En jij bleef er natuurlijk gewoon op staan en om hulp roepen?quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
in Utrecht kapte een roltrap er vanmiddag gewoon ff mee
quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En jij bleef er natuurlijk gewoon op staan en om hulp roepen?
Kut die halalgrap wilde ik zelf makenquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:35 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik zie het hem zo doen: "Help het is een complot! Eerst die halalbroodjes en nu dit weer! We gaan terug naar 1400!"
Details? Ik reis iedere dag vanaf Bd maar ik let eigenlijk nooit op dat kutstation.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:12 schreef JDude het volgende:
In Breda ligt een enorme bak beton te wachten op nieuwe roltrappen.
quote:
Dat gaat nog wel een paar jaar duren ook trouwensquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:57 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind eigenlijk dat alleen de reizigers die in Arnhem opstappen mogen klagen over de afwezigheid van roltrappen![]()
de enige die er was, is al weken stuk. en daar maakte ik ook nog geen eens niet gebruik van, want ik moet elke dag mn fiets drie verdiepingen opsjouwen naar de stalling, met de trap
De werkzaamheden heb ik tussendoor wel een beetje kunnen volgen, vanaf de Speelhuislaan en door te springen om over de wanden heen te kunnen kijken. Ook de verstevigingen tussen de sporen heb ik gezien... ben wel benieuwd hoe 't station gaat worden, hopelijk krijgt 't echt een volledige vernieuwing want wat er nu staat is waardeloos.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:59 schreef JDude het volgende:
[..]
![]()
De toekomstige stationstunnel is al bijna helemaal uitgegraven. Vanuit de trein zie je dat inderdaad amper of niet, vanwege de hoge houten wanden er omheen.
De planning is dat het in 2012 af is, of zo. Dus: idd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel een paar jaar duren ook trouwens
Mooier dan nu zal het vast wel wordenquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
De renders die op verschillende plekken aangeplakt zijn, vind ik echter niet mooi...
Truequote:Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Mooier dan nu zal het vast wel worden.
De planning. Juist.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
De planning is dat het in 2012 af is, of zo. Dus: idd.
Het stationsgebouw? Niet dat ik weet. Maar ook de sporen moeten nog worden vernieuwd voor zover ik weet, het is meer dan alleen een nieuw gebouw.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De planning. Juist.
Hebben ze al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld?
Geruststellende gedachte, welquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stationsgebouw? Niet dat ik weet. Maar ook de sporen moeten nog worden vernieuwd voor zover ik weet, het is meer dan alleen een nieuw gebouw.
Dus:quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stationsgebouw? Niet dat ik weet. Maar ook de sporen moeten nog worden vernieuwd voor zover ik weet, het is meer dan alleen een nieuw gebouw.
Dat is een monument toch?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gebouwtje uitgang Sonsbeeckzijde gaat er ook aan geloof ik he?
Nee, dus het wordt al maar laterquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De planning. Juist.
Hebben ze al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld?
quote:
bronquote:Koepeltje bij Station Arnhem verdwijnt nog dit jaar
De Gelderlander - 20 jan 2009
Het koepelgebouwtje aan de Sonsbeekzijde van Station Arnhem moet de tweede helft van dit jaar verdwijnen. Een nieuwe bestemming voor het gebouw is er nog niet. Een onderzoeksbureau studeert daar op.
Het gebouw van architect H.G.J. Schelling is te klein voor het nieuwe station. De Arnhemse gemeenteraad wil dat het elders in de stad een plaats krijgt, bij wijze van herinnering aan het oude station.
Het kan me niet snel genoeg gaan daarzo.. Die kutmuziek van de bouwvakkers, daar wordt je nou niet bepaald vrolijk van 's ochtends rond een uur of 7quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:59 schreef JDude het volgende:
[..]
![]()
De toekomstige stationstunnel is al bijna helemaal uitgegraven. Vanuit de trein zie je dat inderdaad amper of niet, vanwege de hoge houten wanden er omheen.
Zeker zonde ja. Ligt toch wel wat geschiedenisquote:
Hadden ze geen stretcher in dat gebouwtje?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker zonde ja. Ligt toch wel wat geschiedenisDat was waar ik de strijd uiteindelijk definitief moest staken op die beruchte 18e januari 2007, toen voor het eerst sinds 1990 het treinverkeer in heel Nederland stilgelegd werd. Ik ben nog nooit zo dicht bij een stretcher in een sporthal geweest
(en ja, eigenlijk had ik ook dat toch weleens willen meemaken
)
Nee, maar mn ouders wonen bij Klp. Was een bijzondere avond. Er werd geīnventariseerd wie afgevoerd kon worden en wie opgevangen moest worden. Er werden ook treinstellen opgesteld om in te schuilen gewoon, zo veel mogelijk onder de overkapping. Dat werd ook omgeroepen. Staat ergens nog een filmpje van online.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hadden ze geen stretcher in dat gebouwtje?
ik was ook in Arnhem toen!! op het station ook nog. was inderdaad een bijzondere avondquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker zonde ja. Ligt toch wel wat geschiedenisDat was waar ik de strijd uiteindelijk definitief moest staken op die beruchte 18e januari 2007, toen voor het eerst sinds 1990 het treinverkeer in heel Nederland stilgelegd werd. Ik ben nog nooit zo dicht bij een stretcher in een sporthal geweest
(en ja, eigenlijk had ik ook dat toch weleens willen meemaken
)
Ja, ik weet het nog... Ik was net op tijd uit Geldermalsen in Utrecht (na mijn trein viel er een boom op de bovenleiding), en met een van de laatste treinen kwam ik nog in Rotterdam. Waar de metro's gewoon reden. Mijn enige, en grote, fout was nog even een collega met de auto naar Maassluis te brengen. Ik was in no-time daar, over de terugweg deed ik geloof ik een uur of vier ā vijf.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem Sonsbeeckzijde, 18 januari 2007![]()
[ afbeelding ]
Dat mag niet geloof ik. Dus zal wel opzending zijn geweest.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:15 schreef Lemjur het volgende:
Vandaag: 2x acts 1600 (dubbeltractie?) met wel vijf hele kalkwagons op Sloterdijk
Het wassen schiet er weer bij in de laatste tijd.quote:En een smerige 1800 met het opschrift 'Ook verkrijgbaar in de kleur geel.'
Aldus Nico Spilt: http://www.nicospilt.com/dubbeltractie.htmquote:De 1600/1800 heeft dezelfde eigenschappen als de 1700, maar hier is in multiple geschakeld rijden niet toegestaan. De chopperinstallatie heeft een drietal verschillende frequenties. Indien een van de locs in een andere frequentie stuurt, dan bestaat een groot risico dat het netto resultaat van de retourstroom in de buurt van de 75 Hz komt. Aangezien de hele beveiliging hierop werkt en storingen niet uit te sluiten zijn, is het in multiple rijden van twee 1600/1800en niet toegelaten. Bij de 1700 is gekozen voor een chopperinstallatie met een vaste frequentie van 300 Hz.
midden of eind volgende week is het laatste berichtquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:19 schreef Lemjur het volgende:
Is het btw al bekend wanneer de eerstev250
in onsch landt aankomt?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:
Een 1600 mag niet in dubbeltractie:
[..]
Aldus Nico Spilt: http://www.nicospilt.com/dubbeltractie.htm
Opstaande panto's tellen wil ook weleens helpenquote:
Sloopmeet op de Watergraafsmeerquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
midden of eind volgende week is het laatste bericht
Zeker als zo'n ding met een flinke vaart door het station schiet, heb niet zo'n snel reactievermogen Flesquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opstaande panto's tellen wil ook weleens helpen
Dat stukje benadert de werkelijkheid best aardig.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:19 schreef dennistd het volgende:
Een 1600 mag niet in dubbeltractie:
[..]
Aldus Nico Spilt: http://www.nicospilt.com/dubbeltractie.htm
quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem Sonsbeeckzijde, 18 januari 2007![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Toen waaide het toch een klein beetje?
Check. Toen bewogen de ruiten van het gebouw waar ik in eindhoven zat zo'n 10 cm op en neer in de kozijnenquote:
De laatstvorige keer was op 25 januari 1990, ook door een zware storm. Ik heb toen o.a. een kwartier lang onder mijn fiets in de waterkant van een sloot gelegen omdat dat de enige beschutting was die ik kon vinden. Later hoorde ik dat het treinverkeer toen stilgelegd was.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:43 schreef von_Preussen het volgende:
@Fles, even een vraag, in je fillmpje staat dat voor het eerst in 20 jaar het treinverkeer in NL werd stilgelegd. Wat was er dan 20 jaar geleden voor gebeurtenis (ik was toen erg klein), dat het treinverkeer werd stilgelegd?
quote:En hoe was dat tijdens de kernramp in Tsjernobyl, werden toen de treinen extra vaak gewassen?
En er was een domme fries die er wat over moest zeggenquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En er was een dikke kop in beeld
Ik kan me alleen nog herinneren dat ze een gigantisch hoeveelheid spinazie hebben doorgedraaid.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:43 schreef von_Preussen het volgende:
En hoe was dat tijdens de kernramp in Tsjernobyl, werden toen de treinen extra vaak gewassen?
met zo weinig beeld zo veel zeggen, deze video vat voor mij de hele dag samen...quote:
Ik vond dat niet om te lachen, ja!quote:
Whehe, leer PI's lezen. Whehehehehe!quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ging niet om jouw post hoor
Waarom doe je zoiets vraag ik me dan af?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ging niet om jouw post hoor
Dat vraag ik mezelf ook wel eens afquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom doe je zoiets vraag ik me dan af?
Ja, logisch. En wat komen daar dan voor antwoorden op?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat vraag ik mezelf ook wel eens af
Kon je niet met de bus?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
met zo weinig beeld zo veel zeggen, deze video vat voor mij de hele dag samen...![]()
Thuisgekomen door een stapvoets rijdende randstadrail
Geenquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, logisch. En wat komen daar dan voor antwoorden op?
Kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Of ķp de (linkerhelft van de) roltrap stil blijven staan.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:23 schreef Charango het volgende:
Fototijd!
[ afbeelding ]
Klassiek interieur van ICM, een uitstervende soort.
Trein naar Rotterdam CS van 19:49,foto genomen te Almelo.
Zo goed als lege bak (enige aanwezige ligt halverwege rechts te slapen, alleen kruin is zichtbaar.)
PM voor Hi-Res
Onder andere, maar Fles is nu bezig met de voorkant van bepaalde station, en om op ieder station te kijken of er een voorkantbordje is, te concluderen dat het niet zo is, om vervolgens steeds een half uur op te lopen schiet ook niet opquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:59 schreef Charango het volgende:
@ D_D
Bedoel je zoiets:
[ afbeelding ]
of nog zoiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn nog steeds de meeste 2e klas bakken volgens deze layout. Fatsoenlijke stoelen en riante beenruimte.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:23 schreef Charango het volgende:
Fototijd!
[ afbeelding ]
Klassiek interieur van ICM, een uitstervende soort.
Trein naar Rotterdam CS van 19:49,foto genomen te Almelo.
Zo goed als lege bak (enige aanwezige ligt halverwege rechts te slapen, alleen kruin is zichtbaar.)
PM voor Hi-Res
Ja maargoed, daar staat ook niet alles opquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:57 schreef Dr_Flash het volgende:
We hadden Stationsweb.nl al natuurlijk
Mooi ik weet nog goed toen ik voor het eerst mocht plaatsnemen in een dergelijk interieur, de glazen afscheiding tussen roken en niet roken vond ik fantastisch!quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:23 schreef Charango het volgende:
Fototijd!
[ afbeelding ]
Klassiek interieur van ICM, een uitstervende soort.
Trein naar Rotterdam CS van 19:49,foto genomen te Almelo.
Zo goed als lege bak (enige aanwezige ligt halverwege rechts te slapen, alleen kruin is zichtbaar.)
PM voor Hi-Res
En dan zoom je uit en krijg je de overview kaart, zie je opeens op die plek allemaal wadjes staanquote:
Ik ben er ook verliefd opquote:Op donderdag 19 maart 2009 01:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die banken
De achterhaalde edoch warme kleuren en het niet felle licht.
Beenruimte
Echt, wat ben ik blij dat er tussen Groningen en de Randstad voornamelijk Koplopers rijden.
5 april mag ik weer en dan heb ik nog twee Kruidvatkaartjes die ik ga benutten.
Sssssst, eigenlijk zijn de GTW's ook maar gepimpte Wadjes, dat kan je ook alleen van de bovenkant zien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:27 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En dan zoom je uit en krijg je de overview kaart, zie je opeens op die plek allemaal wadjes staan
quote:
Coolquote:
Jup hier ookquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:59 schreef dennistd het volgende:
Vandaag trouwens ook mijn studenten-OV-chipkaart binnengekregen (postcode 7582). Die zou uiterlijk 19 juni komen, valt nog mee dus...
ik heb ongeveer drie jaar geleden, toen ik in het tweede jaar van de kunstacademie zat, ook twee pasfoto's ingeleverd bij het ophalen van mn OV. inmiddels ben ik al geen student meer. zal m dus wel niet meer krijgenquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:59 schreef dennistd het volgende:
Vandaag trouwens ook mijn studenten-OV-chipkaart binnengekregen (postcode 7582). Die zou uiterlijk 19 juni komen, valt nog mee dus...
quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:48 schreef Dichterbijer het volgende:
Een kapot stukje s`hertogenbosch
[ afbeelding ]
Sorry Fles
Huilen om een stukje stationsbord.quote:
Welnee manquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Huilen om een stukje stationsbord.![]()
Je kunt beter janken als je je aansluiting op 5 seconden exact mist.
Mijn terugkerende thema is toevalligerwijs tijd, als iets niet gepland gaat zoals ik het wil word ik gevaarlijk chago.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee manDan pak je gewoon een biertje in de zon. Weet je wel hoe Belangrijk zo'n bordje is?
goed zichtbaar vanaf het perron?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:14 schreef James1988 het volgende:
Zou het kunnen dat er wat Mat '46 bij NedTrain in Tilburg staat?
Edit: volgens Somda staat de 273 sinds 15/03 te Tbwpr, Tilburg hoofdwerkplaats. Klopt dus
Klopt, ding staat naast de werkplaats en is niet zichtbaar vanaf het perron.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:24 schreef James1988 het volgende:
Ik denk 't niet. Ik zag 'm toen ik uit de richting 's-Hertogenbosch het station kwam binnenrijden. Er staan nog wat locs van EuCargoRail ofzo voor, dus je ziet alleen de kop ervan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |