Net alsof die dude van the Answer kon zingen....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:30 schreef DuranK het volgende:
Nog reagerend op iemand uit vorig topic. Het voorprogramma, the Answer kende ik al een hele tijd en ik was ook super blij dat die kwamen. Hebben we tenminste ook een echte zanger kunnen aanhoren die avond![]()
Ik denk er ook nog over na om 23 juni te gaan, maar is de Arena echt zo erg qua geluid? Want dan ga ik niet.quote:
Ehm... ja?!!! Net Robert Plantquote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Net alsof die dude van the Answer kon zingen....
Airbournequote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:20 schreef BroesWillems het volgende:
Als je AC/DC goed vind, moet je Airbourne ook is proberen. Ook een Australische rockband.
www.youtube.com/watch?v=EChGrmhnLPo
Ik heb ze al een tijdje, maar het is complete bagger. 2de ring kaarten, lekker ver weg van podium en dergelijke.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:51 schreef baard8 het volgende:
iemand al wat gehoord over de sportpaleis-vervangende-ArenA-kaarten?
het is al bijna zo ver, maar ik heb nog steeds niets gehoord..
Alle kaartenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:41 schreef Blupp het volgende:
hoeveel kaarten zijn er eigenlijk verkocht??
Nou dan zoek je het even op, dan zie het vanzelf.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:10 schreef Professional het volgende:
[..]
Is toch niet uitverkocht? Nergens gelezen dat het uitverkocht is.
Dat viel mij dus ook op, maar met zijn solo op het eind haalde die snelheid met gemak en gin er zelfs overheen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:30 schreef DuranK het volgende:
Oow, en met alle respect voor Angus, maar dude, wat is er gebeurd met ThunderstruckHij kon de snelheid echt niet meer halen en verneukte het grotendeels. Enige smet op een top avond.
Mee eens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:27 schreef Mr.J het volgende:
Na de 1ste 2 nummers vond ik dat ze 't geluid toch redelijk in orde hadden. Althans, voor Arena begrippen that is.
Heb iig genoten!
Op mij kwam het ook uitverkocht over .... maar misschien ligt het eraan waar je zat.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:23 schreef Roops het volgende:
Het leek wel uitverkocht van waar ik zat (rechts van podium, bovenste ring) maar wat een optreden! Ik heb de piep nog in m'n oren
Wat een beetje Zuurstof op z'n tijd niet kan doen hequote:Op woensdag 24 juni 2009 12:40 schreef Leshy het volgende:
Het is echt magistraal hoe onvermoeibaar Angus nog steeds is
Je bent ervan op de hoogte dat de lichtsnelheid hoger is dan de geluidssnelheid?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef Professional het volgende:
Ik vond het optreden erg geslaagd, maar lag het aan mij of liep het beeld en het geluid niet synchroon de eerste nummers? Dat irriteerde me wel mateloos, ook omdat ik op de 2de ring zat en ik toch wel geregeld naar scherm keek.
En wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat de lichtsnelheid hoger is dan de geluidssnelheid?
Eens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Misschien dat je teveel biertjes op had, maar het beeld liep het hele concert niet synchroon met het geluid.
Zo'n 20 meter van het podium af had ik nergens last van. Realiseer je wel dat als je achterin staat het geluid zo'n 0,8 seconde later aan komt dan het beeld ivm het verschil tussen licht en geluidssnelheidquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Misschien dat je teveel biertjes op had, maar het beeld liep het hele concert niet synchroon met het geluid.
Dat bedeolde ik ook. Vanaf mijn plek liep het beeld het hel concert niet synchroon. Maar volgens hem was het alleen de eerste twee nummers.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:09 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zo'n 20 meter van het podium af had ik nergens last van. Realiseer je wel dat als je achterin staat het geluid zo'n 0,8 seconde later aan komt dan het beeld ivm het verschil tussen licht en geluidssnelheid
Ja idd, a zo!quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat bedeolde ik ook. Vanaf mijn plek liep het beeld het hel concert niet synchroon. Maar volgens hem was het alleen de eerste twee nummers.
Vandaar mijn opmerking over snelheid van licht en geluid.
Er waren ook veel Belgen op het concert (ivm gecancellede 2de concert in Antwerpen eerder dit jaar), dat had aardig bij moeten dragen aan het totale aantal bezoekers, toch of niet?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:32 schreef TripleQ het volgende:
Ik was er gisteren ook,
GEWELDIGE SHOW!! Wat een gitaar kan die gozer spelen zeg..
Iemand een gokje wagen hoeveel mensen er nu in het stadion waren?
En uitverkocht vond ik trouwens wel vreemd...Aan de overkant (voor mij dan:P) waren nog tribune plaatsen in de tweede ring leeg..best veel nog zo te zien.
Aha! Wij vroegen ons al af waarom er zoveel Belgen warenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:47 schreef abcoude het volgende:
[..]
Er waren ook veel Belgen op het concert (ivm gecancellede 2de concert in Antwerpen eerder dit jaar), dat had aardig bij moeten dragen aan het totale aantal bezoekers, toch of niet?
quote:Setlist:
Let There Be Rock
Problem Child
Hell Ain't A Bad Place To Be
Whole Lotta Rosie
Bad Boy Boogie
Rocker
TNT
twitter:RMPzine twitterde op woensdag 23-01-2013 om 23:18:05BREAKING NEWS: TICKET SELLING SITE CLAIM AC/DC WORLD TOUR 2013/14 IS CONFIRMED http://t.co/XOYYyseI reageer retweet
ooit hopelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:17 schreef lou836 het volgende:
Wanneer kont AC/DC weer in Nederland?
Als je de geruchten mag geloven met Pinkpop '15. Sowieso komt er nieuwe plaat en tour. Dus vandaar; KICK!quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:17 schreef lou836 het volgende:
Wanneer kont AC/DC weer in Nederland?
quote:AC/DC drummer Phil Rudd charged with arranging murder plot
Musician also charged with drug possession and making threats to kill
AC/DC drummer Phil Rudd has been charged with attempting to procure murder.
As the BBC reports, the musician has appeared in a New Zealand court on charges of trying to arrange a murder, of making threats to kill and for possession of the drugs methamphetamine and cannabis.
The 60-year-old, who has now been released on bail after his appearance at Tauranga district court, was arrested after police received information that led them to raid his home. It is thought that the tip-off the authorities received was provided by a member of the public.
Rudd, who is forbidden from contacting anyone else involved in the case as part of his bail conditions, could face a jail sentence of up to 10 years if found guilty. Although the exact details of the murder plot are yet to be revealed, the Guardian suggest that court documents detail how Rudd tried to hire one person to kill two other men.
Rudd rejoined AC/DC in 1994, 11 years after he was forced out of the band in 1983. AC/DC are set to release their new album 'Rock Or Bust', which will be their first LP in six years, next month (December).
Last month, it was confirmed that guitarist Malcolm Young is suffering from dementia and will not appear on the new album. 'Rock Or Bust' will be the first in the group's 41-year history not to feature the founder member.
twitter:FestivalhallaNL twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 09:48:07AC/DC speelt #Wembley Stadium op 4 juli. Week na @GlastoFest http://t.co/VoOqUN5VrJ…; #ACDC #Glasto reageer retweet
Las dat de Arena vorige keer niet uitverkocht was. Reken ook maar op 80¤+ met servicekosten e.d. erbij, dus denk/hoop niet dat het in één keer uitverkoopt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:19 schreef Komakie het volgende:
Wanneer gaan de kaarten in de verkoop???
EDIT: 17 december.
Zou het snel uitverkocht zijn?
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Las dat de Arena vorige keer niet uitverkocht was. Reken ook maar op 80¤+ met servicekosten e.d. erbij, dus denk/hoop niet dat het in één keer uitverkoopt.
denk gewoon Gelredome helemaal, anders had dat er wel bij gestaan denk ik.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:11 schreef Komakie het volgende:
Zou Gelredome de hel capaciteit gebruiken of gaan ze voor de XS?
Iemand een idee?
Gewoon helemaal uiteraard, waarom zou je anders Gelredome pakken, plus vullen ze hem denk ik wel hoor, vlak bij Duitsland waar ze nog huge zijn, en de Belgjes krijgen schijnbaar écht geen show.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:11 schreef Komakie het volgende:
Iemand een idee?
vorige tour verkochten ze de Ahoy uit, en daarna nog een show in de ArenA. Dus ik gok dat het in Gelredome dan geen XS wordt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:11 schreef Komakie het volgende:
Iemand een idee?
Daar hoopte ik ook al op. Wat meer kans op een kaartje.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:41 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
denk gewoon Gelredome helemaal, anders had dat er wel bij gestaan denk ik.
plus dan hadden ze net zo goed ziggo dome kunnen doen.
Hmm die show in de ArenA was ik even vergeten.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:43 schreef Tokus het volgende:
[..]
vorige tour verkochten ze de Ahoy uit, en daarna nog een show in de ArenA. Dus ik gok dat het in Gelredome dan geen XS wordt.
Ik ook.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:54 schreef MagnumPI het volgende:
Een plaats op de tribune of deze keer toch maar staanplaatsen nemen? Ik twijfel nog.
Dat dus. Ik ga er samen met mn vrouw naartoe. Beiden zijn we ook niet van het uitbundig in de drukke menigte meespringen. We genieten liever van een afstandje, van buiten de drukte.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik ben niet een hele uitbundige persoon bij concerten en helemaal vooraan staan is met mijn vader ook niet echt een optie denk ik dus ik neig naar zitplaatsen.
Nou ja, reken 100m als je op de tribune tegenover het podium zit.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:21 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ga er samen met mn vrouw naartoe. Beiden zijn we ook niet van het uitbundig in de drukke menigte meespringen. We genieten liever van een afstandje, van buiten de drukte.
Maar: hoe is het zicht en hoe is her geluid vanaf de tribune? Ik heb geen zin om de hele avond in de verte te moeten turen naar een paar onherkenbare poppetjes op het podium.
quote:Uw bestelling:
Aantal:2
AC/DC
GelreDome
dinsdag, 5 mei 2015 19:30
Plaatsomschrijving:
Details kunt u vinden in Mijn Account
TOTALE KOSTEN: ¤ 171.60
Same here. Gewoon refreshen en hoppa maar op de pc kreeg ik wel wachtrij even voor 10. Maar op mijn phone gewoon geen wachtrij en meteen een staanplaats.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
Dat mensen sowieso in een wachtrij komen??? Ik deed om 10u ff F5 en kon zonder vertraging of problemen het bestelproces doorlopen?
Sorry! Er zijn geen tickets beschikbaar met deze zoekcriteriaquote:Op woensdag 17 december 2014 10:10 schreef Loveless85 het volgende:
Die staanplaatsen met - er achter zijn nog wel beschikbaar, als ik die selecteer pak ik er zo weer 2 gereserveerd bij zonder wachtrij?
Uw tickets zijn gereserveerd!quote:Op woensdag 17 december 2014 10:12 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Sorry! Er zijn geen tickets beschikbaar met deze zoekcriteria
Er zijn op dit moment helaas niet genoeg tickets beschikbaar voor de sectie van uw keuze. Probeer een andere sectie, gebruik de Best beschikbaar zoekoptie of verminder het aantal tickets.
quote:Op woensdag 17 december 2014 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Uw tickets zijn gereserveerd!
Het duurt nu nog slechts een paar minuten om uw bestelling te voltooien.
Uw Tickets
Tickets : 2
Normaal
VELD STAANPLAATS
Rang 1: Staanplaats veld
INGANG L
Normaal
VELD STAANPLAATS
Rang 1: Staanplaats veld
INGANG L
Die pak ik ookquote:Op woensdag 17 december 2014 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze pakken? Niet best beschikbaar maar staanplaatsen met die '-' erachter.
Echt volkomen random, ik zit al een paar keer te zoeken en heb nog geen ene keer en wachtrij gezien.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Heerlijke wachtrij van een uur trouwens
quote:Textunit (ALTERNATIVE_TICKETS_HEADER_TEXT) not found
Textunit (ALTERNATIVE_TICKETS_MESSAGE_TEXT) not found
Ik heb via best beschikbare plaatsen uiteindelijk staanplaatsen gekregen. Als ik staanplaatsen aanklikte kreeg ik weer zitplaatsenquote:Op woensdag 17 december 2014 10:21 schreef Komakie het volgende:
Staanplaatsen zijn alweer op....
Je krijgt dan de best beschikbare (volgens ticketmaster) zitplaatsen te zien.
Ik heb deze inderdaad gepakt. Kreeg toen iedere keer niet beschikbaar te zien. Maar zoals CoenH zei precies een kwartier nadat ze in de verkoop gingen kreeg ik er wel 1 te pakken.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze pakken? Niet best beschikbaar maar staanplaatsen met die '-' erachter.
Dan heb je waarschijnlijk net de mazzel gehad dat iemand zijn staanplaatsen heeft laten lopen.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb via best beschikbare plaatsen uiteindelijk staanplaatsen gekregen. Als ik staanplaatsen aanklikte kreeg ik weer zitplaatsen
Jep, maar het had al paar keer bijna zit plaatsen gekocht, terwijl ik toch staanplaatsen aanklikte. Dat hoort toch niet imo.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk net de mazzel gehad dat iemand zijn staanplaatsen heeft laten lopen.
Ik kon bij het bestellen niet voor staanplaatsen meer kiezen (zowel niet via best beschikbaar als daadwerkelijk staanplaatsen kiezen) en dus heb ik zitplaatsen gepakt.
Toen ik het om 10:15 probeerde had ik wel weer staanplaatsen te pakken, maar mijn bestelling al gedaan. Ach, ik vind het niet zo'n ramp.
Tja, de website wordt gewoon overloaded tijdens zo'n concert.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:23 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik heb deze inderdaad gepakt. Kreeg toen iedere keer niet beschikbaar te zien. Maar zoals CoenH zei precies een kwartier nadat ze in de verkoop gingen kreeg ik er wel 1 te pakken.
Afijn prima dat ik er nu 2 heb maar het is om te kotsen dat je er tijdens het bestellen uitgegooid wordt en je daarna opnieuw mag proberen.
Ze gaan er vanuit dat als er geen staanplaatsen zijn je akkoord gaat met zitplaatsen. Aan de ene kant snap ik dat wel. Als je staanplaatsen aanklikt en hij zegt alleen dat het niet kan trek je de conclusie dat het uitverkocht is en laat je het lopen. Het is een stukje service. De vraag is of je er trek in hebt.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:27 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Jep, maar het had al paar keer bijna zit plaatsen gekocht, terwijl ik toch staanplaatsen aanklikte. Dat hoort toch niet imo.
Tja. dat heeft niet iets met een wachtrij te maken denk ik, maar niet op het verkeerde moment op het knopje gedrukt.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach de aanhouder wint. Maar afgelopen week met U2 kwam ik heel duidelijk in een wachtrij, Nu is niets te zien. Dan wil je afrekenen en krijg je een interne server fout.
Toch vreemd dat het zo kan verschillen.
Wat D_A stuurt, heb ik dus vandaag totaal niet gezien. Terwijl ik dat normaal toch altijd wel krijg. En ik heb toch best redelijk ervaring met tickets kopen ondertussen.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Tja. dat heeft niet iets met een wachtrij te maken denk ik, maar niet op het verkeerde moment op het knopje gedrukt.
Waar staat trouwens dat het uitverkocht is
Ik kan nog steeds kaarten kiezen.
Dat is bizar, want ik kan nog steeds tickets reserveren.quote:
verkeerde moment het knopje drukken. Dat is wat anders dan verkeerde knopjesquote:Op woensdag 17 december 2014 10:41 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wat D_A stuurt, heb ik dus vandaag totaal niet gezien. Terwijl ik dat normaal toch altijd wel krijg. En ik heb toch best redelijk ervaring met tickets kopen ondertussen.
En nee geen verkeerde knopjes drukt, mijn collega kreeg het ook niet.
Sommige mensen zullen de transactie niet hebben afgerond en dan zullen er sporadisch nog wat kaarten opnieuw beschikbaar komen.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is bizar, want ik kan nog steeds tickets reserveren.
Ben je zo vanaf nu het uitverkocht is.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:24 schreef MagnumPI het volgende:
Gelukt![]()
Maar nu heb ik wel 2 kaarten (staanplaatsen) teveel![]()
Eerste keer een foutmelding bij het betalen via iDeal. Meteen opnieuw geprobeerd, blijkt de eerste poging toch succesvol te zijn geweest.
dat is om te zorgen dat het wat sneller naar binnen gaat. Binnen is het meestal gewoon 1 grote vloer (met waarschijnlijk nog een vak vooraan voor speciale tickets of mensen die vroeg zijn)quote:Op woensdag 17 december 2014 11:36 schreef NikeyAjax het volgende:
Het lijkt erop dat de staanplaatsen zijn opgedeeld in twee vakken, ik heb ingang L en een andere makker heeft ingang E. Zou een beetje shitty wezen als we niet bijelkaar kunnen komen.
Ik heb wel interesse, ik wist niet dat het zo snel zou gaanquote:Op woensdag 17 december 2014 11:24 schreef MagnumPI het volgende:
Gelukt![]()
Maar nu heb ik wel 2 kaarten (staanplaatsen) teveel![]()
Eerste keer een foutmelding bij het betalen via iDeal. Meteen opnieuw geprobeerd, blijkt de eerste poging toch succesvol te zijn geweest.
Waar ligt Keuelen ?quote:Op woensdag 17 december 2014 11:09 schreef Rvhkd het volgende:
Had meteen 4 veldkaarten te pakken en zonder problemen om 10.01 de bevestiging in mijn mailbox.
Heb er zin in!
5 mei AC/DC Arnhem
19 Juni AC/DC Keuelen
9 september U2 Amsterdam
Keulen dan, nou tevreden?quote:Op woensdag 17 december 2014 12:21 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waar ligt Keuelen ?
En wat heeft U2 ermee te maken?
U2
En wat schiet jij als concument (die misschien wel een kaartje is misgelopen) hier mee op?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Ticketmaster Nederland
Tijdens de verkoop van AC/DC vanochtend is het extreem druk geweest. We hebben klachten ontvangen over een storing die plaats heeft gevonden tijdens of voorafgaand aan het betaalproces. We betreuren het als je deze storing hebt ondervonden. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Als je deze storing ook hebt gehad, vragen we je om deze te melden via het contactformulier: http://oak.ctx.ly/r/27dj2
Met jouw hulp hopen we de oorzaak sneller te vinden.
Een welgemeende sorry denk ikquote:Op woensdag 17 december 2014 14:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
En wat schiet jij als concument (die misschien wel een kaartje is misgelopen) hier mee op?
Ook geen zitplekken?quote:Op woensdag 17 december 2014 14:55 schreef CactusJack het volgende:
Mij niet gelukt vandaag... Damn balen !
ze zijn wel lekker bezig de laatste tijd... hun site vernieuwen heeft er niet veel goed aan gedaan.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Ticketmaster Nederland
Tijdens de verkoop van AC/DC vanochtend is het extreem druk geweest. We hebben klachten ontvangen over een storing die plaats heeft gevonden tijdens of voorafgaand aan het betaalproces. We betreuren het als je deze storing hebt ondervonden. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Als je deze storing ook hebt gehad, vragen we je om deze te melden via het contactformulier: http://oak.ctx.ly/r/27dj2
Met jouw hulp hopen we de oorzaak sneller te vinden.
Intens lelijke site ook trouwens, met die grote knoppen e.d.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:43 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
ze zijn wel lekker bezig de laatste tijd... hun site vernieuwen heeft er niet veel goed aan gedaan.
Dus als ze geen staanplaatsen hebben gaan ze ook niet? hmm bizar.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:20 schreef Kyran het volgende:
Veldkaarten kunnen krijgen gelukkig, zin in!
Edit: Heb trouwens vrienden die staanplaatsen zijn misgelopen en dus uiteindelijk niks hebben gekocht. Als iemand 2 veldkaarten over heeft hoor ik dit graag (tegen normale prijs).
Ga toch niet zitten bij AC/DC?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dus als ze geen staanplaatsen hebben gaan ze ook niet? hmm bizar.
Nou inderdaad. vind het er echt niet uit zien.. ze hadden het beter kunnen laten zoals het was.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Intens lelijke site ook trouwens, met die grote knoppen e.d.
ja, want AC/DC is van die complexe muziek die noot voor noot echt precies nagespeeld dient te worden...quote:Op woensdag 17 december 2014 17:02 schreef HPLC het volgende:
[..]
Die dilemma had ik ook. Aan de andere kant nu kan ik wel aandachtiger luisteren.
je kan teminste de ''show'' goed bekijken.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, want AC/DC is van die complexe muziek die noot voor noot echt precies nagespeeld dient te worden...
Nee, dat bedoel ik nietquote:Op woensdag 17 december 2014 17:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, want AC/DC is van die complexe muziek die noot voor noot echt precies nagespeeld dient te worden...
Voor mij maakt zitten of staan niet zo veel uit.quote:
Ik ga al 30 jaar naar concerten maar zonder veldplaats ga ik ook niet hoor.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dus als ze geen staanplaatsen hebben gaan ze ook niet? hmm bizar.
het is niet hun fout dat jullie het niet eerder lezen.quote:
Ac/Dixie staat nou niet echt in m'n lijstje van te volgen bandsquote:Op maandag 27 april 2015 09:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
het is niet hun fout dat jullie het niet eerder lezen.
zal wel 18.30 zijn zoals bij meeste zalen/ grote concerten het geval is.quote:Op maandag 27 april 2015 13:30 schreef Komakie het volgende:
Iemand die zo weet hoe laat de deuren open gaan? Ik kan op Internet niet zo veel vinden en ik heb voorlopig de kaarten nog niet bij de hand.
Het begint om 19:30 volgens mojo, maar dat zal het voorprogramma wel zijn gok ik.
Hmm staat daar dat het pas 20:15 begint...quote:Op maandag 27 april 2015 19:45 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
zal wel 18.30 zijn zoals bij meeste zalen/ grote concerten het geval is.
edit: https://www.gelredome.nl/(...)fo.html#.VT52ldKqpHw
17.30 dus.
Wie kent ze nietquote:Op maandag 27 april 2015 22:29 schreef Tokus het volgende:
het voorprogramma is trouweens Vintage Trouble
[ afbeelding ]
het gemiddelde publiek dat naar AC/DC gaat niet, maar die kennen toch niks behalve de mainstream. Bij de vorige tour was The Answer het voorprogramma, en ik gok dat driekwart van het publiek die niet eens van naam kende.quote:
Drive Like Maria toen toch, in de Arena?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
het gemiddelde publiek dat naar AC/DC gaat niet, maar die kennen toch niks behalve de mainstream. Bij de vorige tour was The Answer het voorprogramma, en ik gok dat driekwart van het publiek die niet eens van naam kende.
Vintage Trouble stond enkele weken terug op Paaspop. Zelf heb ik ze daar overgeslagen, maar achteraf spijt van want velen (waaronder een van m'n verslaggevers) kwamen enthousiast terug.
Hehe ik heb al 6 weken vrij gehad dit jaar. Heel veel meer heb ik niet over om vrij te nemenquote:
Even geluisterd en niet zo mijn ding.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Het tijdschema voor het concert van AC/DC as. dinsdag in GelreDome. We wensen alle fans die erbij zijn alvast heel veel plezier bij de show!
17.30u Deuren open
19.30u Vintage Trouble
20.45u AC/DC
23.00u Verwacht einde show
Dit tijdschema is onder voorbehoud en hiervan kan worden afgeweken door de artiesten.
SUPPORT ACT: VINTAGE TROUBLE
Met heerlijke bluesrock, een sterke soulstem en een hele hoop liefde voor Californië, doen deze heren alle mogelijke negativiteit de (strop)das om. De moderne klassiekers van Vintage Trouble transporteren je lichaam en ziel terug naar de zweterige en swingende '50s en '60s.
Geen tom tom aanzetten?? Wat is dit nou weer.quote:Beste muziekfan,
Aanstaande dinsdag 5 mei is het zover, dan geeft AC/DC een concert in GelreDome en jij bent daarbij! Je ontvangt deze e-mail dan ook omdat met dit mailadres één of meerdere kaarten zijn gekocht voor het concert van AC/DC. Wij willen je bij deze graag informeren over het tijdschema, het horecaplein van GelreDome en het vervoer van en naar GelreDome.
Tijdschema*
17.30 uur: deuren open GelreDome
19.30 uur: aanvang support act Vintage Trouble
20.45 uur: aanvang concert AC/DC
23.00 uur: verwacht einde van de show
*tijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen
Vervoersinformatie
Kom je met de auto naar GelreDome?
Wij raden bezoekers aan om met het Openbaar Vervoer te reizen naar het concert van AC/DC. Ga je toch met de auto, dan raden wij aan om op tijd van huis te vertrekken. Ook adviseren we je om in Arnhem de borden 'P GelreDome' te volgen en geen gebruik te maken van een navigatiesysteem. Verder kun je voorafgaand aan het evenement eventueel al online je parkeerkaart kopen via www.onlineticket.nl/evenement/1286/5/ac_dc/.
TripTicket
Trip Ticket biedt vanuit diverse opstapplaatsen georganiseerd touringcar vervoer aan van en naar het concert van AC/DC in GelreDome. De verwachte aankomsttijd van de bus is 18.00 uur en je kunt vlakbij de hoofdingang uitstappen. Rond 23.30 uur vertrekt de bus weer, van dezelfde plek. Om via TripTicket een vervoersticket te boeken naar het concert van AC/DC ga je naar: www.tripticket.nl/nb-acdc.
Kom je met het Openbaar Vervoer?
Van station Arnhem rijden er pendelbussen naar GelreDome. Je kunt ook lijn 7 nemen naar het stadion. De busreis duurt ongeveer 10 minuten. De reis naar Arnhem kun je het best plannen met behulp van www.9292ov.nl.
Horeca
GelreDome beschikt over een groot en gezellig horecaplein. Op 5 mei kun je hier vanaf 14.00 uur al terecht voor lekker eten en drinken. Het assortiment is zeer uitgebreid, van een vers getapt biertje naar een volledige maaltijd. De GelreDome DJ zorgt met een afgestemde muziekkeuze voor de juiste sfeer. Ook na afloop van het concert gaat het horecaplein nog even door, waardoor je eventuele drukte op het parkeerterrein kunt ontlopen. Je vindt het horecaplein aan de Westzijde van GelreDome ter hoogte van veldingang E. Het horecaplein is overdekt en voor iedereen vrij toegankelijk.
Extra kaarten te koop
Wegens aangepaste zichtlijnen zijn er extra kaarten beschikbaar gekomen voor het concert van AC/DC. Het gaat om mogelijk beperkt zicht zitplaatsen. De laatste kans als bijvoorbeeld je vrienden ook nog bij dit voorheen uitverkochte concert willen zijn! Voor meer info en kaarten ga je naar http://www.mojo.nl/concerten/ac-dc/.
Wij wensen je heel veel plezier bij het concert van AC/DC!
Groet,
Mojo Concerts
Voor meer info over het concert van AC/DC en het kopen van kaarten ga je naar: http://www.mojo.nl/concerten/ac-dc/.
Omdat de route die de tomtom aangeeft waarschijnlijk niet is zoals je kunt rijden of dat ze willen dat je rijdt. Zeker gezien de drukte die verwacht kan worden met 5 mei misschien niet zo gek.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Geen tom tom aanzetten?? Wat is dit nou weer.
Ja jehbt verschillende tickets.. Ook van 25,00 dan kun je snel wegrijden blijkbaar. Even kijken wat ik bestel. Maar zullen er in de middag veel die kant op gaan?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Omdat de route die de tomtom aangeeft waarschijnlijk niet is zoals je kunt rijden of dat ze willen dat je rijdt. Zeker gezien de drukte die verwacht kan worden met 5 mei misschien niet zo gek.
Op zich ziet dat Trip ticket er ook best ok uit. 21 euro is nog wel te doen als je anders moet rijden en een parkeerkaart van 12 euro moet kopen.
Toevallig stopt die bus ook nog eens heel erg dicht in de buurt waar ik in Utrecht moet zijn, dus dat is ook nog eens een voordeel
Ik ben ook ziekquote:Op maandag 4 mei 2015 10:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja wel zin in, alleen zit nu met een enorme kaakontsteking, dus ben nog niet helemaal in de mood.
Thunder!!!quote:Op maandag 4 mei 2015 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
Het wordt wel warm, maar inderdaad icm regen en onweer
er zit toch een dak op het Gelredome?quote:Op maandag 4 mei 2015 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
Het wordt wel warm, maar inderdaad icm regen en onweer
Jawel, maar ben waarschijnlijk de hele dag in Arnhem, plus 's avonds hotelletje, dus beetje lekker weer had leuk geweestquote:
Succes. Tegen de tijd dat ik op de vloer ben, zit het voorste vak toch al lang vol (ik neem aan dat dat er is).quote:Op maandag 4 mei 2015 11:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Was van plan om al eerder buiten te wachten (om dicht bij het podium uit te komen), vandaar.
Ik ook. Maar het weer is niet echt aantrekkelijk. :pquote:Op maandag 4 mei 2015 11:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Was van plan om al eerder buiten te wachten (om dicht bij het podium uit te komen), vandaar.
Wij gaan het ook vooral van het weer laten afhangen. Als het niet regent dan redelijk vroeg al in de rij, als het echt kut weer is toch een stuk later en hopen dat de rest dat ook maar doetquote:Op maandag 4 mei 2015 19:37 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
Ik ook. Maar het weer is niet echt aantrekkelijk. :p
Precies dit. Vooral tijdens het voorprogramma was het publiek erg vervelend. Ik voelde me soms net een klapdeur. En het verkeer was idd een drama. De show verder was prima!quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:57 schreef Loveless85 het volgende:
Goede show, maar manmanman, wat een volk op de vloer
Helaasquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:11 schreef Tokus het volgende:
wees dan maar blij dat je geen staanplaats had, want daar stond het vol met van die mongolen.
Geloof ik graag.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:11 schreef Tokus het volgende:
wees dan maar blij dat je geen staanplaats had, want daar stond het vol met van die mongolen.
Daar stonden wijquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:53 schreef Kyran het volgende:
Ik stond al redelijk vroeg in de rij (15:30) dus kon nog een plekje ergens aan een hek vinden samen met ViviRawrs. Aan de hekken en er vlak achter viel het allemaal wel mee. Dat waren de fans die al uren hadden lopen wachten dus ook echt kwamen genieten. Iets verder naar achteren was het echter een lompe boerenzooi met blote bovenlichamen en moshpits ... serieus, pitten op AC/DC.
Hmm buiten heb ik er verder niet zo'n last van gehad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:48 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vond het een prima show, energiek, goede mix van nieuwe nummers en de oude klassiekers. Maar ik heb me écht doodgeergerd aan het publiek. In >10 jaar dat ik redelijk wat grote festivals en concerten heb gezien niet zó debiel meegemaakt. Op de vloer leek het een mix van boeren, boerengezinnetjes (ja echt, paps, mams en de kids), en ik heb denk ik een memo gemist ofzo, want het stond vol hipsters en esprit-meisjes met vriendjes in kaki broek en geruite blouse.
En vooropgesteld; helemaal niks mis mee, diversiteit hoera enzo. Maar wát een kutpubliek. De boerengezinnetjes waren paps en mams lam en dachten ze na 3 nummers 'kom we beuken ons wel naar voren'. De boeren zelf stonden na het eerste nummer met blote bast op alles te pitten wat maar enigszins aanleiding gaf, en de hipsters en esprit-mensjes kenden alleen Thunderstruck en TNT ofzo, en dan moesten de meisjes op de nek, wat dan weer gedoe opleverde met de boeren (en ons) erachter. Maarja, ze waren zo sieluggg want met hun 1.50m (die jongens ook echt), sagguhhhh ze de hele tijd niks. Ja, vervelend, koop dan zitplaatsen.
Op een gegeven moment bij Thunderstruck had ik twee van die kerels met mokkels op nek voor me, dag prima zicht op podium. Na aantal duwtjes en vriendelijk vragen eentje maar met een trap in z'n knieholte duidelijk gemaakt dat het niet echt op prijs werd gesteld, achter me was het ook een en al gemor. #InternetheldenKomenBuiten.
Een van de hipstertjes (dezelfde van bovenstaand mokkel-op-nek verhaal) stond op een gegeven moment ook met opgetrokken elleboog aan de rand van de pit, want hij was het schijnbaar zat dat mensen tegen hem aankwamen. Dus als er eentje uit de pit vloog had hij/zij gelijk een elleboog in het gezicht. Maar weer even een tikje uitgedeeld.
Dus ja, show dikke prima. Gasten gingen gewoon 2 uur lang door (met even uitzonderingetje van de solo van Angus toen de rest kon rusten). Maar wát een volk verder. Dit was wel een one time thing als dit het publiek is wat tegenwoordig op AC/DC afkomt.
Buiten bij het horeca-terras ook weer, nog even een pilsje drinken, druk in de rij voor de drank, staat er weer zo'n knulletje met paps en mams te mekkeren dat ik hem in z'n rug duwJa pik, het is gewoon druk, ik word vanachter geduwd dus dan sta ik tegen jou aan ja... Ga naar Blof ofzo volgende keer, pls.
Jup, daar stond ikquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:09 schreef Kyran het volgende:
Ah, dan stond je er midden in inderdaadIk stond aan de rechterkant van die "runway" tegen de hekken aan recht tegenover zo'n confettiekanon. Drie of vier rijen rechts van me was het een chaos en daar stond jij dan net midden in vrees ik
Jammer dat zulke mensen het dan toch een beetje weten te verpesten. Ik snap het niet. Als ik gek en lomp wil doen of mijzelf naar de klote wil zuipen kan ik dat thuis ook, zonder ¤80 neer te leggen ....
... maar goed zal wel aan ons liggen
Ja, er zit wel een kern van waarheid in natuurlijk. Vernieuwend is het allemaal allang niet meer, en de shows zitten inderdaad altijd vol vuurwerk, vlammen, een opblaas-Rosie, en een bel, maar who cares? Mensen houden er schijnbaar van en gaan erheen, dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:11 schreef Kyran het volgende:
Wat een gekleurd berichtje in de Volkskrant zeg ... tering. Een beetje zeiken om het zeiken.
Precies, dan krijg je weer het gezeik dat de mensen hier niet op zitten te wachten en gewoon de kneiters willen met wat vuur en vlammenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:20 schreef Kyran het volgende:
Ja, tuurlijk is het een concept en tuurlijk is het herhaling. Dat is wat AC/DC is en dat is wat mensen willen. Ik denk niet dat wij blij zouden zijn als ze Thunderstruck, TNT, Highway to Hell etc. niet zouden spelen, maar wat andere obscure onbekende nummers wel.
De note hadden ze ook wel mogen doenquote:Rock or Bust
Shoot to Thrill
Hell Ain't a Bad Place to Be
Back in Black
Play Ball
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Thunderstruck
High Voltage
Rock 'n' Roll Train
Hells Bells
Baptism by Fire
You Shook Me All Night Long
Sin City
Shot Down in Flames
Have a Drink on Me
T.N.T.
Whole Lotta Rosie
Let There Be Rock (With Angus Young on a raised… more )
Encore:
Highway to Hell
For Those About to Rock (We Salute You)
Note: Printed setlist listed Miss Adventure, Rock The Blues Away, Dog Eat Dog & The Jack as "Extras"
Deze heeft wat van dezelfde elementen, maar dan in een wat positiever daglicht:quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:11 schreef Kyran het volgende:
Wat een gekleurd berichtje in de Volkskrant zeg ... tering. Een beetje zeiken om het zeiken.
Leuke review, al hebben ze het er over dat er amper nieuwe nummers onderdeel van de set uitmaakten, dat is toch wel een beetje onzin. 3 van 'Rock or Bust', en eentje van 'Black Ice'.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Deze heeft wat van dezelfde elementen, maar dan in een wat positiever daglicht:
http://www.demorgen.be/mu(...)re-deja-vu-a2311008/
Sommige recencenten moeten altijd te veel hun eigen critisch mening opschrijven ipv iets meer feitelijk schrijven. Als ze naar een act gaan die ze goed vinden kan het niet op en als het iets is wat ze niet zo bevalt krijgen ze bijna geen normaal woord op papier.
Zeker bij oudere bands die hele grote hits hebben gehad of nummers hebben die live gewoon heel goed werken wordt er al snel gezeken dat het weer meer van hetzelfde is.
Bij Metallica komt het grote gros ook voor Master of Puppets, bij Iron Maiden wil iedereen ook Fear of The Dark horen en The Rolling Stones is ook 1 groot deja vu.
Dat moet je ook verwachten als je naar zo'n concert gaat. So be it.
Als je een beetje door het deja vu heen kijkt zie je gewoon dat er een hele goede rock show staat die binnen een half uur uitverkocht was en 40.000 man een geweldige tijd hebben gehad gisteren.
Ze waren op Rock am Ring dolblij dat 'we' St. Anger er in hadden gestemd. Een 'misunderstood album' naar eigen zeggenquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef Kyran het volgende:
4 is best normaal voor oude bands. Metallica speelde ook maar 3-4 nummers van Death Magnetic/St. Anger laatste paar touren. Iron Maiden doet hetzelfde, AC/DC ook. Dit soort bands hebben gewoon klassiekers die ze moeten spelen, dus blijft er vaak weinig over voor nieuwere nummers.
Kijk maar naar Metallica vorig jaar. Ze lieten de bezoekers de setlists samenstellen en 90% van de setlists waren uiteindelijk identiek.
Zolang Brian Johnson en Angus Young nog kunnen en willen gaat het gewoon door, dat blijkt na gisteren wel; de rest zijn eigenlijk figuranten. Vertrek van Rudd en Malcolm Young wordt gewoon naadloos opgevangen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Kyran het volgende:
Ach, ik snap waarom ze het nodig vonden om St. Anger te maken. Heel af en toe is het leuk, maar muzikaal stelt het weinig voor, maar goed dat is een andere discussie
Hele dag al AC/DC aan het luisteren. Ben benieuwd of we ze nog een keer te zien krijgen. Ik kreeg gisteren niet een indruk dat het een laatste keer kon zijn. Zitten nog vol energie.
dacht voor het concert, dat het de laatste keer zou zijn. maar na het zien van de mannen gisteren avond... zit nog vol energie, Brian Johnson en Angus Young zijn wel echt de sterren van de avond ja.. niet erg natuurlijk, mag ook wel. ze zijn meest ''aanwezig''quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zolang Brian Johnson en Angus Young nog kunnen en willen gaat het gewoon door, dat blijkt na gisteren wel; de rest zijn eigenlijk figuranten. Vertrek van Rudd en Malcolm Young wordt gewoon naadloos opgevangen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef Kyran het volgende:
4 is best normaal voor oude bands. Metallica speelde ook maar 3-4 nummers van Death Magnetic/St. Anger laatste paar touren. Iron Maiden doet hetzelfde, AC/DC ook. Dit soort bands hebben gewoon klassiekers die ze moeten spelen, dus blijft er vaak weinig over voor nieuwere nummers.
Kijk maar naar Metallica vorig jaar. Ze lieten de bezoekers de setlists samenstellen en 90% van de setlists waren uiteindelijk identiek.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
Had het idee dat die hipsterlui dus met name kwamen om selfies te schieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |