Bestens...quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ligt ook aan de vraag die er op dat moment is.
Link naar de uitzendingquote:Om 14:00 live via rtlz.nl aandeelhoudersvergadering KPN
Het kan er nog heet aan toe gaan op de aandeelhoudersvergadering van KPN vanmiddag. Op de agenda staan onder meer bonussen. KPN ligt onder vuur vanwege bonussen.
Deze aandeelhoudersvergadering is live te volgen via deze link
Tegen
Adviseur van institutionele beleggers RiskMetrics is fel tegen het nieuwe beloningsbeleid voor de raad van bestuur van KPN. Zij adviseert tegen goedkeuring van het gevoerde beleid door de raad van commissarissen te stemmen.
Als je long zit, of geen mogelijkheid hebt om shorts aan te schaffen: Kwalitatief Uiterst Teleurstellend.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor WS straks?
Tot nu toe lagere opening.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor WS straks?
Je heb er ook eentje uitgekozen waar nauwelijks handel in is (volume is 153 vandaag) en dat is vooral omdat er nog twee shorts zijn, met een lagere stop-loss: de 19,90 en de 22,30.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Bestens...
Hier is de koers van m'n Mittal 24,60 short:
9,56 (9:57)
Die is dus al even niet bijgewerkt. Ik begrijp het vast niet helemaal, dus misschien heeft iemand wat uitleg voor me.
quote:ArcelorMittal gaat dit jaar 500 banen schrappen in Polen. Dat heeft het grootste staalbedrijf ter wereld dinsdag bekendgemaakt.
'We zullen dit jaar 500 mensen extra ontslaan. Dat komt bovenop de 980 banen die al zouden verdwijnen vanwege de herstructurering in Polen', zegt woordvoerder Andrzej Krzysztalowicz van ArcelorMittal in Polen.
'De belangrijkste reden is de crisis', aldus Krzysztalowicz, die aangeeft dat het bedrijf de productie in Polen met 40% heeft zien teruglopen.
ArcelorMittal heeft volgens de woordvoerder te maken met oneerlijke competitie van goedkoop Russisch staal.
'Daar kunnen we niet tegen opboksen, ondanks de relatieve aantrekkelijke vooruitzichten in de Poolse markt vanwege bouwprojecten rond het Euro 2012 voetbalkampioenschap', zegt Krzysztalowicz.
agreed... De crisis duurt nog wel ff & achteraf kunnen we mooi gaan analyseren over het hoe & waarom de mensen de verkeerde beslissingen hebben genomenquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:16 schreef richbitch het volgende:
[..]
Tijd voor een standaard forum, geen tijdelijk meer dus
Ik zie het. Volume: 153 tegen in de 11.000 van de 19,90quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je heb er ook eentje uitgekozen waar nauwelijks handel in is (volume is 153 vandaag) en dat is vooral omdat er nog twee shorts zijn, met een lagere stop-loss: de 19,90 en de 22,30.
Ik heb wat shorts bijgekocht, maar ik zie net iemand posten dat Alcoa nabeurs komt...quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:15 schreef Oizno het volgende:
Wat zijn de verwachtingen van de Alcoa cijfers? Las ergens dat ze een verlies verwachten 0.57$ per aandeel, terwijl dat gister nog 0.51$ was.
Shorten op mittal?
Mij moet je trouwens niet vertrouwen hè, ik heb er de ballen verstand van!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb wat shorts bijgekocht, maar ik zie net iemand posten dat Alcoa nabeurs komt...
En er zal gewoon altijd behoefte aan beleggersadviezen en geklooi zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
agreed... De crisis duurt nog wel ff & achteraf kunnen we mooi gaan analyseren over het hoe & waarom de mensen de verkeerde beslissingen hebben genomen
Op zijn Nederlands dus
Zeker, maar of mensen nou daadwerkelijk beter worden van onze adviezen? Ben benieuwd hoeveel R&P topics er nog gaan volgenquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En er zal gewoon altijd behoefte aan beleggersadviezen en geklooi zijn.
Dat is heel simpel te verklaren. Hier gaat het enkel om geld verdienen. Wil je de tegenstellingen echt zien, moet je de discussies in BBB, of de andere topics die over de fundamentele economie gaan, eens lezenquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:34 schreef Maanvis het volgende:
het frappante aan dit forum is dat iedereen elkaar helpt en voor elkaar klaar staat, en dat mensen het over het algemeen met elkaar eens zijn. Rare jongens, die traders
.
Ik weet het nog niet. Aan de ene kant is het risico heel groot, aan de andere kant is de winst gigantisch als het hard naar beneden gaat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:42 schreef Oizno het volgende:
Zit er iemand short op MT die vannacht nog blijft zitten?
heb er ook een paar...hou ik gewoon aan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:54 schreef BlaZ het volgende:
Ik ga MT short gewoon lekker aanhouden![]()
staan toch nog aardig in de min
Op CNN om 22:00 vanavond. En anders op een willekeurige nieuws-site. Is erg belangrijk nieuws voor de Amerikanen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:56 schreef edikt het volgende:
waar kan je die cijfers van alcoa zien als ze bekend worden gemaakt?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:59 schreef Alistair het volgende:
[..]
AMG zal ook zeker reageren op de cijfers van Alcoa
Ik, maar ja ik heb maar 10 shortjes à 19,90. Ik beleg voorlopig gewoon voor mijn plezier.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:42 schreef Oizno het volgende:
Ziet er netjes uit idd, alhoewel ik Ziggo veel beter en goedkoper dan KPN vindt. Nee, dat is niet populair om te zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:24 schreef capricia het volgende:
KPN houdt haar winstverwachting voor 2009 en 2010 vast.
[ afbeelding ]
Beetje vreemde reactie als jij denkt dat AMG niet gaat reageren. We zullen zien thoughquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:08 schreef pberends het volgende:
[..].
AMG is geen grondstoffenfonds maar een industrial in die speciale metaalproducten maakt.
ken het gevoel...ik koop en verkoop MT ook altijd op de verkeerde momenten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:36 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
en MT verkleint zijn verlies.. waar ik natuurlijk net short in was gegaan
Ahold daarentegen gaat naar 0 en zelf even in het rood.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:36 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
en MT verkleint zijn verlies.. waar ik natuurlijk net short in was gegaan
Sowieso vraag ik me af waarom mensen beleggen in uber defensieve aandelen zoals KPN. Snap vaak ook niet dat mensen dit aandeel in hun portefeuille gooien als reden zijnde om tegenwicht te bieden tegen de meer 'risky' aandelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:21 schreef capricia het volgende:
Aandeelhouders zijn boos bij de AvA van KPN.
Die heb ik dus weggegooid ( nadat ik ze al eerder wou weggooien maar m;n stoploss limiet order is gewoon 2 keer verworpen ) en voor sluitingstijd hop ik weer mee.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:52 schreef lammegiraf het volgende:
ik voorzie nog wel een rare wending....zie ons nog wel weer op 0 uitkomen met sluiting. Dow gaat echt niet 2% in de min blijven....die 8K punten grens trekt er nog veel te hard aan en er zijn (nog) geen schokkende nieuwsberichten. Als Dow begint te stijgen gaan we gewoon mee.
En toch ga ik mijn shorts gewoon houden.
818.71quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:57 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
google finance doet moeilijk... Wat doet de S&P momenteel?
Dank.quote:
das wel slim ja....quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die heb ik dus weggegooid ( nadat ik ze al eerder wou weggooien maar m;n stoploss limiet order is gewoon 2 keer verworpen ) en voor sluitingstijd hop ik weer mee.
jij hebt wel vertrouwen in Alcoa?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:09 schreef TheRoach het volgende:
Ik heb ook me shorts weggegooid. Heb gemiddeld 35% winst per short
Kun je ook doen, ik ga weer voor sluitingstijd short of long zitten en wie weet deze keer met een wat grotere positie. Heb nog een uurtje om er dan pas over na te denken. Met een beetje stress achter de kont werkt het brein altijd wat beter.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:09 schreef TheRoach het volgende:
Ik heb ook me shorts weggegooid. Heb gemiddeld 35% winst per shortIk denk dat ik even rustig aan ga doen wat sprinters betreft, misschien als ik een dagje tijd heb wat posities nemen, maar niet voor de lange termijn.
Nee heb kleine positie in short MTquote:
dat zien we over een uurtje welquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:17 schreef Oizno het volgende:
Gewoon lekker short blijven. Morgen lagere opening. Komt goed.
De beurzen stijgen opeens over een breed front vrij krachtigquote:
haha...das het risico van het vak. eerder deze week gaven we een +2 weg om op -1 te eindigen. Het kan dus ook andersom.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Oizno het volgende:
Kutbeurs, onvoorspelbare zooi.
http://blogs.tijd.be/bbb/2009/04/doctor-not-so-doom.htmlquote:Doctor not so Doom
Sinds de opvallend sombere beursvoooruitzichten van strategen als George Soros, Mike Mayo en Meridith Whtiney, lijkt het (voorlopig?) even uit met de pret op de aandelenmarkten. De Europese indexen, die de afgelopen maand gemiddeld ruim een vijfde hoger waren gegaan, verliezen voor de tweede dag op rij terrein. Ook de Amerikaanse beursindexen staan onder druk. Toch zijn niet alle waarnemers even pessimistisch.
Meer nog, sommige experts die totnogtoe als regelrechte doemdenkers werden beschouwd, komen tegenwoordig opvallend gematigd uit de hoek. Zo liet de Zwitsere beursgoeroe Marc Faber, een man die nochtans de bijnaam 'Doctor Doom' heeft, dinsdagochtend tijdens een interview op Bloomberg Television verstaan dat de beurzen wereldwijd niet meer onder hun lage niveau's van oktober en november zullen vallen.
Correctie
Maar dat betekent volgens Faber niet dat het vanaf nu allemaal rozengeur en maneschijn wordt op de beurzen. Volgens de uitgever van de maandelijks beleggersnieuwsbrief die de opbeurende titel 'Gloom, Boom & Doom' heeft meegekregen, kan er alvast voor de S&P500-index de komende weken nog een flinke correctie aankomen, na de opmerkelijke remonte van afgelopen maand.
'We hebben nog een correctie voor de boeg van ongeveer 5 tot 10 procent', verklaarde Faber in het interview met Bloomberg. 'Daarna kunnen we dan mogelijk weer een rally verderzetten tot in juli.'Het economische nieuws zal wel nog een tijd slecht blijven, maar de snelheid waartegen de zaken verslechteren zal wel afnemen', besluit de analist, die al in augustus 2007 voorspelde dat Wall Street in een berenmarkt was aanbeland.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=anhtw4iBA8c8&refer=homequote:U.S. Stocks, Oil Retreat as Dollar Weakens While Bonds Advance
April 7 (Bloomberg) -- U.S. stocks fell for a second day as George Soros, the billionaire hedge-fund manager, said the rebound in equities won’t last and investors speculated Alcoa Inc. will kick off the earnings season with a loss. The dollar weakened against the yen, oil fell and Treasuries gained.
Ik ga het maar proberen. Na deze stijging is verkopen met verlies bijna geen optie meer. Had nog wat af willen bouwen, maar kreeg de kans niet meer doordat hij sinds half 4 gewoon niet genoeg omlaag gegaan is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:42 schreef Oizno het volgende:
Dat is nog altijd beter dan dat ze morgen ochtend helemaal verdampt zijn!quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:57 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik ga het maar proberen. Na deze stijging is verkopen met verlies bijna geen optie meer. Had nog wat af willen bouwen, maar kreeg de kans niet meer doordat hij sinds half 4 gewoon niet genoeg omlaag gegaan is.
Hoop dat ik goed zit nu
Dat hangt natuurlijk helemaal van het nieuws van vanavond af.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter dan dat ze morgen ochtend helemaal verdampt zijn!
Of ze zijn morgenochtend 2x zoveel waard. Ik weet het gewoon nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter dan dat ze morgen ochtend helemaal verdampt zijn!
Uiteraard.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk helemaal van het nieuws van vanavond af.
Ik hou ze, maar ik heb er dan ook maar 40 euro in zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:14 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Of ze zijn morgenochtend 2x zoveel waard. Ik weet het gewoon niet
40 euro maar? Dan kun je 2 keer alles kopen en verkopen en je geld is al weg door aan en verkoopkostenquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik hou ze, maar ik heb er dan ook maar 40 euro in zitten.
Dat kan ik ook wel hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:16 schreef Gremen het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar ik bedoel dat je verlies durven te nemen het eerste is wat je moet leren als je begint met gokken/beleggen
(maar waarschijnlijk is het daar ^^ nu al te laat voor)
sprintersquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
40 euro maar? Dan kun je 2 keer alles kopen en verkopen en je geld is al weg door aan en verkoopkosten
Ik geloof 1 mei, en volgens mij ook bij alle banken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:29 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Tot wanneer zijn die aan en verkoopkosten gratis met sprinters? En is dat bij alle banken zo?
Belasting?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb net mijn dividend van Philips gestort gekregen op mijn Binck rekening. Dat stond al de hele week als 70 euro in mijn portefeuille, maar nu is het op deze manier gestort:
07-04-2009 2009-00 EUR Uitkeren : 100 div. Philips Electronics NV (Kon.) 0,70 EUR 59,50
Bestaat er zoiets als dividend administratiekosten?
Ja je moet er belasting over betalen volgens mij, maar kan ook zijn dat het al is ingehouden op het dividend. En vervolgens kan je het weer aftrekken. Zo meen ik dat het werkt.quote:
Hm, dat blijkt idd op de site van de belastingdienst: 15%. Maar het staat niet in de voorwaarden van Binck. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden en het incalculeren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:45 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja je moet er belasting over betalen volgens mij, wat je vervolgens weer kan aftrekken.
waarschijnlijk niet neequote:Op dinsdag 7 april 2009 17:55 schreef pberends het volgende:
Alsof de belastingdienst achter een tientje dividend aangaat...
dat hoeven ze niet, want het wordt dus al automatisch ingehouden door Binck!quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:55 schreef pberends het volgende:
Alsof de belastingdienst achter een tientje dividend aangaat...
Staat dat op de site? Zoja, waar?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dat hoeven ze niet, want het wordt dus al automatisch ingehouden door Binck!
Dat weet ik niet, maar het is wel zo. Het percentage komt mij ook bekend voor, ik weet wel dat Binck geen dividendkosten rekent.quote:
Als Lemans het al opgezocht heeft ga ik niet nog eens 5 min. in de wacht hangen daar!quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Je kán natuurlijk de helpdesk bellen
neuh, daar zeggen ze 'heb je het al op FOK! gevraagd?' en hangen opquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Je kán natuurlijk de helpdesk bellen
-14%quote:Autoproducent General Motors treft 'intense' en 'ernstige' voorbereidingen voor een mogelijk faillissement. Dat stelt persagentschap Reuters op basis van bronnen dichtbij het dossier.
eensquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik verbaas me trouwens wel over de service bij Binck. Ze zijn ontzettend beleefd en bieden je zelfs aan om je terug te bellen als het wat meer tijd in beslag neemt (en dat doen ze dan ook). De gemiddelde internetprovider kan er nog wat van leren.
PPT heeft duidelijk geen D.E koffie gehad ze zijn niet bij de les :p niet dat het mij overigens wat uitmaaktquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:29 schreef TheRoach het volgende:
WS daalt lekker door. Ben benieuwd of ze het vol kunnen houden...
Ik ookquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Hmm, ik zit nog steeds short. Bende
waarschijnlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:19 schreef Charizma het volgende:
[..]
Ik ookMet een inmiddels niet zo'n kleine positie meer
![]()
Gaan we morgen dalen?
morgen vroeg xD.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:38 schreef pberends het volgende:
Wat Wall Street vandaag doet maakt geen flikker uit. Het ligt allemaal aan de futures om 22.00.
Binck heeft ooit (10 jaar geleden, toen ze nog IMG-Holland heetten) een order van mij verkloot waardoor ik minder winst had. Toen hebben ze netjes het verschil zonder veel discussie zelf bijgepast (paar honderd euro).quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik verbaas me trouwens wel over de service bij Binck. Ze zijn ontzettend beleefd en bieden je zelfs aan om je terug te bellen als het wat meer tijd in beslag neemt (en dat doen ze dan ook). De gemiddelde internetprovider kan er nog wat van leren.
Over 52 minutenquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:58 schreef edwinh het volgende:
hoelaat komt dat cijfer van alcoa vanavond rond 22.30 ofzo?
4 triljoen? Das niet best!quote:Europese bankwaarden opnieuw kop van jut
07-04-2009 19:16:53
Brussel (tijd) - De Europese aandelenmarkten zijn gisteren voor de derde dag op rij in de rode cijfers geëindigd. Slechter dan verwachte cijfers over de economie in de eurozone en de vrees dat het nieuwe resultatenseizoen wel eens slechter kan uitdraaien dan gevreesd, wogen flink door op de indexen. Vooral de financiële aandelen kregen het dinsdag zwaar te verduren.
De Europese beurzen waren beduidend lager gestart nadat was bekendgeraakt dat de economie van de eurozone tijdens de laatste drie maanden van vorig jaar nog sterker was gekrompen dan analisten aanvankelijk hadden gedacht.
Veel beleggers, die maandag al een pak negatieve beursrapporten voorgeschoteld hadden gekregen, beschouwden dat als een nieuw signaal dat het optimisme van de afgelopen weken misschien wat te voorbarig was geweest.
Of dat effectief het geval is, zal waarschijnlijk wat duidelijker worden bij de publicatie van de eerstekwartaalcijfers. De markten waren gisteren alvast nagelbijtend aan het wachten op de resultaten van de aluminiumreus Alcoa, het traditionele startschot voor het Amerikaanse resultatenseizoen.
De meeste investeerders leken er alvast van uit te gaan dat die cijfers zullen tegenvallen, en gingen over tot verkopen. Die negatieve trend werd nog verhevigd door uitspraken van beursgoeroe George Soros, die de recente remonte omschreef als een korte rally in een berenmarkt.
De DJ EuroStoxx50 sloot 0,7 procent lager op 2.165,56 punten. Parijs daalde 0,9 procent, Frankurt ging met 0,6 procent achteruit. Dat de Londense FTSE een van de grootste dalers was in Europa met een verlies van 1,6 procent, was voor een flink stuk te wijten aan de terugval van de financiële waarden.
Rommelkredieten
Volgens de Britse krant The Times zou het IMF zijn ramingen voor het totaalbedrag aan rommelkredieten dat de financiële instellingen nog bezitten hebben verhoogd tot 4 triljoen dollar. Bovendien verlaagde het beurshuis Sanford C. Bernstein zijn advies voor de Britse banken. Barclays verloor 8,5 procent op 157,7 pence, Lloyds ging met 8,5 procent achteruit tot 72,9 pence. Royal Bank of Scotland, dat gisteren drastische besparingsmaatregelen aankondigde, dook zelfs 10,40 procent lager tot 26,7 pence.
Het feit dat de Europese economie het slechter dan verwacht blijkt te doen, gaf de aandelen uit de constructiesector gisteren een flinke knauw.
Vooral Wavin, de grootste producent van plastic buizen in Europa, moest het ontgelden. Het aandeel donderde in Amsterdam met 25 procent omlaag tot 2,17 euro. Ook de Franse fabrikant van bouwmaterialen Saint-Gobain verloor heel wat terrein. Het aandeel sloot 6 procent lager op 2,93 euro.
Pieter Suy
pieter.suy@tijd.be
dat is nogal logischquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:27 schreef TheRoach het volgende:
Futures Ws dalen net als de koersen. Over half uur cijfer Alcoa
25 miljoen verlies en 8 miljoen omzet? Is Madoff de CEO van Spyker?quote:07-04-2009 19:03:00 Spyker verwacht productie te vergroten in 2009
07-04-2009 19:02:00 Spyker nettoverlies 2008 EUR24,8 mln
07-04-2009 18:59:00 Spyker produceerde 43 auto's in 2008
07-04-2009 18:59:00 Spyker omzet 2008 EUR7,9 mln
nabeurs, is de beurs al afgelopen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef lammegiraf het volgende:
zijn de cijfers binnen? Dow begin te dalen
quote:
mogen de heren in pak ook nog presenteren?quote:
Niet alleen met je vermogensbelasting. Gewoon op het totaal van IB dat je moet betalen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:01 schreef SeLang het volgende:
Dividend wordt ingehouden door de bank / broker, maar je kunt het verrekenen met je betaalde vermogensbelasting (in Nederland).
nabeurs flink omhoog idd... 6% ATMquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:06 schreef edwinh het volgende:
After Hours: 8.07 +0.28 (3.59%) - Apr 7, 4:06PM EDT
lolquote:
Mogen we even lachen... maar niet extreem slecht inderdaad, maar ik denk dat de beurzen van meer slechte bedrijfscijfers verder onder druk zullen komen de staan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:16 schreef edwinh het volgende:
4:15 PM Alcoa (AA): The sharp drop in revenue resulted from the impact of the economic downturn on Alcoa's end markets - automotive, transportation, building and construction and aerospace, which saw metal prices down 26% Q/Q and 60% since last summer. Says stimulus spending should improve prospects.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef M.Melandri het volgende:
Hoet zit et met de outlook voor de rest van het jaar?
quote:“While our financial performance in the quarter was adversely affected by the economy-driven drop in demand, we launched operational and financial measures that will significantly improve our profitability and cash flow in 2009 and beyond. In fact, they have already begun to have an impact in the first quarter,” said Kleinfeld.
“We also see both near-term and long-term catalysts that should improve the prospects for the aluminum industry,” said Kleinfeld. “Current stimulus programs that target infrastructure and energy efficiency will create a demand for the unique characteristics of aluminum – lightweight, strong, durable, recyclable "
Nabeurs iets in de plus, maar vergeet niet dat Alcoa een overnamekandidaat is, en juist omdat ze het slecht doen misschien des te interessanter om het over te nemen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef edwinh het volgende:
[..]
lol
After Hours: 7.85 +0.06 (0.77%) - Apr 7, 4:10PM EDT
Toch zijn er ook positieve verrassingen zoals RIM en zelfs OCE. Het is ergens wel leuk hoe volatiel de beurzen momenteel zijn. Een aandeel kan na cijfers zomaar 25% omhoog schieten of omlaag vallenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Mogen we even lachen... maar niet extreem slecht inderdaad, maar ik denk dat de beurzen van meer slechte bedrijfscijfers verder onder druk zullen komen de staan.
Ja zo werkt dat inderdaad met Nederlandse dividenden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet alleen met je vermogensbelasting. Gewoon op het totaal van IB dat je moet betalen.
Maar goed, ik ga dat nog wel een keer uitzoeken mocht ik ooit teruggaan naar NL.quote:Voorbeelden van verrekening van buitenlandse dividendbelasting
Stel dat een Nederlandse particulier aandelen heeft in een Franse vennootschap. De gemiddelde waarde van deze aandelen is in 2008 75.000 euro. In 2008 ontvangt de particulier 1.000 euro dividend op de aandelen. Frankrijk houdt 250 euro dividendbelasting in en de particulier verzoekt om een teruggaaf van 100 euro. Per saldo heeft hij 150 euro aan Franse dividendbelasting betaald. In zijn Nederlandse aangifte inkomstenbelasting moet hij 75.000 als gemiddelde waarde van de aandelen opnemen. Stel verder dat de waarde van zijn gemiddelde box 3-vermogen inclusief overige bezittingen en na aftrek van de vrijstelling in 2008 60.000 euro is. De verschuldigde belasting in box 3 bedraagt daarom 1,2 procent van 60.000 euro, is 720 euro. Het bedrag aan Franse dividendbelasting van 150 euro kan volledig worden verrekend met het bedrag van 720 euro, zodat uiteindelijk maar 720 euro minus 150 euro is 570 euro belasting in box 3 verschuldigd is.
Heeft die particulier echter aanzienlijke schulden waarmee hij effecten heeft aangekocht, dan is zijn vermogen in box 3 nihil. De heffing in box 3 is dan dus ook nihil. Het bedrag aan Franse dividendbelasting van 150 euro kan daarom in dat jaar niet worden verrekend met de Nederlandse inkomstenbelasting, maar kan in beginsel worden doorgeschoven naar een volgend jaar.
Je hebt CNN toch niet nodig voor een paar cijfers? Ze waren overigens slechtquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef edikt het volgende:
ik heb die cijferfs niet gezien hoor van alcoa op cnn of ben ik nou gek?
Mijn MT shorts overleven de dag van morgen misschien wel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:59 schreef pberends het volgende:
Alcoa nabeurs nu in de min... niceee
misschien maak je zelfs een euro winstquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mijn MT shorts overleven de dag van morgen misschien wel.
Hoeveel had je er dan. Ik heb er slechts 50 ingeslagenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
misschien maak je zelfs een euro winst![]()
Ben wel blij dat de cijfers niet meevielen, hopen nu maar dat arcelor morgen wat lager opent en dan gewoon weg met die shorts. Slecht voor mijn hart
meer dan maal 10 keer zoveelquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:19 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Hoeveel had je er dan. Ik heb er slechts 50 ingeslagen. Morgen kijken wat eruitkomt
Alcoa daalt nog steeds nabeurs volgens google finance, dus laten we hopen voor ons allebei dat het morgen mooie stijging wordt voor onze shortsquote:
Hehe ok ok, normaal kijk ik op forexfactory maar ik zag hem daar niet staan (ook alleen voor currency gerelateerde cijfers, logisch eigenlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:53 schreef Alistair het volgende:
[..]
Je hebt CNN toch niet nodig voor een paar cijfers? Ze waren overigens slecht
Alcoa
Ik heb ze ook nogquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ben wel blij dat de cijfers niet meevielen, hopen nu maar dat arcelor morgen wat lager opent en dan gewoon weg met die shorts. Slecht voor mijn hart
http://www.volkskrant.nl/(...)_Holland_in_geldnoodquote:Bovendien verloor IMG Holland begin 2000 een groep goede mensen die onder de naam Binck een eigen bedrijf zijn begonnen.
dat is alleen maar goed want ik moet nog een behoorlijk verlies goed maken op al mijn puts overigens heb ik er eind vorige week nog 5puts MT 18.00 bij gekocht die gaan al wel redelijkquote:Op woensdag 8 april 2009 07:54 schreef TheRoach het volgende:
MT pre-market volgens DFT op -3%... Gaat steeds meer omlaag
NU moet je ze juist aanhouden..quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
misschien maak je zelfs een euro winst![]()
Waar zie je premarket staanquote:Op woensdag 8 april 2009 07:54 schreef TheRoach het volgende:
MT pre-market volgens DFT op -3%... Gaat steeds meer omlaag
Op dft en dan koersen aanklikken en vervolgens aandelen uitgebreid. Ik noem het premarket, maar er staan iig de verwachte koersen voor 9 uur.quote:
gaan we de 200 weer raken??quote:Op woensdag 8 april 2009 02:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Morgen wordt een slachtveld vermoed ik
quote:Op woensdag 8 april 2009 08:49 schreef TheRoach het volgende:
MT daalt steeds meer, dus dat neemt de AEX voor een deel wel mee naar beneden
achterliggende gedachte? of vermoeden?quote:Op woensdag 8 april 2009 08:55 schreef lammegiraf het volgende:
gaan we 220 zien vandaag? ik denk dat het daar stopt eigelijk...zit te denken om alvast wat longs in te gaan slaan zo na opening
het is een gevoel wat is gevoed door diverse analisten. ben zelf wel gecharmeerd van de analyses van Ad Nooten.quote:Op woensdag 8 april 2009 08:58 schreef edwinh het volgende:
[..]
achterliggende gedachte? of vermoeden?
short ben je te laat long ben je te vroeg niks doen is dus het adviesquote:
waar staat die die lees ik namelijk nooit.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:01 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
het is een gevoel wat is gevoed door diverse analisten. ben zelf wel gecharmeerd van de analyses van Ad Nooten.
over hoeveel opties gaat één contract?quote:Op woensdag 8 april 2009 08:47 schreef One_conundrum het volgende:
de kosten bij de rabo voor opties binneland zijn 7e per transactie en 3,50 per contract.
Dat is best wel duur zeker
www.adnbeursanalyse.nlquote:Op woensdag 8 april 2009 09:02 schreef edwinh het volgende:
[..]
waar staat die die lees ik namelijk nooit.
Dat denk ik niet, ligt een beetje aan wat de rest in de bouw & grondstoffen sector hebben gedaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Oizno het volgende:
MT nu kopen? 16,830. Staat binnen 2 weken weer op 19 eu.
MT is zwaar overbought ik denk dat het aandeel zeker naar de oude weerstanden en steunen (van de laatste 3 maanden )rond de 15.00 euro kan zakken.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Oizno het volgende:
DOEN!quote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Oizno het volgende:
Wie zegt dat ie niet eerst naar 12 gaat?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Oizno het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Oizno het volgende:
1 contract is 100 opties zeg maar. Dus als je een optie ziet voor 3,50, dan kost het je 350 euro om een contract te kopen. Let wel op dat een contract je meestal een minimum aan aankoopkosten kosts (bijvoorbeeld bij Binck). Dus dat je beter minimaal 4-5 contracten kan kopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:20 schreef One_conundrum het volgende:
hoe werkt dat nou met opties jongens.
die koop ik eigenljk per 100, wat overeenkomt met één contract?
Laagste bedoel jequote:Op woensdag 8 april 2009 09:25 schreef TheRoach het volgende:
MT sprinter 19,90 voor 5,50 verkochtop bijna hoogste stand van vandaag
Waarom zou de AEX aantrekken? Zij zien de futs ook en af en toe lezen ze zelfs eens een krant.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:25 schreef Oizno het volgende:
Dat slechte nieuws van Alcoa gaat toch voor een lage opening zorgen op WS?
Dus nu even wachten tot aex aantrekt, dan short gaan en bij opening WS verkopen?
Kun je beter een rekening bij Binck openen. 2.90 per contract en dat is het (minimum 11 euro).quote:Op woensdag 8 april 2009 09:23 schreef One_conundrum het volgende:
dank.
Dat is bij de rabo dus 7e +3,50 per contract
Doe je het nog 4 cent beter dan ikquote:Op woensdag 8 april 2009 09:25 schreef TheRoach het volgende:
MT sprinter 19,90 voor 5,50 verkochtop bijna hoogste stand van vandaag
Dat is het eerste goede dat ik hier over ze lees. Meestal gaat het over vertraging en kutservers...quote:Op woensdag 8 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Kun je beter een rekening bij Binck openen. 2.90 per contract en dat is het (minimum 11 euro).
http://www.binck.com/nl/welkom/lage_tarieven/
Paul
Ik zit ondertussen bijna 2 jaar bij Binck en het valt wel mee hoor. Ze hebben inderdaad afgelopen tijd veel last gehad van vertragingen, maar laatste 2 weken gaat het alweer een heel stuk beter.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:31 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat is het eerste goede dat ik hier over ze lees. Meestal gaat het over vertraging en kutservers...
Is afhankelijk van het aandeel. Nu veel meer dan in het begin van de crisis.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:35 schreef TheRoach het volgende:
Maar de vraag is natuurlijk een beetje of we deze daling vasthouden of dat we weer stijgen... Wie het antwoord weet loopt gezellig binnen![]()
Dan scheelt Binck wel aanzienlijk natuurlijk. 21e moet ik verdienen bij de rabo en dan nog winst op die opties maken zeker.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:23 schreef One_conundrum het volgende:
dank.
Dat is bij de rabo dus 7e +3,50 per contract
vergeet niet he MINimaal 11 euro, dus verstandig om minimaal 3 optiecontracten te kopen per keerquote:Op woensdag 8 april 2009 09:26 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Kun je beter een rekening bij Binck openen. 2.90 per contract en dat is het (minimum 11 euro).
http://www.binck.com/nl/welkom/lage_tarieven/
Paul
quote:Op woensdag 8 april 2009 09:34 schreef pberends het volgende:
http://www.beursplaza.com/web_analyses.asp?type=columnist&id=175&analyse=47284
Hoefgeest.
omdat? 3*2,90 = 8,70?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:48 schreef edwinh het volgende:
[..]
vergeet niet he MINimaal 11 euro, dus verstandig om minimaal 3 optiecontracten te kopen per keer
ING is ondertussen een aandeel wat helemaal nergens over gaat. IMO, anywayquote:
oh morgen ff wat lnogs kopen dusquote:
Ik heb die van mij vanmorgen ook verkocht voor 2,30. Heb ze gister ochtend gekocht. Leuke winst gemaakt van ongeveer 14%. Was mijn eerste handel in sprintersquote:Op woensdag 8 april 2009 09:40 schreef lammegiraf het volgende:
heb mijn SS238 ook maar verkocht vanmorgen, paar dagen geleden nog bijna door de stop loss geknald...vandaag voor 2,30 verkocht. Met pijn in het hart
Inogs? Wat is dat?quote:
Geef die gast es ff zn pilletje, Jeezzquote:
Want?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:05 schreef Charizma het volgende:
[..]
Geef die gast es ff zn pilletje, Jeezz
Long op ING had je wss meer opgeleverd, die plust nuquote:Op woensdag 8 april 2009 11:23 schreef Sloggi het volgende:
Hmm, ik ben aan het twijfelen of ik long op Aegon moet gaan. Eigenlijk ben ik al te laat...
Geavanceerde orders.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:27 schreef Oizno het volgende:
Waar vind ik trouwens ing sprinters. Ik kan ze niet vinden bij Binck bij de i
Futs zijn nog negatief, verder komt er naar mijn idee weinig spannends qua nieuws.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:29 schreef Oizno het volgende:
Gaan we vanmiddag nog zakken met de aex als de dow jones opent?
Als we dat nou eens wistenquote:Op woensdag 8 april 2009 11:29 schreef Oizno het volgende:
Gaan we vanmiddag nog zakken met de aex als de dow jones opent?
Ga nou maar gewoon shortquote:Op woensdag 8 april 2009 11:39 schreef Oizno het volgende:
Tijdens de lunch is er toch altijd een lichte daling van de aex? (over het algemeen)
Hehe zit ik al, alleen wat te vroeg short gegaan. SS238 voor 2,19 :\ (ja ik weet het ik ben een noob)quote:
even in de gaten houden idd. US gaat om 1530 open toch?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef TheRoach het volgende:
Alcoa daalt volgens google premarket al 5%, zal MT nog meer dalen vanmiddag hierdoor? Zit te twijfelen of ik nog wat meer shorts 19,90 van MT zal kopen...
quote:08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industrie jan was -37,9% (jaar)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industrie jan was -8,0% (maand)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industrie jan gewijzigd naar -36,8% (jaar)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industrie jan gewijzigd naar -6,7% (maand)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industrie feb: binnenlandse orders -5,7% (maand)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industrie feb: buitenlandse orders -1,3% (maand)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industriesector feb verwachting was -2,7% (maand)
08-04-2009 12:00:00 Duitse orders industriesector feb -3,5% (maand); -38,2% (jaar)
Ja klopt, zomertijd is hier ook begonnen, dus gewoon weer de ouderwetse 15.30. Maar ik heb eigenlijk weinig tijd om het in de gaten te houden, dus ik denk dat het niet heel verstandig is om te kopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:00 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
even in de gaten houden idd. US gaat om 1530 open toch?
Hoe doen de grote partijen dit dan?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:09 schreef pberends het volgende:
LOL, op de AEX lopen partijen gewoon de beurs weer kunstmatig hoog te houden. Volgens mij denken vele professionals dat we de novemberlows gaan testen (of getest hebben) en daarna weer verder omhoog kunnen. Wat ze vergeten is dat de AEX weinig heeft meegedaan met de Wall Street-rally.
als ik de TA grafiek bekijk en je ziet van die overdreven lange groen candlesticks dan denk je soms heb ik hem op 5min staan, nee hoor staat echt op 1 min, Vooral bij de S&P zie je dit overduidelijk, aex valt wel wat mee maar jah daar hebben we ook geen presidents working groupquote:Op woensdag 8 april 2009 12:09 schreef pberends het volgende:
LOL, op de AEX lopen partijen gewoon de beurs weer kunstmatig hoog te houden. Volgens mij denken vele professionals dat we de novemberlows gaan testen (of getest hebben) en daarna weer verder omhoog kunnen. Wat ze vergeten is dat de AEX weinig heeft meegedaan met de Wall Street-rally.
Net even 2x op het laagste punt (van de sprinter) wat ingestapt in MT short. Eens kijken wat het wordtquote:Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef TheRoach het volgende:
Alcoa daalt volgens google premarket al 5%, zal MT nog meer dalen vanmiddag hierdoor? Zit te twijfelen of ik nog wat meer shorts 19,90 van MT zal kopen...
trekt nu weer bij tot -3,47%quote:Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef TheRoach het volgende:
Groot inkopen! En dan heb ik het niet over volumes van 10.000 stuks. Grote partijen kunnen er voor zorgen dat de beurs een andere richting op gaat. Als dit overduidelijk het geval is riekt het soms wat naar fraude. ( zie laatst toen Arcelor met -10% door het putje werd gesleept op ' geruchten ' )quote:Op woensdag 8 april 2009 12:25 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Hoe doen de grote partijen dit dan?
Vind je het niet vervelend dat je dan eerst 4 dagen geen handelsmogelijkheden hebt?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:57 schreef pberends het volgende:
Ik heb m'n shorts verkocht. De komende dagen komt er weinig bedrijfsnieuws, en ik betwijfel of de PPT morgen voor Pasen de boel nog veel verder omlaag laat gaan. Morgen ga ik echter bij sluiting weer (goedkoper) short.
Idd, er zijn zat partijen die nog cash on hand hebben wat eigenlijk al belegd moest worden.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Groot inkopen! En dan heb ik het niet over volumes van 10.000 stuks. Grote partijen kunnen er voor zorgen dat de beurs een andere richting op gaat. Als dit overduidelijk het geval is riekt het soms wat naar fraude. ( zie laatst toen Arcelor met -10% door het putje werd gesleept op ' geruchten ' )
Ha, je hebt helemaal gelijk dat het inderdaad wat lastig is dat je 4 dagen niet kunt handelen. Maar fuck it, ik wil wel eens een positie 4 dagen lang vast houden zonder enig idee te hebben wat er gebeurdquote:Op woensdag 8 april 2009 12:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vind je het niet vervelend dat je dan eerst 4 dagen geen handelsmogelijkheden hebt?
Ik ga ook uiterlijk morgenmiddag m'n AH verkopen en wellicht meteen wat shorts aanschaffen.
Maandag shorts kopen is ook nog een optie. Maandag komt Chevron met cijfers, maar daar verwacht ik weinig (negatiefs) van.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vind je het niet vervelend dat je dan eerst 4 dagen geen handelsmogelijkheden hebt?
Ik ga ook uiterlijk morgenmiddag m'n AH verkopen en wellicht meteen wat shorts aanschaffen.
Maandag is de beurs hier ook dicht...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Maandag shorts kopen is ook nog een optie. Maandag komt Chevron met cijfers, maar daar verwacht ik weinig (negatiefs) van.
Dinsdag barst het cijferseizoen wel helemaal los met verschillende grote jongens. Dus morgen of maandag weer short gaan is waarschijnlijk het best.
In principe kun je ze net zolang vasthouden tot de stop-loss geraakt wordt.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:09 schreef Oizno het volgende:
Hoelang kun je sprinters eigenlijk aanhouden? Ik heb namelijk nu nog shorts, maar aangezien ik er nu verlies op heb hoop ik dat ik ze volgende week met winst kan verkopen. Dat kan toch gewoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry van de dubbele post
[ Bericht 46% gewijzigd door One_conundrum op 08-04-2009 13:22:07 ]"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
Alcoaquote:
En ik maar denken dat De Beursvloer SFW was...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:12 schreef One_conundrum het volgende:
[ afbeelding ]
sorry van de dubbele post
Maar zoals je weet wordt dat in het begin van de maand gedaan. ( dat is dus inmiddels al gedaan ) daar valt dus goed rekening mee te houden.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
In principe kun je ze net zolang vasthouden tot de stop-loss geraakt wordt.
Maar bedenk wel dat de ING het financieringsniveau (en dus de hefboom en stoploss) 1 maal per maand aan kan passen.
Het zegt mij ook niet zoveel, de aanvragen alleen. Hoeveel van die mensen krijgen ook daadwerkelijk een hypotheek?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:21 schreef edwinh het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De hypotheekaanvragen in de Verenigde Staten zijn vorige week met 4,7% toegenomen. Dat blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).
De index voor het aantal hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 3 april tot een niveau van 1.250,6. De index voor aanvragen voor herfinanciering steeg met 3,2%, terwijl de nieuwe aanvragen met 11,1% stegen.
Het vierwekelijks voortschrijdende gemiddelde van het aantal hypotheekaanvragen nam met 13,3% toe.
De gegevens van de Mortgage Bankers Association worden sinds 1990 wekelijks gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
ik vind dit cijfer altijd een beetje misleidend, je kan het op 2 manieren zien, er zijn meer mensen die een huiskopen en krijgen of er zijn steeds meer mensen die een huis willen kopen maar het niet rond krijgen met de hypotheek.....maar het toch opteld bij de hypotheekaanvragen...
quote:
snel naar de calls paginaquote:Op woensdag 8 april 2009 13:32 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Kwam nieuws uit:
ArcelorM: productiestaking tijdelijk, wordt regelmatig beoordeeld 13:19:00
ArcelorMittal blijft productie stilleggen en optimaliseren
Geen hele vage spike dus, maar een mooi moment om mijn veel te hoog gekochte shortjes toch nog voor winst van de hand te doen
Nu maar weer up up up met arcelor
haha dan ben je waarschijnlijk al weer te laatquote:Op woensdag 8 april 2009 13:33 schreef pberends het volgende:
Mooi om te zien hoe de bondyield weer bijna op 3 procent staat. De volgende keer als de Fed weer staatsobligaties opkoopt dan ga ik meteen short op de bond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |