quote:'VVV'er Honda in trek in binnen- en buitenland'
09 maart 2009
Keisuke Honda heeft aan belangstelling rondom zijn persoon niets te klagen. Volgens Voetbal International zitten ploegen uit zowel het binnen- als buitenland op de voorste rij om de Japanner vast te leggen. Naast PSV hebben ook AZ, NAC Breda en FC Twente hun interesse laten blijken in de 22-jarige speler van VVV Venlo.
Ook Ajax en Feyenoord volgen de prestaties van de middenvelder met belangstelling. Bayer Leverkusen, 1.FC Kln, Fulham en Bolton Wanderers hopen Honda eveneens te contracteren. Dit kwartet lijkt echter kansloos aangezien de linkspoot liever in Nederland blijft, weet VVV-preses Hai Berden.
"Hij wil graag de stap zetten naar de top vijf in Nederland. AZ vindt hij een mooie club vanwege het aanvallende voetbal. Maar hij is ook gecharmeerd van PSV", onthulde de voorzitter. Ook een aantal Japanse clubs is in de markt voor Honda, maar de Aziaat ziet een terugkeer naar zijn vaderland niet zitten.
VVV zal naar verluidt een flinke transfersom verlangen voor de spelmaker; hij heeft immers nog een contract tot medio 2011 in De Koel. Over een transfer wordt in Venlo echter nog niet gesproken. "We willen niet vr april gaan praten met genteresseerde partijen. Dat is ook de wens van Honda zelf. Hij wil ons eerst kampioen maken en daarna pas een besluit nemen over zijn toekomst."
Waar speelt ie volgend seizoen nadat hij VVV kampioen heeft gemaakt?quote:'Vraagprijs Honda rond de tien miljoen euro'
VVV-Venlo lijkt Keisuke Honda komende zomer kwijt te raken aan een club uit de Eredivisie. Hoewel hij van de club niet hoeft te vertrekken, staat VVV wel open voor onderhandelingen, die ongeveer tien miljoen euro moeten opleveren.
Voorzitter Hai Berden geeft tegenover de Limburgse zender L1 toe dat een bedrag van ongeveer tien miljoen euro goed kan zijn voor een transfer van Honda. "Zou best kunnen zijn uiteindelijk. Maar goed, het kan ook meer zijn. De gesprekken gaan we gewoon open in. Hij heeft natuurlijk ook zijn voorkeur, maar we zullen kijken hoe dat uiteindelijk loopt."
Een prijs heeft de voorzitter nog niet in zijn hoofd, dat is ook nog niet helemaal mogelijk. Duidelijkheid over het bedrag dat op tafel moet komen is er dus nog niet. "Niet te veel, maar ook beslist niet te weinig. Wat een speler kost wordt toch bepaald door de interesse die voor hem is. Voor de speler Honda is ontzettend veel belangstelling. Het wordt een kwestie van uitonderhandelen."
Mocht VVV promoveren, dan is een langer verblijf in Venlo ook niet uitgesloten. Zeker niet als het aan de club zelf ligt. "Wij zouden bijzonder graag hebben dat hij blijft. Belangrijkste is wat voor hem het beste is."
Als een gek het ervoor wil geven. Je kunt beter met een absurd bedrag dan een te laag bedrag de onderhandelingen ingaan.quote:
Of Man. City.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:11 schreef TIM-846 het volgende:
De enige club die zo gek is om zulke bedragen te betalen is Ajax
Dat dusquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:11 schreef TIM-846 het volgende:
De enige club die zo gek is om zulke bedragen te betalen is Ajax
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef JLSB het volgende:
Ongetwijfeld de meest veelzijdige voetballer die ik ooit heb zien spelen...
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef JLSB het volgende:
Met een voorkant, achterkant, twee zijkanten, een bovenkant en een onderkant?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef JLSB het volgende:
Ik heb dan ook niet veel grote voetballers in levende lijve zien spelen, maar volgens mij zou de beste man nog uitblinken als je hem als keeper zou opstellen, hij kan gewoon alles met de bal...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Met een voorkant, achterkant, twee zijkanten, een bovenkant en een onderkant?
quote:Van Dijk: "Ik denk dat Honda bij ons blijft"
Trainer Jan van Dijk van VVV-Venlo hoopt en denkt dat spelmaker Keisuke Honda volgend seizoen nog bij de promovendus speelt. Hij voorspelt hem een grote toekomst als de Japanner nog n seizoen in Limburg speelt.
"Hij wil zelf heel graag in de top-vijf van de Eredivisie spelen, daar kan hij absoluut in mee", zo vertelt Van Dijk in de jongste editie van Voetbal International. "Hij zal in de Eredivisie alleen maar meer ruimte krijgen en dat komt zijn spel ten goede. Natuurlijk moet hij zich bewijzen, omdat je in de eerste divisie al snel uitblinkt. Misschien weerhoudt dat clubs ervan hem nu al vast te leggen", denkt de oefenmeester.
Alle partijen zijn volgens Van Dijk gebaat bij een langer verblijf van Honda. "Een transfersom van tien miljoen is bovendien niet niks. Ik denk dat hij daarom bij ons blijft, dan krijgt hij dezelfde rol als dit seizoen en kan hij doen wat hij wil. Als Honda bij VVV-Venlo blijft, maakt hij straks iedereen gek", voorspelt de coach. "Ik denk zelfs dat hij te goed is voor Nederland."
Honda speelt sinds anderhalf jaar in Venlo. Door zijn goede spel trok hij de belangstelling van diverse clubs, waaronder van AZ en PSV.
quote:Geniale 'gek' in Venlo
Na vrijwel iedere vraag zoekt Keisuke Honda naar de juiste Engelse woorden. Verlegen is hij niet. Zeker niet zelfs. Maar de taal blijft lastig. Al gaat een gesprek in het Engels hem stukken beter af dan pak ‘m beet anderhalf jaar terug, het moment waarop hij als onbekende speler in Venlo neerstreek. Die wekelijkse cursus, trouw gevolgd, heeft zijn uitwerking niet gemist.
Voorzitter Hai Berden van VVV had het vooraf nog aangekaart. Neem een tolk mee, dat praat makkelijker. Maar het liefste doet Honda het zonder. Hij zegt zichzelf te willen bedruipen, heeft geen hulp van anderen nodig om een interview te doen. Het tekent zijn instelling. Zijn wilskracht om ver van huis te slagen.
Nederlands leren doet de Japanner van VVV niet. ,,Moeilijk,’’ zegt hij erover, en trekt dan een vies gezicht. Engels leert hij dus wel. Het is de meest universele taal. En Honda is een man van de wereld. Over n vraag hoeft hij daarom niet lang na te denken. Of hij zijn geboorteland mist?
Honda schuift naar voren op zijn stoel in de verder verlaten businessruimte van stadion de Koel. ,,Nooit. Ik heb nooit heimwee gehad, ik zou echt overal kunnen aarden,’’ zegt hij. Ook dus in Venlo, waar hij samen met zijn vrouw een rustig leven leidt. ,,Ik ga niet vaak uit. Zeker niet voor een wedstrijd. Dan pak ik mijn rust.
,,Soms ga ik er in het weekeinde met mijn vrouw op uit. Of zij Japan mist? Ze zegt dat in elk geval nooit. Met haar ga ik geregeld naar Duitsland, naar Dsseldorf. Daar woont een grote Japanse gemeenschap. Er zijn Japanse winkeltjes, waar we Japanse ingredinten kunnen kopen. Ik eet bijna altijd Japans. Ja, Nederlandse frikadellen ken ik. Soms is het lekker. Niet te vaak.’’
Af en toe komen daar in Duitsland mensen naar hem toe. Mensen die hem herkennen als de voetballer Honda. Maar het gebeurt niet vaak, zegt hij. ,,In Japan ben ik niet zo beroemd als jullie misschien denken. Honkbal is er de belangrijkste sport, daarna komt pas het voetbal. En ik voetbalde dit seizoen op het tweede niveau in Nederland. Dat wordt in Japan niet gevolgd en dus is men me daar vergeten.’’
Eigenlijk vindt Honda dat niet erg. Hij kent de verhalen van Shinji Ono, die als speler van Feyenoord de hele dag werd achtervolgd door een horde Japanse journalisten. ,,Daar moet ik niets van hebben. Ik praat alleen na de wedstrijd met Japanse media, verder niet. Ik wil me focussen op het voetbal, niet op randzaken. Sowieso houd ik niet van interviews. Liever ben ik thuis, aan het relaxen.’’
Toch noemt hij zichzelf een open persoonlijkheid. On-Japans, lijkt het wel. Meer Europees. ,,Ik hoor dat vaker. Maar niet iedere Japanner is gesloten. Ik was als kind al heel open. Wel ben ik een beetje ‘crazy’, in de goede zin van het woord. Dat komt ook door de omgeving waarin je werkt en leeft. Goede voetballers zijn allemaal een beetje ‘crazy’, denk ik. Bij VVV in ieder geval wel. Daarom hebben we ook zo veel succes gehad dit seizoen.’’
VVV werd kampioen, met Honda als grote initiator op het middenveld. Trainer Jan van Dijk maakte hem zelfs aanvoerder. ,,Dat betekende weer een nieuw hoofdstuk in mijn carrire. Nu kan ik niet meer alleen aan mezelf denken, maar moet ik er ook zijn voor andere spelers in het team. Dat is goed voor mijn ontwikkeling.’’
Het is de vraag hoe lang VVV nog kan beschikken over zijn beste speler. Wat zijn toekomst brengt, kan Honda niet zeggen. De vijf beste teams van Nederland hebben VVV inmiddels laten weten dat ze de blonde middenvelder intensief volgen. En ook de Duitse clubs FC Kln en Bayer Leverkusen hebben hun interesse in de Japanner kenbaar gemaakt.
,,Ooit wil ik in Spanje spelen, omdat er technisch voetbal gespeeld wordt. Dat is mijn droom. FC Barcelona speelt op dit moment het mooiste voetbal, maar Real Madrid is altijd mijn favoriete club geweest. Het liefst wil ik eerst een tijdje in Nederland blijven. Ik ga graag snel hogerop, ja.
,,Ik wil van mezelf weten hoe ik functioneer als ik nog betere spelers om me heen heb. Ik denk dat ik het niveau van bijvoorbeeld FC Twente aankan. Maar er moet wel concrete interesse zijn, voor geruchten koop ik niets. Op dit moment is de kans heel groot dat ik volgend seizoen gewoon in Venlo speel. Dat zou ik ook niet erg vinden.’’
Maar 10 miljoen is een beetje veel. Maximaal 2 miljoen. Hoeveel was Amrabat nou?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:33 schreef TTD het volgende:
Hij hopelijk naar Ajax voor als Aissati geblesseerd is want naast Aissati heeft Ajax niet echt een creatieve middenvelder.
grapjas... Als Ajax Honda haalt hebben ze binnen een week een mega bedrag aan commercile inkomsten verdient. Waarom denk je dat VVV de vraagprijs zo hoog legt. Bovendien is Honda beduindend beter als Amrabat. Zowel voetbaltechnisch als qua kop die erop zit. Amrabat is trouwens voor 2,5 miljoen naar Eindhoven gegaan en van de volgende transfer krijgt VVV 10%...quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar 10 miljoen is een beetje veel. Maximaal 2 miljoen. Hoeveel was Amrabat nou?
Precies. Laat hem maar naar FC Groningen komen voor 3 mln en wat doorverkoopclausulesquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:52 schreef TheClown1 het volgende:
Voor de helft van de vraagprijs is het nog overwegen waard vanwege de commercie eromheen maar 10 is echt te veel van het goede voor zo'n onbekende speler.
ik wil hem eerst maar eens een seizoen in eredivisie zien tegen betere spelers voordat er 10 gevraagd kan worden.
3 miljoen is echt een lachertje. Denk dat ze minimaal het dubbele zullen moeten bieden...quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:16 schreef Grulez het volgende:
[..]
Precies. Laat hem maar naar FC Groningen komen voor 3 mln en wat doorverkoopclausules
Drie miljoen is natuurlijk nooit een lachertje voor een speler uit de Eerste Divisie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:17 schreef JLSB het volgende:
[..]
3 miljoen is echt een lachertje. Denk dat ze minimaal het dubbele zullen moeten bieden...
Dan is Nederland al geen mogelijkheid meer, want ik zie Ajax hem niet halen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:17 schreef JLSB het volgende:
[..]
3 miljoen is echt een lachertje. Denk dat ze minimaal het dubbele zullen moeten bieden...
Nu moet je niet gaan overdrijven, 3 mil is al erg veel voor een speler vd Jupiler league..quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:17 schreef JLSB het volgende:
[..]
Aissati was gehaald voor 3miljoen. Is hij 2x zo goed als Aissati? Want ik neem aan dat Ajax Honda haalt voor de 10 positie?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:43 schreef JLSB het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar die betalen zeker weten meer dan 3 miljoen...
honda is velen malen beter op dit momentquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Aissati was gehaald voor 3miljoen. Is hij 2x zo goed als Aissati? Want ik neem aan dat Ajax Honda haalt voor de 10 positie?
Aissati is gewoon voor een belachelijk laag bedrag gegaanquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Aissati was gehaald voor 3miljoen. Is hij 2x zo goed als Aissati? Want ik neem aan dat Ajax Honda haalt voor de 10 positie?
Aissati zat op een dood spoor bij PSV en had een seizoen nauwelijks gespeeld, dat is niet te vergelijken met Honda. Verder vind ik Honda sowieso completer...quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
quote:
0nixquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:55 schreef sjimz het volgende:
Wat is het kengetal van Venlo eigenlijk?
Wie?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:19 schreef JLSB het volgende:
Officieel is het toch al een Eredivisie speler? Er zijn een aantal Duitse clubs die, die prijs wel willen betalen. En anders mag hij komend seizoen in de Koel laten zien dat hij dat bedrag waard is. Overigens betaalde Ajax ruim 10 jaar geleden zo'n 5 miljoen pond voor een speler wiens club naar de derde divisie was gedegradeerd.
Volgens mij geloof jij al helemaal in die sprookjesbedragen van Hai Berden. Alsof er iemand met een hoger bedrag zou komen dan zeven miljoen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:49 schreef TTD het volgende:
let op vraagprijs is 10miljoen h, als Ajax 7miljoen biedt ofzo gaan ze bij VVV ook overnadenken hoor. En als er dan niemand met een hoger bod komt gaat hij alsnog naar Ajax
Fixedquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:32 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Volgens mij geloof jij al helemaal in die sprookjesbedragen van Hai Berden. Alsof er iemand met een hoger bedrag zou komen dan zeven miljoen.vijf miljoen.
![]()
Waarom uitlenen? Hij kan het niveau van de eredivisie echt wel aan.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:55 schreef Rumille het volgende:
Ik zou wel willen dat Ajax hem koopt en dan uitleent aan een Willem II ofzo.
Maar is hij klaar voor Ajax vraag ik me af? Of in ieder geval het niveau dat Ajax moet nastreven.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom uitlenen? Hij kan het niveau van de eredivisie echt wel aan.
Ja dat zou ik ook niet weten, maar je gaat geen speler voor 5 tot 7 miljoen kopen als Ajax zijnde om hem vervolgens en jaar uit te lenen.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:03 schreef Rumille het volgende:
[..]
Maar is hij klaar voor Ajax vraag ik me af? Of in ieder geval het niveau dat Ajax moet nastreven.
Welke club hem ook koopt, hij komt er doodvermoeid aan. Nu bijna een maand interland voetbal met Japan en dan begint het nieuwe seizoen al...quote:VVV'er Honda beslissend voor winnend Japan
Keisuke Honda is de absolute vedette van VVV-Venlo. Ook bij Japan blonk de middenvelder woensdag uit, hij scoorde tegen Chili de vierde en laatste goal en was bij twee andere goals betrokken.
Honda begon bij Japan in de basis door de afwezigheid van Shunshuke Nakamura en schoot na twintig minuten op goal. Zijn schot werd gekeerd, maar Shinji Okazaki wist de rebound binnen te werken. Niet veel later zette de spelmaker een nieuwe aanval op en was Okazaki opnieuw het eindstation.
Yuki Abe scoorde in het vervolg de 3-0. De koek was daarna nog steeds niet op voor Japan. In de strijd om de vriendschappelijke Kirin Cup maakte Honda zelf in blessuretijd de vierde Japanse treffer.
Honda speelde een uitstekend seizoen voor VVV in de Jupiler League en mede dankzij zijn inbreng promoveerden de Limburgers. Met zijn goede spel wekte hij interesse vanuit binnen- en buitenland. Onder de genteresseerde clubs zou PSV zich bevinden.
Doelpuntjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Welke club hem ook koopt, hij komt er doodvermoeid aan. Nu bijna een maand interland voetbal met Japan en dan begint het nieuwe seizoen al...
Wel fijn dat hij zn haar geblondeerd heeft, is hij tenminste van de rest te onderscheidenquote:
quote:VVV houdt vol: 'Tien miljoen voor Honda'
VVV-Venlo is nog altijd van plan de maximale vraagprijs voor Keisuke Honda te vragen als genteresseerde clubs op de stoep staan, verklaart directeur voetbalzaken Mario Captein tegenover L1. De Japanse spelmaker staat volgens het regionale medium bij diverse clubs op de nominatie om te worden aangetrokken.
In mei leek VfL Wolfsburg het meest concreet voor de 22-jarige international, maar sindsdien blijft het stil rondom de Voetballer van het Jaar uit de Jupiler League. “Clubs willen afwachten of Honda het ook kan brengen op eredivisieniveau, de kans is groter dat hij blijft dan dat hij weg gaat”, houdt Captein nog geen rekening met een vertrek van zijn VVV-parel, die in Venlo nog een contract tot en met de zomer van 2011 heeft. Eerder toonde ook PSV nog belangstelling voor de Aziaat.
Tegenover het waarschijnlijke vertrek van Honda staat in ieder geval de komst van Achmed Ahahaoui en Ruud Boymans. De spelers zijn afkomstig van respectievelijk Go Ahead Eagles en Fortuna Sittard. Ook de transfer van doelman Dennis Gentenaar is op een haar na gevild. Beide partijen hebben overeenstemming bereikt en hoeven enkel nog de benodigde handtekeningen worden gezet.
Ja dat kwam afgelopen week ergens door ja maar ik geloof er niets van.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
ElfVoetbal heeft schijnbaar een deal gemeld tussen VVV en Ajax voor 6 miljoen euro.
Ze mogen vragen wat ze willen natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:12 schreef The_Verve het volgende:
Ach, het blijft een vraagprijs voor een sensationele speler. Waarom zou VVV te laag moeten inzetten?
Real madrid welquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze mogen vragen wat ze willen natuurlijk.
Alleen ik denk dat niemand 10 miljoen op tafel gaat leggen.
Agree, VVV moet niet te hard van stapel lopen, geen club die VVV 10 miljoentjes gaat betalen voor hem. Als het Ajax was dan lag het anders denk ik, voor VVV is 5 miljoen ook veel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe hij komend seizoen gaat presteren.
Dat is het doel ook niet. VVV wil gewoon de hoofdprijs. En lukt dat niet dan blijft hun sterspeler nog een (half) seizoen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er is een Japanse fanclub. Volgens Hai Berden hingen er in Tokio in van die toeristenwinkeltjes de shirtjes van VVV en Honda achterop tussen die van Manu en Barca. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit waar is. Na de degradatie is de aandacht wel een stuk afgenomen. Vorig seizoen werden de trainingen standaard gevolgd door 3 Japanse cameraploegen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:30 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Zouden ze nu ook aan VVV-merchandising doen in Japan? Zie je het al voor je, tientallen, misschien wel honderden of zelfs duizenden Japanners in VVV/Honda-shirtjes![]()
Anyways, zolang VVV aan die belachelijke 10 miljoen vast blijft houden wordt het een lastig verhaal. Uiteindelijk zal 'ie nog wel voor een miljoentje of 5 vertrekken, ook dat is voor VVV een hoofdprijs!
quote:Honda: "VVV vraagt teveel geld"
Voor Keisuke Honda staat het vast: hij wil vertrekken bij VVV-Venlo. De technisch begaafde middenvelder staat in de belangstelling van verscheidene clubs, maar zijn werkgever vraagt in zijn ogen teveel geld.
"Ik wil hogerop. Alleen vraagt VVV te veel geld. Daar wil ik met de club over praten", zegt Honda in De Telegraaf. "Ik ga binnenkort met mijn zaakwaarnemer bespreken waar mijn toekomst ligt. Als ik hier volgend seizoen nog speel, zou dat niet gemakkelijk voor mij zijn. Maar dan wil ik me in de eredivisie bewijzen door minimaal tien doelpunten te maken."
Voorlopig houdt de Japanner, vorig jaar goed voor zestien doelpunten in 36 wedstrijden, nog hoop op een transfer. Ook hij weet immers dat de transfermarkt nog open is tot 31 augustus. "Er is nog tijd genoeg voor een transfer", zo besluit Honda dan ook.
quote:Honda: 'Ik heb een voorkeur voor Nederland'
Keisuke Honda heeft zaterdag na afloop van het oefenduel tussen VVV Venlo en Feyenoord (2-2) andermaal benadrukt dat hij liever op een hoger niveau aan de slag gaat. De voorkeur van de Japanse middenvelder gaat uit naar een langer verblijf in Nederland. Pas over twee jaar ziet Honda zich de stap naar het buitenland maken. "Ik wil het een niveau hoger gaan proberen, dat heb ik iedereen ook laten weten", vertelde Honda aan Eredivisie Live. "Ik wil het liefst in Nederland blijven, dus Ajax en PSV mogen me bellen. Ik denk dat het voor mij het beste is om nog twee jaar in Nederland te blijven, daarna wil ik het wel gaan proberen in het buitenland."
Hai Berden, voorzitter van de Venlose club, liet eerder al doorschemeren dat de vraagprijs voor zijn Japanse oogappel rond de tien miljoen euro ligt. "VVV vraagt teveel geld", reageerde Honda toentertijd. "Als ik hier volgend seizoen nog speel, zou dat niet gemakkelijk voor mij zijn." Zijn contract loopt nog twee seizoenen door.
Honda speelde in anderhalf seizoen vijftig wedstrijden voor VVV. De 23-jarige middenvelder scoorde tot dusverre achttien keer. Zestien van die goals maakte hij afgelopen seizoen in de Jupiler League. Daarmee droeg hij ruim bij aan de titel van VVV. Honda werd uitgeroepen tot de beste speler van de Jupiler League.
En waarom dan wel niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:24 schreef Tallie1982 het volgende:
Dit is echt geen speler voor een club als ajax. Past er gewoon niet bij
Als ik Feyenoord was, had ik alles op alles gezet om die gast binnen te halen.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:06 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Gisteren tegen Feyenoord speelde hij weer erg goed. Hij eist gewoon alle ballen op bij VVV en maakt vanuit daar het spel. Gretige voetballer met een goede (vrije) trap.
Gisteren een special over VVV op EL gezien. Gast heeft samen met Calabro VVV naar het kampioenschap gesleept.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:00 schreef Ruud het volgende:
Ik had 'm nog niet goed kunnen beoordelen, maar gisteren was hij erg goed
Voor het geval je het nog niet wist: er zit nog 10 cent in de kas.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:29 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als ik Feyenoord was, had ik alles op alles gezet om die gast binnen te halen.
Er zal toch nog wel 1 vermogend Feyenoord fan rondlopen die als externe investeerder Honda binnen kan slepen?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:30 schreef Ruud het volgende:
[..]
Voor het geval je het nog niet wist: er zit nog 10 cent in de kas.
Ze blijven niet bezig.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Er zal toch nog wel 1 vermogend Feyenoord fan rondlopen die als externe investeerder Honda binnen kan slepen?
Ik vrees (nou ja, vrees..) voor Feyenoord dat ze met de huidige selectie volgend seizoen weer geen potten zullen breken. Honda is jong, snel, doelgericht en heeft een aardige traptechniek.quote:
Feyenoord heeft met onder andere Wijnaldum, Bruins, de Guzman, Fer en El Ahmadi inderdaad ook helemaal nog geen jonge, talentvolle spelers op het middenveld rondlopen...quote:Op zondag 12 juli 2009 14:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik vrees (nou ja, vrees..) voor Feyenoord dat ze met de huidige selectie volgend seizoen weer geen potten zullen breken. Honda is jong, snel, doelgericht en heeft een aardige traptechniek.
DIt zal een betere investering zijn dan steeds maar die ouwe lullen te kopen.
Wijnaldum is een toppertje, maar kan de ploeg nog niet op sleeptouw nemen (kan je ook niet verwachten van zo'n jonge jongen.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Feyenoord heeft met onder andere Wijnaldum, Bruins, de Guzman, Fer en El Ahmadi inderdaad ook helemaal nog geen jonge, talentvolle spelers op het middenveld rondlopen...
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef Tallie1982 het volgende:
Honda speelt ook vaak niet goed, dat hij bijna niet opvalt.
En daarom zijn het ook talenten, als je ze de kans geeft kunnen ze je ongelijk aantonen en ineens goede voetballers blijken. Beter dat in deze fase voor feyenoord dan de oudjes of voor 10 miljoen (terwijl er geen geld is) weer een 'talent' kopen.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wijnaldum is een toppertje, maar kan de ploeg nog niet op sleeptouw nemen (kan je ook niet verwachten van zo'n jonge jongen.
Bruins heeft plankenkoorts. de Guzman staat stil in zijn ontwikkeling (mede door blessures) Fer is een middelmatige voetballer en El Ahmadi heeft ook geen verpletterend indruk (op mij) gemaakt, en Biseswar is een momentenvoetballer.
Vraag me af over welke Honda jij het hebt, Keisuke is zo goed, dat wanneer hij iets verkeerd doet, hij het eigenlijk nog steeds goed doet.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef Tallie1982 het volgende:
Honda speelt ook vaak niet goed, dat hij bijna niet opvalt. En vergeet het niveau niet he. 1e divisie is toch net ff wat anders
quote:Op zondag 12 juli 2009 19:07 schreef JLSB het volgende:
[..]
Vraag me af over welke Honda jij het hebt, Keisuke is zo goed, dat wanneer hij iets verkeerd doet, hij het eigenlijk nog steeds goed doet.
quote:VVV laat Honda vertrekken
Door LUDO VAN DENDEREN
VENLO - VVV werkt mee aan een zomertransfer van Keisuke Honda. Dat heeft voorzitter Hai Berden zijn Japanse sterspeler en diens zaakwaarnemer Kees Ploegsma jr. vrijdag in een persoonlijk gesprek laten weten.
Honda maakte tijdens het onderhoud nogmaals onomwonden duidelijk zo snel mogelijk naar een grotere club te willen verkassen.
VVV houdt vooralsnog vast aan een transfersom van tien miljoen euro, maar is eventueel bereid te zakken met de vraagprijs. De club wil dan wel op een later moment ruimhartig meedelen bij een doorverkoop van de middenvelder. Volgens VVV is er niet concreet op Honda geboden.
Afgevaardigen van PSV, FC Twente, AZ en Ajax bekeken de uitblinkende Japanner zaterdag tegen Feyenoord. Ook assistent-trainer Johan Neeskens van Galatasaray was aanwezig. Woensdag zag Neeskens Honda ook al aan het werk tegen de amateurs van Venray. ,,Ik zou absoluut met een club als Galatasaray gaan praten,’’ zegt Honda. ,,Mijn voorkeur gaat echter uit naar een Nederlandse club. Ik hoop dat een transfer snel geregeld wordt.’’
Koeman wordt ook zo fantastisch neergezet he, vieze flikker met zijn kutstemmetjequote:Op zondag 12 juli 2009 19:16 schreef Ruud het volgende:
[..]
![]()
"Ik rij nooit verkeerd. Want voordat ik verkeerd rij, rij ik alweer goed"
Niet voor 10 miljoen in elk geval, nog niet voor de helftquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:34 schreef venomsnake het volgende:
Zou me niets verbazen als AZ hem nu gaat halen.
Ik gok voor een miljoen of 3.5 a 4.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet voor 10 miljoen in elk geval, nog niet voor de helft
Ik vind het veel, stukken meer nog dan Amrabat en die speelde goed in de eredivisie, Honda was niet veel bijzonders in de eredivisiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik gok voor een miljoen of 3.5 a 4.
Wat nog behoorlijk veel is voor een speler uit de eerste divisie.
quote:'Honda gaat in ieder geval niet naar Ajax'
Nog geen enkele club uit binnen- en buitenland heeft de belangstelling voor Keisuke Honda geconcretiseerd. Dat vertelt zaakwaarnemer Kees Ploegsma junior in een vraaggesprek met het weekblad Sportweek. De middenvelder wil VVV-Venlo het liefst verlaten, en de Venlose club is bereid mee te werken zolang er maar een marktconforme prijs op tafel komt. Mede de vraagprijs is echter een obstakel.
"We vinden het voor Keisuke het beste dat hij in Nederland blijft, maar hij is geen EU-speler en dus duur", citeert het weekblad de belangenbehartiger van de 23-jarige Japans international. "Voor Nederlandse clubs is het mede door de vraagprijs van VVV een flinke investering." Het contract van Honda, vorig seizoen verkozen tot Beste Speler in de Jupiler League, in Noord-Limburg loopt nog twee seizoenen door.
"AZ en PSV hebben interesse, maar zitten op dit moment vol. Misschien dat er bij Heerenveen een kansje is. Ajax wordt het in elk geval niet", vervolgt Ploegsma. Volgens de zaakwaarnemer zal zijn clint desondanks vroeg of laat de gelederen van de Venlonaren verlaten. "Die transfer komt er wel. Is het niet deze zomer dan is het wel in januari", aldus Ploegsma. Honda speelde eerder voor Nagoya Grampus.
Poeh, ik vond dat nogal wat voor een speler uit de Juup.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef The_Verve het volgende:
Wat is een marktconforme prijs voor Honda? 4,5 miljoen?
Met 3 miljoen mag VVV denk ik de handjes dichtknijpen, op het hoogste niveau heeft hij inderdaad nog niets bewezen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Poeh, ik vond dat nogal wat voor een speler uit de Juup.
Maar zoiets heeft VVV denk ik wel in gedachten. Als het niet meer is..
Maar hij zal uiteindelijk wel iets goedkoper Venlo verlaten denk ik.
Hij vertegenwoordigt ook een behoorlijke commercile waarde. 3,5 miljoen en allemaal regelingen lijkt me realistischer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Poeh, ik vond dat nogal wat voor een speler uit de Juup.
Maar zoiets heeft VVV denk ik wel in gedachten. Als het niet meer is..
Maar hij zal uiteindelijk wel iets goedkoper Venlo verlaten denk ik.
Wat brengt hij met zich mee eigenlijk? Natuurlijk een beetje aandacht vanuit Japan, maar levert dat VVV nu zoveel extra op? Net is geen Nakata, Nakamura en ook nog geen Ono.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat 3,5 miljoen te laag is voor hem en alles wat hij om zich heen meebrengt. 5 miljoen ligt in mijn ogen de ondergrens, de max is 7 miljoen.
Honda misstaat inderdaad niet in de Eredivisie. Of hij ook niet misstaat bij een topclub, dat durf ik niet te zeggen. Ik hoop eigenlijk dat Honda iig deze zomer bij VVV blijft, ik wil wel zien wat hij daar klaar weet te spelen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind dat hij wel bij die categorie spelers hoort met zijn kwaliteiten. Dat hij nog niet in de Eredivisie actief is boeit me niet zo. Je ziet dat hij makkelijk mee zal komen en -niet onbelangrijk- een slimme jongen is met een goede mentaliteit.
Amrabat kostte 2,8 miljoen en die had zich bewezen in de eerste divisie en eerste divisiequote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:59 schreef rubbereend het volgende:
7 miljoenammenooitniet. 4 miljoen lijkt me al een heel chic bedrag
Tegenstand blijft gewoon minder in de Eerste Divisie, als je het daarna tegen een van de grootste kampioenskandidaten op deze manier laat zien, dan bewijs jejezelf. Dat doe je niet tegen Omniworld.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:55 schreef Schimpie het volgende:
Alsof Honda vorig jaar niet al genoeg heeft laten zien.Hij hoeft zich alleen nog op CL niveau te bewijzen.
Eerste Divisiequote:Op zondag 2 augustus 2009 17:55 schreef Schimpie het volgende:
Alsof Honda vorig jaar niet al genoeg heeft laten zien.Hij hoeft zich alleen nog op CL niveau te bewijzen.
Moeten we wel van die 4-3-3 afstappen, want een linksbuiten is Honda ook niet echt... Aan de andere kant, Pranjic stond ook niet stijf tegen de lijn geplakt. 't Zal er wel van afhangen of die Argentijn Losada van Anderlecht nog komt..quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:51 schreef venomsnake het volgende:
Misschien dat Heerenveen hem haalt, want die missen ene Pranjic wel heel erg..
Maar heeft PSV nu het geld ervoor?? Als VVV echt meer dan 5 miljoen blijft vragen...quote:Groningen kan hem niet betalen vrees ik, AZ heeft hem niet nodig, Twente ook niet met Ruiz en Perez.
Als ik PSV was zou ik hem halen.. Goede opvolger voor Afellay.
Zo hard niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
die gozer zou goed bij Feyenoord passen . nu nog geld zien te vinden
Te duur.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
die gozer zou goed bij Feyenoord passen . nu nog geld zien te vinden
- Reactie weg.quote:
Jawel hoor, hem gewoon op de bank houden tot de 31e, ziet niemand hem spelen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:20 schreef TheVulture het volgende:
Toch sneu dat die transfermarkt nog zo lang open is voor VVV.... die gaan ze echt niet houden!
Lazovic erbij dan?quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:09 schreef JLSB het volgende:
Wat moeten wij met Zonneveld? 5 mljn. + Afellay aub!
Hoewel hij een goede speler is hebben we op het moment meer een centrale verdediger nodigquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:45 schreef TTD het volgende:
De enige club die hem kan betalen en hem echt nodig heeft is denk ik Heerenveen. Of hij gaat naar Ajax
Ajax heeft nu wel genoeg (goede) middenvelders hoor... Honda is niet beter dan wat er nu in de basis rondloopt.quote:
Eens, hij zal ook mindere wedstrijden spelen. We hebben nu gewoon een hle goede wedstrijd gezienquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ajax heeft nu wel genoeg (goede) middenvelders hoor... Honda is niet beter dan wat er nu in de basis rondloopt.
Wij gaan echt geen geld uitgeven, de gedachte alleen alquote:Op zondag 2 augustus 2009 18:51 schreef venomsnake het volgende:
Misschien dat Heerenveen hem haalt, want die missen ene Pranjic wel heel erg..
Groningen kan hem niet betalen vrees ik, AZ heeft hem niet nodig, Twente ook niet met Ruiz en Perez.
Als ik PSV was zou ik hem halen.. Goede opvolger voor Afellay.
Ajax heeft maar 1 soortgelijke middenvelderquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ajax heeft nu wel genoeg (goede) middenvelders hoor... Honda is niet beter dan wat er nu in de basis rondloopt.
Die soortgelijke speler speelde helemaal niet. Kan me niet voorstellen dat Ajax Honda of uberhaupt nog een middenvelder zal halen. Bovendien moet ik het nog zien met Honda, tuurlijk, hij kan voetballen, maar n zwaluw maakt nog geen zomer. Ook in de 1e divisie heb ik hem wel mooie dingen zien doen, maar laat hij het eerst eens een langere periode laten zien in de eredivisie. De vergelijking met Afellay is dan ook vooralsnog stompzinnig.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:22 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ajax heeft maar 1 soortgelijke middenvelder
5-6 miljoen + Sno/Lindgren en de Jong of Sarpong op huurbasis zou ik zeker wagen
Ik ben altijd zo benieuwd naar die havenbaronnenquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:05 schreef venomsnake het volgende:
Feyenoord heeft geen centen, dus daar gaat hij sowieso niet heen.
Tenzij er n of andere havenbaron () met een zak geld komt aankakken.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo benieuwd naar die havenbaronnen
Pincoffs Lodwijks trekt echt nog wel een keer de buidel hoorquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo benieuwd naar die havenbaronnen
Hopelijk is dit wel waar, ben al van Honda gecharmeerd sinds zijn eerste Eredivisie seizoen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ED: PSV wil Honda via speciale constructie halen
3 augustus 2009 RvN
Daar waar de zaakwaarnemer van Honda ontkent dat PSV zich heeft gemeld voor de Japanner, meldt het Eindhovens Dagblad dat PSV wel degelijk heeft genformeerd. PSV zou een constructie in gedachten hebben, waarbij VVV-Venlo later bij doorverkoop een groot percentage ontvangt.
Hopelijk is dit niet waar maar ED is eigenlijk altijd wel goed geinformeerd
Maar dan alleen voor 100%quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:46 schreef noxious het volgende:
[..]
Hopelijk is dit wel waar, ben al van Honda gecharmeerd sinds zijn eerste Eredivisie seizoen.
Ik blijf het jammer vinden als zo'n mooie speler naar zo'n belabberd team gaat. Ik denk helaas wel dat deze transfer het meest voor de hand ligt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ED: PSV wil Honda via speciale constructie halen
3 augustus 2009 RvN
Daar waar de zaakwaarnemer van Honda ontkent dat PSV zich heeft gemeld voor de Japanner, meldt het Eindhovens Dagblad dat PSV wel degelijk heeft genformeerd. PSV zou een constructie in gedachten hebben, waarbij VVV-Venlo later bij doorverkoop een groot percentage ontvangt.
Hopelijk is dit niet waar maar ED is eigenlijk altijd wel goed geinformeerd
Ok.quote:
Ik vind gewoon dat een speler als Honda veel beter tot zijn recht komt bij een aanvallende, risico nemende club. En dat is PSV in mijn ogen totaal niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ok.
Je bent helaas niet meer te helpen
Als hij zo blijft spelen in de volgende wedstrijden de eredivisie, zal hij niet lang op een nieuwe club te hoeven wachten, volgens mij.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:14 schreef JLSB het volgende:
Het zou wel typisch zijn als hij deze week naar PSV gaat. Hij debuteerde namens VVV tegen PSV,en speelde zijn laatste wedstrijd tegen PSV. Maar ik hoop dat hij bij VVV blijft.
(Zag net dat deze geweldenaar bij mij in de straat woont)
Moet ik nu het zelfde nog een keer gaan quoten?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat een speler als Honda veel beter tot zijn recht komt bij een aanvallende, risico nemende club. En dat is PSV in mijn ogen totaal niet.
Ik heb hem wel gevolgd vorig seizoen als VVV fan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef Yeahinho het volgende:
Ochjee, alle kenners worden ineens wakker.
[Youri Mulder-mode]
Ik heb hem zondag voor het eerst zien voetballen.
[/Youri Mulder-mode]
En dan nog een mening over zijn voetbalkwaliteiten hebben ook.
Vervelend dat het nu een joodse gloeilamp is, want ik zou Aissati anders graag bij Feyenoord zien. Ik heb er vertrouwen in dat hij onder een trainer die hem aanvoelt echt heel, heel goed kan worden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:02 schreef venomsnake het volgende:
Zou opzich wel komisch zijn als Ajax hem haalt en Aissati WEER geen kansen krijgt bij zijn club.
Maar Honda heeft nu wel een platform in de Eredivisie als hij zo blijft spelen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:40 schreef Scorpie het volgende:
PSV is dus niet de perfecte club voor hem. Die gozer moet echt naar een aanvallend ingestelde club. Ook niet naar Ajax, ik zou hem graag bij Twente willen zien, die kunnen echt wel wat met dat talent.
Op het moment vind hem absoluut nog geen tien waard hoor. Als hij zich eerst een tijdje op Eredivisie niveau heeft bewezen kan hij wel richting de 8/9.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:47 schreef rja het volgende:
[..]
Maar Honda heeft nu wel een platform in de Eredivisie als hij zo blijft spelen.
Misschien krijgt VVV die tien miljoen nog wel.
Maar ik denk niet, dat Twente die tien miljoen betaald.
PSV is een aanvallend ingesteld team. Of ze het een beetje fatsoenlijk eruit kunnen laten zien is een tweede.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:40 schreef Scorpie het volgende:
PSV is dus niet de perfecte club voor hem. Die gozer moet echt naar een aanvallend ingestelde club. Ook niet naar Ajax, ik zou hem graag bij Twente willen zien, die kunnen echt wel wat met dat talent.
Daarvoor moet hij naar de (sup)top toequote:Op maandag 3 augustus 2009 23:49 schreef Seam het volgende:
[..]
Op het moment vind hem absoluut nog geen tien waard hoor. Als hij zich eerst een tijdje op Eredivisie niveau heeft bewezen kan hij wel richting de 8/9.
Bullshit natuurlijk, Amrabat ging weg voor 2,8 en die had veel meer bewezen. Nu zal Honda wel een dikker contract hebben maar meer dan 3-4 miljoen wordt het nooitquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
VVV zou wel gek zijn om hem nu voor 3 of 4 miljoen te laten gaan. Als hij een goed seizoen speelt is hij volgend jaar, ook met een kort contract, ook wel 7 miljoen waard, en kennelijk hebben ze daar voldoende vertrouwen voor in hem. Buiten de transferinkomsten is het gewoon een heel belangrijke speler om lijfsbehoud te kunnen bewerkstelligen.
Ik bedoel dan ook dat geen enkele club nu meer dan 3 of 4 miljoen zal betalen. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat niemand meer wil betalen, omdat hij gewoon nog te weinig op niveau heeft gepresteerd tegen tegenstanders met niveau. Daarom kan VVV beter proberen hem te behouden. Met Honda geef ik ze goede kans om in de eredivisie te blijven. Zonder zie ik het een heel eind minder positief in (al denk ik dat VVV sowieso geen 18e hoeft te worden).quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk, Amrabat ging weg voor 2,8 en die had veel meer bewezen. Nu zal Honda wel een dikker contract hebben maar meer dan 3-4 miljoen wordt het nooit
Ik denk dat ie dat zelf niet wil, hij wilde naar de top van de Eredivisie, of het buitenland.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:31 schreef Fortitudo het volgende:
het zal me niets verbazen als hij binnenkort in heerenveen rondloopt. die hebben genoeg geld voor zo'n aankoop.
Maar dat zijn clubs die op een hoger niveau spelen. Kuiper, Van Wolfswinkel en De Jong gaan ook niet voor topbedragen wegquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:27 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook dat geen enkele club nu meer dan 3 of 4 miljoen zal betalen. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat niemand meer wil betalen, omdat hij gewoon nog te weinig op niveau heeft gepresteerd tegen tegenstanders met niveau. Daarom kan VVV beter proberen hem te behouden. Met Honda geef ik ze goede kans om in de eredivisie te blijven. Zonder zie ik het een heel eind minder positief in (al denk ik dat VVV sowieso geen 18e hoeft te worden).
De vergelijking met Amrabat vind ik maar deels kloppen. Er is momenteel namelijk een trend gaande waarbij niet-top-clubs hogere bedragen kunnen vragen voor hun talenten.
PSV, wacht maar af.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:31 schreef Fortitudo het volgende:
het zal me niets verbazen als hij binnenkort in heerenveen rondloopt. die hebben genoeg geld voor zo'n aankoop.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar dat zijn clubs die op een hoger niveau spelen. Kuiper, Van Wolfswinkel en De Jong gaan ook niet voor topbedragen weg
Zelfs een groot mondiaal talent als Sahar gaat voor een bescheiden bedrag weg
Om maar een voorbeeldje te noemen. 21 wedstrijden in het eerste van een degradatieclubje met een begroting van 11 miljoen (okay, afgelopen jaren 13e geworden maar toch).quote:Adelaar: "We laten Strootman niet zomaar gaan"
Kevin Strootman staat nog steeds in de belangstelling van FC Utrecht en AZ, maar beide clubs vinden de vraagprijs van Sparta Rotterdam veel te gortig. Frans Adelaar (foto), trainer van de Kasteelclub, weet wel beter. De middenvelder maakte woensdag zijn rentree bij Sparta, nadat hij enkele weken buitenspel stond. Er werd met 0-1 van Westerlo verloren.
"Wij laten Kevin niet zomaar gaan. Alleen voor het bedrag wat Sparta vraagt", benadrukte trainer Adelaar tegenover Eredivisie Live het standpunt van de Rotterdammers. Daarnaast gaf hij aan dat Strootman het geld - naar verluidt zeven miljoen euro - dubbel en dwars waard is.
Ook reageerde de coach op de situatie rondom Yuri Rose, die waarschijnlijk alleen als invaller wordt gebruikt. "Ik wil mezelf niet in de vingers snijden, want Rose is mijn tweede optie in de aanval achter Rydell Poepon. Alleen als er nog een aanvaller bijkomt, mag Rose eventueel weg."
Die zijn zo gierig als de tering daar, Ruiz, wat nota bene Sollied zelf zo'n klassespeler vond, kochten ze toch niet omdat ie t duur wasquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:31 schreef Fortitudo het volgende:
Om me maar op z'n Jols uit te laten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze hebben en geld en een goedleuk team
Real Madrid gaat Honda kopen let maar opquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:06 schreef Radegast het volgende:
Nog een halfjaartje VVV en dan naar Ajax of buitenland.
Zo is het niet precies gegaan. VVV had Honda op proef, maar de investering van 150.000 euro en ruim 4 ton salaris was nogal hoog voor VVV. Daarom wilde VVV samen met PSV een constructie maken, waardoor het risico van de investering niet zo groot zou zijn. Zoals gezegd werd er een oefenwedstrijd gespeeld, maar PSV vond Honda niet goed genoeg. De rest van het verhaal weten jullie...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:36 schreef rubbereend het volgende:
omg PSV kon hem al voor een prikkie halen maar heeft hem afgetestDaarna ging hij naar VVV.
Dan moet Keisuke wel bijzonder zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:41 schreef Cyberia18 het volgende:
10 miljoen is belachelijk veel. Als iemand dat betaalt voor een speler die het bijna alleen op 1ste divisie niveau heeft laten zien, is de waanzin compleet.
Real Madrid betaalt wel 15 miljoen voor mquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:25 schreef Afwazig het volgende:
Als een club meer dan 5 miljoen voor Honda gaat betalen dan zijn ze mooi gek.
Als VVV hem wegdoet voor minder dan 5 miljoen, dan zijn zij mooi gek.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:25 schreef Afwazig het volgende:
Als een club meer dan 5 miljoen voor Honda gaat betalen dan zijn ze mooi gek.
Mjah, iets met financile en sportieve vooruitgang. VVV kan niet de hoofdprijs vragen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:37 schreef msnk het volgende:
[..]
Als VVV hem wegdoet voor minder dan 5 miljoen, dan zijn zij mooi gek.
Tuurlijk wel. Zij hoeven niet te verkopen, hebben ze zelf ook al aangegeven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:46 schreef Blawh het volgende:
[..]
Mjah, iets met financile en sportieve vooruitgang. VVV kan niet de hoofdprijs vragen.
Ligt ook aan de houding van Honda, zo'n fijne zaakwaarnemer heeft hij volgens mij niet. Kan best richting arbitragezaak gaan als 31 augustus nadert en een transfer uitblijft.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zij hoeven niet te verkopen, hebben ze zelf ook al aangegeven.
Als blijkt dat meer clubs Honda wel heel graag wil hebben dan kunnen ze wel degelijk de hoofdprijs vragen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:46 schreef Blawh het volgende:
[..]
Mjah, iets met financile en sportieve vooruitgang. VVV kan niet de hoofdprijs vragen.
Hij wilde toch in Nederland blijven?quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:55 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat de Nederlandse clubs kunnen fluiten naar Honda. Engeland, Duitsland en Spanje lijken me de beste opties voor deze spelmaker.
Toen hij promoveerde nog wel. Hij speelt zich nu aardig in de kijker en als er een serieuze aanbieding komt van een buitenlandse club, gaat hij echt wel.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij wilde toch in Nederland blijven?
20 scoutsquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:12 schreef tong80 het volgende:
Volgens Langs de Lijn zitten er 20 scouts waaronder alle topclubs uit Engeland op de tribune.
En naar ik begrijp is ie weer de beste man op het veld.
Gescoord iig
quote:'Vooral veel Engelse scouts op tribune voor Honda'
Keisuke Honda was zondagmiddag wederom belangrijk voor VVV-Venlo, door twee treffers voor zijn rekening te nemen in het treffen met ADO Den Haag (2-2). Een week eerder, in de wedstrijd tegen PSV (3-3), was de Japanse middenvelder al de smaakmaker aan Venlose zijde. Voorzitter Hai Berden bevestigde vandaag dat er inmiddels een bod is binnengekomen, maar dat het niet marktconform was.
"De belangstelling voor Keisuke is natuurlijk sinds de wedstrijd van vorige week tegen PSV toegenomen", vertelde de sportbestuurder. "Dat betekent dat er nogal wat scouts op de tribune zitten. Het gaat daarbij om de grote clubs, de top-vijftien van Europa. Die willen hem gewoon volgen. Er zijn vooral veel Engelse scouts en er zitten een paar Duitse scouts bij en de top vijf van Nederland is ook aanwezig."
Berden bevestigde dat er inmiddels ook een formeel bod op Honda is uitgebracht. "Er is al wel een bod binnengekomen, maar ik noem een bod pas een bod als het ook echt serieus is en dat was het nog niet. Het moet in ieder geval in de buurt zijn van de vraagprijs van tien miljoen. Kijk, en dan kun je om de tafel zitten en kun je met elkaar onderhandelen ook over welke constructie die je verder nog kunt verzinnen."
"Maar dat bod heb ik nog niet gehad." Volgens Berden is de kans aanwezig dat de 23-jarige Aziaat nog deze zomer uit Noord-Limburg vertrekt. "Het is natuurlijk niet voor niets dat er tegen ADO zoveel internationale scouts aanwezig waren. Ik denk dat er nog wel clubs zullen gaan aankloppen voor het eind van deze maand, wij wachten gewoon af. Het heeft voor ons geen zin om nu van alles te gaan roepen."
Ik denk dat hij wel is uitgegroeid, ondanks het goede voedsel hier in Nederlandquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:34 schreef Seam het volgende:
Denk niet dat hij in Engeland goed uit de voeten zal komen. Zou hem sowieso nog een jaartje in de Eredivisie laat spelen zodat hij wat makkelijker kan groeien.
Hij heeft net 2 wedstrijden in de Eredivisie gespeeld, er wachten nog genoeg mooie wedstrijden tegen de toppers en subtoppers van de Eredivisie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:38 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel is uitgegroeid, ondanks het goede voedsel hier in Nederland
quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:23 schreef Kluupkluup het volgende:
De man krijgt mij iets teveel praatjes..
Aanvoerder en dan verhaal gaan halen bij vd Berg na zijn rode kaart.. Moet je gewoon niet doen, dan vraag je om kwade reacties.
Ja, dat halve seizoen, speelde hij, in tegenstelling tot wat alle zogenaamde kenners nu ook mogen beweren, niet half zo goed als nu. Wel aardig is een goede benaming, meer dan dat was het niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:03 schreef Fides het volgende:
Hij heeft al een half seizoen in de Eredivisie (januari tot juni 2008) gespeeld. Ik moest ook lachen toen Youri Mulder zei dat hij hem nog nooit had zien voetballen.
want walcott, willshire waren goedkoopquote:Op maandag 10 augustus 2009 02:39 schreef TTD het volgende:
Top 15 van Europa en vooral Engeland..... Dan zou ik me niet verbazen als Arsenal daar tussen zit. Wenger heeft een oog op talenten en ziten altijd voor een dubbeltje op de eerste rij. Alleen kost Honda iets meer dan een dubbeltje
uhm Walcott kostte 7 miljoen wat nog altijd minder is dan de 10 van Honda en Wilkshire komt uit de eigen opleiding joh!quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:33 schreef OreO het volgende:
[..]
want walcott, willshire waren goedkoop![]()
Die speler van Arsenal Wilkshire noemen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:29 schreef TTD het volgende:
[..]
uhm Walcott kostte 7 miljoen wat nog altijd minder is dan de 10 van Honda en Wilkshire komt uit de eigen opleiding joh!
Goede vraag. De laatste twee interlands heeft hij sowieso mee gedaan, maar daarvoor?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:45 schreef Blawh het volgende:
Komt hij wel in aanmerking voor een werkvergunning in Engeland?
quote:Liverpool is de eerste Europese topclub die serieus in verband wordt gebracht met Keisuke Honda. Voorzitter van VVV-Venlo Hai Berden maakte al eerder bekend dat er diverse Engelse scouts op de tribune zaten voor de Japanner en Liverpool blijkt n van de genteresseerde partijen te zijn. Vooralsnog zit de hoge vraagprijs van VVV een transfer van Honda, die tien miljoen euro moet opleveren, in de weg. (Sky Sports)
Ik zag het op de BBC ook staan, maar dat moet ie lekker niet doen denk ik. Zit ie het hele jaar op de bank naar Gerrard te kijken.quote:
Zo schijnt dat te gaan hier in NL.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik word zo moe van die Honda hype. Gast heeft net 2 wedstrijden in de eredivisie gespeeld.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:33 schreef OreO het volgende:
[..]
want walcott, willshire waren goedkoop![]()
Toen had hij nog niet eens een basisplek alle wedstrijden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:28 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ja, dat halve seizoen, speelde hij, in tegenstelling tot wat alle zogenaamde kenners nu ook mogen beweren, niet half zo goed als nu. Wel aardig is een goede benaming, meer dan dat was het niet.
Daar zijn zoveel voorbeelden van inderdaad. Kan me ooit Hristov nog herinneren. En vrijwel alle opleidingsspelertjes van Ajax.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:47 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Zo schijnt dat te gaan hier in NL.
Een speler hoeft maar 1 weekend goed te spelen en iedereen hemelet ze meteen op alsof het fucking Kaka's of Ronaldo's zijn
Die Honda komt net kijken hier wacht nu maar eens wat hij tegen ploegen doet die goed zijn ingespeeld(niet PSV dus)
Je kan het ook omdraaien, wat als hij in een goed ingespeeld team terecht komt en niet bij een clubje speelt waar zijn medespelers ver onder zijn niveau zitten?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:47 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Een speler hoeft maar 1 weekend goed te spelen en iedereen hemelet ze meteen op alsof het fucking Kaka's of Ronaldo's zijn
Die Honda komt net kijken hier wacht nu maar eens wat hij tegen ploegen doet die goed zijn ingespeeld(niet PSV dus)
Hij maakt gewoon de verwachtingen meer dan waar. Toen hij Speler van het Jaar werd in de Jupiler League riep iedereen dat hij het maar eens in de Eredivisie moest laten zien. Daar is hij nu mee bezig...quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:47 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:27 schreef carloz187 het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel gekeken? Hij wou hem buiten het veld duwen omdat van den Bergh in zijn ogen iets te lang erover deed...dus verhaal halen?...don't think so.
Ik vind wel dat hij aparte trekjes heeft voor zover ik het kan beoordelen natuurlijk. In een thuiswedstrijd uitgebreid gaan juichen als je de aansluitingstreffer scoort. Toch misschien meer bezig met eigen succes dan VVV.
Nou moet nog maar zien of hij het allemaal gaat waarmaken hij heeft 2 goede wedstrijden gehad maar gelukkig duurt het gemiddelde seizoen langer dan 2 wedstrijden. Er zal niet snel een club zijn die op basis van 2 wedstrijden in NL tegen PSV en ADO ff 10miljoen gaat neerleggen...
Ik kon uit de beelden niet helemaal goed zien wat er gebeurde, maar die reactie van al die ADO'ers sloeg al helemaal nergens op.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:25 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
'Hij wou hem buiten het veld duwen omdat van den Bergh in zijn ogen iets te lang erover deed' = 'verhaal halen'
Jammer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:29 schreef TTD het volgende:
[..]
uhm Walcott kostte 7 miljoen wat nog altijd minder is dan de 10 van Honda
hij heeft een doorlopend contract...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:39 schreef buddyb het volgende:
10 miljoen voor een speler met een aflopend contract
Laat hem het eerst maar eens bewijzen over langere termijn. Real is wel erg voorbarigquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:11 schreef Gabbylicious het volgende:
Als hij nu naar Ajax gaat, speelt ie over drie jaar bij Real
quote:'Honda had beter iets minder goed kunnen spelen'
11/08/2009 15:00
De Nederlandse competitie is nog maar twee weekeinden oud en we worden alweer doodgegooid met verhalen. Schitterende verhalen. In dit geval over Keisuke Honda van VVV-Venlo. Dat is waar ze bij de televisie, kranten en tijdschriften op zitten te wachten: een verhaal. Drama. Het individu.
Sport wordt blijkbaar alleen nog maar begrepen als het groots en meeslepend is en leuk haar heeft. Bij Honda klopt dat allemaal. Hij is een blonde Japanner en heeft ook nog eens een geinige achternaam. Honda. Een autootje.
Het verleidt Poul Annema van de Volkskrant tot de volgende openingszinnen van een artikel: 'Op het wagenpark van de Eredivisie bezit PSV een auto uit de duurste prijsklasse, VVV-Venlo daarentegen houdt het bij een eenvoudige middenklasser. Maar met de Japanner Keisuke Honda aan het stuur, kreeg het Limburgse mobiel vorige week zondag na rust een Formule 1-achtige uitstraling, dat titelfavoriet PSV met veel bravoure bijna in de kreukels reed: 3-3.'
Dit allemaal omdat Honda een Japanner is met een autonaam. Wat een verhaal!
Natuurlijk speelde Honda erg goed tegen PSV, maar PSV speelde ook erg slecht tegen VVV. De bekende hoogmoed. Een nieuwe trainer, nieuwe spelers, 2-0 voor en dan lekker achterover gaan hangen. Al had er een Italiaan van 1 meter 53 met de naam Fiat bij VVV gespeeld, dan ng had die ploeg drie keer gescoord tegen de Eindhovenaren. Ze vroegen erom.
Honda was precies wat ze in de studio bij Eredivisie Live nodig hadden. Jan van Halst had van hem genoten. Samen met Humberto Tan keek hij naar het interview met Honda, vlak na de wedstrijd.
Terug in de studio was Jan lyrisch. Wat een schitterende jongen, die Honda! Was hij nog teleurgesteld ook, omdat hij niet had gewonnen. Tegen PSV! Prachtig. Wat een verhaal!
Dat zei meer over Jan van Halst dan over Honda. Jan denkt als analist alleen nog maar in patronen.
Beroepsdeformatie heet dat, het voetbal beleven alsof je zo’n machine met pijltjes, cirkeltjes en statistieken eeuwig in je hoofd meedraagt. Honda reageerde juist zoals je dat van iedere sporter verwacht: balen dat je niet hebt gewonnen.
Ik heb medelijden met Honda. Hij had beter iets minder goed kunnen spelen. De Japanner krijgt het zwaar deze weken, als de nieuwe hype in Nederland. Vanmiddag hangen de eerste jongetjes al met hun hoofd in een emmer met bleekwater.
Honda's kapper zal worden genterviewd. Krijgen we de gebruikelijke lulverhalen van mensen die Honda goed kennen. Ze gaan allemaal zeggen dat hij een heel gewone, rustige jongen is.
Ook zijn kapper. 'Ja, altijd hetzelfde. Hij wil zijn haar wit. Heb ik nog een geintje gemaakt. Heb ik hem gezegd hoe dat bij Michael Jackson is afgelopen, jezelf wit maken. Snapte hij niet. Hij lacht vaak maar wat, om je een plezier te doen. Ik vraag hem net als iedereen of hij nog op vakantie gaat. Het interesseert me natuurlijk geen hol, maar dat vraag je als kapper. Dat is een wetje. Gaat u nog op vakantie? Naar IJmuiden gaat hij altijd. Een week rauwe vis ruiken. Dat doen Japanners.'
Daarna een interview met een visser in IJmuiden. 'Ja, Honda, die ken ik wel. Dr staat hij altijd, tijdens zijn vakantie. Aan de kade. Met een stuk tonijn in zijn armen. Soms vinden we hem ’s ochtends. Ligt hij daar in de hoek, met zijn wang op een zak met krabbenpoten. Dat is dan sushi of zo. Weet ik veel. Aardige jongen.'
De komende weken zal er worden gezocht naar het verhaal achter Honda, want alleen goed voetballen is niet meer genoeg. De medewerkers uit de buurtsuper, zijn moeder die in Japan met de hele familie – ook allemaal met wit haar – de wedstrijden volgt, zijn tandarts...
We gaan ze allemaal zien en horen. Voor de duidelijkheid: Honda is een heel aardige voetballer, maar heeft voorlopig op Eredivisie-niveau nog maar n wedstrijd heel goed gespeeld.
Tegen PSV, dat hem vrijuit liet dartelen. Vanaf komende zondag krijgt Honda geen meter meer.
Met dank aan Eredivisie Live. De hype rond Honda laat nog eens zien hoe infantiel het eraan toe gaat in de bedrijfstak betaald voetbal. Nergens anders regeert zo onverbiddelijk de waan van de dag. Honda passeert twee man, geeft een hakballetje, scoort en meteen vindt Humberto Tan dat alle grote clubs hebben zitten slapen.
Fred Rutten zegt tijdens de persconferentie na PSV-VVV dat Honda voor iedere grote club een verrijking zou zijn. Klaar is Honda ermee. De waarheid is dat alle grote clubs Honda wel volgden, maar geen een het aandurfde hem al vr het begin van de competitie in te lijven.
Nu Honda opeens een verhaal is, ligt dat anders. Honda is opeens ook commercieel interessant. We zullen het zien wie van de topclubs dit verhaal gaat binnenhalen. Eens kijken hoe Honda dat gaat bevallen, in een elftal vol miljonairs spelen.
Dat is namelijk de kracht van Honda. Binnen VVV is hij een verhaal omdat de spelers om hem heen een metertje extra lopen. Honda kan schitteren doordat andere voetballers niet zo nodig een verhaal hoeven te zijn. In Venlo komt het niet bij de spelers op hun haar ook eens te gaan verven.
Zet Honda bij PSV in de selectie en Danko Lazovic verschijnt binnen een week met een roze hanenkam op de training.
Dat Honda zo geweldig speelt, is vooral de verdienste van Jan van Dijk. Een fijne trainer, die zondagmiddag zichtbaar genoot. In 2007 was hij nog coach van het Team VVCS, een selectie van werkloze voetballers. Assistent-trainer geweest in Saoedi-Arabi, ooit ontslagen bij FC Emmen.
Dan weet je het wel. Dt vond ik vorige week zondag pas een verhaal, Jan van Dijk met zijn armen omhoog midden in het Philips Stadion. Het klopje op de kont van alle spelers die voorbijliepen. Jan van Dijk in zijn auto naar huis. Dolgelukkig. Hij traint en hij wint weer. Met zijn kapper zal niemand gaan spreken. Jan van Dijk. Te oud, te gewoon, te blij. Gelukkig maar.
Nico Dijkshoorn
Er staat toch echt 7.270.000quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:58 schreef Radegast het volgende:
[..]
Jammer.![]()
7.270.000 GBP was in 2006 10.178.000 euri.
ja sorry, ik bedoelde niet WILKSHIRE maar Ramsey.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:29 schreef TTD het volgende:
[..]
uhm Walcott kostte 7 miljoen wat nog altijd minder is dan de 10 van Honda en Wilkshire komt uit de eigen opleiding joh!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |