Geen bericht is goed bericht. Althans, zo redeneer ik dan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:37 schreef hetzusjevan het volgende:
Goede feedback had ik al niet gehad van die zak want "hij wist ook niet hoe ik het moest verbeteren". Kan ie toch op z'n minst even naar mijn nieuwe indeling kijken en beoordelen of ie denkt dat ik op de goede weg ben? En anders op z'n minst even een mailtje terugsturen met "sorry, geen tijd".
Nu ga ik dat "ik behartig de belangens van de studenten" wat anders lezen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Beetje aparte foto voor deze context, vind ik.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:19 schreef GlowMouse het volgende:
nr. 22 heeft ook wel een leuke foto
Okidokiquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:01 schreef Friek_ het volgende:
Ja, in feite kan alleen Jabberwocky uit dit topic op me stemmen. Maar wie weet lurken er meer geesteswetenschsppers van de UvT en lezen ze dit.
Lekker mannelijkquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:03 schreef John.Milton het volgende:
Degene die het leukste eruit ziet krijgt mijn stem.
Nou, help jij John.Milton even door te kijken wie je er het leukste uit vindt zien, kan hij daarop stemmen.quote:
Done.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:01 schreef Friek_ het volgende:
Ja, in feite kan alleen Jabberwocky uit dit topic op me stemmen. Maar wie weet lurken er meer geesteswetenschappers van de UvT en lezen ze dit.
Ik denk dat hij dat heeél goed zelf kanquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nou, help jij John.Milton even door te kijken wie je er het leukste uit vindt zien, kan hij daarop stemmen.
Bedaaaaaankt!quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:45 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Done.
Ook gestemd op Front nr. 3, vriendjespolitiek alom maargoed. Ik heb nooit zo het idee dat het echt iets uitmaakt wie er uiteindelijk winnen. Maar misschien kun jij dat vooroordeel gaan ontkrachten, Friek.
Hahahquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen bericht is goed bericht. Althans, zo redeneer ik dan.Maar goed, kan begrijpen dat je je irriteert. Mocht je een vleesgeworden klaagbaak nodig hebben af en toe; je weet me te vinden op Hyves. Ook als je een schouder nodig hebt om op te huilen sta ik voor je klaar. Altijd. Overal.
![]()
Kun je nu je vriendinnetjes bij geesteswetenschappen op me laten stemmen?!![]()
collegetijden aanpassen op de vertrektijden van de ns? Degene die dat wil zou meteen van de uni gekickt moeten worden... laat de spoorstudenten een kamer zoeken of een trein later pakken!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:08 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind die Danny Vong bij Vrijspraak nog wel oké trouwens. Ik ga het verdomme ook op m'n politieke agenda zetten om die collegetijden te laten aansluiten bij de vertrektijden van de NS.
Nou ja, ik pak er nu al ééntje vroeger en ik weiger in Tilburg op kamers te gaan. Eindhoven is een stuk fijner.quote:Op zaterdag 18 april 2009 04:15 schreef aardappel het volgende:
[..]
collegetijden aanpassen op de vertrektijden van de ns? Degene die dat wil zou meteen van de uni gekickt moeten worden... laat de spoorstudenten een kamer zoeken of een trein later pakken!!!!!!!!!!!!
Een discussie zou waarschijnlijk tot vroeg in de middag duren... maaarrrr je gaat me toch niet vertellen dat jij zo iemand bent die tien minuten voor het einde van een college naar de deur rent om zijn bus te halen? Want dan ga ik bij deze een tegenactie starten...quote:Op zaterdag 18 april 2009 04:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou ja, ik pak er nu al ééntje vroeger en ik weiger in Tilburg op kamers te gaan. Eindhoven is een stuk fijner.
5 minuten en stoptrein i.p.v. bus.quote:Op zaterdag 18 april 2009 04:25 schreef aardappel het volgende:
[..]
Een discussie zou waarschijnlijk tot vroeg in de middag duren... maaarrrr je gaat me toch niet vertellen dat jij zo iemand bent die tien minuten voor het einde van een college naar de deur rent om zijn bus te halen? Want dan ga ik bij deze een tegenactie starten...
Mijn vrienden kennende hoeven ze niet meer na te denken op wie ze stemmen als er gratis bier tegenover staat, ik zal het doorgeven.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:13 schreef Friek_ het volgende:
Oh btw, kun je mensen uit je klas vragen om op mij te stemmen? Ik weet dat het vriendjespolitiek en alles is, maar campagne mag ik niet voeren en ik moet de kiesdrempel halen.Bovendien krijgen alle geesteswetenschappers een biertje van me als ze op me stemmen.
![]()
Awww, dat is wel enorm attent van je.quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:12 schreef Tegan het volgende:
@Friek_: Ik had nog voor je gelobbyt in de kroeg (de barman studeert Filosofie). Alleen hij had al op #3 gestemd.
Zooo, bedankt.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:45 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Mijn vrienden kennende hoeven ze niet meer na te denken op wie ze stemmen als er gratis bier tegenover staat, ik zal het doorgeven.
Ik ken er drie bij communicatiewetenschappen! Zal ze even mailenquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Awww, dat is wel enorm attent van je.Toch ontzettend bedankt. Mocht je nog wat dames kennen bij communicatiewetenschappen; je weet het!
Je kunt de NS het treinschema laten aanpassen. Stoptrein richting Breda iets later, oh maar dan moet de intercity Amsterdam-Maastricht ook iets later anders kan hij die stoptrein niet bij Geldermalsen passeren. Die intercity komt langs Utrecht, en voor een goede overstap moeten alle andere treinen zich dan ook maar aanpassen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoe wil je de collegetijden op de vertrektijden van de NS aanpassen als er mensen uit totaal verschillende richtingen komen? Dat is toch onmogelijk.. Er komen mensen uit Eindhoven / Maastricht die kant uit, maar ook uit Breda/Roosendaal.. Ik kom zelf uit Nijmegen. Da kantochnie!
Bedankt!quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:47 schreef Muis006 het volgende:
Ik ken 1 iemand bij communicatiewetenschappen, maar die heeft vast al gestemd en ik spreek hem niet vaak maar als ik hem nog spreek voor het eind van de verkiezingen dan zal ik wel een goed woordje voor je doen Friek.
En jij ook bedankt!quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:44 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik ken er drie bij communicatiewetenschappen! Zal ze even mailen.
quote:Beste [naam],
Ik ondersteun je stellingname voor de volle 100 %. Jammer dat ik niets heb in te brengen, de opleidingsdirecteur filosofie en de onderzoekdirecteur filosofie hebben me een dik jaar geleden als *** de laan uit gestuurd, omdat ze (achteraf terecht) bang waren dat ik hun beleid niet zou steunen.
Met hartelijke groeten, ***
quote:Beste [naam],
Dank voor je mail. Ik wens je veel succes met de verkiezingen. Ik deel veel
van je zorgen en apprecieer het zeer dat je je wilt inzetten voor het behoud
van een degelijke opleiding filosofie (en voor wereldvrede ben ik ook).
Met vriendelijke groeten,
Echt gaaf.quote:Beste [naam],
Ik ben het volkomen eens met je standpunt ten aanzien van de beoogde onderwijsveranderingen. Helaas was ik in de *** de enige die tegen deze plannen gestemd heeft. In de FR was meer oppositie, m.n. van de studenten, maar het lijkt of het bestuur (zoals van de faculteit als het departement Filosofie) zich daar niets van aantrekt. En dat de FR dit weer gelaten accepteert.
met vriendelijke groet,
Kun je in het kort even vertellen wat deze reorganisatie inhoud? Of was het het algemene eerste jaar wat ze wilden introduceren...?quote:Op maandag 20 april 2009 13:21 schreef Friek_ het volgende:
Gisteren had ik een mailtje gestuurd naar alle docenten van het departement filosofie met mijn gedachten over de reorganisatie van de opleidingen filosofie, religiewetenschappen en cultuurwetenschappen (ik had hun allemaal mijn tekst gestuurd die ik geplaatst heb op mijn Hyvesblog). Kreeg ik vanochtend ineens een paar reacties van hen binnen:
[..]
[..]
[..]
Echt gaaf.
Ik denk dat laatste.quote:Op maandag 20 april 2009 18:05 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Overigens al weer 16 dagen op mijn tentamenresultaat aan het wachten. Of tellen goede vrijdag en paasmaandag alle twee als geen werkdagen...?
paasmaandag sowieso en op goede vrijdag was de uni gesloten.. dus denk het welquote:Op maandag 20 april 2009 18:05 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Kun je in het kort even vertellen wat deze reorganisatie inhoud? Of was het het algemene eerste jaar wat ze wilden introduceren...?
Overigens al weer 16 dagen op mijn tentamenresultaat aan het wachten. Of tellen goede vrijdag en paasmaandag alle twee als geen werkdagen...?
quote:Op maandag 20 april 2009 13:21 schreef Friek_ het volgende:
Gisteren had ik een mailtje gestuurd naar alle docenten van het departement filosofie met mijn gedachten over de reorganisatie van de opleidingen filosofie, religiewetenschappen en cultuurwetenschappen (ik had hun allemaal mijn tekst gestuurd die ik geplaatst heb op mijn Hyvesblog). Kreeg ik vanochtend ineens een paar reacties van hen binnen:
Echt gaaf.
quote:(en voor wereldvrede ben ik ook).
Kort samengevat komt het neer op het volgende:quote:Op maandag 20 april 2009 18:05 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Kun je in het kort even vertellen wat deze reorganisatie inhoud? Of was het het algemene eerste jaar wat ze wilden introduceren...?
http://www.tilburgunivers(...)yshop/pricelist.htmlquote:Op maandag 20 april 2009 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik moet deze week een poster laten afdrukken. Kan ik dat op de uni? Ik denk dat het gewoon A3 formaat moet zijn..
Niet, ik herken ze voortaan allemaal!quote:Op maandag 20 april 2009 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
Ze werd waarschijnlijk boos omdat ze je probeerde te versieren met een grap en jij dat niet door had.
Die ken ik wel, maar om die poster nou in Eindhoven te laten drukken en op te halen.. neh. http://www.copyplus.nl/ / een niet nader te noemen copyshop op de professor vernebeblabla laan (weet niet of ik de link mag noemenquote:Op maandag 20 april 2009 22:10 schreef Muis006 het volgende:
Op de TU/e heb je voor 14 euro een A0 print op fotopapier! Maar dan moet je wel een TU/e student regelen om het voor je te printen want je moet je identificeren geloof ik.
Alsof mijn poster idee zo nuttig was om te delenquote:Op maandag 20 april 2009 22:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha! Doet me denken aan de blog die ik volg van een jongen.. hij had eerst twee baantjes en nu geen, en nu was het idee om tshirts te laten drukken met I LOVE *naamvandieblogger*. Alleen in z'n hoofd uiteraard
. Dat terzijde. Niet dat jullie iets aan deze info hebben maar ik ben in een flapuit bui.
Maaktnietuithoor, het veroorzaakte een glimlach. Een kleintje, maar toch; een glimlach!quote:Op maandag 20 april 2009 22:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha! Doet me denken aan de blog die ik volg van een jongen.. hij had eerst twee baantjes en nu geen, en nu was het idee om tshirts te laten drukken met I LOVE *naamvandieblogger*. Alleen in z'n hoofd uiteraard
. Dat terzijde. Niet dat jullie iets aan deze info hebben maar ik ben in een flapuit bui.
Ik snap hem nietquote:Op maandag 20 april 2009 22:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Prof. Verbernelaanquote:Op maandag 20 april 2009 22:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Dudes, ik weet dus echt niet hoe je die professor vernebelelaan spelt en te lui om het op te zoeken. Net alsof jullie wel zo uit je hoofd weten hoe je het spelt
. Ik weet niet eens of ik 'spelt' goed heb gespeld
.
Ik woon er, dus heel toevallig weet ik wel uit mijn hoofd hoe je het speltquote:Op maandag 20 april 2009 22:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Net alsof jullie wel zo uit je hoofd weten hoe je het spelt
Deze zinnen zijn helemaal correct, op de hoofdletters voor de genoemde laan na. Ik ben heul trots op je hoor.quote:Op maandag 20 april 2009 22:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Dudes, ik weet dus echt niet hoe je die professor vernebelelaan spelt en te lui om het op te zoeken. Net alsof jullie wel zo uit je hoofd weten hoe je het spelt
. Ik weet niet eens of ik 'spelt' goed heb gespeld
.
Nee hoor, "ik weet dus echt niet hoe je die professor vernebelelaan spelt en te lui om het op te zoeken" is geen juiste zin.quote:Op maandag 20 april 2009 22:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Deze zinnen zijn helemaal correct, op de hoofdletters voor de genoemde laan na. Ik ben heul trots op je hoor.
Oh, ik dacht dat er 'ik ben' ook bij stond. Dan is-ie niet correct, idd.quote:Op maandag 20 april 2009 22:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee hoor, "ik weet dus echt niet hoe je die professor vernebelelaan spelt en te lui om het op te zoeken" is geen juiste zin.
Daar ben ik aardig zeker van ja.quote:Op maandag 20 april 2009 22:59 schreef hetzusjevan het volgende:
Woon je zeker in die studentenflats Glow?
Daar staat 1x 'aan' teveel. Maar met kans 1 ja.quote:Op maandag 20 april 2009 23:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Een aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid?
quote:Op maandag 20 april 2009 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Daar staat 1x 'aan' teveel. Maar met kans 1 ja.
