Als je sowieso iets wilt doen, kun je kijken wat je het leukste vond. Als je al het idee had van dit wil ik de rest van mijn leven wel doen (zoals ik bij bem had). Als je de wiskundevakken leuker vond, kun je ook wiskunde gaan studeren. Dan heb je een stevigere basis met een leukere studie maar kun je hetzelfde werk doen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:02 schreef Tegan het volgende:
Ik werk nu ff full time bij mijn weekendbaantje met de intentie om 'iets' te gaan studeren in september.
Ik stond toch echt een tijdje met Jasmijn (nr. 2 bij Fractie SAM) daar mensen te werven.quote:
Zal nog eens leuk worden als je zegt dat dit gebeurd is maar de receptiemedewerkers geloven je niet. Volgens mij gaat hetzusjevan dan door het lint.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Nee, daarom.. Een vriendin van me was hier en die zat even op d'r BB en toen zag ik dat ze tentamenoproep had. Dus toen dacht ik: oh, zal ik ook wel hebben, ff kijken waar ik zit. En toen had ik er geen. En omdat ik dat zo vreemd vond ging ik bij m'n inschrijvingen kijken en daar staat ie niet meer tussen :/.
Heb ik ook al gezegd dat ik voor het verlagen van tentamenboetes ben?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Sterf. Weer 25 euro door de plee gespoeld en ik weet zeker dat het niet mijn schuld is.
Mja, vriendin heeft het dus ook al eens gehad en like i said: één tentamen in die week is een dag naar voren verzet. Geen idee hoe dat systeem daarop reageert.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd dat ik voor het verlagen van tentamenboetes ben?Maar ja, kan je frustratie wel begrijpen. Gelukkig is dat grapje bij mij nog niet voorgekomen. Snap ook echt niet hoe zo'n systeem dat ineens kan 'vergeten'.
Nou, ik zit officieel niet bij Fractie SAM, maar het is waar dat je daar er één kon winnen (mits je een geniaal idee instuurde). En och, anders had ik hem wel onder de tafel aan jou gegeven hoor.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:49 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zeg, bij jou kan ik een mini laptop winnen he?
BEM geeft een betere indicatie dan macro economie. Maar als je graag mee wilt naar dat bedrijf: je kunt mailen met je verhaal erbij en dat je volgend jaar wellicht weer wilt beginnen, en misschien mag je best mee. Voor zo'n bedrijf maakt het ook niet uit of er 30 of 31 mensen komen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:27 schreef Tegan het volgende:
Dat is positief, want het Economiedeel vond ik al weinig aan. Hm, toch maar ff verder kijken. Vond het alleen wel interessant om te zien wat econometristen op de werkvloer doen.
Ik vond BEM wel het tofste vak (ofwel, dat zou ik mijn hele leven wel willen doen).quote:Op woensdag 22 april 2009 21:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
BEM geeft een betere indicatie dan macro economie.
Dat is wel een leuk idee...quote:Maar als je graag mee wilt naar dat bedrijf: je kunt mailen met je verhaal erbij en dat je volgend jaar wellicht weer wilt beginnen, en misschien mag je best mee. Voor zo'n bedrijf maakt het ook niet uit of er 30 of 31 mensen komen.
In de bachelor heb je verder nog oriëntatie OR/MS, combinatorische optimalisering en de bachelorscriptie die echt leuk zijn in die richting (zelf vond ik het kansrekendeel ook leuk, maar dat is halverwege het tweede jaar ook afgelopen). De master OR/MS is een ander verhaal, die zit vol leuke vakken. Als je niet de financiële kant opgaat denk ik dat je beter af bent met een bachelor wiskunde met een master OR/MS omdat je de lastige dingen dan beter kunt begrijpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vond BEM wel het tofste vak (ofwel, dat zou ik mijn hele leven wel willen doen).
idd, ze worden nu wel wat lastigquote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef hetzusjevan het volgende:
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE A.." JA!
Nondeju. En ik heb niet eens gestemd.
Vooral aan het nutteloos flyeren. Ik kan wel een oplossing bedenken die vriendelijker voor het milieu is en waar je ook nog eens geld aan kan verdienen als UvT zijndequote:Op donderdag 23 april 2009 17:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ja Friek_, ga jij wat tegen die campusspam doen?
Ik stond gister mee te helpen en iedereen gaf dat antwoord inderdaad puur om er vanaf te zijn.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef hetzusjevan het volgende:
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE AL GESTEMD?" Ja.
"HEB JE A.." JA!
Nondeju. En ik heb niet eens gestemd.
Eigenlijk vind ik dat best treurig. Gister stond ik namelijk ook met die flesjes van Fractie SAM te smijten puur om even in de smaak te vallen.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:24 schreef John.Milton het volgende:
Nu haal je mensen met een lolly over om voor je te stemmen. Veel studenten waren nog niet eens op de hoogte dat er überhaupt verkiezingen waren en wisten nog minder waarvoor er gestemd kan worden.
Erg vet trouwens.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:56 schreef arj1o1 het volgende:
Binnenkort gesprek over Mphil/Phd! Misschien mijn aanwezigheid op de UvT nog wat langer rekken
Laat jezelf zien tijdens je studie en je komt al heel ver kan ik je zeggenquote:Op donderdag 23 april 2009 19:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Erg vet trouwens.Zou willen dat ook mocht doen.
Netjes!quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Jahahahahaahaaaaa, 53 stemmen vs 14 voor m'n concurrent!Keiiiiiiiiiihard binnen.
Ik vind het goed. Het niveau mag wel wat omhoog. Mensen die goed presteren op de UvT zelf moeten ook gewoon zulke mogelijkheden krijgen. Laat de beste x % maar gratis studeren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:17 schreef automatic_ het volgende:
Plasterk wil opheldering over actie UvT
TILBURG - Minister Plasterk van Onderwijs gaat met zijn collega van Binnenlandse Zaken opheldering vragen over een stunt van de Universiteit van Tilburg (UvT). De universiteit wil aan bollebozen geen collegegeld vragen.
Zo probeert de UvT studenten te werven die met een gemiddeld cijfer van 7,5 of hoger het vwo afsluiten. Vanaf september mogen die toppers dan gratis komen studeren.
Als dat echt goed gaat krijgen ze ook het tweede jaar gratis. De actie wordt mede betaald uit het provinciefonds. En dat is volgens Plasterk niet de bedoeling.
Wat vinden jullie eigenlijk van deze actie?
Het is de vraag of deze actie daaraan bijdraagt. Hoeveel mensen zullen hierdoor nu naar de UvT getrokken worden? Laten het er drie per opleiding zijn, dat ga je echt niet merken in werkgroepen. Zouden ze echt wat aan het niveau willen doen, zouden ze het tweede beursjaar afhankelijk moeten maken van de studieresultaten van het eerste jaar. Nu is het BSA halen voldoende om ook dat tweede jaar gratis te studeren. Trek vijf procentpunt af van de beloning voor ieder niet bepaald studiepunt en voor ieder cijfer onder de 8 en je stelt ze ook na het vwo nog voor een uitdaging. Door de besparing kun je weer extra mensen een beurs geven ook.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:32 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik vind het goed. Het niveau mag wel wat omhoog.
Heb je daar een bron voor toevallig? Dit persbericht doet mij anders vermoeden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nu is het BSA halen voldoende om ook dat tweede jaar gratis te studeren.
quote:En krijg je vervolgens in het 1e jaar een positief Bindend Studie Advies dan hoef je ook het tweede jaar geen collegegeld te betalen.
Waarom financieren ze dan gewoon niet de masters? Je krijgt maar vier jaar studiefinanciering en een jaartje gratis daarna kan iedereen gebruiken. Maar goed, ze willen natuurlijk het talent in Tilburg houden en niet naar Amsterdam laten vertrekken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:48 schreef GlowMouse het volgende:
Het is ook vreemd dat dit met belastinggeld gefinancierd wordt. Als het er nou om ging talent binnen Nederland te houden, maar nu laten ze provincies met elkaar concurreren.
Precies, als je twijfelt dan wil ruim 3000 euro het verschil wel maken. Als je nominaal studeert, heb je tijdens je gehele studie gewoon maandelijks 62,50 extra te besteden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:29 schreef Tegan het volgende:
Ik zou echt wel genoegen nemen met een andere Uni/soortgelijke studie als ik me daarmee niet in de schulden steek...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |