abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69383362
Wanneer hoor je de uitslag Ingrid?

Mibos
pi_69387361
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:11 schreef mrien het volgende:
Wanneer hoor je de uitslag Ingrid?

Mibos
Woensdag kan ik bellen. Alleen is de ha nu met vakantie. Dus hoop dat het bij de vervangende kan.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:24:23 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69626300
Over precies 1 week moet ik weer werken. En ik zie er zó ontzettend tegenop. Hannah naar de crèche, kolven , geregel met opvang omdat dat nog steeds niet goed rond is. Maar vooral ivm mijn bekken. Na de bevalling had ik er zo goed als geen last meer van, tot een week of 2 à 3 geleden. En ik weet gewoon nu al dat als ik weer ga werken ik er nog veel meer last van ga krijgen. Ik heb nu al op een slechte dag dat ik niet met Hannah van de trap af durf omdat ik bang ben dat ik d'r laat vallen. Fysio zegt dat m'n bekken eerst stabiel moet zijn en ik me anders beter eerst nog ziek kan melden. Op het CB zeiden ze ook dat ik anders contact op moest nemen met de bedrijfsarts. Nu ik het zo opschrijf is het eigenlijk zo klaar als een klontje, want ik twijfelde erg wat ik nou moest doen. Ik zie ontzettend op tegen (gedeeltelijk) ziek melden, omdat ik in gedachten de verwijten van m'n manager al hoor. Maar daar moet ik me eigenlijk niks van aantrekken natuurlijk. contract wordt toch niet verlengd, en al zou het wel, gezondheid is belangrijker... Toch?

Weet niet precies wat ik nou wil met deze post, moest het gewoon even kwijt geloof ik...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69626443
Ingrid, heb ej de uitslag al?
Tex, soms moet je dingen gewoon ff van je afschrijven!
en idd, je gezondheid gaat voor hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69626654
Tex, mooi dat schrijven helpt voor duidelijkheid. En nu de bedrijfsarts bellen, hup!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:51:50 #156
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69626858
Het probleem is, ik weet niet hoe ik daarmee in contact kan komen. Misschien dat ik nog een oude brief met naam en telefoonnummer kan vinden van tijdens mijn zwangerschap. Maar toen kreeg ik altijd een telefonische afspraak zeg maar. Ik weet niet of ik hem `zomaar` zelf kan bellen en te spreken kan krijgen...?
Ik was al bezig met een mailtje naar manager en verzuimbegeleider, die laatste zou zo´n afspraak met de bedrijfsarts kunnen regelen. Maar brrr, eng...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69626884
Tex, je kan altijd zelf naar de bedrijfsarts bellen. Alleen niet bij elke bedrijfsarts kan je zelf een afpsraak maken. Gewoon proberen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:53:27 #158
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69626896
Heb tijdens mijn verloof ook amper wat gehoord van m´n werk, en voor mijn verlof ging het contact al zo stroef, dat het er nu ook niet makkelijker op wordt weer contact te zoeken en dan ook nog ivm ziek melding enzow
©Dumbo
pi_69627019
oef, lastig tex. zet 'm op, bellen! je hebt niks te verliezen als ik 't zo lees. gewoon doen. bel naar personeelszaken en vraag het nummer van de bedrijfsarts bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:19:17 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69628981
Nummer van de bedrijfsarts gevonden, kreeg assistent aan de telefoon die erg moeilijk deed, maar uiteindelijk zou ie vragen of de arts contact met me opneemt. Wat de arts waarschijnlijk deed toen ik met kdv aan de telefoon zat om af te spreken wanneer Hannah kan wennen. Pfff gedoe altijd... Alleen al hierom zou ik liever gewoon gaan werken, da's makkelijker
©Dumbo
pi_69629890
Tex, bedrijfsarts nog gesproken?

Ohja, ik heb de uitslag binnen alles is ok. Hb zelfs uitmuntend. Assistente denkt dat het nog nasleep van hellp is. Maar Tyler is al bijna een half jaar.
Nu heel moe, maar dat komt door amper slapen, vanwege spokende Tyler.
pi_69630318
Lastig Tex! Misschien helpt het om je verder heel zakelijk naar je werk op te stellen. Als zij verder geen beleefdheid naar jou op kunnen brengen... Ik neem aan dat je vanzelf een bedrijfsarts aan de telefoon of op de stoep krijgt als je je ziek meldt, dat zou toch niet in goed overleg hoeven?

Als je je ziek meldt aansluitend aan je zwangerschapsverlof werkt het volgens mij anders dan wanneer je weer bent gaan werken en er dan achter komt dat het niet gaat.
Dan is aansluitend ziek zijn, als ik het me goed herinner, voordeliger voor je werkgever.

Ingrid, Tyler is "al" een half jaar... maar dat halve jaar is wel vreselijk ingrijpend geweest. Volgens mij was (of ben) jij een tijdje lang psychisch niet helemaal fit geweest. Tel dat allemaal maar eens bij elkaar op!
Moeheid hoeft niet altijd een lichamelijke oorzaak te hebben, hè
pi_69630340
Tex, het is al gezegd maar ik zeg het toch ook maar even: gezondheid gaat voor alles!!!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:30:57 #164
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69633902
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:11 schreef owlet het volgende:
Als je je ziek meldt aansluitend aan je zwangerschapsverlof werkt het volgens mij anders dan wanneer je weer bent gaan werken en er dan achter komt dat het niet gaat.
Dan is aansluitend ziek zijn, als ik het me goed herinner, voordeliger voor je werkgever.
Dit geldt alleen als blijkt dat de ziekte echt voortkomt uit de ziekte of bevalling. Dit zal door een UWV-arts beoordeeld worden. In het geval van bekkenklachten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die beoordeling positief uitvalt. Bij bijna alle andere dingen wijzen ze de zwangerschap als oorzaak af.

Sterkte ermee tex!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69633987
Bah, heb even een dipmomentje en ik moet vandaag en morgen werken en vanavond en morgenavond ben ik de hele avond weg Dus zie ik Seb eigenlijk nauwelijks, wakker althans. En dan moet ik eigenlijk vrijdag en zaterdagavond ook nog naar bruiloften. Te veel denk ik als ik mijn agenda bekijk. Tijd om nee te zeggen tegen dingen dus maar vind het toch wel lastig dat nee zeggen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:38:22 #166
94046 PM-girl
pi_69634133
Vervelend is dat Estrys! Ik leer het langzaamaan, nee zeggen tegen leuke dingen op verkeerde momenten.
En soms heb je die luxe niet.
*
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:44:19 #167
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_69634305
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tex, bedrijfsarts nog gesproken?

Ohja, ik heb de uitslag binnen alles is ok. Hb zelfs uitmuntend. Assistente denkt dat het nog nasleep van hellp is. Maar Tyler is al bijna een half jaar.
Nu heel moe, maar dat komt door amper slapen, vanwege spokende Tyler.
Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om over de Hellp heen te komen, lichamelijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:32:24 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69635545
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:30 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dit geldt alleen als blijkt dat de ziekte echt voortkomt uit de ziekte of bevalling. Dit zal door een UWV-arts beoordeeld worden. In het geval van bekkenklachten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat die beoordeling positief uitvalt. Bij bijna alle andere dingen wijzen ze de zwangerschap als oorzaak af.
En bij een PPD? Weet je dat?

Tex, veel sterkte, kom voor jezelf op, hoor! Dat moet gewoon.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_69635875
Succes hoor Tex. Een collega van mij zei het precies zoals het is:
'Je moet voor jezelf zorgen/opkomen want een ander doet het niet.'
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:50:05 #170
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69637804
Nou tijdens mn zwangerschap was ik onder behandeling bij een bedrijfsarts in Rotterdam (want hoofdkantoor van mijn werk zit vlakbij Rotterdam), alleen voor één live afspraak mocht ik naar Utrecht. Nu werd ik afgewimpeld in Rotterdam, dat ik beter naar Utrecht kon gaan. Heb voor volgende week een afspraak, maar ja dat is in principe mijn eerste werkdag...

Verzuimbegeleiders zijn niet aanwezig, of ik die donderdag terug kan bellen.

Nu rest mij nog de taak mijn manager op de hoogte te brengen. Ik denk dat ik die maar ga mailen want als ie moeilijk gaat doen over de telefoon dat trek ik denk ik niet

Gedoe, gedoe, gedoe!
©Dumbo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:10:58 #171
94046 PM-girl
pi_69638431
Och Tex, balen dat het niet meteen lukt iets te plannen.

Sugar, daarom schreef ik bijna alle andere dingen, ik dacht dat PPD er inderdaad wel toe leidt dat de werkgever zelf niet de loondoorbetaling hoeft te doen.
*
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:42:42 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69641300
Oh Tex toch, wat lastig.
Ik kan me nog zó goed herinneren dat ik er enorm tegenop zag dat ik weer aan het werk moest (en dat terwijl ik een fijn team heb en graag werk!). Ik was echt blij dat de gyn mij een fysieke reden gaf om me nog ziek te melden (fecale incontinentie). Ik kreeg even lucht. daarna aan het werk, maar na 3 weken ging het écht niet en stak de PPD in alle hevigheid de kop op. Ik herinner me idd zoals Owlet zegt, dat dat best lastig was voor mijn werkgever. Volgens mij zat ik nog net binnen de grens van zoveel dagen na je verlof.
Waarom ik dit verhaal typ? Vroeg ik mezelf ook even af.
Maar het is omdat het me nog steeds raakt. Je wil je groot houden want er wordt zoveel van je verwacht, en je moet weer mee in de stroom. maar als het niet gaat dan gaat het niet Tex. En helemaal zoals Bix zegt, je hebt daar kennelijk niet zo veel te verliezen. Jij, en M en Noah en Hannah gaan voor. Voor alles. Toch?
Heel veel sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69645136
Eigenlijk is drie maanden ook wel snel vind ik... DRIE! maanden en je moet weer normaal functioneren.... Na 9 maanden zwangerschap en 3 maanden nauwelijks slapen...
In andere Europese landen is het verlof ook langer dan 3 maanden. In Zweden is het bijna een jaar geloof ik!
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2009 @ 20:30:16 #174
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_69645238
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk is drie maanden ook wel snel vind ik... DRIE! maanden en je moet weer normaal functioneren.... Na 9 maanden zwangerschap en 3 maanden nauwelijks slapen...
In andere Europese landen is het verlof ook langer dan 3 maanden. In Zweden is het bijna een jaar geloof ik!
Dat ligt ook helemaal aan hoe je je voelt. Bij Ruben ben ik zelfs nog in mijn verlof weer gaan werken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69645309
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef freecell het volgende:
even snel opgezocht:

maximum weken betaald verlof

1 Zweden 96 weken
2 Noorwegen 52 weken
3 Denemarken 50 weken
4 Italië 47 weken
5 Groot Brittannië 26 weken
6 Hongarije 24 weken
7 Tsjechië 28 weken
8 Ierland 22 weken
9 Frankrijk 16 weken
9 Nederland 16 weken