Radioshowsquote:German producer Matthias Baumann was instantly amazed, as he - at a very young age in front of a piano – discovered, that only three little notes, put together in the right direction and played with a certain sound, are sufficient to evoke emotions.
Even more, those same notes could trigger different emotions in different people, depending on so many different factors.
Take this still existing childlike exaltation, add a never ending curiousness for diverse and unique sounds and musical styles, mash it up with a distinct fondness for groove in every sense, and you got Cressida.
This progressive trance act was launched in 2005 by Matthias together with Roland Geringer, who shared the same musical background the same passion for EDM back then. Working together for almost three years and gaining instant recognition for their tracks and remixes, the project Cressida never stopped growing and so did the list of labels they worked for, including Lost Language, Baroque Records, Afterglow, Ava Recordings, Somatic Sense, Alter Ego Records and Enhanced Records, only to name a few.
Run by Matthias alone since early 2008, that year marked the most successful for Cressida.
The track “6AM” on the well established German label “Euphonic Records” hit the nail on the head with its beautiful melody and the amazing club interpretation by Euphonic label owners Kyau & Albert. The track still holds the record as highest charting trancetrack and was the best selling trance single of the year 2008 on www.beatport.com . It also got nominated for a beatport award and was featured on the well-known compilation “In search of sunrise” by Dj Tiesto.
quote:Op woensdag 1 april 2009 14:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op de openingsplaat na een heerlijk setje, uitstekende plaatkeuze! Van het mixtechenische gedeelte heb ik niet zo'n verstand!
Bedankt beidenquote:Op woensdag 1 april 2009 14:39 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daarom luister ik ook altijd oppervlakkig in de achtergrond. Grove fouten hoor je dan wel en je merkt ook wel of platen lekker lopen. Hierbij eigenlijk het gevoel gehad dat het wel mooi overliep en luistert lekker weg. De 50 minuten waren zo voorbij.
Baileysquote:
pfff en dat zegt iemand die vans draagt?quote:Op woensdag 1 april 2009 15:25 schreef wuutwuut het volgende:
trance homos:(
quote:Op woensdag 1 april 2009 15:35 schreef DreamAway het volgende:
laat maar, tis weer een nutteloze discussie![]()
het is gewoon niet mijn ding om te genieten van mensen die naar mijn idee té gek doen, onder invloed. Blijf het triest vinden. Kan er nog zoiets moois uit voortkomen en dingen uit je onderbewuste opwekken en dat soort gedoe, maar ik heb meer respect voor iemand die dat zonder kan. Da's toch niet zo gek om te vinden?
dat DA respect voor mij heeft vind ik toch wel gaaf eigenlijkquote:Op woensdag 1 april 2009 15:42 schreef jackson het volgende:
Respect is sowieso een waardeloos woord wat mij betreft... maar dat terzijde.
1930 maar goed, klein kippenvelletje bij de Thomas Schwartz & Fausto Fanizza Vocal Mixquote:Op woensdag 1 april 2009 23:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
Tréns. Mooi man.
Weet je wat tof is. Die plaat van Zoe Johnson "Leche". Maar die kennen jullie natuurlijk al sinds 1931, of niet?
Heerlijk hoorquote:Op donderdag 2 april 2009 00:29 schreef Prosac het volgende:
LOL
Zat even wat te zoeken op de harde schijf, kwam ik het obscure mapje tegen met "producties" die ik jaaaaren geleden maakte met twee vrienden. Ooit als grapje geboren met dit nummer, met de woorden: "Dat kunnen wij ook"
Het is overigens geeindigd met allemaal een baan en een van ons die voor een paar duizend euro apparatuur had staan. (Virus Ti en wat samplers o.a.)![]()
Hier begon het mee.![]()
Bigtits - Downtown (2004, Collenius recordings)
De vocal versie
DownTown_Def_Skihut_versie1.mp3]http://www4.zippyshare.com/v/57510341/file.html]DownTown_Def_Skihut_versie1.mp3
en de dub.
http://www4.zippyshare.co(...)f_Skihut_versie1.mp3
die gast draait altijd onder invloed hoor en dan kan je wel zeggen dat mensen het enorm tof vinden wat hij doet, maar ik herinner me een jaar geleden dat veel techno-fans over de zeik waren van hoe slecht Vath wel niet draaide en dat geen één overgang goed was, omdat hij stijf stond van de coke en in zijn eigen wereldje zat, maar puur omdat het een pionier is kan hij dit doen, elke opkomende techno-talent die ook zo zou leven en draaien als Vath noemen ze een junkie of een debiel.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:22 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat deze man zich elke gig naar de tering helpt.
Daar heb je een puntje, wat betreft de overgangen. Die kerel heeft ook zeker wanprestaties geleverd, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:07 schreef Xantra het volgende:
[..]
die gast draait altijd onder invloed hoor en dan kan je wel zeggen dat mensen het enorm tof vinden wat hij doet, maar ik herinner me een jaar geleden dat veel techno-fans over de zeik waren van hoe slecht Vath wel niet draaide en dat geen één overgang goed was, omdat hij stijf stond van de coke en in zijn eigen wereldje zat, maar puur omdat het een pionier is kan hij dit doen, elke opkomende techno-talent die ook zo zou leven en draaien als Vath noemen ze een junkie of een debiel.
Ben toch wel benieuwd, was wel tof toen hij Carl Cox in San Francisco op gitaar mocht begeleiden voor try before you diequote:Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, zo verklaart ex-BNN’er Eddy Zoëy zijn terugkeer bij de muziek. Samen met muzikant Tom Bakker brengt hij een Engelstalig dance-album uit. Volgens Zoëy is zijn album in de verte een kruising tussen Tiësto, Roger Waters, Jeff Wayne en Frank Zappa.’Trance mét gitaren’, aldus Zoëy op zijn website.
De plaat Nicky’s day off wordt uitgebracht onder de naam El Dio. In tegenstelling tot de albums onder zijn naam, heeft hij dit album volledig samen met Tom Bakker gemaakt. Zoëy: ‘Hierom hebben we ervoor gekozen om dit album te releasen als duo en net als bijvoordbeeld Daft Punk of Justice voor een producers-pseudoniem gekozen’
Zoëy bracht driemaal eerder een cd uit. Zijn debuut in 1996 heette Chasing whatever it is. In 2000 maakte hij de cd Succes jongen, waarvan het nummer Bijna een radiohit werd. In 2004 bracht hij de cd 6 maanden geen teevee uit.
Toch is Zoëy vooral bekend van radio en televisie. Bij BNN presenteerde hij onder andere het programma Nu we er toch zijn en op 3FM het radioprogramma Zoëyzo. In januari werd bekend dat Eddy Zoëy BNN verruilt voor RTL. Hier presenteert hij de datingshow Take Me Out. Ook neemt hij de presentatie van Expeditie Robinson van de in 2008 overleden presentator Ernst-Paul Hasselbach over.
Binnenkort is het album verkrijgbaar en downloadbaar.
hij is vrij goed met gitaren idd, maar verwacht toch dat dit weinig zal wordenquote:Op donderdag 2 april 2009 20:30 schreef hp22 het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd, was wel tof toen hij Carl Cox in San Francisco op gitaar mocht begeleiden voor try before you die
u vraagt, wij draaien:quote:Op donderdag 2 april 2009 11:07 schreef Xantra het volgende:
[..]
die gast draait altijd onder invloed hoor en dan kan je wel zeggen dat mensen het enorm tof vinden wat hij doet, maar ik herinner me een jaar geleden dat veel techno-fans over de zeik waren van hoe slecht Vath wel niet draaide en dat geen één overgang goed was, omdat hij stijf stond van de coke en in zijn eigen wereldje zat, maar puur omdat het een pionier is kan hij dit doen, elke opkomende techno-talent die ook zo zou leven en draaien als Vath noemen ze een junkie of een debiel.
Mwah, hier kan ik ´t niet mee eens zijn... Weet niet welk berichtje je gelezen hebt, maar ik stond de afgelopen 4 keer Cocoon Amsterdam, de afgelopen 5 jaar Nature One en de afgelopen tig jaar Mysteryland te genieten van Väth en ik kan je vertellen dat ie geen enkele keer in z'n eigen wereldje verkeerde!quote:Op donderdag 2 april 2009 11:07 schreef Xantra het volgende:
[..]
die gast draait altijd onder invloed hoor en dan kan je wel zeggen dat mensen het enorm tof vinden wat hij doet, maar ik herinner me een jaar geleden dat veel techno-fans over de zeik waren van hoe slecht Vath wel niet draaide en dat geen één overgang goed was, omdat hij stijf stond van de coke en in zijn eigen wereldje zat, maar puur omdat het een pionier is kan hij dit doen, elke opkomende techno-talent die ook zo zou leven en draaien als Vath noemen ze een junkie of een debiel.
Wat vond je van m'n set?quote:Op donderdag 2 april 2009 23:53 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Mwah, hier kan ik ´t niet mee eens zijn... Weet niet welk berichtje je gelezen hebt, maar ik stond de afgelopen 4 keer Cocoon Amsterdam, de afgelopen 5 jaar Nature One en de afgelopen tig jaar Mysteryland te genieten van Väth en ik kan je vertellen dat ie geen enkele keer in z'n eigen wereldje verkeerde!
't viel me zaterdag gewoon op dat ie wat op had, omdat ie dit keer een stuk drukker deed dan normaal. Hij liet zich meer gaan, verder deed ie 'tzelfde als altijd! Z'n mixwerk is in de 20 keer dat ik 'm gezien heb nooit beroerd geweest, erg goed juist!
't is knap dat je op zo'n leeftijd, als je alles al 3 keer meegemaakt hebt nog zoveel enthousiasme en feeling kan opbrengen, waar je ook staat ter wereld.
hmm zeker toevallig die 4keer live + wat gedownloade livesets die ik gehoord heb van hem, dat hij waardeloos stond te mixen.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:53 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Z'n mixwerk is in de 20 keer dat ik 'm gezien heb nooit beroerd geweest, erg goed juist!
idd, he's everywhere! en maar rondjes draaien...quote:Op donderdag 2 april 2009 20:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
WHAT THE HELL is die dude. Kom 'm zo vaak tegen als ik zoek naar trancemuziek op Youtube. Andere bekend met dit 'fenomeen'?
in- en uitmixen van pryda ging niet lekker,quote:
Thnx, hier kan ik wat meequote:Op vrijdag 3 april 2009 13:24 schreef Xantra het volgende:
[..]
in- en uitmixen van pryda ging niet lekker,
uitmixen van deadmau5 niet echt lekker, zowel timing als syncen,
the people inmixen niet strak, slordig rommeltje,
inmixen van drive dealers niet sync,
laatste overgang herstel je goed.
voor de rest uiteraard goede platen, behalve de 1e, maja das smaak, overgangen waren over algemeen niet zuiver genoeg.
tip: nog meer oefenen
Toevallig idd! Waar heb je ´m gezien en welke livesets waren dat dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:01 schreef Xantra het volgende:
[..]
hmm zeker toevallig die 4keer live + wat gedownloade livesets die ik gehoord heb van hem, dat hij waardeloos stond te mixen.
Plaatkeuze goed, veel mijn smaak. Alleen qua opbouw misschien niet altijd even lekker. Die Moguai plaat haalt bijvoorbeeld meteen alweer de energie van Sidney Samson weg vind ik. Die Riverside valt ook als enige een beetje buiten de stijl van de overige platen.quote:
Bij het opnemen van een set vind ik het timen inderdaad ook het moeilijkst. Is dit gewoon iets wat je op gevoel hoort te doen of is dit een kwestie van voorbereiden, weten wanneer welke plaat 'klaar' is? Daarnaast vind ik het moeilijk om tijdens het opnemen te horen of het niet helemaal lekker klinkt, ik zit er vaak zo in dat ik me puur focus of de beat wel in sync is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:59 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Toevallig idd! Waar heb je ´m gezien en welke livesets waren dat dan?
[..]
Plaatkeuze goed, veel mijn smaak. Alleen qua opbouw misschien niet altijd even lekker. Die Moguai plaat haalt bijvoorbeeld meteen alweer de energie van Sidney Samson weg vind ik. Die Riverside valt ook als enige een beetje buiten de stijl van de overige platen.
Mixtechnisch vaak onzuiver. Vooral Deadmau5 in- en uitmixen niet tolererenMeteen afkappen die set en opnieuw beginnen met opnemen! Overgang naar 2012 begint ergens op te lijken, maar moet wel nog zuiverder en beter getimed. Ook inmixen van drive dealers moet beter wil je 't je publiek laten horen. En die Reynosa op 't laatst is een heilige plaat, maar pas op met 't inmixen, want de deunen gaan door elkaar en dat klinkt niet fijn.
Simpel gezegd is 't een lekker setje waarin veel mensen technisch toch niks verkeerds horen, maar iemand met een kritisch oor hoort iedere overgang niet helemaal zuiver gaan. Wat Xantra zegt, oefenen oefenen oefenenAls ik een foutje maaktje of een onzuiverheid had tijdens inmixen kapte ik 't opnemen meteen af en begon opnieuw. Of dat nou de 6e minuut, of 88e minuut was. Dat houdt je de hele set scherp en zorgt ervoor dat je alles op alles zet om de mix zuiver te maken!
Ok, dat dacht ik al inderdaad. Reynosa vond ik bijvoorbeeld lastig te mixen met die harde melodie al meteen in het begin.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:25 schreef Tomaz het volgende:
Dat is prima op gevoel te doen. Platen die je niet kent kun je op gevoel 8 van de 10 keer prima in elkaar overmixen. Maar 't helpt natuurlijk ontzettend als je de plaat al wél kent en 'm al getest hebt in combinatie met een andere kick of melodie. Sommige platen krijg je namelijk nooit goed in elkaar, wat je ook probeert.
Ik vind mixen met eindgeluid op koptelefoon veel makkelijker te horen dan over monitors, maar door veel te oefenen hoor je op een gegeven moment echt wel of iets er vol op zit of juist niet.
je timede een paar keer verkeerd door midden in de maat de plaat er al in te gooien, dit kan wel (tiesto doet vaak niet anders live, om snelheid erin te houden), maar dan moet de volgende plaat wel direct overlopen in de opbouwende melodielijn, want anders hoor je te erg dat de timing eigenlijk op het verkeerde punt zit.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:10 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Bij het opnemen van een set vind ik het timen inderdaad ook het moeilijkst. Is dit gewoon iets wat je op gevoel hoort te doen of is dit een kwestie van voorbereiden, weten wanneer welke plaat 'klaar' is? Daarnaast vind ik het moeilijk om tijdens het opnemen te horen of het niet helemaal lekker klinkt, ik zit er vaak zo in dat ik me puur focus of de beat wel in sync is.
Oefening baart kunst zeggen ze.
Hele dikke line-up.quote:Op zondag 5 april 2009 00:19 schreef Malebolgia het volgende:
Zijn er hier nog trance liefhebbers die een feest aan de andere kant van het kanaal overwegen?
Bijvoorbeeld alleen al vanwege de line-up van bijvoorbeeld Creamfields 2009:
- Basement Jaxx
- Tiesto
- Paul van Dyk
- Ferry Corsten
- Deadmau5 (Live)
- Sander van Doorn
- Dubfire
- Mylo (Live)
- David Guetta
- Laurent Garnier (Live)
- John Digweed
- Sasha
- Nick Warren
- James Zabiela
- Hernan Cattaneo
- Angello
- Ingrosso
- Axwell
- Sven Väth
and many more...
Dat is (DanceValley + Mysteryland)^2
Nou, ben in 2005 naar Godskitchen Global Gathering geweest (aardig vergelijkbaar), en dat was toch echt prima; nergens problemen mee gehad.quote:Op zondag 5 april 2009 00:26 schreef Prosac het volgende:
Creamfields lijkt me zoooooo vet om een keer heen te gaan, maar ik hoor ook weinig goede verhalen over de organisatie van die feesten. Leuke namen, maar de rest eromheen schijnt niet zo goed te zijn.
mn stapjeugdquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:14 schreef DreamAway het volgende:
[..]
idd, he's everywhere! en maar rondjes draaien...![]()
Ik ga vanavond trouwens weer eens terug naar de 90'smet 2 Brothers on The 4th Floor & The Vengaboys in Harders Plaza
![]()
Toch blijft deze wel tof![]()
let vooral op de engelse spelling:
"I know a place
where people not fighting,
with smiling faces around everywhere."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |