abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67881401
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:04 schreef Mortaxx het volgende:
Wat was dat met 'what lies behind the shadow of the statue' ?
Waarschijnlijk waar vroeger het vier-tenige beeld stond, in de schaduw daarvan ligt iets belangrijks. Misschien is dat de locatie van de Tempel?
  donderdag 9 april 2009 @ 23:26:08 #202
130755 Kinga
versier hier
pi_67881557
Waarom werd Widmore precies verbannen? Snap ik niet helemaal...

Desmond
  donderdag 9 april 2009 @ 23:27:12 #203
251711 Skulker
Behind You!
pi_67881596
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:20 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Waarschijnlijk waar vroeger het vier-tenige beeld stond, in de schaduw daarvan ligt iets belangrijks. Misschien is dat de locatie van de Tempel?
Ik vond het nogal als een code klinken, je weet wel als hij de zin kon afmaken hoort hij bij het team, dus misschien zitten er tussen de nieuwe losties weer mensen van Whitmore.
Rare theorie maja je weet nog maar nooit.
Skulking through the edges and shadows of the night.
pi_67881620
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:27 schreef Skulker het volgende:

[..]

Ik vond het nogal als een code klinken, je weet wel als hij de zin kon afmaken hoort hij bij het team, dus misschien zitten er tussen de nieuwe losties weer mensen van Whitmore.
Rare theorie maja je weet nog maar nooit.
Ahzo, ja dat zou ook best kunnen.
pi_67881707
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:26 schreef Kinga het volgende:
Waarom werd Widmore precies verbannen? Snap ik niet helemaal...

Desmond
Ik gok dat we dat nog te zien krijgen. Er zaten immers jaren tussen de ontvoering van Alex en dat moment. Als ik moet raden zou ik zeggen dat mensen als Richard (en waarschijnlijk Jacob / het Eiland) het meer en meer oneens waren met de koers van Widmore, en toen bleek dat hij 'de regels' had gebroken door een kind te hebben met een buitenstaander konden ze hem verbannen.
  donderdag 9 april 2009 @ 23:54:37 #206
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_67882372
Wat een heerlijke aflevering, ik heb echt een paar keer breeduit uitgelachen om de acties, quotes van Lock, Ben, en anderen

"The fact that John lock walks on this island, scares the living daylights out of me..." Geniaal!

Ik vind dit echt zo'n super gaaf seizoen! en ik zat ook weer helemaal in de rol van ben, wat een boeiend personage/acteur blijft dat toch!

Kom maar op met afl 13!
pi_67882378
Widmore interesseert me op het moment geen fluit meer, ook al is hij een heel vet personage. Ik wil meer weten over dat egyptische gedoe
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  donderdag 9 april 2009 @ 23:55:33 #208
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_67882641
Geweldige aflevering deze keer. Begint ergens op te lijken, want dat verhaal dit seizoen rond Sawyer enzo vind ik niet zo spannend.
  vrijdag 10 april 2009 @ 00:31:23 #210
46613 BaRdmann
Human beings feed on misery
pi_67883193
* BaRdmann was very satisfied with this installment of Lost. Perfelicious!
#BecauseOfJustin I envy the deaf and blind.
pi_67884568
"What lies in the shadow of the statue?" = nieuwe TT
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 10 april 2009 @ 02:42:27 #212
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_67884735
Ik ben het trouwens volledig met een vorige comment eens, dat Ben erg raar klonk in de smokey scene met Alex. Ohh Alex... Dude, tis je dochter, WTF?

Ik snap hoe het bedoeld was, maar zo klonk het totaal niet. Michael Emerson is briljante acteur maar je moet hem niet lieve dingen laten doen, want dat kan ie niet. Hij's gewoon evil en dat moet ie ook maar fijn blijven!

Voor de rest een van de beste eps van S5. Vorige ep vond ik wat minder... Deze was weer helemaal top. Ik vind S5 trouwens weer erg sterk richting Lost s01 niveau gaan...
<hr>
pi_67884899
Nice aflevering,

Ik vind Locke nu echt wel toffer dan hij ooit is geweest, hij straalt nu veel meer uit op de één of andere manier (kan door z'n grafpak komen). Echt super dialogen tussen die twee en de constante spanning tussen beide personages. W

at een vaag activeringsysteem was het die smokey naar zijn oude huis moest laten komen, leek wel op een stop van een bad. Ik herinner me van de vorige x dat hij Smokey liet komen, het een stuk makkelijker was geloof ik.. Drukte hij ergens op een knop in een kast o.i.d., maar weet dit niet meer zeker?

Verder ben ik het even kwijt over de échte bloedband tussen Alex en Ben. Ben is toch niet de biologische vader van Alex, hij heeft haar alleen opgevoed alsof het zijn eigen was. HIj heeft haar idd van Rousseau weggejat, maar de exacte reden van het jatten is me ook niet duidelijk. Zijn "missie" was om Rousseau te doden, deed dit niet, maar nam toch maar het kind mee? Misschien wilde hij het kind beschermen voor z'n moeder, omdat die knettergek was geworden?

En idd, de topictitel van topic nummer 100 lijkt me duidelijk, aparte wending met die Ilana e.d. Ben benieuwd.
pi_67885288
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 03:27 schreef Jaytonism het volgende:
at een vaag activeringsysteem was het die smokey naar zijn oude huis moest laten komen, leek wel op een stop van een bad. Ik herinner me van de vorige x dat hij Smokey liet komen, het een stuk makkelijker was geloof ik.. Drukte hij ergens op een knop in een kast o.i.d., maar weet dit niet meer zeker?
Nee, we zagen hem de vorige keer ook die oude deur openen. Maar meer zagen we niet. Maar het is inderdaad een vaag systeem ja. Wat zou daar nu weer achter kunnen zitten? Die afvoer zal zeker in verbinding staan met die ruimte onder de Temple op de een of andere manier.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_67885725
Is Locke al eerder bij de tempel geweest?
Help me even, ik weet het niet meer.
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:28:01 #216
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_67885830
De tekening boven waar Smokie uit de grond komt is dus van de Egyptische God Anubis, heerser over de doden. Dit zou kunnen betekenen dus dat het eiland er zo'n 6000 jaar geleden al was, of althans Smokie dan!!
Ook zou dat een verwijzing kunnen zijn dat de rook dus zogezegd samenwerkt met de god van de doden, en zoals iemand eerder al opmerkte; in die samenwerking de doden een lichaam geven om boodschappen door te geven.
WOW! Nu wou ik helemaal dat ik hiërogliefen kon lezen :-D
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:00:08 #217
134538 chansadres
Black & White
pi_67886372
Heerlijke episode. Het 5e seizoen kickt alle seizoenen aarsch. En hard.
Locke is gewoon een heerlijk personage en de interactie met Ben maakt het alleen maar beter.
Mogen we dit jaar dan eindelijk de tweede Emmy verwachten?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_67888447
Locaties zien er trouwens echt top uit. Die ruimte waar Ben was met smokie en die wandschilderingen daar.
Echt heel goed.
pi_67888916
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:28 schreef tass het volgende:
De tekening boven waar Smokie uit de grond komt is dus van de Egyptische God Anubis, heerser over de doden. Dit zou kunnen betekenen dus dat het eiland er zo'n 6000 jaar geleden al was, of althans Smokie dan!!
Ook zou dat een verwijzing kunnen zijn dat de rook dus zogezegd samenwerkt met de god van de doden, en zoals iemand eerder al opmerkte; in die samenwerking de doden een lichaam geven om boodschappen door te geven.
WOW! Nu wou ik helemaal dat ik hiërogliefen kon lezen :-D
Aangezien het Anubis is zijn er ook gelijk theorieen over wat het Monster moet voorstellen:
quote:
Kabechet
Patron of: purification of the body of the deceased.

Appearance: a serpent or ostrich bringing water.

Description: Kabechet is the daughter of Anubis, and she aids him in preparing the body for mummification. When Anubis washes the entrails, it is she who brings him the sacred water for the task. She also gives a cooling drink to the spirits of the dead who must wait while they are being mummified.

Worship: Not truly worshipped, but mentioned in many hymns and passages of The Book of the Dead.
pi_67888955
Goede aflevering

Wat ik me wel afvraag is bij de scene waar Whitmore naar de duikboot begeleid wordt, daar hebben de security gasten een vestje aan met daar op vage gele tekens. Heeft dit wat te betekenen want ik kan me niet herrineren dat we dit ooit eerder hadden gezien?
pi_67888979
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:21 schreef tralalala het volgende:
Is Locke al eerder bij de tempel geweest?
Help me even, ik weet het niet meer.
Dat vroeg ik me ook af. Kan me niet herinneren dat Locke ooit bij de tempel geweest is.
pi_67889059
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:38 schreef Paul99 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af. Kan me niet herinneren dat Locke ooit bij de tempel geweest is.
Hij was toch een tijdje in de jungle gegaan? Net voordat Ben zei dat er iets aankwam vanuit de jungle waar hij geen controle over had. Misschien had hij dan genoeg tijd om met Jacob of Christian te spreken?
pi_67889158
Leuk detail ook: Risk lag nog onopgeruimd op tafel na het spelletje tussen sawyer en hurley
pi_67889400
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:38 schreef appelvla het volgende:
Goede aflevering

Wat ik me wel afvraag is bij de scene waar Whitmore naar de duikboot begeleid wordt, daar hebben de security gasten een vestje aan met daar op vage gele tekens. Heeft dit wat te betekenen want ik kan me niet herrineren dat we dit ooit eerder hadden gezien?
Die gele strepen vond ik op een deel van het Dharma-logo lijken. Ik dacht daardoor eerst dat het echt Dharma-lui waren en dat dit dus vóór de purge gebeurde (wat ook wel klopt met Widmore's eerdere opmerking tegen Ben in z'n kantoor dat hij 20 jaar geleden verbannen is van het eiland terwijl de Purge pas in 1992 plaatsvond).

Maar ik zou niet weten waarom Dharma de Hostiles zou helpen, dus misschien waren het gewone Others die wat grappigs hadden zien hangen in de Dharma-kledingkast.

pi_67889582
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 02:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben het trouwens volledig met een vorige comment eens, dat Ben erg raar klonk in de smokey scene met Alex. Ohh Alex... Dude, tis je dochter, WTF?
Het was zijn dochter niet, alleen zijn herinnering aan haar. En dat wist Ben. Ik vond het dat juist heel geloofwaardig gedaan, 1 van de weinige keren dat we de echte Ben zagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')