abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2009 @ 18:36:52 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68431253
quote:
Varkensgriep legt Mexico-stad stil

De varkensgriep heeft vrijwel het hele openbare leven van Mexico-stad stilgelegd.

Uitgestorven

Uitgestorven straten, gesloten scholen en voetbalwedstrijden zonder publiek: dat is op dit moment het beeld in Mexico-stad; met 20 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld. De autoriteiten nemen verregaande maatregelen in een poging de varkensgriep het hoofd te bieden.
Rampenfilms

Zo zijn restaurants en bars gesloten en zijn vrijwel alle openbare activiteiten en feesten afgelast. Intussen is er een run op videotheken ontstaan, omdat mensen thuis blijven. Ironisch genoeg zijn rampenfilms over virusuitbraken het popoulairst.
1300 besmet

Of alle voorzorgsmaatregelen effect hebben, blijft nog de vraag. Het aantal besmettingen stijgt gestaag. Zo'n 1300 mensen zijn nu besmet met het H1N1-virus, tussen de 80 en 100 mensen zijn intussen overleden.
Verdere verspreiding

Daarbij lijkt het erop dat het virus zich ook geografisch verder verspreid. In Californië, Texas en Kansas worden besmettingen gemeld, maar ook vanuit New York komen nu verontrustende signalen. Enige honderden leerlingen van een privéschool zitten met griepverschijnselen thuis; acht van hen zijn offcieel positief getest op het varkensgriepvirus. Aan de andere kant van de wereld meldt de Nieuw-Zeelandse minister van Volksgezondheid de waarschijnlijke besmetting van tien studenten met varkensgriep.
Azië waakzaam

Intussen nemen ook Aziatische landen hun voorzorgsmaatregelen. Passagiers uit Mexico worden op de vliegvelden van Tokio en Hong Kong extra in de gaten gehouden op griepverschijnselen. De gevolgen van het vogelgriepvirus H5N1 liggen immers nog vers in het geheugen.

© RTL Nieuws.nl

quote:
Varkensgriep dringt door tot in Europa

Het varkensgriepvirus is nu ook zeker doorgedrongen tot in Europa. Bij een 23-jarige student in het Spaanse Almansa is het virus vastgesteld.

Zeven

In Spanje, Denemarken, Groot-Brittannië en in Frankrijk worden nog verdachte gevallen onderzocht. Net ten zuiden van het Noord-Franse Lille, op zo'n honderd kilometer van Nederland, worden drie mensen met griepverschijnselen onderzocht, die net terug zijn uit Mexico.
Geen gevaar

Vooralsnog is het virus niet opgedoken in Nederland en lopen Nederlanders dus nog geen gevaar, zegt viroloog Osterhaus in RTL Nieuws.
Outbreak map

Bevestigde overlijdensgevallen
Bevestigde ziektegevallen
Onbevestigde gevallen
Uitgebreide kaart inclusief updates @ Google Maps

Handige Linkjes

• Betrouwbare informatie, statements en ontwikkelingen omtrent 'Swine influenza', Wereldgezondheidsorganisatie
  • nl.wiki en en.wiki over de varkensgriepuitbraak
  • Tijdlijn van de varkensgriep, Trancy.net
  • Tweets over "Swine Flu", Twitter
  • Reisadvies Mexico, Nederlands Ministerie van BuZa

Vorige deel ; H1N1 Flu WorldWide Outbreak? #4
    Swine Flu FAQ (pdf)

De openingspost is hier te vinden!

[ Bericht 3% gewijzigd door Qwea op 27-04-2009 22:53:49 ]
  • -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_68431330
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:33 schreef Bierie het volgende:

[..]

Tijd, vlak na het vogeltrek seizoen (vogelvirus), plaats mexico met een aardige grote varkens vee stapel, virusstrains humane griepvirus vind je overal plus eerder genoemde situatie voldoet, plus het feit dat Mexico een 2e wereldland is qua sanitair e.d. en men tussen het vee in woont. Al het overige, niet relevant voor het ontstaan van.

Als er ergens wel zoiets kan ontstaan is het juist een land als Mexico.

Hoe bedoel je onwaarschijnlijk
    daar heb je een punt
    http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
    pi_68431332
    TerugVindPandemic
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_68431343
    Keep me posted.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      maandag 27 april 2009 @ 18:40:47 #5
    247052 HeldenHart
    Moed der wanhoop!
    pi_68431362
    Terug Vind Pig:
    Heul erg anti-heul!
    pi_68431390
    Ik heb me niet heel erg verdiept in deze varkensgriep maar vind het wel erg verontrustend allemaal.

Is het nou echt zo ontzettend dodelijk of lijkt dat maar zo? Aangezien er iets van 1400 mensen ziek waren in Mexico waarvan er alweer 900 thuis zitten? Dan lijkt het dus nog mee te valllen, of schijn bedriegt?
    Zonder wrijving geen glans
    pi_68431398
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:40 schreef Jor_Dii het volgende:
    TerugVindPandemic
    Geniaal hahah
    Profiel opgeheven.
      maandag 27 april 2009 @ 18:42:12 #8
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_68431406
    Terug Vind Paniek
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_68431447
    tvp
    pi_68431455
    www.spaansegriep.nl is makkelijk voor als je de google maps link niet bij de hand hebt.
    namaste
      Moderator maandag 27 april 2009 @ 18:44:20 #11
    42184 crew  DaMart
    pi_68431482
    TraceerVirusPost
      maandag 27 april 2009 @ 18:44:39 #12
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_68431492
    MM maakt een header voor dit topic. Call me stupid, maar hoe en waar zet ik de OP op wikipedia? Dan kunnen anderen hem overnemen mocht iemand anders het topic dichtgooien
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_68431503
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:35 schreef Qwea het volgende:
    WHO: vaccin varkensgriep in de maak
    Tamiflu (foto:ANP)

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO zegt dat in de VS is begonnen met het ontwikkelen van een vaccin tegen de nieuwe variant van de varkensgriep. De organisatie heeft ook bekendgemaakt dat er inmiddels veertig bevestigde gevallen van de griep zijn in de VS, 26 in Mexico en zes in Canada.

In Europa is het virus vastgesteld bij een Spaanse student die in Mexico is geweest. Nederlandse reizigers die met griepverschijnselen uit Mexico kwamen, hebben niet de gevreesde griepvariant.

Europa
    De gezondheidsautoriteiten in de VS en Canada houden nauw contact met hun collega's in Europa. Ze hebben tot nu toe alleen maatregelen genomen om snel in actie te kunnen komen als het nodig is. Behalve in Spanje worden ook in Frankrijk enkele mensen onderzocht van wie vermoed wordt dat ze de gevaarlijke variant van de varkensgriep hebben opgelopen.

De Amerikaanse president Obama zegt dat de dreigende verspreiding van het virus reden tot bezorgdheid is, maar niet tot paniek.

Nederland
    Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verzoekt reizigers die vanaf 17 april vanuit Mexico in Nederland zijn teruggekomen, extra op te letten.

Degenen die binnen vier dagen na thuiskomst minimaal 38,5 graden koorts hebben, krijgen het advies om thuis te blijven en contact op te nemen met de huisarts.
    Als ze maar niet weer iedereen gaan vaccineren
    pi_68431509
    Ik vind deze richtlijn van het RIVM wel grappig eigenlijk... met name het stukje over TAXI versus koerier hehe
    quote:
    5. Diagnostiek
    Diagnostiek voor varkensgriep wordt paralel gedaan bij RIVM en EMC Rotterdam. Monsters worden verzameld bij RIVM, gesplitst en doorgestuurd naar RIVM.
    Diagnostiek voor aviaire- en swine influenza moet altijd aangemeld worden via LCI. Door LCI wordt triage gedaan. Daarna wordt contact opgenomen met LIS.
    Monsters worden per voorkeur verzonden per TAXI (geen koerier).

Er kan op dit moment alleen op Influenza A getest worden. Uitslag volgt telefonisch 8 uur na inzetten test aan aanvragende GGD-arts. Testen om het varkensgriep virus specifieker te testen zijn op dit moment in ontwikkeling.
    Profiel opgeheven.
    pi_68431564
    Beetje tegenstrijdige berichten overal. Mexicanen ter plekke zeggen in interviews extremere dingen dan wat naar buiten wordt gebracht. Zet je toch aan het denken :x.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_68431574
    Mexican Health Secretary Jose Angel Cordova Villalobos said confirmed death toll rises to 149.

Source: http://twitter.com/mpoppel
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      Redactie Frontpage maandag 27 april 2009 @ 18:47:38 #17
    145738 superworm
    is erbij
    pi_68431575
    tvp
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_68431589
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:47 schreef Steeven het volgende:
    Beetje tegenstrijdige berichten overal. Mexicanen ter plekke zeggen in interviews extremere dingen dan wat naar buiten wordt gebracht. Zet je toch aan het denken :x.
    welke interviews?
    ik heb alleen nog maar een vaag twitter berichtje gezien van iemand die zei arts te zijn in Mexico
    pi_68431594
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:45 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Als ze maar niet weer iedereen gaan vaccineren
    ging de vorige keer idd niet goed
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_68431598
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:40 schreef Jor_Dii het volgende:
    TerugVindPandemic
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 27 april 2009 @ 18:49:28 #21
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_68431634
    tvp
    Waiting for This is it!
    pi_68431636
    Om trouwens alle geruchten mbt de huidige phase level van de WHO te weerleggen.

http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html

Vooralsnog is het nog gewoon phase 3.
    Profiel opgeheven.
      maandag 27 april 2009 @ 18:50:29 #23
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_68431661
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:49 schreef Bierie het volgende:
    Om trouwens alle geruchten mbt de huidige phase level van de WHO te weerleggen.

http://www.who.int/csr/di(...)/phase/en/index.html

Vooralsnog is het nog gewoon phase 3.
    ik hoorde daarnet NOS/ 1 vandaag zeggen phase 4
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_68431679
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:47 schreef Steeven het volgende:
    Dat vond ik ook al ja... ik had 2 dagen geleden een pagina met berichten gevonden van mensen die daar woonden op de bbc pagina... en daar sprak men ook dat men geen controle meer over had...

Nu het grappige... ik kan de pagina niet meer vinden

en ps. de tweet van dat kindje in NY is verwijderd zal wel fake zijn geweest schat ik zo...
    pi_68431717

heb zo ook eindelijk madagascar plat gekregen
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')