quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik maar een zwaktebod, zo'n course-correction. Dat is de oplossing waarvan "the lord works in mysterious ways" de theologische equivalent is. Ik weet het niet meer, mijn verklaringen zijn op, dus het is gewoon zo omdat het zo moet zijn.
Al zou je 't wel als slim schrijfwerk kunnen zien, je serie laten plaatsvinden in een universum dat automatisch plotholes corrigeert.
Bronquote:As Desmond realized this is the man she pointed out earlier, she admitted to knowing that he would die. When confronted by Desmond as to why she did not warn the man she informed him that he would have been hit by a taxi the next day, and if she had warned him about that he would have broken his neck in the shower. As Desmond stared blankly at her, she explained that the universe has a way of "course correcting" (a phrase Desmond later recites to Charlie), and that death cannot be avoided.
Ken je Stephen King's It? Zoiets denk ik. Een heel oud buitenaards wezen dat hier heel lang geleden terecht is gekomen. Het kan zelf kiezen hoe het zich manifesteert. En zijn ras was zover ontwikkeld dat ze konden tijdreizen, verschillende niveau's van bewustzijn ervaren en controleren (de geesten, telepathie) en allerlei geavanceerde technologie hadden (Smokey). De verschillende rare eigenschappen van het eiland zijn dus misschien toe te schrijven aan delen van een schip of iets dergelijks die er verspreid liggen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:34 schreef Rijpie het volgende:
[..]
en daarna de vorm van een mens heeft overgenomen? ik denk dat buitenaardse levensvormen zelfs voor lost iets te ver gegrepen zijn...
Elke uiteindelijke verklaring (van wat en waarom het eiland is dus) zal voor veel fans tegenvallen, hoe goed ze het ook proberen uit te werken. Er zijn ook al zo ontzettend veel theorieën, de kans is redelijk dat enkele daarvan al redelijk in de buurt komen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 22:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Buitenaardste wezens lijken me echt niks
Locke vertel het nou gewoonquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:14 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier waardoor Christian al sinds de eerste aflevering over het eiland wandelt, maar dan een stapje verder.
Mijn desktop! Maar ik vraag me af waarom Jin niet erop staat.quote:Op zondag 5 april 2009 00:03 schreef Rijpie het volgende:
Er zijn theories dat het 4-tenige Taweret kan zijn, "Moedergodin, beschermster bij bevallingen".
zie ook:
http://dharmaswanstation.(...)p-episode-8-lafleur/
http://zone.aintitcool.com/viewtopic.php?f=5&p=682561 (kwarterwege van pagina)
maar is ook al "debunked", in 1977 werden er gewoon kinderen geboren op het eiland (ethan).
nieuw vreemd iets:
wat is er mis met Daniel Faraday op de foto onder de volgende link?
http://tv.popcrunch.com/w(...)ason5-cast-photo.jpg
wellicht omdat voor het seizoen nog niet bekend was dat Jin nog zou leven, en dat zou dan een hele grote spoiler zijn als hij op de cast-photo zou staan.quote:Op zondag 5 april 2009 09:29 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Mijn desktop! Maar ik vraag me af waarom Jin niet erop staat.
Dat was Locke in seizoen 4 toen hij niet meer wist waar de hut van Jacob was. In een droom kwam hij toen Horace tegen in een soort time-loop (er gebeurde steeds hetzelfde). Horace vertelde Locke toen dat hij een hut aan het maken was en dat Locke zijn lichaam maar moest zoeken. Vervolgens vond Locke Horace in het massagraf plus de lokatie van de hut in zijn borstzakquote:Op zondag 5 april 2009 22:11 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan me trouwens ook herrineren dat Locke of Jack in eerdere seizoenen die baas van Dharma (horace?)tegenkwamen en dachten dat het een hallicinatie was?
Ging Locke dan een ogenblik naar een andere tijd of kwam Horace in de tijd van Locke terecht.. of?quote:Op zondag 5 april 2009 22:19 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat was Locke in seizoen 4 toen hij niet meer wist waar de hut van Jacob was. In een droom kwam hij toen Horace tegen in een soort time-loop (er gebeurde steeds hetzelfde). Horace vertelde Locke toen dat hij een hut aan het maken was en dat Locke zijn lichaam maar moest zoeken. Vervolgens vond Locke Horace in het massagraf plus de lokatie van de hut in zijn borstzak
Nee, Locke kwam Horace tegen in een droomquote:Op zondag 5 april 2009 22:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ging Locke dan een ogenblik naar een andere tijd of kwam Horace in de tijd van Locke terecht.. of?
Ik denk ook niet dat alles beantwoord zal worden. Ten eerste kan dat inderdaad ook niet, qua tijd, ten tweede zou het afdoen aan wat Lost is. Lost is gewoon mysterie, en dat blijft zo tot het eind.quote:Op zondag 5 april 2009 22:39 schreef Symer het volgende:
Die timeloop was ook wel vreemd ja.
Hoe dichter we bij het einde van dit seizoen komen, hoe meer ik begin te denken dat seizoen 6 een droge opsomming van antwoorden gaat worden. Je zou toch haast beginnen te denken dat het onmogelijk is om alles nog netjes te beantwoorden én daarnaast nog een boeiend verhaal uit te werken.
aflevering nummer 99 en nummer 100 zijn samen de seizoensfinale van seizoen 5.quote:Op zondag 5 april 2009 23:14 schreef Mirel het volgende:
Hebben ze een speciale 100ste episode in gedachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wij een speciaal 100ste topic?quote:Op zondag 5 april 2009 23:14 schreef Mirel het volgende:
Hebben ze een speciale 100ste episode in gedachten?
yepquote:Op maandag 6 april 2009 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
Die acteur van Horace is toch ook dat lulletje uit The Green Mile?
klopt, die in zijn broek pistquote:Op maandag 6 april 2009 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
Die acteur van Horace is toch ook dat lulletje uit The Green Mile?
Klinkt als het plot van Indiana Jonesquote:Op zaterdag 4 april 2009 23:34 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ken je Stephen King's It? Zoiets denk ik. Een heel oud buitenaards wezen dat hier heel lang geleden terecht is gekomen. Het kan zelf kiezen hoe het zich manifesteert. En zijn ras was zover ontwikkeld dat ze konden tijdreizen, verschillende niveau's van bewustzijn ervaren en controleren (de geesten, telepathie) en allerlei geavanceerde technologie hadden (Smokey). De verschillende rare eigenschappen van het eiland zijn dus misschien toe te schrijven aan delen van een schip of iets dergelijks die er verspreid liggen.
Het wezen is er ook al heel lang, de oude beschaving op het eiland vereerde het bijvoorbeeld al met de Tempel en het 4-tenige beeld. Ze bouwden ook zaken als het Donkey-wheel in een poging de vreemde eigenschappen onder controle te krijgen. Het wezen lokt mensen voor onbekende redenen naar het eiland, en beïnvloed ze.
Dat is dus wat ik denk, dat Jacob een manifestatie van het wezen is, dat eigenlijk één geworden is met het eiland in al die duizenden jaren. Maar het is maar een gokje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |