Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Oef jah.. 2006quote:
Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.quote:
quote:Op maandag 13 april 2009 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
Compenseert een beetje voor Kubica.
quote:Op maandag 13 april 2009 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
Compenseert een beetje voor Kubica.
Avatar is mooi stukje emotiequote:
quote:
Oeps.....quote:The FIA has written to the BBC to ask for copies of interviews McLaren team principal Martin Whitmarsh conducted with the broadcaster in the immediate aftermath of the Australian Grand Prix.
Although Whitmarsh claimed at the Malaysian Grand Prix that he knew nothing about Lewis Hamilton and McLaren's former sporting director Dave Ryan denying to stewards that there had been a radio order to let Jarno Trulli overtake, his comments in the aftermath of the race suggest he shared the line they told stewards that the Toyota driver had forced his way by.
In a live interview with BBC Radio 5 shortly after the Melbourne race, Whitmarsh said: "Under the last safety car, Trulli's Toyota fell off the circuit and was on the grass. Lewis passed him as he could legitimately do so, and thereafter Trulli repassed under the safety car and the early indications from the stewards were that they felt that was incorrect. They are doing the full investigation as we speak and we will shortly learn if it is a third or a fourth place."
In another interview that Whitmarsh is alleged to have conducted with BBC pitlane reporter Ted Kravitz, it is suggested he said: "Trulli then retook the place under the safety car, which ordinarily you wouldn't do. I know that the FIA are looking at it at the moment."
bron:Autosportquote:Speaking ahead of the ICA hearing that takes place in Paris today, with the verdict due to be issued tomorrow afternoon, Theissen thinks that the exciting start to the season has been skewed by the technical controversy.
Dat hoeft niet. Ze mogen ook met de huidige diffuser rond blijven rijden. En de kosten zijn al gemaakt ook al worden ze illegaal verklaart, omdat een aantal teams al zo'n diffuser gebouwd hebben. En omgekeerd natuurlijk ook, omdat er drie teams zo'n diffuser hebben moeten er drie teams een nieuwe diffuser ontwikkelen omdat ze met de andere niet mogen rijden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef bodylotion het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen
De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef sasquatsch het volgende:3. De diffusers voldoen aan de technische reglementen van de FIA.
regel 3.12.5quote:All parts lying on the reference and step planes, in addition to the transition between the two planes, must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
Fully enclosed holes are permitted in the surfaces lying on the reference and step planes provided no part of the car is visible through them when viewed from directly below.
Fully enclosed is zoals ik het lees inderdaad een gat en geen inkeping (zoals in de bodemplaat van McLaren achter de sidepods).quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ared het volgende:
[..]
De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.
Bij lezing van die regels krijg ik weer de indruk dat de teams zich wel veel vrijheid met de interpretatie hebben veroorloofd.
[..]
regel 3.12.5
met "fully enclosed" bedoelen ze (neem ik aan) dat de omtrek van het gat een ononderbroken oppervlak moet zijn (al is het wel een tautologie, want zonder ononderbroken omtrek kun je per definitie geen gat hebben, dus misschien bedoelen ze toch iets anders...)
Maar hoe moet je "no part of the car" lezen? Betekent dat, dat als je door zo'n gat in de reference plane kijkt, er alleen lucht te zien mag zijn, of is het voldoende als er boven het gat alleen de onderkant van de step plane te zien is? Dat laatste is niet wat er letterlijk staat, in mijn mening.
quote:(1) The rules don’t prevent double-decking as the diffuser is defined in the articles labelled ‘bodywork facing the ground’ - the upper tier does not face the ground.
(2) The reference plan and step are not treated as a single continuous surface so holes can be carved in the step transition to feed more air to the diffuser.
(3) A longer, higher central section that integrates with the rear crash structure is allowed - Toyota exploits this (think of this as a narrower version of the central section allowed last year).
The prevailing view in the paddock is that the FIA will not outlaw the double-diffuser, at least not this season. Expect 75% of teams to be running them when the F1 circus lands in Europe.
Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee.quote:Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Avatar is mooi stukje emotie
* Sinister-D- denkt terug aan Brazil '08![]()
[..]
? GP van Brazil vorig jaar.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef voyeur het volgende:
[..]
Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee.
Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doeldequote:
Yipquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doelde![]()
Maar die van Trystar is idd van Brazilie '08
Was wel leuk item bij HS over Maxie, me dunkt dat Max wel met supermateriaal rijdt, 49 van de 50 races winnenquote:Op maandag 13 april 2009 20:05 schreef -Jean- het volgende:
Kijktip!![]()
De meest succesvolle Nederlandse f1 coureur Jos the Boss is vanavond met zijn zoon Max Verstappen te gast bij Holland Sport om 20.25 op nl 3.
Goede tijden:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/ ??quote:Op woensdag 15 april 2009 11:10 schreef TheClown1 het volgende:
wanneer kunnen we de uitspraak verwachten? iemand een idee?
Zo, weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/ ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |