naar adem snakken of een grote hap lucht nemen met een geluidje aan t eind? te overenthousiastachtig..?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:26 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas doet sinds gisteren iets heel engs: naar adem snakken.
Hij doet het als hij druk bezig is en 'praat'.![]()
Ik vind het helemaal niks. Iemand die dit herkent?
hmmnee ken ik niet, dat wat ik noemde doet elin wel.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Reinhilde het volgende:
Het is eigenlijk meer gierend adem halen, alsof hij geen lucht krijgt.
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, maar toch..
Dat klinkt als wat Noah al van baby af aan doet als ie ergens geconcentreerd mee bezig is. Zijn 'bezigheids rocheltje' noemen we hetquote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Reinhilde het volgende:
Het is eigenlijk meer gierend adem halen, alsof hij geen lucht krijgt.
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, maar toch..
Oh, fijn dat je het herkent! En dat het volgens het CB niets ernstigs is. Ik hou het gewoon goed in de gaten.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:09 schreef peterfan het volgende:
Reinhilde, mijn zoontje doet dat ook vaak! In ieder geval altijd voordat hij moet poepen. Een rotgeluid vind ik het maar volgens CB niets ernstigs...
Seb laat de laatste week steeds 100 cc staan, dan drinkt hij weer 200 cc, dan laat hij weer 60 cc staan enzovoorts Hij duwt zelf zijn fles weg. Dronk Lennon eerst wel steeds 180 leeg? Seb dronk eerst al zijn flessen van 200 leeg en sinds kort dus steeds niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Ow ik word een beetje gekvan lennon.. de ene keer drinkt hij zn fles 180 helemaal leeg de andere keer laat hij 60cc staan... per saldo dus minder dan 2x 150cc.. ik denk erover om maar weer gewoon 150 cc te doen of over te gaan naar 4 voedingen van 180 cc. Maar aan de andere kant drinkt/neemt hij natuurlijk wat ie nodig heeft.. ik vind het erg lastig want voor mijn gevoel krijgt hij te weinig...
Wij zijn afgelopen zaterdag begonnen met 180 cc, toen heeft elke fles leeggedronken.. vanaf zondag dus niet meer. Lennon duwt ook steeds zijn fles weg.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb laat de laatste week steeds 100 cc staan, dan drinkt hij weer 200 cc, dan laat hij weer 60 cc staan enzovoorts Hij duwt zelf zijn fles weg. Dronk Lennon eerst wel steeds 180 leeg? Seb dronk eerst al zijn flessen van 200 leeg en sinds kort dus steeds niet.
Mila krijgt ook 5 flessen van 150 en ze is geloof ik net wat ouder dan Lennon? Maar ik geloof dat je over het algemeen naar het gewicht van een kindje kijkt voor de fles.. Ik gebruik in ieder geval dit schema (en ik kijk natuurlijk naar wat Mila wil)quote:Op woensdag 29 april 2009 16:11 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, dat is misschien ook wel het beste. Lennon is bijna 14 weken... en DJMO hij krijgt nu maar 5 flessen van 150... en we zijn dus begonnen met 180, soms drinkt hij ze leeg om vervolgens de volgende fles maar 120 te drinken... Ik hou het voorlopig maar op 150 en als hij erg huilt of honger heeft naar 180... Ik heb gelezen dat babies van 3-4 maanden 150 tot 180 cc per fles (5 voedingen) mag hebben en hij zit dus op de ondergrens.
Bedankt voor deze linkjes.... ik blijf het lastig vinden... hij is gewoon erg tevreden, dus waar maak ik me zorgen over... Ik denk dat ik maar weer overga naar 5 flessen van 150 cc... als hij die allemaal leegdrinkt, gaan we weer over naar 180 cc.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:41 schreef DJMO het volgende:
het gaat niet alleen om leeftijd diaan, ook om gewicht. als je de richtlijn op de verpakking van de flesvoeding aanhoudt, zit je over het algemeen wel veilig. hier kiezen voor flesvoeding, daar vind je ook wat tips
deze is ook handig voor sprongetjes
gewoon doen wat je hart je ingeeft, en zolang je ventje tevreden is.. if it aint broken, don't fix itquote:Op woensdag 29 april 2009 21:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bedankt voor deze linkjes.... ik blijf het lastig vinden... hij is gewoon erg tevreden, dus waar maak ik me zorgen over... Ik denk dat ik maar weer overga naar 5 flessen van 150 cc... als hij die allemaal leegdrinkt, gaan we weer over naar 180 cc.
MamsX, terecht dat je zo trots bent!!
Fuente, wat fijn dat het nu weer zo goed gaat
Volgens mij iets te weinig.. in ieder geval aan de ondergrens..quote:
ik had in het begin ook dat ik dacht dat jr. te weinig dronk, maar als ik dan nadenk; hij is nog zo jong/klein/licht.. die andere baby's zijn gewoon een stuk groter/zwaarder en hebben verhoudingsgewijs dus meer nodig. jr. zit nu op / boven de zes kilo en drinkt dus vier keer 180, vaak de laatste fles 210 (vandaag even nietquote:Op woensdag 29 april 2009 21:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij iets te weinig.. in ieder geval aan de ondergrens..
Precies DJMO, zolang hij tevreden is, moet het ook gewoon goed zijn. Dit gevoel komt ook omdat mijn neefjes en er in mijn omgeving grote "drinkers" zijnandere halfbroertje van Twan drinkt 5x210!!, we zijn het niet gewend dat er zo "weinig" gedronken wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |