Als je dat wil, moet je misschien The 300 Spartans kijken. 300 was expres benaderd als een film die alles moest hebben van de special effects, ze gebruikten niet voor niets voor elke scene een bluescreen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:50 schreef Szura het volgende:
300 inderdaad zoals iemand hiervoor zei.
Met een hoop bombarie aangekondigd, het zou allemaal geweldig moeten zijn. maar in plaats van al hun energie aan die special effects te verspillen, hadden ze beter een meer sobere sfeer kunnen creeren, wat ook meer in de tijdsgeest past.

Thanks voor de tipquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als je dat wil, moet je misschien The 300 Spartans kijken. 300 was expres benaderd als een film die alles moest hebben van de special effects, ze gebruikten niet voor niets voor elke scene een bluescreen.

Die is van Robert Rodriguezquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:27 schreef Darkestrah het volgende:
Ohja, en.. hoe-heet-hij-ook-alweer. Die van Quentin Tarantino met die vampieren in die stripclub.
From Dusk Till Dawn, dus.

Oke, wist ik niet. Mijn fout.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die is van Robert RodriguezTarantino heeft alleen meegeschreven

En één van de hoofdrollen voor zn rekening genomen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die is van Robert RodriguezTarantino heeft alleen meegeschreven

Naast groundhog day natuurlijk ^^quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:37 schreef P8 het volgende:
Dat mensen Eternal Sunshine duren te noemen![]()
Dat is de enige "romantische" film die ik echt goed vind.

Oh kom op!quote:
Ohja, die ook!quote:Ben je trouwens 2001 niet in je lijstje vergeten?.

Een van de betere openingscenes. Helaas wordt de film daarna met de minuut slechter.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:27 schreef Darkestrah het volgende:
Ohja, en.. hoe-heet-hij-ook-alweer. Die van Quentin Tarantino met die vampieren in die stripclub.
From Dusk Till Dawn, dus.

Ik vond em inderdaad ook erg tegenvallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een van de betere openingscenes. Helaas wordt de film daarna met de minuut slechter.

quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een van de betere openingscenes. Helaas wordt de film daarna met de minuut slechter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

The Prestige vond ik ook enorm tegenvallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert

quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:37 schreef Darkestrah het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.

quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:56 schreef Argento het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage

quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:33 schreef sizzler het volgende:
[..]"do you want to eat my pussy?' En hij kijkt met de tong uit zijn bek naar haar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar idd, topfilm met een clooney die ook lachen was. Het leuke was idd totdat er vampieren kwamen.
De tofste was toch die "propper" voor de deur.
"Horse pussy, black pussy, yelow pussy".Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.

Als het einde van The Departed al 'filmhuis' is...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:55 schreef speknek het volgende:
[..]
The Departed had wel een kut einde. Diende geen enkel doel behalve gemaakt filmhuis willen zijn.

Jongens toch, jullie vergeten het mooiste stukje uit de film!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:15 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
"do you want to eat my pussy?' En hij kijkt met de tong uit zijn bek naar haar...
Maar idd, topfilm met een clooney die ook lachen was. Het leuke was idd totdat er vampieren kwamen.
De tofste was toch die "propper" voor de deur.
"Horse pussy, black pussy, yelow pussy".

nogal jaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:38 schreef boskameel het volgende:
[..]
Nog niet gekeken, maar het genre staat me gewoon niet zo aan eigenlijk. Maar volgens mij is het wel wat anders Starwars.

Het einde van The Departed ging net iets te ver door imo... Had het origineel toch een iets beter einde.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het einde van The Departed al 'filmhuis' is...

Scarface kan ik nog inkomen, maar Fight Club en Goodfellas verschrikkelijk noemenquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef Verbal het volgende:
Fight Club, Scarface, Goodfellas... verschrikkelijk.
V.

Inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scarface kan ik nog inkomen, maar Fight Club en Goodfellas verschrikkelijk noemen?

Jij hoef er ook niet in te kunnen komen, dit is wat ík vindquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scarface kan ik nog inkomen, maar Fight Club en Goodfellas verschrikkelijk noemen?

Ik vond het einde eigenlijk helemaal geweldig! Maar heb nooit gedacht dat ik naar een filmhuis film aan het kijken wasquote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:
[..]

American Gangster. Daar heeft een neger een hele grote rolquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:53 schreef Mirel het volgende:
Ze moeten negers in gangstersfilms eens goede rollen geven. Die ene bij The Departed werd ook zomaar doodgemaakt.

Wat betreft Fight Club ben ik het daar zo ontzettend niet mee eens.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 06:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nihilistische nonsens, daar heb ik een hekel aan.
V.

Als het filmhuis was, dan zou het misschien nog positief zijn, maar dat was het niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:

Nou, gebruik je fantasie eens. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een film waar kerels uit vrije wil en zonder sportieve aspiraties elkaar op de bel slaan. Dat zou je nihilistisch kunnen noemen.. Maar Goodfella's? Gewoon maffia film, wat is dáár nou nihilistisch aan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:27 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Wat betreft Fight Club ben ik het daar zo ontzettend niet mee eens.
Wat versta jij precies onder nihilistische nonsens dan?

Neuh, maar die vind ik ook uiterst onaangenaam.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Nou, gebruik je fantasie eens. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een film waar kerels uit vrije wil en zonder sportieve aspiraties elkaar op de bel slaan. Dat zou je nihilistisch kunnen noemen.. Maar Goodfella's? Gewoon maffia film, wat is dáár nou nihilistisch aan?

Dan heb je duidelijk het verhaal niet meegekregen. Het is te kort door de bocht om te zeggen dat het een film is die alleen over vechten gaat...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Nou, gebruik je fantasie eens. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een film waar kerels uit vrije wil en zonder sportieve aspiraties elkaar op de bel slaan. Dat zou je nihilistisch kunnen noemen.. Maar Goodfella's? Gewoon maffia film, wat is dáár nou nihilistisch aan?

quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:23 schreef Alistair het volgende:
Sin City is de eerste film die in me opkomt. Wat een prutsfilm vond ik dat zeg

Ook die kon mij niet bekoren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:23 schreef Alistair het volgende:
Sin City is de eerste film die in me opkomt. Wat een prutsfilm vond ik dat zeg

Nou idd, dat is gewoon hollywood pulp.quote:

Die film bagger vinden, en dan 'Gandalf' als avatar hebben....komop...quote:

Dat zijn kutfilms die jij kutfilms vindt.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:32 schreef carloz187 het volgende:
War of the Worlds, The day the earth stood still
, I Am Legend

La Vita é Bella is anders wel één van de slechtste films aller tijden. Die film is historisch oncorrect. Walgelijke, walgelijke film. Ik heb helemaal niets tegen Roberto Benigni, maar die film had niemand ooit mogen maken. Wat een tragedie.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:54 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Die film bagger vinden, en dan 'Gandalf' als avatar hebben....komop...

Want Lord of the Rings is een getrouwe weergave van het leven in Midden-Aarde in die tijd. Of een getrouwe weergave van de boeken, overigens.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:15 schreef Luc12 het volgende:
[..]
La Vita é Bella is anders wel één van de slechtste films aller tijden. Die film is historisch oncorrect.

Waar doet de film dit dan?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Ik hoop dat je begrijpt waarom het schadelijk kan zijn om de feiten van de grootste oorlog uit de 20e eeuw te verdraaien he?

Even afgezien van dat ik vind dat je best wat artistieke vrijheid mag hebben bij het maken van een film met als setting de Tweede Wereldoorlog: welke schadelijke verdraaiingen zitten er in La Vita e Bella, en waarom is dat erger dan bij de gemiddelde Amerikaanse film over de Tweede Wereldoorlog? En waarom is het erger dan een literair meesterwerk veranderen in een actie-en spektakelfilm?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Ik hoop dat je begrijpt waarom het schadelijk kan zijn om de feiten van de grootste oorlog uit de 20e eeuw te verdraaien he?

Als je denkt dat de gebeurtenissen uit La Vita E Bella ook maar enigszins waargebeurd zijn ben je gewoon ontzettend dom. Maar het is een film dus per definitie geen exacte replica van de waarheid. Ga je ook lopen zeuren dat Schindler's List niet klopte met de werkelijkheid?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:

Dat is iets anders dan dat de film historisch incorrect is.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Luc12 het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, zo'n slap verhaaltje bij je zoontje ophangen over de rug van de fucking tweede wereldoorlog om.

Dat is héél wat anders dan een verdraaiing van historische feiten natuurlijk. Overigens is het idee dat je zelfs in tijden van oorlog ook moet kunnen lachen. Dat jij niet om het verhaal kunt lachen is jammer, maar dat maakt het uitgangspunt nog niet 'slap' natuurlijkquote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Luc12 het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, zo'n slap verhaaltje bij je zoontje ophangen over de rug van de fucking tweede wereldoorlog om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |