quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:59 schreef simmu het volgende:
selene krijgt al wel vanaf dat ze net 7 maanden was de potjes voor 8 maanden. geprakte banaan at ze ook, dus ik dacht dat proberen geen kwaad kon, de wvk zag er ook al geen kwaad in. en ze vindt het jummie. c1000 huismerk dan he. die andere allemaal niet.
ingrid: over rijstebloem zijn ze allemaal zo verdeeld als wat. het valt onder bijvoeding, dus vanaf 6 maanden. maar selene moest het van het cb juist wel met 4 maanden al omdat ze wat minder aangekomen was (maar wel de lengte ingeschoten was) terwijl ze wel goed dronk.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
150 cc water? wordt gevolgd door 180 cc water. althans met nutrilon. en rijstebloem is idd vanaf vier maanden
quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:09 schreef texelonia het volgende:
Ben ik net een post aan het typen, op m'n iPhone, over hoe goed Hannah gegroeid is, is het topic ineens dicht!
In elk geval, Hannah mocht vandaag voor het eerst naar het CB. Ze is vanaf d'r laagste gewicht in 4 weken tijd, 1 kilo aangekomen!Van mijn borstvoeding! Best wel stoer vind ik dat!
Ze weegt nu 4300 en is ongeveer 57cm lang
En een roze lintje en hij heeft ook een roze doekje.quote:
arm dingquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:50 schreef freecell het volgende:
Huilen, koorts, huilen, koorts, huilen huilen huilen...
Sneutje
Even naar dokter geweest (al 4 dagen koorts) die vond hem ook sneuAls het morgen nog niet beter is even een kuurtje.
arme leander *knufs* & beterschap!quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:50 schreef freecell het volgende:
Huilen, koorts, huilen, koorts, huilen huilen huilen...
Sneutje
Even naar dokter geweest (al 4 dagen koorts) die vond hem ook sneuAls het morgen nog niet beter is even een kuurtje.
Is ook stoer!quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:09 schreef texelonia het volgende:
Ben ik net een post aan het typen, op m'n iPhone, over hoe goed Hannah gegroeid is, is het topic ineens dicht!
In elk geval, Hannah mocht vandaag voor het eerst naar het CB. Ze is vanaf d'r laagste gewicht in 4 weken tijd, 1 kilo aangekomen!Van mijn borstvoeding! Best wel stoer vind ik dat!
Ze weegt nu 4300 en is ongeveer 57cm lang
wat schattigquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:58 schreef freecell het volgende:
Dank jullie wel voor de knuffels!
Hij slaapt inmiddels lekker en voor hij ging slapen mocht hij nog even op mijn Kazoo spelen, dus toen was het al weer helemaal goed
(wit koppie met rode wangen, ergens is het ook wel heel schattig)
Texjij Pwnd de statistieken gewoon hard
Dat is hier om de hoek!!!!! (nahja het is in de buurt, maar wel een hele mooie omgeving hoor! Lekker dicht bij het strandquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:30 schreef Diaan73 het volgende:
Wij gaan dus donderdag voor 4 dagen naar Julianadorp, Landal Greenparcs... en willen ook evt. gaan zwemmen met Lennon.. mag hij eigenlijk al in het zwembad dan? Of wel in babybadje?? Ik had zwemluiers willen kopen, maar die beginnen pas vanaf 7 kg.. dus ik kan hem beter gewoon in zwembroekje doen of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 22:42:29 ]
heb je dezelfde als ik had?? niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk, maar jr. slaapt wel heel makkelijk door zijn vaste ritme, dus ook in het kussen sliep hij makkelijk in. raar dat ook hier weer hele andere adviezen gegeven worden door collega's ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:04 schreef Diaan73 het volgende:
Tex, wat fijn dat Hannah zo gegroeid is![]()
Beterschap voor Leander![]()
Seb wat heb je dat mooi geschreven en al snel gemaakt... je bent nog 1,5 week te vroeg.
Lennon vindt duidelijk het stabilisatiekussen niet leukhij wordt er erg onrustig van. We gaan het in ieder geval maar niet in bed proberen, blijf het overdag wel een beetje proberen. We hebben de kussen een week op proef, we kunnen hem nog terug doen. Van de fysiotherapeut is het ook niet nodig trouwens.
Nee, 150cc voeding. Dus incl poeder.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
150 cc water? wordt gevolgd door 180 cc water. althans met nutrilon. en rijstebloem is idd vanaf vier maanden
oh ook hier in de buurt!quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:30 schreef Diaan73 het volgende:
Wij gaan dus donderdag voor 4 dagen naar Julianadorp, Landal Greenparcs... en willen ook evt. gaan zwemmen met Lennon.. mag hij eigenlijk al in het zwembad dan? Of wel in babybadje?? Ik had zwemluiers willen kopen, maar die beginnen pas vanaf 7 kg.. dus ik kan hem beter gewoon in zwembroekje doen of niet?
even denken, inclusief poeder is het met nutrilon 165 cc voeding, gevolgd door 200 cc. anders zou ik het gewoon even aan de kinderarts vragen. ik denk dat je dan uitkomt op 180 voeding oidquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, 150cc voeding. Dus incl poeder.
Tex wat groeit ze goed!
Leander beterschap!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gelezen op de site dat ze ook babyzwemmen hebben op dat park, dat wil ik zoiezo wel een keertje doen als het op een dag is als wij er zijn. Vandaag maar even zwemluiers kopen dan, we hebben ze toch nodig voor de zomervakantie dus die komen wel op bedenk ik me nu. Is er een verschil tussen die van de Huggies en eigen merk eigenlijk?Make love, not war ☮
quote:Op woensdag 29 april 2009 08:23 schreef Diaan73 het volgende:Dat zal wel hetzelfde verschil zijn als bij de gewone luiers neem ik aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gelezen op de site dat ze ook babyzwemmen hebben op dat park, dat wil ik zoiezo wel een keertje doen als het op een dag is als wij er zijn. Vandaag maar even zwemluiers kopen dan, we hebben ze toch nodig voor de zomervakantie dus die komen wel op bedenk ik me nu. Is er een verschil tussen die van de Huggies en eigen merk eigenlijk?
ti amo più di ieri ma meno di domani
naar adem snakken of een grote hap lucht nemen met een geluidje aan t eind? te overenthousiastachtig..?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:26 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas doet sinds gisteren iets heel engs: naar adem snakken.
Hij doet het als hij druk bezig is en 'praat'.![]()
Ik vind het helemaal niks. Iemand die dit herkent?
hmmnee ken ik niet, dat wat ik noemde doet elin wel.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Reinhilde het volgende:
Het is eigenlijk meer gierend adem halen, alsof hij geen lucht krijgt.
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, maar toch..
Dat klinkt als wat Noah al van baby af aan doet als ie ergens geconcentreerd mee bezig is. Zijn 'bezigheids rocheltje' noemen we hetquote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Reinhilde het volgende:
Het is eigenlijk meer gierend adem halen, alsof hij geen lucht krijgt.
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, maar toch..
Oh, fijn dat je het herkent! En dat het volgens het CB niets ernstigs is. Ik hou het gewoon goed in de gaten.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:09 schreef peterfan het volgende:
Reinhilde, mijn zoontje doet dat ook vaak! In ieder geval altijd voordat hij moet poepen. Een rotgeluid vind ik het maar volgens CB niets ernstigs...
Seb laat de laatste week steeds 100 cc staan, dan drinkt hij weer 200 cc, dan laat hij weer 60 cc staan enzovoorts Hij duwt zelf zijn fles weg. Dronk Lennon eerst wel steeds 180 leeg? Seb dronk eerst al zijn flessen van 200 leeg en sinds kort dus steeds niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Ow ik word een beetje gekvan lennon.. de ene keer drinkt hij zn fles 180 helemaal leeg de andere keer laat hij 60cc staan... per saldo dus minder dan 2x 150cc.. ik denk erover om maar weer gewoon 150 cc te doen of over te gaan naar 4 voedingen van 180 cc. Maar aan de andere kant drinkt/neemt hij natuurlijk wat ie nodig heeft.. ik vind het erg lastig want voor mijn gevoel krijgt hij te weinig...
Wij zijn afgelopen zaterdag begonnen met 180 cc, toen heeft elke fles leeggedronken.. vanaf zondag dus niet meer. Lennon duwt ook steeds zijn fles weg.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb laat de laatste week steeds 100 cc staan, dan drinkt hij weer 200 cc, dan laat hij weer 60 cc staan enzovoorts Hij duwt zelf zijn fles weg. Dronk Lennon eerst wel steeds 180 leeg? Seb dronk eerst al zijn flessen van 200 leeg en sinds kort dus steeds niet.
Mila krijgt ook 5 flessen van 150 en ze is geloof ik net wat ouder dan Lennon? Maar ik geloof dat je over het algemeen naar het gewicht van een kindje kijkt voor de fles.. Ik gebruik in ieder geval dit schema (en ik kijk natuurlijk naar wat Mila wil)quote:Op woensdag 29 april 2009 16:11 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, dat is misschien ook wel het beste. Lennon is bijna 14 weken... en DJMO hij krijgt nu maar 5 flessen van 150... en we zijn dus begonnen met 180, soms drinkt hij ze leeg om vervolgens de volgende fles maar 120 te drinken... Ik hou het voorlopig maar op 150 en als hij erg huilt of honger heeft naar 180... Ik heb gelezen dat babies van 3-4 maanden 150 tot 180 cc per fles (5 voedingen) mag hebben en hij zit dus op de ondergrens.
Bedankt voor deze linkjes.... ik blijf het lastig vinden... hij is gewoon erg tevreden, dus waar maak ik me zorgen over... Ik denk dat ik maar weer overga naar 5 flessen van 150 cc... als hij die allemaal leegdrinkt, gaan we weer over naar 180 cc.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:41 schreef DJMO het volgende:
het gaat niet alleen om leeftijd diaan, ook om gewicht. als je de richtlijn op de verpakking van de flesvoeding aanhoudt, zit je over het algemeen wel veilig. hier kiezen voor flesvoeding, daar vind je ook wat tips
deze is ook handig voor sprongetjes
gewoon doen wat je hart je ingeeft, en zolang je ventje tevreden is.. if it aint broken, don't fix itquote:Op woensdag 29 april 2009 21:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bedankt voor deze linkjes.... ik blijf het lastig vinden... hij is gewoon erg tevreden, dus waar maak ik me zorgen over... Ik denk dat ik maar weer overga naar 5 flessen van 150 cc... als hij die allemaal leegdrinkt, gaan we weer over naar 180 cc.
MamsX, terecht dat je zo trots bent!!
Fuente, wat fijn dat het nu weer zo goed gaat
Volgens mij iets te weinig.. in ieder geval aan de ondergrens..quote:
ik had in het begin ook dat ik dacht dat jr. te weinig dronk, maar als ik dan nadenk; hij is nog zo jong/klein/licht.. die andere baby's zijn gewoon een stuk groter/zwaarder en hebben verhoudingsgewijs dus meer nodig. jr. zit nu op / boven de zes kilo en drinkt dus vier keer 180, vaak de laatste fles 210 (vandaag even nietquote:Op woensdag 29 april 2009 21:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij iets te weinig.. in ieder geval aan de ondergrens..
Precies DJMO, zolang hij tevreden is, moet het ook gewoon goed zijn. Dit gevoel komt ook omdat mijn neefjes en er in mijn omgeving grote "drinkers" zijnandere halfbroertje van Twan drinkt 5x210!!, we zijn het niet gewend dat er zo "weinig" gedronken wordt.
Als 'ie goed groeit, en lekker tevreden is, geen zorgen maken hoor!quote:Op woensdag 29 april 2009 21:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij iets te weinig.. in ieder geval aan de ondergrens..
Precies DJMO, zolang hij tevreden is, moet het ook gewoon goed zijn. Dit gevoel komt ook omdat mijn neefjes en er in mijn omgeving grote "drinkers" zijnandere halfbroertje van Twan drinkt 5x210!!, we zijn het niet gewend dat er zo "weinig" gedronken wordt.
Verschilt per baby, Cynthia was dikke 2 a 3 uren wakker, 4uren waren uitzonderingenquote:Op donderdag 30 april 2009 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe lang is het normaal dat een baby van drie weken wakker is? Julian kan al makkelijk 4 uur achter elkaar wakker zijn.
Is al vanaf 9.30 vanmorgen wakker. En nu flink bezig z'n luier vol te bouten.![]()
Bedanktquote:Op donderdag 30 april 2009 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
En wat een leuke foto's van een mooi meisje Speedy.
Maizenaquote:Op donderdag 30 april 2009 16:09 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor open billetjes? Merel heeft heel erg last van diarree en haar billetjes liggen inmiddels open. Bepanthen heb ik niet in huis en sudo lijkt niets te doen..
sudo moet je er ook niet opsmeren ..werkt alleen bij luieruitslag (kleine bultjes) het beste is t zo droog mogelijk houden..misschien beetje talkpoeder? en met de billen bloot leggen (aankleedkussen zonder hoes op de grond ofzo)quote:Op donderdag 30 april 2009 16:09 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor open billetjes? Merel heeft heel erg last van diarree en haar billetjes liggen inmiddels open. Bepanthen heb ik niet in huis en sudo lijkt niets te doen..
Hmm volgens mij juist wel, het is natuurlijk en het droogt uit. Met de billen bloot leggen zoals Dakota ook al zegt.quote:Op donderdag 30 april 2009 17:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Volgens mij mag maizena niet als het open is toch?
Whehehe ben benieuwd naar de foto's. Altijd leuk die eerste fruit/groente hapjesquote:Op donderdag 30 april 2009 19:01 schreef Marie79 het volgende:
Succes met de billetjes Fuente!
Maarten vindt peer erg lekker![]()
Maarten vindt worteltjes vies![]()
Foto's volgen binnenkort...
quote:Beste allemaal,
Morgen zullen de verschillende pakketjes verstuurd worden en zal de testperiode van start gaan.
Heel hartelijk dank alvast voor je medewerking en wij zijn heel benieuwd naar de testresultaten.
Met vriendelijke groet/Kind regards,
die krijgen zelf de mail ook flappiequote:Op donderdag 30 april 2009 19:58 schreef DJMO het volgende:
owja, voor de snoozebabytesters
[..]ben benieuwd wanneer we het pakje krijgen
Thnx! Ga ik zo even bellenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:09 schreef Mibos2 het volgende:
Even de huisartsassistente bellen en aangeven dat je zinkzalf met een iets wil hebben (ben even de naam kwijt) en dan krijg je of het al gemixt of een tube en een los potje zinkzalf en dat smeren en morgenochtend is het dicht. Eva heeft het ook zo erg en was niet dicht te krijgen met de normale creme-tjes/smeerseltjes.
Wat lijkt 'ie groot opeensquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:21 schreef Estrys het volgende:
Elin, daar is hij dan jouw prins (nog even zonder wit paard)
[ afbeelding ]
Komt door het pakquote:
elin zegt: HUBBA HUBBAquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:21 schreef Estrys het volgende:
Elin, daar is hij dan jouw prins (nog even zonder wit paard)
[ afbeelding ]
Veel plezier!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Komt door het pak
We moeten vanmiddag naar een prinsessenfeest![]()
Niemand?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
Lianne heeft hele droge en vooral rode schaamlipjes bij het begin van haar billetjes is het ook wat rood en droog (dus net onder de schaamlippen).. iemand een idee hoe dat ontstaan is? En nog belangrijker, hoe ze er vanaf komt?
Smeer je licht in of heel dik. Als je het te licht in smeert heeft het indd amper tot geen effect, gewoon lekker dik in smeren. Cynthia heeft dit ook gehadquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:29 schreef Zweefvliegje het volgende:
Sudocreme heeft geen effect helaas. De huisarts is op vakantie deze week, maar is het maandag nog zo dan ga ik zeker bellen!
Ik zou zeggen, probeer het want je weet maar nooit. Bij Cynthia was het na 2 dagen helemaal over. Gister rood kontje enzo vandaag al bijna niks meer van te zien. En ook de natte luier op tijd in de gaten houden, al is het nat gewoon lekker weer verschonen en nieuwe sudo erop smerenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ow? Ze zeggen toch altijd dat heel dik insmeren geen effect meer heeft?
Hoelang duurde het voor het over was bij Cynthia?
Kan het iig proberen want ik was te laat voor de apotheek.Voor Merel en voor jou Fuente
Edit: Bla_Bla_Bla hou het maar goed in de gaten! Arm ding![]()
Ja, maandag gaan we sowieso bellen voor een afspraak. Ik hoop dat we er dezelfde week nog terecht kunnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:34 schreef mrien het volgende:
Arme Merel
Ga je binnenkort weer naar de ostheopaat toe?
dik insmeren mag niet, dit omdat er geen lucht bij kan komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Smeer je licht in of heel dik. Als je het te licht in smeert heeft het indd amper tot geen effect, gewoon lekker dik in smeren. Cynthia heeft dit ook gehad
Veel plezier op je weekje weg!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:58 schreef LovelyLady het volgende:
Arme Dana, flinke koorts, gelukkig alweer wat gezakt!
Merel ook weer huilen huilen huilen![]()
Ga je maandag de dokter weer bellen?
Marie hoe bevalt jullie nieuwe auto?? En wie weet slaapt Maarten wel gewoon door tot de volgende ochtend.
Dan nog even als laatste: Lieve mensjes met lieve beebjes, wij gaan morgen voor een weekje weg dus ik zal (helaas) moeten afkicken van fok *ril*
Tot volgende week!!!
Echt koorts niet, maar verhoging wel. Maar hij had ook nog wat ontstoken oogjes, dus ik denk dat het elkaa wat versterkt heeftquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
kunnen kindjes koorts krijgen van doorkomende tandjes?
hate to say i told you sooooooooooquote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:24 schreef freecell het volgende:
Och DanaZo sneu!
Hier de oorzaak van de koorts en het 'ik huil, want alles is huilen!' gedrag. 2 kleine witte schemerende puntjes onderin zijn mond. Bijna door. Gore luiers en gelukkig detinox in huis. Maar daar heeft hij dan wel goed last vanHij heeft 39,2 gehad en verder mankeert hem echt niet zoveel.
ahwquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:42 schreef freecell het volgende:
Ondertandjes, 2 tegelijk. De draculander tanden zijn nog steeds enorme bobbels, maar willen nog niet doorkomen voorlopig!
Nee. Toen ik me inschreef kreeg ik vrijwel meteen een mail dat ik mee mocht doen. Maar heb vervolgens niets meer gehoord.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:12 schreef DJMO het volgende:
heb je wel dat mailtje gekregen dat de pakketjes op de bus gingen fuente? is donderdag verstuurd, gisteren zijn de enveloppen verstuurd. heb je al post gehad?? zou wel lullig zijn als ze zeggen dat je mee mag doen, en je dan niets sturen
als jr. m niet leuk had gevonden had ik er zelf mee gaan knuffelen snachtsquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:39 schreef Dakota het volgende:
ik vind m ook leuk! ik haat alleen velours..kippenvel bij dat labeltje
Heb je een dweil voor der neergelegd?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:52 schreef Dakota het volgende:
diksap ? waarom geef je dat?
elin maakt ppppprfttttttgeluid aan 1 stuk door
ze kijken of de labels effect hebben op de tastzin van baby'squote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:53 schreef freecell het volgende:
Zit er trouwens nog iets bij dat pakje? Uitleg met wat je nu precies moet testen?
ik heb r voor de tweede keer in r leven een slab omgedaanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Heb je een dweil voor der neergelegd?
Hoe oud is Lieuwe? Lezen Raïssaquote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:13 schreef Jore het volgende:
Idem, sommige moeders vinden het heel vervelend dat ze niet weten wat erin gaat. Ik vind het heerlijk, dat flessengedoe lijkt soms wel hogere wiskunde. Kind groeit, dus dan is het goed.
Ik heb dus ook een baby, hij heet Lieuwe en is geboren op 28 januari. Dit is 'm:
[ afbeelding ]
Er zitten hier vrij veel kindjes van rond zijn leeftijd, dus ik wil ook proberen om mee te gaan schrijven. Ik ben nogal een lurker, irl trek ik m'n mond wel open maar op internet vind ik het toch wat lastiger, ik zit altijd alles na te lezen wat ik typ. Maar ik ga m'n best doen!
idd!quote:Op zondag 3 mei 2009 08:49 schreef owlet het volgende:
Wat een hoop meer dan melk, DJMOIk begin me echt af te vragen of ik zo vreselijke overvoorzichtig ben, Avalon is meer dan een maand ouder en krijgt nog niets anders dan melk
daar zijn de meningen over verdeeld... nutricia zegt wat andersquote:Op zondag 3 mei 2009 09:00 schreef owlet het volgende:
Maar, en da's echt niet rot bedoeld, het klopt neit wat je zegt.
De voedingsstoffen in bijvoeding zijn pas nodig rond de eerste verjaardag en pas vanaf zes maanden is het goed voor het lichaam
half potjequote:Op zondag 3 mei 2009 09:03 schreef Reinhilde het volgende:
Dat doe ik ook bij Thomas, maar niet elke dag, en niet een heel potje. Het lijkt me erg veel.
Dan kan het niet 'slecht' zijn. En iedereen moet verder doen waar hij zich goed bij voelt.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mwa, denk dat die discussie over bijvoeden vaak genoeg is gevoerd. Mensen hebben hier nou eenmaal verschillende ideen over. En zelfs CB's blijken allemaal wat anders te adviseren.
preciesquote:Op zondag 3 mei 2009 09:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan kan het niet 'slecht' zijn. En iedereen moet verder doen waar hij zich goed bij voelt.
Dat is waar, maar als het echt slecht zou zijn, zouden ze het er wrs niet op mogen zetten. De WHO is best streng in dat soort dingen.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:10 schreef Reinhilde het volgende:
En natuurlijk vindt Nutricia dat je eerder mag beginnen! Die willen producten verkopen!
Niet helemaal. Morgen sowieso even dokter bellen. Maar het gaat wel echt een stuk beter, nog af en toe koorts, maar niet de hele tijd.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:20 schreef Reinhilde het volgende:
Is Leander weer helemaal opgeknapt Freecell?
hij kreeg op advies van het cb ook nog maar drie flessen van 200cc melk, en een van 235cc. dat is volgens het nutriciaschema (wat ik zelf hanteer) pas gangbaar vanaf 6 kilo. maar hey hij was er tevreden mee en groeide goed. nu zit hij dan op die zes kilo, en mocht/moest ik gaan bijvoeden. ik dwing hem niet, het is spelenderwijs leren eten en wennen aan verschillende smaken. hij heeft lol, ik heb ook lol, en straks, wanneer het 'moet' gaat het soepel en hoef ik hem niet te dwingen om te etenquote:Op zondag 3 mei 2009 09:31 schreef Reinhilde het volgende:
Bla, alles wat jij opnoemt is niet voorbij gekomen hoor!![]()
Ik ben zelf toch ook al aan het bijvoeden? Het enige wat ik opmerkte is dat het mij wat veel lijkt wat JJ krijgt, in vergelijking met Thomas die toch wat ouder is.
En over Nutricia. That's it.
niet rot bedoeld, maar het lijkt wel alsof er hier een taboe rust op bijvoeden vanaf vier maanden. als ik er vragen over heb is het gelijk een discussie? dan bel ik voortaan de nutricia vragenlijn wel ...quote:Op zondag 3 mei 2009 09:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hey, het was meer ter verdediging van jou, maar als jij zelf die discussie wilt voeren, be my guest!
dat is je reinste onzin, het babylichaam kan idd het eten pas beter verwerken rond 6 maanden, vooral BV baby's. Maar dat je beweerde dat JJ er zo aan toe was lijkt me zoooooo uit de lucht gegrepenquote:Op zondag 3 mei 2009 08:58 schreef DJMO het volgende:
mjah, buiten het feit dat jr. er aan toe was (hij heeft echt de grootste lol tijdens het eten, en het gaat goed, van een lepel eten + hij vind het verschillende eten ook gewoon lekker), ben ik zelf van mening dat je beter kunt starten als je baby het mág, dus vanaf ongeveer vier maanden. als je pas start met bijvoeding wanneer hij (of zij) de voedingsstoffen in bijvoeding al nodig heeft (vanaf zes maanden) dan moet het nog wennen aan smaken, het van een lepel eten, etc. dan gaat het eten toch wat geforceerder heb ik het idee. vroeg(er) starten biedt dus imo meer voordelen dan nadelen.
geen taboe.. meer een Waarom zou je dat doen?quote:Op zondag 3 mei 2009 09:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
niet rot bedoeld, maar het lijkt wel alsof er hier een taboe rust op bijvoeden vanaf vier maanden. als ik er vragen over heb is het gelijk een discussie? dan bel ik voortaan de nutricia vragenlijn wel ...
ongeveer een week. op aanraden van het cb.quote:
mja nutricia.. daar begin je helemaal een discussie meequote:Op zondag 3 mei 2009 09:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ongeveer een week. op aanraden van het cb.
maar laat maar gaan, ik zei al dat er een taboe op rust, ik bel met mijn vragen voortaan de nutricia vragenlijn wel, of bel mijn huisarts.
Het heeft niets te maken met een taboe. Het heeft te maken met het feit dat de WHO duidelijk adviseert niet bij te voeden voor 6 maanden. Elk CB dat anders adviseert (en zeker voor de 4 maandenquote:Op zondag 3 mei 2009 09:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ongeveer een week. op aanraden van het cb.
maar laat maar gaan, ik zei al dat er een taboe op rust, ik bel met mijn vragen voortaan de nutricia vragenlijn wel, of bel mijn huisarts.
ahwgossie..helemaal overheen gelezenquote:Op zondag 3 mei 2009 09:49 schreef Igraine het volgende:
Wij voeden hier af een toe een beetje bij, voornamelijk pap van een lepeltje. Gisteren toevallig worteltjes geprobeerd, een paar hapjes. Verder krijgt ze inderdaad alleen melk, zo'n 4 x 200cc en 1x 120cc.
Ach zo zielig, trouwens. Eén van onze katten is een echte kroel en kindervriend, maar soms wat overenthousiast. Hij was eerst Daryl haar hoofd aan het likken en tegen haar aan het duwen met zijn snuit, om zowat in haar te kruipen. Tot hij ineens in haar handje beet. Hij bijt ons ook weleens uit liefde, maar dat levert weinig schade op. Maar Daryl schrok en trok haar handje weg, resultaat: een scheur en een gaatje in haar duim en bloed. En veel en hard huilen. De kat zat er helemaal geschrokken bij.
Nou ja, uitgezogen en uitgewassen en beetje zalf opgesmeerd en toen naar bed gegaan. De volgende ochtend was haar duimpje helemaal dik en paars en zat er een pusbult op. Naar de huisarts geweest en uit voorzorg antibioticameegekregen. Dit hebben we uiteindelijk niet gegeven, omdat we dat liever niet zo snel doen, en het werd al snel een stuk beter.
Nu ziet het er weer normaal uit, klein beetje dikkig nog, maar verder niet. Maar ik vond het zo sneu.
Geeeeeen enkel probleem hier hoor met eten!!!quote:Op zondag 3 mei 2009 08:58 schreef DJMO het volgende:
mjah, buiten het feit dat jr. er aan toe was (hij heeft echt de grootste lol tijdens het eten, en het gaat goed, van een lepel eten + hij vind het verschillende eten ook gewoon lekker), ben ik zelf van mening dat je beter kunt starten als je baby het mág, dus vanaf ongeveer vier maanden. als je pas start met bijvoeding wanneer hij (of zij) de voedingsstoffen in bijvoeding al nodig heeft (vanaf zes maanden) dan moet het nog wennen aan smaken, het van een lepel eten, etc. dan gaat het eten toch wat geforceerder heb ik het idee. vroeg(er) starten biedt dus imo meer voordelen dan nadelen.
Jawel, maar hij is wel iets voorzichtiger geworden, lijkt het. Normaal als ik haar verschoon op de bank zit hij er altijd naast. Zo was het ook gebeurd. Nu zit hij er nog wel bij, maar op iets grotere afstand. Hij keek echt zo beduusd van "wat doet zij nu ineens?"quote:Op zondag 3 mei 2009 11:24 schreef Jore het volgende:
Igraine, sneu voor Daryl en eigenlijk ook wel voor de kat. Komt de kat nu nog wel in de buurt van Daryl, of is hij te erg geschrokken?'
De afgelopen weken valt het heel erg mee! Sinds ze geen last meer heeft van krampjes is ze veranderd in een heel vrolijk meisje dat veel lacht.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:24 schreef Fuente het volgende:
Wat sneu voor Fee. Ze huilt wel vaker he? Fijn dat ze nu weer blij is
owww. ik lees net bij! wat sneu *troost* voor kleintje + poes. die zullen allebei wel geschrokken zijn!quote:Op zondag 3 mei 2009 11:49 schreef Igraine het volgende:
[..]
Jawel, maar hij is wel iets voorzichtiger geworden, lijkt het. Normaal als ik haar verschoon op de bank zit hij er altijd naast. Zo was het ook gebeurd. Nu zit hij er nog wel bij, maar op iets grotere afstand. Hij keek echt zo beduusd van "wat doet zij nu ineens?"![]()
We hebben het steeds geweekt in een bakje soda en bepanthen erop gesmeerd en dat heeft goed geholpen.
even over dat autosleutels pakken. dat gaat dan toch net zo goed op voor die rapley methode? of zie ik het verkeerd?quote:Op zondag 3 mei 2009 11:19 schreef cattie het volgende:
Ik moet er nog niet aan denken om Fee bij te voeden. Ze kijkt geïnteresseerd naar eten en stopt alles in de mond, maar daar maak ik nog niet op uit dat ze er aan toe is. (Ive pakt graag autosleutels en wil graag sturen, maar die mag ook nog niet autorijden.) Wij wachten echt tot minimaal 6 maanden, ook met mijn achtergrond als darmpatient. En ze heeft de komende tijd nog meer dan voldoende aan mijn moedermelk.
Nou, hartelijk gefeliciteerd daarmee dan.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:45 schreef Jore het volgende:
Ik kies er als moeder (en als mens) in ieder geval voor om me goed te (laten) informeren. Dat betekent dus dat ik adviezen van het CB niet klakkeloos aanneem (maar ook niet zomaar afwijs!), dat ik niet op de adviezen van commerciële organisaties afga en dat ik naar mijn kind kijk.
?quote:Op zondag 3 mei 2009 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, hartelijk gefeliciteerd daarmee dan.
Ik vind dat ze een belerend toontje aanslaat.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:51 schreef Fuente het volgende:
[..]
?
Ik snap je niet helemaal geloof ik, Jore geeft alleen maar aan dat zij zich dus uitgebreid laat informeren, wat is daar mis mee?
Dat zat ik net te denken!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:51 schreef freecell het volgende:
4 maanden of eerder lijkt mij ook wel erg vroeg, maar ik denk dat DJMO af en toe ook wel in een spagaat zit met alle instanties.
Ja, dan is een reactie als 'gefeliciteerd' ook heel erg volwassen en goed onderbouwd.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat ze een belerend toontje aanslaat.
Net alsof een moeder die eerder probeert bijvoeding te geven, niet naar haar kind kijkt en zich niet heeft laten informeren.
Nee dus, ik ben nog niet eens aan bijvoeding toe. Reinhilde geeft eerder bijvoeding en heeft zich ongetwijfeld goed laten informeren, Freecell heeft ervoor gekozen om eerder bijvoeding te geven en doet dat met een reden, DJMO kijkt naar haar kind en kiest ervoor om bij te gaan voeden... Ik heb nergens gezegd dat ik niet bij ga voeden voor de zes maanden. Eerst even goed lezen voordat je zo pissig reageertquote:Op zondag 3 mei 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat ze een belerend toontje aanslaat.
Net alsof een moeder die eerder probeert bijvoeding te geven, niet naar haar kind kijkt en zich niet heeft laten informeren.
ik vind zo'n discussie, mits prettig en aardig gevoerd juist fijn. het is toch juist prettig om te merken dat iedereen het anders doet en de redenen ervoor? nog een voorbeeldje dan: we hadden tegen sangdrax zn moeder gezegd dat ze enkel yoghurt hoefde te kopen voor selene, de rest zouden we zelf meenemen. nou, zoals iedereen weet trekt onze schoonfamilie zich geen zak aan van ons, dus ze had lange vingers (en nog veel meer!) gekocht en vroeg of selene die mocht. ik was voorbereid (het is slecht voor haar en ik heb liever niet dat ze ze krijg, maar ze zal ok niet direct iets ergs krijgen) en wist vooraf al wel dat er zoiets zou komen dus maakte ik er niet zo'n punt van. nou scheelt het dat ik weet dat selene toch geen tussendoortjes moet, dus ook geen lange vingersquote:Op zondag 3 mei 2009 14:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik snap niet waarom er een discussie over moet worden gevoerd, iedereen heeft zo z'n redenen wel of niet eerder bij te voeden en ieder kindje is anders. Ik denk niet dat de een zich beter laat informeren dan de ander. Of beter naar z'n kind kijkt. Waarom moet dat anders erbij gezegd worden? We gaan er toch van uit dat iedereen dat doet, of niet dan.
Ten eerste: er is niets verplicht. Als jij je kind niet op de rug wil laten slapen maar op de buik, ben je daar vrij in (ik weet niet hoe het in jouw specifieke geval is, vanwege je voorgeschiedenis, maar bij een doorsnee ouder zijn dit soort dingen dus echt niet verplicht), als jij niets ziet in de vaccinaties, hoef je ze niet te laten geven, je hoef ook niet naar het consultatiebureau als jij daar geen heil in ziet.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:43 schreef DJMO het volgende:{lapje tekst}
even een vergelijking trekken met het bovenstaande: vroeger moest een baby in stabiele zijligging slapen. hey er is een verband met wiegedood (omdat ze op de buik konden rollen en zo konden stikken) dus werd rugligging verplicht. gevolg: een (explosieve) toename van kindjes met een afgeplat koppie. behandeling: op de buik leggen, in stabiele zijligging slapen en in extreme gevallen een helm dragen. had ik van te voren geweten dat dat de gevolgen waren van rugslapen als jonge baby, had ik er meteen voor gekozen om jr. tusssen rolletjes te leggen in stabiele zijligging.
Als flesvoeding volledig identiek was aan borstvoeding, zou ik gráág flesvoeding geven in plaats van borstvoeding. Dan hoef ik namelijk het gevecht niet in mijn eentje te leveren als er iets om een of andere reden niet goed gaat (als ze niet wil happen bijvoorbeeld of driftig wordt omdat de toeschietreflex niet snel genoeg komt naar mevrouw haar zin). Bij borstvoeding sta je er in zo'n geval praktisch alleen voor, bij flesvoeding niet. Dat is in ieder geval tegenwoordig zo, vroeger was dit misschien minder het geval.quote:[het volgende op het gevaar af dat heel of tenminste half OUD over me heen valt]
misschien dat er bij moeders die borstvoeding geven nog een andere rol meespeelt: zij dienen als voornaamste voedingsbron voor hun baby en het voelt natuurlijk goed. als zij starten met bijvoeding hebben ze misschien het idee minder nodig te zijn voor hun kindje. een gevoel wat moeders die de fles geven niet hebben. (dit is puur een theorie, geen persoonlijke aanval naar de borstgevende moeders hier!)
Ik vind het heel fijn om mijn kind te kunnen voeden, maar als het beter zou zijn om te beginnen met bijvoeden vanaf vier maanden dan zou ik dat doen. Omdat het dan in het belang is van mijn kind, en dat staat voor mij voorop.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:43 schreef DJMO het volgende:
[het volgende op het gevaar af dat heel of tenminste half OUD over me heen valt]
misschien dat er bij moeders die borstvoeding geven nog een andere rol meespeelt: zij dienen als voornaamste voedingsbron voor hun baby en het voelt natuurlijk goed. als zij starten met bijvoeding hebben ze misschien het idee minder nodig te zijn voor hun kindje. een gevoel wat moeders die de fles geven niet hebben. (dit is puur een theorie, geen persoonlijke aanval naar de borstgevende moeders hier!)
als een kind 18 is en bewijst auto te kunnen rijden geef je die autosleutels wel.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:40 schreef simmu het volgende:
[..]
even over dat autosleutels pakken. dat gaat dan toch net zo goed op voor die rapley methode? of zie ik het verkeerd?
D'r zit wat in wat je zegt; je hebt er iig zelf duidelijk over nagedacht.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:43 schreef DJMO het volgende:
wat freecell idd zegt; ik zit soms in een spagaat tussen alle instanties. maar ook zonder hen had ik ervoor gekozen om (juist omdat ik flesvoeding geef) eerder dan die zes maanden te starten met bijvoeding. of er hadden medische bezwaren zoals bijvoorbeeld allergie moeten zijn. dan had ik natuurlijk wel gewacht. een vergelijking trekken met autosleutels en autorijden vind ik nergens op slaan (sorry cattie).
mijn persoonlijke redenen om eerder dan zes maanden te starten met bijvoeding is dat door en door gezonde kinderen zwakker gemaakt worden door hun weerstand en immuumsysteem niet te prikkelen (behalve door het (in mijn ogen dan weer te vroege) inenten). voor kinderen die ouders of andere dichtverwante familie met allergieen of andere erfelijke kwaaltje/ziektes hebben, is het anders, dan kun je een allergie idd aankweken of om problemen vragen door te vroeg te starten.
even een vergelijking trekken met het bovenstaande: vroeger moest een baby in stabiele zijligging slapen. hey er is een verband met wiegedood (omdat ze op de buik konden rollen en zo konden stikken) dus werd rugligging verplicht. gevolg: een (explosieve) toename van kindjes met een afgeplat koppie. behandeling: op de buik leggen, in stabiele zijligging slapen en in extreme gevallen een helm dragen. had ik van te voren geweten dat dat de gevolgen waren van rugslapen als jonge baby, had ik er meteen voor gekozen om jr. tusssen rolletjes te leggen in stabiele zijligging.
[het volgende op het gevaar af dat heel of tenminste half OUD over me heen valt]
quote:Op zondag 3 mei 2009 11:19 schreef cattie het volgende:
(Ive pakt graag autosleutels en wil graag sturen, maar die mag ook nog niet autorijden.)
daar wil ik je bron wel van wetenquote:mijn persoonlijke redenen om eerder dan zes maanden te starten met bijvoeding is dat door en door gezonde kinderen zwakker gemaakt worden door hun weerstand en immuumsysteem niet te prikkelen
Maar waar baseer jij die theorie dan op?quote:[het volgende op het gevaar af dat heel of tenminste half OUD over me heen valt ]
quote:Op zondag 3 mei 2009 20:11 schreef MamsX het volgende:
De aardappels zijn dan misschien wel snelkokend maar niet zelfkokend..
Ik moest dit echt vijf keer lezen ofzo voordat het kwartje vielquote:Op zondag 3 mei 2009 20:11 schreef MamsX het volgende:
De aardappels zijn dan misschien wel snelkokend maar niet zelfkokend..
Dat is een goede tip voor een volgende keer, bedankt. Ik vond de soda ook wel wat agressief, maar we hebben het wel steeds heel goed nagespoeld. Nu zijn de wondjes dicht en zit er geen vuil meer in, gelukkig.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:29 schreef Lois het volgende:
[..]
![]()
![]()
Igraine wat sneu voor Daryl. Iets huidvriendelijker en ook minder agressief is misschien een biotexdressing op de wond? Wat gaasjes drenken in opgeloste biotex, dat haalt het vuil uit de wond.
Gewoon koken, en in de oven, maar ik heb voor Amber wat apart gehouden; maar wel met wat kaas erbij; maar uiteindelijk gaf ze de voorkeur aan zonder kaas.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:49 schreef freecell het volgende:
Wat doe je dan met de witlof Llewela? Gewoon koken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |