Ik vond het een prima show, energiek, goede mix van nieuwe nummers en de oude klassiekers. Maar ik heb me écht doodgeergerd aan het publiek. In >10 jaar dat ik redelijk wat grote festivals en concerten heb gezien niet zó debiel meegemaakt. Op de vloer leek het een mix van boeren, boerengezinnetjes (ja echt, paps, mams en de kids), en ik heb denk ik een memo gemist ofzo, want het stond vol hipsters en esprit-meisjes met vriendjes in kaki broek en geruite blouse.
En vooropgesteld; helemaal niks mis mee, diversiteit hoera enzo. Maar wát een kutpubliek. De boerengezinnetjes waren paps en mams lam en dachten ze na 3 nummers 'kom we beuken ons wel naar voren'. De boeren zelf stonden na het eerste nummer met blote bast op alles te pitten wat maar enigszins aanleiding gaf, en de hipsters en esprit-mensjes kenden alleen Thunderstruck en TNT ofzo, en dan moesten de meisjes op de nek, wat dan weer gedoe opleverde met de boeren (en ons) erachter. Maarja, ze waren zo sieluggg want met hun 1.50m (die jongens ook echt

), sagguhhhh ze de hele tijd niks. Ja, vervelend, koop dan zitplaatsen.
Op een gegeven moment bij Thunderstruck had ik twee van die kerels met mokkels op nek voor me, dag prima zicht op podium. Na aantal duwtjes en vriendelijk vragen eentje maar met een trap in z'n knieholte duidelijk gemaakt dat het niet echt op prijs werd gesteld, achter me was het ook een en al gemor. #InternetheldenKomenBuiten.
Een van de hipstertjes (dezelfde van bovenstaand mokkel-op-nek verhaal) stond op een gegeven moment ook met opgetrokken elleboog aan de rand van de pit, want hij was het schijnbaar zat dat mensen tegen hem aankwamen. Dus als er eentje uit de pit vloog had hij/zij gelijk een elleboog in het gezicht. Maar weer even een tikje uitgedeeld.
Dus ja, show dikke prima. Gasten gingen gewoon 2 uur lang door (met even uitzonderingetje van de solo van Angus toen de rest kon rusten). Maar wát een volk verder. Dit was wel een one time thing als dit het publiek is wat tegenwoordig op AC/DC afkomt.
Buiten bij het horeca-terras ook weer, nog even een pilsje drinken, druk in de rij voor de drank, staat er weer zo'n knulletje met paps en mams te mekkeren dat ik hem in z'n rug duw

Ja pik, het is gewoon druk, ik word vanachter geduwd dus dan sta ik tegen jou aan ja... Ga naar Blof ofzo volgende keer, pls.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 13:54:32 ]