abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 08:43:42 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449038
gecondoleerd nummer_zoveel ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 28 april 2009 @ 08:53:29 #252
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68449190
Nummer_zoveel gecondoleerd met het overlijden van je oma... toch blijft het altijd een verlies en verdrietig, ondanks dat het voor die persoon toch het beste is.

Lennon heeft vannacht ook weer goed geslapen,ik moest hem om 5 over 7 uit bed plukken voor de fles omdat ik hem moest wegbrengen. Hij is vandaag bij mn ouders, dat is wel makkelijk kan hij gewoon in pyjama naartoe.. mijn moeder verschoont hem dan en brengt hem naar bed.

DJMO, misschien een beetje mieperig van mij, maar als je JJ tv laat kijken, dan zou ik iets van ned. 3 ofzo erop zetten.. is leuker voor babies dan Pokemon. Ik heb voor Lennon ook meestal ned. 3 erop staan: Barbapapa, Sesamstraat enz. veel leuker..
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 08:59:56 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449308
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:53 schreef Diaan73 het volgende:
Nummer_zoveel gecondoleerd met het overlijden van je oma... toch blijft het altijd een verlies en verdrietig, ondanks dat het voor die persoon toch het beste is.

Lennon heeft vannacht ook weer goed geslapen,ik moest hem om 5 over 7 uit bed plukken voor de fles omdat ik hem moest wegbrengen. Hij is vandaag bij mn ouders, dat is wel makkelijk kan hij gewoon in pyjama naartoe.. mijn moeder verschoont hem dan en brengt hem naar bed.

DJMO, misschien een beetje mieperig van mij, maar als je JJ tv laat kijken, dan zou ik iets van ned. 3 ofzo erop zetten.. is leuker voor babies dan Pokemon. Ik heb voor Lennon ook meestal ned. 3 erop staan: Barbapapa, Sesamstraat enz. veel leuker..
normaal ( ) heb ik op doordeweekse dagen de droomtuin aanstaan op jetix. in de vakanties passen ze echter de programmering aan en hij was eerder wakker dan normaal ik ben overigens aan het kijken voor dvd's van bv de teletubbies etc.. sesamstraat wil ik hem (als dat mogelijk is) laten kijken voor hij naar bed gaat
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 09:02:37 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449356
btw: moeten fruithapjes ook warm gemaakt worden? groentehapjes doe ik uiteraard wel verwarmen, maar ik ben vergeten of dat met fruit ook moet

pi_68449521
Fruit kan je gewoon zo geven';)
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:13:49 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68449600
Nummer_zoveel gecondoleerd. En wat jammer dat je oma Julian niet meer heeft kunnen zien...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:14:44 #257
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68449627
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

normaal ( ) heb ik op doordeweekse dagen de droomtuin aanstaan op jetix. in de vakanties passen ze echter de programmering aan en hij was eerder wakker dan normaal ik ben overigens aan het kijken voor dvd's van bv de teletubbies etc.. sesamstraat wil ik hem (als dat mogelijk is) laten kijken voor hij naar bed gaat
Oe teletubbies, verschrikkelijk vond ik dat... gelukkig vond Twan het ook niet erg leuk... ik heb wel een teletubbie gekregen voor Lennon... ligt nu ergens onderin de mand. Babytv (digitaal) is ook erg leuk, maar dat hebben we vanaf volgende maand niet meer.

Fruithapje moet volgens mij op kamertemperatuur, dus als het in de koelkast stond even laten staan of ietsjes warmer maken.
Make love, not war ☮
pi_68449741
Hier waren de teletubbies ook geen succes. Het zandkasteel, de tweenies, bumba en vooral Engie Bengie waren het hier helemaal.
Wij hebben ook babytv maar als de tv dan aanstaat is het ned3 of nickjr (digitaal). Als Koen slaapt mag Sander wel pokemon kijken (mits slecht weer)
Ik vind jetix nogal chaotisch en druk.
Tv staat hier 'sochtends aan tot Sander naar school gaat (nu in de vakantie mag hij tot half 10 kijken) en dan 'smiddags van 5 tot 6, vaste tijd, want dan ga ik koken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 09:20:21 ]
pi_68449824
Fruit kan gewoon zo, sommige baby's vinden het warm lekkerder.
Ik maak zelf altijd fruit en vries het dan in. Ik ontdooi het dan uiteraard voor ik het geef, maar Leander heeft het liefst dat er nog wat ijs in zit Hoe kouder, hoe beter!
pi_68449831
Mijn zoontje (9 maanden) is ook gek op Bumba. 's ochtends krijgt hij de fles in bed en hij stopt echt met drinken als hij het deuntje hoort. Als dan Barbapappa begint drinkt hij weer door..

psst, even OT, Dakota... al gezien dat Pearl Jam 13 augustus komt??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 09:23:55 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449837
ik ben ook niet erg gecharmeerd van de teletubbies hoor diaan de droomtuin (van dezelfde makers) is echter dan wel weer te doen. ook veel herhaling maar veel afwisselender dan de teletubbies. ik heb die serie nog niet kunnen vinden op dvd.

bedankt voor de antwoorden allemaal

pi_68449841
Ow en hier geen baby-tv
Wij kijken zelf nooit TV en ik geloof niet dat hij er iets aan mist
pi_68449956
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:24 schreef freecell het volgende:
Ow en hier geen baby-tv
Wij kijken zelf nooit TV en ik geloof niet dat hij er iets aan mist
wij kijken ook zelden tv, dus selene ook niet. wel youtube
hippo & bully
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:29:12 #264
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_68449971
Eva weet nog niet eens wat een tv is eerlijk gezegd. Kaith die kijkt alleen het zandkasteel en daarmee is het klaar. Ze heeft er totaal geen geduld voor.
pi_68450124
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:29 schreef Mibos2 het volgende:
Eva weet nog niet eens wat een tv is eerlijk gezegd. Kaith die kijkt alleen het zandkasteel en daarmee is het klaar. Ze heeft er totaal geen geduld voor.
Ik denk Koen ook, Sander kan echt super geconcentreerd kijken met zijn mond open... Je kan dan van alles zeggen maar reageren ho maar. Koen is nu ook meer op de leeftijd dat hij alles ontdekken gaat, die zit voor geen meter stil
pi_68450670
zoals beloofd, selenespam

eerst kon ze dit (afgelopen weekend ofzo)

en gister was sangdrax met haar bezig, die praat tegen mij, ik kijk en zie dit:

na een kwartiertje was het wel brullen, want ze snapt niet hoe het dan verder moet
het broekje is uit, want die doet ze zelf uit steeds. leuk, dat tijgeren......
pi_68451751
Selene, wat een moppie
Die boeken blijven interessant he?
pi_68451802
Ondanks een giga ontroostbarehuilsessie van gisteravond heeft ze wel lekker geslapen van half 12 tot kwart voor 7 vanochtend
pi_68451819
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:41 schreef LovelyLady het volgende:
Selene, wat een moppie
Die boeken blijven interessant he?
hou op, ze is net een boemerang wb de boekenkast. ik heb haar nu wel zover dat ze de boeken erin laat ik vindt het lastig hoor, wat wel mag en wat niet en hoe je haar dat aan haar verstand krijgt. het is ook ingewikkeld. ze mag er van mij best aankomen, boeken zijn leuk tenslotte.
pi_68451909
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:23 schreef peterfan het volgende:
Mijn zoontje (9 maanden) is ook gek op Bumba. 's ochtends krijgt hij de fles in bed en hij stopt echt met drinken als hij het deuntje hoort. Als dan Barbapappa begint drinkt hij weer door..

psst, even OT, Dakota... al gezien dat Pearl Jam 13 augustus komt??
in ahoy he?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 10:48:00 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68451942
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:43 schreef simmu het volgende:

[..]

hou op, ze is net een boemerang wb de boekenkast. ik heb haar nu wel zover dat ze de boeken erin laat ik vindt het lastig hoor, wat wel mag en wat niet en hoe je haar dat aan haar verstand krijgt. het is ook ingewikkeld. ze mag er van mij best aankomen, boeken zijn leuk tenslotte.
ik heb de boekenkast zo ingedeeld dat er op de onderste plank kinderboeken staan, en spelletjes. dus echt voor hem allemaal. boeken waarvan ik niet wil dat ze kapot gaan staan buiten handbereik

pi_68451969
wij hebben trouwens de tv ook uitstaan..ze moet zich eerst maar zelf leren vermaken

en Selene, wat goed
wanna rub mah puppeh?!
pi_68452094
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb de boekenkast zo ingedeeld dat er op de onderste plank kinderboeken staan, en spelletjes. dus echt voor hem allemaal. boeken waarvan ik niet wil dat ze kapot gaan staan buiten handbereik
dat gaat niet bij ons. ik heb al de helft van mijn boeken boven staan
ah wel: niks mis met het idee dat ze leert dat boeken leuk zijn. ik heb ze om ervan te genieten hoor
pi_68452797
Nummer_zoveel, gecondolleerd, jammer dat ze de kleine niet meer heeft kunnen zien...

Selene wat goed joh!

Hier ook een pesthekel aan de teletubbies, ik hoop maar dat ze dat nooit leuk gaat vinden!
Bumba vind ze wel leuk, maar babyeinstein is de bom ze kan dan zo geconcentreerd naar de tv kijken, met af en toe een kreet van enthousiasme hihi.
pi_68453558
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:46 schreef Dakota het volgende:

[..]

in ahoy he?
Ik las laatst dat jij groot fan bent, ik ook! is lid van de Tenclub dus onze kaarten zijn binnen

OT: Ik heb de tv verder overdag ook niet aan voor ons zoontje, wil hem niet net zo verslaafd laten worden als zijn ouders.. maar vind het wel grappig om te zien hoe hij reageert op bumba. Ook zo knap van die makers vind ik dat, ze weten blijkbaar precies wat nodig is om de aandacht van die kleintjes te trekken. En ik vind Bumba zelf eigenlijk ook wel lief
Dat is dus tot nu toe het enige wat hij kijkt, en als ik toevallig eens langs Sesamstraat zap laat ik dat ook aan staan wat dat vind ik verantwoorde televisie , hij heeft er tot nu toe nog weinig aandacht voor alleen
pi_68453911
bumba mega mindy en dora slaat alles

dat schaap vind ik wel grappig
wanna rub mah puppeh?!
pi_68455740
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef Dakota het volgende:
wij hebben trouwens de tv ook uitstaan..ze moet zich eerst maar zelf leren vermaken

en Selene, wat goed
Seb is een groot fan van Oprah
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_68456370
simmu bloost

we zitten hier saampjes nu naar de fortisvergadering te kijken. tis net jerrie springer. hoe genant eigenlijk. maar da's een ander topic
pi_68456529
Gecondoleerd Nummer-zoveel

Goed zo Selene!
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 07:34 schreef LovelyLady het volgende:
Hoi Lotte Hoe heb je verder geslapen vannacht
Hier minder, maar dat kwam niet zozeer door Koen. Was het eerst nog lief mamamamama nu is het NjaaNjaa
Vanaf 5 uur was ze wakker
Arme kind is helemaal doodmoe, maar weet zich op de een of andere manier elke keer weer op te peppen om door te gaan en vrolijk te gaan doen. In bed is krijsen..
Nu slaapt ze gelukkig, aan de borst in slaap gevallen binnen 5 minuten drinken
Wel heel zielig en vreselijk vermoeiend
pi_68457366
Arme Lotte
Kinderen kunnen dat echt heel goed, van die power-ups (van een wandelingetje kunnen ze helemaal opleven)
En ja vermoeiend voor de moeder.
pi_68458430
Ze houdt zichzelf gewoon wakker door actief te gaan doen. Op een gegeven moment zie je echt dat ze heel moe is, omdat ze niet meer bleef staan en zitten
Hopelijk slaapt ze nog eventjes, even wat inhalen
pi_68460660
Gecondoleerd nummer_zoveel.

Tyler heeft gelukkig weer keurig geslapen vannacht. 7.00 is fijner dan 5.30! en na de speen weer terug in zn mond sliep hij verder tot 8.30.
Tyler vind alles op tv interessant. Maar voetbal is wel heel leuk.
pi_68463208
arme kleintjes die niet willen slapen, arme mama's ook!

even een vraagje mbt eten: ik heb vaker geprobeerd selene zelfgemaakt te geven en dat wil ze niet. nu eten we vandaag zelf aardappeltjes in bouillon, spinazi ala creme en saucijsjes. zou ik dat selene voor kunnen zetten? of zou dat te zout zijn? is het dan afdoende de saucijsjes in de keukenmachine te doen en de aardappeltjes te prakken?
pi_68463236
gecondoleerd nummer_zoveel. sterkte *knufs*
pi_68463297
Ahw Lotte, slapen kan best fijn zijn hoor

Hier een meisje die vandaag bijna alleen maar kan zeuren...pfff
Als ze dr zin niet krijgt is het gillen geblazen, als ik dr in bed leg gilt ze alles bij elkaar en als ze beneden is is niks goed. En daarbij een hond die alleen maar kan blaffen of zenuwachtig kan

blergh, ben toe aan wat meer tijd buitenshuis....
pi_68463398
Ik vind dat allemaal nogal zout, inderdaad. Zowel de bouillon als de spinazie a la creme en al helemaal de sauzijzen.
Tenzij de spinazie zelfgemaakt is en er geen extra zout in zit?
Wil ze ook niets zelfgemaakt eten als ze het zelf kan vastpakken en eten?
pi_68463797
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:59 schreef owlet het volgende:
Ik vind dat allemaal nogal zout, inderdaad. Zowel de bouillon als de spinazie a la creme en al helemaal de sauzijzen.
Tenzij de spinazie zelfgemaakt is en er geen extra zout in zit?
Wil ze ook niets zelfgemaakt eten als ze het zelf kan vastpakken en eten?
ze wil zelfs niet van mijn bord pikken. ze pakt ook nauwelijks naar het lepeltje. en als ik haar bv een stukje aardappel geef gaat ze ermee spelen maar niet eten (en alle andere dingen gaan altijd direct het mondje in). zelfs koekjes (nijntje koekje), rijstewafels of liga moet ze niet.

broertje was echt heel anders. die weigerde met 8 maanden om gevoerd te worden. maar nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder de neiging heeft om kindjes in een houdgreep te nemen en dan te lepelen. dat vind ik dus niks, eten doe je samen!

potje maar dan
volgens selene zijn c1000 huismerk potjes het lekkerst.
pi_68463803
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ahw Lotte, slapen kan best fijn zijn hoor

Hier een meisje die vandaag bijna alleen maar kan zeuren...pfff
Als ze dr zin niet krijgt is het gillen geblazen, als ik dr in bed leg gilt ze alles bij elkaar en als ze beneden is is niks goed. En daarbij een hond die alleen maar kan blaffen of zenuwachtig kan

blergh, ben toe aan wat meer tijd buitenshuis....
Ow dat klinkt ook als een fase/ ala sprongetje
En buitenshuis is prettig (maar niet met dit zeikweer)
pi_68463964
Simmu, hier ook potjes en mee-eten is not done.... als hij iets van aardappels of een boontje of een stukje wortel ziet liggen probeert hij het wel te pakken maar zodra hij het aanraakt kijkt hij heel vies
en dan belandt het op de grond.
Zowiezo is Koen niet van de stukjes in zijn avond eten, eet dus ook alleen nog maar potjes van 6+mnd
Terwijl hij brood kauwt en slikt, koekjes eet, soepstengels eet, banaan en appel eet, dat is toch ook met stukjes
pi_68464398
haha, ja selene gooit ook alles op de grond nu. stukjes vindt ze niet erg. mevrouw vond een tijdje gewoon een boterham met halvarine erop lekker. de laatste tijd wil ze dan weer bambix. en dat is me daar toch een troep! echt: dat spul krijg je toch een partij moeilijk weg!

tsja, ik probeer gewoon nu en dan eens wat. vandaar ook de vraag hier. ik heb echt geen benul wat nou mag en wat niet. er zijn allemaal verschillende lijstjes. zelfs de consultatiebureauboekjes zeggen subtiel andere dingen! (ik heb er 2: eentje uit den haag en eentje van hier)
pi_68464691
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:11 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ow dat klinkt ook als een fase/ ala sprongetje
En buitenshuis is prettig (maar niet met dit zeikweer)
idd, met dit weer kun je beter binnen zitten, bah!
pi_68464967
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

idd, met dit weer kun je beter binnen zitten, bah!
het wordt snel beter met het weer hoor. hier is het ook naar. morgen wordt het overal behalve in het noordoosten beter. dus wij vertrekken morgen voor onze eerste grote logeerpartij. ik heb er heul geen zin in
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 16:42:23 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68465018
simmu, ik kan me een test herinneren waarbij kinderen gezond voedsel zo, en hetzelfde gezonde voedsel in een macdonaldsverpakking voorgezet kregen. één keer raden wat ze kozen en ook echt opaten zonder protesteren? kan je bij wijze van test niet eens zelf gekookt eten fijn maken, in een leeg, schoon potje doen van iets dat ze wél graag eet en het haar zo proberen te geven?

pi_68465314
Simmu, bij het eten dat je net voorstelde zat het grote minpunt in het zout. Spinazie, aardappel en ook wel vlees mag ze allemaal maar juist door de bouillon en de toegevoegde spullen in de spinazie en de saucijzen zijn ze net weer minder geschikt

*dit* vond ik zelf een prettig introductieschema. Ondanks dat het op borstvoeding.com staat is het ook geschikt voor "fleskindjes"

Als je dan nog in je achterhoofd houdt dat zout niet goed voor jonge kinderen (en echt uit den boze voor kinderen onder één jaar) en dat eigenlijk álle dingen die je in de winkel koopt en die op de een of andere manier behandeld zijn (dus in een pot of blik gestopt, verrijkt met room of al dat soort dingen) zout bevatten dan kan je naar hartelust experimenteren met verse dingen

Wat ik vaak deed (en doe) als wij iets kindonvriendelijks aten is een paar goede dingen (verse groente, stukjes aardappel, vis, kip, etc.) met een beetje water in een aluminiumfolietje in de oven mikken. Een half uurtje, graad of 200.
Dat gaart zonder dat je er verder iets aan hoeft te doen en zonder dat je extra pannen vies hebt. Daarna kan je het makkelijk zo geven of prakken.
pi_68465321
oh, ik laat haar de potjes om te beginnen al niet zien. ze krijgt altijd alles (fruit ook) uit eenzelfde soort bakje. ze trapt er niet in.

oh, ik vergat wel te melden dat er 1 manier is om er vers fruit (peer of meloen) in te krijgen: laten drinken uit een bekertje. *dan* wel! (dus eet ze regelmatig verse peer of meloen). een stukje peer of meloen knaagt ze een beetje aan en dan gooit ze het weer weg.
pi_68465382
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:40 schreef simmu het volgende:

[..]

het wordt snel beter met het weer hoor. hier is het ook naar. morgen wordt het overal behalve in het noordoosten beter. dus wij vertrekken morgen voor onze eerste grote logeerpartij. ik heb er heul geen zin in
Ah, kijk dat hoor ik graag
succes met logeren

En LL Dana weigert ook 8+ potjes, die stukjes erin vind ze maar niks, maar gewoon avondeten gaat er wel heel goed in (stukjes groente aardappel en vlees van een vork, of bonntje gewoon met de hand)
pi_68465545
Ben benieuwd hoe het hier zal gaan met eten. Maar das nog even wachten tot hij 6 maand is.!
Wie weet of het klopt dat rijstebloem vanaf 4 maanden is? Dacht ik mij te herinneren.

We mogen nu ophogen met de voeding. Hij zit nu op 150cc. Hoeveel komt daarna gemiddeld? Of verschilt dat? 170/180?
pi_68465591
oh, dat met oven ga ik eens proberen owlet! dat klinkt handig. ik had al een paar keer zoutloos gekookt en zelfs een keer broccoli (nee, sangdrax en ik lusten allebei geen broccoli ) maar moppie moet het niet. ik blijf het gewoon hardnekkig volhouden. wat ze vandaag niet wil, wil ze volgende week missch wel tenslotte. over anderhalve week zijn we weer aan de beurt om een poging te doen om het 4 uur flesje te vervangen door thee met een koekje.

ik krijg elke keer commentaar van de buren. ze is verder zo rustig dat het opvalt als ze een uur lang de hele boel bij elkaar krijst
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 16:58:19 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68465717
http://www.nutriciakindervoeding.nl/
die vind ik wel makkelijk

pi_68465746
selene krijgt al wel vanaf dat ze net 7 maanden was de potjes voor 8 maanden. geprakte banaan at ze ook, dus ik dacht dat proberen geen kwaad kon, de wvk zag er ook al geen kwaad in. en ze vindt het jummie. c1000 huismerk dan he. die andere allemaal niet.

ingrid: over rijstebloem zijn ze allemaal zo verdeeld als wat. het valt onder bijvoeding, dus vanaf 6 maanden. maar selene moest het van het cb juist wel met 4 maanden al omdat ze wat minder aangekomen was (maar wel de lengte ingeschoten was) terwijl ze wel goed dronk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')