Dit dusquote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Kutjong patatje oorlog is altijd met uitjes.
In incest town zekerquote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Nog lang vol gehouden.quote:
FAILquote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
Een patatje oorlog is met Mayonaise en Sate saus,
Dus niet met uitjes er door tenzijn................
Daar stopte ik met lezen.quote:opgegroeit.
Ja ik ook.quote:
quote:[bewerken] Patatje oorlog
Patatje oorlog verschilt per regio, kan zijn:
a) friet met pindasaus en mayonaise, naar keuze nog aangevuld met rauwe (gesnipperde) uitjes.
b) friet met mayonaise, ketchup, currysaus, pindasaus en uien.
c) friet met mayonaise, pindasaus, currysaus en rauwe (gesnipperde) uitjes, maar zonder ketchup.
Hier ookquote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
quote:Op maandag 13 april 2009 18:09 schreef Skylark. het volgende:
a) Het is friet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- AFCA -
quote:Op maandag 13 april 2009 18:10 schreef EdAtTheBar het volgende:
Het is friet.
hier begon ik met lezenquote:
Uiteraard.quote:
In deze contreien is het dan ook geen: "Frrrrrrrietje Oorrrrrrlog", maar "Friiiiieeeeeeetje Oor-log".quote:Op maandag 13 april 2009 18:12 schreef LostFormat het volgende:
Frietje oorlog, dat bekt toch niet?
Patatje oorlog is het! Met uitjes.
Natuurlijk, zolang je niet fatsoenlijk Nederlandse zinnen kunt typen, hebben wij het recht je topic te verneuqen..quote:Op maandag 13 april 2009 18:09 schreef Canisfire het volgende:
yay een stel taal nerds verpesten mijn topic
dat deed ie al met z'n eerste postquote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef padlarf het volgende:
gefeliciteerd ts, je hebt zojuist je topic vermoord
quote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef padlarf het volgende:
gefeliciteerd ts, je hebt zojuist je topic vermoord
verneuQenquote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef donroyco het volgende:
[..]
Natuurlijk, zolang je niet fatsoenlijk Nederlandse zinnen kunt typen, hebben wij het recht je topic te verneuqen..
Idd, ik irriteer me er juist aan dat ik kennelijk opeens oorlog met ui moet zeggen bij de frietkraam omdat er mensen rondlopen die verwarring veroorzaken. Klacht : TS.quote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Sowieso patat...quote:Op maandag 13 april 2009 18:15 schreef Castillion het volgende:
patat pinda, niets meer niets minder
Ooit een oorlog gezien met patat, mayonaise en pindasaus? Nou, ik niet.quote:Op maandag 13 april 2009 18:14 schreef Ugjerke het volgende:
Uitjes horen op speciaal, niet op oorlog. Ooit een oorlog met uitjes gezien? Nou, ik niet.
Hier stopte ik met verbeteren omdat ik godverdomme nog wel meer te doen heb vandaag!quote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
Een patatje oorlog is met mMayonaise en sSatesaus,.
Dus niet met uitjes er door tenzijn daar om wordt gevraagtd.
In Deventer en Zwolle en omstreken begrijpen ze dat; daar ben ik opgegroeitd.
Nooit problemen met een patatje oorlog. Maar szinds ik een paar jaar geleden in Twente woon. ??
Is (??) het altijd gekut en gelazer. Altijd weer met uitjes. Ik zeg er nu altijd bij; "zonder uitjes uiteraard."
Maar soms vergeet je dat en eigenlijk zou het niet moeten.
Klacht : Kut Ttwentenaren die niet begrijpen dat een patatje oorlog gewoon met mMayonaise en sSatesaus is en dus zonder uitjes.
sate, ook goedquote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Sowieso patat...![]()
Maar....pinda....![]()
quote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef sinadO het volgende:
[..]
Hier stopte ik met verbeteren omdat ik godverdomme nog wel meer te doen heb vandaag!
Met curry? WTF? Waar kom jij vandaan danquote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ooit een oorlog gezien met patat, mayonaise en pindasaus? Nou, ik niet.
Oorlog = mayo, pinda, curry. En eventueel uitjes, dat hangt van de politieke situatie af of ze zich erin mengen.
In het midden des lands. Hier smijten ze d'r altijd curry bij, geen idee waarom eigenlijk maar ik geef ze groot gelijk want het smaakt uberchill.quote:Op maandag 13 april 2009 18:19 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Met curry? WTF? Waar kom jij vandaan dan
Nope, patat met mayo en pindasaus is een patatje flip.quote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
[..]
Nee toch, dat is toch joppiesaus?quote:Op maandag 13 april 2009 18:24 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nope, patat met mayo en pindasaus is een patatje flip.
Dan heb ik dus een driekwarts kernoorlog?quote:Op maandag 13 april 2009 18:25 schreef cvboer het volgende:
Hier bestaat ook nog patat kernoorlog, de samenstelling bestaat uit: mayo, saté, curry, uitjes.
patat oorlog is zoals het hoort met mayo, saté en uitjes.
Mooi kunnen we hier verder!quote:
Saté is toch indisch, tenminste, als ik de conimexslet mag geloven.quote:Friet/patat-discussie goes Indisch!
Kappen met het spammen van dat topic.quote:
Hoezo is het 'indisch'quote:Op maandag 13 april 2009 18:28 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Mooi kunnen we hier verder!
[..]
Saté is toch indisch, tenminste, als ik de conimexslet mag geloven.
Niet waar.quote:Op maandag 13 april 2009 18:46 schreef Skulker het volgende:
En nog zeggen mensen het verkeerd, het is:
1) Patat
2) Pindasaus
Uitjes kennende komen die zich er alleen bij mengen als er olie in het spel is.quote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ooit een oorlog gezien met patat, mayonaise en pindasaus? Nou, ik niet.
Oorlog = mayo, pinda, curry. En eventueel uitjes, dat hangt van de politieke situatie af of ze zich erin mengen.
Flip is hier met friet en stoofvlees en oorlog gewoon friet, mayo en sate.quote:Op maandag 13 april 2009 18:48 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
Patat oorlog:
Patat, Mayo, Pinda, Uitjes
Patat flip:
Patat, Mayo, Pinda
Hoe moeilijk is t
Het is patat.quote:Op maandag 13 april 2009 20:25 schreef Lundegaard het volgende:
Ik verga nog liever van de honger dan dat ik ooit een 'Friet Flip' bestel..
quote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Leg het eens uit vriend!quote:Op maandag 13 april 2009 18:40 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Hoezo is het 'indisch') weet je wel wat indisch is?
dat is dus een patat speciaal.quote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
frikandel speciaal: curry, mayo, uitjesquote:Op maandag 13 april 2009 20:45 schreef Kriegel het volgende:
Alsof alleen een patatje speciaal uitjes mag hebben.
volgens patronen levenquote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef keienlegger het volgende:
[..]
frikandel speciaal: curry, mayo, uitjes
patat speciaal: curry mayo, uitjes
er zit een patroon in...
Als ik een restaurant open ga ik speciaal voor jullie een Tokkie-menu maken. Lettergrootte 400 waarin staat wat je krijgt bij een patatje oorlog/speciaal/vrede/deluxequote:Op maandag 13 april 2009 20:46 schreef JanusAnus het volgende:
Net als van die kankerlijers die curry in je patatje speciaal gooien! Die krijgen ze recht in hun gezicht terug! Debielen!!!
Ik ben meer van het weven...quote:Op maandag 13 april 2009 20:50 schreef PeZu het volgende:
[..]
volgens patronen leven_! je bent toch geen breiwerk
LEZEN. Ik zeg niet dat een speciaal geen uitjes mag hebben, ik vraag waarom iets alleen uitjes mag hebben als het een speciaal is.quote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef keienlegger het volgende:
[..]
er zit een patroon in...
Excuses dat ik je berichtje verwarde met de, laten we eerlijk zijn, tokkiebende van de rest van dit topic.quote:Op maandag 13 april 2009 20:53 schreef Kriegel het volgende:
[..]
LEZEN. Ik zeg niet dat een speciaal geen uitjes mag hebben, ik vraag waarom iets alleen uitjes mag hebben als het een speciaal is.
Mooi dan, dan zijn we het met elkaar eens!quote:Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef keienlegger het volgende:
[..]
Excuses dat ik je berichtje verwarde met de, laten we eerlijk zijn, tokkiebende van de rest van dit topic.
Een patatje oorlog met uitjes is helemaal prima wat mij betreft
Mits je inderdaad vraagt om een "patatje oorlog" PLUS "uitjes". Anders sla je wartaal uit natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2009 21:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mooi dan, dan zijn we het met elkaar eens!
Nee, overal behalve die pauperprovincie waar jij nu zit.quote:Op maandag 13 april 2009 21:14 schreef onderscheid het volgende:
patat...het is friet. patat wordt zeker in de randstad gebruikt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thirteen!
vreemd...quote:Op maandag 13 april 2009 21:24 schreef JaZekerZ het volgende:
patat Resultaten 1 - 10 van circa 701.000 voor patat (0,08 seconden)
frites Resultaten 1 - 10 van circa 3.120.000 voor frites (0,11 seconden)
Het is dus friet
Je schrijft friet als fritesquote:Op maandag 13 april 2009 21:27 schreef keienlegger het volgende:
[..]
vreemd...
Friet Resultaten 1 - 10 van circa 386.000 voor friet (0,17 seconden)
Niet vreemd maar ook niet eerlijk.quote:Op maandag 13 april 2009 21:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je schrijft friet als frites
Vreemd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Patat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frites
Het kan ook met ketchupquote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef keienlegger het volgende:
[..]
er zit een patroon in...
Nee, dat is niet smiechterig. Er zijn vele malen meer delen ter wereld waar ik friet krijg als ik om friet roep dan dat ik friet krijg als ik patat roep. Daar gaat het om. Het is dus friet omdat dat internationaal (en door de createurs) zo vernoemd is. Het is dus géén patat omdat een volkje onverlaten boven de moerdijk het toevallig zo uit het brabants heeft overgenomen.quote:Op maandag 13 april 2009 21:34 schreef keienlegger het volgende:
[..]
Niet vreemd maar ook niet eerlijk.
Frites is frans, je pikt daar mooi nog even alle franstalige sites mee, smiecht.
Resultaten 1 - 10 van circa 150.000 pagina’s in het Nederlands voor frites. (0,39 seconden)
Het is patat, nerdo.quote:Op maandag 13 april 2009 21:34 schreef D. het volgende:
[..]
Het kan ook met ketchup
Enne, het is friet natuurlijk, patat is een ander (minder net) woord voor aardappel
nee, het is frites, bewijzen hierbovenquote:Op maandag 13 april 2009 21:38 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Het is patat, nerdo.
Friet kun je zeggen als je in Belgie woont.
ja want google is de bepalende factor wbt woordgebruikquote:Op maandag 13 april 2009 21:39 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
nee, het is frites, bewijzen hierboven
Inderdaad. Argumentum ad populum. Bovendien haal ik ook wikipedia aan. Daar staat voor jou en de rest van de hollanders waar frites vandaan komt, waarom het zo heet én dat alleen noord-nederland ten overstaan van de rest van europa het spul patat noemt.quote:Op maandag 13 april 2009 21:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja want google is de bepalende factor wbt woordgebruik_!
Het is friet. Patat klinkt echt alsof er een tokkie met diarree in je bek gescheten heeft.quote:Op maandag 13 april 2009 21:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja want google is de bepalende factor wbt woordgebruik_!
ooh wikipedia,zeg dat dan meteen want dat is toch echt wel de bron voor alle feiten des levensquote:Op maandag 13 april 2009 21:43 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Inderdaad. Argumentum ad populum. Bovendien haal ik ook wikipedia aan. Daar staat voor jou en de rest van de hollanders waar frites vandaan komt, waarom het zo heet én dat alleen noord-nederland ten overstaan van de rest van europa het spul patat noemt.
faalbaas
Waarom zou je ook tegen deze onfeilbare argumenten in gaan. Jouw loze dandy reactie is je last resortquote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef PeZu het volgende:
[..]
ooh wikipedia,zeg dat dan meteen want dat is toch echt wel de bron voor alle feiten des levens_!
wat een ongekende fail lord ben je ook
Ach ja, jij komt niet met het tegenbewijs. Wie is de grote Faillord nu..quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef PeZu het volgende:
[..]
ooh wikipedia,zeg dat dan meteen want dat is toch echt wel de bron voor alle feiten des levens_!
wat een ongekende fail lord ben je ook
onfeilbaar?quote:Op maandag 13 april 2009 21:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Waarom zou je ook tegen deze onfeilbare argumenten in gaan. Jouw loze dandy reactie past is je enige kans nog wat ervan te maken_!
Nerdo?quote:Op maandag 13 april 2009 21:38 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Het is patat, nerdo.
Friet kun je zeggen als je in Belgie woont.
9 provincies tegenover het grootste gedeelte van de EU, zal je bedoelenquote:Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
onfeilbaar?_!
3 vd 12 provincies zeggen friet de rest gewoon patat, ja een erg onfeilbaar argument hoor dat wiki
je ik hebt een leesgebrek?!quote:Op maandag 13 april 2009 21:50 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Ach ja, jij komt niet met het tegenbewijs. Wie is de grote Faillord nu..
lezen droeftoeter lezenquote:Op maandag 13 april 2009 21:53 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
3 provincies tegenover het grootste gedeelte van de EU, zal je bedoelen_!
jij bent echt een domme blinde kip heh, hij quote mij toch, faalhaasquote:Op maandag 13 april 2009 21:53 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
je hebt een leesgebrek?
Ik ben juist de enige die met de bewijzen komt.
Ik dacht dat meerderheid er niet toe deed?quote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef PeZu het volgende:
[..]
lezen droeftoeter lezen
3 provincies in nederland zeggen friet, de rest van de 12 patat, dat is dus een meerderheid patat zeggers.....
quote:Op maandag 13 april 2009 21:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je schrijft friet als frites
Vreemd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Patat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frites
quote:Op maandag 13 april 2009 21:24 schreef JaZekerZ het volgende:
Het is dus friet
Maar het is friet, dandy faalbaasquote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef PeZu het volgende:
[..]
jij bent echt een domme blinde kip heh, hij quote mij toch, faalhaas
de meerderheid op inet, frites wordt toch in meer landen gebruikt als woord logisch dat het danmeer results oplevert, maar dat snapt een kind van 3 nog, jij niet, go figurequote:Op maandag 13 april 2009 21:55 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat meerderheid er niet toe deed?
voor jouw info, de meerderheid:
[..]
[..]
Dus, klacht ongegrond.quote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Daarom is t noujuist frietquote:Op maandag 13 april 2009 21:58 schreef PeZu het volgende:
[..]
de meerderheid op inet, frites wordt toch in meer landen gebruikt als woord logisch dat het danmeer results oplevert, maar dat snapt een kind van 3 nog, jij niet, go figure
wij leven in nederland, het merendeel zegt patat, get over it
Augurk.quote:Op maandag 13 april 2009 22:44 schreef Christiaan het volgende:
Patatje oorlog is er als reactie op Limburg. Men wilde ook zoiets goddelijks als friet zuurvlees maken, dit leek erop. Qua uiterlijk dan.
quote:Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef agentstarling het volgende:
[WOow ik was vandaag in Zwolle op het station en ik dacht echt van HOEZO snappen jullie niet wat een friet oorlog is.. dat is voor mij namelijk gewoon zondermeer uien, mayo, curry & sate!! Dus JULLIE snappen het zelf gewoon niet..
quote]Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
.
Dit heet in mijn regio overigens een frietje ziekenhuis (de ketchup en curry zijn het bloed van de oorlog)
Irriteert me wel dat ik wanneer ik de volgende keer een patatje oorlog bestel hieraan zal denkenquote:Op maandag 13 april 2009 21:46 schreef Titus-Pullo het volgende:
[..]
Het is friet. Patat klinkt echt alsof er een tokkie met diarree in je bek gescheten heeft.
Dit heet in mijn regio overigens een frietje ziekenhuis (de ketchup en curry zijn het bloed van de oorlog)quote:Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef agentstarling het volgende:
[WOow ik was vandaag in Zwolle op het station en ik dacht echt van HOEZO snappen jullie niet wat een friet oorlog is.. dat is voor mij namelijk gewoon zondermeer uien, mayo, curry & sate!! Dus JULLIE snappen het zelf gewoon niet..
quote]Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
.
ga terug naar belgie johquote:Op maandag 13 april 2009 23:54 schreef zagevent het volgende:
Het is friet en ajuin bende bosmongolen.
Mensen die patat zeggen krijgen kanker.quote:Op maandag 13 april 2009 23:54 schreef TheCoon het volgende:
HET IS PATAT KANKERKUTNEPNEDERLANDER
quote:Op maandag 13 april 2009 23:57 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Mensen die patat zeggen krijgen kanker.
quote:Op maandag 13 april 2009 23:57 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Mensen die patat zeggen krijgen kanker.
nu ga je het dan ook goed doen laffe vuilak!quote:Op maandag 13 april 2009 21:24 schreef JaZekerZ het volgende:
Het is dus friet
Ik ook.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:05 schreef Mr.Cooper het volgende:
Jawel, ik weet heel goed dat het friet is.
Daar hoop ik ook al maanden op maar het gebeurt gewoon nietquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:10 schreef Red_85 het volgende:
Ik dacht dat de mods er duidelijk over waren dat er mensen een perm ban zouden krijgen wanneer er weer een discussie over patat/frites zou zijn.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:10 schreef Red_85 het volgende:
Ik dacht dat de mods er duidelijk over waren dat er mensen een perm ban zouden krijgen wanneer er weer een discussie over patat/frites zou zijn.
nou ik kom dus ook uit de omgeving van Rotterdam en als ik er patat oorlog bestel krijg ik zelden uitjes, tot mijn spijt. Dus wij kunnen een voorbeeld nemen aan mensen in andere provincies die wel uitjes krijgen als er een patat oorlog wordt besteld.quote:Op maandag 13 april 2009 21:30 schreef onlogisch het volgende:
Deventer, Zwolle & Twente....
Ik dacht al... Want in Nederland is een patatje oorlog dus gewoon MET uitjes.
Optie C is de enige goede 100% echte variant.quote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
Dus niet met uitjes er door tenzijn daar om wordt gevraagt.
In Deventer en Zwolle en omstreken begrijpen ze dat daar ben ik opgegroeit.
Nooit problemen met een patatje oorlog. Maar zinds ik een paar jaar geleden in Twente woon.
Is het altijd gekut en gelazer. Altijd weer met uitjes. Ik zeg er nu altijd bij zonder uitjes uiteraard.
Maar soms vergeet je dat en eigenlijk zou het niet moeten.
Klacht : Kut twentenaren die niet begrijpen dat een patatje oorlog gewoon met Mayonaise en Sate is en dus zonder uitjes.
Dubbel klacht : Volgens Wikipedia zijn er ook nog deze mafkezen :
.
c) friet met mayonaise, pindasaus, currysaus en rauwe (gesnipperde) uitjes, maar zonder ketchup.
In België is een "Friet oorlog" friet met stoofvleessaus, mayonaise en ketchup.
Die verdienen helemaal een bom op die regio natuurlijk
Daar moet je een patat/frites oorlog speciaal bestellen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:13 schreef beverton het volgende:
[..]
nou ik kom dus ook uit de omgeving van Rotterdam en als ik er patat oorlog bestel krijg ik zelden uitjes, tot mijn spijt. Dus wij kunnen een voorbeeld nemen aan mensen in andere provincies die wel uitjes krijgen als er een patat oorlog wordt besteld.
Hmm raar, je zegt patat maar je krijgt geen uitjes bij de oorlog. Hmm ik mag je half.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:13 schreef beverton het volgende:
[..]
nou ik kom dus ook uit de omgeving van Rotterdam en als ik er patat oorlog bestel krijg ik zelden uitjes, tot mijn spijt. Dus wij kunnen een voorbeeld nemen aan mensen in andere provincies die wel uitjes krijgen als er een patat oorlog wordt besteld.
dat moet een grap zijn die alleen mensen van onder de rivieren gebruikenquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Daar moet je een patat/frites oorlog speciaal bestellen.
ik verwacht dat ik uitjes bij de patat oorlog krijg. Echter worden steeds maar patatzaken in Nederland overgenomen door Aziaten. Hierdoor verloederd het vakjargon.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:19 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Hmm raar, je zegt patat maar je krijgt geen uitjes bij de oorlog. Hmm ik mag je half.
Onder de rivieren zit er geen juin op de friet oorlog.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:20 schreef beverton het volgende:
[..]
dat moet een grap zijn die alleen mensen van onder de rivieren gebruiken
''friet oorlog'' dat is 1 dingquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Onder de rivieren zit er geen juin op de friet oorlog.
Ik neem me woorden terug.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:21 schreef beverton het volgende:
[..]
ik verwacht dat ik uitjes bij de patat oorlog krijg. Echter worden steeds maar patatzaken in Nederland overgenomen door Aziaten. Hierdoor verloederd het vakjargon.
Dat is juist hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:22 schreef beverton het volgende:
[..]
''friet oorlog'' dat is 1 ding
maar ''friet oorlog'' zonder uitjes dat is een heel ander verhaal![]()
![]()
![]()
![]()
Ik pas me overal aan en hoe moeilijk kan het zijn om te vertellen dat je een patates-frites met pindasaus en mayonaise wilt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:22 schreef beverton het volgende:
[..]
''friet oorlog'' dat is 1 ding
maar ''friet oorlog'' zonder uitjes dat is een heel ander verhaal![]()
![]()
![]()
![]()
gelukkig zeg je geen satésausquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik pas me overal aan en hoe moeilijk kan het zijn om te vertellen dat je een patates-frites met pindasaus en mayonaise wilt?
Fliet oollog met of zondel cully?quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:21 schreef beverton het volgende:
[..]
ik verwacht dat ik uitjes bij de patat oorlog krijg. Echter worden steeds maar patatzaken in Nederland overgenomen door Aziaten. Hierdoor verloederd het vakjargon.
Laten wij, mijn gevederde vriend, een politieke partij oprichten. Mijn stem heeft u i.i.g al.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:27 schreef drijfhout het volgende:
De betere patatspecialist informeert bij het bestellen van een patatje oorlog of deze met danwel zonder uitjes gewenst wordt. Patatbakkers die mij ongevraagd met danwel zonder uitjes serveren laat ik bij een volgende gelegenheid links ligggen. Ik varieer graag, afhankelijk van de bite waar ik zin in heb.
Regio's waar patat friet genoemd wordt, danwel waar onder "oorlog" enige andere sauscombinatie dan louter mayonaise en pindasaus c.q. satésaus wordt begrepen, dienen onverwijld uit het koninkrijk geflikkerd te worden.
Patat oorlog is zonder curry, vuillak.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:28 schreef keienlegger het volgende:
[..]
Fliet oollog met of zondel cully? [ afbeelding ]
sorry, het moest gewoon even.
In het tokkie-land waar jij vandaan komt misschien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:29 schreef beverton het volgende:
[..]
Patat oorlog is zonder curry, vuillak.
Die Chinees wil gewoon zoveel mogelijk verkopen, hop ff de cully spuit erop en weer 50ct verdient.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:28 schreef keienlegger het volgende:
[..]
Fliet oollog met of zondel cully? [ afbeelding ]
sorry, het moest gewoon even.
mét.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:29 schreef beverton het volgende:
[..]
Patat oorlog is zonder curry, vuillak.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:34 schreef PeZu het volgende:
laat alle hardnekkige friet roepers eens een onderzoek doen en laat ze alle supermarkten in NL langs gaan en vragen om patat en om ze dan met lang gezicht ons komen vertellen dat in 80% (of meer) van de supermarkten ze verwezen werden naar het vriesvak ipv naar het schap met de zakken aardappelen
ben ik het tenminste nog op 1 punt met je eensquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:37 schreef kraaksandaal het volgende:
Pindasaus, Satésaus noemen is vele malen erger.
Nee man er hoort geen Curry bij, Wtf dat lijkt me vies.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:18 schreef Radegast het volgende:
[..]
Optie C is de enige goede 100% echte variant.
Hoort er echt bij. Alleen moet er wel rekening mee gehouden worden dart de curry en pindasaus niet door elkaar geflatst worden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:39 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Nee man er hoort geen Curry bij, Wtf dat lijkt me vies.
Het is frites.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:47 schreef JanusAnus het volgende:
Die friet/patat discussie is zo dom. Iedereen die ik ken gebruikt die twee woorden gewoon door elkaar. Ik heb ik het echt nog nooit iemand die discussie horen voeren en hier op fok levert het verhitte debatten op
het is frites, aapquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:10 schreef beverton het volgende:
[..]
nu ga je het dan ook goed doen laffe vuilak!
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=patat&word2=frites
Pacifist.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:47 schreef JanusAnus het volgende:
Die friet/patat discussie is zo dom. Iedereen die ik ken gebruikt die twee woorden gewoon door elkaar. Ik heb ik het echt nog nooit iemand die discussie horen voeren en hier op fok levert het verhitte debatten op
quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:34 schreef PeZu het volgende:
laat alle hardnekkige friet patat roepers eens een onderzoek doen en laat ze alle supermarkten in NL EU langs gaan en vragen om patat en om ze dan met lang gezicht ons komen vertellen dat in 80% (of meer) van de supermarkten ze verwezen werden naar het vriesvak ipv naar het schap met de zakken aardappelen
en 3 pagina's voor jou, pindasaus.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:26 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat stond er al 1 post boven je eikel.
Dat noemen wij hier Friet Speciaal. Met die 4 toevoegingen.quote:Op maandag 13 april 2009 18:25 schreef cvboer het volgende:
Hier bestaat ook nog patat kernoorlog, de samenstelling bestaat uit: mayo, saté, curry, uitjes.
Want vaders die dochters neuken houden van uitjes..?quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:13 schreef beverton het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef Lundegaard het volgende:
Als ik een patat oorlog bestel en ik merk dat Jan Lul er geen uitjes bij heeft gedaan, heeft ie een probleem.
Kortom: Oorlog is met uitjes.
Of patatekesquote:Op maandag 13 april 2009 21:28 schreef keienlegger het volgende:
Alhoewel... mensen die "patatjes" zeggen moeten ook een klap voor de bek krijgen...
Jou mening klopt niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:15 schreef IJsblock het volgende:
Is deze discussie nog steeds bezig.....![]()
Stel dit had Frankrijk () geweest, daar heet het Pommes Frites, hebben ze daar misschien ook een soort www.foque.fr en ook 1987832344 discussies of het Pommes is of Frites?
![]()
![]()
![]()
Mijn mening: Boven de rivieren is het patat, beneden de rivieren, Belgie incluis: friet/frites/fritten.
Zo, probleem weg, slotje.
Er moet geen Curry op, Waar doen ze dat uberhaubt ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:14 schreef nuget het volgende:
hier speciale website voor je patat oorlog Knokken....
Mijn mening 2,0 : In de Randstad en de Spaanse Herpesgordel is het patat, in de rest van Nederland & Belgie: Frites.quote:
Is al iets beter... Geen idee waar ze allemaalquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:31 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Mijn mening 2,0 : In de Randstad en de Spaanse Herpesgordel is het patat, in de rest van Nederland & Belgie: Frites.
Zoiets?
onder de rivieren patat? Nee bij ons is het friet hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Is al iets beter... Geen idee waar ze allemaalpatat
zeggen, volgens mijn alleen in het oosten en onder de rivieren.
Gast......quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Zeeland Noord Brabant en Limburg = Frietquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Ik heb allang bewezen dat dat niet zo isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thirteen!
Doe dan ook normaalquote:Op maandag 13 april 2009 18:09 schreef Canisfire het volgende:
yay een stel taal nerds verpesten mijn topic
quote:Op woensdag 15 april 2009 09:40 schreef Titus-Pullo het volgende:
[..]
Ik heb allang bewezen dat dat niet zo is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
U MAD?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Iedere frietliefhebber weet dat toch al lang?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
Zonder boeren had je geen friet (of voor de dyslectischen onder ons: dan had je geen patat).quote:Op woensdag 15 april 2009 12:44 schreef kurk_droog het volgende:
Nog 1x. HET IS GODVERDOMME PATAT. Mensen die friet zeggen hebben geen recht van spreken, zijn boeren en horen niet bij Nederland.
PATAT PATAT PATAT. Dat er daan ui, mayo of pindasaus op zit maakt geen bal uit. PATAT IS HET JA
EIN FOLCH
EIN KURK_DROOG
PATAT
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |