Dit dusquote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Kutjong patatje oorlog is altijd met uitjes.
In incest town zekerquote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Nog lang vol gehouden.quote:
FAILquote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
Een patatje oorlog is met Mayonaise en Sate saus,
Dus niet met uitjes er door tenzijn................
Daar stopte ik met lezen.quote:opgegroeit.
Ja ik ook.quote:
quote:[bewerken] Patatje oorlog
Patatje oorlog verschilt per regio, kan zijn:
a) friet met pindasaus en mayonaise, naar keuze nog aangevuld met rauwe (gesnipperde) uitjes.
b) friet met mayonaise, ketchup, currysaus, pindasaus en uien.
c) friet met mayonaise, pindasaus, currysaus en rauwe (gesnipperde) uitjes, maar zonder ketchup.
Hier ookquote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
quote:Op maandag 13 april 2009 18:09 schreef Skylark. het volgende:
a) Het is friet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- AFCA -
quote:Op maandag 13 april 2009 18:10 schreef EdAtTheBar het volgende:
Het is friet.
hier begon ik met lezenquote:
Uiteraard.quote:
In deze contreien is het dan ook geen: "Frrrrrrrietje Oorrrrrrlog", maar "Friiiiieeeeeeetje Oor-log".quote:Op maandag 13 april 2009 18:12 schreef LostFormat het volgende:
Frietje oorlog, dat bekt toch niet?
Patatje oorlog is het! Met uitjes.
Natuurlijk, zolang je niet fatsoenlijk Nederlandse zinnen kunt typen, hebben wij het recht je topic te verneuqen..quote:Op maandag 13 april 2009 18:09 schreef Canisfire het volgende:
yay een stel taal nerds verpesten mijn topic
dat deed ie al met z'n eerste postquote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef padlarf het volgende:
gefeliciteerd ts, je hebt zojuist je topic vermoord
quote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef padlarf het volgende:
gefeliciteerd ts, je hebt zojuist je topic vermoord
verneuQenquote:Op maandag 13 april 2009 18:13 schreef donroyco het volgende:
[..]
Natuurlijk, zolang je niet fatsoenlijk Nederlandse zinnen kunt typen, hebben wij het recht je topic te verneuqen..
Idd, ik irriteer me er juist aan dat ik kennelijk opeens oorlog met ui moet zeggen bij de frietkraam omdat er mensen rondlopen die verwarring veroorzaken. Klacht : TS.quote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Sowieso patat...quote:Op maandag 13 april 2009 18:15 schreef Castillion het volgende:
patat pinda, niets meer niets minder
Ooit een oorlog gezien met patat, mayonaise en pindasaus? Nou, ik niet.quote:Op maandag 13 april 2009 18:14 schreef Ugjerke het volgende:
Uitjes horen op speciaal, niet op oorlog. Ooit een oorlog met uitjes gezien? Nou, ik niet.
Hier stopte ik met verbeteren omdat ik godverdomme nog wel meer te doen heb vandaag!quote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
Een patatje oorlog is met mMayonaise en sSatesaus,.
Dus niet met uitjes er door tenzijn daar om wordt gevraagtd.
In Deventer en Zwolle en omstreken begrijpen ze dat; daar ben ik opgegroeitd.
Nooit problemen met een patatje oorlog. Maar szinds ik een paar jaar geleden in Twente woon. ??
Is (??) het altijd gekut en gelazer. Altijd weer met uitjes. Ik zeg er nu altijd bij; "zonder uitjes uiteraard."
Maar soms vergeet je dat en eigenlijk zou het niet moeten.
Klacht : Kut Ttwentenaren die niet begrijpen dat een patatje oorlog gewoon met mMayonaise en sSatesaus is en dus zonder uitjes.
sate, ook goedquote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Sowieso patat...![]()
Maar....pinda....![]()
quote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef sinadO het volgende:
[..]
Hier stopte ik met verbeteren omdat ik godverdomme nog wel meer te doen heb vandaag!
Met curry? WTF? Waar kom jij vandaan danquote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ooit een oorlog gezien met patat, mayonaise en pindasaus? Nou, ik niet.
Oorlog = mayo, pinda, curry. En eventueel uitjes, dat hangt van de politieke situatie af of ze zich erin mengen.
In het midden des lands. Hier smijten ze d'r altijd curry bij, geen idee waarom eigenlijk maar ik geef ze groot gelijk want het smaakt uberchill.quote:Op maandag 13 april 2009 18:19 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Met curry? WTF? Waar kom jij vandaan dan
Nope, patat met mayo en pindasaus is een patatje flip.quote:Op maandag 13 april 2009 18:03 schreef Canisfire het volgende:
Oke nog een keer !
Een patatje oorlog is met Mayonaise en Sate saus,
[..]
Nee toch, dat is toch joppiesaus?quote:Op maandag 13 april 2009 18:24 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nope, patat met mayo en pindasaus is een patatje flip.
Dan heb ik dus een driekwarts kernoorlog?quote:Op maandag 13 april 2009 18:25 schreef cvboer het volgende:
Hier bestaat ook nog patat kernoorlog, de samenstelling bestaat uit: mayo, saté, curry, uitjes.
patat oorlog is zoals het hoort met mayo, saté en uitjes.
Mooi kunnen we hier verder!quote:
Saté is toch indisch, tenminste, als ik de conimexslet mag geloven.quote:Friet/patat-discussie goes Indisch!
Kappen met het spammen van dat topic.quote:
Hoezo is het 'indisch'quote:Op maandag 13 april 2009 18:28 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Mooi kunnen we hier verder!
[..]
Saté is toch indisch, tenminste, als ik de conimexslet mag geloven.
Niet waar.quote:Op maandag 13 april 2009 18:46 schreef Skulker het volgende:
En nog zeggen mensen het verkeerd, het is:
1) Patat
2) Pindasaus
Uitjes kennende komen die zich er alleen bij mengen als er olie in het spel is.quote:Op maandag 13 april 2009 18:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ooit een oorlog gezien met patat, mayonaise en pindasaus? Nou, ik niet.
Oorlog = mayo, pinda, curry. En eventueel uitjes, dat hangt van de politieke situatie af of ze zich erin mengen.
Flip is hier met friet en stoofvlees en oorlog gewoon friet, mayo en sate.quote:Op maandag 13 april 2009 18:48 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
Patat oorlog:
Patat, Mayo, Pinda, Uitjes
Patat flip:
Patat, Mayo, Pinda
Hoe moeilijk is t
Het is patat.quote:Op maandag 13 april 2009 20:25 schreef Lundegaard het volgende:
Ik verga nog liever van de honger dan dat ik ooit een 'Friet Flip' bestel..
quote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
Leg het eens uit vriend!quote:Op maandag 13 april 2009 18:40 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Hoezo is het 'indisch') weet je wel wat indisch is?
dat is dus een patat speciaal.quote:Op maandag 13 april 2009 18:04 schreef xminator het volgende:
frikandel speciaal: curry, mayo, uitjesquote:Op maandag 13 april 2009 20:45 schreef Kriegel het volgende:
Alsof alleen een patatje speciaal uitjes mag hebben.
volgens patronen levenquote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef keienlegger het volgende:
[..]
frikandel speciaal: curry, mayo, uitjes
patat speciaal: curry mayo, uitjes
er zit een patroon in...
Als ik een restaurant open ga ik speciaal voor jullie een Tokkie-menu maken. Lettergrootte 400 waarin staat wat je krijgt bij een patatje oorlog/speciaal/vrede/deluxequote:Op maandag 13 april 2009 20:46 schreef JanusAnus het volgende:
Net als van die kankerlijers die curry in je patatje speciaal gooien! Die krijgen ze recht in hun gezicht terug! Debielen!!!
