goed goed, als je wil lachen weet ik de beste oplossing..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:23 schreef raaavi het volgende:
[..]
Heb wel een betere baan dan dat
maar me ouders willen een nieuwe kopen.
en heb op me kamer al een TV.
toch wat eerder is gezegt
het pimpd je woonkamer
Das een beetje onzin want dan zouden we volgens jouw theorie nu nog in T-fordjes rondrijden omdat we wachten op verder ontwikkelde auto's.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Mijn ouders willen al een paar jaar een LCD tv kopen. Ik weerhoud ze juist daarvan.
Waarom? Omdat de techniek lang nog niet zo ver ontwikkeld is als een CRT televisie.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de contrastratio's van een LCD van pak 'm beet 3 jaar geleden en naar een van nu. Daarnaast worden ze ook telkens goedkoper. Kocht je 10 jaar geleden een 15" LCD voor 1000 euro, nu heb je al een 32" voor 400 euro.
Ook zijn er weer nieuwe technieken in ontwikkeling, zoals laser-tv.
Als ze 3 jaar geleden een LCD hadden gekocht, waren ze 1000 euro kwijt voor een 28" exemplaar. Over een jaar haal je voor minder dan 500 euro een 42" exemplaar met véél betere specificatie.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Das een beetje onzin want dan zouden we volgens jouw theorie nu nog in T-fordjes rondrijden omdat we wachten op verder ontwikkelde auto's.
Zo denk ik er ook over, pas als mijn ouwe crt de geest geeft komt er een lcd exemplaar.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Als ze 3 jaar geleden een LCD hadden gekocht, waren ze 1000 euro kwijt voor een 28" exemplaar. Over een jaar haal je voor minder dan 500 euro een 42" exemplaar met véél betere specificatie.![]()
Soms loont het om geduldig te zijn. De oude 82 cm CRT bak voldoet nog prima en werkt nog even goed als op de dag van aanschaf.
Je bedoelt dus gewoon te zeggen, Spock:quote:Op zondag 15 maart 2009 19:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het argument dat je hier geeft ontkracht natuurlijk wel je eigen bewering ...
Een CRT heeft geen native resolutie, en hoeft om die reden de 576 effectieve beeldlijnen van een conventioneel Europees (PAL) TV signaal ook niet te extrapoleren. En een CRT kan het standaard TV signaal dat immers interlaced is ook als zodanig weergeven. Een display met fixed pixels en een resolutie die afwijkt van die van het aangeboden TV signaal kan geen van beide en moet dus zowel extrapoleren als deïnterlacen. Geen van beide zijn volmaakt te realiseren en dus is een display met fixed pixels in deze twee opzichten in het nadeel t.o.v. een CRT display, zolang de resolutie van het aangeboden signaal niet overeenstemt met die van het display en het aangeboden signaal interlaced is i.p.v. progressief.
of gewoon ergens een sterke magneet aan de binnenkant plakkenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:02 schreef patatmetfriet het volgende:
Beetje met een magneet er langs gaan steeds. Komen er gekleurde vlekken in beeld en zo. Gaat meestal vanzelf weer weg, maar gewoon vaak blijven herhalen
Zo blijf je wachten en kom je nergens.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Als ze 3 jaar geleden een LCD hadden gekocht, waren ze 1000 euro kwijt voor een 28" exemplaar. Over een jaar haal je voor minder dan 500 euro een 42" exemplaar met véél betere specificatie.![]()
Soms loont het om geduldig te zijn. De oude 82 cm CRT bak voldoet nog prima en werkt nog even goed als op de dag van aanschaf.
Lcd is klaar.. Valt niets meer bij te verzinnen. Alleen maar verkooptrucjes ( zie bv ambilight van Philips)quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Mijn ouders willen al een paar jaar een LCD tv kopen. Ik weerhoud ze juist daarvan.
Waarom? Omdat de techniek lang nog niet zo ver ontwikkeld is als een CRT televisie.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de contrastratio's van een LCD van pak 'm beet 3 jaar geleden en naar een van nu. Daarnaast worden ze ook telkens goedkoper. Kocht je 10 jaar geleden een 15" LCD voor 1000 euro, nu heb je al een 32" voor 400 euro.
Ook zijn er weer nieuwe technieken in ontwikkeling, zoals laser-tv.
Dat de toekomst bij OLED ligt zal best, maar dat impliceert niet dat bestaande technieken zoals LCD of Plasma 'uitontwikkeld' zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:19 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Lcd is klaar.. Valt niets meer bij te verzinnen. Alleen maar verkooptrucjes ( zie bv ambilight van Philips)
De toekomst is oled displays!
Plasma weet ik niet zo veel vanaf. Maar lcd is klaar, dat is zeker. Het enigste vernieuwd in de lcd techniek zijn goedkopere productie processen. LCD zal nooit crt evenaren qua beeldkwaliteit. Technisch gezien valt er niets meer aan te doen, zoals ook al jaren was met de CRT. Alle nieuwe technieken die nu nog uitkomen zijn enkel verkoop praatjes. Of combinaties van reeds bestaande technieken .quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat de toekomst bij OLED ligt zal best, maar dat impliceert niet dat bestaande technieken zoals LCD of Plasma 'uitontwikkeld' zijn.
Zou ik niet doen... TV's zijn eng van binnen en sommige delen kunnen nog geladen zijn zonder dat de stekker er in zit.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:07 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dat, dus.
En anders met een STERKE magneet langs de beeldbuis, krijg je mooie gekleurde vlekken van.
[..]
Aan de achterzijde van de beeldbuis zit een soort dop (ziet er een beetje uit als een zuignap, niet de conenctor op het uiteinde: die is voor de afbuigers) die naar de 'fly-back' transformator gaat.
Google zoeken naar 'fly-back'
[ afbeelding ]
Ongezien ?quote:
Natuurlijk.quote:
Neequote:Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vraagje tussen door is tie al stuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |