abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:36:17 #1
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66688292
Het grote kleine babietjes topic deel 178

Babietjes:

14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweegvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 06-03-2009 22:22:38 ]
pi_66688483
Goeie!
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:51:24 #3
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66688924
Ik kan het niet laten de foto nog eens te plaatsen...
quote:
Hier ook een voorzichtig lachje,al is het nog geen schaterlach ofzo. Ze ziet er wel heel schattig uit zo, vind ik.
En gebakken-koekje, nogmaals gefeliciteerd met Celyn
pi_66689853
tvb
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:29:07 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66693011
Alweer bijna een half jaar dat ik hier weer mag meeposten

Jaja, dit is een slechte TVP
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:55:49 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66696585
DolleMina wat een mooi lachje

Toen ik vnamorgen op Lennons kamer kwam om hem op te halen, begon hij te lachen... blijft aandoenlijk die kleintjes die lachen. Vanmorgen lag hij in de box en had ik de mobile aangedaan voor hem, toen het geluidje van de mobile klaar was, begon Lennon te huilen, ik weer aangedaan en toen weer stil. Hij volgt de knuffels daaraan ook echt.

En gebakken-koekje, gefeliciteerd met Celyn en welkom hier.
Make love, not war ☮
pi_66698602
Dollemina lief lachje!

Leuk he Diaan, Tyler volgt sinds een week of 2 denk ik de mobile. Vind hij prachtig.
Tot nu toe heeft hij lang niet alles flesjes opgedronken helaas. Maar gelukkig maar 1x gespuugd met een boer. Misschien dat de ontlasting dwars zit. Zometeen weer spoelen. We hebben het idee dat hij er wel meer last van krijgt. dus Hopelijk horen we maandag wanneer de operatie is.
pi_66699210
Isis ook al bijna een half jaar
Voor mijn gevoel is ze veel jonger dan Leander, raar zeg
pi_66699701
Manlief heeft de mobile die boven de box hing kapot gemaakt. Eens kijken of we het kunnen lijmen. Maar Seb kijkt meer zo van oow neeee he niet dat ding weer, als hij aan staat.
Vanavond komen opa en oma oppassen, wij gaan naar Acda en de Munnik
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:16:20 #10
114177 Diaan73
pi_66701495
Veel plezier Estrys, heerlijk even met zn tweetjes ertussen uit En dat wordt een nieuwe kopen voor je manlief als hij hem niet kan maken, maar ja als Seb het ook niets vindt... is dat niet eens nodig misschien.

Ingrid, dat zou idd wel fijn zijn om de datum van operatie te hebben. Hopelijk blijft het nu wel goedgaan tot die tijd zodat Tyler lekker thuis bij jullie kan blijven.
Make love, not war ☮
pi_66702014
Merel is heel zielig van de prikjes. Ze heeft er weer echt veel last van (koorts en heel veel huilen). Je kan gewoon horen dat ze pijn heeft, dus ze heeft lekker een zetpilletje gehad en nu slaapt ze. Ze weegt 6455 gram en is 59,5 cm lang! Ze wordt zo groot En qua ontwikkeling gaat alles prima gelukkig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66702021
Leuk al die baby's die beginnen te lachen!

Doe eens een Isis update Jojo?

Arme Merel

Ik vind mijn meisje opeens zo groot worden!
Pfff...gaat echt veel te snel allemaal!
pi_66702566
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef DolleMina het volgende:
Ik kan het niet laten de foto nog eens te plaatsen...
[..]

En gebakken-koekje, nogmaals gefeliciteerd met Celyn
Wat een leuk lachje

Kan niet wachten tot Mila bewust gaat lachen, ze is zo'n mooi meisje als ze een lach stuipje heeft
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:46:46 #14
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66705338
Help!! Iemand tips om een bijna hysterische baby getroost te krijgen...? Echt niets is goed voor mevouw en ze huilt haar zelf helemaal over de rooie al de hele dag.
Sprongetje...? Ze is vandaag 5 weken oud.

Nu hangt ze in de draagdoek maar ook dat is eigenlijk niet helemaal wat ze wil maar goed, moet toch iets
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:54:08 #15
114177 Diaan73
pi_66705665
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:46 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Iemand tips om een bijna hysterische baby getroost te krijgen...? Echt niets is goed voor mevouw en ze huilt haar zelf helemaal over de rooie al de hele dag.
Sprongetje...? Ze is vandaag 5 weken oud.

Nu hangt ze in de draagdoek maar ook dat is eigenlijk niet helemaal wat ze wil maar goed, moet toch iets
Lopen door de kamer/het huis of anders in de kinderwagen een rondje wandelen??
Make love, not war ☮
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:02:13 #16
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66706016
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:54 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Lopen door de kamer/het huis of anders in de kinderwagen een rondje wandelen??
Helaas werd ze daar alleen maar bozer van .
Ze is nu eindelijk stil (en vast heel erg moe!) heeft bijna de hele dag ontroostbaar gehuild...
pi_66706133
Zachtjes zingen dan Fruppel? Merel wordt daar meestal wel rustiger van...(rondlopen en ondertussen zachtjes zingen).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:13:48 #18
114177 Diaan73
pi_66706551
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ze is nu eindelijk stil (en vast heel erg moe!) heeft bijna de hele dag ontroostbaar gehuild...
Ow ach gossie.... hier helpt in de kinderwagen doen erg goed... en dan evt. even naar buiten... maar ook wel sneu hoor als ze dat hebben. Gelukkig is ze nu stil.
Make love, not war ☮
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:30:35 #19
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66707221
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Stukje rijden in de auto?? Naar de supermarkt en naast het koelvak gaan staan??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66717868
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:01:10 #21
114177 Diaan73
pi_66718070
Zo net voor het eerst sinds weken Twan weer naar school gebracht met Lennon in de kinderwagen. Moest wel even vroeg opstaan, maar dat ging best goed. Vond het wel zielig om Lennon uit zn lekkere warme bed te halen en in de kinderwagen te leggen, maar hij vond het prima... hij ligt er nu nog in. Ik heb zn slaapzak aangelaten, wel zo lekker warm en hoefde zo geen jasje aan. Tussen de middag weer!!!
Make love, not war ☮
pi_66720135
wij zijn net uit bed, lekker nog even geknuffeld in het grote bed. Hij heeft lekker geslapen terwijl opa en oma aan het oppassen waren.

Hoezo computerfreak, onze zoon heeft een Twitter account waar hij (of papa en mama) bij kan houden wat hij aan het doen is.

[ Bericht 46% gewijzigd door Estrys op 05-03-2009 10:31:16 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:36:11 #23
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66720534
Stukkie rijden helpt inderdaad meestal wel om haar in slaap te krijgen maar goed gistern was manlief aan het werk en k had geen auto.
Ben de hond gaan uitlaten met haar in de draagdoek en toen was het goed! Ik heb haar de rest van de avond maar bij me gedragen.
Vanmorgen begon ze weer met brullen en toen werd ze rustig van stromend water dus heeft ze een tijdje op het aanrecht gelegen terwijl ik de afwas deed .
Nu slaapt ze!

Volgens oei ik groei is het een sprongetje, vind het maar sneu voor haar. Ze is zo zielig
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:45:32 #24
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66720813
Als Annicka over de rode gaat, volg ik een stappenplan:

• 1. Verschonen
  • 2. Voeden
  • 3. Haar op mijn borst leggen(eventueel gevolgd door voeden)
  • 4. Haar op mijn knieen leggen
  • 5. Rondjes met haar lopen (eventueel in draagdoek)
  • 6. Tong naar haar uitsteken met veel lawaai

Dat laatste komt misschien bizar over, maar ze is iedere keer zo verbaasd door die actie dat ze voor een moment uit haar huilbui komt, waardoor het mij bijvoorbeeld alsnog lukt haar aan te leggen, wat eerder niet lukte omdat ze te overstuur was.

Gisteren heb ik haar ook bijvoorbeeld lopend gevoed, want ze werd van het lopen wel rustig. Ik heb haar naar mijn borst laten zakken en toen hapte ze wel. Kon ik eindelijk gaan zitten en rustig voeden. Was de eerste keer dat ik het op die manier deed. En zo'n kindje wordt best zwaar na een kwartier lopen met haar in de armen...
  • pi_66721221
    Ach arme Danique, zielig he als ze zo overstuur zijn.
    Hier hielp het om door de kamer te wandelen en een beetje met dr te hobbelen. Of buiten wandelen idd. En afleiding, foto's kijken, in de spiegel kijken, vertellen over de beertjes op dr kamertje...dat soort dingen
    pi_66724598
    haha tong uitsteken met veel lawaai doe ik ook ze vindt het mega grappig ,moet dan lachen..en steekt dan zelf ook haar tong uit prima afleiding
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66724814
    Zielig hoor al die kindjes zo overstuur, hangt er iets in de lucht? Seb is al een week veel rustiger, huilt minder en zo. We zijn er ook achter gekomen dat hij gaat huilen in zijn bedje als hij moe is. Ik hem er steeds weer uit halen omdat hij zo overstuur aan het huilen is, blijkt dat als je hem neerlegt en even bij hem blijft staan en aait hij na een paar minuten in slaap begint te vallen. We beginnen ons mannetje steeds meer te leren kennen.

Ik heb zijn knuffel-je-speen gewassen want die rook inmiddels wel erg zuur. Het moet met de hand, er staat dat je het oppervlakte kunt wassen maar ik heb hem helemaal in het water gedaan. De vraag alleen hoe krijg ik het ding weer droog. Ik heb hem nu voor de (condens) droger gezet en die staat aan, straks dan maar op de verwarming. Maar kwam er net achter dat er iets niet klopt met dat ding, het was hier 18,5 graad. Ik vond het al zo koud.

Seb heeft regelmatig de hik, volgens de arts op het CB hebben baby's daar geen last van. Maar daar geloof ik niks van want hij huilt steeds als hij moet hikken.
    pi_66724936
    Elin heeft ook vaak de hik maar schijnt er geen last van te hebben.
    Ze is de afgelopen dagen ook heerlijk rustig op die clusteruurtjes na (ong. 3 uur achter elkaar in de avond) dan wil ze drinken drinken drinken en is wat onrustig. Huilen doet ze eigenlijk nog steeds heel weinig..gelukkig
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66724969
    Ze kunnen er wel wat last van hebben, maar meestal niet veel.
    Leander ging wel vaak hikken als hij erg moet huilen, dat kan het ook zijn?

Hier ook huilen trouwens Anderhalf uur eerder zijn bedje in gegooid en hij ging nog slapen ook
    pi_66725360
    nee, het is echt eerst de hik en dan huilen. En dan is het hik, huilen, even stil, hik, huilen etc. Hij vind het gewoon echt niet grappig. Maar misschien dat het te maken heeft met de reflux, hij slikt het zuur allemaal weer in en daar krijgt hij vaak de hik van. Misschien dat hij huilt om het branderige gevoel of zo.
      donderdag 5 maart 2009 @ 14:04:04 #31
    4177 Jojogirl
    pi_66727113
    Isis vindt de hik ook niet leuk hoor, dus Seb is niet de enige Estrys. Als het even is gaat het nog wel, maar na een paar minuten is ze het echt beu en gaat ze ook huilen.

Vanochtend zijn we trouwens weer bij het CB geweest, 5710 gram en 58,5 cm is ze nu, nog steeds een ukkepukkie dus, al groeit ze langzaam maar gestaag door. Verder doen ze daar niet echt meer de ontwikkelingstestjes, dat wordt toch al door de kinderarts gedaan. Wel heb ik nog even wat over d'r voeding gevraagd want sinds ze helemaal over is op Friso heeft ze echt veel dikkere ontlasting. Echt heel hard is het nog niet, maar het moet niet veel dikker worden dan dit want ze lijkt er wel last van te hebben met poepen. Maargoed, we blijven nog even op de gewone Friso (misschien moet ze nog even wennen) en kijken dan even aan hoe het gaat als ze ook fruit en groente gaat krijgen binnenkort.
    Verder is ze nog steeds een supermakkelijk lief vrolijk flirterig meiske, dat tegenwoordig van 8-7 doorslaapt en nog maar 4 flessen (van 200cc) krijgt. Elke woensdag hebben we nu fysiotherapie en dat helpt wel, we zien d'r langzaam vooruit gaan, al is haar hoofdbalans nog steeds niet super en kan ze ook d'r hoofd nog niet zo lang en ver optillen als ze op d'r buik ligt.

Oja, in de categorie domme vragen van andere mensen: 2 weken geleden vroeg iemand aan me of Isis al kon zitten En dat dus terwijl ze wist dat Isis net 5 maanden is en Down heeft. Denk dat ze wilde pochen met d'r eigen zoontje (exact even oud), maar ik sloeg zo dicht dat ik niet eens meer heb gevraagd of haar manneke al wel zit.
    pi_66727508
    Isis doet het toch hartstikke goed Jojo! Laat je niet van de wijs brengen hoor door domme vragen. Ik wordt zo moe van dat vergelijken. Dan hoor je die en die kan dat al en Seb doet dat dan nog niet. Maar nou denk ik voortaan pech iedereen zijn eigen tempo.
    Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak of hij al iets nieuws kan, meestal zeg ik zoiets van: ja hij vult nu vijfsterren sudoku's in, hoezo?

Mijn ouders hebben dus opgepast gisteren. Heel irritant dat mijn moeder nu (goedbedoelde) adviezen gaat geven. Zoals: "als je hem meteen op bed legt als hij begint te jengelen dan slaapt hij zo en hoor je hem de hele avond niet meer" en "als hij zo en zo doet moet hij gewoon een boertje laten" en horen jullie deze ook van oudere mensen: " vroeger kwamen ze alleen beneden om te eten" Ja, vroeger ja toen we nog met de trekschuit naar het CB gingen. Toen de vroedvrouw pas kwam als ze de koeien had gemolken. Laat het me nou gewoon op onze manier doen. Gelukkig is het mijn eigen moeder dus dan zeg ik dat ook gewoon tegen haar. Maar toch...
    pi_66727520
    Isis

O en dat mens..
    Gewoon zeggen ' wat denk je nou zelf? ' Dan krijgt ze waarschijnlijk wel door dat het een domme vraag is.
    Of zeggen dat haar zoontje wel wat sloom is voor een kindje dat geen down heeft..maar dat is vast ook niet pedagogisch verantwoord.
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66727613
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:19 schreef Estrys het volgende:
    Isis doet het toch hartstikke goed Jojo! Laat je niet van de wijs brengen hoor door domme vragen. Ik wordt zo moe van dat vergelijken. Dan hoor je die en die kan dat al en Seb doet dat dan nog niet. Maar nou denk ik voortaan pech iedereen zijn eigen tempo.
    Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak of hij al iets nieuws kan, meestal zeg ik zoiets van: ja hij vult nu vijfsterren sudoku's in, hoezo?

Mijn ouders hebben dus opgepast gisteren. Heel irritant dat mijn moeder nu (goedbedoelde) adviezen gaat geven. Zoals: "als je hem meteen op bed legt als hij begint te jengelen dan slaapt hij zo en hoor je hem de hele avond niet meer" en "als hij zo en zo doet moet hij gewoon een boertje laten" en horen jullie deze ook van oudere mensen: " vroeger kwamen ze alleen beneden om te eten" Ja, vroeger ja toen we nog met de trekschuit naar het CB gingen. Toen de vroedvrouw pas kwam als ze de koeien had gemolken. Laat het me nou gewoon op onze manier doen. Gelukkig is het mijn eigen moeder dus dan zeg ik dat ook gewoon tegen haar. Maar toch...
    idd..mijn moeder net zo.
    Heel irri..die denkt alles beter te weten over baby's terwijl ze haar eerste 3 baby's heeft afgestaan en de laatste 2 op heeft laten voeden door oma
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66727813
    Dus mijn moeder is niet de enige. Wel goed bedoeld natuurlijk. Maar bv over slapen in de box. Dat doe je toch niet? Is niet goed voor de rust van je kind. Mensen zijn gewoon te lui om naar boven te lopen als je het kind in bed legt en niet meteen wil slapen.
    Nou hij heeft heerlijk in de box geslapen net. Maar in zijn bedje gaat het ook best goed. Is hij snel aan gewend!
      donderdag 5 maart 2009 @ 14:30:37 #36
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_66727842
    Is dat zo'n heel domme vraag dan, Jojogirl? Ik zou zelf bijvoorbeeld echt niet weten wanneer 'normale' kindjes zouden moeten gaan zitten, laat staan kindjes met down. Ik weet dat ze geestelijk misschien niet zo snel meekomen, maar het kan toch ook dat ze lichamelijk wel gewoon een redelijk normaal ritme volgen?
    pi_66727845
    Logisch dat je dicht sloeg Jojo, dat is wel een heel belachelijke vraag!
    Zo te horen gaat het wel lekker verder, of niet? Ze slaapt echt lang! Dat is ook wel lekker rustig 's avonds!
      donderdag 5 maart 2009 @ 14:33:10 #38
    4177 Jojogirl
    pi_66727910
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef DolleMina het volgende:
    Is dat zo'n heel domme vraag dan, Jojogirl? Ik zou zelf bijvoorbeeld echt niet weten wanneer 'normale' kindjes zouden moeten gaan zitten, laat staan kindjes met down. Ik weet dat ze geestelijk misschien niet zo snel meekomen, maar het kan toch ook dat ze lichamelijk wel gewoon een redelijk normaal ritme volgen?
    Van iemand die zelf geen kinderen of al grote kinderen heeft zou ik het ook geen gekke vraag vinden, maar ze heeft zelf 2 jonge kinderen waarvan de jongste exact even oud is als Isis, dus ik stond nu wel met m´n oren te klapperen.
    pi_66728025
    Mijn moeder heeft ook nog eens in de gezinsverzorging gezeten... Ze heeft soms ook wel goede tips maar nu een baby hebben is toch anders dan 30 jaar geleden.

Wat ben ik blij dat oma niet op gaat passen drie dagen in de week, ik denk dat ik gek zou worden. Ik vond het kdv duur maar nu vind ik het inmiddels iedere cent waard. Nou kan ik Seb ook naar mijn schoonmoeder brengen maar die is psychisch niet helemaal in orde... Ze heeft wel een babybadje, campingbedje, luiers en kleertjes gekocht en bij haar thuis liggen. voor als Seb komt slapen. Maar dat is pas wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen, dat weet ze alleen nog niet. Mijn schoonvader kan ook nog maar die denkt dat buikslapen voor een baby goed is en dat kersenpitkruiken best kunnen...

Ik breng hem nog liever naar de buurvrouw en die heb ik 1 keer gesproken
    pi_66728057
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef DolleMina het volgende:
    De meeste kinderen leren zitten tussen de 6 en 9 maanden Dus het was wel een vrij belachelijke vraag voor iemand die zelf kinderen in de leeftijd heeft ja.
      donderdag 5 maart 2009 @ 14:51:56 #41
    4177 Jojogirl
    pi_66728587
    En kindjes met Down leren dus sowieso al langzamer, maar hebben ook nog eens een lage spierspanning en hele flexibele gewrichten waardoor de motorische ontwikkeling ook een stuk langzamer verloopt. Isis vindt het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om d´r armpjes gestrekt te houden (dan staan ze soort van vastgezet), dan om ze gewoon naar zich toe te buigen en zo d´r handjes te bekijken.
    pi_66728696
    ik ben zo benieuwd naar de haartjes van Isis! zijn ze nog roder nu?
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66728802
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
    Dus mijn moeder is niet de enige. Wel goed bedoeld natuurlijk. Maar bv over slapen in de box. Dat doe je toch niet? Is niet goed voor de rust van je kind. Mensen zijn gewoon te lui om naar boven te lopen als je het kind in bed legt en niet meteen wil slapen.
    Nou hij heeft heerlijk in de box geslapen net. Maar in zijn bedje gaat het ook best goed. Is hij snel aan gewend!
    Ja maar vroeger he vroeger kwamen ze hun bed niet uit Gingen ze pas met 6 maanden in de box. Ontaarde moeders, dat zijn we, volkomen losgeslagen.
    Baby's huilden nooit vroeger, alleen als de katoenen luier nat was (die moesten moeders dan op het wasbordje in de rivier gaan wassen) en een babyfoon is ook onzin en laat ze maar huilen want dat is goed voor de longen en anders verwen je ze teveel.
    Maar weet je vroeger he, lagen baby's op de achterbank in een reiswieg, gelukkig was er toen, op een enkele paard en wagen na nog maar weinig verkeer.

Maar dat was vroeger... nu is nu en ik doe het ZO.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:03:33 #44
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66728991
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja maar vroeger he vroeger kwamen ze hun bed niet uit Gingen ze pas met 6 maanden in de box. Ontaarde moeders, dat zijn we, volkomen losgeslagen.
    Baby's huilden nooit vroeger, alleen als de katoenen luier nat was (die moesten moeders dan op het wasbordje in de rivier gaan wassen) en een babyfoon is ook onzin en laat ze maar huilen want dat is goed voor de longen en anders verwen je ze teveel.
    Maar weet je vroeger he, lagen baby's op de achterbank in een reiswieg, gelukkig was er toen, op een enkele paard en wagen na nog maar weinig verkeer.

Maar dat was vroeger... nu is nu en ik doe het ZO.
    Relax! Gewoon niet te veel van aantrekken.
    pi_66729057
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:36 schreef Estrys het volgende:
    Mijn moeder heeft ook nog eens in de gezinsverzorging gezeten... Ze heeft soms ook wel goede tips maar nu een baby hebben is toch anders dan 30 jaar geleden.

Wat ben ik blij dat oma niet op gaat passen drie dagen in de week, ik denk dat ik gek zou worden. Ik vond het kdv duur maar nu vind ik het inmiddels iedere cent waard. Nou kan ik Seb ook naar mijn schoonmoeder brengen maar die is psychisch niet helemaal in orde... Ze heeft wel een babybadje, campingbedje, luiers en kleertjes gekocht en bij haar thuis liggen. voor als Seb komt slapen. Maar dat is pas wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen, dat weet ze alleen nog niet. Mijn schoonvader kan ook nog maar die denkt dat buikslapen voor een baby goed is en dat kersenpitkruiken best kunnen...

Ik breng hem nog liever naar de buurvrouw en die heb ik 1 keer gesproken
    Eigenlijk vind ik het wel heel lief van je schoonmoeder dat ze dat allemaal heeft aangeschaft. Mijn mam heeft ook van alles voor Jen liggen, en ik zorg er gewoon voor dat als ik daar ben dat ik er ook gebruik van maak. Heeft ze luiers gekocht, mooi dan neem ik die niet mee als ik langs ga. Ik leg Jen gewoon op bed daar als ze moe is en als we daar eten doe ik Jen in bad na het eten...
    I am unconditionally and irrevocably in love with him.
    I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:08:18 #46
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66729177
    Het is idd ideaal als de grootouders ook spul hebben. Ondertussen hebben ze bij ons allemaal een reisbedje staan voor Ive/Fee. En mijn ouders hebben zo langzamerhand een gehele babyuitzet bij elkaar gezocht (rommelmarkt, gekregen enz). Dat scheelt een heleboel gesjouw.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:12:46 #47
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_66729328
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:38 schreef freecell het volgende:

[..]

De meeste kinderen leren zitten tussen de 6 en 9 maanden Dus het was wel een vrij belachelijke vraag voor iemand die zelf kinderen in de leeftijd heeft ja.
    Ik kan me alleen vagelijk herinneren dat Leander al loopt met hulp, geloof ik. En die is volgens mij net 6 maanden.
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:51 schreef Jojogirl het volgende:
    En kindjes met Down leren dus sowieso al langzamer, maar hebben ook nog eens een lage spierspanning en hele flexibele gewrichten waardoor de motorische ontwikkeling ook een stuk langzamer verloopt. Isis vindt het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om d´r armpjes gestrekt te houden (dan staan ze soort van vastgezet), dan om ze gewoon naar zich toe te buigen en zo d´r handjes te bekijken.
    Dus een dubbel probleem. Leren omgaan met iets wat niet meewerkt, terwijl het al moeilijker leren voor je is ook.
    pi_66729485
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:12 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Ik kan me alleen vagelijk herinneren dat Leander al loopt met hulp, geloof ik. En die is volgens mij net 6 maanden.
    6 en een half, maar das ook wel erg vroeg hoor! Overigens is hij met alle andere dingen gewoon heel normaal qua snelheid volgens mij.

Maar nu moet ik hem ook wel ff spammen En ja, ik doe een raar hoog stemmetje

Jojo: met die armpjes recht hoe bedoel je dat? Gewoon omhoog als ze in de box ligt oid?
    pi_66729944
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het wel heel lief van je schoonmoeder dat ze dat allemaal heeft aangeschaft. Mijn mam heeft ook van alles voor Jen liggen, en ik zorg er gewoon voor dat als ik daar ben dat ik er ook gebruik van maak. Heeft ze luiers gekocht, mooi dan neem ik die niet mee als ik langs ga. Ik leg Jen gewoon op bed daar als ze moe is en als we daar eten doe ik Jen in bad na het eten...

Het is ook wel lief bedoeld, dat snap ik ook wel, maar wanneer je een keer bij mijn schoonmoeder bent geweest dan snappen jullie wat ik bedoel. Daar zouden jullie je kind ook niet op bed leggen. Ik laat haar gewoon echt niet alleen met Seb. Ik snap wel dat je luiers wil kopen maar die pakken gaan nooit op, we wonen op nog geen 500 meter van haar, ik verschoon hem altijd voordat we gaan en met een kind van 8 weken heb ik toch echt standaard luiers in de luiertas zitten, wanneer we daar zijn en hij moet eten gaan we naar huis, dus om hem daar in bad te doen slaat nergens op als je in twee minuten lopen thuis bent. Mijn man wil na een uur ook vaak weer naar huis hoor, dan heeft hij het wel gehad. Ze wilde in november het campingbedje al neerzetten (in de huiskamer!) Seb is in januari geboren.

Ik maak maar een grapje hoor over vroeger, mijn moeder is heel lief hoor, ik moet zelf gewoon duidelijk zijn over ONZE regels en opvoeding. Wel grappig dat je ouders ineens zo ' raar' gaan doen met hun kleinkind trouwens
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:34:12 #50
    219033 Mibos2
    ik ben de vorige Mibos-mama
    pi_66730057
    Hier vandaag weer naar het CB geweest met Eva en ze is nu schoon aan de haak 7660 gram en 69 cm. Ook heeft ze de laatste van de vier hep.B enting gehad dus die ligt nu weer helemaal in coma lekker te slapen tot de volgende fles en dan door tot morgenochtend.

Ik weet niet precies wat het is met opa's en oma's maar het lijkt erop alsof ze willen vergoeden dat ze vroeger minder tijd voor ons hadden en het zo goed maken met onze kinderen. Wij mochten thuis bijvoorbeeld nooit knutselen want dat was een rommeltje en nu zit mijn mams heel vaak met haar kleinkindertjes aan tafel te plakken/knippen/kleuren/kleien enz. enz. enz.
    pi_66730183
    Mijn schoonmoeder is wel een issue waar ik best wel mee zit trouwens (dat hadden jullie vast nog niet gemerkt..) , zeker met Seb. Ik wil haar haar kleinkind niet ontnemen, maar het idee dat zij ooit op gaat passen trek ik al helemaal niet. Dan ga ik nog liever nooit meer ergens heen.
    pi_66730255
    Eva groeit lekker door
    En die slaapt dus ook de hele nacht al door?
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:45:25 #53
    4177 Jojogirl
    pi_66730480
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:17 schreef freecell het volgende:

[..]

6 en een half, maar das ook wel erg vroeg hoor! Overigens is hij met alle andere dingen gewoon heel normaal qua snelheid volgens mij.

Maar nu moet ik hem ook wel ff spammen En ja, ik doe een raar hoog stemmetje

Jojo: met die armpjes recht hoe bedoel je dat? Gewoon omhoog als ze in de box ligt oid?
    Ja, ze overstrekt ze echt recht omhoog als ze de kans krijgt. Ziet er best grappig uit, maar is niet helemaal de bedoeling.

En met opa´s en oma´s is het gewoon even zoeken naar een nieuwe balans. Ineens zijn ze niet alleen je eigen ouders meer maar ook nog de grootouders van je uk. En terwijl je zelf nog zoekt naar je opvoedingsstijl moet je ook je ouders heropvoeden Dat kost ff tijd.

Lekker dat Eva gewoon door de prikjesellende heenslaapt Mibos. Das vaak wel het makkelijkste.
    pi_66730548
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:45 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ja, ze overstrekt ze echt recht omhoog als ze de kans krijgt. Ziet er best grappig uit, maar is niet helemaal de bedoeling.
    Ok, das inderdaad niet de bedoeling nee. Zijn er eigenlijk ook ontwikkelingsschema's voor kinderen met down? Dat je wel een beetje houvast hebt aan wat 'gemiddeld' is zeg maar?
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:54:31 #55
    219033 Mibos2
    pi_66730861
    Ja Eva's bijwerkingen op prikjes zijn over het algemeen 24 uur slapen op etenstijd na dan. Om na het eten meteen weer in te storten.

Freecell ja ze slaapt sinds dat ze vast voedsel eet door (hangt de vlag uit smiley nog ontwerpen gaat) en na het eten rond half zes krijgt ze nog een papfles om half negen ongeveer en dan komt ze de andere ochtend rond 8 uur weer dus heel netjes maar ze had het vaste voedsel nodig om door te slapen lijkt het wel. Wij zijn er blij mee in elk geval...
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:56:21 #56
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_66730944
    Annicka heeft haar eerste woordje ook al gezegd trouwens: Haai of hi.
    Ze vindt het leuk om klanken na te doen. Echt spontaan komt het nog niet, maar het klinkt ontzettend schattig...
    pi_66731157
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:47 schreef freecell het volgende:

[..]

Ok, das inderdaad niet de bedoeling nee. Zijn er eigenlijk ook ontwikkelingsschema's voor kinderen met down? Dat je wel een beetje houvast hebt aan wat 'gemiddeld' is zeg maar?
    Wordt je niet juist heel onzeker van schema's? dat heb ik wel heel erg, dan ga ik vergelijken en dan doet hij dat en dat nog niet. Kan me voorstellen dat het met een kindje met down erg moeilijk is om een gemiddeld iets te bepalen.
    pi_66731330
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wordt je niet juist heel onzeker van schema's? dat heb ik wel heel erg, dan ga ik vergelijken en dan doet hij dat en dat nog niet. Kan me voorstellen dat het met een kindje met down erg moeilijk is om een gemiddeld iets te bepalen.
    Ik word niet onzeker van de schema's. Soms denk ik: zou hij niet en dit alláng moeten kunnen? Kijk ik op het schema, valt het meestal wel mee
    En er zijn best veel kinderen met Down toch? Dus dan zouden er wel cijfers bekend moeten zijn.
    Maar als je er onzeker over wordt kan je er beter bij uit de buurt blijven inderdaad
    pi_66731578
    Ik heb wel Oei ik groei trouwens.
    pi_66731681
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:37 schreef Estrys het volgende:
    Mijn schoonmoeder is wel een issue waar ik best wel mee zit trouwens (dat hadden jullie vast nog niet gemerkt..) , zeker met Seb. Ik wil haar haar kleinkind niet ontnemen, maar het idee dat zij ooit op gaat passen trek ik al helemaal niet. Dan ga ik nog liever nooit meer ergens heen.
    Maar dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou mijn schoonmoeder ook niet laten oppassen (nu is de situatie wel wat anders, die heeft niets in huis gehaald ofzo) Maar als je dan op visite gaat bij je schoonmoeder kun je toch net doen alsof je het zo fijn vindt dat ze al die spulletjes heeft gehaald?

Of gaan jullie nooit langs?
    pi_66731813
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:09 schreef Estrys het volgende:
    Ik heb wel Oei ik groei trouwens.
    Daar word je pas onzeker van Volgens dat boek moet Lenader inmiddels op een ladder de ramen staan te wassen
    De tjd van de sprongetjes klopt hier wel ongeveer, maar dat is dan ook écht het enige!
    pi_66732429
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou mijn schoonmoeder ook niet laten oppassen (nu is de situatie wel wat anders, die heeft niets in huis gehaald ofzo) Maar als je dan op visite gaat bij je schoonmoeder kun je toch net doen alsof je het zo fijn vindt dat ze al die spulletjes heeft gehaald?

Of gaan jullie nooit langs?
    Ja, ik probeer het ook wel. Een badje en bedje en zo is tot daar aan toen. Maar dat ze een kast vol heeft met kleertjes voor hem vind ik persoonlijk op het enge af hoor. En ze heeft bijvoorbeeld wel luiers maar geen doekjes. wel een bedje maar geen beddengoed (of slaapzak), wel een badje maar geen verzorgingsproducten en hydrofiele luiers. Maar wel een kast vol kleren. Ik doe mijn best hoor om het fijn te vinden maar het valt niet mee

We gaan wel eens langs hoor, maar meestal een uurtje of twee hooguit.
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:30:17 #63
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66732485
    Mijn schoonmoeder past pas op Ive sinds hij 2 is en dan alleen overdag een paar uurtjes. Meer kan ze niet aan. (Maar wil ze ook niet, dat scheelt.)

Volgens mij is het worden van grootouders voor sommigen best een groot ding. Mijn ouders zijn radicaal veranderd sinds de geboorte van Ive en Fee. Ze zijn letterlijk gek op hun kleinkinderen. Geweldig om te zien. natuurlijk heb ik wel eens een meningsverschil (waarom is het eerste wat Ive zegt als ik oma zeg "Chocolade"??) Nu pas kunnen ze via de kinderen genegenheid aan mij tonen. Ik heb niet alleen 2 lieve kinderen gekregen, maar ook 2 lieve ouders erbij! Nu pas zie ik hoeveel ze ook van mij houden.
    pi_66732773
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Daar word je pas onzeker van Volgens dat boek moet Lenader inmiddels op een ladder de ramen staan te wassen
    De tjd van de sprongetjes klopt hier wel ongeveer, maar dat is dan ook écht het enige!
    Hij is van mijn man Staat Leander nou nog niet op een ladder de ramen te zemen? Duurt wel lang hoor. Seb doet zijn eigen was.
    pi_66732852
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij is van mijn man Staat Leander nou nog niet op een ladder de ramen te zemen? Duurt wel lang hoor. Seb doet zijn eigen was.
    pi_66732959
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef cattie het volgende:
    Mijn schoonmoeder past pas op Ive sinds hij 2 is en dan alleen overdag een paar uurtjes. Meer kan ze niet aan. (Maar wil ze ook niet, dat scheelt.)

Volgens mij is het worden van grootouders voor sommigen best een groot ding. Mijn ouders zijn radicaal veranderd sinds de geboorte van Ive en Fee. Ze zijn letterlijk gek op hun kleinkinderen. Geweldig om te zien. natuurlijk heb ik wel eens een meningsverschil (waarom is het eerste wat Ive zegt als ik oma zeg "Chocolade"??) Nu pas kunnen ze via de kinderen genegenheid aan mij tonen. Ik heb niet alleen 2 lieve kinderen gekregen, maar ook 2 lieve ouders erbij! Nu pas zie ik hoeveel ze ook van mij houden.
    Heet ze nou dan Oma chocolade?
    pi_66743999
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef cattie het volgende:

Komt me bekend voor.

En Kim wilde graag naar het ziekenhuis. Want dan mag mijn tas mee, met lekkers en pakje drinken.
    Wij zeggen, maar Tyler is nu toch thuis? DAt geeft niet, die mag wel mee.

Woensdag krijgt hij voor het eerst prikjes. Klopt het dat de 2e erg brand? Weet iemand dat?
    pi_66744247
    Leander!! Dat filmpje! Wat een held!
    pi_66744310
    Ingrid, die 2e is inderdaad vervelender bij het inspuiten
    Tenminste, dat is mijn ervaring met Chris. En voor ons CB ook de reden om deze als 2e te geven. Kun je hem daarna lekker knuffelen
    pi_66745522
    Seb huilde bij de 2de inderdaad harder
    pi_66745611
    ik heb vandaag weer veel te veel kleertjes voor haar gekocht..de Hema heeft weer een nieuwe lading
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66745646
    Ingrid, Thomas vind de 2e echt heel veel vervelender, zo hard huilen.
    pi_66746344
    Klopt Ingrid, Merel gaf bij de eerste geen kick, bij de tweede heeft ze heel erg gehuild (al dus manlief, die was erbij).
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66746628
    Hou op ik moet nog
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66747146
    Hier ook bij de eerste geen kik, bij de tweede toch echt wel even huilen. Was ook wel weer zo over, maar toch...
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_66747218
    Bij de eerste geen gehuil, bij de tweede een beetje.
    Ik putte me uit in extreme afleidingsmanoeuvres! (hoef ik niet te kijken en Leander moet zo hard lachen dat hij het prikken niet merkt )
    pi_66748167
    Elin zit opeens in 62 62/68 is nog te groot..maar de meeste snoezelige truitjes 50/56 past ze opeens niet meer
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66748434
    Ok, kan ik me alvast voorbereiden.
    Heb zo'n hekel aan naalden , helemaal sinds mijn ziekenhuisopname na de bevalling.
    Maar ja, moet wel even. Hopelijk krijgt hij na de tijd niet veel last. Gelukkig zit cb op 5 min lopen.
    pi_66750357
    Merel heeft echt veel last van de prikjes gehad tot nu toe. De eerste maal ook. Echt sneu, Sara had er nooit last van, maar Merel was gisteren echt ontroostbaar. Nu gelukkig weer over.

Ze is vandaag ook voor het eerst de hele dag op het kdv geweest, en het is heel goed gegaan! Ze vinden haar een hele lieve, vrolijke baby
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 6 maart 2009 @ 09:00:24 #80
    114177 Diaan73
    pi_66755106
    Als ik het hier zo lees, heb ik het erg getroffen met mn ouders... mn moeder past al 16 jaar op. Eerst op de kinderen van mn oom, toen Twan en daarna kwamen de kinderen van mijn broertje erbij.

Vanaf april dus ook op Lennon. Ik moet zeggen dat zij het erg goed doet en alle tijd voor ze neemt als de kinderen bij haar zijn. Ze houdt zoveel mogelijk onze opvoedingsmanier aan, al wijkt die niet veel af van die van haar. Ik vind mn moeder eigenlijk een voorbeeld van hoe je kinderen opvoedt, ik heb een heerlijke jeugd gehad, dus neem daar veel van over. Een voordeel is, dat mijn moeder niet constant klaar staat met goedbedoelde adviezen. Bemoeit zich ook nergens mee, heerlijk.

Bij mijn ouders staat een campingbedje met beddegoed, ook wel zo handig met 4 kinderen waar ze dan op gaat passen, maar in bad doen enz. dat doet ze niet. Dat doen wij gewoon thuis. Dat hoeft van mij ook niet trouwens..... mijn schoonouders wonen 2,5 uur hier vandaan, die zie ik dus niet zo vaak......en zal logeren daar alleen gebeuren als wij erbij zijn.

Ow had gisteren nog even in het babyboek van Twan gelezen, zo leuk, ook leuk om te lezen dat Lennon bijna hetzelfde doet als Twan destijds. Zelfs de etenstijden en groei gaat ook een beetje gelijk op.

Hoe gaat het nu met Eva, Mibos? Nog geen last?
    Make love, not war ☮
    pi_66755781
    Onze babyfoon gaat soms uit zichzelf uit. Ik hoorde Seb ineens vanaf boven ipv uit de babyfoon. Ik merkte het laatst al een keer midden in de nacht, toen dacht ik dat de batterij leeg was maar nu is hij niet leeg en gaat hij toch uit.
    pi_66761001
    Ow Estrys, dat is vervelend! Op zo'n ding moet je kunnen vertrouwen....

Leander had vannacht speelkwartier van 2 tot 3 Gelukkig daarna wel weer slapen tot 7

Straks naar de cardioloog.... Bleh, hele middag in het ziekenhuis zitten met zo'n klein ventje....
    Net lekker met hem onder de douche geweest, lekker fris voor straks, zometeen nog even zijn bedje in en gaan.....
    Geef ik hem net een broodkorst
    Hij kan in ieder geval wel weer een andere trui aan! Volgens mij zitten de kruimels tot in zijn luier!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 12:07:38 #83
    219033 Mibos2
    pi_66761103
    Nee hoor Diaan nog geen last lekker aan het pruttelen hier beneden in de box en straks gaan we aan de boterham. Heeft tot vanmorgen half geslapen en ze heeft gisteren rond 1 uur de prikken gehad dus het wordt iets korter nu ongeveer 22 uur slapen na een prik

Freecell succes straks met jullie kleine grote man in het ziekenhuis...
    pi_66761238
    Haha, 22 uur slapen na een prik
    leander wordt er idd ook altijd duf van. Maar die slaapt hooguit een uurtje meer per slaapje

en dank je wel
    pi_66761340
    succes Freecell, ook voor Leander. Het ziekenhuis is nooit leuk al helemaal niet voor zo'n klein hummeltje
    pi_66763251
    Freecell, heel veel succes zo!
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 6 maart 2009 @ 13:29:37 #87
    114177 Diaan73
    pi_66763927
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 12:07 schreef Mibos2 het volgende:
    Nee hoor Diaan nog geen last lekker aan het pruttelen hier beneden in de box en straks gaan we aan de boterham. Heeft tot vanmorgen half geslapen en ze heeft gisteren rond 1 uur de prikken gehad dus het wordt iets korter nu ongeveer 22 uur slapen na een prik

Freecell succes straks met jullie kleine grote man in het ziekenhuis...
    Wel lekker hoor dat ze zo lang kan slapen na de prikken...

Freecell, misschien al te laat, maar heel veel succes zo!!
    Make love, not war ☮
    pi_66763947
    Succes met Leander in het ziekenhuis Freecell!

Mijn moeder is ook zo'n aanschaffer van kledingkasten vol met kleertjes voor Mila.. Opzich lief natuurlijk maar ik wil ook wel eens zelf wat uitzoeken Een halve babyuitzet heeft ze ook.. Een ledikantje, een aankleedkussen, spuugdoekjes, pakken vol met luiers en luierdoekjes, speentjes, kleertjes, flesje.. Ach, ik vind het wel handig, dan hoeven we niet zo te slepen.

Mijn moeder is ook zo'n moeder die blijft komen met adviezen, soms gevraagd, soms ongevraagd. Ik luister er altijd maar gewoon braaf naar en dan zie ik wel wat ik met de informatie doe.. Merk toch wel dat het vaak adviezen zijn van 25 jaar oud en dat die nu niet meer zo handig zijn

Mila dr maat 44 broekjes zijn nu echt veel te kort, truitjes beginnen qua mouwtjes nu ook wat karig te worden! Maar 50 is dan wel weer een hele grote stap, daar zwemt ze nog echt in
    pi_66764584
    Tyler had vannacht doorgeslapen. 00.15 laatste fles. En om 7.30 weer wakker. Ik schrok me rot!
    Maar gelukkig niks aan de hand verder. Hij drinkt helaas niet alle flessen helemaal leeg. Maar hopen dat hij het snel weer goed doet. Straks moet hij weer terug naar het ziekenhuis.
    Maandag weer op controle bij umcg. kinderchirurg en maag darm arts. Hopelijk krijgen we dan te horen wanneer de operatie is. Wij hebben het idee dat hij steeds meer last krijgt.

Freecell succes in het ziekenhuis!

Raissa, maatje 50 kun je heel goed de mouwen omslaan hoor.
    pi_66764689
    Elin heeft ontdekt dat haar hele vuistje in haar mond past..en ze kijkt er ook heel ernstig bij

Mijn schoonmoeder denkt dat de speen in de suikerpot wel een goed idee is
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66764772
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 13:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
    Tyler had vannacht doorgeslapen. 00.15 laatste fles. En om 7.30 weer wakker. Ik schrok me rot!
    Maar gelukkig niks aan de hand verder. Hij drinkt helaas niet alle flessen helemaal leeg. Maar hopen dat hij het snel weer goed doet. Straks moet hij weer terug naar het ziekenhuis.
    Maandag weer op controle bij umcg. kinderchirurg en maag darm arts. Hopelijk krijgen we dan te horen wanneer de operatie is. Wij hebben het idee dat hij steeds meer last krijgt.

Freecell succes in het ziekenhuis!

Raissa, maatje 50 kun je heel goed de mouwen omslaan hoor.
    Ik hoop dat de operatie snel is zodat jullie ook weer snel "verder" kunnen!

Bij maat 50 de mouwen omslaan kan wel maar dat komt er dan wel op neer dat je geen mouw meer overhoudt, ach.. voor een poosje kan het wel, ze groeit toch als kool
    pi_66764804
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 13:46 schreef Dakota het volgende:
    Elin heeft ontdekt dat haar hele vuistje in haar mond past..en ze kijkt er ook heel ernstig bij

Mijn schoonmoeder denkt dat de speen in de suikerpot wel een goed idee is
    De speen is de suikerpot?

Grappig gezicht is dat hè als ze dat knuistje in hun mondje proberen te proppen Kwijlt ze er ook zo bij?
    pi_66765079
    freecell succes straks.

jojo wat een vervelende opmerking

hier geen oppassende schoonmoeder. echt niet dan zit ik echt niet stil. ze wil oppassen maar mag van mij niet. laatst greep de kat 1 keer uit naar de oudste en ze had de nagels in haar armpje staan. zegt ze ja is niks die kat doet niks. dus ik zeg ja en ik zie zeker niks(ik vroeg me echt af waar haar ogen waren). ik had bijna de kids opgepakt en weggelopen. ze is zo bemoeizuchtig en afkrakend.
    mijn ouders zijn net als cattie's ouders helemaal omgeslagen. alleen zegt die van mij geen chocolade maar molen(staat voor de deur) en als ze eenmaal binnen is zegt ze danoontje
    de jongste klimt meteen naar opa als het kan en wilt niet terug naar mama.
    mama van 3 kids!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 14:03:14 #94
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66765354
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 13:49 schreef Raissa het volgende:

[..]

De speen is de suikerpot?

Grappig gezicht is dat hè als ze dat knuistje in hun mondje proberen te proppen Kwijlt ze er ook zo bij?
    Geweldig ja! Fee kwijlt dan ook. Haar oog-hand coördinatie is niet zo goed, dus haar vuistje is meer bij haar haren of ogen dan bij haar mond.

Vannacht moest Fee heel erg huilen en had ze last van haar buikje. Vandaag heeft ze gelukkig al 2x gepoept, hopelijk gaat het vanaf nu weer beter.
    pi_66766221
    j kwijlen idd.. eerst sloeg ze haar handje steeds tegen haar oog..nu heeft ze dus haar mond gevonden eerst 1 vinger..dan 2 dan 3... en dan het hele handje
    wanna rub mah puppeh?!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 14:36:59 #96
    114177 Diaan73
    pi_66766720
    Speen in de suikerpot hoe kom je op het idee. Al heb ik een tante die mijn neefje van toen een paar maanden jong een snoepje wilde geven.. Gelukkig zie ik die tante alleen op de verjaardag van mn oma en met kerst/nieuwjaar en verder niet.

Mooi gezicht als ze hun knuistje in de mond doen, Lennon doet het soms ook en dan vooral snachts hahaha.

Cattie, ik hoop met je mee dat het nu verder goedgaat met Fee.
    Make love, not war ☮
    pi_66766760
    Oh Dakota, dat meen je niet! Suiker

Merel heeft vannacht eindelijk eens doorgeslapen Vanmorgen om 7 uur werd ze wakker Ik denk dat ze moe was van haar kdv avontuur

Merel propt ook altijd haar hand in haar mond, ziet er zo schattig uit

Cattie, wat zielig die krampjes van Fee, gaat het langzaam aan al wat beter dan?
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66769668
    Suiker aan de speen? Malloten

Leander is gezond
    Na een hele middag ECG's , echo's en geluister blijkt hij inderdaad een ruis te hebben, hebben ze geen idee waar die vandaan komt, maar werkt het hartje perfect Alles sluit mooi aan en pompt mooi rond. Misschien gaat het ruisje weg, misschien ook niet, maakt niet uit.
    Volgens de arts 'een perfect gezond hartje met een bijgeluidje'

Hoezee
    pi_66769902
    wat fijn freecell
    mama van 3 kids!
    pi_66769956
    Fijn Freecell!
    Opluchting zeker?

Wat fijn Fuente!
    pi_66770064
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 14:04 schreef Jojogirl het volgende:
    knip
    Vraag ik hoe het met Isis gaat en reageer ik niet eens
    Wat fijn dat ze zo lekker doorslaapt zeg
    Een ukkepukkie inderdaad zeg! En wat fijn dat ze zo makkelijk, lief en vrolijk is

Poeh, moeilijke opmerking. Kan me voorstellen dat dat wel even heftig aankomt..
    Ik vind je altijd erg lief over haar schrijven!
    pi_66770185
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 16:07 schreef mrien het volgende:
    Fijn Freecell!
    Opluchting zeker?

Wat fijn Fuente!
    JAAAAA
    Maar volgens mij komt die morgen pas echt goed aan, we zijn hier nu allemaal helemaal kapot van de middag
      vrijdag 6 maart 2009 @ 16:23:26 #103
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66770572
    Geweldig freecell!!
    pi_66771021
    Wat fijn Freecell!

Hier heeft zoonlief het voor het eerst voor elkaar gekregen om van voor tot achter tvan zijn nek tot aan zijn tenen zichzelf onder te poepen. Lekker hoor.. En hij was net in bad geweest
      vrijdag 6 maart 2009 @ 16:39:42 #105
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_66771174
    Leander yeeeeey
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66775897
    Fijn Freecell!

Zul je altijd zien Estrys.

Tyler heeft voor het eerst thuis wild geplast. Ik sprong net op tijd aan de kant. Ook net na het badje.
    Wat hij heerlijk vond. Hij straalde helemaal en maar lachen en brabbelen.
    pi_66776611
    Mijn dochter doet ook aan projectiel plassen hihi

Maar ze is ziek.. slaapt heel veel, knalgele poeppasta.
    Wil niet eten, alleen borstvoeding..
    Kijk het nog even aan en anders maar naar de huisartsenpost.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 20:25:15 #108
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66778565
    Hier ook een "veel-poepende-baby". Als hij poept dan zit het vaak van voor tot achter helemaal onder!
    Van de week was het zo erg dat hij 2x onder de douche is geweest voor half 8 's morgens... En op het kdv mocht hij in de gootsteen omdat hij weer helemaal onder zat...
    Ik had vanmorgen ook een stunt... Tijdens de fles liet hij een hele natte scheet, dus ik gelijk naar boven om hem te verschonen, gelukkig zat alles in de luier... was hij net schoon, nog geen luier om en ja hoor, daar kwam de volgende lading! Dus ik de hydrofiele luier van het aankleedkussen eraf halen, Maarten dus even opgetilt en toen voelde ik wat warms tegen mijn buik... Ach ja, 5 minuten later was alles weer schoon en klaar voor de was!

MamsX sterkte voor je dochter!
    Freecel fijn dat alles goed was met Leander!
    18-11-2008 Maarten Alexander
      vrijdag 6 maart 2009 @ 20:27:02 #109
    114177 Diaan73
    pi_66778628
    Fuente, wat fijn dat ze zo lang heeft doorgeslapen.

Freecell, wat een supergoed nieuws

Hier nog niet een zichzelf onderpoepende baby, gelukkig... en ze doen het altijd op de meest geweldige momenten
    Make love, not war ☮
      Jubileum moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 20:30:35 #110
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_66778775
    Freecell wat een opluchting, fijn!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_66783012
    Marie

Ja, ik ben ook heel opgelucht

Als hun weegschaal en meetding klopt zit er trouwens een flinke knik in zowel lengte als gewicht bij Leander
    Even afwachten wat ze bij het cb meten over 2 weken
      vrijdag 6 maart 2009 @ 22:30:30 #112
    77815 Dakota
    AWESOM-O
    pi_66784306
    mooi Freecell!

Maarre is ie te klein ofzo?
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66785322
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 22:30 schreef Dakota het volgende:
    mooi Freecell!

Maarre is ie te klein ofzo?
    Nou te klein niet echt hoor Alleen hij maakt nu een knik in de curve van het CB. Maar ik zie net dat hij de borstvoeding.com curve nog wel volgt:
    Kijk maar: KLIK

Ik maak me er sowieso niet zo druk om eigenlijk : Hij eet en drinkt goed, slaapt goed, is vrolijk en zijn papa hing (hangt ) ook altijd onder het lijntje
    pi_66785348
    Hoezo een knik in lengte en gewicht?
    Edit: te laat

Volgens het CB zakte Lotte ook opeens wel heel hard, terwijl ze volgens de BV curve juist stijgt..
    Ben benieuwd wat we daar woensdag over horen als we weer een afspraak hebben
    Manlief wilde de discussie wel met ze aangaan

Tandje nummer 4 is ook door, hopelijk zijn we nu een tijdje van het tanden gedoe af!
    pi_66785888
    Eigenlijk heel maf dat ze de ene curve wel volgen en de andere niet!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 23:04:40 #116
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66785905
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 22:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou te klein niet echt hoor Alleen hij maakt nu een knik in de curve van het CB. Maar ik zie net dat hij de borstvoeding.com curve nog wel volgt:
    Kijk maar: KLIK

Ik maak me er sowieso niet zo druk om eigenlijk : Hij eet en drinkt goed, slaapt goed, is vrolijk en zijn papa hing (hangt ) ook altijd onder het lijntje
    Dan is het toch goed!!! En wat ik nog wilde zeggen, de ene weegschaal is de andere niet dus zal het misschien juist wel meevallen met "de dip".

Ik heb vanmorgen voor het eerst met Maarten gefietst!
    W. en ik hebben een bakfiets gekregen voor onze verjaardagen dit jaar en gisterochtend is hij aangeleverd. Echt een heel geweldig ding, Maarten vond het wel ok denk ik, want hij heeft de heenweg liggen slapen in de maxicosi en op de terugweg lag hij met open ogen te kijken (naar de lucht) en af en toe vielen zijn ogen ook nog dicht, het zal wel heel relaxt hebben gelegen
    Alleen wat niet heel prettig fietst is een straatje met klinkers waar het naar de goot toe wat schuin afloopt...
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 maart 2009 @ 23:07:47 #117
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_66786060
    heb je een twee of driewieler marie?
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_66786138
    Marie wat leuk!
    pi_66791168
    marie wat leuk een bakfiets. lijkt me echt zo heerlijk met je kindje fietsen.

freecell wij hebben telkens ook andere resultaten bij de kinder arts en het cb.
    die van mij moest 3 cm gekrompen zijn in 2 weken en ze te veel aangekomen
    ik heb me rot gelachen toen.
    maar met die van de jongste hebben ze al zoveel fouten gemaakt.

ze word nu nog elke nacht wakker door een doorkomend tandje(vannacht helemaal door de luier) maar krijgt geen fles meer.
    dus als ze eenmaal door slaapt dan krijgt ze dan 's avonds na 20.00 niks meer.
    maar ze snapt wel dat ze nu niks meer krijgt. dus hopelijk gaat ze snel doorslapen.
    mama van 3 kids!
    pi_66791300
    Wat fijn dat alles in orde is Freecell!!

@Marie, leuk hoor Dana vind een straatje met klinkers juist fijn als ze in de kinderwagen zit, maarja, ik heb dan ook een vreemd kindje hihi

Ze heeft trouwens alweer een onstroken oogje en is weer superverkouden, gisteravond wou ze alleen maar bij mij of mijn vriend liggen en zodra ze dan sliep en ik dr in bed legde was het gillen. echt zo zielig.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 08:51:44 #121
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66791486
    Ik heb een driewieler, tweewieler lijkt me trouwens ook wel eng (iets met evenwicht enzo en om kunnen vallen )
    Bla, het was meer dat ik dat straatje met die klinkers niet lekker vond fietsen, moest steeds tegensturen om niet in de goot te rijden...

Och arme Dana! Heeft ze vannacht dan wel in haar eigen bedje geslapen? (omdat je schreef gisteravond)
    Zo sneu dat ze verkouden is... voor Dana! (en neem er zelf ook maar 1 hoor Bla)
    pi_66791535
    Het is hier wel kommer en kwel met de nachten lees ik
    Seb kreeg vanmorgen zijn fles maar hij was zo aan het kokhalzen (en aan het poepen) dat het echt niet ging om hem de fles te geven dus heeft hij maar 40 cc op. Dat was half 8, ik denk die komt na een half uurtje wel weer maar na een uur begon hij een beetje moeilijk te doen, luier verschoont en in zijn wipstoel gezet, wil ik een flesje gaan maken...stil, ik kijk ligt meneertje prinsheerlijk in zijn wipper te knorren.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:02:45 #123
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66791558
    Dat hadden wij van de weeko ook Estrys! Dan maar even slapen en als hij wakker wordt weer proberen (of als je denkt, nu maak ik je wakker hoor!)
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:04:26 #124
    223453 Guuzewuus
    Noem me maar Goizewois :-p
    pi_66791566
    Wat gaaf, zo'n bakfiets . Ik zou die ook graag een kopen ooit . Vanaf hoe oud mogen babietjes daarin? En is het makkelijk om de maxicosi erin vast te maken? Plaats eens een foto, als je wilt .

voor alle nachtbrakende babies.
    pi_66791567
    hmm, ik hoor me toch een geknetter vanuit de wipstoel achter me....
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:05:15 #126
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66791573
    Seb lekker aan het slapen!
    Fee is nog steeds erg verkouden, slapen gaat 's nachts daarom niet altijd even goed, helaas.

Marie, aflopende wegen zijn idd niet fijn met een driewielige bakfiets, maar het went vanzelf wel. En het is ideaal!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:05:20 #127
    223453 Guuzewuus
    pi_66791575
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:04 schreef Estrys het volgende:
    hmm, ik hoor me toch een geknetter vanuit de wipstoel achter me....
    Geknetter vindt plaats in de luier. No worries, hij slaapt nog .
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:07:19 #128
    223453 Guuzewuus
    pi_66791589
    Zelf had ik de maxi-cosi achterop de fiets. Stella vond het overheerlijk Zo heerlijk dat ze toen ze eenmaal voorop mocht nogsteeds liever achterin de maxicosi wilde ; lekker warm, met voetenzak en regen-/windkap, maar babietjes mogen er pas vanaf vier maanden in, op die manier.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:07:58 #129
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66791594
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:04 schreef Guuzewuus het volgende:
    Wat gaaf, zo'n bakfiets . Ik zou die ook graag een kopen ooit . Vanaf hoe oud mogen babietjes daarin? En is het makkelijk om de maxicosi erin vast te maken? Plaats eens een foto, als je wilt .

voor alle nachtbrakende babies.
    Je hebt verschillende systemen om de maxicosi erin te zetten, met een soort stellage (babymee ofzo) of gewoon met een gordel die aan de vloer van de bak zit (hebben wij). Als je zo'n stellage hebt, kunnen ze vrijwel direct mee vanaf 4 maanden mee. Met gordel hobbelt het wat en wordt aangeraden pas vanaf een maand of 3/4. Je hebt trouwens ook babyschelpen, dan kan het ook al heel snel. Baby erin zetten is hoe dan ook niet moeilijk. Met 1 kind erin kun je ook een boel boodschappen kwijt, met 1 kind en baby wat minder.

edit, dat babymee is hetzelfde als waarin je de baby achterop de fiets doet.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:11:41 #130
    223453 Guuzewuus
    pi_66791623
    Ik heb zo'n babymee (achterop de fiets gehad dus), maar door de flinke vering die daarin zit, is het pas echt relaxed fietsen vanaf dat ze een maand of 5 à 6 zijn. Daarvoor vond ik echt dat Stella eigenlijk teveel hobbelde en fietste ik zoveel mogelijk over glad asfalt. Misschien werkt die vering anders in zo'n bakfiets? Ik zie ook niet direct voor me hoe je dat dan zou moeten bevestigen trouwens. Maar zo'n babyschelp is misschien wel wat idd.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:13:22 #131
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66791639
    We hebben Fee nog niet in de bakfiets gehad. Ik ga het volgende week een keer proberen, kijken hoe erg het schud. We hebben schuimrubber op de bodem van de bakfiets gedaan, zodat het niet zo zal schudden.
    pi_66791657
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:05 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Geknetter vindt plaats in de luier. No worries, hij slaapt nog .
    Was het maar zo'n feest. daarna hoorde ik wheeeeeeeeeehehe (x3) de vertaling: JA WAKKER, ETEN NU
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:16:19 #133
    223453 Guuzewuus
    pi_66791661
    Vertel je dan hier hoe het was?
    En met foto en constructiegegevens enzo . Wat hebben jullie erin? Een babyschelp?
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:16:52 #134
    223453 Guuzewuus
    pi_66791667
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. daarna hoorde ik wheeeeeeeeeehehe (x3) de vertaling: JA WAKKER, ETEN NU
    Oh hihi, das duidelijke taal, dat wel .
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:19:06 #135
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66791686
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:16 schreef Guuzewuus het volgende:
    Vertel je dan hier hoe het was?
    En met foto en constructiegegevens enzo . Wat hebben jullie erin? Een babyschelp?
    Nee, een gordel op de bodem, laten installeren door de maker van de bakfiets, 't mannetje in Haarlem. Ik zal een fotoreportage van de eerste keer maken!
    (Met Ive is het trouwens ideaal, zo'n bakfiets.)
      zaterdag 7 maart 2009 @ 09:19:46 #136
    223453 Guuzewuus
    pi_66791695
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:19 schreef cattie het volgende:

[..]

Nee, een gordel op de bodem. Ik zal een fotoreportage van de eerste keer maken!
    (Met Ive is het trouwens ideaal, zo'n bakfiets.)
    Ja doe .
    pi_66791734
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 08:51 schreef Marie79 het volgende:
    Ik heb een driewieler, tweewieler lijkt me trouwens ook wel eng (iets met evenwicht enzo en om kunnen vallen )
    Bla, het was meer dat ik dat straatje met die klinkers niet lekker vond fietsen, moest steeds tegensturen om niet in de goot te rijden...

Och arme Dana! Heeft ze vannacht dan wel in haar eigen bedje geslapen? (omdat je schreef gisteravond)
    Zo sneu dat ze verkouden is... voor Dana! (en neem er zelf ook maar 1 hoor Bla)
    oe dan is het niet fijn fietsen nee als je steeds moet tegensturen.

Ja ze heeft wel in de eigen bedje geslapen, maar was echt om t uur ofzo aan t huilen.
    En nu zag ik dat ze wat 2 vlekjes en een paar vlekjes op de benen had...even in de gaten houden of t er meer worden. Ze heeft geen koorts gelukkig. Als de vlekjes erger worden moet ik dan naar de huisartsenpost? weet iemand dat hier?
      zaterdag 7 maart 2009 @ 10:36:27 #138
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66792716
    Ik zal foto's maken vandaag! Hij ligt nu nog in de wagen te slapen en we gaan zo eerst boodschappen doen...
    Ik heb trouwens ook zoiets wat Cattie zegt, ik zet de maxi cosi op de bodem en dan gaan de gordels er zo overheen. Schuimrubber is trouwens wel een idee, dan hobbelt het toch ietsjes minder...

Kunnen die vlekjes niet iets van 5e of 6e ziekte o.i.d. zijn??? (ik weet het ook niet hoor, ik denk dat als ik bij Maarten vlekjes zou zien in het weekend die er niet horen, ik de huisartsenpost wel even zou bellen)
    pi_66792789
    owja, bellen kan natuurlijk ook evt. Voor nu lijken de vlekjes juist minder te worden, dus ik kijk t nog even aan. Ze is verder ook niet suf ofzo.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 10:43:04 #140
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66792828
    Bij ons moeten we altijd bellen voordat je mag komen bij de huisartsenpost...
    pi_66793147
    ah, oke, klinkt logisch ook
    ben nog niet zo helder hihi
    pi_66799170
    bweuh ik werd ontzettend ziek wakker vanmorgen..trillen en ik had het echt heel erg warm
    Elin laten drinken en toen ik vervolgens terugliep niet naar de slaapkamer ben ik flauw gevallen of eigenlijk bewusteloos want mn vriend vond me zo 10 minuten later ..tanden door de lip en mn kin aan gort. En nu voel ik me ineens weer prima Volgens mij een beetje uitdroging door bv en weinig drinken ofzo.. raar
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66799620
    Jeumig Koot doe je wel voorzichtig? wel goed op jezelf passen hoor!
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_66799634
    Ik vind een bakfiets er altijd heel gaaf uitzien, maar ik ben bang dat het zo zwaar trapt! Of is dat niet zo?

Dakota, jeetje zeg, doe je wel voorzichtig!!!!

Bla, ik zou bij onbekende vlekjes altijd even de HA bellen denk ik...beterschap voor je meiske!

Merel slaapt echt door, al 3 nachtjes tot 7 uur 's morgens, laatste fles krijgt ze ook zo rond 19:30 uur, echt heerlijk
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66801580
    Dakota, kijk je wel uit?! Anders maar even laten nakijken hoor!

Merel Lekker hoor! Tyler nu voor de 2e keer van 00.15 tot 7.45
    Nu nog alle flesjes goed leegdrinken en we zijn helemaal blij.
    pi_66801788
    Wat fijn Fuente en Ingrid!
    Lotte wordt de laatste dagen weer 's avonds wakker, rond 9 uur..
    Wel gezellig, daar niet van
    Gisteravond hebben we dus maar met z'n 3-tjes op de bank naar Xfactor gekeken, wij met een bakje chips, Lotte met een rijstwafeltje
    pi_66805138
    Wow Koot
    Als je dat nog een keer flikt ff de huisarts bellen hoor!

hier een tevreden gozertje die net heel veel erwten met aardappel heeft gegeten
    En wij hebben ook een baby-mee achterop de fiets, vanaf een maand of 4 in gebruik, maar het gaat eigenlijk vanaf het begin al heel goed. En hij schud nu meer heen en weer dan toen hij klein was Spant nu meer aan met zijn buikspieren om alles goed te kunnen zien. En hij valt heel vaak in slaap achterop de fiets
    pi_66806029
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 15:28 schreef Dakota het volgende:
    bweuh ik werd ontzettend ziek wakker vanmorgen..trillen en ik had het echt heel erg warm
    Elin laten drinken en toen ik vervolgens terugliep niet naar de slaapkamer ben ik flauw gevallen of eigenlijk bewusteloos want mn vriend vond me zo 10 minuten later ..tanden door de lip en mn kin aan gort. En nu voel ik me ineens weer prima Volgens mij een beetje uitdroging door bv en weinig drinken ofzo.. raar
    Wel oppassen hoor!!
    pi_66807275
    Ik vind dat doodeng Freecell! Ben altijd bang dat ik dan zou vallen met zo'n ukje.
    Wat een lekker eetmonstertje is Leander!

Merel spuugt veel vandaag, had ook erg dunne luiers dus ik denk dat ze een virusje te pakken heeft. Ze slaapt ook meer dan normaal, ik laat d'r maar even lekker, dan maar weer uit het ritme.
    Sara
    Merel
    Ukje
      Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 20:22:27 #150
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_66807911
    Nou, ik ben bang dat Tyler maandag moet blijven. Sinds vandaag drinkt hij gewoon bijna niks meer. Bij alle flessen vandaag zo'n 50cc gedronken. Nu om 20.00 uur slechts 10cc. Wat raden jullie aan, morgen bellen met het ziekenhuis of maandag met het UMCG overleggen, als hij voor controle komt?
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_66808027
    Ik val normaal nóóit met de fiets, heb in mijn middelbare schooltijd 5 jaar 42 KM per dag gefietst en fiets sindsdien nog dagelijks in de stad. Nog nooit iets gehad.
    Dan ben je niet zo bang meer

Wat zielig dat ze ziekjes lijkt trouwens... Beterschap daar!
      Jubileum moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 20:26:21 #152
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_66808037
    Tel even op hoeveel ml hij totaal heeft gedronken Djeez en bel even met het ziekenhuis voor overleg?
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_66808122
    Ik zou even bellen, gewoon voor de zekerheid! En ff checken of hij nog wel genoeg plast
      zaterdag 7 maart 2009 @ 20:31:48 #154
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_66808203
    Ik zou nu bellen Djeez... beter een keer te vaak dan te weinig!
    pi_66808218
    Niet elke fles 50cc, soms wel meer. Maar lang niet de 130cc die hij moet hebben.
    Pfff, lastig hoor. Het kan toch niet aan de flessen liggen?! 2 verschillende flessen. Waarvan 1 papspeen. En de andere de difraxfles. Die wisselen we af. Lijkt me erg vreemd dat ze tegelijkertijd kapot gaan. Valt ook niks aan te zien. En als je ze op de kop houd, komt er wel iets uit.

Zucht. Ben ook wel bang als we bellen dat ze ons slechte ouders vinden om nu al te bellen.

Plassen doet hij meer dan genoeg.
      Jubileum moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 20:33:32 #156
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_66808271
    Je bent een slechte ouder als je niet belt Ingrid, je bent een goede moeder als je belt om om hulp/raad/advies te vragen als je het zelf niet meer weet.
    Eva ♥ en Iris ♥
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 20:37:10 #157
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_66808402
    Ingrid, je kunt beter tig keer teveel bellen dan 1 keer te weinig. Niemand zal je daarom een slechte ouder vinden
    Today is life -

Dale Carnegie
      zaterdag 7 maart 2009 @ 20:37:35 #158
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_66808422
    ik zou toch even bellen. Heb je geen andere spenen in huis? Ik had altijd wel een stuk of 6 overal liggen.
    pi_66808682
    Ja, hebben we wel. 1001 flessen en spenen. Door die nutriton wil bijna geen enkele speen.
    Nu weer gewisseld met een oude fles van Kim. Ik had ze laatst allemaal gesteriliseerd en in een doos opgeborgen. Dus die kon ik zo pakken.
    Maar ik vind het zo raar dat die 2 verschillende flessen ineens niet meer willen, tegelijkertijd.

Djeez denkt dat hij minder goed kan zuigen ineens. Minder zuigkracht. Hij sliep ook veel vandaag. Verder is het zo'n leuk, lief, schattig vrolijk mannetje. Alles gaat verder heel goed. Nog wel spugen, maar dat was in het ziekenhuis ook. We willen maandag wel graag naar umcg, hopelijk weten we dan meer over de operatie.
    Maar niet ten koste van alles natuurlijk.
    pi_66808793
    Klinkt idd alsof het niet aan de speen ligt.
      Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 20:48:43 #161
    3926 crew  Djeez
    pi_66808873
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 20:46 schreef freecell het volgende:
    Klinkt idd alsof het niet aan de speen ligt.
    Idd. Lijkt mij dat hij te weinig zuigkracht heeft. Noem het gek, maar is net een stofzuiger. Als die vol zit, zuigt hij ook minder hard. Maar hij is net gespoeld, dus daar ligt het niet aan.
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      zaterdag 7 maart 2009 @ 20:49:24 #162
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_66808898
    misschien een stom idee, maar je kan ook uit een kopje proberen. Cupfeeding heet dat. Je houd je kindje wat rechtop en brengt het gupje tegen zijn lippen. Je zal zijn dat hij de melk als een poesje op likt.
    pi_66809210
    Tis gelukt. Wel een niet super frisse fles. (wel schoongemaakt en gesteriliseerd) Hangt een rare lucht in nog. Komt vast omdat hij 3 jaar op zolder in een doos lag.
    Dus maar eens kijken waar we die kunnen kopen. Het is de bfree. Wel een megagrote fles, maar ja moet wat.
    Ligt het dan toch aan die andere flessen. Raar hoor!
    We kijken het dus nog aan. Als het erger wordt, bellen we. En anders vragen we het maandag.

Bedankt voor de tips!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 21:00:55 #164
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_66809291
    Jen heeft ook een duidelijke voorkeur, die ook fijn steeds veranderd. Welk merk gebruiken ze in het ziekenhuis?
    pi_66809300
    Ingrid, ik heb nog een bfree fles liggen, heb hem 2 dagen gebruikt voor Merel, je mag 'm wel van me hebben! Kan 'm wel naar je opsturen, hoef er verder niets voor!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66809383
    Wat lief Fuente! Maar ik denk dat de verzendkosten even duur zijn. Zal straks eens opzoeken.
    Als het meevalt, dan heel graag!

Tico, in het ziekenhuis van die plastic wegwerpflesjes. En toen dus de 2 flesjes die we van huis mee hadden genomen.
    pi_66809406
    Hoef geen verzendkosten hoor, geen probleem, ik pm je wel ffies!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66809525
    Superlief Fuente!

Hij slaapt nu lekker bij papa op schoot. Helemaal tevreden.
    pi_66809939
    ik zou ook gewoon bellen hoor Ingrid. Beter een keer te veel dan te weinig!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 21:41:50 #170
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_66810545
    Draaien jullie de dop/ring/speen er niet te strak op?
    Dat is iets wat veel ouders (onbewust) vaak wel doen maar wat je juist beter niet kan doen. Via de ring moet er namelijk nog lucht ín de fles kunnen komen anders zuigt de fles vacuum.

Ik heb zelf ooit van die Difrax-fessen gehad met zo'n ventiel in de bodem maar zelfs die gaf bij ons niet genoeg lucht in de fles. Laatst ook het probleem met het zoontje van vrienden van ons.. Veel "klikken" met zijn tong en vrijwel nog geen enkele keer een fles in één keer leeg gedronken. Nu de speen een stuk losser op de fles en hij drinkt een stuk beter zijn flessen.

Kunnen jullie trouwens niet wat van die ziekenhuisflesjes mee krijgen? k heb toen bij Wilyan wel twee megekregen.
    (vraag me maar niet waarom ik zou het écht niet meer weten! )
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_66811133
    Die nutriton is gewoon erg vervelend voor baby's, de voeding is dan vaak erg dik. Seb moet altijd best hard zuigen om het eruit te krijgen, wij gebruiken de difrax flessen. Kan me voorstellen dat bij bepaalde flessen/spenen hij er niet genoeg zuigkracht voor heeft.
      Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 22:02:59 #172
    3926 crew  Djeez
    pi_66811187
    Nou, dat losser draaien doe ik nooit weer. Had ik laatst gedaan met die Difrax, maar meneer dronk niet alles op. Zette ik de fles neer, kom ik er even later achter dat de tafel en de papieren erop zeiknat waren. Was dat ding dus gaan lekken, want ik was het ventiel vergeten...
    pi_66811344
    Nee, dat mocht niet, want die kun je niet uitkoken.
    Te strak denk ik niet, maar kunnen we de volgende keer testen. En anders de bfree fles. Die ging net ineens wel goed. volgens ziekenhuis wilde die trouwens niet.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 22:11:43 #174
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_66811407
    Dat hebben wij dus (o.a.) ook gehad Djeez!
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_66811427
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 22:02 schreef Djeez het volgende:
    Nou, dat losser draaien doe ik nooit weer. Had ik laatst gedaan met die Difrax, maar meneer dronk niet alles op. Zette ik de fles neer, kom ik er even later achter dat de tafel en de papieren erop zeiknat waren. Was dat ding dus gaan lekken, want ik was het ventiel vergeten...
    Dat is mij ook overkomen die melk ging door de kamer.
    pi_66811450
    He, dat heb ik dus gemist he.
      Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 22:14:33 #177
    3926 crew  Djeez
    pi_66811471
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 22:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
    He, dat heb ik dus gemist he.
    Idd, was dan ook de laatste fles...
    pi_66811550
    ik draai dat ventiel niet meer los, ik draai de speen niet meer zo vast en dat gaat ook prima. Ook niet te los draaien trouwens, dan is je kind nat. (been there...done that)
    pi_66819587
    Hier draaiden we in t begin ook de fles te vast volgens de kraamhulp...maar nooit echt verschil gemerkt eigenlijk.

Dana is nog steeds ziek, begon gisteravond met 38.4 koorts en heeft nu 39,3 koorts. Ze blijft er redelijk goed onder, eet en drinkt gewoon en is tussen t piepen door nog best vrolijk. (vlekjes zijn trouwens helemaal weg, dus lag mischien aan t badderen)
    pi_66823540
    Met de bfree ging wel weer goed met de 1e en 2e fles. Net niet helemaal op, maar al stukken beter!
    En weer doorgeslapen!

Beterschap voor Dana!
    pi_66828100
    Beterschap voor Dana!

Hoe gaat het verder met je meisje Bla_Bla_Bla?

En Snakelady, hoe gaat het met Nika?

En hoe gaat het met jullie pitbullbaby ET & Swets?
    pi_66828278
    Dana beterschap, snel beter worden hoor.
    Ingrid wat goed van Tyler

We kunnen Seb toch beter maatje 62 aan geven kwam ik vanmorgen achter. 56 truitjes beginnen echt aan de kleine kant te worden. Mijn mannetje groeit goed

Estrys hier dus... zucht
    pi_66829353
    Even een vraagje over slaapzakken. Hoe zit dat met die maten? Ik wil graag voor de vakantie voor Seb slaapzakken kopen maar ik weet niet hoe dat zit met maten. Het gaat met lengtematen volgens mij, of niet? Ik heb er 1 van 70 cm gekregen van iemand maar die is te groot. Ik zie ze van 60 cm die hij zoals ik in kan schatten met zijn bovenlijf goed past maar waar hij volgens mij in de lengte niet in kan.
    pi_66829454
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 16:26 schreef Estrys het volgende:
    Even een vraagje over slaapzakken. Hoe zit dat met die maten? Ik wil graag voor de vakantie voor Seb slaapzakken kopen maar ik weet niet hoe dat zit met maten. Het gaat met lengtematen volgens mij, of niet? Ik heb er 1 van 70 cm gekregen van iemand maar die is te groot. Ik zie ze van 60 cm die hij zoals ik in kan schatten met zijn bovenlijf goed past maar waar hij volgens mij in de lengte niet in kan.
    slaapzakken hebben idd lengtematen. Er zijn slaapzakken die aan de onderkant drukknopen of touwtjes hebben om ze zo kleiner te maken.
    Eventueel kan je de armsgaten wat smaller maken door er een steekje in te zetten.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zondag 8 maart 2009 @ 16:38:23 #185
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_66829720
    Merel is nog steeds niet helemaal lekker, veel dunne luiers, en ze slaapt veel. Ze is wel lekker blij als ze wakker is, dus ik maak me er niet zo'n zorgen om.
    Sara
    Merel
    Ukje
      zondag 8 maart 2009 @ 17:05:49 #186
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66830528
    Dakota, denk je goed om je zelf!!!!

Fijn dat het met de bfree flessen goed gaat Ingrid

Merel, beterschap hoor
    pi_66833512
    Onze babyfoon is kapot. Ding is 2 maanden oud en heeft 100 euro gekost En op vakantie in een hotel lijkt me een babyfoon toch wel handig. Morgen maar eens bellen met Philips, maar ik denk dat we een tijdelijke moeten kopen en als die Philips het weer doet dan gaat er een op marktplaats dan maar.
    Ik ga morgen eens kijken naar slaapzakken, dank je voor de tip vicky
    pi_66835789
    Balen Estrys dat hij nu echt kapot is
    Mooi dat Tyler weer wat beter drinkt

Leander net in bed gestot met koorts (38,4) en dat is voor hem behoorlijk hoog, aangezien hij normaal vrij laag zit. hij was huilerig en met behoorlijke traan-oogjes, maar verder komt hij niet ziek over, eet ook uitstekend.
    Zijn oogjes maar even gedruppeld met mama-melk en lekker in bed gestopt!
    Kijken hoe het morgen gaat!
      zondag 8 maart 2009 @ 19:53:55 #189
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_66835880
    Estrys, volgens mij zijn ze ook te huren bij Babyrent, dat zou mss een betere optie zijn als je nog af moet wachten wat Philips zegt...
    Of je kan evt. in het V&A topic hier vragen of iemand er eentje te leen heeft voor eventjes. Je weet nooit.
      zondag 8 maart 2009 @ 20:44:34 #190
    223453 Guuzewuus
    pi_66837782
    Gaan jullie wel eens zwemmen met babies? Het was errug leuk , maar zowel dochter als moeder waren naderhand gesloopt . Dat gedoe met omkleden, warm, nat, plakkerig, onhandig, wie eerst, aangekleed, wegkruipen, achterna rennen met bh half aan, weer nat, afdrogen, zweten,.... pfffff.... Eindelijk buiten, frisse lucht!!! Maar wel voldaan, en rozig .
      zondag 8 maart 2009 @ 20:49:56 #191
    223453 Guuzewuus
    pi_66838012
    Beterschapskusjes voor de zieke kindjes .

En wat balen van die babyfoon zeg. Ik zou ook echt niet zonder kunnen .
    pi_66838386
    Hij doet het nog wel, alleen hoor je geen baby meer maar hele harde ruis op het moment dat hij aan gaat doordat de baby geluid maakt. En daarna gaat hij uit zichzelf uit. Ik bel morgen eerst even met Philips, eens kijken wat ze zeggen.
      zondag 8 maart 2009 @ 21:07:38 #193
    77815 Dakota
    AWESOM-O
    pi_66838744
    ahw voor de zieke kindjes.. volgens mij is Elin ook niet helemaal lekker.. erg hangerig en wordt steeds wakker van haar eigen zachte huiltjes.
    Ik heb haar zelf opgemeten vandaag en volgens mij is ze 62 cm !!!
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_66838885
    groeien ze ineens hard he koot
      zondag 8 maart 2009 @ 21:10:46 #195
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_66838900
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 20:58 schreef Estrys het volgende:
    Hij doet het nog wel, alleen hoor je geen baby meer maar hele harde ruis op het moment dat hij aan gaat doordat de baby geluid maakt. En daarna gaat hij uit zichzelf uit. Ik bel morgen eerst even met Philips, eens kijken wat ze zeggen.
    Het kan zijn dat de babyfoon niet kapot is, maar dat seb even geluid maakte, waardoor de babyfoon aansloeg, en weeer ophield met geluid maken, waardoor de babyfoon nog wel eventjes denkt dat er iets is, terwijl seb zich enkel heeft omgedraaid (bij wijze van spreken).
    die van ons geeft ook regelmatig harde ruis, maar doet het verder prima (geen phiilips, trouwens)

maar je kan sowieso idd ff bellen
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    pi_66839169
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 21:10 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de babyfoon niet kapot is, maar dat seb even geluid maakte, waardoor de babyfoon aansloeg, en weeer ophield met geluid maken, waardoor de babyfoon nog wel eventjes denkt dat er iets is, terwijl seb zich enkel heeft omgedraaid (bij wijze van spreken).
    die van ons geeft ook regelmatig harde ruis, maar doet het verder prima (geen phiilips, trouwens)

maar je kan sowieso idd ff bellen
    Die van ons gaat na die harde ruis compleet uit en dan moet je zelf weer op de power knop drukken. Ik dacht toen hij laatst huilde al, heej hij gaat ineens een stuk zachter huilen, maar de babyfoon was dus uitgegaan en hoorde ik hem vanuit zijn kamertje. Hij gaat dus ook uit wanneer het huilen heel hard is, fijn maar lijkt me niet de oplossing om Seb stil te krijgen, haha. Het is ook niet de gewone ruis die hij heeft wanneer Seb heel even een geluidje heeft gemaakt. Ook wanneer je op de talk knop drukt gaat hij uit. en met uit bedoel ik ook echt uit.

Dat kan toch wel he, in een hotel kind op de kamer laten slapen en zelf met babyfoon in de eetzaal beneden gaan eten? Het idee vind ik nu dus niks maar waarschijnlijk als ik daar ben dat het wel mee valt, Doen we gewoon net of we een heel groot huis hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 08-03-2009 21:27:14 ]
    pi_66839805
    Freecell, fijn dat jullie goed nieuws hebben wat betreft het hartruisje!

Beterschap voor de zieke/koortsige babietjes!
    En Dakota; beetje oppassen he!? Ik zou voor de zekerheid toch nog even navragen bij de HA.

Estrys, herkenbaar hoor, Amber vertrouw ik geheel toe aan m'n vader en stiefmoeder, maar mijn eigen moeder zowieso niet, daar hoef ik zeker niet over te twijfelen wegens haar psychische problemen, maar m'n schoonouders voelt ook moeilijk; zowieso wonen ze op een boot die niet in goede staat is.
    M'n vader en stiefmoeder hebben ook een volledige uitzet bij hun thuis; maargoed, Amber is daar ook 2 dagen in de week.

En chocolade, tjah, daar kwam de moeder van m'n stiefmoeder ook al mee aan; Amber kreeg aan aardbei; trok een zuur gezicht; dat ik hem ook gewoon in de suiker moest dopen; dus ik en mijn stiefmoeder meteen in koor; nou ehm nee! En toen de chocolade; dat die kleintjes daar zo lekker van kunnen smullen. Gelukkig denkt m'n stiefmoeder er wel hetzelfde over als ik.

Amber slaapt sinds een week dus netjes op d'r kamertje en dat gaat goed! De hele nacht door weer, enkele keer snachts even wakker, maar dan speentje erbij, en ze slaapt gewoon weer door.
    Ze gaat weer zoals vanouds tusen 19:00 en 20:00 op bed, ik maak d'r dan voor de zekerheid nog even wakker voor wat melk als ik zelf naar bed ga, en dan slaapt ze door tot 07:00-08:00.
    Verder gaat alles z'n gangetje, ze heeft van de week weer een sprongetje gehad volgend mij. Ze wordt echt steeds meer een klein meisje ipv babietje. Een lekker vrolijk meisje is het
    En een eigen willetje, ze doet nog steeds stijf de lippen op elkaar als ze de fles voorgeschoteld krijgt, ze wil het gewoon zelf doen, al is het dan nog maar een paar druppies. Gelukkig loopt de borstvoeding gewoon door en de borst wil ze wel graag.

Ik zet de Amber-in-bed foto's even in het fototopic.
    "Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
    Amber Mae
      zondag 8 maart 2009 @ 22:25:45 #198
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_66842416
    Wat fijn dat Amber zo goed slaapt!

Ik moet even een leuk filmpje van Merel laten zien hoor
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66845147
    Leuk filmpje! Lief die brabbels.
      maandag 9 maart 2009 @ 08:27:09 #200
    223453 Guuzewuus
    pi_66849762
    Freecell, ik heb helemaal gemist dat je naar het ziekenhuis moest met leander . Wat fijn dat alles goed is, een pak van je hart waarschijnlijk. Ik kan me voorstellen dat je koppijn krijgt van zo'n dag en daarna nog drie dagen. Neem de tijd om lekker even bij te komen hoor .
      maandag 9 maart 2009 @ 08:29:51 #201
    223453 Guuzewuus
    pi_66849784
    Merel, wat ben je een snoepje . Rammelderammelderammel .
      maandag 9 maart 2009 @ 08:30:14 #202
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66849791
    Wat een die Merel

Mijn ligt alweer in zijn bed, hij zat zo uitgebreid te gapen!
      maandag 9 maart 2009 @ 08:51:49 #203
    223453 Guuzewuus
    pi_66850080
    Mijn dochter heeft tegenwoordig twee staartjes . Hoe boeiend is dat Ze ziet er héél olijk en wijs uit .
    pi_66850154
    guuzewuus wat leuk. ik doe het ook wel eens bij de oudste en zodra we in de auto zitten ,is het eruit.
    bij de jongste gaat het nog niet. wel 1 staartje op het hoofd maar dat ziet er niet uit.

merel

marie lekker toch

ik moet dadelijk het cadeau kopen voor mijn jongste wat is dat moeilijk zeg. ik weet gewoon niet wat.
    mama van 3 kids!
      maandag 9 maart 2009 @ 09:17:04 #205
    114177 Diaan73
    pi_66850605
    Estrys, Lennon slaapt al 3 weken ofzo in een slaapzaak maat 70. Bovenin past het goed en het stuk wat over is, stop ik gewoon in aan het voeteneinde... 60 cm wordt denk ik wel heel krap.

Wat een lief filmpje van Merel

Succes, Popples... is het voor de verjaardag?

Wij hebben Lennon gisteren een fles met 150 cc aangeboden 's avonds, mooi niet dat hij die opdronk. Hij heeft nog gewoon genoeg aan wat hij nu krijgt. Probeer het zo nog wel een keertje hahaha, we hopen dat als hij iets meer krijgt hij nog iets langer doorslaapt zodat we na de fles ook meteen op kunnen staan.
    Make love, not war ☮
    pi_66850884
    Diaan kan je hem overdag niet wat meer geven, was er laatst niet iemand die zei dat ze doorslapen op wat ze over de hele dag krijgen (en niet alleen op de laatste fles?)
      maandag 9 maart 2009 @ 09:37:52 #207
    114177 Diaan73
    pi_66851091
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 09:28 schreef LovelyLady het volgende:
    Diaan kan je hem overdag niet wat meer geven, was er laatst niet iemand die zei dat ze doorslapen op wat ze over de hele dag krijgen (en niet alleen op de laatste fles?)
    Ja dat was ik.... hahaha dat had mijn wijkverpleegkundige gezegd. Ik ga het vandaag proberen hoor....

[ Bericht 5% gewijzigd door Diaan73 op 09-03-2009 10:09:05 ]
    Make love, not war ☮
    pi_66851211
    wat jammer dat hij nu niet doorslaapt diaan. hopelijk doet hij het wel snel weer.

ja het is voor haar verjaardag. ze krijgt van opa en oma duplo heb ik voor hun gekocht anders krijgen ze toch weer troep. van mijn ouders krijgen ze kleding en haar verjaardagstaart.
    van schoonzus en schoonbroer weet ik niet wat ze krijgt, van mijn zusje en haar vriendje ook niet.
    dus wat wij gaan kopen weet ik nog niet. moeilijk als je al een meisje hebt.
    en ik koop gewoon te veel op de rommelmarkten volgens mij. tja ik ook niets laten liggen.
    van die grote insteek kralen voor de oudste nog geen 20 cent ja dat laat ik niet liggen. de vaatwasser in en schoon is het. hier is het een speelgoed paleis hoor ik vaker, en nog vind ik dat ze te weinig hebben
    mama van 3 kids!
    pi_66851341
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 09:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja dat was ik.... hahaha dat had mijn wijkverpleegkundige gezegd. Ik ga het vandaag proberen hoor....:Y
    Succes!
    Koen heeft ook een tijd nog tegen 5 uur gewoon honger en dat was zo'n rottijd (te laat om nog te gaan slapen omdat de wekker om kwart voor 7 gaat)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2009 09:49:11 ]
    pi_66851741
    Wat goed dat Amberzo goed slaapt in dr eigen bedje

Stella met 2 staartjes, hihi schattig!

Bedankt voor de beterschapswensen. Het gaat alweer wat beter, ze heeft geen koorts meer, maar is wel nog erg verkouden en je merkt aan dr dat ze zich met vlagen niet zo lekker voelt. Maar ik ben blij dat de koorts weg is
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:44 schreef mrien het volgende:
    Hoe gaat het verder met je meisje Bla_Bla_Bla?
    Verder gaat alles prima met Dana komende week weer naar t CB, ben benieuwd hoeveel ze gegroeit is. Volgens een van de opa's was ze wat smaller geworden in dr gezichtje. Is ook niet gek nu ze veel actiever speelt als voorheen.
    Ze probeerd echt te kruipen als je dr op dr buikje legt, ben benieuwd wanneer dat echt lukt

En hoe is met Lotte?
      maandag 9 maart 2009 @ 10:13:24 #211
    114177 Diaan73
    pi_66851921
    Popples, poppen hebben ze natuurlijk ook al genoeg? Ik ben dol op poppen, al was ik dat vroeger toen ik klein was niet.... Hmmm lastig... een loopauto? Ze hebben hele leuke voor meisjes.

Ow Lennon slaapt wel goed door hoor 's nachts, hij krijgt om kwart over 11 de laatste fles en komt dan meestal tussen half 6 en 6 weer. We willen hem graag nog een uurtje later hebben... het is dus gewoon een luxeprobleem. Hij heeft trouwens net 150 cc helemaal opgedronken, tot de laatste druppel
    Make love, not war ☮
    pi_66852510
    Oeh staartjes

En hoppa voor het drinken van Lennon!

Leander ziek. Koorts, hangerig, zielig, veel slapen en vannacht 3x drinken en veel huilen ipv lekker doorslapen.

En ik heb het idee dat hij ook hooikoorts heeft, kan dat bij zo'n hummel? Ik kreeg jeuk aan mijn ogen toen de Els en de Hazelaar begonnen met bloeien en Leander heeft sindsdien rode oogjes, niest veel en heeft echt last van zijn ogen (veel in wrijven, ook als hij écht niet moe is)
    Misschien even de huisarts bellen Want ik vind het wel sneu, al anderhalve week rode traanoogjes...
      maandag 9 maart 2009 @ 10:37:56 #213
    223453 Guuzewuus
    pi_66852587
    Dat zou ik dan maar doen Freecell. Moeilijk in te schatten bij die kleintjes hè.
    pi_66853028
    Lastig in te schatten Freecell. Huisarts kan nooit kwaad.

Wij gaan zo naar umcg. Eerst naar de poli kinderchirurg, en paar uur later naar poli maagdarm arts. Toch wel spannend hoor. Hopelijk is hij genoeg aangekomen, ookal drinkt hij niet alle flessen leeg en spuugt hij soms. Het spugen is wel minder met de medicatie. En horen we wanneer de operatie is.
    Hij is wel al een paar dagen erg verkouden. Vaag, wij zijn het allemaal niet.
    Dus misschien mede daardoor minder drinken. Hij moet ook veel hoesten en niezen.
      maandag 9 maart 2009 @ 11:01:22 #215
    114177 Diaan73
    pi_66853234
    Freecell, ik zou ook eens de arts bellen of evt. wachten totdat je weer naar CB moet, maar dat duurt misschien te lang.

Ingrid, het kan ook zijn dat Tyler moet wennen aan de stofjes in huis en daardoor wat vaker niest. Lennon niesde in het begin ook heel veel en nu af en toe nog steeds. Heel veel succes straks in UMCG, spannend hoor!!!
    Make love, not war ☮
      maandag 9 maart 2009 @ 12:16:15 #216
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66855377
    Diaan, wij hebben hier ook een luxeprobleem hoor, meneer krijgt meestal zo tussen 9 en 11 de laatste fles en dan is hij vaak rond half 5 wakker, en dat is voor ons ook net zo'n rottijd, want onze wekker gaat juist om 6 uur. Ik had afgelopen vrijdag overlegd met de wvk en die zei: doe maar een eetlepel nutrix door de laatste fles... Wij doen met de hoop wat langer door te slapen... werd 'ie om 4 uur al wakker!!!
    Gisteravond heb ik er anderhalve schepje van gemaakt, maar meneertje dronk niet de hele fles leeg dus het was evengoed half 5 vanmorgen...
    We gaan ook vanmiddag nog even een andere speen halen, hoe zit dat eigenlijk met die spenen? Wij hebben van avent nr. 1 spenen en daar drinkt hij goed uit, niet te snel en niet te langzaam... Maar wanneer ga je over naar een stand 2 speen?
    Maar voor als hij nutrix door de fles heeft, sowieso een pap-speen halen of een stand 2 of 3 speen?
    (hoort misschien beter in het flesvoedingtopic of niet?)
    pi_66855670
    nutrix door de fles bij een kind wat nog geen 4 maanden is Wat een absurd advies van de wvk.
    Je weet dat ook bij flesvoeding bijvoeden vanaf 6 maanden de voorkeur heeft??
      maandag 9 maart 2009 @ 12:31:09 #218
    219033 Mibos2
    pi_66855774
    Freecell Kaith was 8 maanden toen ze van het een op andere moment snipverkouden leek te worden, haar oogjes dicht gingen zitten en wij om negen uur bij de HAP belandde. Die arts was helemaal verbaasd over het feit dat zo'n jong kindje dus last leek te hebben van hooikoorts. Ketotifen meegekregen en gegeven en diezelfde week een test gehad in het zh en inderdaad predicaat hooikoorts en sindsdien ketotifen en geen last meer van de pollen en dergelijke... Nu last van haar amandelen maar dat in het peutertopic.
      maandag 9 maart 2009 @ 12:35:14 #219
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_66855862
    Hier ook ketotifen voor een allergie-meiske. Sara heeft het sinds ze 1 is (ketotifen dan, omddat het voor het eerste jaar de kans op wiegedood vergroot). Maar goed, ze was inderdaad een maand of 7 toen ze heel allergisch reageerde op buiten-zijn.

Marie, nutrix zou ik ook echt nog niet doen denk ik! Merel heeft ook een tijd tot 5 uur geslapen (vannacht ook weer) maar ze gaat langzaam aan steeds meer doorslapen tot 7 uur.
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 9 maart 2009 @ 12:39:44 #220
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66855987
    Dan doen we dat maar niet meer... wat raar dan eigenlijk van mijn wvk dat ze zo'n advies geeft!
      maandag 9 maart 2009 @ 12:47:53 #221
    114177 Diaan73
    pi_66856188
    Rijstebloem mag toch ook vanaf 4 maanden? Ik kan me herinneren dat Twan dat ook al kreeg toen hij 4 maanden was. Maar Marie, misschien kun je ook net als wij overdag het aantal cc een keer verhogen... Ik heb wel gemerkt dat Lennon vanmorgen langer heeft geslapen dan normaal. Meestal slaapt hij een uurtje/anderhalf uur smorgens, maar nu bijna 2,5 uur. Zou dat dan toch komen door de 30 cc extra? Hij krijgt zo weer 120 cc en met de fles van half 5 weer 150 cc. Eens kijken hoe dat gaat. Creatief met melk
    Make love, not war ☮
      maandag 9 maart 2009 @ 12:50:30 #222
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66856264
    Hij krijgt nu 5 flessen van 180, ik zal eens kijken of we de fles van half 7 (scheelt nog wel eens qua tijd) 200 cc kunnen geven... En dan om half 11 180.
    Idd creatief met melk!
    pi_66856365
    Wat een gepuzzel met die flessen he?! Hebben jullie al voeding voor hongerige baby's geprobeerd voor de avondvoeding? Dat werkte bij ons heel goed. Is volgens mij gewone fv maar dan met toegevoegde rijstebloem...
    Verder beterschap voor alle zieke babietjes...
    (en eigenlijk een klein beetje tvp)..
    pi_66856372
    Ow wat zou ik willen dat Seb door ging slapen, hij komt meestal echt precies vier uur na de laatste voeding, je kan er de klok op gelijk zetten. Vannacht was het een keer vijf uur na de laatste, maar toen was het vanochtend weer zowat drie kwartier eerder dan normaal. Nog een probleem: ik ben 's nachts echt zo chagrijnig als ik eruit moet voor de fles, niet te filmen. Kan er echt niks aan doen, vind het zo vervelend voor Seb en voor mijn man die het dan te verduren krijgt. En nou hoef ik nog niet eens te gaan werken ' s ochtends. Ik vrees het ergste over twee weken...
    pi_66856478
    Eigenlijk mag ik maar in mijn handjes knijpen dat Milanese alle nachtvoedingen (en vroege ochtend) doet
      maandag 9 maart 2009 @ 13:00:33 #226
    15942 Marie79
    Trotse mama van...
    pi_66856528
    Ik ben 's nachts ook niet helemaal de gezelligste, en vooral als ik vind dat W. eruit mag voor de fles (dat is dan meer 's morgens) en W. ook niet wakker wil worden, dan ga ik echt tegen hem snauwen... Ja, dan vindt hij het weer niet leuk dat ik zo tegen hem doe en ik lig klaarwakker te wezen terwijl W. Maarten verzorgd
    Het is eigenlijk van de zotte...
      maandag 9 maart 2009 @ 13:01:59 #227
    223453 Guuzewuus
    pi_66856578
    Raissa wat een luxe .
    pi_66856595
    Misschien gewoon proberen te accepteren dat het voor babies heel natuurlijk is om vaak kleine beetjes te drinken.
    4/5 uur achtereen slapen is voor babies al enorm lang!!

Tuurlijk is het wel eens balen dat je er 's nachts uit moet. Maar het hoort er nu eenmaal bij. En dan slapen flesvoedingskindjes meestal al langer dan borstvoedingskindjes omdat het moeilijker verteerbaar is.

Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?

Laten we er met zijn allen zo jong mogelijk zo veel mogelijk voeding in proppen zodat ze door gaan slapen, vooral niet naar het kind luisteren, vooral niet op verzoek voeden, en vooral niet leren naar eigen signalen te luisteren voor wat betreft vol en honger... hoe kweek je eetproblemen op latere leeftijd
      maandag 9 maart 2009 @ 13:03:15 #229
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66856618
    Op zich vind ik nachtvoedingen niet erg. Nog even lekker knuffelen met mijn meisje! Maar de afgelopen nachten heeft ze last gehad van een verstopt neusje en werd ze dus wakker en moest huilen. Heel sneu voor haar. En ik ben gesloopt. Als ze alleen maar komt voor voedingen en dan doorslaapt (2x per nacht) gaat het wel, maar dit wordt wat veel.
      maandag 9 maart 2009 @ 13:03:59 #230
    114177 Diaan73
    pi_66856640
    Zolang ik nog verlof heb, doe ik snachts de voeding, maar dat is in ons geval maar 1x alleen die van half 6. De volgende is dan pas weer rond half 10. Ik heb er niet zo'n last van en als ik de fles heb gegeven en Lennon weer in bed ligt, slaap ik gewoon weer verder. Peaceman moet er altijd om half 7 uur.. die laat ik dan nog lekker even liggen. Ik ben toch wakker.

Ik had Lennon even in de box gelegd en hij ligt nu weer te slapen... die slaapkop.

P_iglet, wij zijn al heel erg tevreden hoor en beseffen ook dat we veel geluk hebben dat hij al van kwart over 11 tot ± half 6 slaapt we luisteren zeer zeker wel naar Lennon en gaan op zijn behoeftes af. Als hij niet meer wil, is het gewoon klaar. Maar af en toe merk ik dat hij een fles van 120 cc helemaal leegdrinkt en dan nog behoefte heeft aan wat meer, vandaar ook dat we nu af en toe 150 cc proberen....
    Make love, not war ☮
    pi_66856688
    Het valt mij inderdaad ook wel op dat fv-kindjes eerder doorslapen dan bv-kindjes (en dat ouders dat ook wel een beetje van ze verwachten....)
    Ik ben er van te voren gewoon van uit gegaan dat het een half jaar zou duren...(en dat klopte ook ongeveer )
      maandag 9 maart 2009 @ 13:11:11 #232
    219033 Mibos2
    pi_66856843
    Hier gewoon go with the flow van Eva en op het moment is het doorslapen maar in het begin kwam ze minimaal 6 keer per nacht als we een slechte nacht hadden. Voor ze 18 is slaapt ze vast door!!! Wij maken er geen probleem van en hebben dat ook nooit gedaan en dan wordt het ook geen probleem denk ik.
    pi_66856851
    diaan, het is ook geen persoonlijke aanval naar niemand niet.
    Maar wel een trent die ik op het ogenblik zie en persoonlijk echt niet snap.
    Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.

Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
    pi_66857000
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:02 schreef p_iglet het volgende:

Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?

Dat doet hij iedere nacht en dat terwijl hij 's ochtends gewoon weer moet gaan werken en ik niet. En allemaal zonder te klagen, mijn held.
    We doen het ook vaak samen nu omdat we toch allebei wakker zijn geworden, de een doet de voeding en dan doet de ander de luier en zo. Ik kan er echt heel moeilijk aan wennen aan die gebroken nachten en ik baal echt van mezelf dat ik er moeite mee heb.

Op het cb zeggen ze dat hij vijf voedingen moet krijgen, meestal komen we uit op 6. Nou pech dan, ik ga niet met een hongerig, driftig kind zitten omdat ze daar zeggen vijf voedingen.
      maandag 9 maart 2009 @ 13:15:52 #235
    219033 Mibos2
    pi_66857018
    P_iglet hier zijn ze allebei gestart met bv maar na een week of 12 liep dat bij mij terug ondanks een lactatiekundige en rust/regeldaagjes dus niet iedereen heeft een jaar borstvoeding in de hand maar ook met flesvoeding kun je heel goed voeden op verzoek. En kaith heeft 16 weken bv gekregen en heeft heel erg ondergewicht maar dat kan ook uitzondering op de regel zijn.
    pi_66857237
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:
    Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.

Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
    Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.

En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
    pi_66857362
    Estrys het is ook niet bedoeld als aanval, maar wel als kijk een critisch naar jezelf of dat zoveel erin proppen nou wel echt nodig is. Veel mensen zijn nou eenmaal geneigd heel erg te streven naar zo vroeg mogelijk doorslapen, en het laatste beetje van de fles er ook nog door aandringen in te krijgen, want dan drinkt ie zo goed zijn flesjes leeg.

Flesvoeding kan zoals mibos ook zegt ook op verzoek. En als jullie Seb 6 flessen geven omdat hij daarom vraagt dan is dat toch prima! Zolang je maar naar het kind luistert en niet alleen naar de verpakkingen van kunstvoeding en babyvoeding fabrikanten.

Ze moeten ook geen danoontjes met stipt 4 maanden omdat er op de verpakking staat vanaf 4 maanden
      maandag 9 maart 2009 @ 13:28:31 #238
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_66857423
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.

En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
    Nou dat dus. Dat is een discussie zonder einde. Het is niet voor iedereen mogelijk om bv te geven en sommige mensen willen het gewoon niet. Ieder zijn ding. Het is ook niet alsof 'wij' flessenmoeders onze kinderen maar volproppen zodat we kunnen slapen etc.
    Bah wat flauw, zo'n opmerking weer hier!
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 9 maart 2009 @ 13:32:21 #239
    219033 Mibos2
    pi_66857554
    Ik kan echt met een gerust hart zeggen dat ik nog steeds voed op verzoek en als dat betekent dat Eva een boterham krijgt om 1 uur en de andere dag om 2 uur so it! Werkt hier gewoon door en op een gegeven moment pikken ze feilloos de normale etenstijden op althans dat is onze ervaring met Kaith en we hanteren hetzelfde bij Eva tot nu toe. Dus ja het komt eens voor dat Kaith en ik om 12.00-12.30 aan tafel gaan en dat na het eten Eva wakker wordt en dan blijven gewoon wat langer aan tafel en Eva staat op tafel om toch aan te leren dat je aan/op de tafel hoort te eten en niet lopende weg waar wij allebei een pesthekel aan hebben. Klinkt wel erg streng sjees...
      maandag 9 maart 2009 @ 13:33:59 #240
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_66857598
    laat ook maar..
    pi_66857670
    ticoo, doe eens niet, dat was hier het hele punt niet nu!!
    daar ging de discussie helemaal niet over!
      maandag 9 maart 2009 @ 13:36:47 #242
    114177 Diaan73
    pi_66857696
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:

Nou ik voelde het ook niet al een persoonlijke aanval op mij, maar wel op "ons" flessenmoeders.

En ik word een beetje moe van al die onderzoeken.. we weten het wel, borstvoeding is het beste wat je je kind kunt geven, al dachten ze daar 10 jaar geleden weer heel anders over maar dat terzijde, maar je moet het ook willen en/of kunnen.

Twan heeft ook altijd flesvoeding gehad, maar is echt geen grote eter en is eerder te licht dan te zwaar... voor mijn gevoel is het vooral een kwestie van genen.
    Make love, not war ☮
    pi_66857697
    Het is wel raar want ons CB was ook al bezig met uit te leggen hoe we de nachtvoedingen af kunnen bouwen (toen was hij dus 5 weken oud) Alsof het niet goed is of zo om nachtvoedingen te geven.

Ik geef gewoon toe dat ik moeite heb met die nachten. Kan ik allemaal wel rooskleurig gaan doen en zeggen dat het me niet uit maakt maar ik vind het gewoon moeilijk. Ik ben ook vaak jaloers op mensen die gewoon de nacht door kunnen slapen. Ik ben superblij met mijn ventje en als ik dan mijn man bezig hoor met hem 's nachts en hoor dat Seb tegen hem heeft gelachen dan baal ik echt verschrikkelijk van mezelf.

[ Bericht 24% gewijzigd door Estrys op 09-03-2009 13:42:40 ]
      maandag 9 maart 2009 @ 13:37:20 #244
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_66857715
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
    Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
    Nou, ik voel me een stuk beter nu ik weet dat ik bij die 2% hoor

Sorry hoor, maar dit soort opmerkingen zijn dus echt stukken vervelender dan alle andere opmerkingen die ik tot nu toe gehoord heb.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 9 maart 2009 @ 13:39:58 #245
    223453 Guuzewuus
    pi_66857803
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
    Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
    Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.

Leef en laat leven.
      maandag 9 maart 2009 @ 13:41:09 #246
    114177 Diaan73
    pi_66857843
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:39 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.

Leef en laat leven.

en laat een ieder vooral doen waar zij zich goed bij voelt.
    Make love, not war ☮
      maandag 9 maart 2009 @ 13:42:35 #247
    219033 Mibos2
    pi_66857890
    Sorry scherm te lang open...

Ticootje: Volgens mij doe je precies wat je voordat om niet te doen!!! En je bent al zo vaak gequote dat weg halen geen nut had/heeft maar god wat voel ik me goed door je opmerking wetende dat ik nu bij de 2 % afvallige hoor!!!! Meis jij hebt soms echt een probleem met lezen volgens mij...
      maandag 9 maart 2009 @ 13:43:17 #248
    223453 Guuzewuus
    pi_66857916

[ Bericht 100% gewijzigd door Guuzewuus op 09-03-2009 13:45:55 ]
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 13:43:53 #249
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_66857946
    Ik vind t jammer dat er nu ineens weer zo hard gedaan moet worden over "flessenmoeders".
    ik denk niet dat je daar als buitenstaander via een forum over kunt oordelen.

Ik snap wel dat voeden op verzoek beter is dan stugge schema's aan te houden. Maar hey, kinderen groeien toch van de liefde die ze krijgen!
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_66857979
    Het ging hier om de nachten volgens mij en niet om de discussie borst versus fles, daar komen we namelijk nooit uit.
      maandag 9 maart 2009 @ 13:45:18 #251
    219033 Mibos2
    pi_66857990
    Guus heb het al aangepast sorry
      maandag 9 maart 2009 @ 13:45:30 #252
    223453 Guuzewuus
    pi_66858003
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:43 schreef Ynske het volgende:
    Ik vind t jammer dat er nu ineens weer zo hard gedaan moet worden over "flessenmoeders".
    ik denk niet dat je daar als buitenstaander via een forum over kunt oordelen.

Ik snap wel dat voeden op verzoek beter is dan stugge schema's aan te houden. Maar hey, kinderen groeien toch van de liefde die ze krijgen!
    Zelfs dat is tijdgebonden. Mijn oma voedde op schema, mijn moeder ook nog. ... En het dikker worden is iets van nu.
      maandag 9 maart 2009 @ 13:48:02 #253
    219033 Mibos2
    pi_66858081
    Ik vind het jammer dat Tico naar binnenwalst, niets leest en dan inene een beetje achterlijk gaat lopen doen terwijl het de hele discussie niet was en deze nu wel wordt.

Weer terug over naar het topic: doorslapen of niet en/of we daar chagrijnig van worden of niet...

Ik kan er zelf overigens redelijk goed tegen dus misschien scheelt dat ook wel een hoop!!!
    pi_66858170
    Ik gooi het even over een andere boeg dames:
    Had ik al gezegd dat mijn kind toch wel de aller aller aller liefste en knapste is van de hele wereld?

Nog 5 dagen en dan gaat Seb voor het eerst op reis naar het buitenland. Zijn skipak ligt al klaar.
    Ik hoop dat het weer een beetje mooi is en de temperatuur een beetje goed, want ik vind het wel moeilijk hoe je zo'n kleintje nou het beste aan kan kleden in de sneeuw.
    Met een kruik in de kinderwagenbak als het echt koud is moet het toch wel goed komen.
      maandag 9 maart 2009 @ 13:51:18 #255
    114177 Diaan73
    pi_66858212
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:48 schreef Mibos2 het volgende:
    Ik vind het jammer dat Tico naar binnenwalst, niets leest en dan inene een beetje achterlijk gaat lopen doen terwijl het de hele discussie niet was en deze nu wel wordt.

Weer terug over naar het topic: doorslapen of niet en/of we daar chagrijnig van worden of niet...

Ik kan er zelf overigens redelijk goed tegen dus misschien scheelt dat ook wel een hoop!!!
    Ik kan er ook wel redelijk goed tegen, maar bij ons is het meer een praktisch iets als ik over 4 weken weer moet werken. Het zou fijn zijn als hij dan tot half 7 ofzo sliep, doet hij dat niet, ook geen probleem... maar je kunt misschien wel proberen.

Wij geven ook niet volgens een strak schema, we laten het afhangen van Lennon, maar hij is erg makkelijk... dus we houden zelf 3 tot 4 uur aan...

Estrys, laatst is mij hier verteld dat je geen kruik in de kinderwagenbak mag leggen ivm gevaar op lekken omdat de kinderwagen hobbelt. Maar ik denk dat als je vaak genoeg controleert het wel goedkomt. Je zou de kinderwagen natuurlijk wel voor kunnen verwarmen, ze liggen er vaak wel erg warm in vind ik.
    Make love, not war ☮
      maandag 9 maart 2009 @ 13:53:58 #256
    219033 Mibos2
    pi_66858305
    Estrys mijn ervaring is dat je hem niet te warm aan mmoet kleden maar gewoon met zijn pak onder een dekentje en een muts op was hier voldoende. Heb geen kruiken gebruikt.

Diaan tuurlijk kun je het proberen en ineens doet hij het en dan lig jij wakker (hier tenminste de eerste paar keer)...
    pi_66858314
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:50 schreef Estrys het volgende:

Met een kruik in de kinderwagenbak als het echt koud is moet het toch wel goed komen.
    Als je de kruik gebruikt die je na de geboorte ook hebt gebruikt moet je goed oppassen met het afkoelen he? Anders krijgt je kleine man het koud omdat de kruik is afgekoeld. Hmm beetje krom staat het er maar je snapt het vast wel
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_66858437
    Mijn zoontje kwam tijdens de bv (eerste drie maanden) ongeveer 2 keer per nacht. Omdat ik toen nog verlof had vond ik het niet heel erg maar snakte ik echt wel naar een nacht meer dan 4 uur achter elkaar slapen. Aan de andere kant had het ook wel iets moois en intiems, wij met z'n tweeen (of drieen als pappa ook wakker werd, wat vaak was..) zo in de nacht terwijl de rest van de wereld sliep...
    ik kan er nog wel eens met weemoed aan denken terwijl ik toen niet kon wachten tot het afgelopen was.

Na overstappen of flesvoeding sliep hij ongeveer van 19.00 tot 03.30, slurpte dan snel een fles leeg en ging weer door tot een uur of zeven... Als ik zelf dan maar op tijd naar bed ging kon ik nog wel een redelijke nacht maken. Toen ie ongeveer een maand of 6 was hoefde hij pas die nachtvoeding niet meer.
    Maar goed, ik heb in die laatste maanden ook wel eens in mezelf lopen vloeken hoor, en verzuchten wanneer dit nu allemaal eens over was. En gelukkig deden mijn man en ik het om en om.
    Het hielp bij mij heel erg om tegen mezelf te zeggen dat hij het echt niet express deed, dat hij gewoon honger heeft en lekker even bij me wou zijn en dat het echt echt echt ooit afgelopen zou zijn..
    pi_66858468
    Oh, het gaat al weer over iets anders haha.
    Jullie gaan veel te snel!
    pi_66858877
    Hmm, Ik heb al vaker een kruik in de bak gehad, maar bedenk me dat het ook niet handig is nou hij al wat groter is geworden want er is al zo weinig ruimte in de Stokke. Maar te warm moet ik inderdaad op lette, maar dat heb ik zo in de gaten want dan gaat hij heel erg protesteren. Vrijdag is het overdag 6 graden daar in het dal zie ik op de vooruitzichten, dus dat is niet anders dan in Nederland.

Een maandje geleden heeft hij een iegen identiteitskaart gekregen, met deze foto (scanner werkt niet dus een foto van een foto) :

Het lijkt wel een heel ander kind

(let ook op de tekst op zijn shirtt, haha, past precies bij het hoofd)
      maandag 9 maart 2009 @ 14:11:43 #261
    114177 Diaan73
    pi_66858947
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 13:53 schreef Mibos2 het volgende:
    Estrys mijn ervaring is dat je hem niet te warm aan mmoet kleden maar gewoon met zijn pak onder een dekentje en een muts op was hier voldoende. Heb geen kruiken gebruikt.

Diaan tuurlijk kun je het proberen en ineens doet hij het en dan lig jij wakker (hier tenminste de eerste paar keer)...
    Dat heb ik nu al soms... dan word ik rond 5 uur/half 6 wakker omdat ik niets hoor... een half uur later komt hij dan... Zoals gezegd, is het ook echt een luxeprobleem. Ik kan bijna elke nacht een nacht van 6 uur maken... en hem zelfs na die voeding meteen terugleggen en dan slaapt hij nog tot een uur of 9 en soms nog later... Heb hem net in bed gelegd en kreeg de een paar mooie lachjes van hem, altijd als er geen fototoestel in de buurt is.
    Make love, not war ☮
    pi_66859050
    Dat had ik ook de eerste nachten dat hij helemaal doorsliep. Automatisch werd ik wakker rond half vier. Ik dacht, ik ga niet meer slapen, hij zal zo wel komen. Niet dus. En toen lag ik me dus zorgen te maken en ben drie keer gaan luisteren of hij nog wel ademde...
      maandag 9 maart 2009 @ 14:14:44 #263
    114177 Diaan73
    pi_66859070
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:

Een maandje geleden heeft hij een iegen identiteitskaart gekregen, met deze foto (scanner werkt niet dus een foto van een foto) :

[ afbeelding ]

Het lijkt wel een heel ander kind

(let ook op de tekst op zijn shirtt, haha, past precies bij het hoofd)
    Inderdaad lijkt het zo een heel ander kind... spannend hoor de 1e vakantie met zn 3-tjes..
    Make love, not war ☮
    pi_66859231
    Grappige foto! Blijft raar he dat je die nodig hebt voor zo'n paspoort. Die kleintjes veranderen zo snel.
    Ik zag gister nog een filmpje van mijn zoontje van drie maanden terug, ik dacht dat ie er toen heel anders (lees: knapper ) uit zag! Hormonen...
    pi_66859281
    Er staat 0,54 m op zijn kaart en daar moet hij nog tot 2014 mee doen, haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 09-03-2009 14:46:18 ]
      maandag 9 maart 2009 @ 14:19:44 #266
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_66859302
    Aaah Estrys, wat een superpasfoto
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_66859363
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Fuente het volgende:
    Aaah Estrys, wat een superpasfoto
    Dat mag ook wel, heeft me wat zweet gekost
      maandag 9 maart 2009 @ 14:21:27 #268
    219033 Mibos2
    pi_66859378
    Seb wat kijk je
    pi_66860022
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Estrys het volgende:
    Er staat 0,54 cm op zijn kaart en daar moet hij nog tot 2014 mee doen, haha.
      maandag 9 maart 2009 @ 14:39:16 #270
    223453 Guuzewuus
    pi_66860115
    0,54 cm, das een kleine baby . Maar wel übercute .
    pi_66860170
    Hij is nu 58 cm
      maandag 9 maart 2009 @ 14:42:03 #272
    223453 Guuzewuus
    pi_66860196
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 14:41 schreef Estrys het volgende:
    Hij is nu 58 cm
    0,54 m of 54 cm... toch?

Ik heb ook nog ergens zo'n pasfoto, effe zoeken.
      maandag 9 maart 2009 @ 14:44:32 #273
    223453 Guuzewuus
    pi_66860287
    (5 weken oud)

pi_66860330
    ow ja stom, Guus, duh. 0,54 cm is al even geleden

OOO Stella wat een liefie!
      maandag 9 maart 2009 @ 14:46:44 #275
    114177 Diaan73
    pi_66860369
    Wat is eigenlijk ook onzin he? Die pasfoto's van babies op de het paspoort, ik had ook zo eentje van Twan. Ze veranderen zo snel.... en lijken al erg snel niet meer op het kindje dat op de pasfoto staat.
    Make love, not war ☮
      maandag 9 maart 2009 @ 14:47:26 #276
    223453 Guuzewuus
    pi_66860395
    Ik was daarna ook nat van het zweet .
    pi_66860437
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 14:46 schreef Diaan73 het volgende:
    Wat is eigenlijk ook onzin he? Die pasfoto's van babies op de het paspoort, ik had ook zo eentje van Twan. Ze veranderen zo snel.... en lijken al erg snel niet meer op het kindje dat op de pasfoto staat.
    Seb leek er meteen al niet op Toen ik bij de fotograaf buiten kwam
      maandag 9 maart 2009 @ 14:57:59 #278
    114177 Diaan73
    pi_66860754
    Ik heb nog even baby pasfoto's van Twan opgezocht:

van links naar rechts:
    5 maanden, 8 maanden en 20 maanden

Make love, not war ☮
    pi_66860786
    die eerste

Met 5 maanden kunnen ze hun hoofd al omhoog houden, met 5 weken nog niet, dus dat kost aanzienlijk meer zweet.
      maandag 9 maart 2009 @ 15:04:37 #280
    114177 Diaan73
    pi_66861032
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 14:58 schreef Estrys het volgende:
    die eerste

Met 5 maanden kunnen ze hun hoofd al omhoog houden, met 5 weken nog niet, dus dat kost aanzienlijk meer zweet.
    Ja, dat is inderdaad zo... bij die eerste kun je als je goed kijkt nog net mn duim zien rechtsonder

bij Twan op school werden 4 weken geleden schoolfoto's gemaakt en dan mag je ook met broertje/zusje op de foto en ben ik gegaan met Lennon... die was toen 2,5 week, dat viel nog niet mee hahaha, net uit zn slaap en ik moest hem achter zn shirt vasthouden terwijl hij bij Twan op de arm lag. Ben benieuwd hoe die foto is geworden.

en nu ga ik even verder met was opvouwen, dat schiet niet op zo...
    Make love, not war ☮
    pi_66861920
    Amber heeft ook een eigen IDkaart; met de volgende foto;

0,65 m staat er bij Amber op

Ohw, en ze heeft vanmiddag wat verdund sap gedronken uit de tuitbeker!
    Ze zit zich steeds zo op het pak sap te verlekkeren, ik denk dat dan maar eens proberen, laten zien dat ik sap in de tuitbeker schonk, water erbij. Drinken, zure gezichten,maar wel mooi drinken!
    "Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
    Amber Mae
    pi_66862013
    jeetje, over blauwe ogen gesproken
    pi_66862064
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 15:32 schreef Estrys het volgende:
    jeetje, over blauwe ogen gesproken
    Ja, iets met de spice ofzow (dune ).

Papa is trots dat ze zijn blauwe ogen heeft! Ze zijn in daglicht wel iets lichter, maar ze blijven dus wel blauw!
    Amber Mae
      maandag 9 maart 2009 @ 16:36:36 #284
    223453 Guuzewuus
    pi_66864208
    Whahaha Twan, lekker bekkie .

En Amber, wat een scheetje .

Leuk hoor. Ik krijg ineens zin om binnenkort weer eens een pasfoto te gaan laten maken. Gewoon voor de leuk .
    pi_66866398
    kindjes op de pasfoto's
    wat een verschil diaan.
    wij moeten ook maar eens een paspoort aanvragen

lekker op vakantie estrys.

helaas geen cadeau kunnen vinden. dan maar eens neuzen bij de intertoys ofzo.
    zo de dames gaan lekker badderen. kunnen ze daarna naar bed.
    mama van 3 kids!
    pi_66866803
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 12:48 schreef Dakota het volgende:
    Elin heeft ook vaak de hik maar schijnt er geen last van te hebben.
    Ze is de afgelopen dagen ook heerlijk rustig op die clusteruurtjes na (ong. 3 uur achter elkaar in de avond) dan wil ze drinken drinken drinken en is wat onrustig. Huilen doet ze eigenlijk nog steeds heel weinig..gelukkig
    Jair heeft bijna standaard de hik en vaak pas een half uur of zo na een voeding. Hij lijkt er meestal geen last van te hebben.
    Carpe Diem- Pluk de Dag
    Life is unfair and then you die
    Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
    pi_66867676
    Oe wat een mooie blauwe ogen

Ik had er helemaal nog niet aan gedacht dat ik ook een ID voor Dana moet aanvragen
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 18:12:19 #288
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_66867784
    die pasfoto's
    t is ook niet makkelijk om ze een beetje aan die richtlijnen te laten houden.
    k hoorde van de week dat die foto gewoon 4 jaar mee gaat op n id
    n kind van 4 lijkt toch totaal niet meer op de baby van 4 mnd
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_66868542
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef Ynske het volgende:
    die pasfoto's
    t is ook niet makkelijk om ze een beetje aan die richtlijnen te laten houden.
    k hoorde van de week dat die foto gewoon 4 jaar mee gaat op n id
    n kind van 4 lijkt toch totaal niet meer op de baby van 4 mnd
    dat gaat toch 5 jaar mee?
    als ik de foto's bekijk van mijn dames zie je echt niet meer dat hun het waren. alleen de blauwe ogen herken je dan nog maar de rest echt niet..
    mama van 3 kids!
    pi_66869803
    5 jaar gaan ze mee idd; en officieel moet je een nieuw id aanvragen als de pasfoto teveel afwijkt, maar in praktijk doet vrijwel niemand dat. (Ik heb het nog nagevraagd bij de gemeente).

Amber mag in de nazomer weer vliegen als het goed is, ze lijkt er wel nog op, maar is wel al beduidend ouder in d'r gezichtje.
    Amber Mae
      maandag 9 maart 2009 @ 19:24:53 #291
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_66870240
    Ahh die pasfoto haha!

Ik heb hier een brullende baby in bed liggen, overal wil ze inslapen maar niet in haar bedje.
    Het liefst slaapt ze bij ons maar goed dat kan niet altijd en dat willen we dus ook niet aanleren.
    Hoe lang laten jullie zo'n kleintje huilen in bed en wat dan? Troosten en terug leggen of niet bij je nemen en het risico lopen dat ze zo overstuur blijft?

Of moet ik er nog niet een al te groot probleem van maken, ze is bijna 6 weken.
    pi_66870983
    fruppel je kunt haar niet verwennen.
    ik had hier een kindje die gewoon moest huilen voor ze sliep. dat was echt vreselijk.
    doe gewoon wat goed is voor haar fruppel.
    als ze ouder zijn vind ik het anders en overstuur en gewoon huilen is ook een verschil
    mama van 3 kids!
    pi_66871017
    Fruppel wij laten Dana nooit lang liggen als ze huilt. Ik haal haar uit bed om te knuffelen en dan ligt het eraan of ze wel tekenen van slaap vertoont of gewoon te wakker is. Als ze wel echt moe is probeer ik t na een kwartier ofzo nog eens.
    Ik krijg t nog steeds niet voor elkaar om haar te laten liggen (vooral ook omdat ze zelden huilt)

en Danique is pas 6 weken, ik denk dat je er dan nog niet zo'n punt van hoeft te maken qua wennen en verwennen.
    pi_66871271
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 19:24 schreef Fruppel het volgende:
    Ahh die pasfoto haha!

Ik heb hier een brullende baby in bed liggen, overal wil ze inslapen maar niet in haar bedje.
    Het liefst slaapt ze bij ons maar goed dat kan niet altijd en dat willen we dus ook niet aanleren.
    Hoe lang laten jullie zo'n kleintje huilen in bed en wat dan? Troosten en terug leggen of niet bij je nemen en het risico lopen dat ze zo overstuur blijft?

Of moet ik er nog niet een al te groot probleem van maken, ze is bijna 6 weken.
    Mila is er ook zo eentje 's Nachts heeft ze trouwens geen problemen met inslapen in haar eigen bedje. Overdag wil ze gewoon liever bij mama of papa zijn.. Meestal, als ik écht even mijn handen vrij moet hebben, leg ik haar in bed dan brult ze eventjes en valt ze vanzelf in slaap. Als ze overstuur raakt haal ik haar direct uit bed en mag ze gewoon bij mama zijn, dan proberen we het later nog eens. Je hoort meestal wel een verschil qua huiltje, sommige babies huilen zichzelf gewoon in slaap, sommige babies willen inderdaad echt liever niet in bed liggen.

Overigens, ik probeer haar wel gewoon consequent in bed te leggen, de ene keer lukt het wel, de andere keer niet.

Het "wennen" verhaal heb ik ook mee gezeten maar als je kind totaal overstuur in bed ligt voel je je als moeder toch ook niet echt lekker.. Gewoon kijken wat voor Danique het best werkt!
    pi_66871360
    Mila heeft trouwens ook iets nieuws ontdekt als ze in bed ligt... Ik leg haar in bed, ze is tien minuten stil, krijst dan een keer, weer tien minuten stil, weer een krijs enzovoort. Op de momenten dat ze stil is ligt ze gewoon te slapen (ik kijk stiekem om het hoekje ), geen idee waarom ze het doet.. Niet echt huilen dus..

Maak me wel een beetje zorgen om haar naveltje.. Hij lijkt een stuk dikker dan normaal en het lijkt wel of er een hoop vocht in zit.. Het is natuurlijk een navelbreukje dus dat het een beetje dik is is normaal maar volgens mij ziet het er echt anders uit dan normaal... Weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet
    pi_66871417
    Amber is nu de 8 maanden gepasseerd, maar ik laat d'r nog steeds niet huilen. Meestal zijn er wel goede redenen dat ze huilt, of is het kwestie van speentje erbij en dan slaapt ze weer (zojuist ook).

Zeker bij een jong babietje kun je nog niet verwennen, en naarmate ze ouder wordt merk je snel genoeg hoe ze in elkaar zit en wat ze nodig heeft.
    Amber Mae
    pi_66871518
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 19:55 schreef Llewella het volgende:
    Amber is nu de 8 maanden gepasseerd, maar ik laat d'r nog steeds niet huilen. Meestal zijn er wel goede redenen dat ze huilt, of is het kwestie van speentje erbij en dan slaapt ze weer (zojuist ook).
    Bedoel je daarmee dat je haar echt helemaal niet laat huilen? Als in: geen minuut? Als ik Mila niet af en toe eventjes zou laten huilen dan zou ik echt continu bij haar moeten zijn, ze huilt (ik kan het eigenlijk niet echt huilen noemen) heel kort zichzelf in slaap eigenlijk standaard doet ze dat..
      maandag 9 maart 2009 @ 20:18:59 #298
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_66872325
    Ik heb haar maar niet laten huilen, steeds even naar haar toe gegaan om te kijken. Even uit bed gehaald en geknuffeld, speen terug en weer in bed.
    Laten huilen kan ik echt niet, vind het zo zielig en ze word er echt overstuur van.
    Zoveel huilt ze verder ook nooit, denk dat dat wel meespeelt.

Volgens mij is de oorzaak van het huilen het feit dat ze steeds haar speen kwijt is.

Iedergeval slaapt ze nu, na een uurtje heen en weer gewandel van mams
    Ik ga wel consequent blijven met het in bed leggen want ze heeft de eerste weken eigenlijk alleen 's nachts in bed geslapen en verder alleen beneden in de box/wagenbak of bij ons.
    Ben benieuwd hoe het gaat!
    pi_66872487
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 19:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee dat je haar echt helemaal niet laat huilen? Als in: geen minuut? Als ik Mila niet af en toe eventjes zou laten huilen dan zou ik echt continu bij haar moeten zijn, ze huilt (ik kan het eigenlijk niet echt huilen noemen) heel kort zichzelf in slaap eigenlijk standaard doet ze dat..
    Wel eventjes, maar ik laat d'r niet over d'r toeren gaan.
    Het is eventjes aanhoren hoe ze huilt, of ze niet weer in slaap valt, maar het zal zo rond de (halve) minuut denk zitten dat ik wacht (plus de tijd dat ik naar boven loop, ik ga ook niet rennend en gestressed de trap op ).

Nu weet ik ook wel een beetje hoe ze is, maar in het begin was dat natuurlijk erg zoeken.
    En nog steeds is het; huilen -> eerst oorzaken uitsluiten, meestal is er wel een gegronde reden, maar Amber is ook vrij duidelijk wat dat betreft (tegenwoordig heel hard aaaaaaah gillen als ze poepbroek heeft ).

En ik heb in het begin idd wel avonden met d'r op de bank gezeten, veel huilen en cluster voeden, tot we gewoon al vlot heel duidelijk een avondritueel zijn gaan inbouwen, en dat hielp.
    Amber Mae
    pi_66872659
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 20:18 schreef Fruppel het volgende:
    Ik heb haar maar niet laten huilen, steeds even naar haar toe gegaan om te kijken. Even uit bed gehaald en geknuffeld, speen terug en weer in bed.
    Laten huilen kan ik echt niet, vind het zo zielig en ze word er echt overstuur van.
    Zoveel huilt ze verder ook nooit, denk dat dat wel meespeelt.

Volgens mij is de oorzaak van het huilen het feit dat ze steeds haar speen kwijt is.

Iedergeval slaapt ze nu, na een uurtje heen en weer gewandel van mams
    Ik ga wel consequent blijven met het in bed leggen want ze heeft de eerste weken eigenlijk alleen 's nachts in bed geslapen en verder alleen beneden in de box/wagenbak of bij ons.
    Ben benieuwd hoe het gaat!
    Ik snap het wel heel goed hoor; tenminste dat had/heb ik zelf dan.
    Je krijgt zoveel adviezen omtrent huilen, wel huilen, niet huilen, dingen over verwennen.
    Gewoon je eigen intuitie en verstand ook volgen.

Je probeert het als jone moeder toch vooral vaak ook goed te doen, maar wat is goed als alle adviezen weer anders zijn? Dan komt je eigen intuitie en verstand te pas, kijken wat het beste bij jullie werkt.
    Amber Mae
      maandag 9 maart 2009 @ 21:00:38 #301
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_66873890
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 20:28 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ik snap het wel heel goed hoor; tenminste dat had/heb ik zelf dan.
    Je krijgt zoveel adviezen omtrent huilen, wel huilen, niet huilen, dingen over verwennen.
    Gewoon je eigen intuitie en verstand ook volgen.

Je probeert het als jone moeder toch vooral vaak ook goed te doen, maar wat is goed als alle adviezen weer anders zijn? Dan komt je eigen intuitie en verstand te pas, kijken wat het beste bij jullie werkt.
    Helemaal mee eens! Alles is zo ontzettend tegenstrijdig en ik wil alleen maar het beste voor mijn kindje.
    Ik ga dan ook af op gevoel en intuitie.

Net was ze aan het piepen, speen terug en ze sliep weer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')