Duvel | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:47 |
quote:Ff een geiniger OP. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:48 |
tvp | |
bork | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:50 |
Shit is het dat, Het moet een Spurt voorstellen, beetje ![]() | |
TommyGun | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:01 |
Die bus, wat een gedrocht ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:05 |
Hopelijk is O405G 152 beter beplakt. Dat is een 18 meter lange bus ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:17 |
Leuk idee, maar jammer van de uitwerking. | |
RealZeus | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:21 |
quote:Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine. | |
RealZeus | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:24 |
quote: ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26 |
quote:Idd, de achterkant is leuk gedaan maar schuin van voor is het maar een zooitje. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26 |
quote:Ja | |
dennistd | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:31 |
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"![]() tevens tvp | |
TommyGun | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:43 |
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862 Hilarisch ![]() | |
Guard | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:46 |
quote:Uitschakelen, afplakken, same difference... ![]() | |
sander89 | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:49 |
Wel erg slecht dat ze niet even het stekkertje er uit kunnen trekken. ![]() | |
RealZeus | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:54 |
quote:En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen, Of zou dat te moeilijk zijn? ![]() | |
Boschkabouter | dinsdag 10 maart 2009 @ 22:25 |
quote:Dan ligt het hele spoornet plat als ze die 386 uitzetten. | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2009 @ 22:36 |
quote:Zeker hilarisch ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 maart 2009 @ 23:10 |
quote:WTF , ik zag dit zouist afgeplakt zitten ja, t is daar bij de albert heijn in de oosttunnel ![]() Dacht eerst omdat het was omdat er stroomdelen openlagen ofzo ![]() | |
Brembo | woensdag 11 maart 2009 @ 00:18 |
quote:Hoeveel man gaan er in zo'n busje. Is leuk als de boot aankomt, staan er 300 man te dringen. | |
dennistd | woensdag 11 maart 2009 @ 08:16 |
quote:ik denk dat er wel meer bussen ingezet zullen worden in de zomer | |
Dichterbijer | woensdag 11 maart 2009 @ 08:35 |
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen. | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 12:16 |
quote:klik Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt ![]() | |
ghizzer | woensdag 11 maart 2009 @ 12:19 |
tvp | |
Duvel | woensdag 11 maart 2009 @ 12:28 |
quote:Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook. | |
Guard | woensdag 11 maart 2009 @ 12:35 |
quote:Beetje lange respons tijd ja. | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 12:41 |
quote:Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook ![]() IF (er gaat wat mis) PRINT (iets geks) WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is) en ga DAN eens kijken ![]() | |
Duvel | woensdag 11 maart 2009 @ 12:46 |
quote:Een explosie als FAIL-melding. ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 11 maart 2009 @ 13:01 |
quote:Grappig opzich dat het beide stations zijn waar keihard gewerkt word momenteel. Thanks ![]() | |
ReisT | woensdag 11 maart 2009 @ 13:13 |
Logisch juist, beide stations hebben een nieuwe tunnel gekregen ivm de vebouwing. | |
Sj0rSz | woensdag 11 maart 2009 @ 13:23 |
quote:Hahahaha ![]() | |
Fred2 | woensdag 11 maart 2009 @ 14:55 |
quote:Rotterdam Centraal heeft ze ook in de tijdelijke stationstunnel. edit: Duvel was me voor. tvp dan maar ![]() | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 15:15 |
quote: ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 11 maart 2009 @ 15:23 |
quote:Prorail ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 15:26 |
quote:Gare gore gure kutzooi ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 11 maart 2009 @ 15:33 |
01-03 18.00-23.55 uur: overwegstoring Dtc-Did 05-03 21.45-00.10 uur: sein- en overwegstoring Dtc-Ww 06-03 14.20-14.35 uur: rijrichtingstoring Zv-Dtc 08-03 22.00-01.00 uur: sein- en overwegstoring Zv-Did 09-03 10.30-11.50 uur: wisselstoring Dtc 09-03 19.15-21.55 uur: sein- en overwegstoring Va-Zv 11-03 vanaf 15.00 uur: sein- en overwegstoring Zv-Ww 8e keer al deze maand ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 15:36 |
quote:De laatste passage is echt het toppunt van ![]() quote: ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 11 maart 2009 @ 15:44 |
quote:Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud? | |
RealZeus | woensdag 11 maart 2009 @ 15:57 |
quote:Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor. ![]() | |
RealZeus | woensdag 11 maart 2009 @ 15:57 |
quote:Dat ligt er aan hoe strak de machinist het elastiekje heeft gezet. ![]() | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 16:42 |
quote:Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid. De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 17:02 |
quote:Leve de vooruitgang ![]() ![]() quote: | |
Brembo | woensdag 11 maart 2009 @ 17:02 |
quote:ATB kan niet; werkt alleen op gelijkstroom. Het enige goede alternatief is het franse beveiligingssysteem. Deze zit al in de Thalys. Maar waarom kan het op de Betuweroute en in Italie/Zwitserland wel goed opgeleverd worden en bij ons niet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Brembo op 11-03-2009 19:16:26 ] | |
Eix | woensdag 11 maart 2009 @ 17:08 |
Volgens mij gaat 25 kv wisselspanning en ATB niet echt samen... | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 17:09 |
Memor is het systeem wat men in België gebruikt. Dat het antiek is, dat is waar - maar als het er had gelegen zouden die Belgen tenminste tussen Antwerpen-C en dat station te nergenshuizen (Noorderkempen) kunnen pendelen. Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk... | |
Duvel | woensdag 11 maart 2009 @ 17:38 |
quote:Dat is een erg lang verhaal. ATB werkt met gecodeerde spoorstroomlopen. Als je daar te veel 50Hz storing op zet, raken de treinen in de war. | |
Duvel | woensdag 11 maart 2009 @ 17:42 |
quote:Iets van 5,7 à 5,8 meter, dacht ik. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 19:06 |
quote:Is weer typisch Amsterdam. Die stad loopt altijd achter op de rest van het land. Inclusief de club. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 19:08 |
quote:Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 19:19 |
quote:Waar doel je op? ![]() En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 11 maart 2009 @ 19:21 |
Vanmiddag kwam hier een ICK-stam als intercity naar Venlo voorbij. Achterop zat ook nog een andere loc. Geen idee waarom eigenlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 19:22 |
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 19:26 |
quote:Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren. | |
Sj0rSz | woensdag 11 maart 2009 @ 19:27 |
quote:Hmm ja, logisch ook eigenlijk. Maar dat doen ze pas sinds kort ![]() | |
Ireyon | woensdag 11 maart 2009 @ 19:29 |
quote:Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen ![]() Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 11 maart 2009 @ 19:33 |
quote:Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd. Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had. | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 19:45 |
quote:Nooit van gehoord ![]() Welke Belgische IC's doel je op? | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 19:50 |
quote:Dat was de hint, elkaar van voren nemen => elkaar een zoentje geven => frontale botsing. InterCity's, al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen. | |
Palmboom313 | woensdag 11 maart 2009 @ 20:00 |
quote:De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 20:07 |
quote:Met het systeem is op zich niets mis, maar niet alle fabrikanten kunnen apparatuur bouwen die met het systeem overweg kan. | |
Guard | woensdag 11 maart 2009 @ 20:10 |
quote:Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 20:17 |
quote:Ja, dat ECTS-geval. Dat staat nog in de kinderschoenen. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 20:18 |
quote:Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren. | |
Guard | woensdag 11 maart 2009 @ 20:35 |
quote:De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij. | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 20:38 |
quote:Is niet aan de orde. Railion heeft zelf al 1600 locs aan ACTS verkocht en de 1800-serie is niet nieuwer dan de 1600, want op enkele verbouwingen na komen ze uit dezelfde serie. quote:Die gaan gewoon terzijde hoor. | |
TommyGun | woensdag 11 maart 2009 @ 20:40 |
Er is toch ook ICRm met TRAXX? ![]() Zie ik iig vaker dan zoiets: ![]() | |
Brembo | woensdag 11 maart 2009 @ 20:41 |
quote:Eigenlijk erg zonde; je kan in vrij eenvoudige wijze nogwel 150 bakken ICRm (of soortgelijks) laten bouwen en deze inzetten als een extra spitsverbinding wat op sommige lijnen echt nodig is. | |
Duvel | woensdag 11 maart 2009 @ 20:43 |
Ik heb ergens gelezen dat Railion in de planning heeft staan de 1600'en in 2012 af te laten vloeien. | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 20:49 |
quote:De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt. | |
TommyGun | woensdag 11 maart 2009 @ 20:51 |
quote:Ik faal ![]() * TommyGun moet nog leren | |
Fixers | woensdag 11 maart 2009 @ 21:00 |
quote:Maf systeem. Is er eigenlijk nog een beveiliging in Belgie die wel beveiligd of moet ik iedere week tweemaal voor mijn leven vrezen als ik op de trein van/naar Brussel stap? | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 21:17 |
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 21:48 |
quote:En ik denk niet dat het stuurstandrijtuig reageert op de signalen van een 1800, dat vereist dekking door een tweede locomotief. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 21:49 |
quote:Dat stelt me echter nog niet volledig gerust. | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 21:57 |
quote:Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is. | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 22:00 |
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit. Over Memor, daar moet ik je gelijk in geven Ofyles2: het is een oud systeem, en helemaal vertrouwen zou ik het ook niet doen. Er zijn modernere systemen in België: TBL-1, TBL-2, TBL-3 en ERTMS (in aanleg), maar over TBL-* kan ik niet veel informatie vinden. | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 22:11 |
quote:Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent. | |
TommyGun | woensdag 11 maart 2009 @ 22:12 |
quote:Neen http://www.treinspotten.nl/?page_id=62 | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 22:16 |
Dat is geen station Zwolle en ICRm werkt alleen met een 1700-loc. (Behalve de Benelux meuk dan he ![]() | |
dennistd | woensdag 11 maart 2009 @ 22:17 |
quote:Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in Edit: wat PSM zegt dus | |
James1988 | woensdag 11 maart 2009 @ 22:33 |
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden? | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 maart 2009 @ 22:52 |
quote:Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 22:53 |
quote:Ga Toeps eens vermoeien met die vraag ![]() | |
Guard | woensdag 11 maart 2009 @ 23:13 |
quote:Hoe bedoel je? Wat is het voordeligst als in trein, auto+boot of vliegtuig (+eventueel trein)? Easyjet kan soms heel leuk stunten met de prijzen en dan ben je onder ¤ 100,- naar London Luton of Stansted heen en terug, moet je daar nog wel met de trein naar St Pancras (vanaf Luton (First Capital Connect) was het afgelopen oktober 22 pounds iirc, zondag heen, maandag terug). | |
bork | woensdag 11 maart 2009 @ 23:16 |
quote:Ik denk Ryan Air London Stansted - Eindhoven en terug, ook schappelijke tijd zondagavond 19.35 en gelukkig GEEN schiphol! | |
Guard | woensdag 11 maart 2009 @ 23:32 |
Overigens zou ik het niet aanraden om eens in de twee weken met een prijsvechter te vliegen, dan toch liever wat meer betalen en in de Eurostar. Of een betere vliegmaatschappij kiezen (eentje met een spaarprogramma, want volgens mij heb je zo een gratis retourtje London bij elkaar gevlogen als je zo vaak gaat). | |
Jeroen_L | woensdag 11 maart 2009 @ 23:41 |
In Blerick staat een ICK-stam tussen Voith en de Stibans loods opgesteld met loc, een plaats waar nooit passagierstreinen opgesteld staan? Weer een afvoering van een ICK-stam? ![]() | |
Koen66 | woensdag 11 maart 2009 @ 23:56 |
quote:1800 loc naar Belgie sturen? Zonder aanpassing gaat dat geheid flink vonken aan de grens... ![]() | |
TommyGun | donderdag 12 maart 2009 @ 08:15 |
quote:Ik geloof jullie! ![]() ![]() Anyhow, weer wat geleerd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 maart 2009 @ 08:28 |
quote:Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeien ![]() En wat betreft Ryanair, dat is leuk als je jezelf ff ff op je tanden kan bijten en alleen bent ![]() | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 08:28 |
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger. Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please ![]() Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen. Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win. ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 12-03-2009 08:42:45 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 maart 2009 @ 09:02 |
En stansed is ook niet bepaald hartje londen ![]() De bus heen en terug kost toch al vlug 15 pond ofzo ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 maart 2009 @ 09:15 |
quote:Toen ik een dik jaar geleden een weekendje boekte, was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen. Tevens vind ik met de trein prettiger dan om te vliegen. Je bent misschien minder lang onderweg, maar dat inchecken en uitchecken kost best veel tijd. | |
dennistd | donderdag 12 maart 2009 @ 09:23 |
quote:Zoek de fout ![]() | |
Guard | donderdag 12 maart 2009 @ 09:25 |
quote: ![]() Met BMI kun je al voor ¤ 130,- heen en terug naar Heathrow (welliswaar vanaf Schiphol). Zit daar zelf aan te denken om dat (naar Heathrow ipv Stansted of Luton) dit jaar te doen als ik in oktober weer mijn jaarlijkse trip naar London maak. Trein is geen optie voor mij, die komt te laat aan in London, of ik moet een extra nacht in een hotel boeken (hmm is nu ik erover na denk wel een aantrekkelijke optie, ondanks de extra kosten). | |
Fixers | donderdag 12 maart 2009 @ 09:28 |
't Is alleen jammer dat het plannen/zoeken naar een treinticket nog meer werk is dan de goedkoopste vliegmaatschappij zoeken. Een eurostar weekendje londen wil ik ook nog wel eens doen. Vind treinen prettiger dan vliegen. En met het uur tijdverschil valt het nog wel mee wat de reistijd betreft. | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 09:59 |
Ik zat net in de stoptrein van Bd naar Ut, en vlak na vertrek uit Bd hoorden we twee luide klappen. Na vertrek uit Gilze-Rijen hoorden we dat weer. We zaten in de 915, in het achterste gedeelte. Tussen 1e en 2e klas is daar een kast met een snelschakelaar. De conducteur wist te vertellen dat die klappen wel vaker voorkwamen bij dat treinstel, en dat dat met de snelschakelaar te maken had. Bij alle volgende omroepen meldde hij ook dat er luide klappen uit die kast konden komen maar dat dat niets ernstigs was. Eenmaal bij Ht werd er omgeroepen dat de trein niet verder zou rijden dat Ht i.v.m. een technisch defect. Kennelijk was het toch erger dan gedacht. Over naar Londen: Ikzelf heb ook een voorkeur voor reizen met de trein. Het is comfortabeler, je hebt meer ruimte om rond te lopen en je verspilt minder tijd met wachten op de luchthaven. De trein heeft evenzogoed nadelen: ik had een terugreis gekozen (de laatste), en dan zou ik om 23:37 in Brussel-Zuid zijn. De laatste trein naar Nederland is dan al weg, dus moet ik wat eerder kiezen. ![]() | |
bork | donderdag 12 maart 2009 @ 10:18 |
quote:Ligt aan welke zondag James en helemaal vertrek in Londen ![]() ![]() ![]() We has for U 64 pond ![]() Adult 0,00 GBP vr, apr 03 Vlucht FR9271 17:05 09:00 Vertrek Aankomst London Stansted (STN) Eindhoven (EIN) Terugreis Terugreis Adult 0,00 GBP zo, apr 05 Vlucht FR9274 19:35 19:35 Vertrek Aankomst Eindhoven (EIN) London Stansted (STN) Prijsinformatie Heenreis (webtarief) 1 Adult @ 0,00 GBP 0,00 GBP Belastingen / toeslagen details 28,27 GBP Terugreis (webtarief) 1 Adult @ 0,00 GBP 0,00 GBP Belastingen / toeslagen details 36,04 GBP Totaalprijs vlucht 64,31 GBP | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 10:31 |
Die prijs valt wel mee... ik had voor iets sneller gekeken (volgende week al), maar dat is wel erg kortdag en dus duurder ja. Thanks ![]() | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 11:23 |
![]() Net gezien te Ht. Erop staan Veolia-bussen, tractie door ACTS (en die loc was net te snel om 'm op de gevoelige plaat vast te leggen). Kutfoto, dankjewel X1 ![]() | |
TommyGun | donderdag 12 maart 2009 @ 11:33 |
Gave foto! | |
Peterselieman | donderdag 12 maart 2009 @ 11:34 |
Dat noemen ze Hoogwaardig Openbaar Vervoer ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 12:04 |
quote:Oh? Ik dacht meer aan "Schienenbus" ![]() | |
Duvel | donderdag 12 maart 2009 @ 12:09 |
quote:Als een snelschakelaar uitschakelt geeft dat een klap. Als ie een kortsluiting uitschakelt zelfs een keiharde kloteklap. Maar het hoort niet natuurlijk, dat ie telkens uitschakelt. | |
dennistd | donderdag 12 maart 2009 @ 12:09 |
quote:Rijden er normaal wel treinen? Ik kan die veredelde trams geen treinen noemen hoor ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 12:51 |
quote:Het was een keiharde kloteklap. Zo een van het type deur wordt dichtgesmeten op 5 cm afstand van je oor. | |
Peterselieman | donderdag 12 maart 2009 @ 12:56 |
quote:Het comfort in die dingen is in ieder geval ver te zoeken. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo doorelkaar ben geschud en zo beroerd heb gezeten. | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 13:03 |
quote:Tip: VIRM op de 8800 ![]() ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 12 maart 2009 @ 13:07 |
quote:Doe dan vooral de eerste generatie VIRM's, die zijn helemaal belabberd. De laatste serie is vele malen beter. | |
Duvel | donderdag 12 maart 2009 @ 13:33 |
quote:Zoiets: http://energievoorziening(...)/kortsluitproef1.MPG http://energievoorziening(...)/kortsluitproef2.MPG http://energievoorziening(...)/kortsluitproef3.MPG Maar dan met minder galm? (Afkomstig van www.energievoorziening.info, geinige site!) | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 13:37 |
![]() De kleuren passen i.i.g. bij de omlijsting ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 maart 2009 @ 13:43 |
quote:Dat viel nog mee hoor vergeleken met die klotedingen. | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 13:50 |
quote:Het is dezelfde veengrond waar ze overheen rijden natuurlijk he ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 maart 2009 @ 13:56 |
Gouda - Alphen is niet gelijk aan Woerden - Leiden hoor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 14:00 |
quote:Nee, en ook niet aan Vleuten-Utrecht, daar rijdt de 8800 immers ook ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 12 maart 2009 @ 14:22 |
quote:Qua grond wel: allemaal gebouwd op dik water. | |
Sj0rSz | donderdag 12 maart 2009 @ 15:02 |
Even een slagje Utrecht gedaan. Kwam ik op Utrecht Centraal aan; zag ik daar een, voor mijn idee, een aparte trein staan. Het bleek de trein van Minsk naar Amsterdam CS te zijn. En op de terugreis stond er een SLT tussen Zaltbommel en 's-Hertogenbosch geparkeerd. | |
Peterselieman | donderdag 12 maart 2009 @ 15:04 |
quote:Dat is waar | |
ghizzer | donderdag 12 maart 2009 @ 16:27 |
quote:vette pics! welke stations zijn dit eigenlijk? | |
Fred2 | donderdag 12 maart 2009 @ 16:40 |
Mijn vriendin vertelde mij zojuist via de telefon dat er in de buurt van Den Haag Centraal een bommelding zou zijn. | |
Fred2 | donderdag 12 maart 2009 @ 16:42 |
quote:Nee, dat rijdt voornamelijk met een 1700, of een verdwaalde 1800. quote:Overigens haal je wel een aantal dingen door elkaar. TRAXX is een locomotief. Op de eerste foto is een 1800+ICK (of ICL) te zien Op de tweede foto een ICRMm-stam met een BDs. | |
RealZeus | donderdag 12 maart 2009 @ 16:44 |
quote:Nieuwe manier van reizen op de Maaslijn? ![]() | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 16:57 |
quote:Zie: http://twitpic.com/21384 http://search.twitter.com/search?q=den+haag "Busplatform Den Haag CS ontruimd i.v.m. verdacht pakketje" http://twitter.com/cxx_herm/statuses/1316544978 | |
De_Hertog | donderdag 12 maart 2009 @ 18:05 |
quote:Zat laatst in een Belgische Am96, maar dat zijn me een partij fijne treinen zeg. Het spoornet is daar niet altijd even best, maar die trein is echt lekker comfortabel. Moest een stuk over hetzelfde traject als ik net daarvoor met de Benelux had gedaan, scheelde echt enorm vond ik. | |
Ireyon | donderdag 12 maart 2009 @ 18:12 |
Zou iemand me willen uitleggen wat "Geen AVR-NS" inhoudt? Morgen ben ik van plan om even Maastricht - Heerlen te doen, maar dan krijg je op de reisplanner dat dus als opmerking. (Ik begrijp dat het iets met algemene voorwaarden van de NS betekent, maar ik wil eigenlijk gewoon weten of het ook betrekking heeft op het reizen met een studenten-OV? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2009 @ 18:15 |
quote:Ehm, Fles... Seurrie, mijn pa is jarig vandaag, daar moet ik zaterdag heen ![]() | |
Socios | donderdag 12 maart 2009 @ 18:29 |
ZOMG een treintje tussen Harlingen en Harlingen Haven. ![]() ![]() 8 maart jl. reden er voorlopig de laatste treinen op dit mooie traject. ![]() Het bijbehorende treinkaartje. ![]() En... Ik heb speciaal voor deze gelegenheid een trajectvideo gemaakt. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 19:12 |
Goeie film ![]() ![]() En sla dat kutkind op het eind even plat wil je ![]() Oh en zoek ff in het boekje van je cam "Macrostand" op. Of koop een skenner ![]() | |
Eix | donderdag 12 maart 2009 @ 19:48 |
quote:Studenten-OV is ook tussen Heerlen en Maastricht bij Veolia geldig. Zou mooi worden anders zeg. ![]() In plaats van de AVR-NS gelden de voorwaarden van Veolia.. | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2009 @ 19:52 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 19:58 |
quote:Eventuele buschauffeurs mogen geschopt worden ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 12 maart 2009 @ 20:04 |
quote:Ik heb liever de directie van Veolia. | |
Ofyles2 | donderdag 12 maart 2009 @ 20:05 |
quote:Nee, die bussen worden naar Zwitserland (ofzoiets) verschoven. | |
James1988 | donderdag 12 maart 2009 @ 20:06 |
Naar Slowakije. | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 20:07 |
quote:SchienenErsatzVerkehr voor de Plan U's ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 12 maart 2009 @ 20:15 |
quote:Oké. | |
Erasmo | donderdag 12 maart 2009 @ 21:08 |
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/14618 Heb het betreffende filmpje nog niet gevonden op joetoeb, lijkt me wel interessant om te zien. | |
thats-me | donderdag 12 maart 2009 @ 21:15 |
Ik heb in het Jeugdjournaal:+ vanavond ook wat gezien over dit onderwerp, zal eens even zoeken ![]() http://www.nos.nl/jeugdjo(...)gsfilmoverspoor.html Zal nog even verder kijken ![]() http://player.omroep.nl/?aflID=9069543 en dan vanaf tijd 00:46 mm:ss [ Bericht 39% gewijzigd door thats-me op 12-03-2009 21:22:53 ] | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 21:52 |
quote:Ja ik weet ![]() Schijnt nogal een gloeiend nieuws-item te zijn als jij en ik iets afspreken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2009 @ 21:58 |
quote:Best hevig filmpje. Maar ik denk wel dat het overslaat op die kinderen. | |
Zug-Chef | donderdag 12 maart 2009 @ 22:01 |
Vandaag voor en na het werk, te station Amersfoort:![]() Vanuit Bad Bentheim is Spitzke's V100-SP-006 onderweg met 13 lege en 7 volle Fccpps'n naar de Amsterdamse Westhaven, als op het station van Amersfoort gewacht wordt het eerst volgende pad de Eempolder in. Rechts daarvan staat ongereviseerde ICM 4233 samen met een soortgenoot te wachten op vertrek als IC 1626 naar Schiphol. ![]() Met 5 uur vertraging staat de ACTS 1606 met containertrein (3)50063 vanuit Leeuwarden op het regenachtige station van Amersfoort te wachten op de vertrektijd richting Kijfhoek en de Maasvlakte West. | |
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2009 @ 22:24 |
quote:...waar het overigens ook kut hoerenweer was ![]() | |
TrainGV | donderdag 12 maart 2009 @ 23:55 |
ProRail is sinds begin van deze week, samen met een aannemer, bezig een paar bomen om te halen op station Sneek Noord. Het begin voor het passeerspoor is gemaakt, laat maar komen die 20 minuten dienstregeling ![]() | |
TommyGun | vrijdag 13 maart 2009 @ 08:20 |
quote:Fascinerend dat je de machinist ziet kijken naar die gast op z'n brommer. Alsof je nog heel bent na zo'n aanrijding ![]() | |
Fixers | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:12 |
Een paar kilo gehakt in een bomberjack en helmpje is niet echt herkenbaar meer als slachtoffer. Maar best heftig filmpje inderdaad. | |
Fred2 | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:21 |
quote:Met Cees Geel als machinst... Ik denk trouwens dat ze hun doelgroep wel verkeerd hebben gekozen. ik denk dat het meer materiaal is voor de middelbare school. Basisschool kinderen zitten doorgaans niet alleen op de brommer... | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:23 |
Zolang de gemiddelde jeugdige zoiets heeft van, ach overkomt mij toch niet, zal je er vrees ik niet veel mee bereiken. | |
Guard | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:25 |
quote:Tja die schoolkinderen moeten bewust worden van het gevaar, niet zo erg schrikken dat ze nooit meer een overgang over durven te steken | |
Fred2 | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:30 |
Ze overigens wel iets meer oog voor de realiteit moeten hebben... Hoe vaak komt het voor dat op een tweesporig baanvak een trein rechterspoor en direct daar achter een trein verkeerdspoor/linkerspoor in dezelfde richt komt rijden? Met een op beide treinen dezelfde machinist. | |
Fixers | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:38 |
Doelgroep is juist wel goed gekozen. Die kids die nu in groep 8 zitten, die gaan in het najaar naar de middelbare school. Meestal is dat ook een omslag in de manier van huis-schoolverkeer. Verder fietsen, vaak met groepen en meer kans op klassieke spoorwegovergangen. Dat er twee treinen op die manier achter elkaar aanrijden. Dat is mischien onwaarschijnlijk voor treinkenners. Maar doet niets af aan de boodschap. Juist als iets in het patroon anders is dan normaal, dan gaat het fout. Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was. Erg uitnodigend om er dan maar even tussendoor te duiken. Tot er net toevallig een omgeleide Benelux op volle kracht langs komt. | |
Fred2 | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:19 |
quote:Dan sluit het toch veel beter aan als zoiets in de eerste maand van de eerste klas op de middelbare school wordt gegeven. Een voorlichting in de zin van: "Je route naar school is veranderd, je komt nu een spoorwegovergang tegen, ken je de gevaren als je het rode licht negeert?" slaat beter aan dan: "straks kan je een overweg tegenkomen, dat kan gevaarlijk zijn". Bovendien krijg je straks op de middelbare school dat vriendjes geen voorlichting hebben gehad en de voorgelichte leerling alsnog meeslepen. | |
ikbenik | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:04 |
De afgelopen weken ben ik bijna dagelijks naar Utrecht gereden, maar hier is me wat bij opgevallen. De trein waar ik in zat (vertrektijd 7:37 vanuit Gouda richting Utrecht-Amersfoort), remde elke keer af vlak voor Hogebrug (waar het spoor over de Enkele- en Dubbele Wiericke gaat). Hierna werd al snel weer de gebruikelijke snelheid opgepakt. Was het nu maar 1 keer, okee, maar het gebeurde dus elke keer. Eerst dacht ik nog dat er een goederentrein voor zat, maar bij het inloopspoor vlak voorbij Hogebrug was er niets te zien. Is er anders een probleem met het spoor zelf, waardoor de trein er maar met iets van 40km/u overheen mag? | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:11 |
Het hoeft niet zo te zijn dat er geen goederentrein voor zit, omdat bij de inhaalsporen geen goederentrein staat. Vaak genoeg wordt ie gewoon doorgestuurd richting Utrecht. Wellicht heb je te maken met een stoptrein voor je. | |
ikbenik | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:19 |
Dat is juist dan ook gek, want dan zou ik die stoptrein moeten zien in Woerden en daar is ook niets (zou ook niet moeten volgens de dienstregeling). Wel rond Terwijde, daar moest dan wel eens even rustig gereden worden vanwege de stoptrein. | |
Fred2 | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:29 |
Misschien dat er een bruggetje ligt dat met beperkte snelheid bereden mag worden? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:30 |
quote:Of de spoorwegovergang in Diemen, die ze op het nieuws noemden. Daar is laatst nog een ongeluk gebeurd. Eigenlijk verbazingwekkend, want het is een overweg met dubbele spoorbomen én met een hekwerk onder het voetgangersdeel zodat je niet eronderdoor kunt kruipen én hij blijft nooit onnodig lang dicht. Veiliger kan het dus niet. Maar ja, dan heb je dus een keer dat de stoptrein naar Amsterdam CS net binnen is komen rijden, en de spoorbomen toch gesloten blijven. Dan moet je dus braaf blijven wachten, want anders lig je onder de IC naar Lelystad die met 130 km/u voorbij komt. Zo bleek dus laatst. Wat mij betreft heel goed dus dat eens op die gevaren gewezen wordt. Al is het grootste gevaar misschien nog wel dat zo'n IC die 130 km/u rijdt véél sneller bij jou is dan je denkt. Omdat 'ie niet afremt zoals de stoptrein doet. | |
weps | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:31 |
Er is daar een duiker die niet helemaal 100% is. Er geld daar een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarom gaan alle treinen daar langzamer.. Dus niets met stoptrein ervoor enz. | |
Duvel | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:56 |
quote:Klopt, zit een TSB (80/60) op als ik me niet vergis. Reizigerstreinen mogen er met 80 overheen, goederentreinen met 60. Overigens zit die TSB er al een jaar of twee à drie voor goederen, voor reizigerstreinen sinds een half jaar of zo. Ze zijn wel bezig met herstel: er liggen extra balken tussen de spoorstaven om het geheel te verstevigen. Hier toch? http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.02124,4.79572&spn=0.002562,0.006952&t=h&z=18 | |
Mkr | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:00 |
quote: Het is weer is zover.. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:17 |
Jep, een of andere sukkel met een kraan op zn wagen... http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=68158 | |
Mkr | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:26 |
en ook telkens bij dezelfde overweg he.. de derde keer in korte tijd al | |
dennistd | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:34 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:40 |
quote:Dan is er weer lekker veel krom. ![]() Die sukkels ook op die vrachtwagens. ![]() | |
thatsme | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:14 |
quote:Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen? ![]() Een ICE is ook vrij snel... Alleen een snelremming daarin ook! Ik reed een keer over de Veluwe ri Arnhem met de ICE ik heb nog nooit een noodstop meegemaakt die zo snel was! (snelle trein = meer rem capaciteit). Daarnaast is het wel een denkbare situatie uit het promotie filmpje. Toen ik nog in Duiven woonde stond de stoptrein te wachten langs het perron, de spoorbomen waren alvast dicht.. Een meisje wil snel op school zijn en kruipt er onderdoor. Maar helaas voor de Mcn met de internationale trein uit Duistland reed deze over het linker spoor en schepte het kind. Uiteindelijk is dit nog een hele rel geworden.. de spoorwegovergang onveilig bla bla... maar je steekt toch ook een drukke weg niet over door het rode licht zonder te kijken. | |
TommyGun | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:15 |
quote:Wat hij bedoelt is denk ik dat de IC niet stopt voor het betreffende station, wellicht, itt tot de stopper die daar wel moet zijn ![]() | |
thatsme | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:21 |
oh ja, dat kan ook ![]() | |
Socios | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:26 |
quote:Die spoorwegovergang was 37 van de 60 minuten per uur gesloten. Heb daar heel veel tijd met de fiets voorgestaan. Maar ja, als treinenliefhebber wel mooi natuurlijk. ![]() Deze spoorwegovergang bestaat overigens niet meer. Hele stationsgebied ligt nog half op de schop. ![]() | |
ReisT | vrijdag 13 maart 2009 @ 15:07 |
quote:Dat laatste doen heel veel mensen, en gaat heel vaak goed. Probleem is dat die mensen vergeten dat een trein toch iets harder aankomt. Bewaakte overwegen zijn veilig. Het zijn de kandidaten voor de Darwin Awards die het onveilig maken. Viaducten en tunnels helpen ook niet echt, dan nog heb je van die idioten die het spoor oversteken om de trein te halen. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2009 @ 15:51 |
De portalen zijn inmiddels geplaatst in Almelo Verdiept. Het ziet er momenteel niet echt veilig uit. Maar dat zal wel beter worden als alles klaar is ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:29 |
ACTS 1606 is nog steeds niet gewassen, en de alternatieve verflaag die er op zat voor de loc werd ontRailiond, zit er nog steeds op. Dit gore ding kwam vandaag met een containertrein door Gouda. De foto op station Utrecht mislukte helaas. ![]() In elk geval: hier de foto's! ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:40 |
Jammer dat ding door dat gedoe bij Ermelo weer gedriehoekt is, anders had je in ieder geval de andere zijde van de lok.. Mooi in het zonnetje trouwens ![]() | |
RealZeus | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:45 |
* RealZeus pakt de hogedrukspuit en gaat nu op zoek naar de 1606.![]() | |
Wadloper | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:52 |
Passeert met 3x een s? ![]() Jammer dat die dingen er zo smerig uit zien inderdaad, maar ja ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:16 |
quote:Connexxion is lekker bezig ![]() Nouja, Aml-Mrb is Syntus, maar officieel wel Connexxion | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:46 |
quote:Tja, hoe kan dit dan? Waarschijnlijk dan een lint kapot? Anders kunnen ze toch wel ff snel 1 van Hengelo naar Almelo laten rijden... | |
dennistd | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:54 |
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat alle linten in Hengelo echt in onderhoud waren, en dan kun je ze natuurlijk niet zo ineens daar weg halen. En misschien staat de defecte lint wel op Vriezenveen, waardoor er niet gekruisd kan worden. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2009 @ 19:02 |
quote:Jup, maar had er dan niet gestaan vanwege een defecte trein ... Maakt ook niet uit ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:01 |
quote:Het was dan ook veel toffer als ik 'm in Utrecht op de foto had gezet, want daar zou ie dan normaal niet komen, toch? Er stond nog een buitenlandse spotter in Gouda, die ik al aankondigde dat de trein die er aan kwam er goor zou zijn. Dat beaamde hij ook. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:02 |
Ja klopt. Als ie al door Utrecht komt, zit ie meestal op de route Amf-Ut-Ht-Tb-Bd etcetera. | |
Duvel | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:12 |
quote:Ik hàd een telefoonfoto van deze trein kunnen hebben, als die kl*te Nøkia niet zo traag was geweest. ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:41 |
Ik zag daarstraks deze leuke CTA te Ht:![]() Zoek de fout ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:43 |
quote:16:23 moet 17:23 zijn? Op de klok is het namelijk al 17:20 [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2009 23:51:41 ] | |
Ofyles2 | zaterdag 14 maart 2009 @ 02:22 |
quote:Meteen laten opdraaien voor de geleden schade. | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 08:21 |
Ook een mooie soap met de Hongaarse rijtuigen die de Bergland Expres gebruikte: ze zouden donderdag teruggaan, maar dat bleek buiten de curator om geregeld te zijn, waardoor men nogal aan het slepen is geweest. Zie verder: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=152 | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 maart 2009 @ 10:50 |
quote:Is er ergens een platje van die meuk? ![]() Das toch dat boeltje wat naar die bedevaartoorden gaat enzo? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 10:54 |
SEV Ehv - Bet vanmiddag ![]() quote: | |
Zug-Chef | zaterdag 14 maart 2009 @ 10:57 |
quote:Nee. Die rijtuigen van de Bergland Express waar dennistd het over heeft, zijn door de TTC vanuit het Buitenland gehuurd om een wintersporttrein mee te kunnen rijden. Dit had men eerst men een andere set rijtuigen gedaan, maar nadat er bij de 1e rit enkele problemen ontstonden omtrent brandveiligheid etc, moesten ze bij de TTC dus nieuwe rijtuigen gaan huren. Dit duurde zo'n 2 maanden. Vanaf februari 2009 kon men de desbetreffende trein weer gaan rijden (ri Oostenrijk), maar binnen 3 weken viel het doek voor de TTC, faillissement. De rijtuigen staan nu onder curatele en mogen dus niet retour ri buitenland. Plaatje heb ik helaas niet, maar is wel o.a. hier (1e rit toen de rijtuigen Nederland binnen kwamen) te zien. | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 10:59 |
Het gaat om dit spul:![]() De Bergland Expres is een wintersporttrein. Rond de kerstdagen had men al problemen met een aantal rijtuigen die Oostenrijk niet in mochten. Daardoor hebben ze Hongaarse rijtuigen gehuurd, die vanaf begin februari ingezet werden. Op 26 februari heeft de Bergland Expres uitstel van betaling aangevraagd. | |
Zug-Chef | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:00 |
quote:SEV Ehv - Btl dus ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:04 |
quote: ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:04 |
quote:Ah THX ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:22 |
quote: ![]() | |
TommyGun | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:23 |
quote:ICL? Zag ik donderdag @ rangeerterrein EHV | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:24 |
Nee, dit is zeker geen ICL ![]() Ze zijn inderdaad donderdag tot Eindhoven gekomen, waar het spul teruggestuurd is. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:44 |
quote:Nee, Hongaarse rijtuigen. Zoals ook in de post staat die je quootte. ![]() Er staat duidelijk MÁV-START op. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2009 11:45:20 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:47 |
quote:http://www.prorail.nl/sto(...)enwerkzaamheden.aspx | |
Sj0rSz | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:48 |
quote:Het moet niet gekker worden ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 maart 2009 @ 12:41 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 maart 2009 @ 14:35 |
Wel goed dat ze de storing bij Ermelo op zo korte termijn verholpen hebben! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 15:20 |
quote:Bespeur ik daar enige ironie? ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 maart 2009 @ 15:23 |
quote:Nee hoor! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 15:29 |
quote:Was het echt zo erg dan?? ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 maart 2009 @ 15:38 |
quote:De vorige keer wel, vandaar... Nu viel 't blijkbaar mee! | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 18:29 |
Ook leuk ![]() ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 maart 2009 @ 18:39 |
quote:Dat is vanaf het dichtsbijzijnde spoor nog een knap stukje lopen anders. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 maart 2009 @ 19:29 |
Gewoon station Eelde Airport aanleggen en shuttlebussen laten rijden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:17 |
Wat voor ongein is dat dan eigenlijk? Kan je daar gewoon ALLES op laten tonen? ![]() "Dikke lul Drie bier" Kan ook zeg maar? ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:19 |
Volgens een user op somda zitten de bestemmingen gewoon in een csv-file in de computer van de trein ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:24 |
quote:Mja dat lijkt mij ook. Maar Groningen Airport? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:26 |
De aftakking naar Eelde is nooit aangelegd ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:27 |
quote:Misschien een leuke werknemer van NedTrain Onnen ofzo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:30 |
quote:Dan kan Dikke lul drie bier dus nog steeds ![]() | |
Jump | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:32 |
Zijn er plaatsen in Nederland waar vaak zigzag door de dwarsbomen wordt gereden? Dan is dit de oplossing ![]() ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:32 |
quote:Ik heb nog foto's van een paar Spurts. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:34 |
quote:WTF die kleppen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:48 |
Een stomme vraag, die hele halte bij OLV ter Nood Zijn daar bordjes, liggen er perrons, hoe komen mensen dan de trein in? Wissels inhaalsporen? Ik zie helemaal niks op GE | |
Duvel | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:58 |
quote:Volgens mij zijn dergelijke constructies inderdaad wel eens overwogen, maar afgeserveerd wegens "te gevaarlijk voor het wegverkeer". ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:00 |
quote:Ik heb daar nog nooit iets zinnigs kunnen ontdekken. Geen perron (maar dat zou er wel moeten zijn) en zeker geen bordjes. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:01 |
En wat moet ik hiervan denken?quote:van stationsweb WTF? | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:03 |
Die doen allemaal ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Guard | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:07 |
quote:In tegenstelling tot het oversteken van een spoorwegovergang nadat de bomen gesloten zijn, dat is natuurlijk volkomen veilig voor het wegverkeer. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:11 |
quote:Boeiend ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:24 |
quote:De trein zal daar maar uit de rails lopen. Heb je meteen een leuke schans ![]() | |
Jump | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:25 |
quote:Ervaring ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:27 |
quote:Niet zelf ![]() ![]() Dacht even een busbaantje af te snijden met de Range Rover van haar vriend ![]() Ja lieverd, het KAN wel, maar het MAG gewoon niet ![]() ![]() ![]() | |
Jump | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:29 |
quote:Ik had het op mezelf ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:32 |
Ach niks leukers als de situatie bij Schiedam Nieuwland een paar jaar geleden, een trambaan waarvan een stukje geasfalteerd is en daarna grind, én een mooie gebogen burg over het water zodat je dat grind niet ziet aankomen na die brug ![]() Menig nieuwe chauffeur en automobilist is daar de mist in gegaan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:35 |
quote:Ook leuk ![]() | |
Jump | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:36 |
quote:Ik ben toen trouwens naar huis gebracht ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:48 |
quote:Geen FA meer trouwens Belgske? ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:27 |
Al lang niet meer. Fungeerde als een soort Roy Makaay (Das Phantom). | |
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:29 |
quote:Het noodstation blijft echter onhandig, aangezien je na afloop vaak 'verkeerd' moet reizen om in de juiste richting terug te gaan. | |
Socios | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:38 |
quote:Het is nu één grote zandbak daar. quote:Ja, was ook geneigd een kaakslag uit te delen, maar ja, moest filmen. ![]() quote:Als iemand weet hoe dat moet, heb het niet kunnen vinden. Dus maar zo ene schraal fotootje. ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 maart 2009 @ 23:05 |
De voorpagina van www.nshispeed.nl is vernieuwd, iemand die al gezien? | |
Jump | zaterdag 14 maart 2009 @ 23:07 |
quote:Bedankt Jump! Hoi NJ ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 maart 2009 @ 23:51 |
Hier even wat screenshotjes van de nieuwe NS Hispeed-homepage:![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 maart 2009 @ 00:02 |
OMG de rit in de railhummer is vergelijkbaar met een achtbaan. Dan weet ik wel waarom ik niet met dat ding wil reizen. Veel te schokkerig, lawaaierig en voor je het weet sta je bij een weiland stil. | |
Nightshadow | zondag 15 maart 2009 @ 20:04 |
quote:Ik heb d'r één voorbij zien komen die dag tussen Almelo en Hengelo, op eigen kracht dacht ik. | |
Dr_Flash | zondag 15 maart 2009 @ 21:26 |
Ben weer thuus ![]() 773 km en 7 ZEVEN keer controle ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 maart 2009 @ 21:27 |
quote: ![]() | |
Socios | zondag 15 maart 2009 @ 21:30 |
Welk rondje heb je gereisd? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 maart 2009 @ 21:33 |
quote:Ut - Gn - Gnn - Gn - Nsch - Gn - Lw - Zl - Hgl - Shl - Gv - Gvc - Ut ![]() Met 156 km GTW en daarna nog wat Diesel. Plezierig weinig virm, 165 km Pimpel ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 maart 2009 @ 21:38 |
en nu graag de picca's van de bordjes in Gn en Lw plz ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 maart 2009 @ 21:49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 15 maart 2009 @ 22:18 |
Ik spot mezelf op een van de foto's ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 maart 2009 @ 22:19 |
ja die jas kan ECHT niet meer hoor duck ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 15 maart 2009 @ 22:23 |
quote:Ga jij nog even stoeien met de deur van de WC in de trein hea ![]() | |
Mathijz | zondag 15 maart 2009 @ 22:34 |
quote:Er is daar wel een soort van perron, in ieder geval een verhoging, er staan ook borden zonder tekst erop. Kom er dagelijks langs, dus als de trein weer eens rustig doorsukkelt probeer ik wel ff foto te maken. | |
Darkwing_Duck | zondag 15 maart 2009 @ 22:40 |
quote:Tof, alvast bedankt Overigens kwamen we Duvel nog tegen in Zwolle met Partner. Toch stom hoe je in een toch redelijk groot oppervlak (NL het nl.spoor) elkaar toch tegenkomt he ![]() | |
MPG | zondag 15 maart 2009 @ 22:51 |
D_D en Fles waren samen op pad? | |
James1988 | maandag 16 maart 2009 @ 08:48 |
![]() Dus er is een tekort aan treinen, maar dit tekort is beschadigd geraakt? ![]() Bron: FC Vingerverf Net ook een meid in de trein, die naar Nijmegen moet. Ze was met een vriendin aan het bellen, en die vriendin zei dat er geen treinen naar Nijmegen reden door een aanrijding tussen Breda en Etten-Leur. Ik heb 't even nagezocht, maar er stond niks over vermeld... en ik heb haar ook maar even uitgelegd dat NS in zo'n situatie gewoon pendelt tussen de overgebleven stations, en dat ze er echt wel komt. Meid helemaal blij ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 maart 2009 @ 09:17 |
quote:Het zou verboden moeten worden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2009 @ 09:25 |
quote:En nog een telefoonnummer gescoord dan? ![]() | |
James1988 | maandag 16 maart 2009 @ 09:29 |
quote:Nope. Overigens denk ik dat ze niet meer zo blij met me is... ik zag op het vertrekbord in 's-Hertogenbosch net staan dat de trein naar Zwolle niet zou rijden ![]() Maarja, 8 minuten later zou er wel een stoptrein naar Nijmegen vertrekken. | |
Duvel | maandag 16 maart 2009 @ 13:42 |
quote:Dat was wel toevallig ja. ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 maart 2009 @ 15:11 |
Slecht nieuws. Ik lees net op Somda dat de eerste stofzuiger/eendenbek van AnsaldoKerkrade dinsdag naar de Watergraafsmeer komt. | |
James1988 | maandag 16 maart 2009 @ 15:19 |
Dat de eerste komt, zegt natuurlijk nog helemaal niks. Er kan alsnog van alles misgaan met de V250's (zie de IC4 in Denemarken, daarbij ging ook een hoop mis toen hij er eenmaal was). En bovendien, misschien komen er 2 en trekt DSB z'n order daarna in. Dan heeft HSA wel 2 treinstellen waar ze vrijwel niks meer aan hebben... een fabrikant die failliet is kan het ding niet ondersteunen. quote:Een postje zonder bronnen, zonder veel info... ik weet het niet. Laten we hopen van niet. [ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 16-03-2009 15:26:55 ] | |
Peterselieman | maandag 16 maart 2009 @ 15:41 |
Het iemand van NedTrain die het zegt, dus dat zou je voor waar aan moeten kunnen nemen. | |
Brembo | maandag 16 maart 2009 @ 17:51 |
quote:Ach een showmodel in Nederland, hebben ze er uberhaupt alle treinstellen gebouwd? Wie zegt dat het allemaal rijd? | |
James1988 | maandag 16 maart 2009 @ 17:58 |
Ja, precies... de eerste IC4's in Denemarken hadden ook genoeg problemen, ik verwacht ook genoeg smeuïge verhalen te horen (tesamen met mooie FAIL-foto's) over de V250 op de HSL-Zuid... | |
Ofyles2 | maandag 16 maart 2009 @ 18:07 |
quote:Slecht nieuws? Goed nieuws! Verzamel alle projectielen die je kunt vinden en vermoord die eend! ![]() | |
MPG | maandag 16 maart 2009 @ 18:57 |
Proef met treinkaartjes kopen via internet | |
Dr_Flash | maandag 16 maart 2009 @ 19:00 |
quote:Nou nou ![]() ![]() | |
MPG | maandag 16 maart 2009 @ 19:02 |
quote:Tja, ik weet het niet, ik koop vrijwel nooit kaartjes ![]() | |
Guard | maandag 16 maart 2009 @ 19:06 |
jeetje, wat ouderwets, geprinte tickets via internet. Je zou denken dat je beter je energie kunt steken in iets anders dan papieren kaartjes.... | |
James1988 | maandag 16 maart 2009 @ 19:29 |
SMS-tickets, dat zou pas interessant zijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 maart 2009 @ 19:33 |
quote:Dat had NoordNed rond 2000 al eens geloof ik | |
Dr_Flash | maandag 16 maart 2009 @ 19:38 |
quote:Dat hebben ze in Oostenrijk al zeker 10 jaar ![]() | |
Mathijz | maandag 16 maart 2009 @ 19:52 |
quote:De foto's zijn mislukt, de locatie is iig hier. Je ziet ook de onderdoorgang onder het spoor. | |
Nightshadow | maandag 16 maart 2009 @ 21:56 |
quote: ![]() | |
SpeedyRich | maandag 16 maart 2009 @ 22:04 |
TVM 300 en 430 zijn toch ook gecodeerde spoorstroomlopen alleen dan gemoduleerd en andere frequentie (die op 25 KV HSL net werkt en continu beveiliging is )? | |
Darkwing_Duck | maandag 16 maart 2009 @ 22:23 |
quote:Ah toch bedankt voor het proberen. En ik had er al eens boven gehangen met maps, maar nu je idd zegt dat er een onderdoorgang is.. dat kan ik er nu iig van maken ja ![]() | |
Duvel | maandag 16 maart 2009 @ 22:25 |
quote:Tadaa! | |
Fred2 | maandag 16 maart 2009 @ 22:41 |
quote:Kan al jaren met de ns-businesscard, maar dan hoef je niet met een papiertje te zeulen, want je hebt immers een pasje. Kortom, combineer dit met de ov-chipkaart en laat de klant alvast wennen aan een vast pasje voor de trein. | |
TrainGV | maandag 16 maart 2009 @ 22:48 |
Het moet niet moeilijk zijn, om op de chipkaart een kaartje te laten thuis. Je typt je chipcode in, om vervolgens te betalen. Als de transactie akkoord is, update de centrale database zijn gegevens. Waarna alle systemen weten dat er een geldig kaartje is gekocht, wat ze kunnen checken aan de hand van je nummer.![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 maart 2009 @ 22:52 |
Hier ik niets begrijp van ![]() | |
Duvel | maandag 16 maart 2009 @ 22:52 |
quote:Waarvan niet? | |
Dr_Flash | maandag 16 maart 2009 @ 22:52 |
quote:Heirnav | |
Duvel | maandag 16 maart 2009 @ 22:53 |
quote:laten = laden | |
Dr_Flash | maandag 16 maart 2009 @ 22:54 |
quote:Dit begint zin te maken ![]() | |
WebHawkjuh | dinsdag 17 maart 2009 @ 05:54 |
Weet iemand hier misschien waar die Trein Aanwijs Systemen en andere ns borden hun data vandaan halen? http://www.surtronic.nl/index.php?select=news_details.php%3Fid%3D42&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl Ik heb ontdekt dat je zo'n scherm kan bestellen, en ze hebben alleen een internetverbinding nodig. Ik vermoed dat het dus een verbinding naar een centrale server is, die je dus ook zelf vanuit een eigen applicatie moet kunnen maken. (zodat je daar weer je eigen dingen mee kan doen. en dat lijkt me zo gaaf ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door WebHawkjuh op 17-03-2009 06:00:20 ] | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 08:19 |
quote:Je kunt ook gewoon zelf een windows-pctje neerzetten met een TFT'tje er aan en daar een blauw kader omheen klussen. Want meer is het niet. Oh ja, en de app maken die dit op het scherm weergeeft. Actuele vertrektijden haal je natuurlijk gewoon van m.ns.nl of zo. ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 08:47 |
Actuele Vertrektijden pluk je van m.ns.nl, dan heb je bijvoorbeeld de eerste 14 vertrekkende treinen. Simpele reguliere expressie eroverheen, en klaar ben je. | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 08:49 |
quote: ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 08:53 |
Juist ja. Had jouw post over het hoofd gezien ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 maart 2009 @ 09:00 |
op http://ns.nl/cs/Satellite(...)isinformatieschermen staat meer info http://mobiel.waarisdetrein.nl/index.php?station=es vind ik zelf altijd wel handig om wat mee te doen | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 09:13 |
Net in de trein, gesprekje met conductrice. Zij: "Dit is mijn favoriete type trein", ik: "Van mij ook ![]() Het was VIRM :p | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 09:29 |
quote:Okee hoe zag ze eruit?? ![]() ![]() | |
Brembo | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:28 |
quote:Ik zal laatst in 9580, wist niet dat die al opgeleverd was , rook nog erg nieuw. Maar die hebben betere railligging dan de oude generatie. | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:34 |
quote:Je liegt of je spreekt met spoken. Conducteurs haten die schommelboten omdat er niet normaal in de controleren is en het ze hun knieën kost. | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 12:46 |
quote:"De meeste van mijn collega's hebben het liefste een koploper, maar ik heb liever dit type." I kid you not, my friend. | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 12:48 |
quote:[ x ] Ongeschikt. | |
MPG | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18 |
quote: ![]() Puicke conductrice ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:59 |
Treinreiziger tevredenheid enquête Hier, stelletje kluizenaars ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:27 |
Mwah, ging wel. | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:38 |
Wisselstoring tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg. FC Vingerverf mag weer los! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:40 |
Groeten uit de SLT. Mijn eerste ritje. Ik was vandaag onderweg naar rhenen maar op utrecht zag ik hem staan en toen moest ik wel terug richting den haag ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:41 |
Wel opvallend. Daarstraks zag ik veel gele hesjes bij Ht, nu is er een wisselstoring... verband? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:05 |
Ik maak m wel ff vol:) | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:05 |
Nog 1 | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:06 |
vol ![]() |