#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:11 |
Hier alweer deel 150 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen. ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend). De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2009 17:11:50 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:12 |
Heeft iemand de goeie OP ? | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:16 |
Nee. En komt na 149 niet eerst 150? | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:17 |
VIRM. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:18 |
quote:Wordt al gefixt! Foutje | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:19 |
Moeilijke keuze trouwens, die TT. VIRM is heldenspul ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:24 |
quote:Als je het overleeft ben je wel een Veteraan ja ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:32 |
ICMm is ook tof, het interieur is nice. Maar qua techniek enzo kies ik toch eerder voor VIRM ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:36 |
quote:Heb jij bij die open dag in Leidschendam ook dle paniekberichten over ontploffende snelschakelaars in VIRM aan de wand zien hangen? | |
Dichterbijer | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:38 |
Zozo, topic 151 alweer ![]() Wat is/was trein 151 bij de NS voor trein? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:38 |
quote:Nee, ik heb alles wat rook naar Virm gemeden alsof ik er bulten van kreeg met haren erop. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:39 |
quote:Plan U | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:46 |
quote:Dit ging over ontploffend VIRM, toch zeker de moeite waard! ![]() | |
Socios | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:55 |
Absoluut Koploper (originele stijl). Vandaag heerlijk in de 4083 op de oranje banken vertoefd. Zo hoort treinreizen te zijn. ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:00 |
Qua zitcomfort ga ik voor ICMm, wat interieur betreft ICM en voor het uitzicht de bovenverdieping van VIRM ![]() Trouwens even een foto: ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:07 |
quote:150 | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:07 |
Alleen enkele reis en met een goede aanloop. ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:09 |
Even het topic illustreren ![]() | |
Ireyon | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:31 |
ICM-stoelen in de nieuwste VIRM zou wat mij betreft de perfecte trein maken ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:35 |
quote:Oranje banken in de VIRM ![]() Dat moet inderdaad pure perfectie zijn ![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:12 |
quote:Hier kan ik me wel in vinden. | |
zwahiel | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:15 |
![]() ![]() Dat was pas pure perfectie! Jammer dat je nu naar Japan moet om een dergelijk tafereel me te mogen maken Hoe zit dat eigenlijk tussen die Japanse Koploper en NS en Werkspoor. Aangezien NSR origineel het ontwerp samen met Werkspoor / TAC gemaakt heeft (toch?) Je kan dat toch niet zo maar even copieren, net als die doorloopkop die dus wel volledig door NS ontwikkeld is. | |
ghizzer | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:17 |
tvp | |
Sj0rSz | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:18 |
quote:Koplopers met de doorloopkop | |
Alexxxxx | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:50 |
Ff de tt afgekopt op 150 ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:04 |
quote:In Denemarken, België, Israël en Verenigd Koninkrijk kun je nog steeds via de doorloopkop van het ene naar het andere treinstel. | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:06 |
@Sj0rSz: welkom. Je bent al de tweede Sport-Admin die ook van treinen houdt? ![]() | |
sander89 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:10 |
quote:Tijd voor een Poll in de OP lijkt me. ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:21 |
Bij deze: Poll: Je moet kiezen! Koploper of VIRM? Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:24 |
quote:Alsjeblieft niet. Dit is een belediging voor reizigers die voor hun trips afhankelijk zijn van de IRM. | |
Ireyon | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:29 |
quote:Lullo ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:39 |
Poll: Permban voor James voor verneuken poll Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Sj0rSz | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:42 |
quote:Check. Ik woon al mijn hele leven naast het spoor en heb zelfs nog een paar keer in de keuken van de treindienstleiding in Tilburg mogen kijken ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:48 |
We zouden je binnenkort ook kunnen verwachten als treindienstleider? | |
Sj0rSz | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:51 |
Nee joh, ik was toen 12 ofzo ![]() En de post in Tilburg is allang weg. Dat is allemaal naar Eindhoven verhuisd. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:05 |
quote:Dacht je dat ik OOIT iets anders trof op Ut - Ed? Nou dan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:06 |
quote:Aan de andere kant, dan kunnen er wel meer van die klapkutjosti's af eigenlijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:08 |
quote:Mja, maar dan wordt het wel erg leeg hier. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:09 |
quote:En om precies diezelfde reden laten we al dat klote kut hoere stink virm ook gewoon rondrijden ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:11 |
quote:Andersom: dat is omdat het anders te vol wordt. ![]() Gelukkig kan ik heen en terug met ICM reizen! ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:12 |
quote:Wat is dit voor verneukeratieve poll? Lijkt net Noord-Korea waar stemmers een brief met de naam van hun kiesman moeten inleveren. ![]() @DrFlash: ga maar lekker uithuilen bij Michael van der Vlis. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:12 |
quote:Nou, ik heb mijn vleugje Interrail ook weer achter de rug voor vandaag ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:13 |
quote:Ik was even ervoor in Breda en heb gelukkig besloten via Dordrecht en Geldermalsen terug te reizen ipv Tilburg en Den Bosch ![]() De stoppert tussen Geldermalsen en Utrecht ging wat erg laat voor Culemborg in de ankers, zodat de voorste bak voor de helft buiten het perron stond ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:13 |
quote:Leuk, ik dacht ff dat je een laatste slagje met ICK had gedaan. ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:20 |
quote:Zit daar geen ICRm meer tussen dan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:21 |
quote:Vroeger zag je nog weleens wat rijden ja, maar ik heb t nog niet getroffen ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:25 |
quote:Sinds de Arnhemmer niet meer doorrijdt naar Den Haag is het allemaal VIRM. En aangezien Ah - Hdr dat ook is, ben je zuur op die route. | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:26 |
quote:Waarom werd de IC Gvc-Ah ingekort tot Ut? NS gaat dezelfde kant op als de SNCF waar de TGV zich concentreert op Parijs. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:32 |
Gvc - Ah? ![]() Het enige wat op Ah - Ut rijdt zijn dingen die uit Nm komen en naar Shl of Hdr gaan. En een ICEetje af en toe. | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:38 |
quote:Die verbinding bestond in het dienstregelingjaar 2008 wel degelijk. | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:39 |
De 2000 ja ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:41 |
quote:Hoop veranderd ja. Zonde. Hoewel het opnieuw aan elkaar knutselen van de 3600 en de 3700 wel een goeie zet was wmb ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:42 |
quote:Ah-Shl heb ik anders nog wel eens in een ICRm gereden. (ja, in 2009) | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:42 |
mja, omreizen via Utrecht is ondertussen sneller geworden dan de rechtstreekse trein tussen Zwolle en Roosendaal nemen ![]() Moest vandaag even in Breda zijn namelijk | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:44 |
quote:Dat was altijd al zo. Korter ook trouwens. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:57 |
Wat een pauerzooi is die SLT zeg ![]() Als dit de dus een indirecte ruil voor ICK is, daar wordt ik toch een beetje verdrietig van ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:01 |
quote:Hoezo dat? Ik bedoel, als je zonder pech op de bestemming aankomt is het toch eigenlijk al beter dan de RailHopper, die ze eerst wilden nemen. | |
SpeedyRich | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:02 |
MPG die foto van je Rotterdam CS ? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:03 |
quote:Vergeet niet dat dit al minimaal de derde poging is om Mat'64 op te volgen, en dat er nog altijd door het hele land overal mat'64 rijdt, terwijl de beoogde opvolgers al lang dood of minimaal stervende zijn. De SLT heeft wel een traditie te breken inmiddels. | |
Fixers | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:11 |
Bij Ik tref nooit meer koplopers op mijn regelmatige traject. Vroegâh mocht ik mij dagelijks verheugen op die oranje banken tussen Utrecht en Den Haag. Veruit het beste meubilair wat de NS heeft gehad. Ik tref nog wel zo af en toe de Benelux stuurstanden, die nog origineel en historisch correct met NS-International reclameposters rondrijden. Heb overigens nog vaak even staan kijken bij het koppelen van de doorloopkoppen in Utrecht. Prachtig staaltje techniek vind ik die dingen. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:15 |
Ik had in mijn Amersfoortse tijd vrijwel ALTIJD koplopers ![]() Alleen als m'n bus te laat was EN ik wilde bij de Aldi in Den Dolder bier gaan halen nam ik nog weleens het DDARretje ![]() In de Bossche tijd had ik veel virm, maar ook geregeld ICRm en ook nog weleens ICK. Heerlijk ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:16 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:18 |
![]() Per 20 april 2009, wanneer het eerstvolgende wijzigingsblad bij NSR ingaat, zal de enige omloop met DM90 uit de spitstreinserie 2900 verdwijnen. Tot die tijd rijdt in de middagspits eens per twee uur het setje DM90 tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. In het allerlaatste licht vertrekt hier uit Wolvega trein 2959 bestaande uit buffels 3428 en 3404 terug richting Leeuwarden. Zo kwam ik vandaag toch nog thuis met een plaatje, na een lange dag werken in een saai kantoor op het nog veel saaiere industrieterrein van Joure. | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:18 |
quote:Derde? SLT, SM'90 en ... ? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:18 |
quote:Nadenken. Net of die aspergeneuker ooit buiten Venlo komt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:18 |
quote:Protos ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:20 |
quote:Nooit geweten dat NS dat ding ook overwoog ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:21 |
quote:Zijn van Connexxion. | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:22 |
Prutstos ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:23 |
quote: ![]() Ede-Wageningen, Plan V 893 loopt binnen aan kop van de stoptrein uit Arnhem, 1 van de kortste geregelde diensten in Nederland ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:23 |
quote:Ja, maar Fles heeft het over opvolging van mat '64. Dus dan denk ik aan NSR. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:24 |
quote:Dat heb ik ook nooit beweerd ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:24 |
quote:Kijk, daar gaat het mis ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:25 |
quote:Jajaja, ik ga wel weer terug naar mn aspergeveld ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:26 |
quote:Ja zeg, sla de E-GTW dan maar even over he ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:30 |
quote:is die ook al stervende dan? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:33 |
quote:Wel halal asperges mag ik hopen voor je?? Anders ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:33 |
quote:En de tig jaren daar voor. Is ingekort i.v.m. komende werkzaamheden aan station Utrecht: geen perroncapaciteit voor doorgaande treinen o.i.d. Achtergrond in Locov correspondentie te vinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:35 |
quote:Ik heb in 1992-1996 geregeld gebruik gemaakt van de directe IC van Arnhem Velperpoort naar Utrecht Centraal (en door naar Den Haag Centraal). Was meestal Mat'54 ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:35 |
quote:DrFlash, niet zo politiek correct. ![]() | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:36 |
quote:Tuurlijk. | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:37 |
quote:Ahh, matjes! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:39 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:41 |
quote:Komt vanzelf wel ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:41 |
quote:Voorlopig niet. Ik moet er eerst nog mee reizen. | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:42 |
quote:De 3000 was anders ook mijn favoriet. | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:43 |
quote:Ben je wel wat laat mee ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:44 |
quote:Ik moet nog tijd vinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:51 |
quote:Ik wou net zeggen: 'k zou opschieten als ik hem was ![]() | |
TommyGun | dinsdag 17 maart 2009 @ 21:28 |
Koploper ![]() | |
Boschkabouter | dinsdag 17 maart 2009 @ 22:30 |
quote:Als er genoeg koplopers ingezet worden winnen de koplopers het. Maar als ik in Utrecht sta en ik zie twee drietjes ICM aankomen richting het noorden, terwijl het perron vol staat weer niet | |
NikkelCobalt | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:43 |
James1988 met zijn smerige poll. Zoals Ofyles2 al opmerkte:![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:54 |
Wahaha ![]() | |
Littlecreep | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:57 |
Het heeft de graffiti artiesten van Amsterdam ook slechts een week gekost om de nieuwe SLT tussen Centraal en Muiderpoort onder te kladden. Het ding ziet er toch niet uit, ding is een veredelde tram/lightrail, maar toch. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:59 |
quote:Ja, lach maar! Maar ondertussen is de V-IRM stiekem mooi wel een echt Noord-Koreaans ontwerp! Kijk zelf maar: ![]() Echte Noord-Koreaanse postzegels. Geen grapje. [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 00:00:21 ] | |
Fixers | woensdag 18 maart 2009 @ 00:00 |
quote: ![]() Hoeveel keer de doodstraf zou je daarvoor krijgen, of hoef je slechts je leven lang naar een Goelag? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 maart 2009 @ 00:34 |
quote:Oh, my words! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 00:35 |
quote:Ze hebben geen smaak. Er staat geen railhummer op het plaatje ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 maart 2009 @ 00:37 |
quote:Ik weet niet of het fotosoep is, maar de Noord-Koreanen moeten altijd bijlenen van andere landen. | |
SuperrrTuxxx | woensdag 18 maart 2009 @ 00:38 |
quote:Aah toen het station nog mooi was. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2009 @ 01:11 |
quote:Nee, het is geen fotosoep. Het komt uit een reisverslag van Wenen - Pjongjang per trein. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 01:11:28 ] | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 08:56 |
quote:Hee dat is dan weer wel tof ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 09:11 |
quote:"At present DPRK is producing many efficient electric and diesel locomotives which meet the country's nature and terrain as well as the requirements of economic development." Tuurlijk! ![]() Maar wel lollig! | |
Fixers | woensdag 18 maart 2009 @ 09:18 |
quote:Zeg, doe eens niet zo neerbuigend naar De Grote Leider! Ik vraag me af, proberen ze (de partijbonzen) met die plaatjes op postzegels het volk wijs te maken dat er in noord korea wordt gewerkt aan blauwgele dubbeldeks treinen die aldaar de spoorvloot gaan versterken. Of willen ze zich vergelijken met welvarende westerse naties die óók moderne treinen hebben? | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 09:54 |
VIRM in Noord-Korea, lijkt me wel geinig. | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 09:55 |
quote:Plateauzolen FTW! quote:Ze willen laten zien dat ze hun fantastische producten exporteren naar o.a. Duitsland, Italië en Nederland. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 10:04 |
quote:Mij ook ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 10:07 |
quote:Wij blij, DPRK blij, en als "gift" nog aftrekbaar van de belasting ook. 2009 wordt een mooi jaar. | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 10:07 |
quote:Ja en wat wil jij dan ervoor terug... Noem eens materieel wat voldoende mensen kan vervoeren en ook nog eens comfortabel zit. | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 10:21 |
quote:Hogere capaciteit èn comfortabeler dan VIRM: | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 10:23 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 10:42 |
quote:Bij het door mij voorgestelde vervoermiddel heb je als reiziger tenminste nog enige invloed op de klimaatregeling. ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 10:45 |
quote:Maar ik mis mijn leeslampje, goederenlift en natuurlijk niet te vergeten de bagagerekken ![]() | |
Guard | woensdag 18 maart 2009 @ 10:50 |
quote:goederenlift is vrij overbodig in gelijkvloerse vervoermiddelen ![]() | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 10:52 |
Maar dan heb je nog steeds geen leeslampje, stopcontact, verstelbare stoelen, en vis-a-vis-opstelling. | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 11:04 |
quote:Ik mis bovenal mijn zitplaats, mijn uitzicht en de afwezigheid van tocht. Om nog maar te zwijgen van de frequentiesturing van de motoren, welke als muziek in de oren klinkt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 11:12 |
quote:Leeslampjes zitten niet in Virm, en die goederenlift heb jij niks mee te doen ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 11:15 |
quote:1e klas, nieuwste generatie, zeer zeker wel. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 11:19 |
Maar zonder gekheid: Hoe zouden de spoorwegen in het algemeen eruit zien als alles geoptimaliseerd was voor spoorhobbyisten? ![]() Altijd glimmend gewassen treinstellen, duidelijk leesbare materieelnummers, dagtrajectkaarten, goeie spotplekken overal, betaalbare catering, goederen op een totaal losstaand netwerk apart van reizigers, wat denken jullie? ![]() Behalve dat dat allemaal niet erg realistisch is natuurlijk he, maar dat geeft even niet ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 11:22 |
Als alles afgestemd was op spoorhobbyisten reden we nog met Mat '46, groene Hondekoppen en groen T/V. En een incidentele stoomtrein voor de bejaarde hobbyist die zich dat nog kan herinneren. | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 11:22 |
quote: ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 11:25 |
quote:Een aparte goederenwagon zou wel handig zijn ![]() ![]() | |
Guard | woensdag 18 maart 2009 @ 11:42 |
quote:Dan zou je wel je koffer eens fatsoenlijk kwijtkunnen als je onderweg naar Schiphol bent.... | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 12:02 |
quote:Alleen het in- en uitstappen zou dan dubbel zo lang duren ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 12:03 |
quote:Mja. Je snapt het niet. Gisteren in de avond ook weer zo'n halve volksverhuizing ![]() Een meneer "met licht getinte huidskleur" die meende om in de trein van 17:02 uur van Eindhoven richting Venlo te kunnen gaan met maar liefst 8! grote reiskoffers ![]() | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 12:05 |
Het lukt wel in een ICK-BD denk ik zo, VIRM wordt wat lastig idd... | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 12:10 |
quote:Hij hoopte waarschijnlijk op een ICK(-BD), maar er kwam een VIRM voorrijden. | |
Socios | woensdag 18 maart 2009 @ 12:14 |
quote:- Plan U en DM´90 op de diesellijnen - Geen OV-chipkaart - Geen digitale koersrollen - Oude stationsborden - Geen afgebroken stationsgebouwen - Meer internationale treinen - Minder eenheidsworst, meer getrokken materieel - Geen opgedoekte spoorlijnen - Originele lichtbakken - Geen regionale vervoerders - Meer restauratiewagens - Doorloopkoppen - Etc. etc. | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 12:16 |
quote:Volgens mij stonden die koffers rond 17.30 nog op perron 1/2 bij de trap... ik schok al van die grote berg en probeerde mij dat voor te stellen dat het een trein in ging. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 12:19 |
quote:nou inderdaad. Het moeten dramatische tijden zijn voor de verhuisbranche ![]() ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 12:30 |
quote: ![]() Het zou me niks verbazen ![]() | |
De_Hertog | woensdag 18 maart 2009 @ 12:40 |
Koploper ![]() VIRM ![]() Belgische AM96 ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 12:42 |
quote:Goed voorbeeld van een spuuglelijke vormgeving en tegelijkertijd commercieel succes. | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 12:43 |
AM96... die vind ik qua uiterlijk iig passen bij de V250 ![]() | |
Guard | woensdag 18 maart 2009 @ 12:49 |
quote:aha vandaar je voorstel voor een "bagageruim"... Kunnen we dan in die bak ook een fietsenstalling inrichten voor de vouwfietsen? | |
De_Hertog | woensdag 18 maart 2009 @ 12:50 |
quote:Ik heb het niet zo zeer over de vormgeving, maar iedere trein die zo comfortabel kan zijn op het hoogstaande Belgische spoornetwerk krijgt mijn stem. | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 12:54 |
quote:*PLING "Dames en Heren met fietsen: U wordt verzocht als eerste uit te stappen, zodat u de doorstroming niet belemmert." | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 13:17 |
quote: | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 13:25 |
quote: | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 13:25 |
*PLING "Vlot in- en uitstappen bevordert de doorstroming en vermindert de kans op vertragingen." | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 13:26 |
Ik heb de teksten niet verzonnen. Ze worden in de treinen van Arriva echt omgeroepen ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 13:28 |
quote:En daar hoort dus niet het uitvouwen van je vouwfiets op de treeplank bij, Koei ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 13:55 |
quote:Al zullen veel mensen dit als een smoes zien om te denken dat instappen VOORDAT de uitstappers klaar zijn, beter is ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 18 maart 2009 @ 14:01 |
quote:Slimme mensen bij Arriva ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 14:04 |
quote:Je vergeet het algehele verbod op vouwfietsen. | |
bork | woensdag 18 maart 2009 @ 14:09 |
quote:Klopt en er is over nagedacht, het strijklicht werkt erg mooi en goed in de praktijk | |
Guard | woensdag 18 maart 2009 @ 14:09 |
quote:En een verbod op alles aan baggage wat niet in of op een bagagerek kan liggen | |
bork | woensdag 18 maart 2009 @ 14:11 |
quote:Slaaptreinen, een heleboel! | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 14:15 |
*PLING "Laat uitstappers voorgaan!" Daar kan ik mij aan ergeren als instappers willen instappen terwijl de uitstappers nog bezig zijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 14:18 |
quote:Er is ook nog eentje die net na vertrek omgeroepen wordt. Namelijk dat je geen jassen en tassen op de stoelen mag plaatsen als je hiermee een zitplaats bezet houdt, zodat er iemand moet staan. En dat wordt ook rustig in een bomvolle trein, waar alle zitplaatsen al bezet zijn, omgeroepen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 14:19 |
quote:Dat hebben ze in Groningen een keer gedaan met een rode loper waar je over uit moest stappen en de instappers achter hekjes laten wachten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 14:19 |
Oh en een nekschot voor mensen die onder of bovenaan een roltrap stil gaan staan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 14:19 |
Allemaal onder het mom van de passagiers fatsoensnormen bijbrengen | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 14:20 |
quote:Dat zijn meestal degenen met die sleepkoffers | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 14:22 |
quote:Ik stamp ze gewoon op hun poten ![]() | |
bork | woensdag 18 maart 2009 @ 14:22 |
Wat doe we met mensen die voor dat de trein er is, min-of-meer gefixeerd staan op hun plaats, dan plotseling in 1x en masse mee gaan lopen in de rijrichting van de trein wanneer deze aankomt?? | |
Guard | woensdag 18 maart 2009 @ 14:24 |
quote:Tackelen, bij voorkeur van achter.... | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 14:25 |
quote:Passagiers gewoon afschaffen. Het spoor is voor spoorhobbyisten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 14:27 |
quote:blocken | |
Socios | woensdag 18 maart 2009 @ 16:24 |
Pure metagame, rara, waar is deze foto genomen met stootblokken vlakna de overweg?![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 16:30 |
Kerkrade Centrum? | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 16:35 |
Dan nu de vraag: vanwaar die stootblokken? | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 16:37 |
quote:Voor zover ik kan zien is het niet Kerkrade Centrum ![]() Die heeft wel 2 sporen, maar alleen een eilandperron. Ook staan daar geen twee stootblokken aangezien de ZLSM dan niet meer aan het perron kan komen. | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 16:38 |
Omdat het lijngedeelte Kerkrade - Simpelveld gesloten is? | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 16:39 |
Ik denk dat het Harlingen is, en de stootblokken staan aan de kant van Harlingen Haven dat sinds 9 maart gesloten is. | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 16:39 |
quote:Ik heb alleen maar naar de filenaam gekeken ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 18 maart 2009 @ 16:42 |
quote:Daar zat ik ook al aan te denken... en schuinkijkend naar Google Maps kan dat best wel eens kloppen: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=53.170109,5.424612&spn=0.0022,0.004828&t=h&z=18 | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 16:47 |
quote:Was ook mijn eerste gok idd ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 16:56 |
Het is duidelijk station Harlingen. Ken de omgeving daar wel en deze foto klopt precies daarmee. | |
Socios | woensdag 18 maart 2009 @ 17:28 |
Kon ook niet missen, nee, hehehe. ![]() Wat enigszins frappant is, is dat alle treinen nu op spoor 1 aankomen en vertrekken. Spoor 2 wordt nu niet gebruikt, is al helemaal verroest. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2009 @ 18:31 |
![]() Zag deze combo op Hengelo CS staan vanmiddag, dit is de 1606. Waar de stickers van Raillion vanaf zijn gehaald. Waarom eigenlijk? nb: de acts lok trok hem vanuit de richting Almelo [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 18:38:42 ] | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 18:42 |
Is de 1606 niet één van de 1600-locs die overgenomen zijn door ACTS? | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2009 @ 18:43 |
quote:Ik had al zo'n vermoeden, maar zeker wist ik t niet... | |
Socios | woensdag 18 maart 2009 @ 18:49 |
Loc is van mei 1981. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2009 @ 18:55 |
Aah ik heb het al gevonden: ACTS heeft een aantal locs van het type 1600 van Railion overgenomen. De eerste locomotief die gehuurd is door ACTS, is de 1601. Deze loc is per 21 april 2008 ingezet. Nadat deze loc weer was teruggegaan naar Raillion (het betrof een proefbedrijf) heeft ACTS de 1609 en de 1619 (per 14 augustus) en de 1606 (16 augustus) in gebruik genomen [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 18:56:04 ] | |
Fixers | woensdag 18 maart 2009 @ 19:03 |
quote:Zo'n gek plan is dat niet. Vroegâh heb ik vaak genoeg de dubbeldeks fietsrijtuigen gezien tussen Utrecht en A'dam. De belgen hebben in de serie M6 dubbeldekkers ook een uitvoering waar de onderverdieping alleen maar klapstoelen langs de zijwand heeft. Ideaal voor bagage, zulks zouden ze rondom schiphol en op internationaal ook goed inzetten. Serieus de complete volksverhuizingen die ik ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 maart 2009 @ 19:06 |
quote:Ik heb er serieus mee lopen experimenteren op Microsoft Excel. | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 19:13 |
![]() ik kreeg een vriendelijk doch dringend verzoek in m'n fobo om me hier weer eens te melden ![]() dus, haii! ik moest vandaag zelfs nog aan dit topic denken, want ik zag zo'n nieuwe sprinter-achtige trein (vergeef me mijn onkunde) rijden in Utrecht Centraal. en zondag ga ik een ritje met de Thalys maken, naar Parijs ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 maart 2009 @ 19:16 |
De SLT zeker, inmiddels ook 'gewaardeerd' door de harde kern. ![]() En zo dringend was mijn verzoek niet, ik miste je alleen. Ondertussen rijdt er een Thalys 'new look', misschien brengt hij je zondag. | |
TeringHenkie | woensdag 18 maart 2009 @ 19:17 |
quote:Nee, hij is toen voor het laatst gewassen. | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 19:20 |
quote:ja, die was het ![]() ik ga de new-look Thalys ook eens opzoeken. en dat reisverslag van Wenen naar Pyongyang... ik zit nu al te kwijlen achter mn Mac... Ik wil óók naar Noord-Korea... maar goed, dat zit er niet in, ik kom daar nooit zomaar binnen jammergenoeg ![]() wel leuk overigens is dat op dat setje postzegels, wat meteen mn grafisch-ontwerpers-aandacht trok, een Nederlandse VIRM te zien is ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 19:21 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 maart 2009 @ 19:21 |
quote:Je wilt een tweede Pyongyang? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 19:25 |
quote:Nee, daar rijdt Virm hoor ik net ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 19:27 |
quote:Tss, wel blijven opletten! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 19:28 |
quote:opleTTTen bedoel je zeker ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 19:34 |
quote:Ofy2 ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 19:38 |
quote:Oh ja, daarom had ik de andere van de twee moeten kiezen. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 maart 2009 @ 19:45 |
quote:Ja, meester. ![]() | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 20:03 |
quote: ![]() wat eigenlijk wel jammer is, is dat, omdat ik verhuisd ben, ik nu m'n maandnetabonnement niet meer krijg... ik krijg nu een maandtrajectabonnement van mn werkgever. ook leuk natuurlijk, maar het is toch anders ![]() | |
JDude | woensdag 18 maart 2009 @ 20:04 |
quote:Of óp de (linkerhelft van de) roltrap stil blijven staan. | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 20:07 |
quote:Ja, díé vooral ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 20:10 |
In Rotterdam zijn de roltrappen te smal (of de bevolking te breed) en wonen te veel idioot slome mensen. Oh, in Gouda zijn geen roltrappen. ![]() | |
Ireyon | woensdag 18 maart 2009 @ 20:11 |
quote:Dat doe ik ook sinds ik me op zo'n vakkundige manier gepositioneerd had dat ik bij een ICK-stammetje bij de laatste deur uit zou komen.. en er een VIRM-4 aan kwam rijden ![]() | |
JDude | woensdag 18 maart 2009 @ 20:12 |
In Breda ligt een enorme bak beton te wachten op nieuwe roltrappen. | |
Wadloper | woensdag 18 maart 2009 @ 20:15 |
quote:*PLING 'Dames en Heren met fietsen, u wordt verzocht om als eerste uit te stappen, zodat uw fiets de doorgang niet blokkeert' | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 20:23 |
in Utrecht kapte een roltrap er vanmiddag gewoon ff mee ![]() | |
Socios | woensdag 18 maart 2009 @ 20:27 |
quote:Spuit 11. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 20:32 |
quote:En jij bleef er natuurlijk gewoon op staan en om hulp roepen? ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 20:35 |
quote: ![]() Ik zie het hem zo doen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 20:37 |
quote:Kut die halalgrap wilde ik zelf maken ![]() | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 20:50 |
quote:Details? Ik reis iedere dag vanaf Bd maar ik let eigenlijk nooit op dat kutstation. | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 20:57 |
ik vind eigenlijk dat alleen de reizigers die in Arnhem opstappen mogen klagen over de afwezigheid van roltrappen ![]() de enige die er was, is al weken stuk. en daar maakte ik ook nog geen eens niet gebruik van, want ik moet elke dag mn fiets drie verdiepingen opsjouwen naar de stalling, met de trap | |
JDude | woensdag 18 maart 2009 @ 20:59 |
quote: ![]() De toekomstige stationstunnel is al bijna helemaal uitgegraven. Vanuit de trein zie je dat inderdaad amper of niet, vanwege de hoge houten wanden er omheen. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:00 |
quote:Dat gaat nog wel een paar jaar duren ook trouwens ![]() | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 21:05 |
quote:De werkzaamheden heb ik tussendoor wel een beetje kunnen volgen, vanaf de Speelhuislaan en door te springen om over de wanden heen te kunnen kijken. Ook de verstevigingen tussen de sporen heb ik gezien... ben wel benieuwd hoe 't station gaat worden, hopelijk krijgt 't echt een volledige vernieuwing want wat er nu staat is waardeloos. De renders die op verschillende plekken aangeplakt zijn, vind ik echter niet mooi... | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 21:06 |
quote:De planning is dat het in 2012 af is, of zo. Dus: idd. ![]() | |
JDude | woensdag 18 maart 2009 @ 21:06 |
quote:Mooier dan nu zal het vast wel worden ![]() | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 21:07 |
quote:True Dit bedoelde ik btw Mweh | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:08 |
quote:De planning. Juist. Hebben ze al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld? ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 21:09 |
quote:Het stationsgebouw? Niet dat ik weet. Maar ook de sporen moeten nog worden vernieuwd voor zover ik weet, het is meer dan alleen een nieuw gebouw. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:11 |
quote:Geruststellende gedachte, wel ![]() | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 21:11 |
quote:Dus: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:18 |
Dat gebouwtje uitgang Sonsbeeckzijde gaat er ook aan geloof ik he? ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 21:19 |
quote:Dat is een monument toch? | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 21:24 |
quote:Nee, dus het wordt al maar later ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:25 |
quote: quote:bron | |
Ireyon | woensdag 18 maart 2009 @ 21:28 |
quote:Het kan me niet snel genoeg gaan daarzo.. Die kutmuziek van de bouwvakkers, daar wordt je nou niet bepaald vrolijk van 's ochtends rond een uur of 7 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 21:29 |
Je weet wel. De muziek die ze op de piratenzenders draaien ![]() | |
James1988 | woensdag 18 maart 2009 @ 21:30 |
* James1988 heeft een nieuwe UI. Met dank aan NikkelCobalt ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 21:32 |
quote:Ohw. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:36 |
quote:Zeker zonde ja. Ligt toch wel wat geschiedenis ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 21:39 |
quote:Hadden ze geen stretcher in dat gebouwtje? | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 21:40 |
Toen waaide het toch een klein beetje? | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:41 |
quote:Nee, maar mn ouders wonen bij Klp. Was een bijzondere avond. Er werd geïnventariseerd wie afgevoerd kon worden en wie opgevangen moest worden. Er werden ook treinstellen opgesteld om in te schuilen gewoon, zo veel mogelijk onder de overkapping. Dat werd ook omgeroepen. Staat ergens nog een filmpje van online. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:50 |
Arnhem Sonsbeeckzijde, 18 januari 2007 ![]() ![]() | |
Guppy | woensdag 18 maart 2009 @ 21:55 |
quote:ik was ook in Arnhem toen!! op het station ook nog. was inderdaad een bijzondere avond ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:00 |
quote:Ja, ik weet het nog... Ik was net op tijd uit Geldermalsen in Utrecht (na mijn trein viel er een boom op de bovenleiding), en met een van de laatste treinen kwam ik nog in Rotterdam. Waar de metro's gewoon reden. Mijn enige, en grote, fout was nog even een collega met de auto naar Maassluis te brengen. Ik was in no-time daar, over de terugweg deed ik geloof ik een uur of vier à vijf. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 22:10 |
Bekijk deze YouTube-video .![]() | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 22:11 |
nu wel | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 22:12 |
Ctrl+F5 | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:15 |
quote: | |
Lemjur | woensdag 18 maart 2009 @ 22:15 |
Vandaag: 2x acts 1600 (dubbeltractie?) met wel vijf hele kalkwagons op Sloterdijk ![]() En een smerige 1800 met het opschrift 'Ook verkrijgbaar in de kleur geel.' | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:17 |
quote:Dat mag niet geloof ik. Dus zal wel opzending zijn geweest. ![]() quote:Het wassen schiet er weer bij in de laatste tijd. ![]() | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 22:19 |
Een 1600 mag niet in dubbeltractie:quote:Aldus Nico Spilt: http://www.nicospilt.com/dubbeltractie.htm | |
Lemjur | woensdag 18 maart 2009 @ 22:19 |
Is het btw al bekend wanneer de eerste ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 18 maart 2009 @ 22:20 |
quote:midden of eind volgende week is het laatste bericht | |
Lemjur | woensdag 18 maart 2009 @ 22:20 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 22:21 |
quote:Opstaande panto's tellen wil ook weleens helpen ![]() | |
Lemjur | woensdag 18 maart 2009 @ 22:21 |
quote:Sloopmeet op de Watergraafsmeer ![]() ![]() | |
Lemjur | woensdag 18 maart 2009 @ 22:22 |
quote:Zeker als zo'n ding met een flinke vaart door het station schiet, heb niet zo'n snel reactievermogen Fles ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:23 |
quote:Dat stukje benadert de werkelijkheid best aardig. ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 22:37 |
quote: quote: | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 22:38 |
quote: ![]() | |
MPG | woensdag 18 maart 2009 @ 22:40 |
quote:Check. Toen bewogen de ruiten van het gebouw waar ik in eindhoven zat zo'n 10 cm op en neer in de kozijnen ![]() Desondanks naar het station gelopen, en godzijdank de laatste trein naar Venlo kunnen nemen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 22:42 |
quote:En er was een dikke kop in beeld | |
von_Preussen | woensdag 18 maart 2009 @ 22:43 |
@Fles, even een vraag, in je fillmpje staat dat voor het eerst in 20 jaar het treinverkeer in NL werd stilgelegd. Wat was er dan 20 jaar geleden voor gebeurtenis (ik was toen erg klein), dat het treinverkeer werd stilgelegd? En hoe was dat tijdens de kernramp in Tsjernobyl, werden toen de treinen extra vaak gewassen? | |
JeePee83 | woensdag 18 maart 2009 @ 22:46 |
Pfff die dag ja.. Ik werkte toen in Budapest en daar werd dezelfde storm een dag later verwacht. "Of ik even mee wilde helpen met het instellen van het noodnetwerk voor de bussen en trams". Dat werd dus 2 nachten doorhalen: oplegwissels regelen, bovenleiding van de tram en trolley verwijderen. Was nodig though, nu kon er een dag na de storm de normale dienstregeling vrijwel volledig gereden worden. Anders had dat wel langer geduurd vrees ik zo ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 22:48 |
quote:De laatstvorige keer was op 25 januari 1990, ook door een zware storm. Ik heb toen o.a. een kwartier lang onder mijn fiets in de waterkant van een sloot gelegen omdat dat de enige beschutting was die ik kon vinden. Later hoorde ik dat het treinverkeer toen stilgelegd was. quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 22:49 |
quote:En er was een domme fries die er wat over moest zeggen | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:51 |
quote:Ik kan me alleen nog herinneren dat ze een gigantisch hoeveelheid spinazie hebben doorgedraaid. En dat ik buiten liep en dacht: "dus nu is er straling?". | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 22:51 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 18 maart 2009 @ 22:52 |
quote:met zo weinig beeld zo veel zeggen, deze video vat voor mij de hele dag samen... ![]() Thuisgekomen door een stapvoets rijdende randstadrail ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:52 |
quote:Ik vond dat niet om te lachen, ja! ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 22:54 |
quote:Het ging niet om jouw post hoor ![]() | |
Duvel | woensdag 18 maart 2009 @ 22:54 |
quote:Whehe, leer PI's lezen. Whehehehehe! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 22:56 |
Die werken hier niet als er voetbal op tv is ![]() | |
Lemjur | woensdag 18 maart 2009 @ 22:57 |
Het stelt me overigens wel gerust dat ik over een jaar of wat wel relaxed in Albanië kan treinen, als de eerste lichting Koplopers hier worden afgeschreven ![]() edit: en de Railhummert binnen een paar jaar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 23:00 |
quote:Waarom doe je zoiets vraag ik me dan af? | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 23:03 |
quote:Dat vraag ik mezelf ook wel eens af | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 23:08 |
quote:Ja, logisch. En wat komen daar dan voor antwoorden op? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2009 @ 23:12 |
quote:Kon je niet met de bus? Ik weet nog wel dat dat weeralarm me niks interesseerde. Een beetje wind? Wat kon daar nou misgaan, zolang je het zolderraam maar dicht doet? Inderdaad, niet zo veel. Want we hadden niet de hele middag college, dus toen 's middags een ontwortelde boom op de trambaan viel en de bovenleiding vernielde, zat ik al veilig thuis voor de buis. Gezellig kijken naar al die gestrande mensen op de stations overal. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 23:13:17 ] | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 23:27 |
quote:Geen ![]() | |
Charango | donderdag 19 maart 2009 @ 00:23 |
Fototijd!![]() Klassiek interieur van ICM, een uitstervende soort. Trein naar Rotterdam CS van 19:49,foto genomen te Almelo. Zo goed als lege bak (enige aanwezige ligt halverwege rechts te slapen, alleen kruin is zichtbaar.) PM voor Hi-Res | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 maart 2009 @ 00:28 |
Voor de bordjesjagers: Google streetview is op dit moment aan het uitrollen in NL, zo kan je ieder stationsgebouw tsjekken | |
Ofyles2 | donderdag 19 maart 2009 @ 00:43 |
quote:Kan ik alleen maar toejuichen. | |
Charango | donderdag 19 maart 2009 @ 00:59 |
@ D_D Bedoel je zoiets: ![]() of nog zoiets: ![]() ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Charango op 19-03-2009 01:06:04 ] | |
RealZeus | donderdag 19 maart 2009 @ 01:32 |
quote: ![]() Die banken ![]() De achterhaalde edoch warme kleuren en het niet felle licht. ![]() Beenruimte ![]() Echt, wat ben ik blij dat er tussen Groningen en de Randstad voornamelijk Koplopers rijden. ![]() 5 april mag ik weer en dan heb ik nog twee Kruidvatkaartjes die ik ga benutten. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 maart 2009 @ 08:20 |
quote:Onder andere, maar Fles is nu bezig met de voorkant van bepaalde station, en om op ieder station te kijken of er een voorkantbordje is, te concluderen dat het niet zo is, om vervolgens steeds een half uur op te lopen schiet ook niet op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 maart 2009 @ 08:57 |
We hadden Stationsweb.nl al natuurlijk ![]() | |
thatsme | donderdag 19 maart 2009 @ 09:02 |
quote:Gelukkig zijn nog steeds de meeste 2e klas bakken volgens deze layout. Fatsoenlijke stoelen en riante beenruimte. | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 maart 2009 @ 09:15 |
quote:Ja maargoed, daar staat ook niet alles op ![]() | |
Guard | donderdag 19 maart 2009 @ 09:20 |
quote:Mooi ik weet nog goed toen ik voor het eerst mocht plaatsnemen in een dergelijk interieur, de glazen afscheiding tussen roken en niet roken vond ik fantastisch! | |
dennistd | donderdag 19 maart 2009 @ 10:16 |
Zei daar iemand GTW? ![]() Veeeel GTW's ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 19 maart 2009 @ 10:27 |
quote:En dan zoom je uit en krijg je de overview kaart, zie je opeens op die plek allemaal wadjes staan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 maart 2009 @ 10:28 |
Vanmiddag maar eens even wat foto's van GTW'tjes plaatsen. Heb er nog een paar op de plank liggen namelijk ![]() | |
TommyGun | donderdag 19 maart 2009 @ 10:46 |
quote:Ik ben er ook verliefd op ![]() | |
von_Preussen | donderdag 19 maart 2009 @ 11:20 |
quote:Sssssst, eigenlijk zijn de GTW's ook maar gepimpte Wadjes, dat kan je ook alleen van de bovenkant zien. ![]() | |
von_Preussen | donderdag 19 maart 2009 @ 11:25 |
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&t=h&layer=c&cbll=48.819692,2.386059&panoid=wHtJRn0oGrgwpE3ZPuqLZg&cbp=12,41.505681818181806,,0,4.062500000000001&ll=48.819692,2.386059&spn=0,336.796875&z=6 | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 maart 2009 @ 13:39 |
![]() ![]() | |
bork | donderdag 19 maart 2009 @ 14:27 |
quote: ![]() ![]() Meesterlijk, hier moeten we het met duplo doen ![]() | |
dennistd | donderdag 19 maart 2009 @ 14:59 |
Vandaag trouwens ook mijn studenten-OV-chipkaart binnengekregen (postcode 7582). Die zou uiterlijk 19 juni komen, valt nog mee dus... | |
Sj0rSz | donderdag 19 maart 2009 @ 15:03 |
quote:Cool | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2009 @ 15:05 |
quote:Jup hier ook ![]() | |
James1988 | donderdag 19 maart 2009 @ 15:33 |
Joepie, OV-chipkaart ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 19 maart 2009 @ 15:48 |
Een kapot stukje s`hertogenbosch![]() Sorry Fles | |
Guppy | donderdag 19 maart 2009 @ 15:49 |
quote:ik heb ongeveer drie jaar geleden, toen ik in het tweede jaar van de kunstacademie zat, ook twee pasfoto's ingeleverd bij het ophalen van mn OV. inmiddels ben ik al geen student meer. zal m dus wel niet meer krijgen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 maart 2009 @ 16:03 |
quote: ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 maart 2009 @ 16:13 |
quote:Huilen om een stukje stationsbord. ![]() Je kunt beter janken als je je aansluiting op 5 seconden exact mist. | |
Dr_Flash | donderdag 19 maart 2009 @ 16:42 |
quote:Welnee man ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 maart 2009 @ 17:13 |
quote:Mijn terugkerende thema is toevalligerwijs tijd, als iets niet gepland gaat zoals ik het wil word ik gevaarlijk chago. | |
James1988 | donderdag 19 maart 2009 @ 18:14 |
Zou het kunnen dat er wat Mat '46 bij NedTrain in Tilburg staat? Edit: volgens Somda staat de 273 sinds 15/03 te Tbwpr, Tilburg hoofdwerkplaats. Klopt dus ![]() | |
Guard | donderdag 19 maart 2009 @ 18:22 |
quote:goed zichtbaar vanaf het perron? | |
James1988 | donderdag 19 maart 2009 @ 18:24 |
Ik denk 't niet. Ik zag 'm toen ik uit de richting 's-Hertogenbosch het station kwam binnenrijden. Er staan nog wat locs van EuCargoRail ofzo voor, dus je ziet alleen de kop ervan. | |
Peterselieman | donderdag 19 maart 2009 @ 18:26 |
quote:Klopt, ding staat naast de werkplaats en is niet zichtbaar vanaf het perron. | |
James1988 | donderdag 19 maart 2009 @ 18:28 |
Wat doet dat ding daar dan? Issie stuk? ![]() | |
JDude | donderdag 19 maart 2009 @ 18:29 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 maart 2009 @ 18:36 |
quote:Ja. Beschadigd geraakt bij een botsing bij het spoorwegmuseum eind december. | |
Ofyles2 | donderdag 19 maart 2009 @ 18:59 |
quote:Ik bedoel het geweld daartoe. Iedereen die links staat, duw ik gewoon uit de weg. | |
ghizzer | donderdag 19 maart 2009 @ 19:00 |
quote:echt zonde! koploper is qua reiscomfort één van mijn favorieten, zo niet dé favoriete. ook sentiment uit mijn Deventertijd speelt mee, maar deze trein is ook erg fijn. Gelukkig niet zo'n kil en koud interieur als de VIRM, maar mooie warme kleuren. | |
Doc__Zenith | donderdag 19 maart 2009 @ 19:26 |
En dan denk je dat VIRM beroerd is, maken ze het met de nieuwe serie nog erger. Die leeslampjes zijn ook waardeloos trouwens, heb er al tig keer m'n kop tegen gestoten... |