Jij hebt grafen gehad bij BEM, help eens even meedenken. Aan welke eigenschap moet een graaf voldoen zodat je met zekerheid weet dat de afstand-2 graaf (punten zijn verbonden desda ze op afstand 2 liggen in de oorspronkelijke graaf) verbonden is? (Verbonden betekent dat je van ieder punt in ieder punt kunt komen.)quote:Op maandag 20 april 2009 23:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Een aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid?
Het duurde ff voordat ik je vraag snapte. Maar gewoon, het is verbonden als, dat er x aantal verbindingen zijn (die afhankelijk is het aantal punten)? Daar kun je toch een formuletje voor maken.quote:Op maandag 20 april 2009 23:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jij hebt grafen gehad bij BEM, help eens even meedenken. Aan welke eigenschap moet een graaf voldoen zodat je met zekerheid weet dat de afstand-2 graaf (punten zijn verbonden desda ze op afstand 2 liggen in de oorspronkelijke graaf) verbonden is? (Verbonden betekent dat je van ieder punt in ieder punt kunt komen.)
Ja minimaal n-1 verbindingen, dan krijg je een minimaal opspannende boom. Maar als je een graaf pakt die een n-cycle is, zeg je een 4-cykel (vierkantje) dan is de afstand-2 graaf niet verbonden.quote:Op maandag 20 april 2009 23:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het duurde ff voordat ik je vraag snapte. Maar gewoon, het is verbonden als, dat er x aantal verbindingen zijn (die afhankelijk is het aantal punten)? Daar kun je toch een formuletje voor maken.
Je bent de tweedequote:Op maandag 20 april 2009 23:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
Omdat de vraag hier niet mag ontbreken:
Bloemkoolbootje
(Wat is in hemelsnaam een "bloemkoolbootje"?)
Eh, ja, nou, ok, tof.quote:Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb de oplossing denk ik al, de oorspronkelijke graaf moet verbonden zijn en tenminste één oneven cykel bevatten.
De achtergrond ook even: gegeven een graaf kun je een matrix A maken waarbij elke knoop een rij/kolom voorstelt en dan geldt A_ij = 1 als knoop i met knoop j verbonden is en A_ij = 0 anders. Voor de afstand-2 graaf kun je hetzelfde doen, dan krijg je de matrix A2. Ik wil bewijzen dat als A2 een polynoom is in A (dus geschreven worden als c0 + c1 * A + c2 * A˛ + ...) dat A dan constante rijsom heeft (ofwel dat elke knoop in de oorspronkelijke graaf evenveel kanten heeft).
Hoe vaak heb jij jezelf niet gepromoot Friekjequote:
Hey, ik ben een eikel in spé! Ik behoor hypocriet te zijn!quote:Op maandag 20 april 2009 23:30 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij jezelf niet gepromoot Friekje.
quote:
Oh, ja, sorry mijn fout. Want een echte filosofiestudent ben je niet, want anders was je wel in Utrecht gaan studerenquote:Op maandag 20 april 2009 23:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hey, ik ben eikel in spé! Ik behoor hypocriet te zijn!
Pffffrt, met jou praat ik ook niet meer.quote:Op maandag 20 april 2009 23:36 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oh, ja, sorry mijn fout. Want een echte filosofiestudent ben je niet, want anders was je wel in Utrecht gaan studeren![]()
![]()
.
Dat wil ze juistquote:Op maandag 20 april 2009 23:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Pffffrt, met jou praat ik ook niet meer.![]()
't Blijft een vrouw hč..quote:Op maandag 20 april 2009 23:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat wil ze juist![]()
Voorgelogen worden
Het antwoord op alle vragen zou ja zijn, argumentatie volgt nog. Er werd zelfs een beetje lacherig over gedaan, 'maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel verwacht'.quote:- Mag halverwege een semester nog besloten worden dat er een extra inleveropdracht komt?
- Mogen alle inleveropdrachten even zwaar meetellen voor het eindcijfer wanneer een van de opdrachten veel kleiner is?
- Is het redelijk dat, wanneer bij beantwoording van een vraag naar voorkennis verwezen wordt in plaats van dit uit te werken, 2/3de van de punten voor die vraag niet toegekend wordt (het gaat om uitleggen wat R˛ inhoudt, voor degenen die het wat zegt)?
- Mag een eerder goedgekeurd antwoord deels foutgerekend worden omdat anderen bij de tweede maal inleveren een uitgebreider antwoord hebben?
- Is het redelijk dat een fout op plek 1 anders wordt aangerekend dan wanneer diezelfde fout op plek 2 zou zijn gemaakt?
- Mag een docent punten aftrekken voor een opdracht omdat die deels in het Nederlands is gemaakt met het argument 'this is an English course', wanneer de schijn werd gewekt dat een Nederlandstalige docent de opdracht na zou kijken, ook wanneer het Nederlandstalige deel niet van belang is?
Nee.quote:- Mag halverwege een semester nog besloten worden dat er een extra inleveropdracht komt?
Afhankelijk van de vraag.quote:- Is het redelijk dat, wanneer bij beantwoording van een vraag naar voorkennis verwezen wordt in plaats van dit uit te werken, 2/3de van de punten voor die vraag niet toegekend wordt (het gaat om uitleggen wat R˛ inhoudt, voor degenen die het wat zegt)?
Nee. Daarom zie ik ook altijd graag een antwoordmodel na het tentamen.quote:- Mag een eerder goedgekeurd antwoord deels foutgerekend worden omdat anderen bij de tweede maal inleveren een uitgebreider antwoord hebben?
Ja afhankelijk van de vraag/deelopdracht/doelstelling kan dit uiteraard op een ander punt een cruciale fout zijn en eerder niet.quote:- Is het redelijk dat een fout op plek 1 anders wordt aangerekend dan wanneer diezelfde fout op plek 2 zou zijn gemaakt?
Ja (maar natuurlijk!). Je doet een engelstalige opleiding en volgt een engelstalig vak, wat verwacht je dan? Dat een Nederlandstalige docent de opdracht nakijkt maakt natuurlijk niks uit. Als een Chinese docent een opdracht nakijkt vind je het toch ook niet prettig dat jouw Chinese medestudenten de opdracht gemakshalve in het Chinees maken.quote:- Mag een docent unten aftrekken voor een opdracht omdat die deels in het Nederlands is gemaakt met het argument 'this is an English course', wanneer de schijn werd gewekt dat een Nederlandstalige docent de opdracht na zou kijken, ook wanneer het Nederlandstalige deel niet van belang is?
Was niet bij voorbaat bekend.quote:Ja, dit staat bij voorbaat al bekend (course manual) plus het is de beslissing van de docent. Dus zolang dit van te voren bekend is, is het gewoon onzin om dit punt aan te halen.
Vage vraagstelling, mastervak. Letterlijke vraag was 'explain what a pseudo-R˛ is', en mijn antwoord begon met 'it's an R˛ that ..' ipv 'it's a measure of goodness of fit that lies between 0 and 1 that ..' Een van mijn kritiekpunten was dat hij onder 0 kan komen, je kreeg dus een punt voor het noemen van een onjuistheid en zonder die onjuistheid te noemen kon je niet alle punten krijgen.quote:Afhankelijk van de vraag.
Iets andere vraag maar het antwoord was precies hetzelfde, eerst keer was in een inleveropdracht daarna in het tentamen.quote:Ja afhankelijk van de vraag/deelopdracht/doelstelling kan dit uiteraard op een ander punt een cruciale fout zijn en eerder niet.
Bij Nederlandstalige docenten lever ik dingen gewoon in het Nederlands in. Laatst ook een mondeling in het Nederlands gedaan. Wat is het probleem als de docent Nederlandstalig is?quote:Je doet een engelstalige opleiding en volgt een engelstalig vak, wat verwacht je dan?
Dat het behoorlijk oneerlijk is ten opzichte van je medestudenten en dat het tegen het internationaliserende karakter van de universiteit in gaat. Niet dat ik er een punt van zou maken, maar dat zijn gok ik de argumenten die je tegen je krijgt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:42 schreef GlowMouse het volgende:
Bij Nederlandstalige docenten lever ik dingen gewoon in het Nederlands in. Laatst ook een mondeling in het Nederlands gedaan. Wat is het probleem als de docent Nederlandstalig is?
Klopt.. Een student wiens moedertaal niet Nederlands en niet Engels is, is dus benadeeld hier (lees Chineesjes..).quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat het behoorlijk oneerlijk is ten opzichte van je medestudenten en dat het tegen het internationaliserende karakter van de universiteit in gaat. Niet dat ik er een punt van zou maken, maar dat zijn gok ik de argumenten die je tegen je krijgt.
Ze kunnen het nooit helemaal uitsluiten, maar het hoort niet vind ikquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:47 schreef Tegan het volgende:
Maar je moet maar voor lief nemen dat je sowieso benadeeld bent als je in een land gaat studeren waar je de taal niet spreekt...
Zo is dat. Bovendien moet een cijfer weergeven hoe goed je bent in een vak.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:47 schreef Tegan het volgende:
Maar je moet maar voor lief nemen dat je sowieso benadeeld bent als je in een land gaat studeren waar je de taal niet spreekt...
Ik vind dat je hier toch wel kort door de bocht gaat hoor. Moet je eens voorstellen wat voor een signaal de universiteit afgeeft wanneer zij dat argument 'this is an English course' versoepeld door te zeggen dat het goed is als studenten hier en daar Nederlandse stukken invoegen in hun tekst (ongeacht of het van belang is). Volgende stap is dat Nederlandse studenten te pas en te onpas Nederlandse stukken gaan invoegen omdat ze er toch wel vanuit gaan dat de docent dat goed vindt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:56 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zo is dat. Bovendien moet een cijfer weergeven hoe goed je bent in een vak.
Mannen met stropdasquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:45 schreef Friek_ het volgende:
Mocht trouwens morgen iemand me willen zien: ik sta in de middag samen met Fractie SAM met een standje voor gebouw D. Te herkennen aan een kale kop, stropdas, wit overhempje en skinny jeans.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:45 schreef Friek_ het volgende:
Mocht trouwens morgen iemand me willen zien: ik sta in de middag samen met Fractie SAM met een standje voor gebouw D. Te herkennen aan een kale kop, stropdas, wit overhempje en skinny jeans.
Wat heb je gedaan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:41 schreef John.Milton het volgende:
[..]Ik ben morgenmiddag ook in Dante te vinden. Zal eens kijken of ik je kan spotten. Ik ben duidelijk herkenbaar aan mijn blauw oog van het afgelopen weekend.
Sporten.quote:
Daar zullen we de tegenstander hebbenquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
We hadden een discussie die een beetje uit de hand liep.
Hihiquote:Op woensdag 22 april 2009 00:02 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Sporten.Kleine botsing met een tegenstander gehad.
Wat stom :/ en het is maar goed dat je er toch nog redelijk op tijd achter bent gekomen!quote:Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Nee, daarom.. Een vriendin van me was hier en die zat even op d'r BB en toen zag ik dat ze tentamenoproep had. Dus toen dacht ik: oh, zal ik ook wel hebben, ff kijken waar ik zit. En toen had ik er geen. En omdat ik dat zo vreemd vond ging ik bij m'n inschrijvingen kijken en daar staat ie niet meer tussen :/.
Die zat natuurlijk op het terras tegenover D te zoeken naar mensen die speurend rondkeken voor iemand met een kaal hoofd.quote:
Ik ook niet, kom er zojuist vandaan. Het enige dat ik zag waren die lui in blauwe truien, maar die hadden naast een blauwe trui aan, ook haar op hun hoofd dus daar zal hij wel niet tussen gezeten hebben.quote:
Kreeg net dit mailtje, jammer dat ik niet meer meekan.quote:On Friday 8 May Asset | Econometrics organises an excursion for all students enrolled in the course Orientation Econometrics to Aon.
As a group we will travel to Rotterdam, where Aon expects us around 13.30 hours. After a presentation Aon will show what econometricians do within their company. Both the technical aspect of the job as the non-techincal aspect (oral skills, etc.) will be discussed. Afterwards, Aon offers us a drink.
You can subscribe yourself until Wednesday 6 May by sending an e-mail to Info@Asset-Econometrics.nl. Please state in that mail whether you own a weekend or a week OV.
Participation is free of charge and any costs made for transportation will be compensated
In case of questions you can always ask them via mail or by visiting us in room E110.
Wat doe je nu al die tijdquote:Op woensdag 22 april 2009 18:23 schreef Tegan het volgende:
Damn, zal ik me weer inschrijven voor Econometrie (volgend jaar)?
Als je sowieso iets wilt doen, kun je kijken wat je het leukste vond. Als je al het idee had van dit wil ik de rest van mijn leven wel doen (zoals ik bij bem had). Als je de wiskundevakken leuker vond, kun je ook wiskunde gaan studeren. Dan heb je een stevigere basis met een leukere studie maar kun je hetzelfde werk doen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:02 schreef Tegan het volgende:
Ik werk nu ff full time bij mijn weekendbaantje met de intentie om 'iets' te gaan studeren in september.
Ik stond toch echt een tijdje met Jasmijn (nr. 2 bij Fractie SAM) daar mensen te werven.quote:
Zal nog eens leuk worden als je zegt dat dit gebeurd is maar de receptiemedewerkers geloven je niet. Volgens mij gaat hetzusjevan dan door het lint.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Nee, daarom.. Een vriendin van me was hier en die zat even op d'r BB en toen zag ik dat ze tentamenoproep had. Dus toen dacht ik: oh, zal ik ook wel hebben, ff kijken waar ik zit. En toen had ik er geen. En omdat ik dat zo vreemd vond ging ik bij m'n inschrijvingen kijken en daar staat ie niet meer tussen :/.
Heb ik ook al gezegd dat ik voor het verlagen van tentamenboetes ben?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Sterf. Weer 25 euro door de plee gespoeld en ik weet zeker dat het niet mijn schuld is.
Mja, vriendin heeft het dus ook al eens gehad en like i said: één tentamen in die week is een dag naar voren verzet. Geen idee hoe dat systeem daarop reageert.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd dat ik voor het verlagen van tentamenboetes ben?Maar ja, kan je frustratie wel begrijpen. Gelukkig is dat grapje bij mij nog niet voorgekomen. Snap ook echt niet hoe zo'n systeem dat ineens kan 'vergeten'.
Nou, ik zit officieel niet bij Fractie SAM, maar het is waar dat je daar er één kon winnen (mits je een geniaal idee instuurde). En och, anders had ik hem wel onder de tafel aan jou gegeven hoor.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:49 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zeg, bij jou kan ik een mini laptop winnen he?
BEM geeft een betere indicatie dan macro economie. Maar als je graag mee wilt naar dat bedrijf: je kunt mailen met je verhaal erbij en dat je volgend jaar wellicht weer wilt beginnen, en misschien mag je best mee. Voor zo'n bedrijf maakt het ook niet uit of er 30 of 31 mensen komen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:27 schreef Tegan het volgende:
Dat is positief, want het Economiedeel vond ik al weinig aan. Hm, toch maar ff verder kijken. Vond het alleen wel interessant om te zien wat econometristen op de werkvloer doen.
Ik vond BEM wel het tofste vak (ofwel, dat zou ik mijn hele leven wel willen doen).quote:Op woensdag 22 april 2009 21:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
BEM geeft een betere indicatie dan macro economie.
Dat is wel een leuk idee...quote:Maar als je graag mee wilt naar dat bedrijf: je kunt mailen met je verhaal erbij en dat je volgend jaar wellicht weer wilt beginnen, en misschien mag je best mee. Voor zo'n bedrijf maakt het ook niet uit of er 30 of 31 mensen komen.
In de bachelor heb je verder nog oriëntatie OR/MS, combinatorische optimalisering en de bachelorscriptie die echt leuk zijn in die richting (zelf vond ik het kansrekendeel ook leuk, maar dat is halverwege het tweede jaar ook afgelopen). De master OR/MS is een ander verhaal, die zit vol leuke vakken. Als je niet de financiële kant opgaat denk ik dat je beter af bent met een bachelor wiskunde met een master OR/MS omdat je de lastige dingen dan beter kunt begrijpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vond BEM wel het tofste vak (ofwel, dat zou ik mijn hele leven wel willen doen).
idd, ze worden nu wel wat lastigquote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef hetzusjevan het volgende:
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE A.." JA!
Nondeju. En ik heb niet eens gestemd.
Vooral aan het nutteloos flyeren. Ik kan wel een oplossing bedenken die vriendelijker voor het milieu is en waar je ook nog eens geld aan kan verdienen als UvT zijndequote:Op donderdag 23 april 2009 17:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ja Friek_, ga jij wat tegen die campusspam doen?
Ik stond gister mee te helpen en iedereen gaf dat antwoord inderdaad puur om er vanaf te zijn.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef hetzusjevan het volgende:
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE A.." JA!
Nondeju. En ik heb niet eens gestemd.
Eigenlijk vind ik dat best treurig. Gister stond ik namelijk ook met die flesjes van Fractie SAM te smijten puur om even in de smaak te vallen.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:24 schreef John.Milton het volgende:
Nu haal je mensen met een lolly over om voor je te stemmen. Veel studenten waren nog niet eens op de hoogte dat er überhaupt verkiezingen waren en wisten nog minder waarvoor er gestemd kan worden.
Erg vet trouwens.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:56 schreef arj1o1 het volgende:
Binnenkort gesprek over Mphil/Phd! Misschien mijn aanwezigheid op de UvT nog wat langer rekken
Laat jezelf zien tijdens je studie en je komt al heel ver kan ik je zeggenquote:Op donderdag 23 april 2009 19:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Erg vet trouwens.Zou willen dat ook mocht doen.
Netjes!quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Jahahahahaahaaaaa, 53 stemmen vs 14 voor m'n concurrent!Keiiiiiiiiiihard binnen.
Ik vind het goed. Het niveau mag wel wat omhoog. Mensen die goed presteren op de UvT zelf moeten ook gewoon zulke mogelijkheden krijgen. Laat de beste x % maar gratis studeren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:17 schreef automatic_ het volgende:
Plasterk wil opheldering over actie UvT
TILBURG - Minister Plasterk van Onderwijs gaat met zijn collega van Binnenlandse Zaken opheldering vragen over een stunt van de Universiteit van Tilburg (UvT). De universiteit wil aan bollebozen geen collegegeld vragen.
Zo probeert de UvT studenten te werven die met een gemiddeld cijfer van 7,5 of hoger het vwo afsluiten. Vanaf september mogen die toppers dan gratis komen studeren.
Als dat echt goed gaat krijgen ze ook het tweede jaar gratis. De actie wordt mede betaald uit het provinciefonds. En dat is volgens Plasterk niet de bedoeling.
Wat vinden jullie eigenlijk van deze actie?
Het is de vraag of deze actie daaraan bijdraagt. Hoeveel mensen zullen hierdoor nu naar de UvT getrokken worden? Laten het er drie per opleiding zijn, dat ga je echt niet merken in werkgroepen. Zouden ze echt wat aan het niveau willen doen, zouden ze het tweede beursjaar afhankelijk moeten maken van de studieresultaten van het eerste jaar. Nu is het BSA halen voldoende om ook dat tweede jaar gratis te studeren. Trek vijf procentpunt af van de beloning voor ieder niet bepaald studiepunt en voor ieder cijfer onder de 8 en je stelt ze ook na het vwo nog voor een uitdaging. Door de besparing kun je weer extra mensen een beurs geven ook.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:32 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik vind het goed. Het niveau mag wel wat omhoog.
Heb je daar een bron voor toevallig? Dit persbericht doet mij anders vermoeden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nu is het BSA halen voldoende om ook dat tweede jaar gratis te studeren.
quote:En krijg je vervolgens in het 1e jaar een positief Bindend Studie Advies dan hoef je ook het tweede jaar geen collegegeld te betalen.
Waarom financieren ze dan gewoon niet de masters? Je krijgt maar vier jaar studiefinanciering en een jaartje gratis daarna kan iedereen gebruiken. Maar goed, ze willen natuurlijk het talent in Tilburg houden en niet naar Amsterdam laten vertrekken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:48 schreef GlowMouse het volgende:
Het is ook vreemd dat dit met belastinggeld gefinancierd wordt. Als het er nou om ging talent binnen Nederland te houden, maar nu laten ze provincies met elkaar concurreren.
Precies, als je twijfelt dan wil ruim 3000 euro het verschil wel maken. Als je nominaal studeert, heb je tijdens je gehele studie gewoon maandelijks 62,50 extra te besteden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:29 schreef Tegan het volgende:
Ik zou echt wel genoegen nemen met een andere Uni/soortgelijke studie als ik me daarmee niet in de schulden steek...
Hahaquote:Op zaterdag 25 april 2009 14:48 schreef Tegan het volgende:
Waarom is het UU-topic dood, en is er geen TU/e-topic? Ik kan toch niet zonder Fok!vriendjes op mijn nieuwe Uni!
</zeurmode>
Ik verwacht dat de impact van een dergelijke advertentie erg klein is. Ze kunnen beter adverteren bij middelbare scholen en daar voorlichting geven.quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:58 schreef GlowMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Advertentie op de voorpagina van de Telegraaf, dat zal een lieve duit gekost hebben.
wat een enorme geldverkwisting en dan ook nog de telegraafquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:58 schreef GlowMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Advertentie op de voorpagina van de Telegraaf, dat zal een lieve duit gekost hebben.
Het valt me nog mee, met een rekending op de Telegraafsite kom ik op ongeveer 8000 euro uit als ze geen korting krijgen (twee kolommen breed, 6cm hoog, voorpagina).quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:01 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de impact van een dergelijke advertentie erg klein is. Ze kunnen beter adverteren bij middelbare scholen en daar voorlichting geven.
Dat Engels was soms idd om te huilenquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het valt me nog mee, met een rekending op de Telegraafsite kom ik op ongeveer 8000 euro uit als ze geen korting krijgen (twee kolommen breed, 6cm hoog, voorpagina).
Maar ja, de opleiding moest en zou in het Engels gegeven worden (ectrie heb ik het nu over), het loopt geen storm, dus dan moet je wat. Maar welke Nederlander wil er nou in het Engels college krijgen als de docenten beter Nederlands spreken? En welke buitenlander gaat nu naar Tilburg om een bachelor te volgen? Een master kan ik me nog voorstellen, maar een bachelor is toch voor achttienjarigen en dan blijf je of liever eerst in eigen land of je gaat gelijk naar een universiteit met een grote naam.
Dat is toch een schijntje, voor 2,5 ton heb je nog geeneens een fatsoenlijke Ferrari.quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:30 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zat net wat stukken van de univeristeitsraad te bekijken. Blijkt dat die nieuwe logo's op het K-gebouw in totaal 2,5 ton gekost hebben.
Daarvoor moet je wel dat hoge dak opquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:04 schreef Tegan het volgende:
De volgende logo's maak ik wel voor 100k.
13.000 kilogram staal is natuurlijk niet goedkoopquote:De gezamenlijke inspanning van Dienst Facilitaire Bedrijven van de UvT, het Tilburgse ontwerpbureau Kinkorn en 3-Tac lichttechniek uit Oss, leverde een prachtige en stevige constructie op met het lieve gewicht van totaal zo'n 13.000 kilo. De neoninstallatie is 25 meter breed en de grootste letters zijn 4,5 meter hoog.
En dus ook een rolmodel! Ohohoh wat laten ze lopen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:00 schreef Tegan het volgende:
Met mij hadden ze een meisje en een allochtoon in een!
Geen idee of dat echt verplicht is, als de nood hoog is en beta's lastig te krijgen zijn, is er soms geen keusquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:59 schreef Tegan het volgende:
Moet je niet verplicht die eerstegraads/tweedegraads bevoegdheid hebben?
Normaalgesproken heeft een school wel precies genoeg docenten. Ik geef je trouwens meer kans als je gewoon zelf bij een school langsgaat.quote:Op zondag 26 april 2009 14:11 schreef pickup52 het volgende:
Is de nood niet altijd redelijk hoog in het onderwijs?
Op sommige plekken wel jaquote:Op zondag 26 april 2009 14:11 schreef pickup52 het volgende:
Is de nood niet altijd redelijk hoog in het onderwijs?
Houd ook rekening met het budget, als het net gaat dan gaan ze echt niemand aannemen want het is vaak al krap. Zeker niet iemand die ze niet kennen en niet de juiste papieren heeft.quote:
bedankt voor de tips, hoever zat jij in je studie toen je dat bijbaantje had?quote:Op zondag 26 april 2009 14:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Houd ook rekening met het budget, als het net gaat dan gaan ze echt niemand aannemen want het is vaak al krap. Zeker niet iemand die ze niet kennen en niet de juiste papieren heeft.
Ligt ook aan het vak. Volgens mij zou ik ook met m'n bachelor het vak levensbeschouwing kunnen geven aan die leerlingen. Lijkt me wel leuk trouwens.quote:
Halverwege het derde bachelorjaar. Maar ik kende de school en wist dat ze iemand nodig hadden waar ze ook zo weer vanaf konden komen. En ik had een mooi gemiddelde, want ik zie niet iedereen naast zjin studie de vwo-wiskunde nog behandelen.quote:Op zondag 26 april 2009 14:32 schreef pickup52 het volgende:
[..]
bedankt voor de tips, hoever zat jij in je studie toen je dat bijbaantje had?
Ooo ja, dat heeft er ook wel mee te makenquote:Op zondag 26 april 2009 14:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ligt ook aan het vak. Volgens mij zou ik ook met m'n bachelor het vak levensbeschouwing kunnen geven aan die leerlingen. Lijkt me wel leuk trouwens.
In ieder geval bijdetijds. Ik heb je trouwens nog steeds niet gespot op de UvT, je mag echt van geluk spreken.quote:
Fieuw!quote:Op donderdag 30 april 2009 01:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In ieder geval bijdetijds. Ik heb je trouwens nog steeds niet gespot op de UvT, je mag echt van geluk spreken.
quote:
Even een rondje maken, kijken of er in mijn afwezigheid nog muisjes gedanst haddenquote:Op donderdag 30 april 2009 02:57 schreef aardappel het volgende:
[..]
wat je da nom 1 uur nog op fok doet is een vraaaaaaaaaag
Ik dans altijd op tafel als jij er niet bentquote:Op donderdag 30 april 2009 11:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Even een rondje maken, kijken of er in mijn afwezigheid nog muisjes gedanst hadden
Ik had het over figuurlijke muisjes. Voor echte muisjes hebben we dit maar vandaag met een oranje blokje kaas.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:05 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik dans altijd op tafel als jij er niet bent
piepquote:Op donderdag 30 april 2009 11:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik had het over figuurlijke muisjes. Voor echte muisjes hebben we dit maar vandaag met een oranje blokje kaas.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 april 2009 20:44 schreef Tegan het volgende:
Die bedkamer is wel tof. Ik wil ook wel een kamer waarvan de hele vloer een matras is
.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:00 schreef crossover het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om op de UvT een aantal vakken van psychologie te volgen, als je op het HBO zit en een minor wil samenstellen?
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:06 schreef crossover het volgende:
Ik heb al een decaan en een docent die een vak geeft wat me leuk lijkt benaderd. Vanuit mijn opleiding is het als het goed is mogelijk om zelf vakken aan een andere hogeschool of universiteit te kiezen en die te volgen. Maar dit moet dan op de betreffende uni ook kunnen, lijkt me. En ik kan niet echt iets op de site van de uvt vinden..
Kan ik nu mijn zus niet meenemenquote:Beste <naam>,
Bedankt voor jouw bezoek aan de studievoorlichtingssite van de TU/e.
Je hebt je aangemeld voor:
de late beslissersdag voor vwo'ers 11 juni 2009
- Opleidingsprogramma Late beslissersdag - Technische Wiskunde
Deze email is je toegangskaartje tot het evenement, dus print dit uit en neem het mee.
Met vriendelijke groet,
Peggy de Boode
Technische Universiteit Eindhoven
Ik ben eigenlijk al te laat met deze grap, maar als jij een late beslisser bent dan mogen zij dat ook best zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:11 schreef Tegan het volgende:
Heel leuk, maar hoe laat, waar moet ik zijn dan?!
Maw, op de TU/e is dat vak helemaal onmogelijk?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:09 schreef GlowMouse het volgende:
Schokkend, dit vak is een echt struikelvak in Tilburg (vaak halen maar 5 mensen het in 1x), en wordt hetzelfde in 6 ipv 3 ECTS gegeven.
Tof. Ik had de hele tijd dat ik die dingen aan het uitzoeken was veel zin om weer te beginnen. Nu ben ik een beetje bang dat ik hard ga falen ookal had het falen dit jaar andere redenen dan mijn capaciteiten. Ik wacht nu rustig af en zie wel. Wil gewoon echt graag dat het goedkomt.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:17 schreef GlowMouse het volgende:
Of het tentamen is makkelijker. Er lijkt in ieder geval veel meer stof doorheen te gaan. Ik heb de inhoud van veel vakken bekeken, en als je de finance-kant toch niet opwilt is het een hele mooie opleiding.
Hm, het werkt niet helemaal zoals ik zou willen...quote:2.1 Studieprogramma’s eerste jaar
Onderstaande tabel bevat het studieprogramma van het eerste jaar van de bacheloropleiding Technische Wiskunde. Per regel staan vermeld de blokken, de vakcode, de vaknaam en het aantal studiepunten. De propedeuse omvat 60 studiepunten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17Blok Code Vak Punten
A 2F813 Practicum Mathematica 1
A 2WA04 Inleiding analyse 3
A-C 2H003 Wiskundepracticum 0
A-C 2WF06 Verzamelingenleer en algebra 6
A-C 2WF07 Lineaire algebra A 6
A-C 2Z820 Programmeren 1 4
B-C 2WA05 Analyse in 1D 6
B-C 3AA40 Mechanica 1 3
C 2WH00 Inleiding modelleren 1
D 1C161 Inleiding kwantitatieve aspecten van de bedrijfskunde 2
D-E 2WA14 Analyse in nD 5
D-F 2WH01 Modelleren A 5
D-F 2WS04 Kansrekening en statistiek 6
D-F 2Z830 Programmeren 2 4
E-F 2WA15 Vectoranalyse 5
E-F 2WF08 Lineaire algebra B 3
2.2 Studieprogramma tweede jaar
Onderstaande tabel bevat het studieprogramma van het tweede jaar van de bacheloropleiding Technische Wiskunde. Per regel staan vermeld de blokken, de vakcode, de vaknaam en het aantal studiepunten. Het tweede jaar omvat 60 studiepunten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17Blok Code Onderwijseenheid Studiepunten
A 2WF10 Algebra 2 3
A-B 2WA16 Approximatie in functieruimten 3
A-B 2WS05 Mathematische statistiek 3
A-C 2WH02 Modelleren B 6
A-C 2WB04 Stochastische processen 6
B-C 2WB05 Simulatie 3
B-C 2WN05 Inleiding numerieke analyse 3
C 2F520 Combinatoriek 3
D-E 0A285 Ingenieur van beroep 3
D-E 2WA17 Gewone differentiaalvergelijkingen 3
D-E 2WF09 Lineaire algebra C 3
D-E 2WO11 Optimalisering in Rn 3
D-F 2WH03 Modelleren C 6
D-F 2WN17 Numerieke lineaire algebra 6
F 2H600 Wiskunde en praktijk in historisch perspectief 3
F 2WA18 Partiële differentiaalvergelijkingen 3
2.3 Studieprogramma derde jaar
Onderstaande tabel bevat het studieprogramma van het derde jaar (collegejaar ) van de bacheloropleiding Technische Wiskunde. Per regel staan vermeld de blokken, de vakcode, de vaknaam en het aantal studiepunten. Het derde jaar omvat 60 studiepunten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21Blok Code Onderwijseenheid Studiepunten
A-B 2IP55 Software engineering 3
A-C 0A285 Ingenieur van beroep 3
A-C 2P610 Optimalisering in Rn 4
A-C 2WN17 Numerieke lineaire algebra 6
A-C Minorvakken 15
D 2WC15 Discrete wiskunde 3
D-E 2Y480 Functietheorie 3
D-E 2WO10 Optimalisering in netwerken 3
D-E 2WS14 Regressie en variantie-analyse 3
D-F 2WH05 Bachelorcolloquium 1
E-F 2J008 Bachelorproject ** 8
F 2H154 Modelleren 5-D: afronding portfolio * 2
F 2H600 Wiskunde en praktijk in historisch perspectief 3
Keuze *** 3
D-E 2WA19 Theoretische mechanica 3
D-E 2WF12 Algebra 3 3
D-E 2WO09 Modelleren van LP problemen 3
D-E 2WN18 Wiskundige methoden in de signaalverwerking 3
D-E 2WS15 Toegepaste kansrekening 3
D-E 2WS16 Bedrijfszekerheid 3
Heb ik ook altijd een godsgruwelijke hekel aan.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Baah. En het komt vast wel allemaal goed, ik weet het, maar nu maak ik me er gewoon heel erg druk om. Ik haat einde collegejaar.. altijd alles tegelijk
.
Net alsof ze het erom doen hč.. lekker alle deadlines in dezelfde week of idd op dezelfde dag plaatsenquote:Op maandag 4 mei 2009 11:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd een godsgruwelijke hekel aan.Zeker als docenten de inleverdatum net als alle docenten op precies dezelfde dag plaatsen. Ik stress met je mee iig.
Hoog tijd om eens onze hooivorken en toortsen van de zolder te halen en de desbetreffende docenten goed achterna te zitten. Krijgen zij ook een beetje het gevoel wat men krijgt van dergelijke deadlines.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:50 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Net alsof ze het erom doen hč.. lekker alle deadlines in dezelfde week of idd op dezelfde dag plaatsen.
Heeft er niks mee te maken, hoor je me?! NIKS!quote:Op maandag 4 mei 2009 13:17 schreef GlowMouse het volgende:
Klaag niet, over drie weken heb ik tentamen voor een vak dat ik nog voor iets meer dan de helft compleet moet bestuderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een maand of drie geleden ben ik daaraan begonnen en heb ik ook wat advies ingewonnen mbt Ephorus. Het is niet geheel zwart/wit. Maar omdat ik zo aan het werk ga en dan ook een diploma wil hebben, denk ik dat ik hem maar gewoon in ga sturen. Daarna ga ik uiteraard wel kijken hoe ik Ephorus de boel laat verwijderen.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:23 schreef Tegan het volgende:
Hej GlowMouse, las gister je bezwaarschrift-topic nog eens. Hoe is het met je Master Scriptie?
Maak maar een echt TU-topic voor alle TU'ers tesamen. Daar zul je je ook vast tussen thuisvoelen je weet dat er op een TU ander volk rondloopt dan op de UvT?quote:Op maandag 4 mei 2009 19:27 schreef Tegan het volgende:
Zullen we niet hier het UvT & TU/e-topic van maken?!
Oeh, keep me updated!quote:Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een maand of drie geleden ben ik daaraan begonnen en heb ik ook wat advies ingewonnen mbt Ephorus. Het is niet geheel zwart/wit. Maar omdat ik zo aan het werk ga en dan ook een diploma wil hebben, denk ik dat ik hem maar gewoon in ga sturen. Daarna ga ik uiteraard wel kijken hoe ik Ephorus de boel laat verwijderen.
Daar ben ik me van bewust. Ik heb zelfs het vermoeden dat er bijna geen TU/e'ers zijn op Fok, maar meer op Tweakers enzo... (Waarom ik er dus nog geen heb gemaakt...)quote:[..]
Maak maar een echt TU-topic voor alle TU'ers tesamen. Daar zul je je ook vast tussen thuisvoelen je weet dat er op een TU ander volk rondloopt dan op de UvT?
Ben je alleen van het kijken, of ook van het foto's maken?quote:
Alleen van het kijken. Foto's zijn ook wel mooi, maar dan eigenlijk alleen als ze met een goede 20+MP camera gemaakt zijn zodat je nog wat detail ziet. Beetje zoals hier of hier. Met een verrekijker kun je denk ik echt uren rondkijken wat er in de stad gebeurt.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:11 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ben je alleen van het kijken, of ook van het foto's maken?
Ik bedacht me dat ik toch nog op een ander stuk wilde reageren, en toen was het stom om een nieuwe post te makenquote:
Het is een vriendin van mijn moeder. Maar als je het heel lief vraagt, dan kunnen we daar wel meeten op het dakquote:
quote:Open als studiezaal op
* 1 t/m 3 mei van 10.00 -17.00 uur
* 4 mei 17.30 - 21.30 uur (reguliere dienstverlening tussen 8.00 en 17.30 uur)
* 5 mei van 10.00 -17.00 uur (Bevrijdingsdag)
* 21 t/m 24 mei van 10.00 -17.00 uur (Hemelvaart)
* 30 mei van 10.00 -17.00 uur (Pinksterzaterdag)
* zaterdagen van 18 juli t/m 29 augustus van 10.00 -17.00 uur (vakantieperiode)
Ik heb 7 tentamens en van meer dan de helft heb ik nog niets bestudeerd, gewoon omdat ik geen tijd heb gehad om de boeken te lezen tussendoor.. door al die kutprojecten en toei eromheenquote:Op maandag 4 mei 2009 13:17 schreef GlowMouse het volgende:
Klaag niet, over drie weken heb ik tentamen voor een vak dat ik nog voor iets meer dan de helft compleet moet bestuderen
Welke vakken moet je?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb 7 tentamens en van meer dan de helft heb ik nog niets bestudeerd, gewoon omdat ik geen tijd heb gehad om de boeken te lezen tussendoor.. door al die kutprojecten en toei eromheen.
Social Cognition, Group Dynamics, MTO-B, MTO-D, Testtheorie, Media Use in Organisations, User Interface Designquote:
Oefquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Social Cognition, Group Dynamics, MTO-B, MTO-D, Testtheorie, Media Use in Organisations, User Interface Design.
Ik heb misschien van elk boek één hoofdstuk gelezen maar dat was het dan ook wel.. Dus nee. Ik loop behoorlijk achterquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Oef
Heb je het GD boek al uit of niet?
Ik moet MTO C (die mag ik volgende week woensdag doen, mijn eerste zit), A+E, GD, Wetenschapsfilo en Cultuurpsy
Ik heb het boek voor GD al helemaal gelezen (net gisteren mee klaar), MTO ben ik nu dus mee bezig. Wetenschap en cultuur heb ik nog weinig aan gedaan maar ik heb straks 2 weken tot A+E en GD, dan 2 tot wetenschap en dan 3 tot cultuur dus ik hoef niet heel erg te haasten gelukkig.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:18 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb misschien van elk boek één hoofdstuk gelezen maar dat was het dan ook wel.. Dus nee. Ik loop behoorlijk achter. Practicum Psychologisch Onderzoek neemt veel tijd in beslag en heb voor een ander vak ook nog een groot project lopen die ook nog niet af is.. Dus ik denk dat ik veel herkansingen heb deze periode
.
En jij?Beetje goed voorbereid inmiddels?
Neequote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Zou ik volstaan met alleen de samenvattingen achterin van GD?
Oke, en hoelang duurt het lezen van dat boek ongeveerquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:43 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Needan mis een boel dingen, oa Gustave Le Bon en zijn gedoe enzo.
Niet om je te ontmoedigen!
Ehm nou ik heb ook alles samengevat en ik deed 2 tot 3 uur over 1 hoofdstukquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oke, en hoelang duurt het lezen van dat boek ongeveer? Ik ga denk ik het boek een beetje doorbladeren en vooral de begrippen even goed bestuderen, en belangrijke dingen ertussenuit proberen te scheppen.
Mentaliteit..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat gaat me dus niet meer lukken. Dan doe ik de her wel van die, vind het toch een k*tvak
.
quote:Op woensdag 26 november 2008 12:20 schreef GlowMouse het volgende:
MTO-C
Het duurt maar even
MTO-C
Als je het verprutst dan komt het omdat je het te weinig aandacht hebt gegeven
MTO-C
Iedereen wil het beleven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |