Die staan ergens anders als plaatje. Dat is geen speciale fok-smilie met eigen code.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:04 schreef mikoxx het volgende:
haha, chan! Wat leuk!!!! en waar vind ik nou die blauwe dansertjes?

Ik krijg 59 uur aan kraamzorg, dus een dag of 8 zo'n 7,5 uur per dag. Ik vind het erg veel en weet nog niet of ik het zolang wil, maar ja misschien is het wel heel fijn. Er komt waarschijnlijk ook nog een stagaire mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:10 schreef mikoxx het volgende:
Dat gevoel herken ik helemaal... het moet gewoon zo zijn! En met die instelling ben je al op de helft denk ik..!
Weet jij eigenlijk of er extra uren kraamzorg voor staan als je een tweeling krijgt. In mijn voorlopige zorgcontract staat het normale aantal uren (49). Ik wil ze ook nog even vragen hoe t precies zit als je een aantal dagen in het ziekenhuis bent, of die uren er dan vanaf getrokken worden oid.
Hoe vindt jullie zoontje het dat er 2 kindjes bij komen? Begrijpt hij dat??

Ik heb nog geen intakegesprek gehad met kraamzorg maar ze werken volgens een protocol.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:10 schreef mikoxx het volgende:
Dat gevoel herken ik helemaal... het moet gewoon zo zijn! En met die instelling ben je al op de helft denk ik..!
Weet jij eigenlijk of er extra uren kraamzorg voor staan als je een tweeling krijgt. In mijn voorlopige zorgcontract staat het normale aantal uren (49). Ik wil ze ook nog even vragen hoe t precies zit als je een aantal dagen in het ziekenhuis bent, of die uren er dan vanaf getrokken worden oid.
Hoe vindt jullie zoontje het dat er 2 kindjes bij komen? Begrijpt hij dat??

quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:17 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Oh nou dat kan ik je vertellen pff kraamzorg wordt alweer gek als ik er aan denk.
Ons zoontje is met de keizersnee geboren dus moest 4 dgn in ziekenhuis blijven met een vrijwillige uitloop naar 6 dgn maar hij moest op 7 dgn blijven ivm een infectietje die die had opgelopen tijdens de geboorte, dus kwam pas de 8ste dag naar huis, wij kraamzorg bellen dat die thuis kwam. Kreeg ik geen kraamzorg meer. Dus ikWAT???? Het is mijn eerste kindje, ja maar ja u heeft in het ziekenhuis zorg gehad en heeft daar kunnen leren uw kind te verzorgen. Ja ja zei ik met een keizersnee en een kindje wat op de kinderafdeling ligt met een infuus dus niet in bad kon en geen kleertjes aanhad vanwege het infuus (heel zijn armpje was gespalkt) Was echt boos en teleurgesteld. Dus toen vk gebeld en die hebben toen uiteindelijk nog 2x3 uurtjes geregeld. Nou daar heb je wat aan hoor
pff
Als ik binnenkort intake gesprek heb ga ik eens even vragen hoe dat precies zit met de aankomende tweeling. Misschien moeten ze nog de couveuse in of zo. Krijg ik dan nog nazorg en dat soort dingen.

Ik vind het ook belachelijk hoor, vooral met je eerste kindje. Ik heb een halve dag kraamzorg gehad, toen werd ons zoontje opgenomen i.vm. een herseninfarct. Toen hij na een week uit het ziekenhuis kwam, kreeg ik ook mooi geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis lag hij inderdaad helemaal onder de plakkers en infusen, dus wij hebben niets aan verzorging kunnen doen. Nee, vindt dat niet goed geregeld!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:17 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ik heb nog geen intakegesprek gehad met kraamzorg maar ze werken volgens een protocol.
Geef je geen borstvoeding krijg je minder uren, heb je nog meer kinderen thuis weer extra uren, met een tweeling krijg je volgens mij wel iets extra maar weet niet precies hoeveel.
Oh nou dat kan ik je vertellen pff kraamzorg wordt alweer gek als ik er aan denk.
Ons zoontje is met de keizersnee geboren dus moest 4 dgn in ziekenhuis blijven met een vrijwillige uitloop naar 6 dgn maar hij moest op 7 dgn blijven ivm een infectietje die die had opgelopen tijdens de geboorte, dus kwam pas de 8ste dag naar huis, wij kraamzorg bellen dat die thuis kwam. Kreeg ik geen kraamzorg meer. Dus ikWAT???? Het is mijn eerste kindje, ja maar ja u heeft in het ziekenhuis zorg gehad en heeft daar kunnen leren uw kind te verzorgen. Ja ja zei ik met een keizersnee en een kindje wat op de kinderafdeling ligt met een infuus dus niet in bad kon en geen kleertjes aanhad vanwege het infuus (heel zijn armpje was gespalkt) Was echt boos en teleurgesteld. Dus toen vk gebeld en die hebben toen uiteindelijk nog 2x3 uurtjes geregeld. Nou daar heb je wat aan hoor
pff
Als ik binnenkort intake gesprek heb ga ik eens even vragen hoe dat precies zit met de aankomende tweeling. Misschien moeten ze nog de couveuse in of zo. Krijg ik dan nog nazorg en dat soort dingen.

hihiquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:20 schreef MamaNik het volgende:
@mikoxx mijn zoontje snapt er volgens mij geen klap van hahaha
als je vraagt waar zijn de baby's komt die even over mijn buik wrijven en krijgen ze een kusje![]()
maar 5 minuten later duwt die net zo makkelijk een elleboog of knie mijn buik in, of wil die de wildste liedjes zingen op schoot waar vooral veel bij gehobbeld moet worden volgens hem en het liefst op mijn buik

Ja dat kan maar moet je eens uitrekenen pfff als ik niks meer had gekregen had ik dat ook misschien wel gedaan hoor, maar vond het ook echt geen stijl! geen zorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef mikoxx het volgende:
[..]
![]()
Ik heb 14 april intake, dus ik ga ook maar eens even vragen dan. We houden elkaar op de hoogte. En ik neem aan dat er standaard richtlijnen zijn? Dus voor iedereen gelden dezelfde regels? Al is het natuurlijk wel een verschil dat Wennie en jij al een kotertje rond hebben lopen. Maar GEEN zorg? Belachelijk eigenlijk. Ik hoorde laatst van iemand die uren had bijgekocht a 35 euri per uur!

Nou als jij nou gewoon bevalt, laat ik het streepje nog een keer open maken oke!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:23 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik vind het ook belachelijk hoor, vooral met je eerste kindje. Ik heb een halve dag kraamzorg gehad, toen werd ons zoontje opgenomen i.vm. een herseninfarct. Toen hij na een week uit het ziekenhuis kwam, kreeg ik ook mooi geen kraamzorg meer. In het ziekenhuis lag hij inderdaad helemaal onder de plakkers en infusen, dus wij hebben niets aan verzorging kunnen doen. Nee, vindt dat niet goed geregeld!
We gaan gewoon van het positieve uit, gewoon bevallen, lekker de volgende dag naar huis en een hele week kraamzorg

Oh ja, jij wilde dat streepje weer laten openmaken he?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:26 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Nou als jij nou gewoon bevalt, laat ik het streepje nog een keer open maken oke!![]()
en gaan we na 4 dagen lekker naar huis! Of blijf dan zo zeuren dat ik na 2/3 dgn naar huis mag

quote:Op maandag 30 maart 2009 23:51 schreef YPPY het volgende:
Ymme, wat vonden je familie en vrienden eigenlijk van het nieuws van je zwangerschap? Je hebt nogal een heftige tijd achter de rug tenslotte.Of weten ze het nog niet?

Morgen bevallen? Wat ben jij van plan hahahaha jij koopt de gyn morgen om, en zegt ik wil NU worden ingeleid!!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:28 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Oh ja, jij wilde dat streepje weer laten openmaken he?ik dus echt niet haha.
Maar is goed, ik zal normaal bevallen (en ik hoop zo niet morgen) en dan jij je streepje weer laten
openmakeniedereen happy

Morgen ben ik 37 weken, dus kan zomaar spontaan komen hequote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:35 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Morgen bevallen? Wat ben jij van plan hahahaha jij koopt de gyn morgen om, en zegt ik wil NU worden ingeleid!!

Wow respect voor je schoonzusje hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:48 schreef innepin het volgende:
Chan, een knul, leuk!
Hihi die tweelingbrigade hier, best grappig. Wennie succes met afwachten*denkt aan schoonzusje die haar tweeling gewoon met 40+4 kreeg..*

Ehhh... *zoekt*quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:50 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Wow respect voor je schoonzusje hoor, hoe groot waren die in godsnaam bij de geboorte???

Die van mij zijn nu al zwaarder, dus een beetje vergelijkbaar met mijn nu 37 weken. Nou ja maakt ook niet uit, het blijft een prachtige prestatie van haar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Ehhh... *zoekt*
respectievelijk 3100 en 3110 gram

quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Lieve echo van jullie kleine kaboutervrouwtje, Huups <3

Ik kon het natuurlijk niet verborgen houden tegen mijn moeder.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:33 schreef YPPY het volgende:
9 maanden lang heb ik elke week een stukje geschreven en tijdens het eerst jaar ook.Ben best erg geloof ik.
ymme, had je mijn vraag nog gelezen?
[..]

Ja kan inderdaad zomaar spontaan.. En wat ga je de gyn bieden om hem om te kopen??quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:41 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Morgen ben ik 37 weken, dus kan zomaar spontaan komen he, zeker als ik vanavond vast te horen krijg tijdens de echo dat Jip of Janneke helemaal lekker gedraaid is en vast in het bekken ligt
![]()
En anders koop ik de gyn vrijdag wel om inderdaad

Het is een zij, maar wel een lesbische , dus misschien moet ik mijn charmes maar in de strijd gooienquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ja kan inderdaad zomaar spontaan.. En wat ga je de gyn bieden om hem om te kopen??

Ja, ze hebben een goed onderkomen, ze hebben nog vruchtwater en ruimte genoeg, maar je mag toch verwachten, notabene met een tweeling, dat ze nu toch wel eens klaar zijn met draaien en gewoon hun positie gaan innemen, maar nee hun niet. Betekent dus dat ik zo maar eens de 40 weken kan gaan halen!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:58 schreef tessie het volgende:
He balen Wennie! Kunnen ze nog draaien, of kan dat nu niet meer?
Wij moeten morgenavond voor het eerst naar die cursus samen bevallen.. Heb er écht geen zin in....

Ja joh tuurlijk, gewoon een keertje kijken, en misschien is het wel ontzettend leukquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:36 schreef tessie het volgende:
Ik dacht eerst dat ik het wel heel leuk zou vinden, daarom hadden we ons ook opgegeven. En het lijkt me ook wel handig om een beetje voorbereid te zijn enzo... Ik weet echt niks over bevallen, en neem toch aan dat het wel een beetje leerzaam gaat zijn.
Maar ben nu gewoon elke keer zo moe, en heb helemaal geen zin in andere mensen, en dat socializen enzo.... Maar ik heb gewoon bedacht dat als ik geweest ben en ik vind er écht niks aan, dat ik dan gewoon niet meer ga... Dus gewoon een keertje voor proef ofzo. Wie weet is het wel leuk?

quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:36 schreef tessie het volgende:
Ik dacht eerst dat ik het wel heel leuk zou vinden, daarom hadden we ons ook opgegeven. En het lijkt me ook wel handig om een beetje voorbereid te zijn enzo... Ik weet echt niks over bevallen, en neem toch aan dat het wel een beetje leerzaam gaat zijn.
Maar ben nu gewoon elke keer zo moe, en heb helemaal geen zin in andere mensen, en dat socializen enzo.... Maar ik heb gewoon bedacht dat als ik geweest ben en ik vind er écht niks aan, dat ik dan gewoon niet meer ga... Dus gewoon een keertje voor proef ofzo. Wie weet is het wel leuk?

welke echo hebbu?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Marlieske, tessie gaat morgen
en bijna verlof voor jou! Lekker! Is snel gegaan zeg!
Morgen na mijn werk een echo en vk afspraak. Ik heb er zin in!

quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:38 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Heb je geen hond die het af wil kauwen?

Een termijnechoquote:

Nou dat zou ik dan maar doen inderdaad!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:49 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Het is een zij, maar wel een lesbische , dus misschien moet ik mijn charmes maar in de strijd gooien![]()
Ik heb net even flink een potje gejankt. Net een echo gehad, ze liggen nu zo gevaarlijk in de buik, dat als ze nu " gewoon" ter wereld zouden komen, ze het niet zouden overleven. Geen een met een hoofjde naar beneden, laat staan ingedaald. Het ziet er naar uit dat het echt een keizersnede gaat worden als het zo door gaat![]()
![]()
, en dat ze nog lang niet komen
![]()
![]()
![]()
Fijn overigens dit weer, mijn enkels zijn 3x zo dik geworden, moest net bij de verloskundige ook op de weegschaal..... bijna 30 kilo aangekomen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben even helemaal NIET blij

Bij mij gaat het precies andersom. Ik ga 's morgens eerst uitgebreid hier alles bijlezen en doen en dan zo tegen de lunch word ik nerveus en dan MOET ik toch wel wat gaan doen van mezelf.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Guus
Ik begin 's ochtends altijd redelijk goed op mijn werk, produktief, zo nu en dan even fok checkend.
Na de lunch wordt dat ras minder, produktiviteit daalt erg hard en ik klik fok steeds vaker open.
Nou ja, nog een dag of 50

Spannendquote:Op woensdag 1 april 2009 09:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Huup, 13.45u
Innepinne, tis echt extreem! En meer iets als 'BOOOOEF'

quote:Op woensdag 1 april 2009 09:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Spannendstraks lekker gluren
![]()
Wij gaan vanmiddag eindelijk ons meisje laten erkennen(op 1 april ja
grapje van de zaak)
om half 2, ik hoop dat ze er geen heel verhaal omheen breien want anders moet k toch echt af gaan kappenwe moeten om 14.45 in het ziekenhuis zijn in een andere stad dus even doorlullen graag
Oh dat vergat ik trouwens te zeggen nog gister, mn lief heeft met de echo gister voor het eerst het hartje gehoord en de tranen stonden in zn ogenzo lief. Haha en hij was tegen mn buik aan het praten gisteravond: "laat ze maar lekker lullen hoor, er is niets mis met jou, je bent gewoon mijn kleine prinsesje" en toen stonden de tranen weer in mijn ogen

jah, jij hebt een prachtig sliertje gebakkenquote:Op woensdag 1 april 2009 10:04 schreef Dakota het volgende:
[..]
T zit vast wel goed joh... Elin lag bij de 23 weken echo (extra hartecho) ook helemaal uit proporties, lange beentjes, groot hoofdje enzo..bij de 34wk echo was t allemaal bijgetrokken en ' op schema'

Het schijnt ook idd heel pijnlijk te zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:03 schreef huuphuup het volgende:
brr lijkt me eigk enorm pijnlijk zo'n draaipoging
maar hij zal nu vast nog wel terug kunnen draaien naar "stuit" ja Tessie maar kan dus ook weer terug-terug draaienJe vk zal het wel kunnen voelen toch als je kindje in een definitieve positie ligt?

Even verder zoeken hoor...quote:Lichaamstemperatuur
Betreft de toenemende lichaamstemperatuur tijdens het sporten hoeft u zich geen zorgen te maken. De lichaamstemperatuur van een zwangere vrouw is tot halverwege de zwangerschap ongeveer een halve graad verhoogd. Daarna volgt een geleidelijke daling tot de normale waarde. Het kind heeft een lichaamstemperatuur die een halve graad hoger is dan die van de moeder. Bij inspanning loopt de kerntemperatuur van zowel de moeder als het kind op. Het kind reageert echter heel langzaam op deze temperatuursveranderingen doordat het vruchtwater een isolerende werking heeft.

ik heb er alle vertrouwen inquote:Op woensdag 1 april 2009 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jah, jij hebt een prachtig sliertje gebakkendus ik ga gewoon voor een mooi mini-meisje dan, om jouw mooie sliertje te compenseren

Ja nouja, mocht het bij mij zover komen laat ik me tegen die tijd wel van alle kanten uitgebreid voorlichten maar ik ben er niet echt een voorstander van geloof ik. Zelfde reden als jij zegt inderdaad.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
...
Het schijnt ook idd heel pijnlijk te zijn.
Ikzelf zou het geloof ik niet durven.Voor mijn gevoel ligt zo'n kindje niet voor niets zo en ik ben zo bang dat dan de navelstreng klem komt te zitten ofzo. Brrr...
Ik vind het echt eng.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar een stuitbevalling lijkt me ook niet echt alles![]()

Ja ok, zo wel idd. Het is een beetje afhankelijk van hoe hoog die verhoging is.quote:Op woensdag 1 april 2009 10:15 schreef Dakota het volgende:
mja je temp stijgt wel tijdens de zwangerschap..maar nooit tot 38 graden ofzo..dus als ze echt verhoging heeft moet ze wel naar de dokter gaan m.i.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |