maar eigenlijk wil ik dat die ..zeg maar' voor hun ogen kapot gaatquote:Op zondag 15 maart 2009 18:57 schreef jusdOrange het volgende:
Openmaken en een paar draadjes losknippen?
Helaas nietquote:Op zondag 15 maart 2009 18:57 schreef RacerDKB het volgende:
Heb je niet een Wii? Perongeluk het polsbandje vergeten om te doen, dat kan iedereen overkomen.
Als ze tv zitten te kijken, stroom uit laten vallen, dan lopen ze naar de stoppenkast, ren je snel naar de tv, knip je wat draadjes los, en eenmaal als ze de stroom weer aanhebben nemen ze aan dat de TV weer werkt, maar is hij ''stuk''.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:57 schreef raaavi het volgende:
[..]
maar eigenlijk wil ik dat die ..zeg maar' voor hun ogen kapot gaat
Minder mooi? no wai.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:58 schreef SeLang het volgende:
Waarom wil je een nieuwe?
Je kunt tegenwoordig alleen nog maar van die platte kopen en die geven een minder mooi beeld dan een met een echte beeldbuis.
quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als ze tv zitten te kijken, stroom uit laten vallen, dan lopen ze naar de stoppenkast, ren je snel naar de tv, knip je wat draadjes los, en eenmaal als ze de stroom weer aanhebben nemen ze aan dat de TV weer werkt, maar is hij ''stuk''.
quote:Op zondag 15 maart 2009 18:58 schreef SeLang het volgende:
Waarom wil je een nieuwe?
Je kunt tegenwoordig alleen nog maar van die platte kopen en die geven een minder mooi beeld dan een met een echte beeldbuis.
Hoe wil je dat snel gaan doen?quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als ze tv zitten te kijken, stroom uit laten vallen, dan lopen ze naar de stoppenkast, ren je snel naar de tv, knip je wat draadjes los, en eenmaal als ze de stroom weer aanhebben nemen ze aan dat de TV weer werkt, maar is hij ''stuk''.
Resolutie van CRT is minder, maar kleuren zijn veeeeel beter. Verder hebben LCD's last van dingen als backlight bleed, oneffen backlights, etc. etc.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]!
1920x1080 > 720x576.
CRT mooierKom op man.
Een afstandsbediening?quote:Op zondag 15 maart 2009 19:02 schreef Etcetera het volgende:
er is een apparaatje dat, als je het indrukt, de tv uitschakelt geloof ik.
Als je een goede LCD hebt nietquote:Op zondag 15 maart 2009 19:03 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Resolutie van CRT is minder, maar kleuren zijn veeeeel beter. Verder hebben LCD's last van dingen als backlight bleed, oneffen backlights, etc. etc.
Beeldbuizen zijn veel kleurechter.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]!
1920x1080 > 720x576.
CRT mooierKom op man.
quote:
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:03 schreef Etcetera het volgende:
en nee geen afstandsbedieningiemand had het laatst in V&A staan
Misschien meer pixels, maar wel minder contrast en van die nepkleurtjesquote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]!
1920x1080 > 720x576.
CRT mooierKom op man.
Dat stond er nog nietquote:
Ahquote:Op zondag 15 maart 2009 19:06 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat stond er nog niet
Je bedoelt de TV-B-Gone, die heb ik gekocht laatst in V&A
Maar het is gewoon een afstandsbediening die op 99% van de TV's werkt, maar hij heeft maar 1 knopje, namelijk een uit knop.
of er even lekker mee over je scherm wrijven...quote:Op zondag 15 maart 2009 19:06 schreef SpiekerJozef het volgende:
Gewoon een magneet onder je tv leggen . . .
Ik denk toch echt dat dit de beste oplossing is.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:11 schreef MrManiak het volgende:
Schroef de kast open en doe je hamster in de tv. Óf hij knaagt kabels door en het is gedaan óf hij maakt kortsluiting als jouw ouders de tv aanzetten
als jij hem op kan tillen.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
pak tv en laat hem vallen.
Vertel aan je ouders dat het per ongeluk tegenaan botsen tijdens worstelen met je broertje of hond
80% meer stroom vreten heb ik al gezegt :p klopt ook wel dacht ik zo.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:38 schreef SlaggY het volgende:
Verzin gewoon iets dat die oude tv's slecht zijn voor je ogen / kanker veroorzaken / stroom vreten whatever.
Het argument dat je hier geeft ontkracht natuurlijk wel je eigen bewering ...quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]!
1920x1080 > 720x576.
CRT mooierKom op man.
De nieuwste tv's verbruiken meer energie, dan de oudere.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:39 schreef raaavi het volgende:
[..]
80% meer stroom vreten heb ik al gezegt :p klopt ook wel dacht ik zo.
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:14 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
koop een WII, sluit hem op de tv aan en laat tijdens het spelen per ongeluk de controller los zodat deze zich in de beeldbuis boort
[ afbeelding ]
De nieuwste LCD TV's verbruiken juist iets minder dan CRT TV's, gemiddeld genomen, bij hetzelfde beeld-diagonaal.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:56 schreef B.E.D het volgende:
[..]
De nieuwste tv's verbruiken meer energie, dan de oudere.
Tevens:
Moedwillig een tv kapot maken, omdat je zo graag een nieuwe 'stoere' wilt, om indruk te maken op je vriendjesPriceless.
1 van velequote:Op zondag 15 maart 2009 19:56 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Tevens:
Moedwillig een tv kapot maken, omdat je zo graag een nieuwe 'stoere' wilt, om indruk te maken op je vriendjesPriceless.
Mijn Philips Blackline uit 1998 wil helaas ook nog niet stuk...quote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef Karina het volgende:
Ik heb ook nog steeds een "ouderwetse" tv, zou wel een nieuwe willen, maar eigenlijk is het niet nodig, het beeld is nog prima. Hij gaat nog wel een paar jaar mee, en wie weet wat er over een paar jaar weer op de markt is!
Maar OT: is er aan de binnenkant niet iets los te schroeven, zodat als je hem aanzet er een flits komt of zo?
komop zeg, wie dat tegenwoordig nog aanneemt hoort in 1895 thuis.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Beeldbuizen zijn veel kleurechter.
Als het ding echt graag gemakkelijk naar de klote wil helpen zoek dan even op internet op hoe je met de afstandsbediening in het servicemenu kunt komen. Gezien de hoeveelheid kennis van zaken die je kennelijk hebt kan dat niet anders dan een daverend succes worden als je daar even wat instellingen verandert.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:57 schreef raaavi het volgende:
[..]
maar eigenlijk wil ik dat die ..zeg maar' voor hun ogen kapot gaat
een paar beeldlijnen die uitvallen
en even openmaken is leuk en aardig. maar dat ding weegt niet niks.
Dat is wat ze de consument willen doen geloven.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De nieuwste LCD TV's verbruiken juist iets minder dan CRT TV's, gemiddeld genomen, bij hetzelfde beeld-diagonaal.
Het scheelt zo'n 5-15% in verbruik.
CRT en een paar beeldlijnen uitvallen?quote:
ook leukquote:Op zondag 15 maart 2009 23:17 schreef amvrosios het volgende:
het lood uit een potlood halen,potje vol...
dat in je tv mieteren,geeft leuk effect door dat het lood contact maakt met allerlei onderdelen tegelijk.
goeie. is even kijken of dat werktquote:Op zondag 15 maart 2009 23:17 schreef amvrosios het volgende:
het lood uit een potlood halen,potje vol...
dat in je tv mieteren,geeft leuk effect door dat het lood contact maakt met allerlei onderdelen tegelijk.
Ik denk niet dat het vertrouwd is dat de TS een TV openmaakt.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef Karina het volgende:
Ik heb ook nog steeds een "ouderwetse" tv, zou wel een nieuwe willen, maar eigenlijk is het niet nodig, het beeld is nog prima. Hij gaat nog wel een paar jaar mee, en wie weet wat er over een paar jaar weer op de markt is!
Maar OT: is er aan de binnenkant niet iets los te schroeven, zodat als je hem aanzet er een flits komt of zo?
En jij was bang voor brand door een beetje water?quote:
quote:Op zondag 15 maart 2009 23:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En jij was bang voor brand door een beetje water?
Ik zal ze eens een brief sturen met wat afdrukken uit dit topicquote:
tof!quote:Op maandag 16 maart 2009 00:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik zal ze eens een brief sturen met wat afdrukken uit dit topic
niet alle openbare info kloptquote:Op maandag 16 maart 2009 00:11 schreef LintuxCx het volgende:
Huh.. Als je nou veertien was ofzo, okay, maar je bent bijna twintig. Ga op jezelf wonen en koop je eigen TV.
Maar serieus, vertel je ouders gewoon dat ze die nieuwe TV qua stroomverbruik binnen een jaar terug kunnen verdienen.
Moeten we dan misschien even een PM sturen om jouw aanmelding voor KPD aan de kaak te stellen?quote:
quote:Op maandag 16 maart 2009 00:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Moeten we dan misschien even een PM sturen om jouw aanmelding voor KPD aan de kaak te stellen?
ik weet niet waar hij gekeken heeft?quote:Op maandag 16 maart 2009 00:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Moeten we dan misschien even een PM sturen om jouw aanmelding voor KPD aan de kaak te stellen?
Verbazingwekkend veel info is online te vinden. Ik zou nu zelf direct je vader kunnen SMS'en met een link naar dit topicquote:
doe isquote:Op maandag 16 maart 2009 00:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Verbazingwekkend veel info is online te vinden. Ik zou nu zelf direct je vader kunnen SMS'en met een link naar dit topic
Maar heul is tof hè?quote:Op maandag 16 maart 2009 00:43 schreef Jordy-B het volgende:
Typ eens eens in plaats van is, want is is echt ontzettend fout en geen porum.
Dat, dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:03 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:
Heb je thuis zo'n piezo aansteker om een gasfornuis aan te steken?
Even flink vonken op het middenpootje van de antenne ingang (als je nog analoge TV gebruikt).
Daar is de TV tot op zekere hoogte tegen beveiligd, maar het valt te proberen en er is verder niets van te zien als het lukt.
Aan de achterzijde van de beeldbuis zit een soort dop (ziet er een beetje uit als een zuignap, niet de conenctor op het uiteinde: die is voor de afbuigers) die naar de 'fly-back' transformator gaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef Karina het volgende:
Jouw taalvaardigheid is om te huilen.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:36 schreef raaavi het volgende:
[..]
doe is
ze telefoon ligt hier naast me
Echter kopen de meeste mensen een lcd-tv die veel groter is dan hun oude crt. Bijv. van 66cm crt naar 107cm lcd. Netto zullen de meeste mensen dus met een lcd alleen maar meer stroom gaan verbruiken.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De nieuwste LCD TV's verbruiken juist iets minder dan CRT TV's, gemiddeld genomen, bij hetzelfde beeld-diagonaal.
TVP voor de ziekenhuisverhalen wanneer TS met een schroevendraaier in een TV gaat lopen poeren. Als hij mazzel heeft, een overlijdingsadvertentie is ook niet onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef Karina het volgende:
En het produceren van zo'n tv kost geen energie zekerquote:Op zondag 15 maart 2009 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 16 maart 2009 00:36 schreef raaavi het volgende:
[..]
doe is
ze telefoon ligt hier naast me
quote:
Kan je dat niet wegstrepen tegen het verbruik bij de productie van een CRT..?quote:Op maandag 16 maart 2009 13:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En het produceren van zo'n tv kost geen energie zeker
Da's nog maar de vraag.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:35 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Kan je dat niet wegstrepen tegen het verbruik bij de productie van een CRT..?
lief.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 06:23 schreef Khadgar het volgende:
Bij nader inzien, TS klinkt zo dom dat het niet verstandig is om 99% van de tips te proberen, in verband met het gevaar voor zijn leven!
ws. doet dan alleen de scart-aansluiting het niet meer en blijven de ouders vrolijk tv kijkenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:35 schreef Boschkabouter het volgende:
Een netstroom > coax/scart/hdmi adapter maken.
Heb wel een betere baan dan datquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:17 schreef Godshand het volgende:
TS kan ook gewoon eens geduld leren kweken, dat ding gaat vanzelf wel kapot..
En neem anders een krantenwijk en koop zelf zo'n ding!
Doe het zelf tip van de week . . !quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:23 schreef raaavi het volgende:
[..]
Heb wel een betere baan dan dat
maar me ouders willen een nieuwe kopen.
en heb op me kamer al een TV.
toch wat eerder is gezegt
het pimpd je woonkamer
ik zal is met de buren gaan pratenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:41 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Doe het zelf tip van de week . . !
[ afbeelding ]
Maar net wat je budget isquote:Op zondag 15 maart 2009 19:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Beeldbuizen zijn veel kleurechter.
er is meer dan de resolutie (contrast/kijkhoek). Maar de meeste FullHd's zullen beter zijn dan reguliere crts (uitzonderingen daargelaten)quote:Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]!
1920x1080 > 720x576.
CRT mooierKom op man.
met een wiimote een reguliere beeldbuis kapot gooien is vrijwel onmogelijkquote:Op zondag 15 maart 2009 18:57 schreef RacerDKB het volgende:
Heb je niet een Wii? Perongeluk het polsbandje vergeten om te doen, dat kan iedereen overkomen.
Dat is puur afhankelijk van de snelheid die de wii-remote meekrijgt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
met een wiimote een reguliere beeldbuis kapot gooien is vrijwel onmogelijk
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van de snelheid die de wii-remote meekrijgt.
goed goed, als je wil lachen weet ik de beste oplossing..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:23 schreef raaavi het volgende:
[..]
Heb wel een betere baan dan dat
maar me ouders willen een nieuwe kopen.
en heb op me kamer al een TV.
toch wat eerder is gezegt
het pimpd je woonkamer
Das een beetje onzin want dan zouden we volgens jouw theorie nu nog in T-fordjes rondrijden omdat we wachten op verder ontwikkelde auto's.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Mijn ouders willen al een paar jaar een LCD tv kopen. Ik weerhoud ze juist daarvan.
Waarom? Omdat de techniek lang nog niet zo ver ontwikkeld is als een CRT televisie.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de contrastratio's van een LCD van pak 'm beet 3 jaar geleden en naar een van nu. Daarnaast worden ze ook telkens goedkoper. Kocht je 10 jaar geleden een 15" LCD voor 1000 euro, nu heb je al een 32" voor 400 euro.
Ook zijn er weer nieuwe technieken in ontwikkeling, zoals laser-tv.
Als ze 3 jaar geleden een LCD hadden gekocht, waren ze 1000 euro kwijt voor een 28" exemplaar. Over een jaar haal je voor minder dan 500 euro een 42" exemplaar met véél betere specificatie.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Das een beetje onzin want dan zouden we volgens jouw theorie nu nog in T-fordjes rondrijden omdat we wachten op verder ontwikkelde auto's.
Zo denk ik er ook over, pas als mijn ouwe crt de geest geeft komt er een lcd exemplaar.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Als ze 3 jaar geleden een LCD hadden gekocht, waren ze 1000 euro kwijt voor een 28" exemplaar. Over een jaar haal je voor minder dan 500 euro een 42" exemplaar met véél betere specificatie.![]()
Soms loont het om geduldig te zijn. De oude 82 cm CRT bak voldoet nog prima en werkt nog even goed als op de dag van aanschaf.
Je bedoelt dus gewoon te zeggen, Spock:quote:Op zondag 15 maart 2009 19:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het argument dat je hier geeft ontkracht natuurlijk wel je eigen bewering ...
Een CRT heeft geen native resolutie, en hoeft om die reden de 576 effectieve beeldlijnen van een conventioneel Europees (PAL) TV signaal ook niet te extrapoleren. En een CRT kan het standaard TV signaal dat immers interlaced is ook als zodanig weergeven. Een display met fixed pixels en een resolutie die afwijkt van die van het aangeboden TV signaal kan geen van beide en moet dus zowel extrapoleren als deïnterlacen. Geen van beide zijn volmaakt te realiseren en dus is een display met fixed pixels in deze twee opzichten in het nadeel t.o.v. een CRT display, zolang de resolutie van het aangeboden signaal niet overeenstemt met die van het display en het aangeboden signaal interlaced is i.p.v. progressief.
of gewoon ergens een sterke magneet aan de binnenkant plakkenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:02 schreef patatmetfriet het volgende:
Beetje met een magneet er langs gaan steeds. Komen er gekleurde vlekken in beeld en zo. Gaat meestal vanzelf weer weg, maar gewoon vaak blijven herhalen
Zo blijf je wachten en kom je nergens.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Als ze 3 jaar geleden een LCD hadden gekocht, waren ze 1000 euro kwijt voor een 28" exemplaar. Over een jaar haal je voor minder dan 500 euro een 42" exemplaar met véél betere specificatie.![]()
Soms loont het om geduldig te zijn. De oude 82 cm CRT bak voldoet nog prima en werkt nog even goed als op de dag van aanschaf.
Lcd is klaar.. Valt niets meer bij te verzinnen. Alleen maar verkooptrucjes ( zie bv ambilight van Philips)quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Mijn ouders willen al een paar jaar een LCD tv kopen. Ik weerhoud ze juist daarvan.
Waarom? Omdat de techniek lang nog niet zo ver ontwikkeld is als een CRT televisie.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de contrastratio's van een LCD van pak 'm beet 3 jaar geleden en naar een van nu. Daarnaast worden ze ook telkens goedkoper. Kocht je 10 jaar geleden een 15" LCD voor 1000 euro, nu heb je al een 32" voor 400 euro.
Ook zijn er weer nieuwe technieken in ontwikkeling, zoals laser-tv.
Dat de toekomst bij OLED ligt zal best, maar dat impliceert niet dat bestaande technieken zoals LCD of Plasma 'uitontwikkeld' zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:19 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Lcd is klaar.. Valt niets meer bij te verzinnen. Alleen maar verkooptrucjes ( zie bv ambilight van Philips)
De toekomst is oled displays!
Plasma weet ik niet zo veel vanaf. Maar lcd is klaar, dat is zeker. Het enigste vernieuwd in de lcd techniek zijn goedkopere productie processen. LCD zal nooit crt evenaren qua beeldkwaliteit. Technisch gezien valt er niets meer aan te doen, zoals ook al jaren was met de CRT. Alle nieuwe technieken die nu nog uitkomen zijn enkel verkoop praatjes. Of combinaties van reeds bestaande technieken .quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat de toekomst bij OLED ligt zal best, maar dat impliceert niet dat bestaande technieken zoals LCD of Plasma 'uitontwikkeld' zijn.
Zou ik niet doen... TV's zijn eng van binnen en sommige delen kunnen nog geladen zijn zonder dat de stekker er in zit.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:07 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dat, dus.
En anders met een STERKE magneet langs de beeldbuis, krijg je mooie gekleurde vlekken van.
[..]
Aan de achterzijde van de beeldbuis zit een soort dop (ziet er een beetje uit als een zuignap, niet de conenctor op het uiteinde: die is voor de afbuigers) die naar de 'fly-back' transformator gaat.
Google zoeken naar 'fly-back'
[ afbeelding ]
Ongezien ?quote:
Natuurlijk.quote:
Neequote:Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vraagje tussen door is tie al stuk
Daar kom je nu mee?quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:17 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nee!
mijn ouders kennende weten ze dat ik het heb gedaan en kopen ze een 23cm beeldbuis met ingebouwde casette speler om me te pesten
Dan benje dusquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:17 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nee!
mijn ouders kennende weten ze dat ik het heb gedaan en kopen ze een 23cm beeldbuis met ingebouwde casette speler om me te pesten
Wat is daar nou letterlijk een spektakel aan.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:24 schreef Arsenius het volgende:
gooi wat kruid van wat rotjes over de printplaat, gewoon breken.. en dan vooral bij de transformator. en leg dan als een extra optie een lawinepijl op het kruid.
dan weer netjes dichtschroeven en je hebt letterlijk spektakel op je tv.... beter gezegd in je huiskamer..
Kees kankerkachel taal?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:20 schreef sygys het volgende:
tering man tis net of de kleuren van die tft eruit knallen!! die heeft echt wel mooie kleuren!
draad doorknippen, 2 draadjes aan elkaar, en dan draad weer sluiten, stekker erin en instant kortsluitngquote:
Tv is aangesloten op een 5.1 Surround van B&M. dus dat is nogal nutteloos.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:07 schreef Big-Al het volgende:
Of ff met een paperclip in alle gaten peuren.
Speakers doorprikken met een paperclip.
Kutsound is een goede reden voor een nieuwe TV
Dat wel maar geen fatsoenlijke tv? Het wordt steeds mooierquote:Op woensdag 8 april 2009 16:13 schreef raaavi het volgende:
[..]
Tv is aangesloten op een 5.1 Surround van B&M. dus dat is nogal nutteloos.
Ik kan eigenlijk alleen nog zeggen...quote:Op donderdag 9 april 2009 13:29 schreef buachaille het volgende:
Stroom eraf halen en ding openschroeven. Op de printplaats zit een hoogspanningstransformator. Let op: er kan ook nog stroom op componenten van de tv staan als de spanning er al af is! Pak een solderbout en een droog doekje en haal van de aansluitpin die naar een dikke transistor/thyristor loopt de soldeer weg. Als ze dan de tv aanzetten dan gaat dat ding als een gek staan knetteren en roken.
Jij bent de vader van TS?quote:Op zondag 26 april 2009 06:20 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik kom net thuis, zet even de oude CRT tv aan om teletekst te checken. Wat denk je?
Flits, flits, flits, flits, flits, flits, reageerde niet op afstandsbediening. (ook niet op de uit-knop) Ding begint te piepen en te sissen... Toen maar de stekkers eruit getrokken en nu ligt de TV in de achtertuin:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |