Daar stonden wijquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:53 schreef Kyran het volgende:
Ik stond al redelijk vroeg in de rij (15:30) dus kon nog een plekje ergens aan een hek vinden samen met ViviRawrs. Aan de hekken en er vlak achter viel het allemaal wel mee. Dat waren de fans die al uren hadden lopen wachten dus ook echt kwamen genieten. Iets verder naar achteren was het echter een lompe boerenzooi met blote bovenlichamen en moshpits ... serieus, pitten op AC/DC.
Hmm buiten heb ik er verder niet zo'n last van gehad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:48 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vond het een prima show, energiek, goede mix van nieuwe nummers en de oude klassiekers. Maar ik heb me écht doodgeergerd aan het publiek. In >10 jaar dat ik redelijk wat grote festivals en concerten heb gezien niet zó debiel meegemaakt. Op de vloer leek het een mix van boeren, boerengezinnetjes (ja echt, paps, mams en de kids), en ik heb denk ik een memo gemist ofzo, want het stond vol hipsters en esprit-meisjes met vriendjes in kaki broek en geruite blouse.
En vooropgesteld; helemaal niks mis mee, diversiteit hoera enzo. Maar wát een kutpubliek. De boerengezinnetjes waren paps en mams lam en dachten ze na 3 nummers 'kom we beuken ons wel naar voren'. De boeren zelf stonden na het eerste nummer met blote bast op alles te pitten wat maar enigszins aanleiding gaf, en de hipsters en esprit-mensjes kenden alleen Thunderstruck en TNT ofzo, en dan moesten de meisjes op de nek, wat dan weer gedoe opleverde met de boeren (en ons) erachter. Maarja, ze waren zo sieluggg want met hun 1.50m (die jongens ook echt), sagguhhhh ze de hele tijd niks. Ja, vervelend, koop dan zitplaatsen.
Op een gegeven moment bij Thunderstruck had ik twee van die kerels met mokkels op nek voor me, dag prima zicht op podium. Na aantal duwtjes en vriendelijk vragen eentje maar met een trap in z'n knieholte duidelijk gemaakt dat het niet echt op prijs werd gesteld, achter me was het ook een en al gemor. #InternetheldenKomenBuiten.
Een van de hipstertjes (dezelfde van bovenstaand mokkel-op-nek verhaal) stond op een gegeven moment ook met opgetrokken elleboog aan de rand van de pit, want hij was het schijnbaar zat dat mensen tegen hem aankwamen. Dus als er eentje uit de pit vloog had hij/zij gelijk een elleboog in het gezicht. Maar weer even een tikje uitgedeeld.
Dus ja, show dikke prima. Gasten gingen gewoon 2 uur lang door (met even uitzonderingetje van de solo van Angus toen de rest kon rusten). Maar wát een volk verder. Dit was wel een one time thing als dit het publiek is wat tegenwoordig op AC/DC afkomt.
Buiten bij het horeca-terras ook weer, nog even een pilsje drinken, druk in de rij voor de drank, staat er weer zo'n knulletje met paps en mams te mekkeren dat ik hem in z'n rug duwJa pik, het is gewoon druk, ik word vanachter geduwd dus dan sta ik tegen jou aan ja... Ga naar Blof ofzo volgende keer, pls.
Jup, daar stond ikquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:09 schreef Kyran het volgende:
Ah, dan stond je er midden in inderdaadIk stond aan de rechterkant van die "runway" tegen de hekken aan recht tegenover zo'n confettiekanon. Drie of vier rijen rechts van me was het een chaos en daar stond jij dan net midden in vrees ik
Jammer dat zulke mensen het dan toch een beetje weten te verpesten. Ik snap het niet. Als ik gek en lomp wil doen of mijzelf naar de klote wil zuipen kan ik dat thuis ook, zonder ¤80 neer te leggen ....
... maar goed zal wel aan ons liggen
Ja, er zit wel een kern van waarheid in natuurlijk. Vernieuwend is het allemaal allang niet meer, en de shows zitten inderdaad altijd vol vuurwerk, vlammen, een opblaas-Rosie, en een bel, maar who cares? Mensen houden er schijnbaar van en gaan erheen, dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:11 schreef Kyran het volgende:
Wat een gekleurd berichtje in de Volkskrant zeg ... tering. Een beetje zeiken om het zeiken.
Precies, dan krijg je weer het gezeik dat de mensen hier niet op zitten te wachten en gewoon de kneiters willen met wat vuur en vlammenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:20 schreef Kyran het volgende:
Ja, tuurlijk is het een concept en tuurlijk is het herhaling. Dat is wat AC/DC is en dat is wat mensen willen. Ik denk niet dat wij blij zouden zijn als ze Thunderstruck, TNT, Highway to Hell etc. niet zouden spelen, maar wat andere obscure onbekende nummers wel.
De note hadden ze ook wel mogen doenquote:Rock or Bust
Shoot to Thrill
Hell Ain't a Bad Place to Be
Back in Black
Play Ball
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Thunderstruck
High Voltage
Rock 'n' Roll Train
Hells Bells
Baptism by Fire
You Shook Me All Night Long
Sin City
Shot Down in Flames
Have a Drink on Me
T.N.T.
Whole Lotta Rosie
Let There Be Rock (With Angus Young on a raised… more )
Encore:
Highway to Hell
For Those About to Rock (We Salute You)
Note: Printed setlist listed Miss Adventure, Rock The Blues Away, Dog Eat Dog & The Jack as "Extras"
Deze heeft wat van dezelfde elementen, maar dan in een wat positiever daglicht:quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:11 schreef Kyran het volgende:
Wat een gekleurd berichtje in de Volkskrant zeg ... tering. Een beetje zeiken om het zeiken.
Leuke review, al hebben ze het er over dat er amper nieuwe nummers onderdeel van de set uitmaakten, dat is toch wel een beetje onzin. 3 van 'Rock or Bust', en eentje van 'Black Ice'.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Deze heeft wat van dezelfde elementen, maar dan in een wat positiever daglicht:
http://www.demorgen.be/mu(...)re-deja-vu-a2311008/
Sommige recencenten moeten altijd te veel hun eigen critisch mening opschrijven ipv iets meer feitelijk schrijven. Als ze naar een act gaan die ze goed vinden kan het niet op en als het iets is wat ze niet zo bevalt krijgen ze bijna geen normaal woord op papier.
Zeker bij oudere bands die hele grote hits hebben gehad of nummers hebben die live gewoon heel goed werken wordt er al snel gezeken dat het weer meer van hetzelfde is.
Bij Metallica komt het grote gros ook voor Master of Puppets, bij Iron Maiden wil iedereen ook Fear of The Dark horen en The Rolling Stones is ook 1 groot deja vu.
Dat moet je ook verwachten als je naar zo'n concert gaat. So be it.
Als je een beetje door het deja vu heen kijkt zie je gewoon dat er een hele goede rock show staat die binnen een half uur uitverkocht was en 40.000 man een geweldige tijd hebben gehad gisteren.
Ze waren op Rock am Ring dolblij dat 'we' St. Anger er in hadden gestemd. Een 'misunderstood album' naar eigen zeggenquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef Kyran het volgende:
4 is best normaal voor oude bands. Metallica speelde ook maar 3-4 nummers van Death Magnetic/St. Anger laatste paar touren. Iron Maiden doet hetzelfde, AC/DC ook. Dit soort bands hebben gewoon klassiekers die ze moeten spelen, dus blijft er vaak weinig over voor nieuwere nummers.
Kijk maar naar Metallica vorig jaar. Ze lieten de bezoekers de setlists samenstellen en 90% van de setlists waren uiteindelijk identiek.
Zolang Brian Johnson en Angus Young nog kunnen en willen gaat het gewoon door, dat blijkt na gisteren wel; de rest zijn eigenlijk figuranten. Vertrek van Rudd en Malcolm Young wordt gewoon naadloos opgevangen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Kyran het volgende:
Ach, ik snap waarom ze het nodig vonden om St. Anger te maken. Heel af en toe is het leuk, maar muzikaal stelt het weinig voor, maar goed dat is een andere discussie
Hele dag al AC/DC aan het luisteren. Ben benieuwd of we ze nog een keer te zien krijgen. Ik kreeg gisteren niet een indruk dat het een laatste keer kon zijn. Zitten nog vol energie.
dacht voor het concert, dat het de laatste keer zou zijn. maar na het zien van de mannen gisteren avond... zit nog vol energie, Brian Johnson en Angus Young zijn wel echt de sterren van de avond ja.. niet erg natuurlijk, mag ook wel. ze zijn meest ''aanwezig''quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zolang Brian Johnson en Angus Young nog kunnen en willen gaat het gewoon door, dat blijkt na gisteren wel; de rest zijn eigenlijk figuranten. Vertrek van Rudd en Malcolm Young wordt gewoon naadloos opgevangen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef Kyran het volgende:
4 is best normaal voor oude bands. Metallica speelde ook maar 3-4 nummers van Death Magnetic/St. Anger laatste paar touren. Iron Maiden doet hetzelfde, AC/DC ook. Dit soort bands hebben gewoon klassiekers die ze moeten spelen, dus blijft er vaak weinig over voor nieuwere nummers.
Kijk maar naar Metallica vorig jaar. Ze lieten de bezoekers de setlists samenstellen en 90% van de setlists waren uiteindelijk identiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |