE BESMETTING IN NEDERLAND

Een drie jarig kind is besmet met de Mexicaanse Griep. Was net op het nieuws, persconferentie met Minister Klink.
    Waiting for This is it!
    pi_68525274
    Ik denk dat ik maar ga investeren in mondpakjes...
      donderdag 30 april 2009 @ 12:11:48 #63
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68525316
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:10 schreef pablo1989 het volgende:
    Ik denk dat ik maar ga investeren in mondpakjes...
    helpt niet...wat gebeurt er allemaal hee, nu weer in Apeldoorn...
    Waiting for This is it!
    pi_68525353
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:06 schreef Robijn1961 het volgende:

Een drie jarig kind is besmet met de Mexicaanse Griep. Was net op het nieuws, persconferentie met Minister Klink.
    Enig idee waar in Nederland?
    pi_68525392
    quote:

hoorde het ook ja... meteen in de quarantaine ermee. Ik ben voor afsluting van luchtverkeer uit mexico
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_68525395
    NOS 24 meld een 3 jarig kind, meer niet.
      donderdag 30 april 2009 @ 12:13:44 #67
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68525396
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:12 schreef nzero21 het volgende:

[..]

Enig idee waar in Nederland?
    Nee hebben ze geloof ik nog niet vrijgegeven
    Waiting for This is it!
    pi_68525438
    Het gaat lekker vandaag. Koninginnedag in de soep gelopen. Varkensgriep ook in NL.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
      donderdag 30 april 2009 @ 12:18:19 #69
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68525589
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:15 schreef Asskicker14 het volgende:
    Het gaat lekker vandaag. Koninginnedag in de soep gelopen. Varkensgriep ook in NL.
    Waiting for This is it!
      donderdag 30 april 2009 @ 12:19:33 #70
    247052 HeldenHart
    Moed der wanhoop!
    pi_68525650
    Terug Vind Paniek!
    Heul erg anti-heul!
    pi_68525657
    tvp
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
      donderdag 30 april 2009 @ 12:19:54 #72
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_68525663
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    NOS 24 meld een 3 jarig kind, meer niet.
    Ergelijk dat ze dan niet zeggen hoe/waar/ het kind de griep heeft opgelopen en hoe hij er aan toe is enz.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
    pi_68525672
    quote:
    In Nederland is een 3-jarig kind is besmet met de Mexicaanse griep. Dat heeft minister Klink bekendgemaakt op een persconferentie. Het is de eerste besmetting in Nederland.

Op 27 april kwam het kind terug uit Mexico, waar het was voor een familiefeest.

Het kind is in behandeling en maakt het goed. De ouders krijgen preventieve medicatie.

De overheid gaat zich nu verder voorbereiden op de komst van de Mexicaanse griep naar Nederland en heeft een optie genomen op 19 miljoen vaccins.
    19 miljoen?
    pi_68525689
    kreeg de melding net binnen via SMS VK direct..

bij 3 jarig kindje griep vastgesteld , eerste officiele griepgeval in Nederland.
    pi_68525699
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 11:23 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp gaat de ophef ook niet om het aantal slachtoffers of ziektegevallen, maar om het feit dat het hier om een NIEUW virus gaat dat zich van mens tot mens kan verspreiden en dodelijk kan zijn...
    en dan is het altijd goed om het goed in de gaten te houden...
    Dat geldt voor het gewone griepvirus ook. Gewone griep kan net zo dodelijk zijn. Zoals ik al zei: honderden slachtoffers per jaar in NL alleen.Elk jaar. En nu: nog niet eens 200 in heel mexico, waarvan er maar een handvol bevestigd zijn als echt overleden aan de mexicaanse griep.

Deze hype is niks meer dan 1 grote marketingcampagne voor Roche, de fabrikant van Tamiflu, dat gevoel begin ik steeds meer te krijgen.
    pi_68525711
    Gelukkig heeft klink gevraagd om wel 1000 tamiflu kuurtjes! Dat zal die griep leren
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 april 2009 @ 12:22:06 #77
    163650 Greys
    pi_68525735
    Opstellen in rijen van drie voor het vaccin?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_68525774
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:22 schreef Greys het volgende:
    Opstellen in rijen van drie voor het vaccin?
    Kan je lang in de rij staan, een vaccin wordt pas over maaaaaaaaaaanden verwacht.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_68525856
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat geldt voor het gewone griepvirus ook. Gewone griep kan net zo dodelijk zijn. Zoals ik al zei: honderden slachtoffers per jaar in NL alleen.Elk jaar. En nu: nog niet eens 200 in heel mexico, waarvan er maar een handvol bevestigd zijn als echt overleden aan de mexicaanse griep.

Deze hype is niks meer dan 1 grote marketingcampagne voor Roche, de fabrikant van Tamiflu, dat gevoel begin ik steeds meer te krijgen.
    dat weet niemand dus, omdat het een nieuw virus is...niemand weet hoe dit zich gaat ontwikkelen.
    pi_68525996
    Goed dat NL al maatregelen had genomen. Mensen even controleren die uit mexico komen is natuurlijk niet nodig.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_68526089
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:30 schreef Pheno het volgende:
    Goed dat NL al maatregelen had genomen. Mensen even controleren die uit mexico komen is natuurlijk niet nodig.
    Klink heeft 1000 kuren tamiflu, maak je niet dik
    pi_68526211
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:26 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat weet niemand dus, omdat het een nieuw virus is...niemand weet hoe dit zich gaat ontwikkelen.
    Dat geldt elk jaar. Elk jaar is er een nieuw griepvirus. Deze is alleen "iets nieuwer" waardoor mensen wat minder weerstand ertegen hebben. Maar het blijft gewoon griep. Zelfde symptomen, zelfde verloop. De cijfers suggereren ook niets anders. De mensen die aan de mexicaanse griep gestorven zijn, waren verzwakt, baby's, bejaarden, of een combinatie. En dat zijn dezelfde mensen die ook aan een gewone griep zouden sterven. Als je gewoon een beetje gezond bent dan is een griepje niks om je zorgen over te maken en dat geldt ook voor de mexicaanse griep.
    pi_68526540
    quote:
    Dat heeft inderdaad erg weinig nut. Of je moet het wereldwijde luchtverkeer een paar weken stil willen leggen..
    pi_68526591
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom de regering hier denkt dat er nooit wat aan de hand is. Mensen krijgen hun geld niet terug als ze nu annuleren, omdat die knakkers daar te wereldvreemd zijn.
    Ze zullen wel een deal met de verzekeringsmaatschappijen hebben of zo.
    pi_68526596
    quote:

We hebben een winnaar....laat de gekte beginnen. Komt weer een hele week met varkensgriepbagger op de TV. Krijg er nu al koorts van
    pi_68526608
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

De "hype" waar je het over hebt, is niet te wijten aan het aantal doden, maar aan de samenstelling van het virus. Dit is namelijk het rampscenario van de WHO (mens,varken, vogel-combo) alleen lijkt het erop dat de ziekte bij lange na niet zo dodelijk is als verwacht. Gelukkig maar, want een spaanse griep achtige variant zal voor honderden miljoenen doden zorgen wereldwijd.
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_68526616
    Waar in Nederland dan?
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_68526735
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:48 schreef EricT het volgende:

[..]

De "hype" waar je het over hebt, is niet te wijten aan het aantal doden, maar aan de samenstelling van het virus. Dit is namelijk het rampscenario van de WHO (mens,varken, vogel-combo) alleen lijkt het erop dat de ziekte bij lange na niet zo dodelijk is als verwacht. Gelukkig maar, want een spaanse griep achtige variant zal voor honderden miljoenen doden zorgen wereldwijd.
    dat probeerde ik hem ook al duidelijk te maken
    pi_68526784
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:48 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe een lichaam reageert wanneer je dus niet in isoloment wordt gezet, m.a.w. als je constant blootstaat aan het virus bv van mensen die half ziek zijn op het werk ofzo, misschien is het verloop dan anders dan wanneer je meteen in quarantaine wordt gezet
    pi_68526820
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:51 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat probeerde ik hem ook al duidelijk te maken
    maar dat lukte niet dus ik dacht, ik doe ook nog een poging
      donderdag 30 april 2009 @ 12:55:09 #91
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_68526880
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat heeft inderdaad erg weinig nut. Of je moet het wereldwijde luchtverkeer een paar weken stil willen leggen..
    Een beetje zicht op de situatie lijkt mij wel wenselijk.
      donderdag 30 april 2009 @ 13:01:12 #92
    10616 werkeend
    is een lief konijntje
    pi_68527065
    quote:
    hoe wil je ze controleren dan? Vragen of ze zich grieperig voelen? Of maar meteen apart zetten?

Ik vraag me dit serieus af hoe jij dit dan gedaan zou hebben? OF mischien wel even alle vluchten annuleren, de vliegtuigen die nu rondvliegen mogen wel landen in het ijselmeer
    #things i do to people i love shouldn't be allowed#
      donderdag 30 april 2009 @ 13:04:10 #93
    10616 werkeend
    is een lief konijntje
    pi_68527137
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:55 schreef yavanna het volgende:

[..]

Een beetje zicht op de situatie lijkt mij wel wenselijk.
    "zich op de situatie"

Ok, wat wil jij doen? Alle vluchten annuleren, alle grenzen dicht, niemand laten reizen en dan even 3 weken wachten tot alle mogelijke gevallen ook daadwerkelijk ziek zijn geworden?

Heb jij enig idee wat dit zal doen met onze wereld? Denk je dat de crisis nu erg is? nou, na 2 weken kunnen we wel weer terug naar de ijzertijd gaan als niets meer vliegt/vaart/rijd.
    pi_68527265
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er zijn 4,1 miljoen anti-griep kuren beschikbaar. Valt nog mee dus
      donderdag 30 april 2009 @ 13:11:00 #95
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_68527374
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:04 schreef werkeend het volgende:

[..]

"zich op de situatie"

Ok, wat wil jij doen? Alle vluchten annuleren, alle grenzen dicht, niemand laten reizen en dan even 3 weken wachten tot alle mogelijke gevallen ook daadwerkelijk ziek zijn geworden?

Heb jij enig idee wat dit zal doen met onze wereld? Denk je dat de crisis nu erg is? nou, na 2 weken kunnen we wel weer terug naar de ijzertijd gaan als niets meer vliegt/vaart/rijd.
    Je kunt het ook weer overdrijven, he.

Controle op Schiphol, mensen bekijken, vragen stellen en evt 'huisarrest' geven, medicatie enz, zoals zoveel andere landen doen.
    pi_68527386
    Het valt me allang mee dat Klink niet Tamiflu verboden heeft
      donderdag 30 april 2009 @ 13:12:52 #97
    10616 werkeend
    is een lief konijntje
    pi_68527437
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:11 schreef yavanna het volgende:

[..]

Controle op Schiphol, mensen bekijken, vragen stellen en evt 'huisarrest' geven, medicatie enz, zoals zoveel andere landen doen.
    dat heeft ook zo heel veel nut. Als jij besmet bent en het overdraagbaar is door de lucht heeft ondervragen echt weinig nut. Want tegen de tijd dat jij "huisarrest" krijgt, zijn er al weer 300 anderen besmet.

maar probeer het nog maar eens, mischien komt er wel een helder idee.
    pi_68527492
    Ik heb net naar mijn apotheek gebeld, voorlopig hebben ze niet genoeg van die tamiflu, en de eerstvolgende lading komt volgende week pas. Gaat lekker.
    pi_68527597
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:11 schreef yavanna het volgende:

[..]

Het enige dat echt nut zou kunnen hebben is het totaal afsluiten van het internationale verkeer van mensen en goederen. Je bent dagen voor je ziekteverschijnselen krijgt al besmettelijk. Dat valt niet allemaal te voorkomen.

Dat soort maatregelen zijn puur symbolisch.
      donderdag 30 april 2009 @ 13:19:56 #100
    10616 werkeend
    is een lief konijntje
    pi_68527627
    je ondertitel doet je wel eer aan zeg.

heb jij thuis ook een jaarvoorraad water staan en ingeblikt voer?
      donderdag 30 april 2009 @ 13:24:39 #101
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_68527756
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:12 schreef werkeend het volgende:

[..]

dat heeft ook zo heel veel nut. Als jij besmet bent en het overdraagbaar is door de lucht heeft ondervragen echt weinig nut. Want tegen de tijd dat jij "huisarrest" krijgt, zijn er al weer 300 anderen besmet.

maar probeer het nog maar eens, mischien komt er wel een helder idee.
    Dan is er iig iets bekend.
      donderdag 30 april 2009 @ 13:27:07 #102
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_68527826
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het enige dat echt nut zou kunnen hebben is het totaal afsluiten van het internationale verkeer van mensen en goederen. Je bent dagen voor je ziekteverschijnselen krijgt al besmettelijk. Dat valt niet allemaal te voorkomen.

Dat soort maatregelen zijn puur symbolisch.
    Natuurlijk is het nooit te voorkomen, dat is gewoon onmogelijk is onze maatschappij. Dat het puur symbolisch is, ook weer niet. Stel er komen zieke mensen uit een vliegtuig, dan is dat iig alweer 1 ding dat meteen bekend is. In hoeverre dat nut heeft valt te bezien in Nederland, maar toch.
      donderdag 30 april 2009 @ 13:28:28 #103
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_68527870
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:19 schreef werkeend het volgende:
    je ondertitel doet je wel eer aan zeg.

heb jij thuis ook een jaarvoorraad water staan en ingeblikt voer?
    Jouw ondertitel is een stuk logischer idd.

Maar adios, ik ga de zon weer in, met flesje water!
    pi_68527898
    waarom zeggen ze de woonplaats niet... privacy overwegingen? en nationaal belang dan?
    <hr>
      donderdag 30 april 2009 @ 13:36:24 #105
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_68528127
    Ik snap niet dat vluchten naar Mexico niet gewoon geschrapt worden.

Is zeker slecht voor de economie
    Please Move The Deer Crossing Sign
    pi_68528145
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
    waarom zeggen ze de woonplaats niet... privacy overwegingen? en nationaal belang dan?
    Om massahysterie te voorkomen wellicht?
    ijs_beer fan!
    pi_68528215
    De sfeer die zit er prima in

Maar goed over een week een epidimie
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_68528237
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:36 schreef NanKing het volgende:

[..]

Om massahysterie te voorkomen wellicht?
    * indahnesia.com stelt lynchpartij nog even uit.
    pi_68528276
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    De sfeer die zit er prima in

Maar goed over een week een epidimie
    Klinkt nog enger dan een epidemie
    pi_68528284
    quote:
    Liberty, safety enzovoort.
    "Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
    pi_68528444
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:41 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Liberty, safety enzovoort.
    het is de US of A niet.
    pi_68528545
    quote:
    Zodat jij en anderen niet massaal naar het huis van de ouders trekken om het plat te branden....
      donderdag 30 april 2009 @ 14:18:00 #113
    208890 June.
    Seriously?
    pi_68529260
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zodat jij en anderen niet massaal naar het huis van de ouders trekken om het plat te branden....
    Shine bright like a diamond.
    pi_68529321
    Ze hoeven toch niet straat en huisnummer te zeggen. Maar als het hier om de hoek is zou ik dat graag weten. Dan moet ik vannacht wat benzine en fakkels regelen namelijk
    <hr>
    pi_68529665
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 14:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
    Ze hoeven toch niet straat en huisnummer te zeggen. Maar als het hier om de hoek is zou ik dat graag weten. Dan moet ik vannacht wat benzine en fakkels regelen namelijk
    Reken maar dat er genoeg idioten zijn die zoiets écht zouden doen dus. Als ik de komende tijd iets krijg houd ik het toch zo stil mogelijk
    pi_68529940
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Reken maar dat er genoeg idioten zijn die zoiets écht zouden doen dus. Als ik de komende tijd iets krijg houd ik het toch zo stil mogelijk
    Gewoon rust houden lijkt me ook wel het meest bevorderlijk voor lichamelijk herstel..
    pi_68529967
    Zal wel goed gaan hoop ik.
    -|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
    pi_68530038
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:14 schreef Asskicker14 het volgende:
    Ik heb net naar mijn apotheek gebeld, voorlopig hebben ze niet genoeg van die tamiflu, en de eerstvolgende lading komt volgende week pas. Gaat lekker.

Waarom zou je daarvoor bellen
    pi_68530131
    Ik gok erop dat het geval in ieder geval niet in hartje Amsterdam zal zijn. Ik gok meer op een gebied een beetje achteraf. Om de dood eenvoudige reden dat er anders wel over geinformeerd zou zijn.

Bovendien was er nu dan allang een bericht op twitter/fok geweest van iemand die verdacht vaak een dokter in en uit een huis ziet komen.
    pi_68530178
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 14:56 schreef whataboutit het volgende:
    Ik gok erop dat het geval in ieder geval niet in hartje Amsterdam zal zijn. Ik gok meer op een gebied een beetje achteraf. Om de dood eenvoudige reden dat er anders wel over geinformeerd zou zijn.

Bovendien was er nu dan allang een bericht op twitter/fok geweest van iemand die verdacht vaak een dokter in en uit een huis ziet komen.
    Of iemand die een buurvrouw oid heeft met een kind van 3 die op een familiefeestje was in Mexico.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_68530228
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 14:51 schreef EricT het volgende:

[..]

Waarom zou je daarvoor bellen
    om te bevestigen dat je zeker niets krijgt als je het nodig hebt.
      donderdag 30 april 2009 @ 15:00:39 #122
    208890 June.
    Seriously?
    pi_68530264
    * Hatsjoe
    pi_68530300
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 14:56 schreef whataboutit het volgende:

denk dat dat wel mee zal vallen.
    pi_68530370

In Mexico pakken ze dat anders aan. Gewoon naam en foto van de besmettingsbron

Zijn naam is Edgar Hernández. Hij is vijf jaar oud. En volgens de Mexicaanse autoriteiten naar alle waarschijnlijkheid dé bron van de varkensgriepbesmetting die wereldwijd om zich heen grijpt en al dodelijke slachtoffers heeft gemaakt in Mexico en de Verenigde Staten.
    <hr>
      donderdag 30 april 2009 @ 15:08:08 #125
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_68530443
    Ik blijf me een beetje verbazen over de paniek die het virus veroorzaakt. Zit nu op het vliegveld in Ecuador en zeker de helft van het personeel hier draagt mondkapjes en iedereen draagt handschoentjes. Zie ook steeds meer passagiers met mondkapjes lopen, vooral veel Aziaten, maar hier en daar ook zo'n hyper-gegroomde Latina met een kek shawltje nonchaland over de mond gedrapeert.
    Fascinerend...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_68530449
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 15:02 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

denk dat dat wel mee zal vallen.
    Als zoiets hier in de buurt zou gebeuren, dan weet binnen de kortste keren heel de wijk het. Hoeft er maar een met een twitter/fok account te zijn. Of een belletje naar de krant te doen.
    pi_68530469
    Blij dat er een varkensgriepgeval is ontdekt in Nederland, we horen er nu tenminste weer een beetje bij, bij de beschaafde bereisde wereld
    pi_68530471
    http://www.geenstijl.tv/2009/04/rutger_besmet_met_griepvirus.html

Hier ook zoiets, Rutger met mondkapje... Heeft het niet over z'n neus... dan help het nog niets.. lol FAIL
    (Ja ik snap dat de hele actie een grap was, maar dan nog)
    <hr>
    pi_68530763
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 15:08 schreef Hik het volgende:
    Ik blijf me een beetje verbazen over de paniek die het virus veroorzaakt. Zit nu op het vliegveld in Ecuador en zeker de helft van het personeel hier draagt mondkapjes en iedereen draagt handschoentjes. Zie ook steeds meer passagiers met mondkapjes lopen, vooral veel Aziaten, maar hier en daar ook zo'n hyper-gegroomde Latina met een kek shawltje nonchaland over de mond gedrapeert.
    Fascinerend...
    (Noord) Aziaten zijn inderdaad fanatiek met het dragen van mondkapjes zo af en toe inderdaad.
      donderdag 30 april 2009 @ 15:56:41 #130
    189430 Anonymousz
    Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
    pi_68531704
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 23:00 schreef WeedSeed het volgende:
    Paar doden in Mexico en 1 in Amerika. We gaan er allemaal aan!
    Je maakt me bang
    Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
    Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
    Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
      donderdag 30 april 2009 @ 16:02:39 #131
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_68531879
    Allemaal de schuld van de bioindustrie.

Partij van de Dieren wordt een serieuze optie voor me.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      donderdag 30 april 2009 @ 16:32:04 #133
    208890 June.
    Seriously?
    pi_68532705
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 15:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

(Noord) Aziaten zijn inderdaad fanatiek met het dragen van mondkapjes zo af en toe inderdaad.
    Van wat ik ergens gelezen heb, dragen ze de mondkapjes vaak uit solidariteit voor omstanders. Dus dat de kans dat ze anderen besmetten minder wordt mochten ze het virus hebben.
      donderdag 30 april 2009 @ 16:54:05 #134
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_68533234
    overdreven gekneus allemaal, en dat vindt een vriendinnetje uit Querétaro ook... heerlijk, met Mond en Klauwzeer ook zo'n enorm mongool gedrag en met SARS ook al... ok, SARS was iets heftiger - maar wat een miljoenen doden wereldwijd. Pfffff
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
      donderdag 30 april 2009 @ 17:09:13 #135
    90349 redparrot
    koppiekrauw?
    pi_68533632
    ik schat in dat nu de eerste 3 jarige nederlander besmet is over 5 maand 1000 mensen wereldwijd besmet zijn en er 300 doden zullen vallen, maar het is maar een gokje

veel handenwassen en niet teveel met de bus gaan waarin vaak veel gehoest wordt totdat over 5 maand het vaccin er is.
    pi_68533675
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 16:54 schreef Reddiablo het volgende:
    ok, SARS was iets heftiger
    CFR van 50 op 2000 gevallen of CFR van 1 op 100.000 is hetzelfde hoor. SARS kwam nooit echt tot consistentie human - human transmission, dit virus wel.
      donderdag 30 april 2009 @ 17:13:30 #137
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_68533730
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 16:02 schreef Klopkoek het volgende:

Griepvirussen zijn de schuld van de bioindustrie????
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_68533767
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 17:09 schreef redparrot het volgende:
    ik schat in dat nu de eerste 3 jarige nederlander besmet is over 5 maand 1000 mensen wereldwijd besmet zijn en er 300 doden zullen vallen, maar het is maar een gokje

veel handenwassen en niet teveel met de bus gaan waarin vaak veel gehoest wordt totdat over 5 maand het vaccin er is.
    30% dodelijke slachtoffers? Zo dodelijk is het virus zelfs in Mexico niet.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
      donderdag 30 april 2009 @ 17:18:16 #139
    45206 Pietverdriet
    pi_68533814
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 17:15 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

30% dodelijke slachtoffers? Zo dodelijk is het virus zelfs in Mexico niet.
    Zelfs de spaanse griep had slechts 1% dodelijke slachtoffers.
    pi_68533977
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs de spaanse griep had slechts 1% dodelijke slachtoffers.
    zoals gepost in ander topic

You may not know this, but all H1N1 flu's are descendants of the 1918 pandemic strain. The reason why the flu shot may or may not work, however, from year to year, is due to mutations. Therefore, there's no vaccine available for this current hybrid flu strain, and naturally, this is feeding the fear that millions of people will die before a vaccine can be made.

However, let me remind you of one very important fact here.

Just a couple of months ago, scientists concluded that the 1918 flu pandemic that killed between 50-100 million people worldwide in a matter of 18 months -- which all these worst case scenarios are built upon -- was NOT due to the flu itself!4

Instead, they discovered the real culprit was strep infections.

People with influenza often get what is known as a "superinfection" with a bacterial agent. In 1918 it appears to have been Streptococcus pneumoniae.

Since strep is much easier to treat than the flu using modern medicine, a new pandemic would likely be much less dire than it was in the early 20th century, the researchers concluded

http://articles.mercola.c(...)04/29/Swine-Flu.aspx

Increased susceptibility for superinfection with Streptococcus pneumoniae during influenza virus infection is not caused by TLR7-mediated lymphopenia

Otto-von-Guericke University, Institute of Molecular and Clinical Immunology, Magdeburg, Germany.

Influenza A virus (IAV) causes respiratory tract infections leading to recurring epidemics with high rates of morbidity and mortality. In the past century IAV induced several world-wide pandemics, the most aggressive occurring in 1918 with a death toll of 20-50 million cases. However, infection with IAV alone is rarely fatal. Instead, death associated with IAV is usually mediated by superinfection with bacteria, mainly Streptococcus pneumoniae. The reasons for this increased susceptibility to bacterial superinfection have not been fully elucidated. We previously demonstrated that triggering of TLR7 causes immune incompetence in mice by induction of lymphopenia. IAV is recognized by TLR7 and infections can lead to lymphopenia. Since lymphocytes are critical to protect from S. pneumoniae it has long been speculated that IAV-induced lymphopenia might mediate increased susceptibility to superinfection. Here we show that sub-lethal pre-infections of mice with IAV-PR8/A/34 strongly increased their mortality in non-lethal SP infections, surprisingly despite the absence of detectable lymphopenia. In contrast to SP-infection alone co-infected animals were unable to control the exponential growth of SP. However, lymphopenia forced by TLR7-triggering or antibody-mediated neutropenia did not increase SP-susceptibility or compromise the ability to control SP growth. Thus, the immune-incompetence caused by transient lympho- or leukopenia is not sufficient to inhibit potent antibacterial responses of the host and mechanisms distinct from leukodepletion must account for increased bacterial superinfection during viral defence
      donderdag 30 april 2009 @ 17:28:11 #141
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_68534028
    Wat onzinnig om de TT in het Engels te schrijven.
    Alsof dat griepvirus Engels spreekt of zo.
    Stop the world, I want to get out.
    pi_68534139
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 17:28 schreef Lkw het volgende:
    Wat onzinnig om de TT in het Engels te schrijven.
    Alsof dat griepvirus Engels spreekt of zo.
    Alsof dat griepvirus Nederlands snapt
      donderdag 30 april 2009 @ 18:22:28 #143
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_68535075
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 17:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Alsof dat griepvirus Nederlands snapt
    Nederlands is de taal die wij hier sprekn. Als je opeens een andere taal gaat schrijven, zou je verwachten dat daar een reden voor is. Vandaar mijn opmerking / suggestie. Jemig, dat ik dit moet uitleggen.
    pi_68535830
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 16:02 schreef Klopkoek het volgende:

het is een mengsel van deen menselijk virus en drie andere virussen
    dodelijke griepvirussen zijn van alle tijden
    zie spaanse griep
    net als nu was de te sterke reactie van het immuunsysteem de oorzaak van de doden
    dus een extreem hoge koorts die de dood ten gevolge heeft
    quote:
    De Spaanse griep is een beruchte grieppandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 miljoen tot 100 miljoen doden, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.
    quote:
    Het meest bevreemdend van de Spaanse griep was de groep mensen waarin de mortaliteit het hoogst was. De gangbare risicogroepen bij de jaarlijkse "gewone" griepgolven zijn ouderen en jonge kinderen. Van dezen vormt de groep ouderen verreweg de grootste risicogroep, waarbij het sterftecijfer als gevolg van de griep het hoogst is. Zuigelingen en peuters tot en met 4 jaar hebben over het algemeen nog antilichamen (immuniteit) overgedragen gekregen van de moeder, voornamelijk door borstvoeding. De Spaanse griep echter, had de hoogste mortaliteit in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen. Na het onderzoeken van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof, die met het sterkste immuunsysteem. Het kan daarom zijn, dat de sterfte veroorzaakt wordt door een te sterke reaktie van het immuunsysteem
    .

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 30-04-2009 19:03:56 ]
      donderdag 30 april 2009 @ 21:08:20 #145
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_68539670
    Varkensgriep medewerker Obama

Een regeringsfunctionaris die onlangs met de Amerikaanse president Barack Obama in Mexico was, lijkt de varkensgriep te hebben opgelopen.

Het is aannemelijk dat hij zijn familie heeft besmet.

Dat maakte het Witte Huis donderdag bekend.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_68539771
    Het virus is opgedoken in The City of Angels, miljoenenstad die net als Amsterdam bezocht wordt door homo's uit alle hoeken en gaten. Morgen wordt het eerste geval uit Amsterdam gemeld, succes al die sukkels die nu "queen's day" aan het vieren zijn daar.
    pi_68540110
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:12 schreef buachaille het volgende:
    Het virus is opgedoken in The City of Angels, miljoenenstad die net als Amsterdam bezocht wordt door homo's uit alle hoeken en gaten. Morgen wordt het eerste geval uit Amsterdam gemeld, succes al die sukkels die nu "queen's day" aan het vieren zijn daar.
    waar heb je het over?
    pi_68540278
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:22 schreef byah het volgende:

[..]

waar heb je het over?
    Excuus, het virus is niet opgedoken in LA, maar in SF.
    pi_68540488
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:27 schreef buachaille het volgende:

[..]

Excuus, het virus is niet opgedoken in LA, maar in SF.
    en vervolgens trek je nog 2 of 3 extra conclusies, freak
    pi_68540538
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:34 schreef byah het volgende:

en vervolgens trek je nog 2 of 3 extra conclusies, freak
    Totdat bewezen is dat het virus niet wordt overgebracht door anaal contact moeten we van het ergste uitgaan.
      Moderator donderdag 30 april 2009 @ 21:36:32 #151
    42184 crew  DaMart
    pi_68540540
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:12 schreef buachaille het volgende:
    Ik kwam toch al twee mensen met mondkapjes voor tegen in Amsterdam .
    pi_68540542
    We moeten allemaal Bubbleboy style over straat gaan.
    If you speak about the evil that the government does. The Patriot Act'll track you to the type of your blood.
      donderdag 30 april 2009 @ 21:39:46 #153
    208890 June.
    Seriously?
    pi_68540632
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:36 schreef Creepy_Bastard het volgende:
    We moeten allemaal Bubbleboy style over straat gaan.
    En ik maar denken dat de gemiddelde FOK!ker sowieso nooit buiten komt
    pi_68540890
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 14:59 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

om te bevestigen dat je zeker niets krijgt als je het nodig hebt.

Je krijgt het alleen als je al ziek bent. En volgens mij wordt dat buiten de normale apotheken om geregeld
    pi_68541316
    'Naam varkensgriep beledigend'

Iets zegt me dat als het een Israëlische virusuitbraak was, dat men dat ook niet goed vond.
      donderdag 30 april 2009 @ 22:19:18 #157
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_68542009
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:36 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik kwam toch al twee mensen met mondkapjes voor tegen in Amsterdam .
    Oranje feestkapjes of echte?
      donderdag 30 april 2009 @ 22:26:45 #158
    45206 Pietverdriet
    pi_68542240
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 21:59 schreef pberends het volgende:
    'Naam varkensgriep beledigend'

Iets zegt me dat als het een Israëlische virusuitbraak was, dat men dat ook niet goed vond.
    Verzin een nieuwe naam voor de nieuwe pandemie
    pi_68542742
    quote:
    't was een kwestie van tijd voordat iemand dat riep.
      donderdag 30 april 2009 @ 22:42:42 #160
    45206 Pietverdriet
    pi_68542850
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 22:40 schreef Omentuva het volgende:

[..]

't was een kwestie van tijd voordat iemand dat riep.
    Lambiekje riep dat al weken geleden, wat er mij op wijst dat ie er van af wist....
    pi_68544523
    Ranzige complottheorie aanhangers. Het zijn net van die hardnekkige gelovigen: Een hogere macht (overheid, secret agency, God) overal de schuld van geven. Bah.
    pi_68545075
    quote:
    Reuters: Province of Nova Scotia records Canada's first case of person-to-person swine flu.
    pi_68545580
    Ik hoop dat het muteert en 90% van de wereldbevolking uitroeit.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 00:00:06 #164
    229690 Spougle
    Always do whatever's next
    pi_68545634
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 23:58 schreef Chriz2k het volgende:
    Zou goed zijn voor elk ander levend wezen op deze aardbol.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 00:12:02 #165
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_68546037
    quote:
    Het zou goed zijn voor de aarde.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 00:38:32 #166
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_68546844
    quote:
    .
    En gaan zitten huilen als je zelf ziek wordt zeker....
      vrijdag 1 mei 2009 @ 00:43:32 #167
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_68546976
    US, Wisconsin: Governor declares public health emergency. #swineflu #H1N1
    pi_68546990
    Vandaag Fase 6? Dan liggen we mooi op schema; eergister 4, gister 5, vandaag 6
    pi_68547060
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:44 schreef Frankz0rz het volgende:
    Zijn we daar ook gelijk vanaf. Fase 7 bestaat toch niet.
    pi_68547133
    Dat onderzoeken of het nou wel of niet Varkensgriep is duurt wel superlang trouwens iedere keer.
    pi_68547134
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:44 schreef Frankz0rz het volgende:
    Men gaat niet naar Fase 6 omdat mensen die niet kunnen lezen (lees: jij) dat willen. Lees nog eens goed wat Fase 6 inhoudt en kom dan terug.

Voor de rest moet je ook even tellen, omdat P4 op 27-4 is afgekondigd, P5 op 29-4 en dat zijn niet eergisteren en gisteren resp.
    pi_68547179
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:43 schreef horned_reaper het volgende:
    US, Wisconsin: Governor declares public health emergency. #swineflu #H1N1
    Was dat niet een paar dagen terug al geroepen dat die status eigenlijk weinig inhoudt behalve dat het meer resources vrijmaakt?
      vrijdag 1 mei 2009 @ 00:54:45 #173
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_68547216
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:50 schreef Omentuva het volgende:
    Men gaat niet naar Fase 6 omdat mensen die niet kunnen lezen (lees: jij) dat willen.
    Dit is wel een zeer lastige zin voor iemand die niet kan lezen.
    pi_68547247
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:50 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Men gaat niet naar Fase 6 omdat mensen die niet kunnen lezen (lees: jij) dat willen. Lees nog eens goed wat Fase 6 inhoudt en kom dan terug.

Voor de rest moet je ook even tellen, omdat P4 op 27-4 is afgekondigd, P5 op 29-4 en dat zijn niet eergisteren en gisteren resp.
    Aangebrand? Foutje kan, ik dacht dat het 2 dagen achter elkaar was. Verder was m'n post niet een reactie op die erboven. ik weet wat fase 6 inhoud
      vrijdag 1 mei 2009 @ 00:56:59 #175
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_68547266
    Waarom moet dat nl kind niet opgesloten worden?
      vrijdag 1 mei 2009 @ 01:01:14 #176
    154534 Bolkesteijn
    TINSTAAFL!
    pi_68547357
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:56 schreef jorienvdherik het volgende:
    Waarom wel?
    pi_68547380
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:56 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Aangebrand?
    Beetje. Word een beetje moe van al het hersenloze geroep over Phase 6, einde van de wereld, complotten en what not.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 01:04:16 #178
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_68547445
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:56 schreef jorienvdherik het volgende:
    Ja, zo werkt dat gewoon. We worden verneukt waar me bij staan.

MAAR NEE, WAAROM ZOU DE REGERING TEGEN ONS LIEGEN!?

Als je niet kritisch wil kijken houd dan gewoon je bek.

De laatste drie regels waren niet aan jou gericht, Jorien
    WOS'ser for life.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 01:05:24 #179
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_68547473
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 01:01 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Beetje. Word een beetje moe van al het hersenloze geroep over Phase 6, einde van de wereld, complotten en what not.
    Weltrusten dan maar. Niet vergeten je te laten inenten!
    WOS'ser for life.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 01:09:31 #180
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_68547584
    Voor de rest hadden ze dit virus beter de schapen-griep kunnen noemen, want het virus is vooral schadelijk voor blinde schapen massa's (lees: mensen)
    WOS'ser for life.
    pi_68547926
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 01:04 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat gewoon.
    Iets werkt niet gewoon tijdens een potentiele pandemie, en als het wel 'gewoon' zou werken, dan zou er al helemaal geen reden zijn tot opsluiting. Vrijheidsberoving?
    quote:
    Als je niet kritisch wil kijken houd dan gewoon je bek.
    Kritisch kijken is niet alles hersenloos aannemen als waarheid. Geldt ook voor de zgn. kritische kijk erop. Je kan niet ergens kritisch naar kijken als je die kritische kijk zonder kritisch te kijken als waarheid aanneemt.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 01:29:08 #182
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_68547997
    Ik geloof zeker niet alles. Maar mensen die gaan vragen 'Waarom zou de regering tegen ons liegen' zijn gewoon te dom voor woorden. Naar die mensen was mijn post gericht.
    WOS'ser for life.
    pi_68548141
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 01:29 schreef Gabbylicious het volgende:
    Ik geloof zeker niet alles. Maar mensen die gaan vragen 'Waarom zou de regering tegen ons liegen' zijn gewoon te dom voor woorden. Naar die mensen was mijn post gericht.
    Het zou eigenlijk de bedoeling moeten zijn dat je de regering kan vertrouwen, in een ideale wereld.

Dit is natuurlijk niet zo. Echter zijn de 2 à 3 berichten die er tot nu toe uit zijn gegaan vanuit de Nederlandse regering gewoon te weinig om constructief (IMO dan) te zeggen dat ze de waarheid zitten te verhullen, aan zitten te dikken of dat ze compleet feitelijk bezig zijn.
    pi_68548438
    Ohnooo 1200 mensen op de 20 miljoen zijn er besmet.
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
    pi_68548461
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 00:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.
    En gaan zitten huilen als je zelf ziek wordt zeker....
    Hij is immuun voor alles jwt.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 02:08:15 #186
    231865 Gabbylicious
    Fuck my nickname
    pi_68548532
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 01:59 schreef Paaskonijn het volgende:
    Ohnooo 1200 mensen op de 20 miljoen zijn er besmet.
    Bron? En niet aankomen met mainstream media, want je mag niet alles wat ze zeggen geloven.
    WOS'ser for life.
    pi_68548551
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 02:08 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Bron? En niet aankomen met mainstream media, want je mag niet alles wat ze zeggen geloven.
    quote:
    Uitgestorven straten, gesloten scholen en voetbalwedstrijden zonder publiek: dat is op dit moment het beeld in Mexico-stad; met 20 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld. De autoriteiten nemen verregaande maatregelen in een poging de varkensgriep het hoofd te bieden. Rampenfilms

Zo zijn restaurants en bars gesloten en zijn vrijwel alle openbare activiteiten en feesten afgelast. Intussen is er een run op videotheken ontstaan, omdat mensen thuis blijven. Ironisch genoeg zijn rampenfilms over virusuitbraken het popoulairst. 1300 besmet
      vrijdag 1 mei 2009 @ 08:09:37 #188
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_68549663
    Het Mexicaanse virus is geen gewone wintergriep

De Mexicaanse griep is een mengsel van vier oude virussen. Dit H1N1-virus staat genetisch ver af van mensen-H1N1-virussen. Dat kan gevaarlijk zijn.

Rotterdam, 30 april. Het Mexicaanse varkensgriepvirus bevat onderdelen van twee griepvirussen die onderling vermengd zijn. De nieuwe ‘reassortant’ heeft onderdelen van een virus van Noord-Amerikaanse oorsprong dat tegenwoordig varkens in Noord-Amerika en Azië ziek maakt. Twee andere onderdelen komen uit een Euraziatisch virus dat nog steeds varkens in Europa en Azië besmet.

Dat blijkt uit de stamboom van het nieuwe virus, opgesteld door de onderzoeksgroep van virologiehoogleraar Ron Fouchier van het Rotterdamse Erasmus MC.

Fouchier: „De conclusie ligt dan voor de hand dat de nieuwe mengvorm wel in Azië zal zijn ontstaan, omdat we weten dat de beide moedervirussen daar varkens ziek maken. Maar dat is niet terecht, want we weten helemaal niet welke influenzavirussen er in Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse varkensfokkerijen circuleren. Het kan best zijn dat beide virussen ook in Mexico aanwezig zijn. Er zijn nu mensen naar Mexico die dat uitzoeken.”

Het influenzavirus heeft als erfelijk materiaal acht RNA-moleculen. Die bestaan uit lange ketens, opgebouwd uit van vier verschillende basen. De volgorde daarvan bepaalt de erfelijke eigenschappen van het virus. De RNA-moleculen van dit varkensgriepvirus bevatten 890 (de kortste van de acht) tot 2.341 (de langste) basen.

De acht RNA-segmenten bevatten elf genen. Dat is net genoeg om een gastheercel binnen te dringen, over te nemen en voor eigen nakomelingen te zorgen. Eén virusdeeltje produceert in acht tot tien uur tijd 10.000 nakomelingen die door niezende en hoestende grieppatiënten de wereld in worden geholpen.

Sinds in 1930 de eerste influenzavirussen werden geïsoleerd zijn ze op sommige plaatsen in diepvriezers bewaard gebleven. Toen een jaar of tien geleden de genanalyse steeds sneller werd, zijn van al die virussen de basenvolgorden bepaald. Ze zijn voor onderzoekers beschikbaar in openbare databases.

Afgelopen weekend is de basevolgorde van het virus dat nu een pandemie dreigt te veroorzaken door Amerikaanse onderzoekers van de Centers for Disease Conrol and Prevention (CDC) in de GISAID-database (www.gisaid.org) gedeponeerd.

Ron Fouchier: „Om de herkomst van het virus te vinden haal je van ieder segment honderden verschillende volgordes uit verschillende tijden en landen uit de database. Daar laat je computerprogramma’s op los die de segmenten base voor base met elkaar vergelijken. De uitkomst is de waarschijnlijkste evolutionaire stamboom van ieder virussegment. Dan zie je de afkomst van de afzonderlijke segmenten.”

Daardoor is nu duidelijk dat het Mexicaanse varkensgriepvirus vier voorouders heeft. Alle segmenten komen van oorsprong uit vogels, wat te verwachten was, want vogels zijn de bron van alle influenzavirussen. Drie segmenten waren oorspronkelijk onderdeel van het Spaanse griepvirus uit 1918 dat in het varken evolueerde tot wat bekend staat als het ‘klassieke’ H1N1-varkensgriepvirus.

Een van de segmenten – aangeduid als PB1 – kwam in 1968 in een mensengriepvirus terecht. In 1998 werd een nakomeling ervan onderdeel van een varkensvirus. Vier andere segmenten kwamen rond 1979 en 1998 in varken terecht.

Fouchier: „De meeste segmenten waren sinds 1998 onderdeel van een gangbaar Noord-Amerikaans varkensgriepvirus. In Mexico, of eigenlijk in de Verenigde Staten, is nu een virus opgedoken waarin twee segmenten van dat virus – NA en MA – vervangen zijn door segmenten uit een varkensgriepvirus dat in Eurazië ziekte veroorzaakte.”

En een andere verandering is dat het HA-segment uit het Noord-Amerikaanse virus vervangen is door het HA uit het klassieke H1N1-varkensgriepvirus. Fouchier: „Wanneer dat is gebeurd weten we niet. Die verwisseling van het HA-segment zal wel een keer onopgemerkt hebben plaatsgevonden.”

Dit onderzoek moet uiteindelijk antwoord geven op de vraag waar dit virus is ontstaan. In Mexico, in Azië, of in wellicht in de Verneigde Staten.

„Of dit een gevaarlijk virus is, kan ik nog niet zeggen. Dat weten we pas na verdere experimenten, bij proefdieren, naar de ernst van de ziekte die het virus veroorzaakt en naar de overdracht van dier op dier”, zegt Fouchier.

„Dat gaan wij in Rotterdam doen, want daar zijn wij hier sterk in. Nee, deze stamboom gaan wij niet direct publiceren. Ik denk dat mijn Amerikaanse collega Holmes zijn manuscript al bij Nature heeft liggen. Die is gespecialiseerd in dat theoretische werk. Wij doen het om snel inzicht te hebben in het virus. We kunnen niet op Nature wachten.”

„We zien nu bijvoorbeeld dat het HA-segment van het Mexicaanse virus wel meer dan 30 pocent afwijkt van de HA-segmenten van de H1N1-virussen die de gewone wintergriep veroorzaken en waar de meeste mensen weerstand tegen hebben. Zo’n groot verschil betekent bijna dat je het Mexicaanse virus bijna geen H1N1 meer mag noemen.”

En dat ondermijnt het deze week ontstane idee dat de dreigende pandemie mild kan verlopen omdat het een H1N1-virus betreft, waar mensen wellicht toch een beetje weerstand tegen hebben.
    pi_68549724
    quote:
    Alle segmenten komen van oorsprong uit vogels, wat te verwachten was, want vogels zijn de bron van alle influenzavirussen.
    Gaat Egypte nu ook alle vogels neerschieten?
    pi_68549746
    Een tussenvraagje:

Hoeveel mensen zijn er inmiddels overleden aan de ziekte? 8 of zo?

En hoeveel mensen zijn er besmet geraakt? Een paar honderd?

Iedere winter overlijden er honderden mensen aan de griep werledwijd. Waarom zo een heisa hiervan maken?
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 mei 2009 @ 08:44:45 #191
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_68549916
    quote:
    Prima idee!

zolang ik en mijn gezin bij die 10% behoren
      Moderator vrijdag 1 mei 2009 @ 08:51:35 #192
    42184 crew  DaMart
    pi_68550001
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 22:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Oranje feestkapjes of echte?
    Het waren van die medische mondkapjes, echte dus .
    pi_68550017
    quote:
    Ja, en dat mensen die dit roepen als eerste heen mogen gaan...
    PWBF
    pi_68550026
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Prima idee!

zolang ik en mijn gezin bij die 10% behoren
    Het lijkt me een prima idee dat mensen die dit roepen (en hun gezin) juist NIET bij die 10% zitten...
    PWBF
      vrijdag 1 mei 2009 @ 08:56:01 #195
    178314 dramatiek
    dramatiek
    pi_68550060
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kan je lang in de rij staan, een vaccin wordt pas over maaaaaaaaaaanden verwacht.
    Ab net op radio, eerste vaccin juni
      vrijdag 1 mei 2009 @ 08:57:25 #196
    178314 dramatiek
    dramatiek
    pi_68550079
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 08:23 schreef Zemi77 het volgende:
    Een tussenvraagje:

Iedere winter overlijden er honderden mensen aan de griep werledwijd. Waarom zo een heisa hiervan maken?
    honderden wereldwijd ? Zullen er vast wel een half miljoen zijn. Alleen in de VS sterven direct of indirect al +- 36000-38000 mensen aan de griep. In nl zo tussen de 600-1200 per jaar.
    pi_68550084
    Volgens CNN is het aantal bevestigde gevallen in een dag versprongen van 147 naar 257...
    PWBF
    pi_68550095
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 08:23 schreef Zemi77 het volgende:
    Een tussenvraagje:

True, het virus lijkt niet heel erg gevaarlijk op dit moment. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk...
    PWBF
      Moderator vrijdag 1 mei 2009 @ 08:59:53 #199
    42184 crew  DaMart
    pi_68550104
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 08:58 schreef Nielsch het volgende:
    Volgens CNN is het aantal bevestigde gevallen in een dag versprongen van 147 naar 257...
    Met 8 doden, wat betekent dat van de bevestigde gevallen zo'n 97% het heeft overleefd.
    pi_68550120
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 08:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Met 8 doden, wat betekent dat van de bevestigde gevallen zo'n 97% het heeft overleefd.
    Op dit moment is er inderdaad nog weinig reden tot paniek. Maar goed, een virus kan muteren. Er moet ook weer niet te licht over worden gedaan...
    PWBF
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')