abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67845714
Verhagen: Wilders zaait verdeeldheid

http://www.telegraaf.nl/b(...)Wilders__.html?p=1,1

Dat stelde minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) woensdagavond op een film- en debatfestival van Amnesty International. Volgens hem zet Wilders met zijn opvattingen over de islam gelovigen in een hoek. „Alsof we bang moeten zijn voor iemand, alsof we een ander moeten bestrijden, enkel en alleen vanwege zijn geloof”, zei Verhagen. De PVV'er maakt volgens de bewindsman met zijn uitspraken Nederland een land van „wij tegen zij”. „Dat is niet het Nederland waar ik wil leven. Ik wil leven in een Nederland van gedeelde waarden.”

Hmm waar hebben we dit soort dingen toch eerder gehoord....
pi_67845812
Verhagen zegt eindelijk iets nuttig

wilders zaait terroristische angst
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_67846070
De sharia staat ook vol met tegenstellingen tussen moslims vs. niet-moslims. Is ook verdeeldheid zaaien.

[ Bericht 87% gewijzigd door Zienswijze op 08-04-2009 22:37:28 ]
pi_67846199
Verhagen is een slimme jongen, maar helaas win je daar geen stemmen mee.
pi_67846259
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik neem aan dat je doelt op Pim Fortuyn? Ja, mischien heb je wel een punt, maar net als des tijds, klopt het wel gewoon
pi_67846270
quote:

Dat stelde minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) woensdagavond op een film- en debatfestival van Amnesty International. Volgens hem zet Wilders met zijn opvattingen over de islam gelovigen in een hoek. „Alsof we bang moeten zijn voor iemand, alsof we een ander moeten bestrijden, enkel en alleen vanwege zijn geloof”, zei Verhagen. De PVV'er maakt volgens de bewindsman met zijn uitspraken Nederland een land van „wij tegen zij”. „Dat is niet het Nederland waar ik wil leven. Ik wil leven in een Nederland van gedeelde waarden.”

De geschiedenis herhaalt zich…

Hier:

Auteur: Alexander van Hattem | April 8th, 2009

Een minister hoort zich in dit land als uitvoerende macht primair bezig te houden met het adequaat besturen van het land - zeker in deze tijd van economische crisis - en waar nodig de belangen van de volksvertegenwoordigers te verdedigen. Dat een minister aantijgingen en waarschuwingen uitspreekt over een individuele volksvertegenwoordiger staat daar haaks op en is derhalve volstrekt onacceptabel. Toch is het precies datgene wat minister van Buitenlandse Zaken Verhagen (CDA) vandaag deed op een overgesubsidieerd filmfestival over PVV-kamerlid Geert Wilders. Op de website van de NOS is het volgende hierover te lezen:

Minister Verhagen heeft in een speech in Den Haag hard uitgehaald naar Geert Wilders. Bij het slot van het festival Movies that Matter zei Verhagen dat de PVV-leider met al zijn generalisaties verdeeldheid zaait en groepen mensen tegen elkaar opzet. Zo hangen mensen hun hele identiteit op aan wat in feite maar één kenmerk van hun leven is:hun godsdienst, aldus de minister.Volgens hem maakt Wilders met zijn uitspraken Nederland tot een land van “wij tegen zij”. Dat is niet het land waarin ik wil leven, zei Verhagen. De slotfilm ging over de strijd tussen hindoes en moslims in India. (http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/4/8/080409_verhagen_wilders.html )

Door op deze manier in goedkope verkiezingsretoriek uit te halen naar een kamerlid - wiens leven al voortdurend bedreigd wordt en derhalve voor zijn veiligheid afhankelijk is van dezelfde overheid die voor hem waarschuwt - gaat Verhagen zijn boekje ver te buiten. Dat D66-leider Pechtold in soortgelijke bewoordingen roept asiel te willen aanvragen als Wilders in het kabinet komt is voor diens eigen rekening als parlemenariër, hij draagt immers niet de verantwoordelijkheid die Verhagen als bewindspersoon wél kent.

De woordkeuze en retoriek van Verhagen komt overigens vrijwel exact overeen met de waarschuwingen die toenmalig minister-president Kok (PvdA) en vice-premier Zalm (VVD) in 2002 uitspraken over het “gevaar” Pim Fortuyn - die toen net als Wilders nu oprukte in de opiniepeilingen. De impact van deze uitspraken is bekend: Fortuyns moordenaar Volkert van der Graaf verklaarde zelfs tijdens zijn rechtszaak dat deze uitspraken voor hem de doorslag gaven om tot zijn daad te komen.

De geschiedenis lijkt zich met Verhagen te herhalen en het is te hopen dat Wilders wél de kans krijgt om straks een grote verkiezingsoverwinning te boeken. Desalniettemin is het interessant om in dit kader nog eens te lezen wat Pim Fortuyn zelf naar aanleiding van de uitspraken van premier Kok hierover zei in het programma Business Class van 5 maart 2002:
Premier Kok waarschuwt land voor Fortuyn

5 maart 2002, Business Class

Als we minister-president Wim Kok (PvdA) moeten geloven dan is Pim Fortuyn een groot gevaar voor het land. Ik zou aanzetten tot angst, haat en onverdraagzaamheid door het politiek aan de orde stellen van de niet aflatende toestroom van vreemdelingen door het asiel- en gezinsherenigingbeleid van Paars en alsof dat nog niet genoeg is ben ik ook nog zo asociaal om kankerpatiënten niet toe te laten tot de WAO.

“Zo die zit” , moet de premier van alle Nederlanders gedacht hebben.
Het praatje voor de TV elke week met de minister-president behoort te gaan over de besluiten in de ministerraad, maar werd afgelopen vrijdag door Wim Kok, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen, schaamteloos misbruikt voor het bedrijven van partijpolitieke propaganda van de goedkoopste soort.

Je maakt van je politieke tegenstander een volstrekte karikatuur en verkoopt dat voor de waarheid, klaar is Kees. Ik heb de kiezer gelukkig hoger zitten en vertrouw erop dat hij niet in dit soort doorzichtig opgestelde valstrikken trapt. Ondertussen had ik het, kennelijk naïef als ik ben, niet verwacht van Kok en ben ik zeker teleurgesteld dat hij het belangrijke ambt van minister-president op deze manier te grabbel gooit.

http://www.hetvrijewoord.com/?p=318
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67846397
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op Pim Fortuyn? Ja, mischien heb je wel een punt, maar net als des tijds, klopt het wel gewoon
Ja ik doelde op Pim Fortuyn
pi_67846534
Ja links heeft Pim Fortuyn vermoord want ze waren het niet met hem eens.

Ga toch weg man.
pi_67846557
Wat hij (Verhagen) verkondigd is geen nieuws, dat hij het doet wel. Goede zaak, zou vaker gezegd moeten worden.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:39:07 #10
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67846608
Lol dit kabinet zaait verdeeldheid en Wilders oogst dit !
Verhagen is in dat opzicht gewoon dom bezig.
pi_67846663
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:37 schreef Meh7 het volgende:
Wat hij (Verhagen) verkondigd is geen nieuws, dat hij het doet wel. Goede zaak, zou vaker gezegd moeten worden.
Als Wilders wat overkomt dan is het burgeroorlog en zal er mogelijk geen moskeet meer onbeschadigd blijven staan.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:42:31 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_67846755
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef Tiesemans het volgende:
Hier zit hem de crux idd.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_67846766
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Als Wilders wat overkomt dan is het burgeroorlog en zal er mogelijk geen moskeet meer onbeschadigd blijven staan.
Nee, dat zijn jouw natte dromen.
pi_67846832
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Nee dan zitten ze echt met een probleem.
pi_67846931
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:42 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat zijn jouw natte dromen.
Denk je echt dat de mensen dit keer zo rustig blijven?

Denk het niet.
pi_67846951
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja de gevestigde elite en de aanhangers van die doctrine.
pi_67847045
Wat een tyfusjong trouwens in dat filmpje, word weer boos als ik er naar kijk.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:50:11 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67847109
quote:

Ontken het eens.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67847164
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Denk je echt dat de mensen dit keer zo rustig blijven?

Denk het niet.
Projecteer je eigen gevoelens nou niet op de rest van de rest van Nederland. Van Gogh hebben we ook overleefd. De meeste Nederlanders zijn niet zo achterlijk als jullie doen voorkomen. (Alsof het een stel wilde apen zijn die elk moment kunnen aanvallen zoals een Bokito.)
pi_67847187
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ontken het eens.
Wilders is juist degene die wenst te leven in een Nederland van gedeelde waarden. Verhagen intresseert zich daar niet in, hij stoort zich enkel aan het bestaan van discussies over waarden.
pi_67847309
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Projecteer je eigen gevoelens nou niet op de rest van de rest van Nederland. Van Gogh hebben we ook overleefd. De meeste Nederlanders zijn niet zo achterlijk als jullie doen voorkomen. (Alsof het een stel wilde apen zijn die elk moment kunnen aanvallen zoals een Bokito.)
Nee dat zullen ze niet doen, maar dan zaai je juist verdeeldheid, het zou alleen maar erger worden mocht Wilders ooit doodgeschoten oid worden.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:55:04 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67847333
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef Picchia het volgende:

[..]

Wilders is juist degene die wenst te leven in een Nederland van gedeelde waarden. Verhagen intresseert zich daar niet in, hij stoort zich enkel aan het bestaan van discussies over waarden.
Volgens mij is Wilders' 'core business' het buitensluiten van mensen met een bepaalde religie. Ik kan dat niet het tegenovergestelde van verdeeldheid zaaien noemen.
pi_67847427
  woensdag 8 april 2009 @ 22:59:23 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67847492
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef DikVoormekaar het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, want dat boek vloog zo uit de boekenkast met een mes tussen pagina 13 en 14.

Goed argument man.
pi_67847530
Als Wilders wat overkomt heeft ie dat puur aan zijn eigen ongenuanceerde uitspraken te danken... hij schuwt het zelf niet om mensen voor rotte vis uit te maken... dan kun je de bal terugverwachten... ik keur geweld altijd af maar we moeten niet doen dat als er iets gebeurd wat verder gaat dan de woorden die Wilders zelf ook oh zo graag uitspreekt dat dan de schuld is van andere politici...

Laat ik de zaak eens omdraaien... wat zou de reactie van de Wilders-aanhang zijn als een blanke Nederlander morgen een moslim vermoord en daarbij zegt door Wilders' denkbeelden geïnspireerd te zijn... is Wilders dan net zo schuldig als andere politici mocht hém iets overkomen?

Elkaar met woorden besrijden mag... met kogels of andere wapens niet! Maar iemand zoals Wilders die zelf als geen ander kan uitdelen met ongenuanceerde opmerkingen roept nou eenmaal meer weerstand op dan iemand die weloverwogen zijn standpunten verkondigd... maar dat is nog altijd de verantwoording van die persoon zelf.

De Wilders-aanhang vindt dus dat hun leider alles maar mag roepen maar als er een opmerking terug wordt geplaatst dan noemen we het demoniseren van Wilders
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_67847726
quote:
Volgens hem zet Wilders met zijn opvattingen over de islam gelovigen in een hoek. „Alsof we bang moeten zijn voor iemand, alsof we een ander moeten bestrijden, enkel en alleen vanwege zijn geloof”, zei Verhagen. De PVV'er maakt volgens de bewindsman met zijn uitspraken Nederland een land van „wij tegen zij”. „Dat is niet het Nederland waar ik wil leven. Ik wil leven in een Nederland van gedeelde waarden.”

Maare.....wat doen wij dan in Afghanistan?
Audaces fortuna juvat
pi_67847855
De huidige politiek is verdeeldheid per definitie.
Ze geven mensen een valse keuze, terwijl het beleid hetzelfde blijft op internationaal niveau.
Shit is belachelijk.
pi_67847865
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:05 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maare.....wat doen wij dan in Afghanistan?
Nederland helpt zelf mee met Amerika om de "zogenaamde democratie" op te dringen aan de bevolking daar. Afghanistan heeft al eeuwen lang last van moslimfundamentalisme, denkt men echt dat je dat zomaar fftjes kan oplossen? Na 8 jaar coalitietroepe in Afghanistan blijkt de klus lastiger dan men dacht he Balkenende en Bush?
pi_67847993
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nederland helpt zelf mee met Amerika om de "zogenaamde democratie" op te dringen aan de bevolking daar. Afghanistan heeft al eeuwen lang last van moslimfundamentalisme, denkt men echt dat je dat zomaar fftjes kan oplossen? Na 8 jaar coalitietroepe in Afghanistan blijkt de klus lastiger dan men dacht he Balkenende en Bush?
En wat dacht je van de woorden van Verhagen?

"Alsof we bang moeten zijn voor iemand, alsof we een ander moeten bestrijden, enkel en alleen vanwege zijn geloof”,

Dat is toch de reden dat we de Taliban dood willen hebben?
Audaces fortuna juvat
pi_67848024
Grappig dat het juist de partij van Verhagen is die verdeeldheid zaait tussen gelovigen en ongelovigen
door gelovigen net ietsje boven de wet te stellen.
pi_67848060
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef Specularium het volgende:
Grappig dat het juist de partij van Verhagen is die verdeeldheid zaait tussen gelovigen en ongelovigen
Ja hypocriete vent.
pi_67848098
quote:
Niemand staat in Nederland boven de wet, er worden hoogstens uitzonderingen gemaakt vanwege bijzonderheden.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:16:30 #33
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_67848181
quote:
Op zich is dat nog wel relatief makkelijk te manipuleren door te veinzen dat je zelf ook gelovig bent. Op zich geen ideale oplossing natuurlijk, maar als het niet rechtsom kan dan maar linksom.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_67848239
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Niemand staat in Nederland boven de wet, er worden hoogstens uitzonderingen gemaakt vanwege bijzonderheden.
Dat geeft Specularium ook aan, dus zijn jij en ik het met hem eens Mehmet7..
  woensdag 8 april 2009 @ 23:46:01 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67849190
Verhagen is zelf een glibberige, gluiperige conservatieve rat.

Wilders of Verhagen aan de macht, het is me om het even.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67850627
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
Verhagen is zelf een glibberige, gluiperige conservatieve rat.

Wilders of Verhagen aan de macht, het is me om het even.
Doe mij Verhagen dan maar
  donderdag 9 april 2009 @ 00:56:27 #37
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67850716
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:20 schreef Meki het volgende:
Verhagen zegt eindelijk iets nuttig

wilders zaait terroristische angst
Het gekke is. CU/CDA/PvdA zeggen het niet openlijk, maar hun EU-konten-likkerij en handel en wandel lijkt wel Amerika te steunen in hun overname van het MO en het verwezenlijken van de 'new world order'. Dus linksom of rechtsom. maakt niet uit. Ik vertrouw politici soieso niet. Onze parlementaire democratie is al een schijn zo blijkt. Met een handjevol "volksvertegenwoordigers" als bottleneck voor de vrije stem en vrijheid van 17 Miljoen. Er klopt iets niet.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_67852105
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef Tiesemans het volgende:
Verhagen is in dat opzicht gewoon dom bezig.
pi_67852315
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, want dat boek vloog zo uit de boekenkast met een mes tussen pagina 13 en 14.

Goed argument man.
Een religie bestaat meer dan alleen een boek. Ze hebben ook volgelingen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_67852333
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Oh, je kan anders wel vervolgd worden als je iemands religie beledigt. (of als iemand VIND dat zijn religie wordt beledigd....)

En het is mogelijk om dingen te roepen die normaal gesproken strafbaar zijn, maar als je een religieus voorganger bent onder de vrijheid van religie valt.

En meneer Verhagen wil deze wet alleen nog maar aanscherpen en verder laten toepassen door de rechters.

[ Bericht 4% gewijzigd door Snapcount2 op 09-04-2009 08:26:07 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 9 april 2009 @ 08:05:00 #41
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_67852520
Verhagen en zijn kabinet zaait zelf angst met hun tig privacy inperkende maatregelen die zogenaamd tegen terrorisme zijn bedoeld.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_67852606
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:05 schreef Kadesh het volgende:
Verhagen en zijn kabinet zaait zelf angst met hun tig privacy inperkende maatregelen die zogenaamd tegen terrorisme zijn bedoeld.
En allemaal de schuld geven aan wilders
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67854379
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef TheVulture het volgende:
Als Wilders wat overkomt heeft ie dat puur aan zijn eigen ongenuanceerde uitspraken te danken... hij schuwt het zelf niet om mensen voor rotte vis uit te maken... dan kun je de bal terugverwachten... ik keur geweld altijd af maar we moeten niet doen dat als er iets gebeurd wat verder gaat dan de woorden die Wilders zelf ook oh zo graag uitspreekt dat dan de schuld is van andere politici...

Laat ik de zaak eens omdraaien... wat zou de reactie van de Wilders-aanhang zijn als een blanke Nederlander morgen een moslim vermoord en daarbij zegt door Wilders' denkbeelden geïnspireerd te zijn... is Wilders dan net zo schuldig als andere politici mocht hém iets overkomen?

Elkaar met woorden besrijden mag... met kogels of andere wapens niet! Maar iemand zoals Wilders die zelf als geen ander kan uitdelen met ongenuanceerde opmerkingen roept nou eenmaal meer weerstand op dan iemand die weloverwogen zijn standpunten verkondigd... maar dat is nog altijd de verantwoording van die persoon zelf.

De Wilders-aanhang vindt dus dat hun leider alles maar mag roepen maar als er een opmerking terug wordt geplaatst dan noemen we het demoniseren van Wilders
Lees je eigen post nog eens want wat je hier schrijft grenst aan een bepaald type verwensing.

Hier wat nuance :

http://www.trouw.nl/opini(...)Adolf_Wilders__.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 10:14:07 ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_67854654
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:45 schreef incident het volgende:

[..]

Lees je eigen post nog eens want wat je hier schrijft grenst aan een bepaald type verwensing.
Ik zie hem niet.

Dat gezeik met "demoniseren" lijkt wel op hoe een Afrikaanse stam of de maffia denkt.

'Groep A en B zijn het niet met elkaar eens en raken vaak in verhitte discussies. Iemand van groep A wordt doodgeschoten. Heel groep B is verantwoordelijk voor zijn dood.'

Zo werkt dat natuurlijk niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 10:14:23 ]
pi_67854657
Hoewel Verhagen in de kern gelijk heeft met zijn opmerkingen, gaat hij ook aan twee belangrijke zaken voorbij. Moslim-zijn is voor veel moslims niet zomaar een kenmerk, maar de leidraad waar ze al hun doen en laten op baseren. Verder is de verdeeldheid er allang. Dus Wilders zaait niet zo gek veel, hij constateert vooral.
pi_67854735
LOL, die column van Ephimenco is ook zoiets.

Het enige wat Pechtold zegt is dit grapje: ‘Wilders als premier is voor mij een Haags horrorscenario. Dan word ik asielzoeker.’

Daar maakt Ephimenco dan op een of andere manier een Hitler-vergelijking van.
pi_67854917
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
LOL, die column van Ephimenco is ook zoiets.

Het enige wat Pechtold zegt is dit grapje: ‘Wilders als premier is voor mij een Haags horrorscenario. Dan word ik asielzoeker.’

Daar maakt Ephimenco dan op een of andere manier een Hitler-vergelijking van.
Kijk eens naar de regering van landen waar asielzoekers vandaan komen.
Audaces fortuna juvat
pi_67854945
Of Verhagen is een intellectueel lichtgewicht, of hij speelt hier een politiek spelletje. In het eerste geval wil ik hem een vraag voorleggen, kan wel in open brief vorm.

Maxime, amice,

Waarom neemt u de nazi's niet in bescherming? Het betreft hier een groep die van links tot rechts gedemoniseerd wordt, en dat alleen maar op basis van een overtuiging! Dat zou toch niet moeten kunnen in een beschaafd land, tóch?!

Uw toegenegen Diederik
pi_67855076
Moslims en de Islam demoniseren is natuurlijk fout, maar Wilders zelf demoniseren door telkens maar weer o.a. WOII vergelijkingen erbij te halen doet de zaak ook geen goed. De tegenstellingen worden er alleen maar groter door. Links heeft wat betreft ook bergen boter op hun hoofd want ze werken zo mee aan een klimaat van haat.
pi_67855123
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:02 schreef Colnago het volgende:

[..]

Kijk eens naar de regering van landen waar asielzoekers vandaan komen.
dat is wel heel vergezocht.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:11:52 #51
8781 crew  Frutsel
pi_67855200
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Helaas geloof ik dat niet... er zal wat onrust zijn, wat brandstichtingen maar na een maandje of twee is het allemaal weer terug bij af...

Tja.. Verhagen Als hij eens met oplossingen komt op de punten waarop Wilders lijkt te scoren, kan het CDA ook zieltjes/stemmers winnen... zou nuttiger zijn dan met rotte vis smijten
pi_67855259
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:07 schreef Mylene het volgende:
Moslims en de Islam demoniseren is natuurlijk fout, maar Wilders zelf demoniseren door telkens maar weer o.a. WOII vergelijkingen erbij te halen doet de zaak ook geen goed. De tegenstellingen worden er alleen maar groter door. Links heeft wat betreft ook bergen boter op hun hoofd want ze werken zo mee aan een klimaat van haat.
Oh verstand op Fok! Bel de krant !
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_67855264
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:07 schreef Mylene het volgende:
Dan is dat een fout van de politicus in kwestie, niet van "links". Of heb ik iets gemist en is meneer Links een nieuw kamerlid?

Ik vraag me trouwens af welke politici Wilders met Hitler hebben vergeleken ....
pi_67855533
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan is dat een fout van de politicus in kwestie, niet van "links". Of heb ik iets gemist en is meneer Links een nieuw kamerlid?

Ik vraag me trouwens af welke politici Wilders met Hitler hebben vergeleken ....
Ik denk niet dat het zich beperkt tot politici. Het gaat ook om de intellectuele elite zoals bijvoorbeeld schrijvers, journalisten en programmamakers. Deze 'kosmopolieten' die bezwaar maken tegen hen die kritiek uiten op het multiculturalisme en het beleid van de integratie van minderheden.
En dat bezwaar openbaart zich vooral door deze Tweede Wereldoorlog vergelijkingen en mensen te betichten van het overnemen van rechts-extremistische ideeën.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67855797
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan is dat een fout van de politicus in kwestie, niet van "links".
Die fouten worden ook gemaakt door de andere partij, dat is dan ook niet de fout van "rechts".

Ik denk dat het beter als beide partijen zich meer genuanceerd uitdrukken en moeten vermijden om tegen elkaar op te botsen waardoor er anders een snelkookpan ontstaat die vroeg of laat zal ontploffen.
pi_67856041
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het zich beperkt tot politici. Het gaat ook om de intellectuele elite zoals bijvoorbeeld schrijvers, journalisten en programmamakers. Deze 'kosmopolieten' die bezwaar maken tegen hen die kritiek uiten op het multiculturalisme en het beleid van de integratie van minderheden.
En dat bezwaar openbaart zich vooral door deze Tweede Wereldoorlog vergelijkingen en mensen te betichten van het overnemen van rechts-extremistische ideeën.
Maar waarom vergelijkt Wilders de Islam dan met nazisme, de koran met Mein Kampf?
I´m back.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:44:50 #57
236066 Koen465
Jagged Alliance 2
pi_67856216
quote:
Nee, dat geloof ik niet, wellicht sommige aanhangers.
I´m back.
pi_67856362
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar waarom vergelijkt Wilders de Islam dan met nazisme, de koran met Mein Kampf?
Dat de Islam achterlijk is was al in gebruik.......
pi_67856419
quote:

[..]

Jodenhaat gok ik, dat zit hem nogal hoog.
pi_67856445
quote:
Dat slaat echt nergens op gezien de standpunten van beide groepen, maar enfin.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:53:57 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67856461
quote:
jij = .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_67856512
quote:
Koen de gamer. Ik hoop meer van je bijdragen te zien.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:56:23 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67856536
ook hierdoor krijgt wilders meer zetels. niet zo slim maxime. doe eens iets aan de problemen die nederlanders en masse onderkennen. oh nee, dan maar liever willen vluchten voor de puinhopen die je zelf hebt gemaakt. laffe christenhond.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_67856661
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:52 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Jodenhaat gok ik, dat zit hem nogal hoog.
Maar dat tiert ook weelderig bij allerlei andere groeperingen, zoals christenen.
Ik vind dat hameren op die joods-christelijke cultuur ook zo potsierlijk. Als de christenen zich in cultuur tegenwoordig gebonden weten met Joden dan is dat vanwege hun schuldgevoel, want ze zijn zich wrs wel bewust van het feit dat het door hen of hun gelijkgelovige voorvaderen geëntameerde antisemitisme mede de oorzaak is van de Holocaust.
I´m back.
pi_67856705
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:56 schreef zoalshetis het volgende:
ook hierdoor krijgt wilders meer zetels. niet zo slim maxime. doe eens iets aan de problemen die nederlanders en masse onderkennen. oh nee, dan maar liever willen vluchten voor de puinhopen die je zelf hebt gemaakt. laffe christenhond.
Ja, Wilders kan nooit meer minder zetels krijgen.
Wat je ook over hem zegt, het is water naar de zee dragen....
I´m back.
pi_67856883
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

jij = .
Ja, er zijn ook mensen die dan vervolgens de KKK gaan bagatelliseren hè.
Zoals men de Holocaust, het Apartheidsregime, Global Warming etc etc bagatelliseert.
I´m back.
pi_67857113
Lachwekkende opmerking van Verhagen. Als er namelijk iets in deze wereld verdeeldheid zaait is het religie wel. De kern van het monotheïsme is een wij-zij gedachte.
pi_67857195
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:16 schreef MrX1982 het volgende:
Lachwekkende opmerking van Verhagen. Als er namelijk iets in deze wereld verdeeldheid zaait is het religie wel. De kern van het monotheïsme is een wij-zij gedachte.
Dat is precies wat de meeste mensen ook delen, en Maxime had het over gedeelde waarden toch?
I´m back.
pi_67857412
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is precies wat de meeste mensen ook delen, en Maxime had het over gedeelde waarden toch?
Dat gaat lastig worden voor Verhagen. Het is een gedeelde waarde maar hij wil niet in een wij-zij land leven.

Verhagen make up your mind
pi_67857518
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat gaat lastig worden voor Verhagen. Het is een gedeelde waarde maar hij wil niet in een wij-zij land leven.

Verhagen make up your mind
Het is meta-communicatie van Maxime.
I´m back.
pi_67857956
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, er zijn ook mensen die dan vervolgens de KKK gaan bagatelliseren hè.
Zoals men de Holocaust, het Apartheidsregime, Global Warming etc etc bagatelliseert.
Global Warming hoor niet in dit rijtje (dat is een vehikel van de neo-nazi's). Verder mee eens.
pi_67858032
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:09 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

dat is wel heel vergezocht.
Ja ja.
Audaces fortuna juvat
pi_67858138
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Global Warming hoor niet in dit rijtje (dat is een vehikel van de neo-nazi's). Verder mee eens.
Mm, op fora zijn het wel dezelfde mensen hoor, die dat uit een verkeerde reflex doen.
Wrs zijn dat geen neo-nazi's.
I´m back.
pi_67858206
quote:

[..]

Mijn vraag is waarom deze 'kosmopolieten' immer de mensen die kritiek hebben op het multiculturalisme en het minderhedenbeleid betichten van racisme of het overnemen van rechts-extremistische ideeën, bijvoorbeeld een Bolkestein, Fortuyn, Scheffer en anderen.
pi_67858375
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, op fora zijn het wel dezelfde mensen hoor, die dat uit een verkeerde reflex doen.
Ja, dat heet gewoon dom. Daar zijn er heel veel van.
quote:
Wrs zijn dat geen neo-nazi's.
Denk het wel. De apartheidsgedachte is gelinkt met de ubermenschgedachte uit het nazisme, waar de global warming theorie staat voor de groenlinkse gedachte van de nazi's.
pi_67858403
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mijn vraag is waarom deze 'kosmopolieten' immer de mensen die kritiek hebben op het multiculturalisme en het minderhedenbeleid betichten van racisme of het overnemen van rechts-extremistische ideeën, bijvoorbeeld een Bolkestein, Fortuyn, Scheffer en anderen.
Mijn vraag is waarom Wilders moslims vergelijkt met racisten in feite. Want als Hitler iets was, of het nazisme zo je wilt, dan is het wel racist, of racisme. Dus Wilders is dezelfde antiracist als die kosmopolieten van jou?
Waar komt dat nou vandaan? Of gebruikt Wilders dezelfde truc als die kosmopolieten?
I´m back.
pi_67858485
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat heet gewoon dom. Daar zijn er heel veel van.
[..]
Dat is idd dom, dat noem je het paard achter de wagen spannen.
quote:
Denk het wel. De apartheidsgedachte is gelinkt met de ubermenschgedachte uit het nazisme, waar de global warming theorie staat voor de groenlinkse gedachte van de nazi's.
Oeh.
I´m back.
pi_67858641
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn vraag is waarom Wilders moslims vergelijkt met racisten in feite. Want als Hitler iets was, of het nazisme zo je wilt, dan is het wel racist, of racisme. Dus Wilders is dezelfde antiracist als die kosmopolieten van jou?
Waar komt dat nou vandaan? Of gebruikt Wilders dezelfde truc als die kosmopolieten?
-edit-
pi_67858668
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is idd dom, dat noem je het paard achter de wagen spannen.
[..]

Oeh.
Het is inderdaad een confronterende gedachte, maar een paradigmaverschuiving is in den beginne altijd confronterend.
pi_67858916
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is geen novum dat de critici op het multiculturalisme en het minderhedenbeleid steevast in de hoek van het rechts-extremisme worden geplaatst.
In 2000, toen Paul Scheffer, een prominent PvdA-lid, een stukje schreef in het NRC overkwam zelfs hem dat ook.

Immer worden Tweede Wereldoorlog vergelijkingen gebruikt om deze critici van dit thema persoonlijk aan te vallen. Daar kunnen we het toch over eens zijn?

Ik heb geen flauw idee wat de beweegredenen van Wilders zijn, maar dat nu nu de criticaster zelf Tweede Wereldoorlog vergelijking hanteert in de retoriek is een compleet andere benadering dan bijvoorbeeld Fortuyn, Bolkestein, Werdmölder of Scheffer.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:28:18 #82
236066 Koen465
Jagged Alliance 2
pi_67859670
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Koen de gamer. Ik hoop meer van je bijdragen te zien.
Ok hier dan. Maar echt veel verschillen ze niet. Zelfde racistische gedachten. Marrokanen = uitschot Koran = verbieden Fitna = geweldig >>>>>> zwarten = uitroeien blank = wij zijn .

Geet =

Lees anders een boek over die lui. (De jury)
Vet spel
pi_67859768
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:11 schreef Frutsel het volgende:

Tja.. Verhagen Als hij eens met oplossingen komt op de punten waarop Wilders lijkt te scoren, kan het CDA ook zieltjes/stemmers winnen... zou nuttiger zijn dan met rotte vis smijten
Hoezo rotte vis? Hij levert kritiek, dat mag toch?
pi_67860592
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo rotte vis? Hij levert kritiek, dat mag toch?
Verhagen demoniseert en dat is schandelijk gedrag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:24:30 ]
pi_67860691
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:00 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Wilders doet het, Verhagen benoemt het en dan is Verhagen de bad guy?

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:24:38 ]
pi_67860696
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:00 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Kritiek op Wilders is per definitie demoniseren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:24:52 ]
pi_67860704
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:23:59 (niet doen aub) ]
pi_67860744
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Kritiek op Wilders is per definitie demoniseren?
Nee, maae dat een bewindspersoon gaat waarschuwen tegen een individuele volksvertegenwoordiger is een zeer verontrustende ontwikkeling, wat Verhagen doet is onacceptabel.
pi_67860818
*knip*

[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:26:24 (trollpost) ]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67860833
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:06 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Nee, maae dat een bewindspersoon gaat waarschuwen tegen een individuele volksvertegenwoordiger is een zeer verontrustende ontwikkeling, wat Verhagen doet is onacceptabel.

Wilders waarschuwt voortdurend tegen andere individuele volksvertenwoordigers. Maar ja, dat is Wilders, die mag dat he. De rest moet zijn bek houden natuurlijk.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:10:45 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67860903
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:20:07 (niet doen aub) ]
pi_67860910
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wilders is niet echt de kwade genius. Dat is een clown, het succes is met hem op de loop gegaan en dat hele moslimgedoe meent hij echt niet zo radicaal, maar hij zit nu klem. Volgens mij zou hij wel opgelucht zijn als iemand hem verlost van deze nare positie en hij afscheid kan nemen van die achterban, die hij verafschuwt. Hij is helemaal niet zo'n tokkie type en wil vast ook niet al die extreem-rechtsen en NSB-ers vertegenwoordigen. Maar ja, macht he.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 13:25:20 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 14:18:47 #93
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67863269
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:26 schreef Zienswijze het volgende:
De sharia staat ook vol met tegenstellingen tussen moslims vs. niet-moslims. Is ook verdeeldheid zaaien.
Niet iedereen neemt het argument "hunnie doen het ook" serieus, vermoed ik.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 9 april 2009 @ 14:24:33 #94
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67863495
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:06 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Hoezo is dat verontrustend en onacceptabel? Het is gewoon onderdeel van het politieke debat.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 14:24:45 #95
8781 crew  Frutsel
pi_67863505
quote:
CDA sluit coalitie met PVV nog steeds niet uit

AMSTERDAM - Het CDA sluit een eventuele coalitie met de PVV van Geert Wilders nog steeds niet uit. Dat laat partijvoorzitter Peter van Heeswijk donderdag weten.

Van Heeswijk ontkent het bericht dat enkele Kamerleden van CDA-huize dinsdag tijdens de fractievergadering hebben gedreigd op te stappen als de voorzitter bij dit standpunt zou blijven.

Trouw meldde donderdag op basis van anonieme bronnen dat een mogelijke coalitie met Wilders door zeker drie CDA-Kamerleden principieel wordt afgewezen. Van Heeswijk, aanwezig bij de vergadering, zou vervolgens hebben ingebonden.

Samenwerking

"Wij sluiten de samenwerking met geen enkele democratisch gekozen partij uit, ook niet met de PVV van de heer Wilders", zei de CDA-voorzitter donderdag in een reactie.

Wat Trouw schrijft, klopt volgens hem niet. "Daar heb ik niets van gemerkt, en ik ben er zelf bij geweest.(Aldus Nu.nl)"
  donderdag 9 april 2009 @ 14:34:09 #96
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67863876
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

CDA, VVD en PVV. Dan moet het record van 86 dagen wel verbroken kunnen worden.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 14:39:40 #97
8781 crew  Frutsel
pi_67864058
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:34 schreef Montov het volgende:

[..]

CDA, VVD en PVV. Dan moet het record van 86 dagen wel verbroken kunnen worden.
CDA - PVV - SP .... das pas leuk
pi_67866495
lama link te laat..... frutsie was me voor.
pi_67866546
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mja de draaikonterij hebben ze vast van de pvda geleerd.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:07:29 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_67867116
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:45 schreef incident het volgende:

[..]

Alleen wanneer je moeite hebt met begrijpend lezen misschien.

Maar je mag best toelichten welk aspect van zijn/haar post grenst aan een 'bepaald type verwensing' hoor...
Krekker is de bom!
pi_67869788
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die fouten worden ook gemaakt door de andere partij, dat is dan ook niet de fout van "rechts".

Ik denk dat het beter als beide partijen zich meer genuanceerd uitdrukken en moeten vermijden om tegen elkaar op te botsen waardoor er anders een snelkookpan ontstaat die vroeg of laat zal ontploffen.
Ik denk dat er al een pan aan het borrelen is. Die pan is ook druk aan het opbouwen door de 'gevestigde politieke orde' die niets aan gesignaleerde problemen wil doen, en door Geert Wilders die dingen roept die heel goed liggen bij een deel van het publiek maar ook geen oplossingen biedt.

De pan gaat sowieso ontploffen. Nuancering en het vermijden van ideologische botsingen stelt het misschien een paar jaar uit, maar de uiteindelijke ontploffing kan je alleen voorkomen door de pan van het vuur te halen.
pi_67891444
Ik ben altijd links georienteerd. De laatste keer heb ik gestemd op de SP waar ik erg veel van verwachtte, maar waar ondanks het grote aantal zetels helemaal niets uit is gekomen. In plaats daarvan zitten we met een of ander christenkabinet dat terug wil naar de jaren 50. De partij die me eigenlijk nog het meeste na staat is D66.

Ik heb geen enkel probleem met buitenlandse mensen, ik zie het verschil niet eens of iemand die allochtoon of autochtoon is. Als we maar niet terug in de tijd gaan, vind ik het wel best.

Ik kots momenteel zo van wat er allemaal de laatste jaren in de politiek gebeurt, dat ik serieus overweeg om op Wilders te stemmen.
pi_67891595
Wilders is van ons
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67924632
Die Verhagen mag ook wel even een integratie cursus gaan volgen, wat een slecht sprekende lomperik is dat zeg.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67924677
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:26 schreef Zienswijze het volgende:
Jan Smit zorgt ook voor tegenstellingen tussen aanhangers en niet-aanhangers. Deze opmerking is even relevant als jouw opmerking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67924680
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wilders is van ons
Precies. Hij mag dan een nazi zijn, het is wel onze nazi.
pi_67927339
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:51 schreef bloodymary het volgende:
Ik ben altijd links georienteerd. De laatste keer heb ik gestemd op de SP waar ik erg veel van verwachtte, maar waar ondanks het grote aantal zetels helemaal niets uit is gekomen. In plaats daarvan zitten we met een of ander christenkabinet dat terug wil naar de jaren 50. De partij die me eigenlijk nog het meeste na staat is D66.

Ik heb geen enkel probleem met buitenlandse mensen, ik zie het verschil niet eens of iemand die allochtoon of autochtoon is. Als we maar niet terug in de tijd gaan, vind ik het wel best.

Ik kots momenteel zo van wat er allemaal de laatste jaren in de politiek gebeurt, dat ik serieus overweeg om op Wilders te stemmen.
Ja, dan zal het wel beter gaan....

Als D66 de partij is die je het meeste na staat stem je toch gewoon daar op?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67929892
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Precies. Hij mag dan een nazi zijn, het is wel onze nazi.
Als ie met z'n vingers maar van m'n fiets afblijft
pi_67935966
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja links heeft Pim Fortuyn vermoord want ze waren het niet met hem eens.

Ga toch weg man.
Jawel links heeft Pim Fortuyn vermoord.
Remember het verketteren van Fortuyn door alle politici?
Ze scheten toen allemaal in hun broek,omdat men bang was hun macht te verliezen na de grote overwinning door LPF.
De linkse kerk wankelde en viel bijna,maar helaas..................we weten allemaal wat toen gebeurde in mei 2002!
pi_67991449
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, dan zal het wel beter gaan....

Als D66 de partij is die je het meeste na staat stem je toch gewoon daar op?
Anders lees je de eerste alinea nog een keer, misschien snap je het dan?
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:08:17 #111
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67993525
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:51 schreef bloodymary het volgende:

Ja dat heb ik ook afentoe. Geen van alle politici staat mij aan. Maar als Wilders de enige manier is om tegen de schenen te schoppen van politici. waarom niet. CDA moet ook al haar macht kwjtraken vind ik. Want ze worden naar mijn idee te comfortabel met de macht die ze hebben. Dat uit zich in facisme en dat zie je nu. Gevangenisstraf durven stellen als je geen slimme meter in huis neemt. Of de omtrek van de schedel en de kleur van de schaamhaar willen weten. Ruikt trouwens erg naar Eugenics, Hitler en zijn wetenschappelijke handlangers.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_68058749
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar als Wilders de enige manier is om tegen de schenen te schoppen van politici. waarom niet. CDA moet ook al haar macht kwjtraken vind ik.
Ik ben al tegen vrije verkiezingen, maar dit soort misbruik van stemrecht zou wat mij betreft keihard moeten worden afgestraft in de vorm van een levenslange ontzetting uit het actief kiesrecht. Stemmen is bedoeld om inspraak uit te oefenen op de samenstelling van de komende volksvertegenwoordiging, niet om de vertrekkende van een beoordeling te voorzien.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_68059453
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:12 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben al tegen vrije verkiezingen, maar dit soort misbruik van stemrecht zou wat mij betreft keihard moeten worden afgestraft in de vorm van een levenslange ontzetting uit het actief kiesrecht. Stemmen is bedoeld om inspraak uit te oefenen op de samenstelling van de komende volksvertegenwoordiging, niet om de vertrekkende van een beoordeling te voorzien.
Wat een onzinnige stelling. Alsof je een partij niet af zou mogen rekenen op beloften van het verleden en het invullen daarvan
pi_68072499
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Wat een onzinnige stelling. Alsof je een partij niet af zou mogen rekenen op beloften van het verleden en het invullen daarvan
Uit de verkiezingsuitslag kan een beoordeling van de vertrekkende Kamer worden afgeleid maar dat betekent nog niet dat het stemrecht ervoor bedoeld is om die beoordeling te geven, dat is het namelijk niet.

Je kan het ermee eens zijn of niet, maar de stelling is zeker niet onzinnig. Althans niet voor de mensen die een mespuntje verstand hebben van staatsrecht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_68072734
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Uit de verkiezingsuitslag kan een beoordeling van de vertrekkende Kamer worden afgeleid maar dat betekent nog niet dat het stemrecht ervoor bedoeld is om die beoordeling te geven, dat is het namelijk niet.

Je kan het ermee eens zijn of niet, maar de stelling is zeker niet onzinnig. Althans niet voor de mensen die een mespuntje verstand hebben van staatsrecht.
Natuurlijk kies je voor het programma voor de komende jaren. Maar je wilt als kiezer ook iets weten over het betrouwbaarheidsgehalte, kennis en kunde van de partijen en de personen. Dat is van doorslaggevend belang bij het maken van je keus. En die beoordeling kun je alleen maar maken als je kijkt naar het verleden.
pi_68073340
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Natuurlijk kies je voor het programma voor de komende jaren. Maar je wilt als kiezer ook iets weten over het betrouwbaarheidsgehalte, kennis en kunde van de partijen en de personen. Dat is van doorslaggevend belang bij het maken van je keus. En die beoordeling kun je alleen maar maken als je kijkt naar het verleden.
Ok, even op kleuterniveau:

Je hebt op partij A gestemd, maar dat is je niet bevallen. Bij de volgende verkiezingen stem je op partij B. Daaruit kan partij A al afleiden (als veel mensen dat doen) dat ze niet tot tevredenheid van hun kiezers hebben geopereerd. Dat is allemaal leuk en aardig, maar alleen indien de mensen die op B gestemd hebben daar ook echt primair de bedoeling mee hebben gehad om B in het Kamer te krijgen. Als ze op B stemmen zonder geinteresseerd te zijn in haar kiesprogramma maar enkel en alleen om A te laten blijken dat ze het er niet mee eens zijn (de zuivere proteststem) is dat wat mij betreft een flagrante schending van het kiesrecht.
pi_68074166
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Ok, even op kleuterniveau:

Je hebt op partij A gestemd, maar dat is je niet bevallen. Bij de volgende verkiezingen stem je op partij B. Daaruit kan partij A al afleiden (als veel mensen dat doen) dat ze niet tot tevredenheid van hun kiezers hebben geopereerd. Dat is allemaal leuk en aardig, maar alleen indien de mensen die op B gestemd hebben daar ook echt primair de bedoeling mee hebben gehad om B in het Kamer te krijgen. Als ze op B stemmen zonder geinteresseerd te zijn in haar kiesprogramma maar enkel en alleen om A te laten blijken dat ze het er niet mee eens zijn (de zuivere proteststem) is dat wat mij betreft een flagrante schending van het kiesrecht.
Goed zo, doe maar even lekker "uit de hoogte!"

Maar hoe dan ook, er staat nergens geschreven dat je moet kiezen voor een programma dat bij je past voor de komende jaren. Mensen mogen kiezen wie of wat ze willen om wat voor reden dan ook. Ook een proteststem of een blanco stem is toegestaan. Stemmen, op wat voor manier dan ook, kan nooit een flagrante schending van het kiesrecht zijn. Hooguit schieten mensen in hun eigen voet.
pi_68079804
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Goed zo, doe maar even lekker "uit de hoogte!"

Maar hoe dan ook, er staat nergens geschreven dat je moet kiezen voor een programma dat bij je past voor de komende jaren. Mensen mogen kiezen wie of wat ze willen om wat voor reden dan ook. Ook een proteststem of een blanco stem is toegestaan. Stemmen, op wat voor manier dan ook, kan nooit een flagrante schending van het kiesrecht zijn. Hooguit schieten mensen in hun eigen voet.
Dat ligt eraan hoe diep je over de materie wilt nadenken. Het systeem is niet bijster ingewikkeld.

Een volksvertegenwoordiging wordt rechtstreeks gekozen, dus daaruit moet al worden afgeleid dat stemmen ziet op het kiezen van de volksvertegenwoordigers voor de komende vier jaar. Stemmen ziet dus per definitie niet op het beoordelen van de vertrekkende vertegenwoordigers. Dus als je persoon B kiest niet omdat je meent dat het een goede vertegenwoordiger zou zijn maar enkel en alleen om persoon A een hak te zetten, ga je in tegen het doel van het stemrecht. Dat nergens geschreven staat dat dat een schending is van het stemrecht betekent nog niet dat het niet als zodanig kan worden gezien. Ik vind dat dat zo moet worden gezien en ik vind ook dat daar een sanctie op zou moeten staan. Tegelijkertijd besef ik dat een correct gebruik van het stemrecht lastig te handhaven is, maar dat doet niet af aan mijn hekel aan proteststemmers. Die mensen begrijpen gewoon niet waar verkiezingen echt voor bedoeld zijn.
pi_68088631
Ach. Wat moslims zijn voor Wilders, is Wilders voor de goegemeente.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:10:56 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68096983
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:02 schreef iehlaak het volgende:
Ach. Wat moslims zijn voor Wilders, is Wilders voor de goegemeente.
klopt. het schijnt dat wilders dan ook erg faforiet is bij de wat intelligentere, welbespraakte en hogeropgeleide burger.
pi_68102079
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

klopt. het schijnt dat wilders dan ook erg faforiet is bij de wat intelligentere, welbespraakte en hogeropgeleide burger.
Nope, niet erg favoriet. Er is een groep van mensen die jij benoemt die zich door hem aangesproken voelt maar hij is niet erg favoriet bij die groep, dat is een malle en onjuiste gedachte.
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:44:55 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68102129
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Nope, niet erg favoriet. Er is een groep van mensen die jij benoemt die zich door hem aangesproken voelt maar hij is niet erg favoriet bij die groep, dat is een malle en onjuiste gedachte.
pi_68103439
Sinds de 'crisis' is begonnen heb ik niks meer gehoord van Wilders en/of zijn partij. Dat kan aan mij liggen, omdat ik nou langzamerhand wel eens moet kotsen van de crisis berichten. Maar ik vind het een beetje raar dat mensen tegenwoordig niet alleen hun mening willen uiten, maar dat er ook groeperingen zijn die expres een excessieve mening moeten vormen om in de media te komen. Als jij je mening aanpast op de negatieve terugslag die de media en bevolking daarop geeft, vindt ik dat je verkeerd bezig bent. Ik had bij Fortuyn ook veel minder het idee dat hij de media zag als target, meer andersom..

Plus alle kamer leden die Wilders nog steeds zien als een serieus kamer lid, waarmee zij in discussie moeten gaan neem ik niet meer echt serieus. Elke keer als hij zijn zegje doet word het een basis school discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')