Dan is er iig iets bekend.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:12 schreef werkeend het volgende:
[..]
dat heeft ook zo heel veel nut. Als jij besmet bent en het overdraagbaar is door de lucht heeft ondervragen echt weinig nut. Want tegen de tijd dat jij "huisarrest" krijgt, zijn er al weer 300 anderen besmet.
maar probeer het nog maar eens, mischien komt er wel een helder idee.
Natuurlijk is het nooit te voorkomen, dat is gewoon onmogelijk is onze maatschappij. Dat het puur symbolisch is, ook weer niet. Stel er komen zieke mensen uit een vliegtuig, dan is dat iig alweer 1 ding dat meteen bekend is. In hoeverre dat nut heeft valt te bezien in Nederland, maar toch.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het enige dat echt nut zou kunnen hebben is het totaal afsluiten van het internationale verkeer van mensen en goederen. Je bent dagen voor je ziekteverschijnselen krijgt al besmettelijk. Dat valt niet allemaal te voorkomen.
Dat soort maatregelen zijn puur symbolisch.
Jouw ondertitel is een stuk logischer idd.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:19 schreef werkeend het volgende:
je ondertitel doet je wel eer aan zeg.
heb jij thuis ook een jaarvoorraad water staan en ingeblikt voer?
Om massahysterie te voorkomen wellicht?quote:Op donderdag 30 april 2009 13:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
waarom zeggen ze de woonplaats niet... privacy overwegingen? en nationaal belang dan?
* indahnesia.com stelt lynchpartij nog even uit.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Om massahysterie te voorkomen wellicht?
Klinkt nog enger dan een epidemiequote:Op donderdag 30 april 2009 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De sfeer die zit er prima in
Maar goed over een week een epidimie
Liberty, safety enzovoort.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
waarom zeggen ze de woonplaats niet... privacy overwegingen? en nationaal belang dan?
Zodat jij en anderen niet massaal naar het huis van de ouders trekken om het plat te branden....quote:Op donderdag 30 april 2009 13:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:Op donderdag 30 april 2009 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zodat jij en anderen niet massaal naar het huis van de ouders trekken om het plat te branden....
Reken maar dat er genoeg idioten zijn die zoiets écht zouden doen dus. Als ik de komende tijd iets krijg houd ik het toch zo stil mogelijkquote:Op donderdag 30 april 2009 14:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ze hoeven toch niet straat en huisnummer te zeggen. Maar als het hier om de hoek is zou ik dat graag weten. Dan moet ik vannacht wat benzine en fakkels regelen namelijk
Gewoon rust houden lijkt me ook wel het meest bevorderlijk voor lichamelijk herstel..quote:Op donderdag 30 april 2009 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Reken maar dat er genoeg idioten zijn die zoiets écht zouden doen dus. Als ik de komende tijd iets krijg houd ik het toch zo stil mogelijk
quote:Op donderdag 30 april 2009 13:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb net naar mijn apotheek gebeld, voorlopig hebben ze niet genoeg van die tamiflu, en de eerstvolgende lading komt volgende week pas. Gaat lekker.
Of iemand die een buurvrouw oid heeft met een kind van 3 die op een familiefeestje was in Mexico.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:56 schreef whataboutit het volgende:
Ik gok erop dat het geval in ieder geval niet in hartje Amsterdam zal zijn. Ik gok meer op een gebied een beetje achteraf. Om de dood eenvoudige reden dat er anders wel over geinformeerd zou zijn.
Bovendien was er nu dan allang een bericht op twitter/fok geweest van iemand die verdacht vaak een dokter in en uit een huis ziet komen.
denk dat dat wel mee zal vallen.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:56 schreef whataboutit het volgende:
Ik gok erop dat het geval in ieder geval niet in hartje Amsterdam zal zijn. Ik gok meer op een gebied een beetje achteraf. Om de dood eenvoudige reden dat er anders wel over geinformeerd zou zijn.
Bovendien was er nu dan allang een bericht op twitter/fok geweest van iemand die verdacht vaak een dokter in en uit een huis ziet komen.
Als zoiets hier in de buurt zou gebeuren, dan weet binnen de kortste keren heel de wijk het. Hoeft er maar een met een twitter/fok account te zijn. Of een belletje naar de krant te doen.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
denk dat dat wel mee zal vallen.
(Noord) Aziaten zijn inderdaad fanatiek met het dragen van mondkapjes zo af en toe inderdaad.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:08 schreef Hik het volgende:
Ik blijf me een beetje verbazen over de paniek die het virus veroorzaakt. Zit nu op het vliegveld in Ecuador en zeker de helft van het personeel hier draagt mondkapjes en iedereen draagt handschoentjes. Zie ook steeds meer passagiers met mondkapjes lopen, vooral veel Aziaten, maar hier en daar ook zo'n hyper-gegroomde Latina met een kek shawltje nonchaland over de mond gedrapeert.![]()
Fascinerend...
Je maakt me bangquote:Op woensdag 29 april 2009 23:00 schreef WeedSeed het volgende:
Paar doden in Mexico en 1 in Amerika. We gaan er allemaal aan!
Van wat ik ergens gelezen heb, dragen ze de mondkapjes vaak uit solidariteit voor omstanders. Dus dat de kans dat ze anderen besmetten minder wordt mochten ze het virus hebben.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
(Noord) Aziaten zijn inderdaad fanatiek met het dragen van mondkapjes zo af en toe inderdaad.
CFR van 50 op 2000 gevallen of CFR van 1 op 100.000 is hetzelfde hoor. SARS kwam nooit echt tot consistentie human - human transmission, dit virus wel.quote:Op donderdag 30 april 2009 16:54 schreef Reddiablo het volgende:
ok, SARS was iets heftiger
Griepvirussen zijn de schuld van de bioindustrie????quote:Op donderdag 30 april 2009 16:02 schreef Klopkoek het volgende:
Allemaal de schuld van de bioindustrie.
Partij van de Dieren wordt een serieuze optie voor me.
30% dodelijke slachtoffers? Zo dodelijk is het virus zelfs in Mexico niet.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:09 schreef redparrot het volgende:
ik schat in dat nu de eerste 3 jarige nederlander besmet is over 5 maand 1000 mensen wereldwijd besmet zijn en er 300 doden zullen vallen, maar het is maar een gokje
veel handenwassen en niet teveel met de bus gaan waarin vaak veel gehoest wordt totdat over 5 maand het vaccin er is.
Zelfs de spaanse griep had slechts 1% dodelijke slachtoffers.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
30% dodelijke slachtoffers? Zo dodelijk is het virus zelfs in Mexico niet.
zoals gepost in ander topicquote:Op donderdag 30 april 2009 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfs de spaanse griep had slechts 1% dodelijke slachtoffers.
Alsof dat griepvirus Nederlands snaptquote:Op donderdag 30 april 2009 17:28 schreef Lkw het volgende:
Wat onzinnig om de TT in het Engels te schrijven.
Alsof dat griepvirus Engels spreekt of zo.
Nederlands is de taal die wij hier sprekn. Als je opeens een andere taal gaat schrijven, zou je verwachten dat daar een reden voor is. Vandaar mijn opmerking / suggestie. Jemig, dat ik dit moet uitleggen.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Alsof dat griepvirus Nederlands snapt
het is een mengsel van deen menselijk virus en drie andere virussenquote:Op donderdag 30 april 2009 16:02 schreef Klopkoek het volgende:
Allemaal de schuld van de bioindustrie.
Partij van de Dieren wordt een serieuze optie voor me.
quote:De Spaanse griep is een beruchte grieppandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 miljoen tot 100 miljoen doden, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.
.quote:Het meest bevreemdend van de Spaanse griep was de groep mensen waarin de mortaliteit het hoogst was. De gangbare risicogroepen bij de jaarlijkse "gewone" griepgolven zijn ouderen en jonge kinderen. Van dezen vormt de groep ouderen verreweg de grootste risicogroep, waarbij het sterftecijfer als gevolg van de griep het hoogst is. Zuigelingen en peuters tot en met 4 jaar hebben over het algemeen nog antilichamen (immuniteit) overgedragen gekregen van de moeder, voornamelijk door borstvoeding. De Spaanse griep echter, had de hoogste mortaliteit in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen. Na het onderzoeken van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof, die met het sterkste immuunsysteem. Het kan daarom zijn, dat de sterfte veroorzaakt wordt door een te sterke reaktie van het immuunsysteem
waar heb je het over?quote:Op donderdag 30 april 2009 21:12 schreef buachaille het volgende:
Het virus is opgedoken in The City of Angels, miljoenenstad die net als Amsterdam bezocht wordt door homo's uit alle hoeken en gaten. Morgen wordt het eerste geval uit Amsterdam gemeld, succes al die sukkels die nu "queen's day" aan het vieren zijn daar.
Excuus, het virus is niet opgedoken in LA, maar in SF.quote:
quote:Op donderdag 30 april 2009 21:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Excuus, het virus is niet opgedoken in LA, maar in SF.
Totdat bewezen is dat het virus niet wordt overgebracht door anaal contact moeten we van het ergste uitgaan.quote:Op donderdag 30 april 2009 21:34 schreef byah het volgende:en vervolgens trek je nog 2 of 3 extra conclusies, freak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |