Thanks all!
Ik ben geen mama, ook (nog) geen mee-mama. Daarvoor is onze relatie eigenlijk nog te pril (pas enkele maanden, maar ja, soms weet je het gewoon al heel snel dat deze persoon je toekomst is)
We wonen ook niet samen (sterker nog, 275 kilometer van elkaar) enzo. Dus ik kan/wil zeker nog geen aanspraak maken op de titel mama.
Maar wil wel heel graag haar partner zijn... en een rol spelen (hoewel die voorlopig fysiek nog maar klein kan zijn door de afstand) in het leven van haar zoontje.
De frummel heeft een nogal ongebruikelijke naam, dus die post ik liever niet hier. Stel dat er bekenden van haar zouden langskomen en die naam zien, en de datum daaraan koppelen, dan sta ik mooi voor joker natuurlijk als ik allemaal domme vragen ga stellen hier. ;-)
Hoe ik me voel? Vooral erg in de war.
Door de afstand heb ik toch al het idee dat ik er niet genoeg voor haar kan zijn; doordat onze relatie zo pril is nog kennen we elkaar ook nog niet echt van haver tot gort zeg maar; en nu zegt ze dus ook allerlei dingen (waarschijnlijk in haar vermoeidheid en hormoonexplosies) die me erg raken. Bijvoorbeeld dat ik niet een dag eerder naar haar toe hoef te komen omdat ze alleen wil zijn. Terwijl ze vorige week het er nog over had dat ze zo opzag tegen alleen zijn.
Bovendien heb ik vandaag op mijn werk mijn "coming-out" gedaan, waarbij ik dus niet alleen aan mensen moest vertellen dat ik ditmaal een relatie met een vrouw heb (na 13 jaar met een man), maar dat die dus ook nog eens is bevallen. En dan zoooo vaak uitleggen dat zij echt lesbi is maar heel graag een kind wilde dus een donor had gezocht en - overduidelijk - gevonden; en dat ik al jaren weet dat ik bi ben en bla bla bla en vragen en noem maar op.
Dus ik zit er ook doorheen.
En tegelijk voel ik me dan weer schuldig dat ik zit te mekkeren over dat ik het zo lastig vind allemaal terwijl zij met die knul in het ziekenhuis is en dat ik tenminste nog geslapen heb gisteren en vandaag en zij niet, en ik heb niet hoeven bevallen en kan me geen voorstelling maken van hoe zij zich voelt dus waar haal ik het lef vandaan om mezelf zielig te vinden enzo...
Beetje in de war dus!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---