Gelukkig maar want ik hoorde overal alleen maar: "Wat een briljante film!!" terwijl ik me de hele tijd afvroeg of het al afgelopen was.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Niet meer. Ik vond het ook niet veel. Vermakelijk, maar ook erg makkelijk. Ik vond het een middelmatige film.
Nergens?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef babba het volgende:
"No Country for Old Men", "O Brother, Where Art Thou?" en "The Big Lebowski".
Deze films gaan gewoon echt helemaal nergens over
Geweldig om te zien hoe je het totaal met iemand oneens kunt zijnquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef babba het volgende:
Heb ik inderdaad ook nooit begrepen. Prima film hoor, maar een beetje traag en zo spectaculair was die ontknoping nou ook weer niet...quote:Op woensdag 22 april 2009 15:52 schreef Frollo het volgende:
The Shawshank Redemption.
Best kijkbaar tussendoortje hoor. Het is allemaal redelijk makkelijk en ongeïnspireerd, maar vooruit, je valt er niet bij in slaap en dat is al heel wat.
Maar euh, sorry, #1 in de IMDb top 250 en derhalve beter dan alle andere films ooit gemaakt?
Helemaal mee eens. Voor een normale doorsnee film is ie best te kijken. Voor een film die zo ontzettend hoog genoteerd staat vond ik hem erg matig.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:01 schreef peterfan het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad ook nooit begrepen. Prima film hoor, maar een beetje traag en zo spectaculair was die ontknoping nou ook weer niet...
Dat ie zo hoog genoteerd staat vind ik niet echt vreemd, het verhaal is ijzersterk.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:25 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Voor een normale doorsnee film is ie best te kijken. Voor een film die zo ontzettend hoog genoteerd staat vond ik hem erg matig.
En daarom zijn ze zo briljantquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef babba het volgende:
vond ik idd ook niet echt bijzonder... 1 vond ik prima, 2 was mwoah.. 3 vond ik echt te vergezochtquote:
Ik vind het juist een prachtfilm. Zit zó goed in elkaar, Dat wtf-gebeurt-hier gevoel dat je de hele film houdt en uiteindelijk valt het kwartje.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:00 schreef lucienne2 het volgende:
mulholland drive, wat een slechte film is dat zeg
uiteindelijk valt het kwartje? Leg eens uit danquote:Op woensdag 22 april 2009 21:17 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ik vind het juist een prachtfilm. Zit zó goed in elkaar, Dat wtf-gebeurt-hier gevoel dat je de hele film houdt en uiteindelijk valt het kwartje.
quote:Op woensdag 22 april 2009 22:30 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
uiteindelijk valt het kwartje? Leg eens uit dan
Volgens mij zegt Lynch namelijk zelf dat je niet eens moet proberen de film te begrijpen omdat er geen logica in zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Light Is Leaving Us All
quote:Op woensdag 22 april 2009 23:04 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]jupSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Daar begin ik niet eens aan.quote:
Commercieel gezien welquote:Op donderdag 23 april 2009 13:13 schreef Siniti het volgende:
Sinds wanneer is Transformers een topfilm?
Omdat veel mensen blockbusters per definitie geweldig vinden.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:13 schreef Siniti het volgende:
Sinds wanneer is Transformers een topfilm?
die inderdaadquote:
precies.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef kriele het volgende:
Ook Slumdog Millionaire en The Wrestler vind ik lang niet zo goed als men doet geloven.
2001 vind ik briljant, maar ik val elke keer weer in slaap als ik de film aan het kijken ben. Heel bizar, maar goed dat is voer voor een ander topic.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:02 schreef Dos37 het volgende:
en ik kom maar niet door A clockwork orange en 2001: A Space Odyssey![]()
'quote:Op woensdag 22 april 2009 22:30 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
uiteindelijk valt het kwartje? Leg eens uit dan
Volgens mij zegt Lynch namelijk zelf dat je niet eens moet proberen de film te begrijpen omdat er geen logica in zit.
OT: Lord of the Rings
In die tijd was gevoel voor humor anders. Dat verandert door de tijden heen. Maar mensen die het nu nog grappig vinden zijn gewoon wannabe filmkenner enzo.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het jammere aan dit soort opsom topics vind ik dat zo weinig mensen hun keuzes beargumenteren. Als twee mensen bijvoorbeeld Pulp Fictionroepen, kunnen ze daar wel eens totaal andere redenen voor hebben.
Ontopic: Charles Chaplin films. Het is gewoon infantiele slapstick-humor, maar omdat het oud is moet het opeens geweldig zijn.
1 zo'n scene herinner ik me nog uit Transformers. Als er 3 van die straaljagers naar de decepticons vliegen. Ergens op het einde als ze rondom een paar gebouwen aan het kloten zijn.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:04 schreef boskameel het volgende:
The Dark Knight. Had er bij voorbaat al een aversie tegen, omdat hij zo werd gehyped. Allemaal zo hollywoodachtig ook. En zo "briljant" is die rol van Ledger nou ook weer niet
.
Transformers. Slecht kutverhaal, 2 "acteurs" die de hoofdrol spelen maar eigenlijk allebei totaal niet kunnen acteren. Dan ben ik nog niet eens begonnen over het feit hoe de Transformers en de Decepticons eruit zien. Ook druipt er zo'n typisch Hollywood sfeertje af met al die ontploffingen, vonken en elektrisch lichtgevend geneuzel, druk camera werk enz, maar dat werd dus nog eens bevestigd toen ik de naam van de regisseur zag
, dat verklaarde een hoop. Tevens was de humor van groep 4 niveau.
Nog eentje, The Matrix. Maar dat komt omdat dat soort films mij totaal niet interesseren.
The Great Dictator was best oké, andere Chaplin films durf ik me niet aan te wagen.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
In die tijd was gevoel voor humor anders. Dat verandert door de tijden heen. Maar mensen die het nu nog grappig vinden zijn gewoon wannabe filmkenner enzo.![]()
[..]
1 zo'n scene herinner ik me nog uit Transformers. Als er 3 van die straaljagers naar de decepticons vliegen. Ergens op het einde als ze rondom een paar gebouwen aan het kloten zijn.
Die 3 straaljagers vliegen heel dicht op elkaar, en eentje maakt ZOMAAR een 360 graden spin. Misschien dat meneer Bay denkt dat films best wel een stukje ongeloofwaardig kunnen zijn voor het plezier, maar dat met de straaljager vind ik persoonlijk niet leuk, en ook niet 'stoer' of 'gaaf'.![]()
Nu we het over Transformers hebben. Die ene minirobot in het begin die allemaal domme grappig-bedoelde dingen doet. Gaap. Ergste is nog wel dat in de bioscoop mensen zijn die om dat soort dingen lachen. Soms de hele zaal bijna(overigens de film niet in de bioscoop gezien, maar dat komt altijd voor. Van die domme onzin die grappig bedoeld is maar het eigenlijk niet is, maar je een aantal mensen er toch wel om hoort lachen)
Ik heb het natuurlijk over mensen van nu. Die films staan echt niet in de imdb top 250 omdat bejaarden er massaal op gestemd hebben.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
In die tijd was gevoel voor humor anders. Dat verandert door de tijden heen. Maar mensen die het nu nog grappig vinden zijn gewoon wannabe filmkenner enzo.![]()
Aan die film begin ik ook liever niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Zeitgeist het volgende:
Transformers inderdaad. Als fan van de 80's cartoon vond ik de film vreselijk. Totaal andere sfeer. En why the fuck is Optimus Prime zo'n kluns in de film. Heiligschennis.
Aargh, dat vond ik ook zo'n tenenkrommend slechte scene. En dan van die gremlin-achtige geluidjes erbijquote:Op donderdag 23 april 2009 21:49 schreef Mirel het volgende:
Nu we het over Transformers hebben. Die ene minirobot in het begin die allemaal domme grappig-bedoelde dingen doet. Gaap. Ergste is nog wel dat in de bioscoop mensen zijn die om dat soort dingen lachen. Soms de hele zaal bijna(overigens de film niet in de bioscoop gezien, maar dat komt altijd voor. Van die domme onzin die grappig bedoeld is maar het eigenlijk niet is, maar je een aantal mensen er toch wel om hoort lachen)
Het ergste is nog dat dat in eerste instantie Soundwave had moeten zijn. Maar blijkbaar vonden ze dat geen cool idee dus hebben ze er maar een andere naam aan gegeven en een gremlin ervan gemaakt.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:42 schreef boskameel het volgende:
[..]
Aargh, dat vond ik ook zo'n tenenkrommend slechte scene. En dan van die gremlin-achtige geluidjes erbij.
ja, prachtige argumentatie, Lonewolf.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het jammere aan dit soort opsom topics vind ik dat zo weinig mensen hun keuzes beargumenteren. Als twee mensen bijvoorbeeld Pulp Fictionroepen, kunnen ze daar wel eens totaal andere redenen voor hebben.
Ontopic: Charles Chaplin films. Het is gewoon infantiele slapstick-humor, maar omdat het oud is moet het opeens geweldig zijn.
"I'll drive, you shoot!"quote:Op donderdag 23 april 2009 22:48 schreef boskameel het volgende:
Nog 1 ding over die film, ik vond nog het ergste dat Mevrouw Fox Bumblebee aan die auto vastketende, en naar het slagveld toeging zodat hij nog kon helpen!
Ja vond ik ook. Absoluut geen speld tussen te krijgen zo sterk onderbouwd.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:21 schreef RuneRose het volgende:
[..]
ja, prachtige argumentatie, Lonewolf.
Die trilogy staat nog steeds op mijn te gaan kijken-lijstquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:30 schreef Mikkie het volgende:
The Godfather vond ik ook maar niks. Véél te langdradig.
Ik heb deel 1 gekeken in drie delen, deel twee heb ik na een uur afgezet en toen heb ik m'n boxset verkocht. Die had ik nooit moeten kopenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:32 schreef boskameel het volgende:
[..]
Die trilogy staat nog steeds op mijn te gaan kijken-lijst.
Net zoals veel mensen in dit soort topics vooral heel bekende en populaire films noemen, niet zozeer omdat ze zo kut vonden, maar vooral om stoer tegen de stroom in te zwemmenquote:Op donderdag 23 april 2009 13:51 schreef boskameel het volgende:
[..]
Omdat veel mensen blockbusters per definitie geweldig vinden.
Bedoel je populaire "cultfilms" of de blockbusters?quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Net zoals veel mensen in dit soort topics vooral heel bekende en populaire films noemen, niet zozeer omdat ze zo kut vonden, maar vooral om stoer tegen de stroom in te zwemmen
Tonen hoe onafhankelijk hun mening is van de kudde, terwijl ze net erg afhankelijk zijn, want het moet zeker het tegenovergestelde zijn van wat de meerderheid vindt.
There will be blood vond ik beter.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:32 schreef Andromache het volgende:
No Country for Old Men. Ik vond hem wel spannend, maar om nou te zeggen Oscar-waardig?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:30 schreef Mikkie het volgende:
The Godfather vond ik ook maar niks. Véél te langdradig.
No Country For Old Men?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:13 schreef Andromache het volgende:
De hele verschijning van Tommy Lee Jones en dat oeverloze gesprek met zijn ouweheer heb ik ook nooit begrepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Light Is Leaving Us All
Welke kutfilm vond jij een topfilm?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:40 schreef Yesse het volgende:
Misschien ook een tof topic:
Welke baggerfilm vond jij een topfilm?![]()
ik heb er wel een paar namelijk![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef BluesRebel het volgende:
A Clockwork Orange en Sin City.. Beide zijn geen topfilms zoals in de TT staat maar beide zijn wel degelijk kutfilms.![]()
![]()
![]()
I beg to differ, A Clockwork Orange is wel degelijk een topfilm en wordt ook zo gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het een kickje waard?Al 623 dagen doodquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Welke kutfilm vond jij een topfilm?
Ah, Magnolia gisteren nog gezien. Briljante 3 uur.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:49 schreef nectarientje het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Magnolia.. echte draken.
Het is een beetje suf om in een topic als dit te gaan discussieren, maar Magnolia is inderdaad domweg briljant.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Ah, Magnolia gisteren nog gezien. Briljante 3 uur.
Het was niet eens z'n vader, maar z'n oom. Als je dat al niet eens doorhad, vraag ik me af of je de film überhaupt wel begrepen hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:13 schreef Andromache het volgende:
De hele verschijning van Tommy Lee Jones en dat oeverloze gesprek met zijn ouweheer heb ik ook nooit begrepen.
Was inderdaad teleurstellend. Ging helemaal nergens over, maar misschien zitten er lagen in die mij zijn ontgaan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:00 schreef Radegast het volgende:
Eyes wide shut.
Der Untergang hier noemen is vloeken in de kerkquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:47 schreef shakaboem het volgende:
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan![]()
A Clockwork Orange![]()
The Departed![]()
Der Untergang![]()
Heat![]()
Donny Darko![]()
Life of Brian![]()
Groundhog Day![]()
Twelve Monkeys![]()
In Bruges![]()
The Exorcist
gast, serieusquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:47 schreef shakaboem het volgende:
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan![]()
A Clockwork Orange![]()
The Departed![]()
Der Untergang![]()
Heat![]()
Donny Darko![]()
Life of Brian![]()
Groundhog Day![]()
Twelve Monkeys![]()
In Bruges![]()
The Exorcist
Blijkbaar wel jaquote:Op donderdag 30 april 2009 17:41 schreef Siniti het volgende:
[..]
Is eng hoor een film waar niet elke 5 minuten 6 explosies zijn
Alsof dat iets negatiefs is.quote:Op donderdag 30 april 2009 20:48 schreef TLC het volgende:
"Zwartboek" vond ik minder, het is net of het meer om de tieten van Carice gaat
The Cell (nauwelijks een topfilm, ik weet het) vond ik heel aardig. Maar dat had niks met haar te maken.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:32 schreef Allesleim het volgende:
En alles met Jennifer Lopez erin (weet niet of daar ooit een topfilm uit voortgekomen is), ze is een mooie verschijning, maar zodra ze dr mond opentrekt is het één en al gejank en gejammer.
vond ik idd ook, maar verder haak ik al af als zij in beeld komt. ze praat ook zo rot!quote:Op zondag 3 mei 2009 10:33 schreef Argento het volgende:
[..]
The Cell (nauwelijks een topfilm, ik weet het) vond ik heel aardig. Maar dat had niks met haar te maken.
Ja maar hij vond het niks, daar gaat het om. Ik vind de film eigenlijk nog steeds een eikpunt in de filmgeschiedenis, alhoewel de kans groot is dat je als jonge kijker dingen ziet die niet echt vernieuwend overkomen. Dus ik kan me voorstellen dat men het nogal saai vind overkomen. Dat komt voornamelijk omdat een boel type scenes hierin wel van zo'n grote invloed zijn geweest dat iedereen het heeft overgenomen. Waar de film nog steeds zijn bestaansrecht in heeft is in feite het verhaal zelf. Het geweld, de moraliteit, het kwaad wat niet bestaat, de maatschappij als veroordeler, sociale omgang. Een boel onderwerpen die nog steeds ontzettend scherp zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:49 schreef Siniti het volgende:
[..]
I beg to differ, A Clockwork Orange is wel degelijk een topfilm en wordt ook zo gezien.
Ja natuurlijk, mij gaat het erom dat hij beweert dat deze film niet als een topfilm gezien word door de "rest" van de wereld.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:29 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ja maar hij vond het niks, daar gaat het om. Ik vind de film eigenlijk nog steeds een eikpunt in de filmgeschiedenis, alhoewel de kans groot is dat je als jonge kijker dingen ziet die niet echt vernieuwend overkomen. Dus ik kan me voorstellen dat men het nogal saai vind overkomen. Dat komt voornamelijk omdat een boel type scenes hierin wel van zo'n grote invloed zijn geweest dat iedereen het heeft overgenomen. Waar de film nog steeds zijn bestaansrecht in heeft is in feite het verhaal zelf. Het geweld, de moraliteit, het kwaad wat niet bestaat, de maatschappij als veroordeler, sociale omgang. Een boel onderwerpen die nog steeds ontzettend scherp zijn.
Dat had ik dus totaal niet, vond het een perfecte combinatie. Het lijkt soms wel alsof er een taboe ligt op humor als er een serieus onderwerp aangesneden wordt in films.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
La vita è bella vond ik echt vreselijk tegenvallen. Hoewel de film op zich vrij goed is, heb ik me eigenlijk alleen maar kapot lopen ergeren aan die vader. Roberto Benigni meen ik. Door dat humoristische werd ik ook totaal niet geraakt met het Drama-gedeelte. Geen brok, geen traan, helemaal niets.
An sich vond ik het ook geen grappige film. Goed gedaan allemaal hoor, maar verder een vervelende film inderdaad.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
La vita è bella vond ik echt vreselijk tegenvallen. Hoewel de film op zich vrij goed is, heb ik me eigenlijk alleen maar kapot lopen ergeren aan die vader. Roberto Benigni meen ik. Door dat humoristische werd ik ook totaal niet geraakt met het Drama-gedeelte. Geen brok, geen traan, helemaal niets.
ik kan me overal heel goed in vinden..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:26 schreef sizzler het volgende:
1. Alle bondfilms. Veel te overrated. Er zit er niet één tussen die echt goed is.
2. Alle LOTR films. Mooi in beeld gebracht maar wat verhaal betreft echt een aanfluiting.
3. Films van Charlie Kaufman (Being John Malkovich, Eternal Sunshine, Synecdoche NY)
4. Heat
5. MIB 1 & 2
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen omdat iedereen Heat een geweldige film vindt. Maar ik vond hem tegenvallen. Of in ieder geval niet zo geweldig als ik had verwacht.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:48 schreef inZanity het volgende:
[..]
ik kan me overal heel goed in vinden..![]()
maar.. Heat is toch een geweldige film..?
En alle huppelkutjes, breezers en mooiboys die van Honey en Step Up houden natuurlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:11 schreef Szura het volgende:
Al de vreselijke dansfilmsDaar vind ik echt geen ruk aan
Dirty Dancing, Grease en alles van dat genre
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:17 schreef Dizer het volgende:
En alle films met de woorden Fast en Furious erin
The Dark Knight hoef ik nooit meer te zien, zo'n impact had iequote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:33 schreef mschol het volgende:
o.a. Titanic & Batman: The Dark Knight
Succesvolle film en topfilm door elkaar halenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:17 schreef Dizer het volgende:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:10 schreef mieuwmieuw het volgende:
V for Vendetta![]()
. Wat een kutfilm met een kutverhaal.
quote:
De titel zeg "Topfilm".quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:17 schreef Dizer het volgende:
Het gaat hier over welke TOPfilm je eigenlijk een KUTfilm vondt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:17 schreef Dizer het volgende:
Ik dacht altijd dat die films wel erg gewaardeerd werden.. en dat ik in mijn eentje was in hoe slecht ik ze vondquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:45 schreef Cybernick het volgende:
[..]
Het gaat hier over welke TOPfilm je eigenlijk een KUTfilm vondt.
Wat? Jij bent gewoon dom? Dat is een geniale film.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:10 schreef mieuwmieuw het volgende:
V for Vendetta![]()
vind jij..quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:37 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Wat? Jij bent gewoon dom? Dat is een geniale film.
Ik vind jouw grammatica kut.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:07 schreef inZanity het volgende:
[..]
vind jij..![]()
ik vind het ook een kutfilm en dan heb ik het nog zacht uitgedrukt.
Hoe heb ik die kunnen vergeten. Zonde van me geld geweestquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:25 schreef roelvano het volgende:
The Curious case of Benjamin Button !
Bah, wat 'n saaie, langdradige film zeg. Overbodige verhaallijnen etc.
Mee eens!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:10 schreef mieuwmieuw het volgende:
V for Vendetta![]()
Tjah, nog altijd beter dan die film afkijken. Een veel ergere marteling is datquote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:26 schreef sizzler het volgende:
3. Films van Charlie Kaufman (Being John Malkovich, Eternal Sunshine, Synecdoche NY)
Precies hetzelfde had ikquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:43 schreef Teeno het volgende:
Ik heb van de week nog eens Reservoir Dogs gekeken, omdat ik in mijn achterhoofd had dat het een topfilm was... helaas voldeed deze film niet aan mijn verwachtingen (had meer actie en minder geouwehoer verwacht)
Aan de cast heeft het dan iig niet gelegen. Vinnie Jones, Brad Pitt en Jason Statham in één filmquote:
Starwars ja. Wat een bagger. Maar dat komt eigenlijk omdat alle science fiction kut is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:26 schreef Kajlaurent het volgende:
Zwartboek, Alle lord of the rings, alle star wars films. Quantum of sloace (james bond). Dat is het wel een beetje.
volgens mij ookquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:50 schreef boskameel het volgende:
[..]
Net als Cloverfield ofniet?
Volgens mij trap ik in een troll.
Blade Runner is ook kut?quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:30 schreef boskameel het volgende:
[..]
Starwars ja. Wat een bagger. Maar dat komt eigenlijk omdat alle science fiction kut is.
dat kan je niet echt zeggen van BWP.....quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:12 schreef Mirel het volgende:
Ik haat het als iets wat amateuristisch moet worden voorgesteld dat het zó óverdrévend slécht gedaan moet worden dat het alleen maar irritant is.
Nog niet gekeken, maar het genre staat me gewoon niet zo aan eigenlijk. Maar volgens mij is het wel wat anders Starwarsquote:
The Departed had wel een kut einde. Diende geen enkel doel behalve gemaakt filmhuis willen zijn.quote:
Als je dat wil, moet je misschien The 300 Spartans kijken. 300 was expres benaderd als een film die alles moest hebben van de special effects, ze gebruikten niet voor niets voor elke scene een bluescreen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:50 schreef Szura het volgende:
300 inderdaad zoals iemand hiervoor zei.
Met een hoop bombarie aangekondigd, het zou allemaal geweldig moeten zijn. maar in plaats van al hun energie aan die special effects te verspillen, hadden ze beter een meer sobere sfeer kunnen creeren, wat ook meer in de tijdsgeest past.
Thanks voor de tipquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als je dat wil, moet je misschien The 300 Spartans kijken. 300 was expres benaderd als een film die alles moest hebben van de special effects, ze gebruikten niet voor niets voor elke scene een bluescreen.
Die is van Robert Rodriguezquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:27 schreef Darkestrah het volgende:
Ohja, en.. hoe-heet-hij-ook-alweer. Die van Quentin Tarantino met die vampieren in die stripclub.
From Dusk Till Dawn, dus.
Oke, wist ik niet. Mijn fout.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die is van Robert RodriguezTarantino heeft alleen meegeschreven
En één van de hoofdrollen voor zn rekening genomen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die is van Robert RodriguezTarantino heeft alleen meegeschreven
Naast groundhog day natuurlijk ^^quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:37 schreef P8 het volgende:
Dat mensen Eternal Sunshine duren te noemen![]()
Dat is de enige "romantische" film die ik echt goed vind.
Oh kom op!quote:
Ohja, die ook!quote:Ben je trouwens 2001 niet in je lijstje vergeten?.
Een van de betere openingscenes. Helaas wordt de film daarna met de minuut slechter.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:27 schreef Darkestrah het volgende:
Ohja, en.. hoe-heet-hij-ook-alweer. Die van Quentin Tarantino met die vampieren in die stripclub.
From Dusk Till Dawn, dus.
Ik vond em inderdaad ook erg tegenvallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een van de betere openingscenes. Helaas wordt de film daarna met de minuut slechter.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een van de betere openingscenes. Helaas wordt de film daarna met de minuut slechter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Prestige vond ik ook enorm tegenvallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:37 schreef Darkestrah het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:56 schreef Argento het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:33 schreef sizzler het volgende:
[..]"do you want to eat my pussy?' En hij kijkt met de tong uit zijn bek naar haar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar idd, topfilm met een clooney die ook lachen was. Het leuke was idd totdat er vampieren kwamen.
De tofste was toch die "propper" voor de deur.
"Horse pussy, black pussy, yelow pussy".Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
Als het einde van The Departed al 'filmhuis' is...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:55 schreef speknek het volgende:
[..]
The Departed had wel een kut einde. Diende geen enkel doel behalve gemaakt filmhuis willen zijn.
Jongens toch, jullie vergeten het mooiste stukje uit de film!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:15 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
"do you want to eat my pussy?' En hij kijkt met de tong uit zijn bek naar haar...
Maar idd, topfilm met een clooney die ook lachen was. Het leuke was idd totdat er vampieren kwamen.
De tofste was toch die "propper" voor de deur.
"Horse pussy, black pussy, yelow pussy".
nogal jaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:38 schreef boskameel het volgende:
[..]
Nog niet gekeken, maar het genre staat me gewoon niet zo aan eigenlijk. Maar volgens mij is het wel wat anders Starwars.
Het einde van The Departed ging net iets te ver door imo... Had het origineel toch een iets beter einde.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het einde van The Departed al 'filmhuis' is...
Scarface kan ik nog inkomen, maar Fight Club en Goodfellas verschrikkelijk noemenquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef Verbal het volgende:
Fight Club, Scarface, Goodfellas... verschrikkelijk.
V.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scarface kan ik nog inkomen, maar Fight Club en Goodfellas verschrikkelijk noemen?
Jij hoef er ook niet in te kunnen komen, dit is wat ík vindquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scarface kan ik nog inkomen, maar Fight Club en Goodfellas verschrikkelijk noemen?
Ik vond het einde eigenlijk helemaal geweldig! Maar heb nooit gedacht dat ik naar een filmhuis film aan het kijken wasquote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
American Gangster. Daar heeft een neger een hele grote rolquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:53 schreef Mirel het volgende:
Ze moeten negers in gangstersfilms eens goede rollen geven. Die ene bij The Departed werd ook zomaar doodgemaakt.
Wat betreft Fight Club ben ik het daar zo ontzettend niet mee eens.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 06:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nihilistische nonsens, daar heb ik een hekel aan.
V.
Als het filmhuis was, dan zou het misschien nog positief zijn, maar dat was het niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:
Nou, gebruik je fantasie eens. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een film waar kerels uit vrije wil en zonder sportieve aspiraties elkaar op de bel slaan. Dat zou je nihilistisch kunnen noemen.. Maar Goodfella's? Gewoon maffia film, wat is dáár nou nihilistisch aan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:27 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Wat betreft Fight Club ben ik het daar zo ontzettend niet mee eens.
Wat versta jij precies onder nihilistische nonsens dan?
Neuh, maar die vind ik ook uiterst onaangenaam.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Nou, gebruik je fantasie eens. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een film waar kerels uit vrije wil en zonder sportieve aspiraties elkaar op de bel slaan. Dat zou je nihilistisch kunnen noemen.. Maar Goodfella's? Gewoon maffia film, wat is dáár nou nihilistisch aan?
Dan heb je duidelijk het verhaal niet meegekregen. Het is te kort door de bocht om te zeggen dat het een film is die alleen over vechten gaat...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Nou, gebruik je fantasie eens. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een film waar kerels uit vrije wil en zonder sportieve aspiraties elkaar op de bel slaan. Dat zou je nihilistisch kunnen noemen.. Maar Goodfella's? Gewoon maffia film, wat is dáár nou nihilistisch aan?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:23 schreef Alistair het volgende:
Sin City is de eerste film die in me opkomt. Wat een prutsfilm vond ik dat zeg
Ook die kon mij niet bekoren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:23 schreef Alistair het volgende:
Sin City is de eerste film die in me opkomt. Wat een prutsfilm vond ik dat zeg
Nou idd, dat is gewoon hollywood pulp.quote:
Die film bagger vinden, en dan 'Gandalf' als avatar hebben....komop...quote:
Dat zijn kutfilms die jij kutfilms vindt.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:32 schreef carloz187 het volgende:
War of the Worlds, The day the earth stood still
, I Am Legend
La Vita é Bella is anders wel één van de slechtste films aller tijden. Die film is historisch oncorrect. Walgelijke, walgelijke film. Ik heb helemaal niets tegen Roberto Benigni, maar die film had niemand ooit mogen maken. Wat een tragedie.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:54 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Die film bagger vinden, en dan 'Gandalf' als avatar hebben....komop...
Want Lord of the Rings is een getrouwe weergave van het leven in Midden-Aarde in die tijd. Of een getrouwe weergave van de boeken, overigens.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:15 schreef Luc12 het volgende:
[..]
La Vita é Bella is anders wel één van de slechtste films aller tijden. Die film is historisch oncorrect.
Waar doet de film dit dan?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Ik hoop dat je begrijpt waarom het schadelijk kan zijn om de feiten van de grootste oorlog uit de 20e eeuw te verdraaien he?
Even afgezien van dat ik vind dat je best wat artistieke vrijheid mag hebben bij het maken van een film met als setting de Tweede Wereldoorlog: welke schadelijke verdraaiingen zitten er in La Vita e Bella, en waarom is dat erger dan bij de gemiddelde Amerikaanse film over de Tweede Wereldoorlog? En waarom is het erger dan een literair meesterwerk veranderen in een actie-en spektakelfilm?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Ik hoop dat je begrijpt waarom het schadelijk kan zijn om de feiten van de grootste oorlog uit de 20e eeuw te verdraaien he?
Als je denkt dat de gebeurtenissen uit La Vita E Bella ook maar enigszins waargebeurd zijn ben je gewoon ontzettend dom. Maar het is een film dus per definitie geen exacte replica van de waarheid. Ga je ook lopen zeuren dat Schindler's List niet klopte met de werkelijkheid?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Dat is iets anders dan dat de film historisch incorrect is.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Luc12 het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, zo'n slap verhaaltje bij je zoontje ophangen over de rug van de fucking tweede wereldoorlog om.
Dat is héél wat anders dan een verdraaiing van historische feiten natuurlijk. Overigens is het idee dat je zelfs in tijden van oorlog ook moet kunnen lachen. Dat jij niet om het verhaal kunt lachen is jammer, maar dat maakt het uitgangspunt nog niet 'slap' natuurlijkquote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Luc12 het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, zo'n slap verhaaltje bij je zoontje ophangen over de rug van de fucking tweede wereldoorlog om.
Jij gaf als eerste argument dat je niet tegen de verdraaiing van historische feiten kon. Waarom heb je daar zo'n probleem mee? En waarom is het 'een beladen punt maken' als iemand op jouw eigen argumenten reageerde?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef Luc12 het volgende:
Heb ik ergens gesuggereerd dat het waargebeurd is? Waarom maak je er dan meteen zo'n beladen punt van, terwijl het overduidelijk is dat iedereen hier begrijpt dat het fictie is?
quote:En over die verfilmingen van boeken: ze betalen er grof geld voor, dus er worden niet echt lijken gepikt ofzo, afgezien van het feit dat de schrijver stinkend rijk wordt en de film in maar weinig gevallen het imago van het boek versterkt. Dus de schrijver koopt min of meer het boek af.
Jij begint erover dat de film feiten verdraait.Dat je hem niet leuk vindt, omdat die historisch incorrect is.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef Luc12 het volgende:
Heb ik ergens gesuggereerd dat het waargebeurd is? Waarom maak je er dan meteen zo'n beladen punt van, terwijl het overduidelijk is dat iedereen hier begrijpt dat het fictie is?
In het algemeen: natuurlijk. Maar La Vita e Bella doet dat nergens. (op misschien wat kleine details na)quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef Luc12 het volgende:
Dat ging over boekverfilmingen over het algemeen, obvs.
Wel even opletten he.
Maar goed, je hebt gelijk: ik blies te hard van de toren. Alhoewel ik er nog steeds bij blijf dat het onverstandig is om historische feiten te verdraaien, heeft ook weinig met fictie of geen fictie te maken.
Wij hadden het over Lord of the Rings. Als jij er andere verfilmingen bij haalt ben jij degene die niet oplet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef Luc12 het volgende:
Dat ging over boekverfilmingen over het algemeen, obvs.
Maar welke 'feiten' worden er dan verdraaid?quote:Maar goed, je hebt gelijk: ik blies te hard van de toren. Alhoewel ik er nog steeds bij blijf dat het onverstandig is om historische feiten te verdraaien, heeft ook weinig met fictie of geen fictie te maken.
Saai en langdradig, zeker. Maar lelijk????quote:Op maandag 8 juni 2009 12:38 schreef newyorkcity het volgende:
Lord of the rings.. Alle drie.
Saai, lelijk en veel te lang!
Ja, ik hou totaal niet van dat fantasy gebeuren.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Saai en langdradig, zeker. Maar lelijk????
Je houdt er niet van, ok. Maar dan is het niet meteen lelijkquote:Op maandag 8 juni 2009 15:34 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Ja, ik hou totaal niet van dat fantasy gebeuren.
Ja, maar ik vind het lelijk! Mag toch wel een mening hebben?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je houdt er niet van, ok. Maar dan is het niet meteen lelijk![]()
![]()
Niet houden van =/= lelijkquote:Op maandag 8 juni 2009 16:02 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het lelijk! Mag toch wel een mening hebben?
Uhm... Jawel! als ik iets lelijk vind, dan is het lelijk.quote:
Ik hou ook niet van bepaalde films, maar dat ze dan lelijk zijn? Je houdt er niet van, dat houd niet in dat het meteen lelijk is. Objectief gezien is LotR prachtig gemaakt, maar je kan er inderdaad niet van houden.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:11 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Uhm... Jawel! als ik iets lelijk vind, dan is het lelijk.
Maakt toch niet uit wat jij of een ander vind?
Dus wat je eigenlijk wil zeggen dat niets lelijk is? Dacht het niet!
Ben ik het niet mee eens. 'Prachtig' en 'lelijk' zijn sowieso subjectieve begrippen. Ik vind het ook mooi gemaakt en ik vond de films ook goed, maar hij kan het gerust lelijk vinden. Er zit een hoop verschil tussen wat mensen prachtig vinden hoorquote:Op maandag 8 juni 2009 16:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van bepaalde films, maar dat ze dan lelijk zijn? Je houdt er niet van, dat houd niet in dat het meteen lelijk is. Objectief gezien is LotR prachtig gemaakt, maar je kan er inderdaad niet van houden.
Nee, jij vindt ze lelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:39 schreef Luc12 het volgende:
Kostuumdrama's zijn pas lelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |