Even afgezien van dat ik vind dat je best wat artistieke vrijheid mag hebben bij het maken van een film met als setting de Tweede Wereldoorlog: welke schadelijke verdraaiingen zitten er in La Vita e Bella, en waarom is dat erger dan bij de gemiddelde Amerikaanse film over de Tweede Wereldoorlog? En waarom is het erger dan een literair meesterwerk veranderen in een actie-en spektakelfilm?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Ik hoop dat je begrijpt waarom het schadelijk kan zijn om de feiten van de grootste oorlog uit de 20e eeuw te verdraaien he?
Als je denkt dat de gebeurtenissen uit La Vita E Bella ook maar enigszins waargebeurd zijn ben je gewoon ontzettend dom. Maar het is een film dus per definitie geen exacte replica van de waarheid. Ga je ook lopen zeuren dat Schindler's List niet klopte met de werkelijkheid?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:30 schreef Luc12 het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Ik hoop dat je begrijpt waarom het schadelijk kan zijn om de feiten van de grootste oorlog uit de 20e eeuw te verdraaien he?
Dat is iets anders dan dat de film historisch incorrect is.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Luc12 het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, zo'n slap verhaaltje bij je zoontje ophangen over de rug van de fucking tweede wereldoorlog om.
Dat is héél wat anders dan een verdraaiing van historische feiten natuurlijk. Overigens is het idee dat je zelfs in tijden van oorlog ook moet kunnen lachen. Dat jij niet om het verhaal kunt lachen is jammer, maar dat maakt het uitgangspunt nog niet 'slap' natuurlijkquote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Luc12 het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, zo'n slap verhaaltje bij je zoontje ophangen over de rug van de fucking tweede wereldoorlog om.
Jij gaf als eerste argument dat je niet tegen de verdraaiing van historische feiten kon. Waarom heb je daar zo'n probleem mee? En waarom is het 'een beladen punt maken' als iemand op jouw eigen argumenten reageerde?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef Luc12 het volgende:
Heb ik ergens gesuggereerd dat het waargebeurd is? Waarom maak je er dan meteen zo'n beladen punt van, terwijl het overduidelijk is dat iedereen hier begrijpt dat het fictie is?
quote:En over die verfilmingen van boeken: ze betalen er grof geld voor, dus er worden niet echt lijken gepikt ofzo, afgezien van het feit dat de schrijver stinkend rijk wordt en de film in maar weinig gevallen het imago van het boek versterkt. Dus de schrijver koopt min of meer het boek af.
Jij begint erover dat de film feiten verdraait.Dat je hem niet leuk vindt, omdat die historisch incorrect is.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef Luc12 het volgende:
Heb ik ergens gesuggereerd dat het waargebeurd is? Waarom maak je er dan meteen zo'n beladen punt van, terwijl het overduidelijk is dat iedereen hier begrijpt dat het fictie is?
In het algemeen: natuurlijk. Maar La Vita e Bella doet dat nergens. (op misschien wat kleine details na)quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef Luc12 het volgende:
Dat ging over boekverfilmingen over het algemeen, obvs.
Wel even opletten he.
Maar goed, je hebt gelijk: ik blies te hard van de toren. Alhoewel ik er nog steeds bij blijf dat het onverstandig is om historische feiten te verdraaien, heeft ook weinig met fictie of geen fictie te maken.
Wij hadden het over Lord of the Rings. Als jij er andere verfilmingen bij haalt ben jij degene die niet oplet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef Luc12 het volgende:
Dat ging over boekverfilmingen over het algemeen, obvs.
Maar welke 'feiten' worden er dan verdraaid?quote:Maar goed, je hebt gelijk: ik blies te hard van de toren. Alhoewel ik er nog steeds bij blijf dat het onverstandig is om historische feiten te verdraaien, heeft ook weinig met fictie of geen fictie te maken.
Saai en langdradig, zeker. Maar lelijk????quote:Op maandag 8 juni 2009 12:38 schreef newyorkcity het volgende:
Lord of the rings.. Alle drie.
Saai, lelijk en veel te lang!
Ja, ik hou totaal niet van dat fantasy gebeuren.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Saai en langdradig, zeker. Maar lelijk????
Je houdt er niet van, ok. Maar dan is het niet meteen lelijkquote:Op maandag 8 juni 2009 15:34 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Ja, ik hou totaal niet van dat fantasy gebeuren.
Ja, maar ik vind het lelijk! Mag toch wel een mening hebben?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je houdt er niet van, ok. Maar dan is het niet meteen lelijk![]()
![]()
Niet houden van =/= lelijkquote:Op maandag 8 juni 2009 16:02 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het lelijk! Mag toch wel een mening hebben?
Uhm... Jawel! als ik iets lelijk vind, dan is het lelijk.quote:
Ik hou ook niet van bepaalde films, maar dat ze dan lelijk zijn? Je houdt er niet van, dat houd niet in dat het meteen lelijk is. Objectief gezien is LotR prachtig gemaakt, maar je kan er inderdaad niet van houden.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:11 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Uhm... Jawel! als ik iets lelijk vind, dan is het lelijk.
Maakt toch niet uit wat jij of een ander vind?
Dus wat je eigenlijk wil zeggen dat niets lelijk is? Dacht het niet!
Ben ik het niet mee eens. 'Prachtig' en 'lelijk' zijn sowieso subjectieve begrippen. Ik vind het ook mooi gemaakt en ik vond de films ook goed, maar hij kan het gerust lelijk vinden. Er zit een hoop verschil tussen wat mensen prachtig vinden hoorquote:Op maandag 8 juni 2009 16:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van bepaalde films, maar dat ze dan lelijk zijn? Je houdt er niet van, dat houd niet in dat het meteen lelijk is. Objectief gezien is LotR prachtig gemaakt, maar je kan er inderdaad niet van houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |