quote:Op maandag 30 maart 2009 20:56 schreef texelonia het volgende:
Even snel, na mijn laatste post is het erg snel gegaan. Ik had toen al bijna direct persweeën en de vk toen de vk kwam mocht ik dus meteen persen! Om 18:52 is onze dochter geboren: HannahAlles erop en eraan. Owjah toch een thuisbevalling dus
@Wennie29,quote:Op maandag 30 maart 2009 21:29 schreef wennie29 het volgende:
Sorry had het vorige topic gesloten. Tex, nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Hannah,wat een mooie naam. Geniet maar lekker, al is dat overbodig om te zeggen.
![]()
@Mikoxx, vanaf het begin loop ik eigenlijk bij een verloskundige en heb al die tijd 2 x een afspraak gehad bij de gynaecologe ter extra controle. Omdat het zo goed bleef gaan, hoefde ik pas sinds vorige week elke week naar de gynaecologe voor een ctg. Ik loop ook nog steeds bij een verloskundige en vindt dat nu eigenlijk een beetje overbodig worden. Zal het er morgen wel eens over hebben .
Heerlijk he die voorbereidingen. Kleertjes van Jip en Janneke hangen nou al zolang in de kast, ik kan ze wel weer gaan wassen![]()
Haha ik wilde ook een gedicht schilderen, maar had ,in tegenstelling tot normaal, geen inspiratie, heb dus op internet maar het liedje " slaap kindje slaap" besteld en dat op de muur geplakt, was nog veel werk al zie je dat er niet van af(zie topic foto's van de kinderkamer).
Doe maar lekker rustig aan hoor, we moeten inderdaad niet voor niets eerder stoppen, zijn er toch 2 he.
@MamaNik, gisteren is redelijk goed gegaan, ik kan gewoon nog heel weinig, dus dat huishouden, nou eh lekker belangrijk hoor ;-) Heb vannacht goed geslapen, er maar 1x uitgeweest en mijn zoontje is voor het eerst in weken ook niet wakker geworden s' nachts, moest hem zelfs wakker maken. Als ik redelijk goed slaap, heb ik een stuk minder klachten merk ik. Ik hoop zo dat vanavond tijdens de echo blijkt dat er al eentje een beetje ingedaald is...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:26 schreef MamaNik het volgende:
[..]
@Wennie29,
Las is het vorige topic dat je je niet meer zo goed voelt! Balen man!
Hoop inderdaad dan voor je dat ze je willen inleiden, maar dat zal toch wel, je bent zover gekomen
en de kindjes zijn toch groot genoeg!
@Mikoxx,
Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik bij 17 weken in het ziekenhuis te liggen met te hoge bloeddruk en ben dus sindsdien aan de medicijnen op het laatst had ik 12 pillen per dag, was aan het afbouwen en had er nu nog 2 per dag, en toen was ik weer zwanger. En dus van een tweeling, ik hield me hart vast en dacht als dat maar goed komt, maar wonder boven wonder blijft mijn bloeddruk tot nu toe redelijk
al is hij nu wel weer aan het stijgen en zijn mijn medicijnen alweer opgehoogd.
Ik vind het niet zo erg om bij de gyn te lopen daarvoor hoor, het enige wat ze doen is de kindjes nog wat beter in de gaten houden en je bloeddruk extra meten. Het heeft ook zijn voordelenlekker vaak een echo!
Maar goed de eerste keer dacht ik ook dat wil ik helemaal niet en dat wordt ik zo;n medisch geval.
Maar je moet maar zo denken, we dragen er toch 2 dus een medisch geval zijn we toch al, en met hoge bloeddruk moet je in het ziekenhuis bevallen maar ook dat moeten we al met de 2 wonders.
Succes dalijk Noli, hoop dat alles oke is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:16 schreef Noli. het volgende:Palindroom. Dat was één van de eerste dingen die onze kraam zei bij Hanne toen. (Hanne heet officieel ook Hannah)
Ik mag me zo even tussendoor melden bij de vk.![]()
Het blijft bij mij raar rommelen + de hoofdpijn/duizeligheid van gisteren en de rare buiken gisteren, vannacht en deze morgen. De hoofdpijn sluimert ook nog op de achtergrond vond ze genoeg reden om daar even te controleren.
Ik merk nu zeker verschil met de 1e. Toen deed ik alles eigenlijk nog met 40 weken, was ik veel minder moe, ging op het allerlaatste moment met zwangerschapsverlof, en had nog een hoop energie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:40 schreef Troel het volgende:
Een vraagje voor de moeders die zwanger zijn van de tweede (of derde, of vierde)
Hebben jullie ook ervaren dat je veel eerder last hebt van kwaaltjes? Ruben optillen doe ik zo min mogelijk, dat levert me echt behoorlijk pijnlijke steken op en ik kan me niet herinneren dat toen ook al zo vroeg gehad te hebben. Sterker nog, ik heb tijdens die eerste zwangerschap toch nog best wel lang gewoon met alle boodschappentassen gelopen, zonder last te hebben.
Dat is het paard dat vroeger de post rond bracht. Denk ik. Geloof ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:44 schreef innepin het volgende:
Miss sly, ik heb ook nog geen moment zo'n energiepiek gehad hoorIk ben net zo'n postpaard als BE wtf is een postpaard, BE?
met traplopen, heb véél meer slaap nodig, en loop eigenlijk alle werkdagen te gapen
JOGGEN?! Ben je mal johquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Dat meisje zondag vertelde ook dat ze een boek had over zwangerschap waarin bij deze periode een foto stond van een vrouw met een bescheiden beginnend buikje dat aan het joggen was. En telkens als ze daarnaar keek, dacht ze: wat een stomme foto, zo voel ik me echt niet
Ik loop ook de hele dag te gapen, en sleep me vanaf een uur of 2-2.30 echt naar 6 uur toe. En dat duurt laaaaang
Goh. Wij hebben altijd gewoon menselijke postbezorgers gehadquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is het paard dat vroeger de post rond bracht. Denk ik. Geloof ik.
En die had het heel zwaar en dus liep hij te hijgen?Zoiets?
Dat was in de oudheid.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:51 schreef innepin het volgende:
[..]
JOGGEN?! Ben je mal joh![]()
[..]
Goh. Wij hebben altijd gewoon menselijke postbezorgers gehadBest knap van zo'n paard.
![]()
Ja dat hoofdje heeft ze van mij qua omvang, en de hersenen gewoon ook johquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:12 schreef wennie29 het volgende:
Huup, kan me voorstellen dat je niet helemaal gerustgesteld bent, maar wat je zelf al zegt, de bouw van de ouders is ook van belang. Gelukkig liggen de hersentjes wel mooi op schema, zelfs iets erboven![]()
Hoop dat de echo volgende week jullie wel een gerustgesteld gevoel gaat geven.
Sterkte!
herkenbaarquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef _Bar_ het volgende:
Huup
hier ook niet echt energie deze periode.
en idd lange tijd door de stad lopen hoef ik ook niet meer te doen,
en een trap oplopen is voor mij ook hijgend boven komen.
Wel nog een vraagje;
Ik kan nog maar met moeite mijn blaas onder controle houden, met niesen moet ik echt benen over elkaar kruisen, hoesten iedem, en nu gisteren doordaten ik aan het dollen waren en achter elkaar aan het rennen waren liep het er ook allemaal zo uit.
herkenbaar deze periode zwangerschap? of moet ik gewoon meer blaasspier oefeningen doen?
Ohhh Huupjequote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:54 schreef huuphuup het volgende:
Thanks voor de succeswensenwe zijn net terug. Helaas is niet alles helemaal geweldig, het is ook niet helemaal dramatisch, dat scheelt dan weer wel. Alles wat er moet zitten zit er, alles doet het en alles klopt. En het is nog steeds een dametje
Echter ze zit qua groei met alles onder het gemiddelde (behalve de hersentjes die zijn weer iets bovengemiddeld
) en de totale omtrek van het hoofdje zit zelfs op de onderlijn. Nou heb ik een erg klein hoofd, denk in de richting: kinderafdeling mutsen/petten passen me prima, en mn lief is half aziatisch en maar 1.68m dus dat scheelt wel. De echoscopiste maakte zich niet heel erg druk maar ik moet wel volgende week terugkomen voor een ander echo-consult met een gyn erbij en rond de 28 wkn nog een groei echo.
Aan de ene kant maak ik me niet heel erg druk gezien onze eigen lengtes enzo maar aan de andere kant pff![]()
Chan ik hoop dat alles er mooi uitzag en dat je lekker aan het genieten bent van je kindje
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
Huup het is nooit leuk om zulke dingen te horen te krijgen maar denk maar zo, er zijn nou eenmaal grotere babies en kleinere babies, anders zou er nooit een gemiddelde bestaan. Jouw dame is gewoon een fijn poppetje, behept met wat kleinmakende indo-genen. Komt allemaal goed
Huup toen ik 5 jaar geleden zwanger was van Morgaine was zij ook achter op haar groei en moest ik vanaf maand 7 absolute rust houden. Misschien moet jij wat meer je rust nemen zodat je meisje de achterstand in kan halen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:54 schreef huuphuup het volgende:
Thanks voor de succeswensenwe zijn net terug. Helaas is niet alles helemaal geweldig, het is ook niet helemaal dramatisch, dat scheelt dan weer wel. Alles wat er moet zitten zit er, alles doet het en alles klopt. En het is nog steeds een dametje
Echter ze zit qua groei met alles onder het gemiddelde (behalve de hersentjes die zijn weer iets bovengemiddeld
) en de totale omtrek van het hoofdje zit zelfs op de onderlijn. Nou heb ik een erg klein hoofd, denk in de richting: kinderafdeling mutsen/petten passen me prima, en mn lief is half aziatisch en maar 1.68m dus dat scheelt wel. De echoscopiste maakte zich niet heel erg druk maar ik moet wel volgende week terugkomen voor een ander echo-consult met een gyn erbij en rond de 28 wkn nog een groei echo.
Aan de ene kant maak ik me niet heel erg druk gezien onze eigen lengtes enzo maar aan de andere kant pff![]()
Chan ik hoop dat alles er mooi uitzag en dat je lekker aan het genieten bent van je kindje
Ohja shit die heb ik ook nog liggenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:53 schreef Poppejans het volgende:
Houden jullie een zwangerschapsdagboek bij? Ik heb net ''9 maanden zwanger album" van Deltas gekocht.
Ik ga er nog maar niet in schrijven totdat ik de 12 weken voorbij ben, wel heb ik er losse kladblaadjes tussengedaan van momenteel, die ik dan hopelijk over een paar weekjes er echt in kan gaan schrijven.
Ik ga ook zeker een aantal berichten van mezelf uitprinten en in dagboek plakken +al jullie reactiesquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:02 schreef Brighteyes het volgende:
Geen dagboek hier. FOK was voldoende.
Dat zijn je bekkenbodemspieren, veel mensen die een tweede of derde krijgen hebben daar last van dat die spieren slap zijn. Met urineverlies als gevolg. Ze raden dan ook met klem aan om na de bevalling dat heel snel weer te gaan trainen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:22 schreef _Bar_ het volgende:
Wel nog een vraagje;
Ik kan nog maar met moeite mijn blaas onder controle houden, met niesen moet ik echt benen over elkaar kruisen, hoesten iedem, en nu gisteren doordaten ik aan het dollen waren en achter elkaar aan het rennen waren liep het er ook allemaal zo uit.
herkenbaar deze periode zwangerschap? of moet ik gewoon meer blaasspier oefeningen doen?
Dat hadden wij ook!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:17 schreef Lishe het volgende:
Ik wil ooit nog eens vanalles van Fok uit gaan printen. Dagboeken begin ik enthousiast in, maar maak ze nooit 'vol'. En de reacties van hier, als bonusmateriaal. Lijkt me echt leuk voor de kinderen later om te lezen.
Wel hebben ze alletwee een bak. Daar gaat vanalles in: 1e pakjes, luiers in mini-maatjes, plastic taartversieren van hun eerste verjaardag, schriftje van het KDV, moederdagknutsels. Ik kan me er nu al op verheugen het ooit eens met hun door te kijken.
HuuperdePuup, dikke zoen op dat mini bolleke. Fijn dat je snel terecht kunt ter geruststelling!
Ik krijg een zoon hèquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:41 schreef Lishe het volgende:
Fijn Guus! Ik voelde me al zo'n aagje. Vind het echt bijzonder zo, en heel fijn voor je kinderen dat ze helemaal broer en zus zijn. Gewoon, voor hun wetenschap.
Kinky!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:37 schreef Guuzewuus het volgende:
Verdere details vind ik overigens niet nodig om te plaatsen dus daar mogen jullie je eigen fantasie bij gebruiken.
Ja maar hallo, zo'n hardcore lurker was ik nou ook weer niet, en ik post pas sinds november hier mee. Dus dan weet je niet wat er in voorgaande topics is gebeurdquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:48 schreef Guuzewuus het volgende:
Innepin. Volgens mij letten jullie gewoon niet op want ik ben er zeker ergens ooit heel open over geweest
.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Innepin, ik wist niet eens dat jij al aan sex deed joh! En toen opeens was je zwanger!
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Innepin, ik wist niet eens dat jij al aan sex deed joh! En toen opeens was je zwanger!
die heb ik nou juist weer gewoon in het ziekenhuis achtergelatenquote:
Sexen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan maar weer.
?
En dat ondanks dat ik gezien heb wat er éérst stond![]()
ielg! Dat uitgedroogde ding?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:18 schreef Jelief het volgende:
nee het stompje Troel!
Huupquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:54 schreef huuphuup het volgende:
Dank jequote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:20 schreef Jelief het volgende:
@Troel
Ja dat!
En nu ik je toch spreek ik vind het zoooo gaaf dat je zwanger bent
Daar doe ik helemaal niet aan!quote:
tsssk dat valt mij nou tegen!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Dank je
En nee, het zal geen Emma worden![]()
Dat doet me meteen denken aan mijn ex die twee tradities door elkaar haalde (de bovenste laag van je bruidstaart invriezen en op de eerste trouwdag opeten en het begraven van de moederkoek in de tuin). Hij maakte er dus van dat je de moederkoek een jaar moet invriezen en vervolgens opetenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:22 schreef Jelief het volgende:
Geen idee Rocka, misschien alleen wel omdat mijn moeder die van mijn neefje heeft bewaard en ik (halfautist als ik ben ) denk dat dat zo hoort
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:27 schreef Troel het volgende:
Ik heb wel de klem bewaard, daar zit nog een stukje stomp aan maar ik heb nog geen fut gehad om het ding uit te koken. Maar voordat het opgeruimd wordt (het slingert hier nu nog ergens door de dressoirkast) gaat ie zeker wel uitgekookt worden!
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat doet me meteen denken aan mijn ex die twee tradities door elkaar haalde (de bovenste laag van je bruidstaart invriezen en op de eerste trouwdag opeten en het begraven van de moederkoek in de tuin). Hij maakte er dus van dat je de moederkoek een jaar moet invriezen en vervolgens opetenErgens ben ik wel blij dat ik met hem dus geen kinderen krijg....
Nou omdat ik heel wat tweelingzwangerschap verhalen op internet had gelezen (had ik ook niet moeten doen) had ik zoiets van " nou als ze met 34 weken komen, dan moet alles gewoon klaar zijn" vanaf week 32 hing alles schoon en gestreken in de kast en was het kamertje klaar. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik vrijdag een datum van de gynaecologe krijg, het spontane/spannende is er dan wel af ja, dat is jammer, maarre... ik heb er genoeg van ;-)quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:20 schreef mikoxx het volgende:
@mamanik en wennie
Ben me er idd ook erg van bewust dat het zwaarder is om 2 kindjes bij je te dragen... het is ook zo'n megagroot wonder! Ik kijk ook erg uit naar het moment dat we ze eindelijk vast mogen houden... !!Ik ben benieuwd naar wat je vk vandaag gaat zeggen, wennie. Spannend hoor! Dus jij hebt de kleertjes ook al ruim van tevoren gewassen, haha! Zo eentje ben ik ook hoor..! En ik vind t ook zo lastig dat de 1 zegt: t kan best rond 34 weken al komen hoor, terwijl de ander zegt dat ze gerust tot 40 weken zitten. Konden we dat maar plannen he? Al denk ik dat de verrassing wanneer ze gaan komen ook superbijzonder is!
Wanneer is je bloeddruk te hoog mamanik? Mijn bloeddruk is juist steeds aan de lage kant. Dat is op zich niet ernstig, maar wel lastig soms. Dan duizelt het voor mn ogen en da's ook niet heul fijn!![]()
Tex, van harte zeg! Supersnel gedaan joh... wow!
Nou, meer zodat het stompje los laat en ik alleen de klem overhoudquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:32 schreef owlet het volgende:
Wat is het nut dan van uitkoken? Eventuele nare bacteridingetjes, voor zover die er al in zaten natuurlijk, zijn er al lang uit. Koken maakt alleen maar dat het weer een keer nat wordt en dat er weer nieuwe bacteriën in kunnen gaan groeien.
Zo doe ik dat ook van tijd tot tijd met de stenen uit het aquarium: in kokend water zodat de alg loslaatquote:
Heb je geen hond die het af wil kauwen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, meer zodat het stompje los laat en ik alleen de klem overhoud
Nee, maar misschien dat het een idee is om het ding in het aquarium te gooien voor de Zwarte Tetra's, dan hebben de guppen wat meer kans om te overlevenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:38 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Heb je geen hond die het af wil kauwen?
Bij mijn eerste zwangerschap was de eerste keer dat die tehoog was net iets boven de 80 en de 2de keer boven de 90 toen werd ik dus doorgestuurd naar de gyn. Daar was de onderdruk rond de 100! Moest gelijk blijvenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:20 schreef mikoxx het volgende:
@mamanik en wennie
Ben me er idd ook erg van bewust dat het zwaarder is om 2 kindjes bij je te dragen... het is ook zo'n megagroot wonder! Ik kijk ook erg uit naar het moment dat we ze eindelijk vast mogen houden... !!Ik ben benieuwd naar wat je vk vandaag gaat zeggen, wennie. Spannend hoor! Dus jij hebt de kleertjes ook al ruim van tevoren gewassen, haha! Zo eentje ben ik ook hoor..! En ik vind t ook zo lastig dat de 1 zegt: t kan best rond 34 weken al komen hoor, terwijl de ander zegt dat ze gerust tot 40 weken zitten. Konden we dat maar plannen he? Al denk ik dat de verrassing wanneer ze gaan komen ook superbijzonder is!
Wanneer is je bloeddruk te hoog mamanik? Mijn bloeddruk is juist steeds aan de lage kant. Dat is op zich niet ernstig, maar wel lastig soms. Dan duizelt het voor mn ogen en da's ook niet heul fijn!![]()
Tex, van harte zeg! Supersnel gedaan joh... wow!
Oh Chan wat super, een jongetje is zoooooooooo leukquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:01 schreef Chan het volgende:
Ik had me voorgenomen om het geslacht aan niemand te vertellen, maar ik kan het eigenlijk toch niet voor me houdenNou alleen maar hopen dat er nog geen familieleden of vrienden zijn die me hier ontdekt hebben, en als die er wel zijn: als jullie het maar laten het rond te bazuinen
![]()
Hoe dan ook, wij krijgen een [ afbeelding ] jongetje [ afbeelding ]
Ik heb het gewoon al die tijd goed gedacht en gedroomd
Ja uiteraard bedoel ik voor jullie!!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:03 schreef mikoxx het volgende:
Het zijn voor mij (ons eigenlijk he?) de eerste 2 kindjes. Spannend hoor.. na de eerste echo moesten we best eventjes aan t idee wennen en ik had ook wel een beetje een gevoel van: oh jee, kan ik dat allemaal wel? Maar nu: ik kan me echt niet meer voorstellen dat we 1 kindje zouden krijgen! Ze zijn t er ook mee eens geloof ik, want ze schoppen me nu!
![]()
Die staan ergens anders als plaatje. Dat is geen speciale fok-smilie met eigen code.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:04 schreef mikoxx het volgende:
haha, chan! Wat leuk!!!! en waar vind ik nou die blauwe dansertjes?
Ik krijg 59 uur aan kraamzorg, dus een dag of 8 zo'n 7,5 uur per dag. Ik vind het erg veel en weet nog niet of ik het zolang wil, maar ja misschien is het wel heel fijn. Er komt waarschijnlijk ook nog een stagaire mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:10 schreef mikoxx het volgende:
Dat gevoel herken ik helemaal... het moet gewoon zo zijn! En met die instelling ben je al op de helft denk ik..!
Weet jij eigenlijk of er extra uren kraamzorg voor staan als je een tweeling krijgt. In mijn voorlopige zorgcontract staat het normale aantal uren (49). Ik wil ze ook nog even vragen hoe t precies zit als je een aantal dagen in het ziekenhuis bent, of die uren er dan vanaf getrokken worden oid.
Hoe vindt jullie zoontje het dat er 2 kindjes bij komen? Begrijpt hij dat??
Ik heb nog geen intakegesprek gehad met kraamzorg maar ze werken volgens een protocol.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:10 schreef mikoxx het volgende:
Dat gevoel herken ik helemaal... het moet gewoon zo zijn! En met die instelling ben je al op de helft denk ik..!
Weet jij eigenlijk of er extra uren kraamzorg voor staan als je een tweeling krijgt. In mijn voorlopige zorgcontract staat het normale aantal uren (49). Ik wil ze ook nog even vragen hoe t precies zit als je een aantal dagen in het ziekenhuis bent, of die uren er dan vanaf getrokken worden oid.
Hoe vindt jullie zoontje het dat er 2 kindjes bij komen? Begrijpt hij dat??
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:17 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Oh nou dat kan ik je vertellen pff kraamzorg wordt alweer gek als ik er aan denk.
Ons zoontje is met de keizersnee geboren dus moest 4 dgn in ziekenhuis blijven met een vrijwillige uitloop naar 6 dgn maar hij moest op 7 dgn blijven ivm een infectietje die die had opgelopen tijdens de geboorte, dus kwam pas de 8ste dag naar huis, wij kraamzorg bellen dat die thuis kwam. Kreeg ik geen kraamzorg meer. Dus ikWAT???? Het is mijn eerste kindje, ja maar ja u heeft in het ziekenhuis zorg gehad en heeft daar kunnen leren uw kind te verzorgen. Ja ja zei ik met een keizersnee en een kindje wat op de kinderafdeling ligt met een infuus dus niet in bad kon en geen kleertjes aanhad vanwege het infuus (heel zijn armpje was gespalkt) Was echt boos en teleurgesteld. Dus toen vk gebeld en die hebben toen uiteindelijk nog 2x3 uurtjes geregeld. Nou daar heb je wat aan hoor
pff
Als ik binnenkort intake gesprek heb ga ik eens even vragen hoe dat precies zit met de aankomende tweeling. Misschien moeten ze nog de couveuse in of zo. Krijg ik dan nog nazorg en dat soort dingen.
Ik vind het ook belachelijk hoor, vooral met je eerste kindje. Ik heb een halve dag kraamzorg gehad, toen werd ons zoontje opgenomen i.vm. een herseninfarct. Toen hij na een week uit het ziekenhuis kwam, kreeg ik ook mooi geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis lag hij inderdaad helemaal onder de plakkers en infusen, dus wij hebben niets aan verzorging kunnen doen. Nee, vindt dat niet goed geregeld!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:17 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ik heb nog geen intakegesprek gehad met kraamzorg maar ze werken volgens een protocol.
Geef je geen borstvoeding krijg je minder uren, heb je nog meer kinderen thuis weer extra uren, met een tweeling krijg je volgens mij wel iets extra maar weet niet precies hoeveel.
Oh nou dat kan ik je vertellen pff kraamzorg wordt alweer gek als ik er aan denk.
Ons zoontje is met de keizersnee geboren dus moest 4 dgn in ziekenhuis blijven met een vrijwillige uitloop naar 6 dgn maar hij moest op 7 dgn blijven ivm een infectietje die die had opgelopen tijdens de geboorte, dus kwam pas de 8ste dag naar huis, wij kraamzorg bellen dat die thuis kwam. Kreeg ik geen kraamzorg meer. Dus ikWAT???? Het is mijn eerste kindje, ja maar ja u heeft in het ziekenhuis zorg gehad en heeft daar kunnen leren uw kind te verzorgen. Ja ja zei ik met een keizersnee en een kindje wat op de kinderafdeling ligt met een infuus dus niet in bad kon en geen kleertjes aanhad vanwege het infuus (heel zijn armpje was gespalkt) Was echt boos en teleurgesteld. Dus toen vk gebeld en die hebben toen uiteindelijk nog 2x3 uurtjes geregeld. Nou daar heb je wat aan hoor
pff
Als ik binnenkort intake gesprek heb ga ik eens even vragen hoe dat precies zit met de aankomende tweeling. Misschien moeten ze nog de couveuse in of zo. Krijg ik dan nog nazorg en dat soort dingen.
hihiquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:20 schreef MamaNik het volgende:
@mikoxx mijn zoontje snapt er volgens mij geen klap van hahaha
als je vraagt waar zijn de baby's komt die even over mijn buik wrijven en krijgen ze een kusje![]()
maar 5 minuten later duwt die net zo makkelijk een elleboog of knie mijn buik in, of wil die de wildste liedjes zingen op schoot waar vooral veel bij gehobbeld moet worden volgens hem en het liefst op mijn buik
Ja dat kan maar moet je eens uitrekenen pfff als ik niks meer had gekregen had ik dat ook misschien wel gedaan hoor, maar vond het ook echt geen stijl! geen zorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef mikoxx het volgende:
[..]
![]()
Ik heb 14 april intake, dus ik ga ook maar eens even vragen dan. We houden elkaar op de hoogte. En ik neem aan dat er standaard richtlijnen zijn? Dus voor iedereen gelden dezelfde regels? Al is het natuurlijk wel een verschil dat Wennie en jij al een kotertje rond hebben lopen. Maar GEEN zorg? Belachelijk eigenlijk. Ik hoorde laatst van iemand die uren had bijgekocht a 35 euri per uur!
Nou als jij nou gewoon bevalt, laat ik het streepje nog een keer open maken oke!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:23 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik vind het ook belachelijk hoor, vooral met je eerste kindje. Ik heb een halve dag kraamzorg gehad, toen werd ons zoontje opgenomen i.vm. een herseninfarct. Toen hij na een week uit het ziekenhuis kwam, kreeg ik ook mooi geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis lag hij inderdaad helemaal onder de plakkers en infusen, dus wij hebben niets aan verzorging kunnen doen. Nee, vindt dat niet goed geregeld!
We gaan gewoon van het positieve uit, gewoon bevallen, lekker de volgende dag naar huis en een hele week kraamzorg
Oh ja, jij wilde dat streepje weer laten openmaken he?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:26 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Nou als jij nou gewoon bevalt, laat ik het streepje nog een keer open maken oke!![]()
en gaan we na 4 dagen lekker naar huis! Of blijf dan zo zeuren dat ik na 2/3 dgn naar huis mag
quote:Op maandag 30 maart 2009 23:51 schreef YPPY het volgende:
Ymme, wat vonden je familie en vrienden eigenlijk van het nieuws van je zwangerschap? Je hebt nogal een heftige tijd achter de rug tenslotte.Of weten ze het nog niet?
Morgen bevallen? Wat ben jij van plan hahahaha jij koopt de gyn morgen om, en zegt ik wil NU worden ingeleid!!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:28 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Oh ja, jij wilde dat streepje weer laten openmaken he?ik dus echt niet haha.
Maar is goed, ik zal normaal bevallen (en ik hoop zo niet morgen) en dan jij je streepje weer laten
openmakeniedereen happy
Morgen ben ik 37 weken, dus kan zomaar spontaan komen hequote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:35 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Morgen bevallen? Wat ben jij van plan hahahaha jij koopt de gyn morgen om, en zegt ik wil NU worden ingeleid!!
Wow respect voor je schoonzusje hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:48 schreef innepin het volgende:
Chan, een knul, leuk!
Hihi die tweelingbrigade hier, best grappig. Wennie succes met afwachten*denkt aan schoonzusje die haar tweeling gewoon met 40+4 kreeg..*
Ehhh... *zoekt*quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:50 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Wow respect voor je schoonzusje hoor, hoe groot waren die in godsnaam bij de geboorte???
Die van mij zijn nu al zwaarder, dus een beetje vergelijkbaar met mijn nu 37 weken. Nou ja maakt ook niet uit, het blijft een prachtige prestatie van haar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Ehhh... *zoekt*
respectievelijk 3100 en 3110 gram
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Lieve echo van jullie kleine kaboutervrouwtje, Huups <3
Ik kon het natuurlijk niet verborgen houden tegen mijn moeder.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:33 schreef YPPY het volgende:
9 maanden lang heb ik elke week een stukje geschreven en tijdens het eerst jaar ook.Ben best erg geloof ik.
ymme, had je mijn vraag nog gelezen?
[..]
Ja kan inderdaad zomaar spontaan.. En wat ga je de gyn bieden om hem om te kopen??quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:41 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Morgen ben ik 37 weken, dus kan zomaar spontaan komen he, zeker als ik vanavond vast te horen krijg tijdens de echo dat Jip of Janneke helemaal lekker gedraaid is en vast in het bekken ligt
![]()
En anders koop ik de gyn vrijdag wel om inderdaad
Het is een zij, maar wel een lesbische , dus misschien moet ik mijn charmes maar in de strijd gooienquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ja kan inderdaad zomaar spontaan.. En wat ga je de gyn bieden om hem om te kopen??
Ja, ze hebben een goed onderkomen, ze hebben nog vruchtwater en ruimte genoeg, maar je mag toch verwachten, notabene met een tweeling, dat ze nu toch wel eens klaar zijn met draaien en gewoon hun positie gaan innemen, maar nee hun niet. Betekent dus dat ik zo maar eens de 40 weken kan gaan halen!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:58 schreef tessie het volgende:
He balen Wennie! Kunnen ze nog draaien, of kan dat nu niet meer?
Wij moeten morgenavond voor het eerst naar die cursus samen bevallen.. Heb er écht geen zin in....
Ja joh tuurlijk, gewoon een keertje kijken, en misschien is het wel ontzettend leukquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:36 schreef tessie het volgende:
Ik dacht eerst dat ik het wel heel leuk zou vinden, daarom hadden we ons ook opgegeven. En het lijkt me ook wel handig om een beetje voorbereid te zijn enzo... Ik weet echt niks over bevallen, en neem toch aan dat het wel een beetje leerzaam gaat zijn.
Maar ben nu gewoon elke keer zo moe, en heb helemaal geen zin in andere mensen, en dat socializen enzo.... Maar ik heb gewoon bedacht dat als ik geweest ben en ik vind er écht niks aan, dat ik dan gewoon niet meer ga... Dus gewoon een keertje voor proef ofzo. Wie weet is het wel leuk?
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:36 schreef tessie het volgende:
Ik dacht eerst dat ik het wel heel leuk zou vinden, daarom hadden we ons ook opgegeven. En het lijkt me ook wel handig om een beetje voorbereid te zijn enzo... Ik weet echt niks over bevallen, en neem toch aan dat het wel een beetje leerzaam gaat zijn.
Maar ben nu gewoon elke keer zo moe, en heb helemaal geen zin in andere mensen, en dat socializen enzo.... Maar ik heb gewoon bedacht dat als ik geweest ben en ik vind er écht niks aan, dat ik dan gewoon niet meer ga... Dus gewoon een keertje voor proef ofzo. Wie weet is het wel leuk?
welke echo hebbu?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Marlieske, tessie gaat morgen
en bijna verlof voor jou! Lekker! Is snel gegaan zeg!
Morgen na mijn werk een echo en vk afspraak. Ik heb er zin in!
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:38 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Heb je geen hond die het af wil kauwen?
Een termijnechoquote:
Nou dat zou ik dan maar doen inderdaad!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:49 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Het is een zij, maar wel een lesbische , dus misschien moet ik mijn charmes maar in de strijd gooien![]()
Ik heb net even flink een potje gejankt. Net een echo gehad, ze liggen nu zo gevaarlijk in de buik, dat als ze nu " gewoon" ter wereld zouden komen, ze het niet zouden overleven. Geen een met een hoofjde naar beneden, laat staan ingedaald. Het ziet er naar uit dat het echt een keizersnede gaat worden als het zo door gaat![]()
![]()
, en dat ze nog lang niet komen
![]()
![]()
![]()
Fijn overigens dit weer, mijn enkels zijn 3x zo dik geworden, moest net bij de verloskundige ook op de weegschaal..... bijna 30 kilo aangekomen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben even helemaal NIET blij
Bij mij gaat het precies andersom. Ik ga 's morgens eerst uitgebreid hier alles bijlezen en doen en dan zo tegen de lunch word ik nerveus en dan MOET ik toch wel wat gaan doen van mezelf.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Guus
Ik begin 's ochtends altijd redelijk goed op mijn werk, produktief, zo nu en dan even fok checkend.
Na de lunch wordt dat ras minder, produktiviteit daalt erg hard en ik klik fok steeds vaker open.
Nou ja, nog een dag of 50
Spannendquote:Op woensdag 1 april 2009 09:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Huup, 13.45u
Innepinne, tis echt extreem! En meer iets als 'BOOOOEF'
quote:Op woensdag 1 april 2009 09:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Spannendstraks lekker gluren
![]()
Wij gaan vanmiddag eindelijk ons meisje laten erkennen(op 1 april ja
grapje van de zaak)
om half 2, ik hoop dat ze er geen heel verhaal omheen breien want anders moet k toch echt af gaan kappenwe moeten om 14.45 in het ziekenhuis zijn in een andere stad dus even doorlullen graag
Oh dat vergat ik trouwens te zeggen nog gister, mn lief heeft met de echo gister voor het eerst het hartje gehoord en de tranen stonden in zn ogenzo lief. Haha en hij was tegen mn buik aan het praten gisteravond: "laat ze maar lekker lullen hoor, er is niets mis met jou, je bent gewoon mijn kleine prinsesje" en toen stonden de tranen weer in mijn ogen
jah, jij hebt een prachtig sliertje gebakkenquote:Op woensdag 1 april 2009 10:04 schreef Dakota het volgende:
[..]
T zit vast wel goed joh... Elin lag bij de 23 weken echo (extra hartecho) ook helemaal uit proporties, lange beentjes, groot hoofdje enzo..bij de 34wk echo was t allemaal bijgetrokken en ' op schema'
Het schijnt ook idd heel pijnlijk te zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:03 schreef huuphuup het volgende:
brr lijkt me eigk enorm pijnlijk zo'n draaipoging
maar hij zal nu vast nog wel terug kunnen draaien naar "stuit" ja Tessie maar kan dus ook weer terug-terug draaienJe vk zal het wel kunnen voelen toch als je kindje in een definitieve positie ligt?
Even verder zoeken hoor...quote:Lichaamstemperatuur
Betreft de toenemende lichaamstemperatuur tijdens het sporten hoeft u zich geen zorgen te maken. De lichaamstemperatuur van een zwangere vrouw is tot halverwege de zwangerschap ongeveer een halve graad verhoogd. Daarna volgt een geleidelijke daling tot de normale waarde. Het kind heeft een lichaamstemperatuur die een halve graad hoger is dan die van de moeder. Bij inspanning loopt de kerntemperatuur van zowel de moeder als het kind op. Het kind reageert echter heel langzaam op deze temperatuursveranderingen doordat het vruchtwater een isolerende werking heeft.
ik heb er alle vertrouwen inquote:Op woensdag 1 april 2009 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jah, jij hebt een prachtig sliertje gebakkendus ik ga gewoon voor een mooi mini-meisje dan, om jouw mooie sliertje te compenseren
Ja nouja, mocht het bij mij zover komen laat ik me tegen die tijd wel van alle kanten uitgebreid voorlichten maar ik ben er niet echt een voorstander van geloof ik. Zelfde reden als jij zegt inderdaad.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
...
Het schijnt ook idd heel pijnlijk te zijn.
Ikzelf zou het geloof ik niet durven.Voor mijn gevoel ligt zo'n kindje niet voor niets zo en ik ben zo bang dat dan de navelstreng klem komt te zitten ofzo. Brrr...
Ik vind het echt eng.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar een stuitbevalling lijkt me ook niet echt alles![]()
Ja ok, zo wel idd. Het is een beetje afhankelijk van hoe hoog die verhoging is.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:15 schreef Dakota het volgende:
mja je temp stijgt wel tijdens de zwangerschap..maar nooit tot 38 graden ofzo..dus als ze echt verhoging heeft moet ze wel naar de dokter gaan m.i.
ze zei ook af en toe.en ze heeft in januari de miskraam gehad en na 4 weken weer zwanger geworden toch?quote:Op woensdag 1 april 2009 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja ok, zo wel idd. Het is een beetje afhankelijk van hoe hoog die verhoging is.
Maar dan nog zou ik zelf niet gelijk op dag 1 naar de huisarts gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |