Ik denk dat ze bij Dharma leefden, maar in opdracht handelen en af en toe contact hebben met The Others.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:08 schreef husq het volgende:
Wow, erg sterke aflevering.![]()
Leefden Ben en Ethan voor de purge al bij the others?
Haha, erg scherp!quote:Op donderdag 9 april 2009 12:58 schreef Insistor het volgende:
Dat oerwoud groeit trouwens in potten! (rechtsachter Sun)
[ afbeelding ]
Zo ervaar ik het totaal niet. De hele serie draait toch al sinds het begin over de mysteries rond de karakters en het eiland onthullen? Wat was dan eerst het doel volgens jou?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:54 schreef TC03 het volgende:
Vond het weer een matige aflevering. Het kabbelt zo nutteloos voort. Als je vooraf had verteld dat de aflevering alleen maar ging over Ben die 'veroordeeld' wou worden, had ik gebaald. Wat is nu nog het doel van Lost eigenlijk? De afleveringen zijn eigenlijk gewoon grote flashbacks, meer niet. De aflevering van vandaag diende louter als decor voor wat achtergrondinformatie over Ben, Charles en het eiland. Leuk, maar boeiend is anders.
Eerst was het doel van het eiland afkomen, met de mysteries rondom het eiland als secundair plot. Nu is gewoon elke aflevering uitdieping van een eerder verteld verhaal, zonder dat er echt antwoorden worden gegeven.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het totaal niet. De hele serie draait toch al sinds het begin over de mysteries rond de karakters en het eiland onthullen? Wat was dan eerst het doel volgens jou?
Niet juist. Het 1e deel van de finale is aflevering 101, de 2e helft aflevering 102.quote:Op zondag 5 april 2009 23:34 schreef Rijpie het volgende:
aflevering nummer 99 en nummer 100 zijn samen de seizoensfinale van seizoen 5.
Dan denk ik dat je de serie niet hebt begrepen. Van het eiland afkomen zag ik nooit als een doel, zeker niet primair. Uitvinden wat er achter het eiland en de karakters steekt, daar ging het mij vanaf het begin om.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Eerst was het doel van het eiland afkomen, met de mysteries rondom het eiland als secundair plot. Nu is gewoon elke aflevering uitdieping van een eerder verteld verhaal, zonder dat er echt antwoorden worden gegeven.
Ik heb de serie beter begrijpen dan jij.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je de serie niet hebt begrepen.
Mij niet, en ik snap het beter.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Van het eiland afkomen zag ik nooit als een doel, zeker niet primair. Uitvinden wat er achter het eiland en de karakters steekt, daar ging het mij vanaf het begin om.
Dat was volgens mij een weergave van iemand die beoordeeld werd door Smokey / Monster / Cerberus.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:07 schreef wolfrolf het volgende:
Top afleveringWat betekent de tekening waar Ben naar keek boven de gaten waar Smokey uit kwam?
[..]
Niet juist. Het 1e deel van de finale is aflevering 101, de 2e helft aflevering 102.
[ afbeelding ]
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb de serie beter begrijpen dan jij.
Vertel..quote:[..]
Mij niet, en ik snap het beter.
Ik overdrijf gewoon omdat jij stelt dat ik het niet begrepen heb omdat ik een andere mening heb. Voor dat soort retoriek ben ik allergisch.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
[..]
Vertel..
Ok, ik bedoelde het niet gemeen, excuus.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik overdrijf gewoon omdat jij stelt dat ik het niet begrepen heb omdat ik een andere mening heb. Voor dat soort retoriek ben ik allergisch.
Die was erg leuk ja. En dat Sun naar buiten moest kijken, want daar stond Locke. Dat was ook een grappig gesprek.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:11 schreef TC03 het volgende:
Vond de dialogen wel bij vlagen erg sterk. Vooral toen Ben zei: "There's something coming out of the bushes that I can't control", en toen kwam ineens Locke eruit lopen.
Ik zag Smokey en het standbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:07 schreef wolfrolf het volgende:
Top afleveringWat betekent de tekening waar Ben naar keek boven de gaten waar Smokey uit kwam?
Heb een tijdje terug ook wat terug zitten kijken. Ik dacht gewoon dat zij zo manipulatief is geweest Desmond daaruit te schoppen.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
Het monster scant je dus, en laat dan iets komen wat je graag terug wilt? of iets in die richting
Btw, me vriendin kijkt nu ook lost. ze is ondertussen bij aflevering 1 van seizoen 5.
Maar in seizoen 3, aflevering 16 viel me toch weer iets op.
Desmond zit dan in een klooster en neemt daar ontslag (of hij werd ontslagen, dat weet ik nu ff niet meer zeker)
Als hij bij de hoofd pater aankomt, zie je in een flits een foto.
Op die foto staat Eloise Hawking en die hoofd pater.
Wie weet zit daar ook nog iets achter??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nu al weer zin in!!!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
Bij de purge werd ben ook gespeeld door Michael Emerson hoor?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:09 schreef JohnLocke het volgende:
Dit keer is jonge Ben gespeeld door Michael Emerson wel wat overtuigender dan toen met de Purge.
Ben het met je eens. Van het eiland afkomen is zeker de laatste paar seizoenen echt secundair geworden.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je de serie niet hebt begrepen. Van het eiland afkomen zag ik nooit als een doel, zeker niet primair. Uitvinden wat er achter het eiland en de karakters steekt, daar ging het mij vanaf het begin om.
quote:Op donderdag 9 april 2009 18:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Geweldig ook hoe Ben meteen weer die nietswetende Ceasar manipuleert.Die gast had echt geen idee met wie die aan het fucken was.
Ik vond eerdere seizoenen niet spannend om de vraag of ze van het eiland zouden afkomen. De mysteries rond het eiland zijn veel interresanter. Mja dat is bij iedereen andersquote:Op donderdag 9 april 2009 14:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Eerst was het doel van het eiland afkomen, met de mysteries rondom het eiland als secundair plot. Nu is gewoon elke aflevering uitdieping van een eerder verteld verhaal, zonder dat er echt antwoorden worden gegeven.
De makers hebben ooit in een podcast gezegd dat we het hele verhaal een stuk beter zouden begrijpen als we een overview foto van het hele eiland konden zien, ofzo. Zal die grote tempel er ook wel op staan.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:32 schreef One_conundrum het volgende:
Very Nice
Wel apart dat Ben vertelde dat er een muur om de tempel heen zit en dat daarbinnen pas op 1 á 2 mijl de tempel ligt. Dat is dan een aanzienlijke muur, maar nog nooit eerder door iemand gezien...
Hij speelt altijd evil rollen, ik heb hem al 2 keer in law&order series zien opduiken als moordenaarquote:Op donderdag 9 april 2009 21:33 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering weer.
Ik word steeds meer een fan van Ben.
De acteur die het speelt is geweldig, hoewel ik hem soms betrap op het erg naar Dustin Hofman in de film Rainman gekeken te hebben. Z'n loopje en gezichtsuitdrukking lijkt daar soms verdacht veel op.
Locke is dus de nieuwe baas.
Ja dat bedoel ik juist, toen leek hij helemaal niet jonger, nu was dat wel beter gedaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:51 schreef magnifor het volgende:
[..]
Bij de purge werd ben ook gespeeld door Michael Emerson hoor?
Inderdaad, ik wilde altijd weten (en nog steeds) wat het eiland is, hoe de geschiedenis van de losties in het verhaal past. Of en hoe ze van het eiland kwamen hoorde wel bij het verhaal, maar was voor mij niet hét mysterie.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Van het eiland afkomen is zeker de laatste paar seizoenen echt secundair geworden.
Waarschijnlijk waar vroeger het vier-tenige beeld stond, in de schaduw daarvan ligt iets belangrijks. Misschien is dat de locatie van de Tempel?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:04 schreef Mortaxx het volgende:
Wat was dat met 'what lies behind the shadow of the statue' ?
Ik vond het nogal als een code klinken, je weet wel als hij de zin kon afmaken hoort hij bij het team, dus misschien zitten er tussen de nieuwe losties weer mensen van Whitmore.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:20 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waar vroeger het vier-tenige beeld stond, in de schaduw daarvan ligt iets belangrijks. Misschien is dat de locatie van de Tempel?
Ahzo, ja dat zou ook best kunnen.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:27 schreef Skulker het volgende:
[..]
Ik vond het nogal als een code klinken, je weet wel als hij de zin kon afmaken hoort hij bij het team, dus misschien zitten er tussen de nieuwe losties weer mensen van Whitmore.
Rare theorie maja je weet nog maar nooit.
Ik gok dat we dat nog te zien krijgen. Er zaten immers jaren tussen de ontvoering van Alex en dat moment. Als ik moet raden zou ik zeggen dat mensen als Richard (en waarschijnlijk Jacob / het Eiland) het meer en meer oneens waren met de koers van Widmore, en toen bleek dat hij 'de regels' had gebroken door een kind te hebben met een buitenstaander konden ze hem verbannen.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:26 schreef Kinga het volgende:
Waarom werd Widmore precies verbannen? Snap ik niet helemaal...
Desmond
Nee, we zagen hem de vorige keer ook die oude deur openen. Maar meer zagen we niet. Maar het is inderdaad een vaag systeem ja. Wat zou daar nu weer achter kunnen zitten? Die afvoer zal zeker in verbinding staan met die ruimte onder de Temple op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 10 april 2009 03:27 schreef Jaytonism het volgende:
at een vaag activeringsysteem was het die smokey naar zijn oude huis moest laten komen, leek wel op een stop van een bad. Ik herinner me van de vorige x dat hij Smokey liet komen, het een stuk makkelijker was geloof ik.. Drukte hij ergens op een knop in een kast o.i.d., maar weet dit niet meer zeker?
Aangezien het Anubis is zijn er ook gelijk theorieen over wat het Monster moet voorstellen:quote:Op vrijdag 10 april 2009 08:28 schreef tass het volgende:
De tekening boven waar Smokie uit de grond komt is dus van de Egyptische God Anubis, heerser over de doden. Dit zou kunnen betekenen dus dat het eiland er zo'n 6000 jaar geleden al was, of althans Smokie dan!!
Ook zou dat een verwijzing kunnen zijn dat de rook dus zogezegd samenwerkt met de god van de doden, en zoals iemand eerder al opmerkte; in die samenwerking de doden een lichaam geven om boodschappen door te geven.
WOW! Nu wou ik helemaal dat ik hiërogliefen kon lezen :-D
quote:Kabechet
Patron of: purification of the body of the deceased.
Appearance: a serpent or ostrich bringing water.
Description: Kabechet is the daughter of Anubis, and she aids him in preparing the body for mummification. When Anubis washes the entrails, it is she who brings him the sacred water for the task. She also gives a cooling drink to the spirits of the dead who must wait while they are being mummified.
Worship: Not truly worshipped, but mentioned in many hymns and passages of The Book of the Dead.
Dat vroeg ik me ook af. Kan me niet herinneren dat Locke ooit bij de tempel geweest is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 08:21 schreef tralalala het volgende:
Is Locke al eerder bij de tempel geweest?
Help me even, ik weet het niet meer.
Hij was toch een tijdje in de jungle gegaan? Net voordat Ben zei dat er iets aankwam vanuit de jungle waar hij geen controle over had. Misschien had hij dan genoeg tijd om met Jacob of Christian te spreken?quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:38 schreef Paul99 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Kan me niet herinneren dat Locke ooit bij de tempel geweest is.
Die gele strepen vond ik op een deel van het Dharma-logo lijken. Ik dacht daardoor eerst dat het echt Dharma-lui waren en dat dit dus vóór de purge gebeurde (wat ook wel klopt met Widmore's eerdere opmerking tegen Ben in z'n kantoor dat hij 20 jaar geleden verbannen is van het eiland terwijl de Purge pas in 1992 plaatsvond).quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:38 schreef appelvla het volgende:
Goede aflevering![]()
Wat ik me wel afvraag is bij de scene waar Whitmore naar de duikboot begeleid wordt, daar hebben de security gasten een vestje aan met daar op vage gele tekens. Heeft dit wat te betekenen want ik kan me niet herrineren dat we dit ooit eerder hadden gezien?
Het was zijn dochter niet, alleen zijn herinnering aan haar. En dat wist Ben. Ik vond het dat juist heel geloofwaardig gedaan, 1 van de weinige keren dat we de echte Ben zagen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 02:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben het trouwens volledig met een vorige comment eens, dat Ben erg raar klonk in de smokey scene met Alex. Ohh Alex... Dude, tis je dochter, WTF?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |