Pfoe, lastig verhaal hoor.. Kan er inhoudelijk even niet zo op reageren (ben echt te moe om er iets zinnigs uit te laten komen) maar wil je wel sterkte wensen met deze situatie!quote:Op donderdag 16 april 2009 19:29 schreef Linda2205 het volgende:
Mag ik me hier als mama-to-be en pasgeworden stiefmama ook melden? Nogal lastig verhaal namelijk en ik zoek een beetje advies van buitenstaanders.
Mijn vriend heeft dus, waarschijnlijk, een dochtertje van 3. Waarschijnlijk, omdat de moeder ondertussen ook nog een ander had, maar tegen m'n vriend zei dat het van hem was. Maar hij is nooit 100% zeker geweest, vooral niet doordat er nooit een test gedaan is om het te bevestigen.
Nu waren we 2e paasdag bij de oma van dat meisje, en zij was er ook. Ik had d'r al 1x gezien en ik had al via d'r oma gehoord dat het een beetje een rare boel daar thuis is. Kindje is ongeveer 2.5week per maand bij oma. Mama zet d'r voor de tv en kijkt er weinig naar om. Toen ze door oma terug gebracht werd naar huis op 2e paasdag klampte ze zich helemaal aan mij vast en riep steeds: ik wil niet naar huis, mama is niet mijn vriendin! Vind ik opzich vreemd voor een kindje van 3, tegenover iemand die ze amper kent.
Nu heeft die moeder een ongeluk gehad, 2e paasdag 's avonds laat. Ruggenwervel op borsthoogte gebroken. Is ondertussen geopereerd en komt ook allemaal wel weer goed, maar moet een tijd in het ziekenhuis blijven. En nu kunnen wij ineens oppassen. Doe ik graag, echt waar. Kindje is een schat en die kan er natuurlijk ook niks aan doen. Maar ergens vind ik het ook irritant dat het contact altijd alleen maar via die oma gaat, wij er zelf langs moeten gaan omdat we anders niks horen, maar nu zoiets gebeurd zijn wij wel ineens goed genoeg. Ik wil niet dat mijn vriend alleen maar gebruikt wordt en na een paar dagen/weken weer met "lege" handen staat.
Ik heb ook al vaak tegen mijn vriend gezegd dat hij het moet laten testen, omdat er dan in ieder geval zekerheid is, maar hij denkt nu ook aan onze baby en is dan bang dat hij die niet genoeg kan geven omdat er dan een flinke berg alimentatie die kant op gaat. Klinkt cru, maar ergens kan ik dat ook wel begrijpen. En nu weten we allebei niet wat we er mee aan moeten...![]()
Advies iemand? En sorry voor het lange verhaal trouwens, maar moest het ergens kwijt. Als dit niet het goede topic was, dan sorry
Zo leuk om te lezen dat het gewoon heel goed met je gaat, Daviniaquote:Op donderdag 16 april 2009 17:54 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn, freecell!
macka, mag ik vragen wat er mis is met je ogen?
deze mama voelt zich ook goedeli is superlief en schattig, gaat goed op het kdv, ja, helemaal top!
Kindje is destijds erkend door die andere man. Mijn vriend had al aangegeven voor dat de zwangerschap bekend was dattie niet meer met haar verder wilde (was ook geen relatie, meer een scharrel). Hij is wel heel erg betrokken geweest bij de zwangerschap en ook later nog. Geholpen, zowel financieel als door er te zijn en te zorgen dat ze hem leert kennen.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Linda, wat een heftig verhaal. Heeft je vriend het 3-jarige kindje destijds ook erkend? En zijn er afspraken over gemaakt? Als het het beste is voor het meiske zou ik absoluut proberen meer inspraak te krijgen. het gaat wel om een leventje wat heel kwetsbaar is. En misschien kost dat dan een bak met geld. So be it (?) Of zeg ik nu heel iets fouts? Ik vind het niet alleen cru. Als het zijn kind is moet hij ook de verantwoordelijkheid nemen.
Dat wilde ik dus ook zeggen.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:52 schreef snoopy het volgende:
Macka, fijn om te lezen dat het weer de goeie kant uitgaat met je. Maar enorm rot van die ogen![]()
De mevrouw in dat programma was geheel slechtziend, en ook slechtziend geboren. Zij had vooral problemen met de veiligheid van haar kind omdat zij bijvoorbeeld niet kon zien hoe grote speeltoestellen in elkaar zaten. Ik heb een goed oog, dus gelukkig heb ik van dat soort problemen geen last. Maar ik mis ten opzichte van vroeger wel dat ik een situatie in een oogopslag kan overzien, wat erg vervelend is als je kind in een drukke situatie bij je wegloopt. Daar hadden ze de tip voor om het kind een opvallend jasje aan te doen, en dat is iets waar ik zeker rekening mee ga houdenquote:
Ben ik heel brutaal als ik vraag waarom?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:02 schreef freecell het volgende:
Ik doe zelf ook nooit een t-shirt aan in een nieuwe situatie, maar altijd iets met mouwen. Soms moet je het één en ander doen om voor volwaardig te worden aangezien
Nee hoorquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ben ik heel brutaal als ik vraag waarom?
Ah, oké, duidelijk! Thanks voor je uitlegquote:Op zaterdag 18 april 2009 09:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik heb in mijn puberteit (lees; ongeveer 10 jaar geleden) een depressieve periode gehad waarin ik ook gesneden heb. En hoewel dat een vrij korte periode was en ik daarna gewoon helemaal beter geworden ben, kan je het nog wel zien.
En als mensen dat zien geeft het niet een beetje een stigma, maar het geeft een neonbord met 'gestoord'En dat is niet altijd handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
quote:Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef Macka66 het volgende:
Pleister en bril zijn voor mij geen fijne optie. Lapje is toch het handigst, omdat ik dan kan schakelen (lapje af tijdens gesprekken) en omdat ik dan m'n contactlens rechts kan blijven dragen (lens corrigeert m'n -9 met cilinder beter dan een bril). Op den duur zullen m'n dametjes wel begrijpen dat ze er af moeten blijvenCrea-Macka!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, ik heb al voorgesteld om in ieder geval even met die moeder te gaan praten, als ze weer uit het ziekenhuis enzo is. Ik denk ook dat mijn zwangerschap daar een positief punt in is, dat ze niet denkt van: na, die is lekker. Wil een kind, maar zwangerschap, bevalling en poepluiers mocht ik doen en nu willen zij d'r ineens.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:46 schreef Reinhilde het volgende:
Linda, wat een lastige situatie. Een test lijkt me zeer aan te raden; dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Voor ik zwanger werd waren ze altijd zo en bij mijn moeder en zus zijn ze ook weer teruggekomen na het zwangeren, dus ik heb goede hoopquote:Op zondag 26 april 2009 15:55 schreef Diaan73 het volgende:
Wow mooie krullen zeg![]()
Hopelijk blijven ze voor je!!
Ontzwangeren schijnt ook 9 maanden te duren hè..quote:Op woensdag 29 april 2009 09:15 schreef Estrys het volgende:
Ja het zou ook kunnen van de zwangerschap, Maar dat is al bijna vier maanden geleden.
ja dat vergeet ik steeds, wellicht omdat het al eeuwen geleden voeltquote:Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ontzwangeren schijnt ook 9 maanden te duren hè..
En van stress valt je haar alleen maar harder uitquote:Op woensdag 29 april 2009 11:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja dat vergeet ik steeds, wellicht omdat het al eeuwen geleden voeltAch we kijken wel hoor. Kind is gezond en blij dus ik moet gewoon niet zo stressen maar genieten van het moment.
* Estrys mompelt iets over vicieuze cirkelquote:Op woensdag 29 april 2009 11:54 schreef Raissa het volgende:
[..]
En van stress valt je haar alleen maar harder uit
Hier voelt het ook als eeuwen geleden, terwijl dat best wel meevalt haha
Ja, ik ken het.. Vervelendquote:Op woensdag 29 april 2009 12:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
* Estrys mompelt iets over vicieuze cirkel
quote:
Jeetje daswel heftig!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik had dus ook zo`n erge haaruitval! Had al hele visioenen van pruiken enzo
Mijn haargrens was gewoon een paar centimeter naar achteren geschoven..ik leek clown bassie wel
Nu madam dik 14 maanden is is m`n haar nog steeds niet helemaal hersteld maar dat is logisch, het is een heel stuk wat bij moet groeien. Ik heb nu, als ik een staart indoe en tegen de vleug instrijk, een hele rand haar wat omhoog komt.
Ooit, op een dag, past het er weer bij in m`n staart
ff een foto ter illustratie
[ afbeelding ]
Cool.. eens daar lurkenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:45 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, er is een mirena-topic. in het subforum SEX, mss daar eens vragen?
Wel fijn dat het beter gaat zonder mirena!
Ik was 4 weken na het verwijderen weer ongesteld, kan heel snel gaan dus!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:47 schreef LovelyLady het volgende:
Tot zover het genieten van de zwangerschap en bevalling Marlieske. Wat een ellende heb je meegemaakt zeg.. Maarja Steriliseren is inderdaad weer zo definitief.
Wij hebben besloten omdat nog niet te doen omdat we denken nog wel een derde willen
Het is aankomende vrijdag 6 weken geleden dat ik de mirena liet verwijderen. De laatste 3 weken voel ik mij echt super!!!! (en hoera voor eindelijk weer zin in sex)![]()
Alleen hoelang duurt het voordat je weer ongesteld wordt? Duurt het net als met de pil een tijd voordat je cyclus weer op gang komt?
Had de doktersassistente al gebeld maar daar had ik niet zoveel aan eigenlijk. En om nou een afspraak te maken met de dokter vind ik niet nodig.
Ik al vijf wekenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:48 schreef Diaan73 het volgende:
Met de Mirena heb je volgens mij een normale cyclus en gaat dat dus ook weer door nadat de Mirena is verwijderd....
Ik verlies al ruim een week nu steeds bloed, helderrood bloed. Als dit nog een week aanhoudt, maar eens de huisarts bellen. Dit herken ik niet van de vorige keren dat ik de Mirena had.
Jij ook al?? Hmm vervelend he? Een weekje na het plaatsen, had ik af en toe wat bruine slierten en ong. 4 weken daarna begon het gewone bloed, ik dacht eerst een ongesteldheid wat periode betreft ook goed had gekund. Maar nog niet de huisarts gebeld?quote:
Nee want die had gezegd dat ik tot drie maanden na plaatsing bloedverlies kon hebben. Ik had alleen de naïeve gedachte dat dat bij mij niet zou zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jij ook al?? Hmm vervelend he? Een weekje na het plaatsen, had ik af en toe wat bruine slierten en ong. 4 weken daarna begon het gewone bloed, ik dacht eerst een ongesteldheid wat periode betreft ook goed had gekund. Maar nog niet de huisarts gebeld?
Okay, dan ga ik daar ook maar gewoon van uit. Ben benieuwd wat ie volgende week zegt. Ik heb geen nacontrole trouwens.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee want die had gezegd dat ik tot drie maanden na plaatsing bloedverlies kon hebben. Ik had alleen de naïeve gedachte dat dat bij mij niet zou zijnVolgende week moet ik voor nacontrole.
Dokter zei dat het normaal is na de bevalling. Ik heb verwijzing voor bloedtest,maar hij denkt dat er niks uit komt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:09 schreef Fuente het volgende:
Hier ook sinds 3 weken enorm haaruitval, soms echt plukken tegelijkIk herken dit helemaal niet van na Sara's geboorte en ik heb al echt dun haar, dus ben bang dat er niets van overblijft. Het is ineens ook helemaal futloos, niets wil ermee.
Heeft iemand nog tips? Bepaalde vitaminen ofzo?
Wat naar Mibosquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:16 schreef Mibos2 het volgende:
Hier gaat het mwah mwah. Knie doet het met brace redelijk maar ik moest 2 jaar na de geboorte van Kaith nog eens door de neurologisch en urologisch malle molen en kijken hoe het ging met het incontinentieverhaal van 80%mis en 20% goed gaan per dag. En met een mri kijken hoe het stond met het herstel van de zenuwbeschadiging die ik heb opgelopen bij Kaith haar bevalling tijdens de ruggenprik. Dat het hypergevoelige inwendig links niet afneemt is duidelijk en dat de gevoelloosheid recht niet beter word is duidelijk en dit is nog steeds hetzelfde aan de huid vanaf naast mijn navel tot aan mijn dijbeen.
Blaasfunctie-onderzoek gehad en op het ic verhaal had ik zelf al wel door dat er een kleine verbetering in is gekomen in twee jaar want het percentage zo bleek onlangs is 60%mis en 40% goed ongeveer. Dus die zenuwen herstellen zich heel langzaam maar gaan vooruit. Probleem is de hypergevoeligheid die voor het inwendig op zich wel op te lossen is maar ik weet niet of ik dat wel wil. Dit is ook niets want soms tijdens een gezellig feestje met manlief is het ineens gebeurd met de lol als er maar 1 iets verkeerd aangeraakt wordt en dan is de zin ook meteen helemaal zoek. In deze zenuwen zitten geen verbeteringen en nu is het overdenkingspunt om deze uit te schakelen door middel van ze doorprikken/snijden/branden. Ze kunnen zien welke het zijn door het langs de oude mri te leggen maar ik weet eigenlijk niet wat ik wil. Dit is niet handig maar ondertussen ook weer zo gewoon geworden. Pffff ik weet het gewoon even niet...
Jouw moeheid psychisch?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dokter zei dat het normaal is na de bevalling. Ik heb verwijzing voor bloedtest,maar hij denkt dat er niks uit komt.
En dat mijn moeheid psychisch is. Kan pas volgende week vrijdag heen bloedprikken. Want ik wil niet alleen met Kim en Tyler heen.
Mibos
Maar als het te maken heeft met hoeveel ze doet op een dag hoeft ze er toch ook niet voor naar een huisarts? Dan is de oorzaak toch bekend?quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Jouw moeheid psychisch?Weet die man wel wat jij doet op een dag?
Ingrid, ik zou heel verbaasd zijn als je NIET moe was! Natuurlijk ben je bekaf, je hebt 2 kinderen, dat is op zich al vrij vermoeiend en één daarvan heeft nog meer zorg en aandacht nodig dan een normale baby ook!
En je bent pas na 9 maanden ontzwangerd hè?
Ik vind dat helemaal niet raar. Ik denk dat je het idee moet loslaten dat werk buitenshuis meer energie kost dan voor twee kinderen zorgen en een huishouden runnen. Ik werk nu ook niet maar ik ben veel vaker moe dan toen ik nog studeerde en een baan had in de avonden. Je hebt gewoon weinig tijd voor jezelf en dat heb je denk ik wel nodig om een beetje uit te kunnen rusten. Sterktequote:Op woensdag 13 mei 2009 13:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mibos wat een moeilijke keuze zeg
Ik heb nog emailcontact met de psych. Ik heb juist zoiets van het is al 5 maanden geleden de bevalling. Moet het nu weleens over zijn de klachten daarvan.
Ik vind het zo raar, ik werk natuurlijk niet verder, doe alleen het huishouden en voor Kim en Tyler zorgen.
Mede hierdoor zit ik ook wat minder goed in mijn vel zeg maar. Pfff, wil nog meer zeggen, maar weet dat er meelezers zijn, die dat niks aan gaat.
Ja ik vind dat ik dat niet mag zeggenquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:47 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind thuis zijn vaak zwaarder dan werken hoor... het enige verschil is dat als je thuis werkt, smorgens ietsje meer rust hebt. Je hoeft niet op tijd op je werk te zijn. Al wordt dat weer anders als de kinderen naar school gaan....
Checkquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ik dat niet mag zeggenMaar ik snak naar een baan, al was het maar om gewoon één ding te doen en dan weer weg.
![]()
Ik vind dat je dat wel mag zeggen hoor en ik begrijp het ook volkomen... ik ben echt erg blij met mn werk. Het is leuk, verdient niet verkeerd en ik vind het heerlijk om er af en toe uit te zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ik dat niet mag zeggenMaar ik snak naar een baan, al was het maar om gewoon één ding te doen en dan weer weg.
![]()
ik sleep hem ff naar het moederstopicquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk ook dat je de druk wel erg groot maakt door dit nu in juli te willen beslissen. Net alsof je niett ook nog heel goed zwanger kunt worden als je 37,5 ent of 38. Je maakt het jezelf denk ik onnodig zwaar op deze manier.
Nee, volgens mij hoort dat na de bevalling vrj snel over te zijn?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:54 schreef geppie het volgende:
Zijn er hier eigenlijk moeders die (een tijd na) de bevalling nog steeds vocht vasthouden? Mijn dochter is bijna zeven maanden en ik houd nog redelijk wat vocht vast. Wat kun je hier tegen doen behalve veel water drinken en op bleekselderij kauwen
Ja ik dacht ook dat het vrij snel over moest zijn, het is ook niet continu maar gisteren moest ik echt even mijn laarzen uit doen tijdens mijn werk want de boel knelde helemaal af. Misschien heeft het ook met lang zitten te makenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, volgens mij hoort dat na de bevalling vrj snel over te zijn?
Solidago thee drijft vocht af, maar als ik jou was zou ik het ook even aan de HA vragen
Ik hield altijd superveel vocht vast (voor mijn zwangerschap) maar ik kreeg die tabletten niet van de huisartsquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:10 schreef marlieske het volgende: en anders naar de huisarts en plastabletten vragen dat werkt zeker !
Je hebt ook altijd cervixslijm in het midden van je cyclusquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:27 schreef Dakota het volgende:
ik niet..maar heb het wel eens gehad en daar lijkt t niet op.
tijdens de zwangerschap had ik wel last van deze vlokjes, cervixslijm geloof ik. maar ik merkte dus vorige week dat ik het 'weer'heb
Vanwege de ovulatietesten plas ik dus (een beetje) in een glaasje voor de dipstick. En ik heb dus ook vaak vlokjes in mijn urine (en geen blaasontsteking)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:17 schreef Dakota het volgende:
hebben de verse moeders nog steeds last van vlokjes in de urine?ik namelijk wel.. anders ff een blaasontstekingstestje doen (al heb ik verder nergens last van)
Woensdag kan ik bellen. Alleen is de ha nu met vakantie. Dus hoop dat het bij de vervangende kan.quote:
Dit geldt alleen als blijkt dat de ziekte echt voortkomt uit de ziekte of bevalling. Dit zal door een UWV-arts beoordeeld worden. In het geval van bekkenklachten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die beoordeling positief uitvalt. Bij bijna alle andere dingen wijzen ze de zwangerschap als oorzaak af.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:11 schreef owlet het volgende:
Als je je ziek meldt aansluitend aan je zwangerschapsverlof werkt het volgens mij anders dan wanneer je weer bent gaan werken en er dan achter komt dat het niet gaat.
Dan is aansluitend ziek zijn, als ik het me goed herinner, voordeliger voor je werkgever.
Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om over de Hellp heen te komen, lichamelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tex, bedrijfsarts nog gesproken?
Ohja, ik heb de uitslag binnen alles is ok. Hb zelfs uitmuntend. Assistente denkt dat het nog nasleep van hellp is. Maar Tyler is al bijna een half jaar.
Nu heel moe, maar dat komt door amper slapen, vanwege spokende Tyler.
En bij een PPD? Weet je dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dit geldt alleen als blijkt dat de ziekte echt voortkomt uit de ziekte of bevalling. Dit zal door een UWV-arts beoordeeld worden. In het geval van bekkenklachten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die beoordeling positief uitvalt. Bij bijna alle andere dingen wijzen ze de zwangerschap als oorzaak af.
Dat ligt ook helemaal aan hoe je je voelt. Bij Ruben ben ik zelfs nog in mijn verlof weer gaan werkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk is drie maanden ook wel snel vind ik... DRIE! maanden en je moet weer normaal functioneren.... Na 9 maanden zwangerschap en 3 maanden nauwelijks slapen...
In andere Europese landen is het verlof ook langer dan 3 maanden. In Zweden is het bijna een jaar geloof ik!
even snel opgezocht:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk is drie maanden ook wel snel vind ik... DRIE! maanden en je moet weer normaal functioneren.... Na 9 maanden zwangerschap en 3 maanden nauwelijks slapen...
In andere Europese landen is het verlof ook langer dan 3 maanden. In Zweden is het bijna een jaar geloof ik!
Toch goede zaakquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:45 schreef texelonia het volgende:
En dan willen ze het minimum voor alle EU landen 18 weken maken, maar vergeleken de meeste landen is dat nog steeds geen drol
De zwangere vrouwen vinden het vast niet ergquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:01 schreef texelonia het volgende:
Nee dat zou wat zijn, dat die andere landen er op achteruit gingen
Maar ik las ooit dat DL er helemaal niet blij mee was, die hebben nu maar 14 weken. Waarom weet ik alleen niet meer...
Ik meen net gelezen te hebben 50 dagen (weer in Zweden dan heh). Dat zou een week of 7 zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef freecell het volgende:
Zou je daar ook éérder met verlof gaan dan hier? Want ik vind 36 weken ook wel erg laat eigenlijk...
Maar je kiest zelf voor de 36 weken. Je kan ook 6 weken van te voren stoppen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Toch goede zaak
Minimum hè? Die andere landen gaan dan echt niet achteruit er mee!
Zou je daar ook éérder met verlof gaan dan hier? Want ik vind 36 weken ook wel erg laat eigenlijk...
Dan heb je nog maar 10 weken naquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je kiest zelf voor de 36 weken. Je kan ook 6 weken van te voren stoppen natuurlijk
En waarom zou je een zeikerd zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
En owlet, ik "loop" idd nog bij de psych. Meer uit voorzorg. Maar voel me soms dan een zeikerd.
Tja, ik vond dat dus echt zat. Ik hoop dat het wellicht deze keer anders is, maar als het niet zo is, begin ik ook weer eerder als het aan mij ligt (als alles goed gaat dan he, dan gaat het pand na oud-en nieuw een weekje eerder open dan mijn verlof afgelopen is, een rustige week en daarna begint de drukte, dus liever in de rust beginnenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan heb je nog maar 10 weken na
Dat is helemaal weinig!
Wat dat betreft had ik 'mazzel' ik moest bij 32 weken stoppen door mijn harde buiken
De gyn heeft aangegeven (en daar heeft ze gelijk in) dat ik de weinige energie die ik heb beter kan besteden en dat werken niet mijn eerste prioriteit zou moeten zijn. Maar sommige dingen op kantoor zou ik best kunnen doen, als ik maar op kantoor zou kunnen komen zonder dat dat me energie kost (en dat is op scooter niet het geval en met de tram zeker niet). Maar nu kan ik dus in ieder geval een aantal keer naar kantoor komen om alles netjes over te dragen en als het goed gaat en de gyn groen licht geeft op deze manier, misschien zelfs een aantal uur op therapeutische basis gewoon werkenquote:
Heel lang last gehad van moeheid en van mijn nieren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nog even. Rottdog 2 jaar, das wel lang zeg! waar had je nog last van, als ik vragen mag?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, ik heb de uitslag binnen alles is ok. Hb zelfs uitmuntend. Assistente denkt dat het nog nasleep van hellp is. Maar Tyler is al bijna een half jaar.
Nu heel moe, maar dat komt door amper slapen, vanwege spokende Tyler.
Ik ben altijd in voor onbeschaamde vragenquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef bixister het volgende:
tsjonge troel, da's niet niks. en misschien een beetje een onbeschaamde vraag, maar die verzakte blaas, heb je daar nog steeds veel last van of is die weer een beetje op z'n plaats terug?
Grinnik, is wel een vies praatje hoor. Je kan verschillende verzakkingen hebben, je hoort wel eens van een baarmoederverzakking, dat kan opgelost worden door een pessarium ofzo. De boel zakt dan naar beneden. Als je bekkembodemspier een opdonder gehad hebben kan het ook zijn dat je darmen of je blaas naar buiten komen zakken en ik heb dat dus met mijn blaasquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:10 schreef marlieske het volgende:
Tjee Troel wat vervelend dat kleine dingen je zoveel energie kosten, hopen dat ze met je mee willen denken aan een werkbare oplossing kan me voorstellen dat je wel weer wat wilt doen![]()
En wat naar een verzakte blaas hoe voelt dat aan, of hoe voel je dat je daar last van hebt, heb nog nooit van iemand gehoord dat ze dat hebben.
Zo, dat klinkt als iets erg vervelends!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Grinnik, is wel een vies praatje hoor. Je kan verschillende verzakkingen hebben, je hoort wel eens van een baarmoederverzakking, dat kan opgelost worden door een pessarium ofzo. De boel zakt dan naar beneden. Als je bekkembodemspier een opdonder gehad hebben kan het ook zijn dat je darmen of je blaas naar buiten komen zakken en ik heb dat dus met mijn blaas(En met naar buiten komen zakken, dat is dat het door je schede naar buiten komt zoals ze dat netjes zeggen
)
Nou, door die spier te trainen is het dus al een stuk minder geworden (overgewicht, veel en vooral snel afvallen en zwangerschap en bevalling zijn dingen die funest zijn voor die spier en ik heb natuurlijk alles in een korte tijd al gedaan), maar ook door het groeien van de baarmoeder komt hij zelf al hoger te liggen. Als je na de zwangerschap er nog last van hebt kunnen ze het met een ingreep wel oplossen, maar hopelijk is dat niet nodigquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo, dat klinkt als iets erg vervelends!
Kunnen ze er iets aan doen?
Als je een keer hebt gegeten kun je eens googlen op prolaps.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef marlieske het volgende:
poeh ik wist niet dat bij een verzakking dan de baarmoeder of blaas letterlijk naar buiten zou zakken ... slik das wel heftig zeg.
Nouja, je kan het veilig terugduwenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef marlieske het volgende:
poeh ik wist niet dat bij een verzakking dan de baarmoeder of blaas letterlijk naar buiten zou zakken ... slik das wel heftig zeg.
Ja, ik heb het ook gehad. Leverwaarden nu gelukkig wel goed. Nog wel snel moe.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn hier mensen met ervaringen wat betrefd pre-eclampsie en het HELLP-syndroom?
Mijn leverfuncties zijn nog steeds verhoogd blijkt na bloedprikken. Over twee weken wordt nog eens bloedgeprikt en is het nog niet in orde word ik doorverwezen naar de internist.
Ik voel me verder prima, goed opgeknapt na de bevalling, maar maak me af en toe toch een beetje zorgen.
quote:Op maandag 15 juni 2009 19:48 schreef freecell het volgende:
Ik heb de eerste dag zonder kraamhulp iets geroepen als 'jamaar straks maak ik hem stuk' dat viel ook mee, hij doet het nu nog steeds
Gadver, wat klinkt dat goor Vicky!quote:Op maandag 15 juni 2009 20:54 schreef Vicky het volgende:
Ik spoel sowieso nog steeds en lig regelmatig in me blote hol
zoietsquote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef oeke het volgende:
hihi, in je blote hol liggen en dan wapperen met een tijdschriftje
behoorlijk *slik*quote:Op maandag 15 juni 2009 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
En Vicky, moeilijk lijkt me idd... Is het voor het laatst of niet, en zo ja... *slik*
Heb je niet kotexen dan?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
zoiets
Ben gelukkig van die dikke kraamverbanden af, maar die maandverbanden vind ik ook neit bepaald prettig.. gaat zo jeuken
[..]
heb Always Night.quote:
Pcies!quote:Op maandag 15 juni 2009 22:03 schreef Vicky het volgende:
dik maandverband, dun maandverband.. ik vind het allemaal vreselijk
jammer dat ze geen kraam-tampons maken
Stel je een hoge pot voor, dus je balanceert al met je tenen op de grond ipv plat, dan een zeer pijnlijke doos ivm hechtingen en nauweljiks je benen wijd genoeg kunnen krijgen omdat de ruimte gewoon te smal is.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:15 schreef freecell het volgende:
Toilet te smal om te spoelen? Hoe
Ik spoelde gewoon op ons mini-toiletje. Met de litermaat van MvM
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef livelink het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis ook plassen en tegelijkertijd met zo'n litermaat spoelen van de verpleging. Ik deed het braaf, maar had eigenlijk geen idee waarom![]()
Nu heb ik het pas door, door jullie verhalen, maar na een keizersnede slaat het natuurlijk helemaal nergens op.
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef livelink het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis ook plassen en tegelijkertijd met zo'n litermaat spoelen van de verpleging. Ik deed het braaf, maar had eigenlijk geen idee waarom![]()
Nu heb ik het pas door, door jullie verhalen, maar na een keizersnede slaat het natuurlijk helemaal nergens op.
Ohja.. arme jijquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:54 schreef simmu het volgende:
ik wil nog even kwijt dat als het na een week nog steeds hels zeer doet, je dan dingen na moet laten kijken.
het is nu en dan nog steeds gevoelig. toevallig was ik laatst aan het opruimen en kwam ik dat kraamboek tegen. het staat er gewoon drie keer in genoteerd door de kraamhulp dat het er raar uitzag en erg zeer deed. misschien dat ik nu wat overbezorgd ben hoor, maar als je zelf twijfelt aan of het allemaal wel goed zit erachteraan gaan. desnoods buiten de verloskundigen (of gyn, of coassistent) om naar de huisarts. beter dat je uitgemaakt wordt voor aansteller dan dat je achteraf hele nare medicijnen moet!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ohja.. arme jijik vind nog steeds dat ze je niet serieus genoeg hebben genomen destijds. Wat een prutsers.
Bij Sander had ik een knip en als ik me niet lekker voel (als in weerstand laag, ziek of tijd vd maand) dan is het best gevoelig. Bij Koen was ik maar een klein beetje gescheurd en niet gehecht dus dat viel me allemaal wel mee.
ja dat ging hier precies zo. Net een oud vrouwtje.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef freecell het volgende:
Jaaaaa, die spierpijn, serieus, niemand verteld dat je
Ik werd wakker. Aaaaah, we hebben een baby!![]()
*rek rek* AUW!![]()
Dus ik tegen de kraamhulp: ik heb spierpijn!!!!!! Niet normaal!
Zij: wat ráár? Heb je gisteren iets raars gedaan wat je anders niet doet dan? Iets van lichamelijke inspanning of sport?![]()
Ik: oja
ja, toen de huisarts zich er eenmaal mee 'bemoeide' ging het een stuk beter. 8 weken na de bevalling trok die er nog steeds stukjes 'zelfoplossende' hechtdraad uit. zo stom hoe dat dan gaat. die week ervoor zat ik op controle bij de gyn coassistent die beweerde dat alles er prima uitzag, de week erna controle bij de huisarts dus en die stukjes draad nog. wat er nu zit schijnt littekenweefsel te zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:58 schreef Mibos2 het volgende:
Ik zal mijn knip/scheurverhaal maar niet plaatsen voor de nog zwangere dames onder ons.
@simmu heb je het nog wel eens na laten kijken bij de ha? Hier hebben ze toendertijd nog een hechting eruit gehaald die heel strak stond en bij de nacontrole hebben ze het nog een keer nagekeken. Bij mij is het nog steeds niet helemaal over maar goed ik heb dan ook een knip en een scheur en zelfs mijn bil is gehecht. Heb gewoon een driedubbele t-splitsing aan littekens down under.
He bah Kleurdoosquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:40 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb de uitslag van mijn bloed terug.. stofwisseling gaat als een malloot..dus als ik nog meer dan 3 kilo afval dan wordt het ziekenhuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |