quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik maar een zwaktebod, zo'n course-correction. Dat is de oplossing waarvan "the lord works in mysterious ways" de theologische equivalent is. Ik weet het niet meer, mijn verklaringen zijn op, dus het is gewoon zo omdat het zo moet zijn.
Al zou je 't wel als slim schrijfwerk kunnen zien, je serie laten plaatsvinden in een universum dat automatisch plotholes corrigeert.
Bronquote:As Desmond realized this is the man she pointed out earlier, she admitted to knowing that he would die. When confronted by Desmond as to why she did not warn the man she informed him that he would have been hit by a taxi the next day, and if she had warned him about that he would have broken his neck in the shower. As Desmond stared blankly at her, she explained that the universe has a way of "course correcting" (a phrase Desmond later recites to Charlie), and that death cannot be avoided.
Ken je Stephen King's It? Zoiets denk ik. Een heel oud buitenaards wezen dat hier heel lang geleden terecht is gekomen. Het kan zelf kiezen hoe het zich manifesteert. En zijn ras was zover ontwikkeld dat ze konden tijdreizen, verschillende niveau's van bewustzijn ervaren en controleren (de geesten, telepathie) en allerlei geavanceerde technologie hadden (Smokey). De verschillende rare eigenschappen van het eiland zijn dus misschien toe te schrijven aan delen van een schip of iets dergelijks die er verspreid liggen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:34 schreef Rijpie het volgende:
[..]
en daarna de vorm van een mens heeft overgenomen? ik denk dat buitenaardse levensvormen zelfs voor lost iets te ver gegrepen zijn...
Elke uiteindelijke verklaring (van wat en waarom het eiland is dus) zal voor veel fans tegenvallen, hoe goed ze het ook proberen uit te werken. Er zijn ook al zo ontzettend veel theorieën, de kans is redelijk dat enkele daarvan al redelijk in de buurt komen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 22:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Buitenaardste wezens lijken me echt niks
Locke vertel het nou gewoonquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:14 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier waardoor Christian al sinds de eerste aflevering over het eiland wandelt, maar dan een stapje verder.
Mijn desktop! Maar ik vraag me af waarom Jin niet erop staat.quote:Op zondag 5 april 2009 00:03 schreef Rijpie het volgende:
Er zijn theories dat het 4-tenige Taweret kan zijn, "Moedergodin, beschermster bij bevallingen".
zie ook:
http://dharmaswanstation.(...)p-episode-8-lafleur/
http://zone.aintitcool.com/viewtopic.php?f=5&p=682561 (kwarterwege van pagina)
maar is ook al "debunked", in 1977 werden er gewoon kinderen geboren op het eiland (ethan).
nieuw vreemd iets:
wat is er mis met Daniel Faraday op de foto onder de volgende link?
http://tv.popcrunch.com/w(...)ason5-cast-photo.jpg
wellicht omdat voor het seizoen nog niet bekend was dat Jin nog zou leven, en dat zou dan een hele grote spoiler zijn als hij op de cast-photo zou staan.quote:Op zondag 5 april 2009 09:29 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Mijn desktop! Maar ik vraag me af waarom Jin niet erop staat.
Dat was Locke in seizoen 4 toen hij niet meer wist waar de hut van Jacob was. In een droom kwam hij toen Horace tegen in een soort time-loop (er gebeurde steeds hetzelfde). Horace vertelde Locke toen dat hij een hut aan het maken was en dat Locke zijn lichaam maar moest zoeken. Vervolgens vond Locke Horace in het massagraf plus de lokatie van de hut in zijn borstzakquote:Op zondag 5 april 2009 22:11 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan me trouwens ook herrineren dat Locke of Jack in eerdere seizoenen die baas van Dharma (horace?)tegenkwamen en dachten dat het een hallicinatie was?
Ging Locke dan een ogenblik naar een andere tijd of kwam Horace in de tijd van Locke terecht.. of?quote:Op zondag 5 april 2009 22:19 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat was Locke in seizoen 4 toen hij niet meer wist waar de hut van Jacob was. In een droom kwam hij toen Horace tegen in een soort time-loop (er gebeurde steeds hetzelfde). Horace vertelde Locke toen dat hij een hut aan het maken was en dat Locke zijn lichaam maar moest zoeken. Vervolgens vond Locke Horace in het massagraf plus de lokatie van de hut in zijn borstzak
Nee, Locke kwam Horace tegen in een droomquote:Op zondag 5 april 2009 22:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ging Locke dan een ogenblik naar een andere tijd of kwam Horace in de tijd van Locke terecht.. of?
Ik denk ook niet dat alles beantwoord zal worden. Ten eerste kan dat inderdaad ook niet, qua tijd, ten tweede zou het afdoen aan wat Lost is. Lost is gewoon mysterie, en dat blijft zo tot het eind.quote:Op zondag 5 april 2009 22:39 schreef Symer het volgende:
Die timeloop was ook wel vreemd ja.
Hoe dichter we bij het einde van dit seizoen komen, hoe meer ik begin te denken dat seizoen 6 een droge opsomming van antwoorden gaat worden. Je zou toch haast beginnen te denken dat het onmogelijk is om alles nog netjes te beantwoorden én daarnaast nog een boeiend verhaal uit te werken.
aflevering nummer 99 en nummer 100 zijn samen de seizoensfinale van seizoen 5.quote:Op zondag 5 april 2009 23:14 schreef Mirel het volgende:
Hebben ze een speciale 100ste episode in gedachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wij een speciaal 100ste topic?quote:Op zondag 5 april 2009 23:14 schreef Mirel het volgende:
Hebben ze een speciale 100ste episode in gedachten?
yepquote:Op maandag 6 april 2009 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
Die acteur van Horace is toch ook dat lulletje uit The Green Mile?
klopt, die in zijn broek pistquote:Op maandag 6 april 2009 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
Die acteur van Horace is toch ook dat lulletje uit The Green Mile?
Klinkt als het plot van Indiana Jonesquote:Op zaterdag 4 april 2009 23:34 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ken je Stephen King's It? Zoiets denk ik. Een heel oud buitenaards wezen dat hier heel lang geleden terecht is gekomen. Het kan zelf kiezen hoe het zich manifesteert. En zijn ras was zover ontwikkeld dat ze konden tijdreizen, verschillende niveau's van bewustzijn ervaren en controleren (de geesten, telepathie) en allerlei geavanceerde technologie hadden (Smokey). De verschillende rare eigenschappen van het eiland zijn dus misschien toe te schrijven aan delen van een schip of iets dergelijks die er verspreid liggen.
Het wezen is er ook al heel lang, de oude beschaving op het eiland vereerde het bijvoorbeeld al met de Tempel en het 4-tenige beeld. Ze bouwden ook zaken als het Donkey-wheel in een poging de vreemde eigenschappen onder controle te krijgen. Het wezen lokt mensen voor onbekende redenen naar het eiland, en beïnvloed ze.
Dat is dus wat ik denk, dat Jacob een manifestatie van het wezen is, dat eigenlijk één geworden is met het eiland in al die duizenden jaren. Maar het is maar een gokje
Volgens mij niet. Aflevering 5.14 is het honderdste uur van Lost, de week erna is de honderdste aflevering (de seizoensfinale van seizoen 1 was 1 aflevering, maar bestond uit 2 uur).quote:Op zondag 5 april 2009 23:34 schreef Rijpie het volgende:
[..]
aflevering nummer 99 en nummer 100 zijn samen de seizoensfinale van seizoen 5.
Zou ik vreemd vinden, want tijdens de purge is Ben niet veel (of helemaal niet) ouder dan op het moment dat Sayid hem neerschiet.. Ook is Horace tijdens de purge niet ouder dan op het moment dat de Sawyer enzo zich bij darma voegen, althans dit is niet te zien tijdens beelden van de purgequote:Op zaterdag 4 april 2009 22:37 schreef Rijpie het volgende:
[..]
ze zitten nu in 1977. de purge vindt pas plaats in 1992 (geschat). dit betekent dat ze 15 jaar moeten wachten tot dit begint, of er moeten nog meer tijdreizen plaats gaan vinden.
lijkt erop dat het heel lang gaat duren voordat er weer iets spectaculairs gaat komen ben ik bang.
ik denk dat de afleveringen die nu nog komen tot het eind van het seizoen, meer inzicht gaan geven over de geschiedenis en hopelijk opheldering van de (vele) mysteries.
ik had die info van wikipedia afgehaald dus het hoeft inderdaad niet helemaal te kloppen.quote:Op maandag 6 april 2009 11:25 schreef Symer het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Aflevering 5.14 is het honderdste uur van Lost, de week erna is de honderdste aflevering (de seizoensfinale van seizoen 1 was 1 aflevering, maar bestond uit 2 uur).
heb jij beide afleveringen gezien?quote:Op maandag 6 april 2009 12:22 schreef Waltero het volgende:
[..]
Zou ik vreemd vinden, want tijdens de purge is Ben niet veel (of helemaal niet) ouder dan op het moment dat Sayid hem neerschiet.. Ook is Horace tijdens de purge niet ouder dan op het moment dat de Sawyer enzo zich bij darma voegen, althans dit is niet te zien tijdens beelden van de purge
Ben is wel een stukkie ouder tijdens de purge hoor..quote:Op maandag 6 april 2009 12:22 schreef Waltero het volgende:
Zou ik vreemd vinden, want tijdens de purge is Ben niet veel (of helemaal niet) ouder dan op het moment dat Sayid hem neerschiet..
Ik dacht (lees: hoopte) in eerste instantie ook dat het Claire wasquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:41 schreef marcel-o het volgende:
wel aardige EP
die blonde met dat verlepte gezicht leek vanaf de achterkant wel op Clairemiss. was dat de bedoeling ook
![]()
die zien we binnenkort weerquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik dacht (lees: hoopte) in eerste instantie ook dat het Claire was
Ik denk dat ze bij Dharma leefden, maar in opdracht handelen en af en toe contact hebben met The Others.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:08 schreef husq het volgende:
Wow, erg sterke aflevering.![]()
Leefden Ben en Ethan voor de purge al bij the others?
Haha, erg scherp!quote:Op donderdag 9 april 2009 12:58 schreef Insistor het volgende:
Dat oerwoud groeit trouwens in potten! (rechtsachter Sun)
[ afbeelding ]
Zo ervaar ik het totaal niet. De hele serie draait toch al sinds het begin over de mysteries rond de karakters en het eiland onthullen? Wat was dan eerst het doel volgens jou?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:54 schreef TC03 het volgende:
Vond het weer een matige aflevering. Het kabbelt zo nutteloos voort. Als je vooraf had verteld dat de aflevering alleen maar ging over Ben die 'veroordeeld' wou worden, had ik gebaald. Wat is nu nog het doel van Lost eigenlijk? De afleveringen zijn eigenlijk gewoon grote flashbacks, meer niet. De aflevering van vandaag diende louter als decor voor wat achtergrondinformatie over Ben, Charles en het eiland. Leuk, maar boeiend is anders.
Eerst was het doel van het eiland afkomen, met de mysteries rondom het eiland als secundair plot. Nu is gewoon elke aflevering uitdieping van een eerder verteld verhaal, zonder dat er echt antwoorden worden gegeven.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het totaal niet. De hele serie draait toch al sinds het begin over de mysteries rond de karakters en het eiland onthullen? Wat was dan eerst het doel volgens jou?
Niet juist. Het 1e deel van de finale is aflevering 101, de 2e helft aflevering 102.quote:Op zondag 5 april 2009 23:34 schreef Rijpie het volgende:
aflevering nummer 99 en nummer 100 zijn samen de seizoensfinale van seizoen 5.
Dan denk ik dat je de serie niet hebt begrepen. Van het eiland afkomen zag ik nooit als een doel, zeker niet primair. Uitvinden wat er achter het eiland en de karakters steekt, daar ging het mij vanaf het begin om.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Eerst was het doel van het eiland afkomen, met de mysteries rondom het eiland als secundair plot. Nu is gewoon elke aflevering uitdieping van een eerder verteld verhaal, zonder dat er echt antwoorden worden gegeven.
Ik heb de serie beter begrijpen dan jij.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je de serie niet hebt begrepen.
Mij niet, en ik snap het beter.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Van het eiland afkomen zag ik nooit als een doel, zeker niet primair. Uitvinden wat er achter het eiland en de karakters steekt, daar ging het mij vanaf het begin om.
Dat was volgens mij een weergave van iemand die beoordeeld werd door Smokey / Monster / Cerberus.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:07 schreef wolfrolf het volgende:
Top afleveringWat betekent de tekening waar Ben naar keek boven de gaten waar Smokey uit kwam?
[..]
Niet juist. Het 1e deel van de finale is aflevering 101, de 2e helft aflevering 102.
[ afbeelding ]
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb de serie beter begrijpen dan jij.
Vertel..quote:[..]
Mij niet, en ik snap het beter.
Ik overdrijf gewoon omdat jij stelt dat ik het niet begrepen heb omdat ik een andere mening heb. Voor dat soort retoriek ben ik allergisch.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
[..]
Vertel..
Ok, ik bedoelde het niet gemeen, excuus.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik overdrijf gewoon omdat jij stelt dat ik het niet begrepen heb omdat ik een andere mening heb. Voor dat soort retoriek ben ik allergisch.
Die was erg leuk ja. En dat Sun naar buiten moest kijken, want daar stond Locke. Dat was ook een grappig gesprek.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:11 schreef TC03 het volgende:
Vond de dialogen wel bij vlagen erg sterk. Vooral toen Ben zei: "There's something coming out of the bushes that I can't control", en toen kwam ineens Locke eruit lopen.
Ik zag Smokey en het standbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:07 schreef wolfrolf het volgende:
Top afleveringWat betekent de tekening waar Ben naar keek boven de gaten waar Smokey uit kwam?
Heb een tijdje terug ook wat terug zitten kijken. Ik dacht gewoon dat zij zo manipulatief is geweest Desmond daaruit te schoppen.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
Het monster scant je dus, en laat dan iets komen wat je graag terug wilt? of iets in die richting
Btw, me vriendin kijkt nu ook lost. ze is ondertussen bij aflevering 1 van seizoen 5.
Maar in seizoen 3, aflevering 16 viel me toch weer iets op.
Desmond zit dan in een klooster en neemt daar ontslag (of hij werd ontslagen, dat weet ik nu ff niet meer zeker)
Als hij bij de hoofd pater aankomt, zie je in een flits een foto.
Op die foto staat Eloise Hawking en die hoofd pater.
Wie weet zit daar ook nog iets achter??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nu al weer zin in!!!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
Bij de purge werd ben ook gespeeld door Michael Emerson hoor?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:09 schreef JohnLocke het volgende:
Dit keer is jonge Ben gespeeld door Michael Emerson wel wat overtuigender dan toen met de Purge.
Ben het met je eens. Van het eiland afkomen is zeker de laatste paar seizoenen echt secundair geworden.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je de serie niet hebt begrepen. Van het eiland afkomen zag ik nooit als een doel, zeker niet primair. Uitvinden wat er achter het eiland en de karakters steekt, daar ging het mij vanaf het begin om.
quote:Op donderdag 9 april 2009 18:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Geweldig ook hoe Ben meteen weer die nietswetende Ceasar manipuleert.Die gast had echt geen idee met wie die aan het fucken was.
Ik vond eerdere seizoenen niet spannend om de vraag of ze van het eiland zouden afkomen. De mysteries rond het eiland zijn veel interresanter. Mja dat is bij iedereen andersquote:Op donderdag 9 april 2009 14:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Eerst was het doel van het eiland afkomen, met de mysteries rondom het eiland als secundair plot. Nu is gewoon elke aflevering uitdieping van een eerder verteld verhaal, zonder dat er echt antwoorden worden gegeven.
De makers hebben ooit in een podcast gezegd dat we het hele verhaal een stuk beter zouden begrijpen als we een overview foto van het hele eiland konden zien, ofzo. Zal die grote tempel er ook wel op staan.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:32 schreef One_conundrum het volgende:
Very Nice
Wel apart dat Ben vertelde dat er een muur om de tempel heen zit en dat daarbinnen pas op 1 á 2 mijl de tempel ligt. Dat is dan een aanzienlijke muur, maar nog nooit eerder door iemand gezien...
Hij speelt altijd evil rollen, ik heb hem al 2 keer in law&order series zien opduiken als moordenaarquote:Op donderdag 9 april 2009 21:33 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering weer.
Ik word steeds meer een fan van Ben.
De acteur die het speelt is geweldig, hoewel ik hem soms betrap op het erg naar Dustin Hofman in de film Rainman gekeken te hebben. Z'n loopje en gezichtsuitdrukking lijkt daar soms verdacht veel op.
Locke is dus de nieuwe baas.
Ja dat bedoel ik juist, toen leek hij helemaal niet jonger, nu was dat wel beter gedaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:51 schreef magnifor het volgende:
[..]
Bij de purge werd ben ook gespeeld door Michael Emerson hoor?
Inderdaad, ik wilde altijd weten (en nog steeds) wat het eiland is, hoe de geschiedenis van de losties in het verhaal past. Of en hoe ze van het eiland kwamen hoorde wel bij het verhaal, maar was voor mij niet hét mysterie.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Van het eiland afkomen is zeker de laatste paar seizoenen echt secundair geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |