Dit geldt alleen als blijkt dat de ziekte echt voortkomt uit de ziekte of bevalling. Dit zal door een UWV-arts beoordeeld worden. In het geval van bekkenklachten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die beoordeling positief uitvalt. Bij bijna alle andere dingen wijzen ze de zwangerschap als oorzaak af.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:11 schreef owlet het volgende:
Als je je ziek meldt aansluitend aan je zwangerschapsverlof werkt het volgens mij anders dan wanneer je weer bent gaan werken en er dan achter komt dat het niet gaat.
Dan is aansluitend ziek zijn, als ik het me goed herinner, voordeliger voor je werkgever.
Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om over de Hellp heen te komen, lichamelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tex, bedrijfsarts nog gesproken?
Ohja, ik heb de uitslag binnen alles is ok. Hb zelfs uitmuntend. Assistente denkt dat het nog nasleep van hellp is. Maar Tyler is al bijna een half jaar.
Nu heel moe, maar dat komt door amper slapen, vanwege spokende Tyler.
En bij een PPD? Weet je dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dit geldt alleen als blijkt dat de ziekte echt voortkomt uit de ziekte of bevalling. Dit zal door een UWV-arts beoordeeld worden. In het geval van bekkenklachten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die beoordeling positief uitvalt. Bij bijna alle andere dingen wijzen ze de zwangerschap als oorzaak af.
Dat ligt ook helemaal aan hoe je je voelt. Bij Ruben ben ik zelfs nog in mijn verlof weer gaan werkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk is drie maanden ook wel snel vind ik... DRIE! maanden en je moet weer normaal functioneren.... Na 9 maanden zwangerschap en 3 maanden nauwelijks slapen...
In andere Europese landen is het verlof ook langer dan 3 maanden. In Zweden is het bijna een jaar geloof ik!
even snel opgezocht:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk is drie maanden ook wel snel vind ik... DRIE! maanden en je moet weer normaal functioneren.... Na 9 maanden zwangerschap en 3 maanden nauwelijks slapen...
In andere Europese landen is het verlof ook langer dan 3 maanden. In Zweden is het bijna een jaar geloof ik!
Toch goede zaakquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:45 schreef texelonia het volgende:
En dan willen ze het minimum voor alle EU landen 18 weken maken, maar vergeleken de meeste landen is dat nog steeds geen drol
De zwangere vrouwen vinden het vast niet ergquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:01 schreef texelonia het volgende:
Nee dat zou wat zijn, dat die andere landen er op achteruit gingen
Maar ik las ooit dat DL er helemaal niet blij mee was, die hebben nu maar 14 weken. Waarom weet ik alleen niet meer...
Ik meen net gelezen te hebben 50 dagen (weer in Zweden dan heh). Dat zou een week of 7 zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef freecell het volgende:
Zou je daar ook éérder met verlof gaan dan hier? Want ik vind 36 weken ook wel erg laat eigenlijk...
Maar je kiest zelf voor de 36 weken. Je kan ook 6 weken van te voren stoppen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Toch goede zaak
Minimum hč? Die andere landen gaan dan echt niet achteruit er mee!
Zou je daar ook éérder met verlof gaan dan hier? Want ik vind 36 weken ook wel erg laat eigenlijk...
Dan heb je nog maar 10 weken naquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je kiest zelf voor de 36 weken. Je kan ook 6 weken van te voren stoppen natuurlijk
En waarom zou je een zeikerd zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
En owlet, ik "loop" idd nog bij de psych. Meer uit voorzorg. Maar voel me soms dan een zeikerd.
Tja, ik vond dat dus echt zat. Ik hoop dat het wellicht deze keer anders is, maar als het niet zo is, begin ik ook weer eerder als het aan mij ligt (als alles goed gaat dan he, dan gaat het pand na oud-en nieuw een weekje eerder open dan mijn verlof afgelopen is, een rustige week en daarna begint de drukte, dus liever in de rust beginnenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan heb je nog maar 10 weken na
Dat is helemaal weinig!
Wat dat betreft had ik 'mazzel' ik moest bij 32 weken stoppen door mijn harde buiken
De gyn heeft aangegeven (en daar heeft ze gelijk in) dat ik de weinige energie die ik heb beter kan besteden en dat werken niet mijn eerste prioriteit zou moeten zijn. Maar sommige dingen op kantoor zou ik best kunnen doen, als ik maar op kantoor zou kunnen komen zonder dat dat me energie kost (en dat is op scooter niet het geval en met de tram zeker niet). Maar nu kan ik dus in ieder geval een aantal keer naar kantoor komen om alles netjes over te dragen en als het goed gaat en de gyn groen licht geeft op deze manier, misschien zelfs een aantal uur op therapeutische basis gewoon werkenquote:
Heel lang last gehad van moeheid en van mijn nieren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nog even. Rottdog 2 jaar, das wel lang zeg! waar had je nog last van, als ik vragen mag?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, ik heb de uitslag binnen alles is ok. Hb zelfs uitmuntend. Assistente denkt dat het nog nasleep van hellp is. Maar Tyler is al bijna een half jaar.
Nu heel moe, maar dat komt door amper slapen, vanwege spokende Tyler.
Ik ben altijd in voor onbeschaamde vragenquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef bixister het volgende:
tsjonge troel, da's niet niks. en misschien een beetje een onbeschaamde vraag, maar die verzakte blaas, heb je daar nog steeds veel last van of is die weer een beetje op z'n plaats terug?
Grinnik, is wel een vies praatje hoor. Je kan verschillende verzakkingen hebben, je hoort wel eens van een baarmoederverzakking, dat kan opgelost worden door een pessarium ofzo. De boel zakt dan naar beneden. Als je bekkembodemspier een opdonder gehad hebben kan het ook zijn dat je darmen of je blaas naar buiten komen zakken en ik heb dat dus met mijn blaasquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:10 schreef marlieske het volgende:
Tjee Troel wat vervelend dat kleine dingen je zoveel energie kosten, hopen dat ze met je mee willen denken aan een werkbare oplossing kan me voorstellen dat je wel weer wat wilt doen![]()
En wat naar een verzakte blaas hoe voelt dat aan, of hoe voel je dat je daar last van hebt, heb nog nooit van iemand gehoord dat ze dat hebben.
Zo, dat klinkt als iets erg vervelends!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Grinnik, is wel een vies praatje hoor. Je kan verschillende verzakkingen hebben, je hoort wel eens van een baarmoederverzakking, dat kan opgelost worden door een pessarium ofzo. De boel zakt dan naar beneden. Als je bekkembodemspier een opdonder gehad hebben kan het ook zijn dat je darmen of je blaas naar buiten komen zakken en ik heb dat dus met mijn blaas(En met naar buiten komen zakken, dat is dat het door je schede naar buiten komt zoals ze dat netjes zeggen
)
Nou, door die spier te trainen is het dus al een stuk minder geworden (overgewicht, veel en vooral snel afvallen en zwangerschap en bevalling zijn dingen die funest zijn voor die spier en ik heb natuurlijk alles in een korte tijd al gedaan), maar ook door het groeien van de baarmoeder komt hij zelf al hoger te liggen. Als je na de zwangerschap er nog last van hebt kunnen ze het met een ingreep wel oplossen, maar hopelijk is dat niet nodigquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo, dat klinkt als iets erg vervelends!
Kunnen ze er iets aan doen?
Als je een keer hebt gegeten kun je eens googlen op prolaps.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef marlieske het volgende:
poeh ik wist niet dat bij een verzakking dan de baarmoeder of blaas letterlijk naar buiten zou zakken ... slik das wel heftig zeg.
Nouja, je kan het veilig terugduwenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:16 schreef marlieske het volgende:
poeh ik wist niet dat bij een verzakking dan de baarmoeder of blaas letterlijk naar buiten zou zakken ... slik das wel heftig zeg.
Ja, ik heb het ook gehad. Leverwaarden nu gelukkig wel goed. Nog wel snel moe.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn hier mensen met ervaringen wat betrefd pre-eclampsie en het HELLP-syndroom?
Mijn leverfuncties zijn nog steeds verhoogd blijkt na bloedprikken. Over twee weken wordt nog eens bloedgeprikt en is het nog niet in orde word ik doorverwezen naar de internist.
Ik voel me verder prima, goed opgeknapt na de bevalling, maar maak me af en toe toch een beetje zorgen.
quote:Op maandag 15 juni 2009 19:48 schreef freecell het volgende:
Ik heb de eerste dag zonder kraamhulp iets geroepen als 'jamaar straks maak ik hem stuk' dat viel ook mee, hij doet het nu nog steeds
Gadver, wat klinkt dat goor Vicky!quote:Op maandag 15 juni 2009 20:54 schreef Vicky het volgende:
Ik spoel sowieso nog steeds en lig regelmatig in me blote hol
zoietsquote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef oeke het volgende:
hihi, in je blote hol liggen en dan wapperen met een tijdschriftje
behoorlijk *slik*quote:Op maandag 15 juni 2009 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
En Vicky, moeilijk lijkt me idd... Is het voor het laatst of niet, en zo ja... *slik*
Heb je niet kotexen dan?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
zoiets
Ben gelukkig van die dikke kraamverbanden af, maar die maandverbanden vind ik ook neit bepaald prettig.. gaat zo jeuken
[..]
heb Always Night.quote:
Pcies!quote:Op maandag 15 juni 2009 22:03 schreef Vicky het volgende:
dik maandverband, dun maandverband.. ik vind het allemaal vreselijk
jammer dat ze geen kraam-tampons maken
Stel je een hoge pot voor, dus je balanceert al met je tenen op de grond ipv plat, dan een zeer pijnlijke doos ivm hechtingen en nauweljiks je benen wijd genoeg kunnen krijgen omdat de ruimte gewoon te smal is.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:15 schreef freecell het volgende:
Toilet te smal om te spoelen? Hoe
Ik spoelde gewoon op ons mini-toiletje. Met de litermaat van MvM
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef livelink het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis ook plassen en tegelijkertijd met zo'n litermaat spoelen van de verpleging. Ik deed het braaf, maar had eigenlijk geen idee waarom![]()
Nu heb ik het pas door, door jullie verhalen, maar na een keizersnede slaat het natuurlijk helemaal nergens op.
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef livelink het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis ook plassen en tegelijkertijd met zo'n litermaat spoelen van de verpleging. Ik deed het braaf, maar had eigenlijk geen idee waarom![]()
Nu heb ik het pas door, door jullie verhalen, maar na een keizersnede slaat het natuurlijk helemaal nergens op.
Ohja.. arme jijquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:54 schreef simmu het volgende:
ik wil nog even kwijt dat als het na een week nog steeds hels zeer doet, je dan dingen na moet laten kijken.
het is nu en dan nog steeds gevoelig. toevallig was ik laatst aan het opruimen en kwam ik dat kraamboek tegen. het staat er gewoon drie keer in genoteerd door de kraamhulp dat het er raar uitzag en erg zeer deed. misschien dat ik nu wat overbezorgd ben hoor, maar als je zelf twijfelt aan of het allemaal wel goed zit erachteraan gaan. desnoods buiten de verloskundigen (of gyn, of coassistent) om naar de huisarts. beter dat je uitgemaakt wordt voor aansteller dan dat je achteraf hele nare medicijnen moet!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ohja.. arme jijik vind nog steeds dat ze je niet serieus genoeg hebben genomen destijds. Wat een prutsers.
Bij Sander had ik een knip en als ik me niet lekker voel (als in weerstand laag, ziek of tijd vd maand) dan is het best gevoelig. Bij Koen was ik maar een klein beetje gescheurd en niet gehecht dus dat viel me allemaal wel mee.
ja dat ging hier precies zo. Net een oud vrouwtje.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef freecell het volgende:
Jaaaaa, die spierpijn, serieus, niemand verteld dat je
Ik werd wakker. Aaaaah, we hebben een baby!![]()
*rek rek* AUW!![]()
Dus ik tegen de kraamhulp: ik heb spierpijn!!!!!! Niet normaal!
Zij: wat rįįr? Heb je gisteren iets raars gedaan wat je anders niet doet dan? Iets van lichamelijke inspanning of sport?![]()
Ik: oja
ja, toen de huisarts zich er eenmaal mee 'bemoeide' ging het een stuk beter. 8 weken na de bevalling trok die er nog steeds stukjes 'zelfoplossende' hechtdraad uit. zo stom hoe dat dan gaat. die week ervoor zat ik op controle bij de gyn coassistent die beweerde dat alles er prima uitzag, de week erna controle bij de huisarts dus en die stukjes draad nog. wat er nu zit schijnt littekenweefsel te zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:58 schreef Mibos2 het volgende:
Ik zal mijn knip/scheurverhaal maar niet plaatsen voor de nog zwangere dames onder ons.
@simmu heb je het nog wel eens na laten kijken bij de ha? Hier hebben ze toendertijd nog een hechting eruit gehaald die heel strak stond en bij de nacontrole hebben ze het nog een keer nagekeken. Bij mij is het nog steeds niet helemaal over maar goed ik heb dan ook een knip en een scheur en zelfs mijn bil is gehecht. Heb gewoon een driedubbele t-splitsing aan littekens down under.
He bah Kleurdoosquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:40 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb de uitslag van mijn bloed terug.. stofwisseling gaat als een malloot..dus als ik nog meer dan 3 kilo afval dan wordt het ziekenhuis
Ik reageer nu even op Troel maar is ook bedoeld voor de andere meelevers natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:35 schreef Troel het volgende:
Ik zou inderdaad zoals LL aangeeft kijken of er een mogelijkheid is om toch naar je partner toe te gaan of te polsen of ze dat prettig zou vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |