abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68593698
Idem, sommige moeders vinden het heel vervelend dat ze niet weten wat erin gaat. Ik vind het heerlijk, dat flessengedoe lijkt soms wel hogere wiskunde. Kind groeit, dus dan is het goed.

Ik heb dus ook een baby, hij heet Lieuwe en is geboren op 28 januari. Dit is 'm:

Er zitten hier vrij veel kindjes van rond zijn leeftijd, dus ik wil ook proberen om mee te gaan schrijven. Ik ben nogal een lurker, irl trek ik m'n mond wel open maar op internet vind ik het toch wat lastiger, ik zit altijd alles na te lezen wat ik typ. Maar ik ga m'n best doen!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:17:34 #212
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68593808
gewoon niet zo moeilijk doen

Lieuwe, mooie naam en een mooi koppie
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_68594815
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:13 schreef Jore het volgende:
Idem, sommige moeders vinden het heel vervelend dat ze niet weten wat erin gaat. Ik vind het heerlijk, dat flessengedoe lijkt soms wel hogere wiskunde. Kind groeit, dus dan is het goed.

Ik heb dus ook een baby, hij heet Lieuwe en is geboren op 28 januari. Dit is 'm:

[ afbeelding ]

Er zitten hier vrij veel kindjes van rond zijn leeftijd, dus ik wil ook proberen om mee te gaan schrijven. Ik ben nogal een lurker, irl trek ik m'n mond wel open maar op internet vind ik het toch wat lastiger, ik zit altijd alles na te lezen wat ik typ. Maar ik ga m'n best doen!
Hoe oud is Lieuwe? Lezen Raïssa

Welkom!
pi_68595183
Hoi!
Wat een moppie Zo blij!

En ik ben inderdaad ook blij met de BV, lekker geen gedonder met 'krijgt hij wel genoeg vocht?' en nu hij ziek is, drinkt hij ook vaker en langer bij mij, heel handig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 mei 2009 @ 18:17:34 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68595446
Hoi Jore en Lieuwe
Doekje!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68595701
Zelfde doekje hier, Leander vindt hem tof en sabbelt aan de labels
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:33:04 #217
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68595861
elin weet al he ze m achter in r keel krijgt
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 mei 2009 @ 18:41:31 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68596084
zie ook het fototopic jr. weet er ook al mee overweg
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_68596580
Jore, wat een lekker jochie heb je en wat een ontzettend leuke naam!
pi_68598155
Mooie naam voor een mooi ventje, Jore! Welkom
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 mei 2009 @ 22:00:37 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68604255
kleintjes kunnen goed acteren ... daarstraks na de laatste fles was jr. nog ontzettend wakker, dus ik dacht: laat nog maar even in de box liggen, want zo wordt het huilen als ik hem naar bed breng.. na tien minuten toch zoiets gehad van: tja het is toch bedtijd hoor knul, dan maar wakker naar je bed. Ik lees een verhaaltje voor; zet het muziekding aan, geef een kus, licht uit. ga tien minuten later kijken, in diepe slaap, en zijn speen uitgegooid doekje aan de ene kant, knuffel aan de andere kant

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 mei 2009 @ 08:32:42 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68611273
nog even terugkomend op wat jr. nu binnenkrijgt: normaal is dat 4x 200cc melk, (waarvan 2 papflessen) half potje fruit, half potje groente en een flesje diksap. nu hij ziek is, gaan de papflessen er eigenlijk nog zonder moeite in, alleen de normale melkflessen wat minder. overall krijgt hij nog steeds 600cc melk binnen, zijn groente + fruit en de diksap (zo'n 80 tot 100 cc per dag) is voldoende dus, als je uitgaat van een halve liter vocht. hij is niet uitgedroogd, gewoon vrolijk en alert als hij wakker is, alleen ontzettend snotterig. morgen cb + ha dan hoor ik wel of hij is aangekomen afgelopen week. volgens de ha deed ik het goed en was ik ruim op tijd bij hem met jr.

hij probeert steeds vaker te rollen overigens; ligt nu ook weer in de box op zijn zij met twee handjes aan de spijlen

pi_68611345
Wat een hoop meer dan melk, DJMO Ik begin me echt af te vragen of ik zo vreselijke overvoorzichtig ben, Avalon is meer dan een maand ouder en krijgt nog niets anders dan melk
pi_68611375
quote:
Op zondag 3 mei 2009 08:49 schreef owlet het volgende:
Wat een hoop meer dan melk, DJMO Ik begin me echt af te vragen of ik zo vreselijke overvoorzichtig ben, Avalon is meer dan een maand ouder en krijgt nog niets anders dan melk
idd!

Thomas krijgt om de dag een beetje worteltjes (de hoeveelheid van een ijsblokje) en verder alleen nog melk !
Pas bij 6 maanden ga ik pas echt bijvoeden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 mei 2009 @ 08:58:46 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68611384
mjah, buiten het feit dat jr. er aan toe was (hij heeft echt de grootste lol tijdens het eten, en het gaat goed, van een lepel eten + hij vind het verschillende eten ook gewoon lekker), ben ik zelf van mening dat je beter kunt starten als je baby het mág, dus vanaf ongeveer vier maanden. als je pas start met bijvoeding wanneer hij (of zij) de voedingsstoffen in bijvoeding al nodig heeft (vanaf zes maanden) dan moet het nog wennen aan smaken, het van een lepel eten, etc. dan gaat het eten toch wat geforceerder heb ik het idee. vroeg(er) starten biedt dus imo meer voordelen dan nadelen.

pi_68611389
Maar, en da's echt niet rot bedoeld , het klopt neit wat je zegt.
De voedingsstoffen in bijvoeding zijn pas nodig rond de eerste verjaardag en pas vanaf zes maanden is het goed voor het lichaam
pi_68611400
Hier ook het doekje binnen, ook met labeltjes. Beetje vreemd wel, je moet je baby observeren om te kijken of de tastzin vooruit gaat...naja dat mag ik toch hopen aangezien ze steeds ouder word

Gisteravond toch maar naar de huisartsenpost geweest omdat de koorts steeds zakte naar 38.6 om vervolgens weer richting de 39 te schieten en dan was ze echt heel hangerig enzo.

Ze had wat opgezette amandelen en verder niks aan de hand volgens de dokter. Als ze goed blijft drinken en ze tijdens zo'n koorts piek wel nog op je reageert mag ze best behoorlijke koorts hebben. Goed, ben tenminste een beetje gerustgesteld en nu lijkt het vanmorgen ook wel wat beter te gaan.

Welkom Lieuwe, mooi koppie heb je
pi_68611418
mwa, denk dat die discussie over bijvoeden vaak genoeg is gevoerd. Mensen hebben hier nou eenmaal verschillende ideen over. En zelfs CB's blijken allemaal wat anders te adviseren.
Lekker laten lopen, iedereen moet doen wat haar t beste lijkt voor haar kindje
pi_68611424
Dat doe ik ook bij Thomas, maar niet elke dag, en niet een heel potje. Het lijkt me erg veel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 mei 2009 @ 09:06:29 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68611441
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:00 schreef owlet het volgende:
Maar, en da's echt niet rot bedoeld , het klopt neit wat je zegt.
De voedingsstoffen in bijvoeding zijn pas nodig rond de eerste verjaardag en pas vanaf zes maanden is het goed voor het lichaam
daar zijn de meningen over verdeeld... nutricia zegt wat anders

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 mei 2009 @ 09:08:23 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68611457
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:03 schreef Reinhilde het volgende:
Dat doe ik ook bij Thomas, maar niet elke dag, en niet een heel potje. Het lijkt me erg veel.
half potje en t gaat lang niet altijd op hoor hij mag maximaal een half potje, vaak gaat nog maar de helft daarvan op.. ik dwing hem ook niet om te eten. tis nu nog meer om te oefenen.

pi_68611474
Je schrijft: een half potje fruit en een half potje groenten = 1 potje

En natuurlijk vindt Nutricia dat je eerder mag beginnen! Die willen producten verkopen!
pi_68611486
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mwa, denk dat die discussie over bijvoeden vaak genoeg is gevoerd. Mensen hebben hier nou eenmaal verschillende ideen over. En zelfs CB's blijken allemaal wat anders te adviseren.
Dan kan het niet 'slecht' zijn. En iedereen moet verder doen waar hij zich goed bij voelt.
pi_68611496
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan kan het niet 'slecht' zijn. En iedereen moet verder doen waar hij zich goed bij voelt.
precies
pi_68611525
Ja, stel je voor dat er een discussie is op een discussieforum
pi_68611536
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:10 schreef Reinhilde het volgende:

En natuurlijk vindt Nutricia dat je eerder mag beginnen! Die willen producten verkopen!
Dat is waar, maar als het echt slecht zou zijn, zouden ze het er wrs niet op mogen zetten. De WHO is best streng in dat soort dingen.
Daarm is nummer 1 poedermelk ook nooit in de aanbieding toch?
Ik heb zelf gewacht tot 5,5 maand en toen zei de CB arts dat het, ook als je naar zijn curve keek, echt tijd werd om hem bij te gaan voeden. Dat heb ik toen maar gedaan.

Hier een hummeltje heel gelukkig met zijn koude bijtring
pi_68611548
Is Leander weer helemaal opgeknapt Freecell?
pi_68611569
naja discussie is niet erg, maar dit soort discussies lopen altijd uit op hetzelfde.

Mensen die roepen dat nutricia allen 4+ potjes maakt uit commercieel oogpunt, CB's die adviseren met 4+ te starten met bijvoeden zouden dan slechte instellingen zijn. Moeders die vroeg beginnen met bijvoeden krijgen dan verweten dat ze t alleen voor hun eigen plezier doen en zo bewust hun kindje aan risico's blootstellen. enz enz
pi_68611621
Bla, alles wat jij opnoemt is niet voorbij gekomen hoor!
Ik ben zelf toch ook al aan het bijvoeden? Het enige wat ik opmerkte is dat het mij wat veel lijkt wat JJ krijgt, in vergelijking met Thomas die toch wat ouder is.
En over Nutricia. That's it.
pi_68611641
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:20 schreef Reinhilde het volgende:
Is Leander weer helemaal opgeknapt Freecell?
Niet helemaal. Morgen sowieso even dokter bellen. Maar het gaat wel echt een stuk beter, nog af en toe koorts, maar niet de hele tijd.
Hij heeft gewoon pijn aan zijn mondje en dat kan je merken. Het lijkt er ook op dat hij met 4 tanden tegelijk bezig is. Sowieso 2 onder, maar ook boven 2 grote bobbels. Dat valt ook niet mee natuurlijk

Maar ik ga dat tandenloze lachje straks wel missen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')