Ik ben meer van het weven...quote:Op maandag 13 april 2009 20:50 schreef PeZu het volgende:
[..]
volgens patronen leven_! je bent toch geen breiwerk
LEZEN. Ik zeg niet dat een speciaal geen uitjes mag hebben, ik vraag waarom iets alleen uitjes mag hebben als het een speciaal is.quote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef keienlegger het volgende:
[..]
er zit een patroon in...
Excuses dat ik je berichtje verwarde met de, laten we eerlijk zijn, tokkiebende van de rest van dit topic.quote:Op maandag 13 april 2009 20:53 schreef Kriegel het volgende:
[..]
LEZEN. Ik zeg niet dat een speciaal geen uitjes mag hebben, ik vraag waarom iets alleen uitjes mag hebben als het een speciaal is.
Mooi dan, dan zijn we het met elkaar eens!quote:Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef keienlegger het volgende:
[..]
Excuses dat ik je berichtje verwarde met de, laten we eerlijk zijn, tokkiebende van de rest van dit topic.
Een patatje oorlog met uitjes is helemaal prima wat mij betreft
Mits je inderdaad vraagt om een "patatje oorlog" PLUS "uitjes". Anders sla je wartaal uit natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2009 21:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mooi dan, dan zijn we het met elkaar eens!
Nee, overal behalve die pauperprovincie waar jij nu zit.quote:Op maandag 13 april 2009 21:14 schreef onderscheid het volgende:
patat...het is friet. patat wordt zeker in de randstad gebruikt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thirteen!
vreemd...quote:Op maandag 13 april 2009 21:24 schreef JaZekerZ het volgende:
patat Resultaten 1 - 10 van circa 701.000 voor patat (0,08 seconden)
frites Resultaten 1 - 10 van circa 3.120.000 voor frites (0,11 seconden)
Het is dus friet
Je schrijft friet als fritesquote:Op maandag 13 april 2009 21:27 schreef keienlegger het volgende:
[..]
vreemd...
Friet Resultaten 1 - 10 van circa 386.000 voor friet (0,17 seconden)
Niet vreemd maar ook niet eerlijk.quote:Op maandag 13 april 2009 21:29 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je schrijft friet als frites
Vreemd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Patat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frites
Het kan ook met ketchupquote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef keienlegger het volgende:
[..]
er zit een patroon in...
Nee, dat is niet smiechterig. Er zijn vele malen meer delen ter wereld waar ik friet krijg als ik om friet roep dan dat ik friet krijg als ik patat roep. Daar gaat het om. Het is dus friet omdat dat internationaal (en door de createurs) zo vernoemd is. Het is dus géén patat omdat een volkje onverlaten boven de moerdijk het toevallig zo uit het brabants heeft overgenomen.quote:Op maandag 13 april 2009 21:34 schreef keienlegger het volgende:
[..]
Niet vreemd maar ook niet eerlijk.
Frites is frans, je pikt daar mooi nog even alle franstalige sites mee, smiecht.
Resultaten 1 - 10 van circa 150.000 pagina’s in het Nederlands voor frites. (0,39 seconden)
Het is patat, nerdo.quote:Op maandag 13 april 2009 21:34 schreef D. het volgende:
[..]
Het kan ook met ketchup
Enne, het is friet natuurlijk, patat is een ander (minder net) woord voor aardappel
nee, het is frites, bewijzen hierbovenquote:Op maandag 13 april 2009 21:38 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Het is patat, nerdo.
Friet kun je zeggen als je in Belgie woont.
ja want google is de bepalende factor wbt woordgebruikquote:Op maandag 13 april 2009 21:39 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
nee, het is frites, bewijzen hierboven
Inderdaad. Argumentum ad populum. Bovendien haal ik ook wikipedia aan. Daar staat voor jou en de rest van de hollanders waar frites vandaan komt, waarom het zo heet én dat alleen noord-nederland ten overstaan van de rest van europa het spul patat noemt.quote:Op maandag 13 april 2009 21:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja want google is de bepalende factor wbt woordgebruik_!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |