20.800 Dacht ik te horen...quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:28 schreef Marloes het volgende:
Hij heeft wel gezegd hoeveel Vivienne heeft gewonnen, ik weet even niet meer wat daarvoor de pot was maar het geld van de mol zou niet in de pot komen. Iemand enig idee?
Hij zei "ruim 20.000"quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:28 schreef Marloes het volgende:
Hij heeft wel gezegd hoeveel Vivienne heeft gewonnen, ik weet even niet meer wat daarvoor de pot was maar het geld van de mol zou niet in de pot komen. Iemand enig idee?
Volgens mij zei hij "de pot van ruim 20.000", wat dan niks zou zeggenquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:28 schreef Marloes het volgende:
Hij zei: De pot van ruim 20.000 euro.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:28 schreef Marloes het volgende:
Ik ook, hij heeft 1000 euro's in dat pakhuis gevonden en meegenomenquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef Irving het volgende:
Als Jon de Mol is moet ik huilen om deze serie
Ja maar Jon ging ook vol op Anniek, dan had hij toch moeten winnen? Of Viviënne loog en zei dat ze speelde op beide, maar voor Anniek ging en meer vragen goed had.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef Falco het volgende:
Dennis vol op Jon gegaan en Anniek ook. Vivienne de winnaar, dus dan kan het niet anders dat Anniek de mol is. Wel raar dat Jon (die veel meer overtuigd leek) de verliezer is. Vivienne leek me veelsteveel te twijfelen tussen Jon en Anniek, waardoor je in de finale nooit kunt winnen.
Het waren geen normale vragen, en dennis wist zoals hij zei de antwoorden er niet op.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef Falco het volgende:
Dennis vol op Jon gegaan en Anniek ook. Vivienne de winnaar, dus dan kan het niet anders dat Anniek de mol is. Wel raar dat Jon (die veel meer overtuigd leek) de verliezer is. Vivienne leek me veelsteveel te twijfelen tussen Jon en Anniek, waardoor je in de finale nooit kunt winnen, als de andere het wel bij het juiste eind heeft.
Ja, en misschien heeft Dennis wel net zo hard daarover gelogen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:30 schreef RonBurgundy het volgende:
Viv heeft dus al die tijd zitten liegen tegen Dennis over wie ze verdacht als mol..
die weten het op dit moment dan ook echt nog niet, kun je geen conclusie uithalenquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:31 schreef Marrije het volgende:
Op het einde als de verliezer en de mol of de mol en de verliezer binnen komen dan kijkt iedereen naar Anniek. Die zal de mol dan wel zijn. Bah. Jammer hoor.
De kandidaten weten dan nog niet eens wie de mol is...quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:31 schreef Marrije het volgende:
Op het einde als de verliezer en de mol of de mol en de verliezer binnen komen dan kijkt iedereen naar Anniek. Die zal de mol dan wel zijn. Bah. Jammer hoor.
Dat doe je echt niet in de laatste afleveringquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:30 schreef jassy het volgende:
Dennis heeft op John gestemd en is eruit gevlogen
Viv heeft vandaag gedeeld gestemd
Juistem. Volgende week pasquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:33 schreef Rubenaldo het volgende:
[..]
De kandidaten weten dan nog niet eens wie de mol is...
Anniek komt als eerste binnen, daar kijk je automatisch naar. Ze weten dan zelf nog nieteens wie de mol is ...quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:31 schreef Marrije het volgende:
Vivienne heeft veel te veel geld binnengehaald ... een mol die het meeste in de pot gedaan heeft is ook niet leuk meerquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef J-net het volgende:
Pffff nou kweet het nog steeds niet... maar Anniek werd wel rood toen ze die zaal binnenkwam en Viv gaf haar ook tikje tegen haar been, dus ik vermoed Anniek... zou wel minder zijn.... na ja bij Jon ook eigenlijk. Had super geweest als het Viv was geweest
eenschquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:30 schreef peaceman het volgende:
Wie mol is? Ik hoop Jon, omdat ik Anniek echt geen leuke mol zou vinden.
dan zou viv op het laatste moment volledig geswitcht moeten zijn....quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Djeez het volgende:
Het moet Anniek wel zijn, kan niet anders!
Tenzij Jon de mol is, het zal hem een zorg zijn op wie hij inzet ...quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Jon heeft alles op Anniek gezet. Vivienne niet. Vivienne wint, dus dan moet Jon toch de mol zijn?
Dat kan ook.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, en misschien heeft Dennis wel net zo hard daarover gelogen?
Kan, of Jon heeft meer vragen fout gemaakt dan Viv. Idem dito voor Dennis, ik denk dat die zeer weinig vragen goed had in zijn laatste test.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Jon heeft alles op Anniek gezet. Vivienne niet. Vivienne wint, dus dan moet Jon toch de mol zijn?
Ja dit is ook mijn gedachte.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Jon deed ze ook één voor één.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:41 schreef Veerboot het volgende:
Oeh, verrassend dat nu al de winnaar bekendgemaakt is.
Waarop knipte Aniek trouwens ballon voor ballon los, in plaats van de hele tros in één keer, zoals Jon en Vivienne deden?
Ik heb drie keer de test op www.wieisdemol.nl gemaakt en dan vol op Anniek gestemd en toch kreeg ik iedere keer een rood scherm. Dus blijft Jon over als mol. Maar echte Mol-acties heb ik hem niet echt zien maken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:43 schreef DaMart het volgende:
Ik ga toch voor Jon nu. Die was behoorlijk aan het mollen bij de opdracht met de auto's en ik blijf hardnekkig volhouden dat Anniek het niet kan zijn wegens het rode scherm.
Dit heb ik Jon ook zien doen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:41 schreef Veerboot het volgende:
Oeh, verrassend dat nu al de winnaar bekendgemaakt is.
Waarop knipte Aniek trouwens ballon voor ballon los, in plaats van de hele tros in één keer, zoals Jon en Vivienne deden?
Als beide voor Anniek gaan heeft Viv er minimaal 1 meer goed.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja dit is ook mijn gedachte.
HOE zou Anniek de mol nog kunnen zijn? Heeft Viviënne gesplit?
Ze zei dat ze Jon en Anniek al een tijdje als verdachte zag..(Tenminste dat hoop ik dat ze niet lieg)quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef Flem het volgende:
Vivienne kan toch best uiteindelijk vol voor Anniek gegaan zijn? Het is niet dat wij gezien hebben dat ze alles 50/50 gechopt heeft ofzo. Voor mij is Anniek nog steeds de Mol.
Klopt. Maar zei ze niet één van hen volledig te kiezen? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze volledig voor Jon speelde. Mja, we hebben het natuurlijk niet gezien, dus ze zou nog geswitcht kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ze zei dat ze Jon en Anniek al een tijdje als verdachte zag..(Tenminste dat hoop ik dat ze niet lieg)
Vivienne had een vrijstelling toen Dennis er uit vloog. Ze hoefde toen dus niet te kiezen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:32 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja maar Jon ging ook vol op Anniek, dan had hij toch moeten winnen? Of Viviënne loog en zei dat ze speelde op beide, maar voor Anniek ging en meer vragen goed had.
Waarom zeggen ze gewoon niet meteen wie de mol is. Pff.
Maar kan het niet alsnog Viviënne zijn?
Elke andere mol (dus John) is een verrassing, in ieder geval voor mij!quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:46 schreef Marrije het volgende:
Ze weten dan inderdaad nog niet officieel wie de mol is, maar ze hebben wel met elkaar kunnen praten op wie zij gestemd hebben etc. Laat ik het dan zo zeggen: ik denk dat de groep een zwaar vermoeden heeft dat Anniek de mol is.
Van de website van Wie is de mol:quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb drie keer de test op www.wieisdemol.nl gemaakt en dan vol op Anniek gestemd en toch kreeg ik iedere keer een rood scherm. Dus blijft Jon over als mol. Maar echte Mol-acties heb ik hem niet echt zien maken.
quote:* Elke week is er een weekwinnaar, die een Molpakket bestaande uit een t-shirt en slippers wint. De weekwinnaar krijgt als enige een groen scherm. Wanneer je een rood scherm krijgt betekent dat dus niet dat je al je vragen fout hebt beantwoord.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Jon deed ze ook één voor één.
Hmm, k. Heb ik niet goed opgelet dusquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dit heb ik Jon ook zien doen.
Volgens mij zei ze niet dat ze volledig voor Jon speelde.. zeker weten doe ik het nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Klopt. Maar zei ze niet één van hen volledig te kiezen? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze volledig voor Jon speelde. Mja, we hebben het natuurlijk niet gezien, dus ze zou nog geswitcht kunnen zijn.
Maar als je alle vragen op één persoon antwoord, dan kan het toch niet zo zijn dat iemand anders meer vragen goed heeft?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Van de website van Wie is de mol:
[..]
quote:Is het eigenlijk, spelregeltechnisch, mogelijk dat Vivienne de winnaar is én de mol??
Als Anniek en Jon beiden elkaar hebben aangewezen als mol, dan heeft niemand de mol geraden en dus is Vivienne de winnaar én de mol... Toch?
Dan zou je toch megaveel weekwinnaars krijgen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar als je alle vragen op één persoon antwoord, dan kan het toch niet zo zijn dat iemand anders meer vragen goed heeft?
slim om dat zo nu en te doen als mol.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ook, hij heeft 1000 euro's in dat pakhuis gevonden en meegenomen.
PJH ontkende dat min of meer al.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:54 schreef peaceman het volgende:
Interessante vraag op het Wie is de mol forum:
[..]
Sorry hoor maar daar zitten echt mensen die helemaal paranoia naar WIDM kijkenquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Misschien heeft toen iedereen op Jon gestemd, en had hij de meeste fout...quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:30 schreef jassy het volgende:
Conclusie: John is de mol, maar dat is eigenlijk onwijs raar, juist omdat Dennis eruit gevlogen is (Die vol op John gestemd heeft).
Daar ga ik ook van uit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:59 schreef Longmen het volgende:
[..]
Misschien heeft toen iedereen op Jon gestemd, en had hij de meeste fout...
quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan zou je toch megaveel weekwinnaars krijgen?
Er wordt gezegd dat degene die op het eind de meeste vragen goed heeft beantwoord over de mol, het spel heeft gewonnen. Vanuit dat punt is het dus mogelijk. Maar dit zou betekenen dat Dennis Weening, die alle vragen in iedere test goed heeft beantwoord, de winnaar is van het seizoen 2007.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja humor is datquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:59 schreef Remzz het volgende:
[..]
Sorry hoor maar daar zitten echt mensen die helemaal paranoia naar WIDM kijken
Dat snap ik niet. Je kunt het ook omdraaien, toch?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:
True, maar wat voor stunt zou dat wel niet zijn als het wel zo was.quote:
Wat een onzin dit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:30 schreef jassy het volgende:
Dennis heeft op John gestemd en is eruit gevlogen
Viv heeft vandaag gedeeld gestemd
John heeft vandaag vol op Anniek gestemd
Anniek heeft vol op John gestemd
Conclusie: John is de mol, maar dat is eigenlijk onwijs raar, juist omdat Dennis eruit gevlogen is (Die vol op John gestemd heeft).
En Rick ging vol op Anniek en die lag er al een week eerder uit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:25 schreef Antal het volgende:
[..]
Dat kan toch niet ?? Dennis is VOL op Jon gegaan..
Als je vol op iemand gaat, maar niet op alle vragen het juiste antwoord weet. Kan je wel vol op iemand gaan, maar toch minder vragen goed hebben dan iemand anders die ook vol op de betreffende persoon is gegaan.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:16 schreef Jane het volgende:
[..]
En Rick ging vol op Anniek en die lag er al een week eerder uit.
Ik denk dat Viv niet heeft gesplitst. Het is de laatste test, dan zou ik alles op alles zetten. Als je in de finale nog twijfelt, verlies je. Tenzij de verliezer de test inderdaad erg dom heeft ingevuld.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:10 schreef Jovatov het volgende:
Heel vreemd dat Viviënne heeft gewonnen. Zij deelde op Jon/Anniek, terwijl die twee vol op de één of de ander gingen. Aangezien Jon óf Anniek de mol is, had ook Jon/Anniek de winnaar moeten zijn. De verliezer heeft in elk geval heel erg dom de test ingevuld.
Als je splitst zou je wel kunnen winnen. Echter is het niet aannemelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:18 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
Ik denk dat Viv niet heeft gesplitst. Het is de laatste test, dan zou ik alles op alles zetten. Als je in de finale nog twijfelt, verlies je. Tenzij de verliezer de test inderdaad erg dom heeft ingevuld.
Anniek is toch ook domquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:20 schreef frame-saw het volgende:
Als Viviënne de mol is, is het geniaal. Maar ik denk het niet. Nochtans snap ik er geen bal van. Ik denk dat Jon te goed georganiseerd zou zijn om er meer dan Viviënne fout te hebben, dus dan moet hij het zijn. Als Anniek dan zó dom is, zeg maar
Er zijn vast ook nog heel veel mensen die denken dat Miloushka echt zo dom is als ze zich in de serie voordeed.quote:
Ze leek steeds zo subtiel nep te doen in die filmpjesquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef k_man het volgende:
Ik wilde graag nog even grinniken om de mensen die er heilig van overtuigd waren dat Viv de Mol was, ondanks dat daar geen enkele reden voor was.
Zou ook heel goed kunnen iddquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:28 schreef Svensational het volgende:
Ja, of ze hadden allebei evenveel vragen goed maar Vivienne was sneller met het maken van de test.
Uit vorige seizoenen blijkt eigenlijk steeds dat je meer kans hebt de Mol te vinden door grondig te analyseren hoe de opdrachten verlopen, dan door je te richten op bepaalde karaktertrekjes of vage verborgen aanwijzingen. tenzij de aanwijzingen zo enorm duidelijk zijn als toen bij Ingequote:Op donderdag 5 maart 2009 22:30 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ze leek steeds zo subtiel nep te doen in die filmpjes
Had nou maar naar mij geluisterdquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:06 schreef broer het volgende:
Hoewel het jammer is voor de pool waar ik aan meedoe, kan het toch niet anders zijn dan Jon.
Als de verliezer vol op Viv ging en Viv gespreid op de mol (ok, dit klinkt fout) dan kan ze toch gewonnen hebben met spreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef k_man het volgende:
Goed, we weten dat Anniek Jon verdacht, en dat Jon Anniek verdacht. We weten niet op wie Viv deze keer gestemd heeft. Stel dat we hadden geweten dat Viv Jon verdacht. Dan moet ze in de test meer vragen goed hebben beantwoord dan Anniek en is Jon de Mol. Als we hadden geweten dat Viv Anniek verdacht, dan heeft ze in de test meer vragen goed beantwoord dan Jon en is Anniek de Mol. Het zegt dus nog niks, behalve dan dat ze niet gespreid kan hebben.
We weten wel Viv in het verleden Jon vaak als verdachte heeft genoemd, maar nergens blijkt dat ze dat volgehouden heeft.
Volgens mij hebben Jon noch Anniek op Viv gestemd. Hoewel ze daarover natuurlijk gelogen kunnen hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:50 schreef Operc het volgende:
Als de verliezer vol op Viv ging en Viv gespreid op de mol (ok, dit klinkt fout) dan kan ze toch gewonnen hebben met spreiden.
Het kan in theorie, maar de kans daarop is natuurlijk nul procent. Viviënne heeft niet gespreid, want ze is niet achterlijk en weet heus wel dat dat de kans op winst miniem zou maken. Plus wat k_man zegt natuurlijk, Viviënne was ook voor de kandidaten zo duidelijk niet de mol dat ik me niet kan voorstellen dat ze toch op haar gestemd hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Als de verliezer vol op Viv ging en Viv gespreid op de mol (ok, dit klinkt fout) dan kan ze toch gewonnen hebben met spreiden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:47 schreef MrManiak het volgende:
PJH: "Jon, Anniek... Een Mol, een verliezer...en een winnaar. Jon, gefeliciteerd, jij bent de winnaar van Wie is de Mol 2009. Anniek, helaas. Je hebt niets gewonnen en bent ook niet de mol.Vivienne... Goed gedaan."
Ga je toch ook out als je dat volgende week hoort, dat Vivienne de Mol blijkt te zijnquote:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:54 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ga je toch ook out als je dat volgende week hoort, dat Vivienne de Mol blijkt te zijn...
Ik ga er ook zeker niet vanuit (zou raar staan te kijken als het dat wel zou zijn) maar het was meer om aan te geven dat de genoemde theorie het niet per sé uitsloot.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:25 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Het kan in theorie, maar de kans daarop is natuurlijk nul procent. Viviënne heeft niet gespreid, want ze is niet achterlijk en weet heus wel dat dat de kans op winst miniem zou maken. Plus wat k_man zegt natuurlijk, Viviënne was ook voor de kandidaten zo duidelijk niet de mol dat ik me niet kan voorstellen dat ze toch op haar gestemd hebben.
Nee, ik post hier blind wat.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je de uitzending van vandaag gezien?
Ja, echtquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef k_man het volgende:
Ik wilde graag nog even grinniken om de mensen die er heilig van overtuigd waren dat Viv de Mol was, ondanks dat daar geen enkele reden voor was.
Gefeliciteerd. Je hebt het avro-forum geevenaard.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:52 schreef Magics het volgende:
Op de geblindeerde auto van Anniek stond 508
Even later was de oplossing van de kaarsenopdracht 850
Ik weet zo 1 2 3 niet het logische verband hier tussen te leggen, maar die 508 op de auto werd ZO prominent in beeld gebracht dat het me opviel, en al helemaal toen even later dezelfde 3 cijfers terugkwamen in die oplossing. Het antwoord zal niet zómaar 850 zijn geweest. Dat zal een reden hebben gehad. Maar wat?
Ik denk dat dit op een of andere manier een aanwijzing is richting Anniek
Het lijkt me niet dat Viviënne nog is gaan splitsen. En het zou me ook verbazen als ze ineens van mol veranderd is. Dat verhoogt je kans op fouten immers, want je hebt meer op de andere mol gelet. En zei ze zelf niet dat je in de finale niet moet twijfelen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:10 schreef Jovatov het volgende:
Heel vreemd dat Viviënne heeft gewonnen. Zij deelde op Jon/Anniek, terwijl die twee vol op de één of de ander gingen. Aangezien Jon óf Anniek de mol is, had ook Jon/Anniek de winnaar moeten zijn. De verliezer heeft in elk geval heel erg dom de test ingevuld.
Ik vond wel grappigquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:00 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Nee, ik post hier blind wat.
Tuurlijk heb ik het gezien...
Ik ga geen grap uitleggen, is ook niet leuk.
Zo klopt het beter. Want als dat zo is, is het wel de slechtste mol sinds tijden. Alles zo opvallend....quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef Irving het volgende:
Als Anniek de Mol is moet ik huilen om deze serie
Dat was mij ook opgevallen idd.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:14 schreef bierjoost het volgende:
Er stond ook een A op de auto van PJH...
Inderdaad... tenenkrommend om af en toe te lezen wat hier gepost wordtquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:47 schreef Jane het volgende:
Tjongejonge, wat een onzin wordt er toch af en toe verkondigd hier, zeg!![]()
Lijkt me duidelijk inderdaadquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:24 schreef Maartel het volgende:
de mazzel gehad dat Jon en Anniek vaak in één team zaten, waardoor veel antwoorden hoe dan ook goed waren. (dit verklaart ook waarom veel Jon-stemmers zo ver in het spel kwamen)
Grappigquote:Op vrijdag 6 maart 2009 02:25 schreef ram.con het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt het avro-forum geevenaard.
Jon gaat dan op de meest prominente plaats zitten: in het midden. De Mol gaat uiteraard in het midden zitten. Niet de verliezer.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:51 schreef Lemming22 het volgende:
Omdat: in het laatste shot in de vooruitblik op volgende week komen Anniek en Jon binnenlopen en gaan naast Viviënne zitten.
Duidelijkquote:Op vrijdag 6 maart 2009 02:25 schreef ram.con het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt het avro-forum geevenaard.
Het sloeg inderdaad nergens op. Niet omdat er geen aanwijzingen waren, maar vanwege demanier waarop ze het spel speelde. Die aanwijzingen zijn nagenoeg altijd gebakken lucht.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:37 schreef N.i.c.k het volgende:
maar om nu te zeggen dat Viv verdenken nergens op sloeg aangezien er geen aanwijzingen waren, dat is onzin. Er waren voor alle kandidaten genoeg clue's verstopt.Viv verdenken was even stom als alle andere niet mollen verdenken.
Ik lees dat forum ook niet maar was er al snel achter door de afleveringen an sich dat Viv niet de mol kon zijn. Maar ja.. je weet t nooit met dit spel.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:37 schreef N.i.c.k het volgende:
Gegokt op Viv als mol, en verloren ... jammer. Heb niet zo zeer tunnelvisie gehad, maar eerder een te luie opstelling. Had geen zin om iedere week die duizenden posts over alle kandidaten te lezen op het AVRO forum.
Onzin, Yvon Jaspers zat ook helemaal aan de zijkant (al zat Marc-Marie dan wel in het midden)quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:25 schreef broer het volgende:
[..]
Jon gaat dan op de meest prominente plaats zitten: in het midden. De Mol gaat uiteraard in het midden zitten. Niet de verliezer.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:29 schreef Smeich het volgende:
Onzin, Yvon Jaspers zat ook helemaal aan de zijkant (al zat Marc-Marie dan wel in het midden)
Kut. Denk ik ook 's wat ontdekt te hebben, hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Milouska zat ook aan de zijkant..en zij was de mol.
had ik ook... de eerste punten zijn binnen...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:40 schreef Toad het volgende:
Tot zover klopt mijn voorspelling van vorige week.
Viv de winnaar.
Anniek is voor mij de mol en Jon de verliezer.
Beetje late reactie, maar dat was juist een mooie actie, aangezien het allemaal halve briefjes waren. Zo kon hij 'veel geld binnenhalen', terwijl waarschijnlijk een deel daarvan toch niets waard was.quote:quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef Irving het volgende:
Als Jon de Mol is moet ik huilen om deze serie
Ik ook, hij heeft 1000 euro's in dat pakhuis gevonden en meegenomen .
Kom opquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:37 schreef N.i.c.k het volgende:
Gegokt op Viv als mol, en verloren ... jammer. Heb niet zo zeer tunnelvisie gehad, maar eerder een te luie opstelling. Had geen zin om iedere week die duizenden posts over alle kandidaten te lezen op het AVRO forum.
maar om nu te zeggen dat Viv verdenken nergens op sloeg aangezien er geen aanwijzingen waren, dat is onzin. Er waren voor alle kandidaten genoeg clue's verstopt.Viv verdenken was even stom als alle andere niet mollen verdenken.
Helemaal waar. De one-girl-show bij het bedienen. Toen werd alles duidelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Kom op
In het begin had het gekund, maar iets van 4 episodes geleden werd het toch al vrij duidelijk dat Viviënne de mol niet kon zijn. Zij is zo'n beetje de meest fanatieke kandidaat die ik ooit heb gezien
Misschien was het haar strategie om de mannen af te leidenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:00 schreef Miss_S het volgende:
De mol weet de opdracht van te voren dan ga je als vrouw toch geen witte broek aantrekken als je een hele tijd door het water moet lopen? Daarom denk ik dat Jon de mol is en niet Anniek.
Natuurlijk niet. Daar gaat het programma ook helemaal niet overquote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:00 schreef Miss_S het volgende:
Dit jaar niet echt meegedacht over wie de mol zou kunnen zijn
IJzersterke logica. Geen speld tussen te krijgenquote:alleen het moment dat ze het met dat ijsblok een stuk moesten lopen.
De mol weet de opdracht van te voren dan ga je als vrouw toch geen witte broek aantrekken als je een hele tijd door het water moet lopen? Daarom denk ik dat Jon de mol is en niet Anniek.
Ik vind de opdrachten gewoon leuk om te kijkenquote:Op zondag 8 maart 2009 00:58 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Daar gaat het programma ook helemaal niet over![]()
[..]
IJzersterke logica. Geen speld tussen te krijgen
Het oog wil ook wat.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:58 schreef Wickedangel het volgende:
alleen het moment dat ze het met dat ijsblok een stuk moesten lopen.
Misschien zijn ze wel allebei de Mol. Dat zou toch aardig wat verklaren.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:30 schreef sverbern het volgende:
Tja, zowel Jon als Anniek kan het nog zijn, alle analyses hier ten spijt![]()
Mijn verstand zegt Anniek (te veel geld verspild) maar mijn gevoel zegt Jon (verdachte kerel. o en natuurlijk de witte broek van Anniek bij de watervallenopdracht)
Feit blijft dat Anniek en Jon allebei gigantisch de acteur uithangen de hele serie.
Ik had eigenlijk een veel grotere rol van de SMS verwacht. Of zouden ze de Mol op de achtergrond nog geadviseerd hebben ofzo?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Door het gekke begin ("de mol moet gekozen worden")
Viv is de mol toch ook niet? Ze is de winnaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:13 schreef lamers het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat Viviënne de mol kan zijn (alleen al om het feit hoeveel geld ze binnengehaald heeft) zoals sommige hier maar er is toch iets verdacht. Ik heb net de MolMail gehad en in het interview met Viv zegt ze op het laatst vanaf 2.45. Kijk donderdag voor de ECHTE ontknoping.
Waarom de echte ontknoping? Waarom niet gewoon ontknoping?
Klik hier voor het interview
Waarom zou het niet kunnen als niemand op Viv had gestemd? Niet dat ik het nog denk hoor, maar het zou mogelijk kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:23 schreef lamers het volgende:
Ja snap ik maar met kan zijn bedoel ik de mensen die nog steeds denken dat viv de mol is terwijl we weten dat het de winnares is
Omdat het voor de kijkers een raadsel is wie de Mol is, maar ook wie de winnaar zou worden van de serie. Nu vindt men de vraag 'wie is de Mol' belangrijker, daar draait immers het spelletje om. Eén van die twee vragen is nu beantwoord, maar nu is het dus tijd voor de 'echte' ontknoping.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:13 schreef lamers het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat Viviënne de mol kan zijn (alleen al om het feit hoeveel geld ze binnengehaald heeft) zoals sommige hier maar er is toch iets verdacht. Ik heb net de MolMail gehad en in het interview met Viv zegt ze op het laatst vanaf 2.45. Kijk donderdag voor de ECHTE ontknoping.
Waarom de echte ontknoping? Waarom niet gewoon ontknoping?
Klik hier voor het interview
Hij wist het niet. Hij dacht in eerste instantie dat Sebas de Mol was.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen als niemand op Viv had gestemd? Niet dat ik het nog denk hoor, maar het zou mogelijk kunnen zijn.
Weet de presentator eigenlijk wie de mol is? Want mn huisgenoten zeiden van niet maar ik dacht altijd dat hij het wel wist
Ja nu weet PJ natuurlijk wel wie de mol, winnaar en verliezer is..Maar tijdens de uitzending van donderdag aanstaande denk ik van niet dat ie dat weet..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen als niemand op Viv had gestemd? Niet dat ik het nog denk hoor, maar het zou mogelijk kunnen zijn.
Weet de presentator eigenlijk wie de mol is? Want mn huisgenoten zeiden van niet maar ik dacht altijd dat hij het wel wist
Ergens ben ik er van overtuigd dat Viv de mol is!quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef J-net het volgende:
Pffff nou kweet het nog steeds niet... maar Anniek werd wel rood toen ze die zaal binnenkwam en Viv gaf haar ook tikje tegen haar been, dus ik vermoed Anniek... zou wel minder zijn.... na ja bij Jon ook eigenlijk. Had super geweest als het Viv was geweest
Wordt tijdens de opnames nooit verteld.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen zou ik nooit meer naar Wie is de mol kijken want dan is het concept van WIDM totaal vergalt:quote:Op donderdag 12 maart 2009 07:24 schreef Smeich het volgende:
En dat ze dan door die actie van haar tijdens het restaurant aaaaaaaalle verdenkingen op haar opzij heeft gelegd en zij zo met het geld ervandoor gaat (omdat niemand op haar als mol heeft gestemd in de finale).....
quote:De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.
Wel waar, nog voor deze serie begon vertelde PJ in de promo al dat hij het niet wist. Vorig jaar wist hij het vanaf aflevering 3.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:10 schreef TrailerTrash het volgende:
[..]
Wordt tijdens de opnames nooit verteld.
Tuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2009 01:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ergens ben ik er van overtuigd dat Viv de mol is!
Mijn reactie was een sarcastische getrachte poging tot de reactie boven de mijne... ik bedoel, Viv als molquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:47 schreef Yesse het volgende:
Is het nu duidelijk dat het doel van de mol dus is om te saboteren en geen geld te verdienen voor pot? En dat de waarschijnlijkheid dat de pot naar de mol gaat dus ook niet groot is omdat er anders niet meer eerlijk wordt gespeeld groot is?
Gelukkig maarquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:58 schreef Smeich het volgende:
[..]
Mijn reactie was een sarcastische getrachte poging tot de reactie boven de mijne... ik bedoel, Viv als mol
quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ergens ben ik er van overtuigd dat Viv de mol is!
Dus als Jon de mol is, moet hij zijn molboekje opeten. Een man een man, een woord een woord.quote:Als Anniek de mol niet is, eet ik mijn molboekje op.
Theoretisch gezien kan het, niemand ging op Viv en alleen zijzelf, dan zou zij de Mol kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:15 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee dat kan niet hé, Viv heeft de pot gewonnen. Dat heb ik nooit meegemaakt dat de winnares/ winnaar en de pot wint en ook de mol is. Dat kan echt niet
Dat kan theoretisch gezien ook niet. Er zijn altijd vragen die op meerdere kandidaten slaan, zoals "is de mol een man of vrouw?". Dan heeft Jon die vraag dus goed, ondanks dat hij zijn test op Anniek heeft gezet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:01 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Theoretisch gezien kan het, niemand ging op Viv en alleen zijzelf, dan zou zij de Mol kunnen zijn.
Maar we zien het vanavond (ik ga voor Jon trouwens).
Ja dat lijkt mij apart dus weet je misschien vanavond al van hem ...als Jon er aan denkt om naar de voorstelling te vertellen aan het publiek.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:16 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik mis de finale vanavond, ga naar een theatervoorstelling met Jon van Eerd in de hoofdrol. Na afloop van de voorstelling maakt hij zelf bekend of hij de mol is of niet. Ook wel apart om er zo achter te komen.
Je hebt gelijk ook.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:24 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dat kan theoretisch gezien ook niet. Er zijn altijd vragen die op meerdere kandidaten slaan, zoals "is de mol een man of vrouw?". Dan heeft Jon die vraag dus goed, ondanks dat hij zijn test op Anniek heeft gezet.
De kandidaat met de meeste goede antwoorden zal dan dus winnen. De mol die zelf wint zou voorbij gaan aan het hele idee van het spel, deze kan dan immers heel fanatiek gaan spelen om vervolgens zelf de pot te winnen. Dat kan het hele programma wel de prullenmand in.
Dat was bij Frederique Huijdts wel ..zij was inmiddels dat de onthulling uitgezonden werd overleden. En Frederique was de winnares en dat geld ging naar het kankerfonds..quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:44 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ook.
Was het eerst trouwens niet zo dat het geld naar een goed doel ging?
Dat had hij per ongeluk ter gehore gekregen, niet? Zoiets meen ik me te herinneren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:54 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wel waar, nog voor deze serie begon vertelde PJ in de promo al dat hij het niet wist. Vorig jaar wist hij het vanaf aflevering 3.
Ik denk dat het voor het programma ook beter is om het niet te weten. Kan je ook geen onbewuste signalen afgeven aan de kandidaten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:01 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
Dat had hij per ongeluk ter gehore gekregen, niet? Zoiets meen ik me te herinneren.
Wat zouden jullie eigenlijk doen, als je presentator/presentatrice van WIDM bent, zou je dan vooraf willen weten wie het is of juist niet?
Ikzelf zou het wel interessant vinden om het te weten, dan kun je zien hoe de mol opereert van begin af aan. Maar aan de andere kant zou ik wel vrezen dat ik het iets te aandachtig in de gaten houd, zodanig dat de kandidaten het in de gaten krijgen.
Inddquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:46 schreef DJ_Ryow het volgende:
Anniek is dus echt zo onhandig en slecht
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:09 schreef Maartel het volgende:
Hij praat me een beetje te zelfvoldaan over acties die ik tot dusver weinig spannend vind
de presentator legt het er ook af en toe te dik bovenop: "...echt iets voor een mol" of "echt een mollenactie". laat de kijker lekker zelf beslissen of het goeie molacties zijnquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:09 schreef Maartel het volgende:
Hij praat me een beetje te zelfvoldaan over acties die ik tot dusver weinig spannend vind
Inderdaad.. Hoe de fuck wil je daar achter komen, dan moet je alle zinnen van iedereen gaan lopen analyseren ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:24 schreef DJ_Ryow het volgende:
die anagrammen zijn geen realistische hints
ik dacht meteen aan jon in die wagon: ik zie het niet, en dennis: hoezo niet?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:51 schreef Marrije het volgende:
Heeeeel gaaf, ben helemaal opgelucht dat het niet Anniek is
Moest meteen aan die molfoto denken van Jon in de bus
Die zijn altijd zo lomp. Helemaal nadat die van Inge ontrafeld was. Het is niet de bedoeling dat mensen erachter kunnen komen.quote:
Die werkt nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:27 schreef Marrije het volgende:
Vanuit de tests hadden we dus de letter un.lom - mol.nu 'kunnen zien' waardoor we naar www.mol.nu hadden kunnen gaan en daar een foto van Jon hadden kunnen zien
Idd ja.. zeker overbelast.quote:
Ik had de mol in ieder geval sinds vorige week goedquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:30 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben toch blij dat ik al vanaf de eerste aflevering (3 of 4) dat ik keek zei dat het Jon, Sebas of Dennis wasEn iedereen: Jon, welnee!
Ik had van die selectie ook wel wat meer willen zien.. Ik heb bij die slotaflevering zondermeer bijna altijd het idee dat er meer in had gezeten..quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:30 schreef DaMart het volgende:
En dus toch een mol gekozen door de vorige mollen. Had niet verwacht dat dat echt zo was gegaan. Dacht eerder dat dat een afleidingsmanoeuvre was.
Het tegendeel is in ieder geval weer niet bewezenquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oja, en de mol kan dus GEEN rood scherm krijgen.
*zucht*quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oja, en de mol kan dus GEEN rood scherm krijgen.
Dat zijn echt van die uitspraken die niks betekenen als je ze los ziet van elkaar, maar samen ineens toch een aanwijzing vormen!quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:34 schreef marcodej het volgende:
De thuisaanwijzingen:
Aanwijzing 3
In aflevering 2 zegt de Mol dat hij slecht ziet in het donker.
Aanwijzing 4
De Mol zit in de "Ik zie het niet"-coupé.
Aanwijzing 5
In aflevering 8 zegt de Mol dat hij niet houdt van enge, donkere gangen.
Ook zo'n opdracht waar je alle kleding eraf kon trekken, die ontbreekt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:30 schreef Maartel het volgende:
En we hebben t voor 't gemak maar even niet over Jon die op tijd aankwam na de foto-opdracht terwijl hij mee had kunnen treuzelen met Anniek.. Bovendien is 100 euro uit de kluis nog altijd 100 te veel..
ik ook, beetje tegenvallerquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:37 schreef Marloes het volgende:
Ik had van de aanwijzingen toch meer verwacht..
Het tegendeel is echt allang bewezen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het tegendeel is in ieder geval weer niet bewezen.
Wanneer dan?quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Het tegendeel is echt allang bewezen.
Tegenvallende aanwijzingenquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:34 schreef marcodej het volgende:
De thuisaanwijzingen:
Aanwijzing 1
Tijdens de serie deed Jon op een aantal momenten vreemde uitspraken (dom veel raden, al vreemd doen, al dagen omrand ik de vele) . Later bleken dit anagrammen te zijn die allemaal leiden naar dezelfde zin: Van Eerd de Mol.
Aanwijzing 2
Al weken is op www.mol.nu een foto van de Mol te zien. Tijdens de testen wees de Mol met zijn muis letters aan die leiden naar de website.
Aanwijzing 3
In aflevering 2 zegt de Mol dat hij slecht ziet in het donker.
Aanwijzing 4
De Mol zit in de "Ik zie het niet"-coupé.
Aanwijzing 5
In aflevering 8 zegt de Mol dat hij niet houdt van enge, donkere gangen.
Aanwijzing 6
Als de kandidaten het reuzenrad goed hadden opgelost, dan zat iedereen in het reuzenrad behalve de Mol. Die stond buiten spel op de grond te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |