abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67845714
Verhagen: Wilders zaait verdeeldheid

http://www.telegraaf.nl/b(...)Wilders__.html?p=1,1

Dat stelde minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) woensdagavond op een film- en debatfestival van Amnesty International. Volgens hem zet Wilders met zijn opvattingen over de islam gelovigen in een hoek. „Alsof we bang moeten zijn voor iemand, alsof we een ander moeten bestrijden, enkel en alleen vanwege zijn geloof”, zei Verhagen. De PVV'er maakt volgens de bewindsman met zijn uitspraken Nederland een land van „wij tegen zij”. „Dat is niet het Nederland waar ik wil leven. Ik wil leven in een Nederland van gedeelde waarden.”

Hmm waar hebben we dit soort dingen toch eerder gehoord....
pi_67845812
Verhagen zegt eindelijk iets nuttig

wilders zaait terroristische angst
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_67846070
De sharia staat ook vol met tegenstellingen tussen moslims vs. niet-moslims. Is ook verdeeldheid zaaien.

[ Bericht 87% gewijzigd door Zienswijze op 08-04-2009 22:37:28 ]
pi_67846199
Verhagen is een slimme jongen, maar helaas win je daar geen stemmen mee.
pi_67846259
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik neem aan dat je doelt op Pim Fortuyn? Ja, mischien heb je wel een punt, maar net als des tijds, klopt het wel gewoon
pi_67846270
quote:

Dat stelde minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) woensdagavond op een film- en debatfestival van Amnesty International. Volgens hem zet Wilders met zijn opvattingen over de islam gelovigen in een hoek. „Alsof we bang moeten zijn voor iemand, alsof we een ander moeten bestrijden, enkel en alleen vanwege zijn geloof”, zei Verhagen. De PVV'er maakt volgens de bewindsman met zijn uitspraken Nederland een land van „wij tegen zij”. „Dat is niet het Nederland waar ik wil leven. Ik wil leven in een Nederland van gedeelde waarden.”

De geschiedenis herhaalt zich…

Hier:

Auteur: Alexander van Hattem | April 8th, 2009

Een minister hoort zich in dit land als uitvoerende macht primair bezig te houden met het adequaat besturen van het land - zeker in deze tijd van economische crisis - en waar nodig de belangen van de volksvertegenwoordigers te verdedigen. Dat een minister aantijgingen en waarschuwingen uitspreekt over een individuele volksvertegenwoordiger staat daar haaks op en is derhalve volstrekt onacceptabel. Toch is het precies datgene wat minister van Buitenlandse Zaken Verhagen (CDA) vandaag deed op een overgesubsidieerd filmfestival over PVV-kamerlid Geert Wilders. Op de website van de NOS is het volgende hierover te lezen:

Minister Verhagen heeft in een speech in Den Haag hard uitgehaald naar Geert Wilders. Bij het slot van het festival Movies that Matter zei Verhagen dat de PVV-leider met al zijn generalisaties verdeeldheid zaait en groepen mensen tegen elkaar opzet. Zo hangen mensen hun hele identiteit op aan wat in feite maar één kenmerk van hun leven is:hun godsdienst, aldus de minister.Volgens hem maakt Wilders met zijn uitspraken Nederland tot een land van “wij tegen zij”. Dat is niet het land waarin ik wil leven, zei Verhagen. De slotfilm ging over de strijd tussen hindoes en moslims in India. (http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/4/8/080409_verhagen_wilders.html )

Door op deze manier in goedkope verkiezingsretoriek uit te halen naar een kamerlid - wiens leven al voortdurend bedreigd wordt en derhalve voor zijn veiligheid afhankelijk is van dezelfde overheid die voor hem waarschuwt - gaat Verhagen zijn boekje ver te buiten. Dat D66-leider Pechtold in soortgelijke bewoordingen roept asiel te willen aanvragen als Wilders in het kabinet komt is voor diens eigen rekening als parlemenariër, hij draagt immers niet de verantwoordelijkheid die Verhagen als bewindspersoon wél kent.

De woordkeuze en retoriek van Verhagen komt overigens vrijwel exact overeen met de waarschuwingen die toenmalig minister-president Kok (PvdA) en vice-premier Zalm (VVD) in 2002 uitspraken over het “gevaar” Pim Fortuyn - die toen net als Wilders nu oprukte in de opiniepeilingen. De impact van deze uitspraken is bekend: Fortuyns moordenaar Volkert van der Graaf verklaarde zelfs tijdens zijn rechtszaak dat deze uitspraken voor hem de doorslag gaven om tot zijn daad te komen.

De geschiedenis lijkt zich met Verhagen te herhalen en het is te hopen dat Wilders wél de kans krijgt om straks een grote verkiezingsoverwinning te boeken. Desalniettemin is het interessant om in dit kader nog eens te lezen wat Pim Fortuyn zelf naar aanleiding van de uitspraken van premier Kok hierover zei in het programma Business Class van 5 maart 2002:
Premier Kok waarschuwt land voor Fortuyn

5 maart 2002, Business Class

Als we minister-president Wim Kok (PvdA) moeten geloven dan is Pim Fortuyn een groot gevaar voor het land. Ik zou aanzetten tot angst, haat en onverdraagzaamheid door het politiek aan de orde stellen van de niet aflatende toestroom van vreemdelingen door het asiel- en gezinsherenigingbeleid van Paars en alsof dat nog niet genoeg is ben ik ook nog zo asociaal om kankerpatiënten niet toe te laten tot de WAO.

“Zo die zit” , moet de premier van alle Nederlanders gedacht hebben.
Het praatje voor de TV elke week met de minister-president behoort te gaan over de besluiten in de ministerraad, maar werd afgelopen vrijdag door Wim Kok, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen, schaamteloos misbruikt voor het bedrijven van partijpolitieke propaganda van de goedkoopste soort.

Je maakt van je politieke tegenstander een volstrekte karikatuur en verkoopt dat voor de waarheid, klaar is Kees. Ik heb de kiezer gelukkig hoger zitten en vertrouw erop dat hij niet in dit soort doorzichtig opgestelde valstrikken trapt. Ondertussen had ik het, kennelijk naïef als ik ben, niet verwacht van Kok en ben ik zeker teleurgesteld dat hij het belangrijke ambt van minister-president op deze manier te grabbel gooit.

http://www.hetvrijewoord.com/?p=318
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67846397
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op Pim Fortuyn? Ja, mischien heb je wel een punt, maar net als des tijds, klopt het wel gewoon
Ja ik doelde op Pim Fortuyn
pi_67846534
Ja links heeft Pim Fortuyn vermoord want ze waren het niet met hem eens.

Ga toch weg man.
pi_67846557
Wat hij (Verhagen) verkondigd is geen nieuws, dat hij het doet wel. Goede zaak, zou vaker gezegd moeten worden.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:39:07 #10
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67846608
Lol dit kabinet zaait verdeeldheid en Wilders oogst dit !
Verhagen is in dat opzicht gewoon dom bezig.
pi_67846663
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:37 schreef Meh7 het volgende:
Wat hij (Verhagen) verkondigd is geen nieuws, dat hij het doet wel. Goede zaak, zou vaker gezegd moeten worden.
Als Wilders wat overkomt dan is het burgeroorlog en zal er mogelijk geen moskeet meer onbeschadigd blijven staan.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:42:31 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_67846755
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef Tiesemans het volgende:
Lol dit kabinet zaait verdeeldheid en Wilders oogst dit !
Hier zit hem de crux idd.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_67846766
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Als Wilders wat overkomt dan is het burgeroorlog en zal er mogelijk geen moskeet meer onbeschadigd blijven staan.
Nee, dat zijn jouw natte dromen.
pi_67846832
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Nee dan zitten ze echt met een probleem.
pi_67846931
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:42 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat zijn jouw natte dromen.
Denk je echt dat de mensen dit keer zo rustig blijven?

Denk het niet.
pi_67846951
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee dan zitten ze echt met een probleem.
Ja de gevestigde elite en de aanhangers van die doctrine.
pi_67847045
Wat een tyfusjong trouwens in dat filmpje, word weer boos als ik er naar kijk.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:50:11 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67847109
quote:

Ontken het eens.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67847164
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Denk je echt dat de mensen dit keer zo rustig blijven?

Denk het niet.
Projecteer je eigen gevoelens nou niet op de rest van de rest van Nederland. Van Gogh hebben we ook overleefd. De meeste Nederlanders zijn niet zo achterlijk als jullie doen voorkomen. (Alsof het een stel wilde apen zijn die elk moment kunnen aanvallen zoals een Bokito.)
pi_67847187
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ontken het eens.
Wilders is juist degene die wenst te leven in een Nederland van gedeelde waarden. Verhagen intresseert zich daar niet in, hij stoort zich enkel aan het bestaan van discussies over waarden.
pi_67847309
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Projecteer je eigen gevoelens nou niet op de rest van de rest van Nederland. Van Gogh hebben we ook overleefd. De meeste Nederlanders zijn niet zo achterlijk als jullie doen voorkomen. (Alsof het een stel wilde apen zijn die elk moment kunnen aanvallen zoals een Bokito.)
Nee dat zullen ze niet doen, maar dan zaai je juist verdeeldheid, het zou alleen maar erger worden mocht Wilders ooit doodgeschoten oid worden.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:55:04 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67847333
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef Picchia het volgende:

[..]

Wilders is juist degene die wenst te leven in een Nederland van gedeelde waarden. Verhagen intresseert zich daar niet in, hij stoort zich enkel aan het bestaan van discussies over waarden.
Volgens mij is Wilders' 'core business' het buitensluiten van mensen met een bepaalde religie. Ik kan dat niet het tegenovergestelde van verdeeldheid zaaien noemen.
pi_67847427
  woensdag 8 april 2009 @ 22:59:23 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67847492
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef DikVoormekaar het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, want dat boek vloog zo uit de boekenkast met een mes tussen pagina 13 en 14.

Goed argument man.
pi_67847530
Als Wilders wat overkomt heeft ie dat puur aan zijn eigen ongenuanceerde uitspraken te danken... hij schuwt het zelf niet om mensen voor rotte vis uit te maken... dan kun je de bal terugverwachten... ik keur geweld altijd af maar we moeten niet doen dat als er iets gebeurd wat verder gaat dan de woorden die Wilders zelf ook oh zo graag uitspreekt dat dan de schuld is van andere politici...

Laat ik de zaak eens omdraaien... wat zou de reactie van de Wilders-aanhang zijn als een blanke Nederlander morgen een moslim vermoord en daarbij zegt door Wilders' denkbeelden geïnspireerd te zijn... is Wilders dan net zo schuldig als andere politici mocht hém iets overkomen?

Elkaar met woorden besrijden mag... met kogels of andere wapens niet! Maar iemand zoals Wilders die zelf als geen ander kan uitdelen met ongenuanceerde opmerkingen roept nou eenmaal meer weerstand op dan iemand die weloverwogen zijn standpunten verkondigd... maar dat is nog altijd de verantwoording van die persoon zelf.

De Wilders-aanhang vindt dus dat hun leider alles maar mag roepen maar als er een opmerking terug wordt geplaatst dan noemen we het demoniseren van Wilders
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')