Wat een leuk lachjequote:Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef DolleMina het volgende:
Ik kan het niet laten de foto nog eens te plaatsen...![]()
[..]
En gebakken-koekje, nogmaals gefeliciteerd met Celyn
Lopen door de kamer/het huis of anders in de kinderwagen een rondje wandelen??quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:46 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Iemand tips om een bijna hysterische baby getroost te krijgen...? Echt niets is goed voor mevouw en ze huilt haar zelf helemaal over de rooie al de hele dag.
Sprongetje...? Ze is vandaag 5 weken oud.
Nu hangt ze in de draagdoek maar ook dat is eigenlijk niet helemaal wat ze wil maar goed, moet toch iets
Helaas werd ze daar alleen maar bozer vanquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lopen door de kamer/het huis of anders in de kinderwagen een rondje wandelen??
Ow ach gossie.... hier helpt in de kinderwagen doen erg goed... en dan evt. even naar buiten... maar ook wel sneu hoor als ze dat hebben. Gelukkig is ze nu stil.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Helaas werd ze daar alleen maar bozer van.
Ze is nu eindelijk stil (en vast heel erg moe!) heeft bijna de hele dag ontroostbaar gehuild...
Stukje rijden in de auto?? Naar de supermarkt en naast het koelvak gaan staan??quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Helaas werd ze daar alleen maar bozer van.
Ze is nu eindelijk stil (en vast heel erg moe!) heeft bijna de hele dag ontroostbaar gehuild...
idd..mijn moeder net zo.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:19 schreef Estrys het volgende:
Isis doet het toch hartstikke goed Jojo! Laat je niet van de wijs brengen hoor door domme vragen. Ik wordt zo moe van dat vergelijken. Dan hoor je die en die kan dat al en Seb doet dat dan nog niet. Maar nou denk ik voortaan pech iedereen zijn eigen tempo.
Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak of hij al iets nieuws kan, meestal zeg ik zoiets van: ja hij vult nu vijfsterren sudoku's in, hoezo?![]()
Mijn ouders hebben dus opgepast gisteren. Heel irritant dat mijn moeder nu (goedbedoelde) adviezen gaat geven. Zoals: "als je hem meteen op bed legt als hij begint te jengelen dan slaapt hij zo en hoor je hem de hele avond niet meer" en "als hij zo en zo doet moet hij gewoon een boertje laten" en horen jullie deze ook van oudere mensen: " vroeger kwamen ze alleen beneden om te eten" Ja, vroeger ja toen we nog met de trekschuit naar het CB gingen. Toen de vroedvrouw pas kwam als ze de koeien had gemolken.![]()
Laat het me nou gewoon op onze manier doen. Gelukkig is het mijn eigen moeder dus dan zeg ik dat ook gewoon tegen haar. Maar toch...
Van iemand die zelf geen kinderen of al grote kinderen heeft zou ik het ook geen gekke vraag vinden, maar ze heeft zelf 2 jonge kinderen waarvan de jongste exact even oud is als Isis, dus ik stond nu wel met m´n oren te klapperen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef DolleMina het volgende:
Is dat zo'n heel domme vraag dan, Jojogirl?Ik zou zelf bijvoorbeeld echt niet weten wanneer 'normale' kindjes zouden moeten gaan zitten, laat staan kindjes met down. Ik weet dat ze geestelijk misschien niet zo snel meekomen, maar het kan toch ook dat ze lichamelijk wel gewoon een redelijk normaal ritme volgen?
De meeste kinderen leren zitten tussen de 6 en 9 maandenquote:Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef DolleMina het volgende:
Is dat zo'n heel domme vraag dan, Jojogirl?Ik zou zelf bijvoorbeeld echt niet weten wanneer 'normale' kindjes zouden moeten gaan zitten, laat staan kindjes met down. Ik weet dat ze geestelijk misschien niet zo snel meekomen, maar het kan toch ook dat ze lichamelijk wel gewoon een redelijk normaal ritme volgen?
Ja maar vroeger he vroeger kwamen ze hun bed niet uitquote:Op donderdag 5 maart 2009 14:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus mijn moeder is niet de enige.Wel goed bedoeld natuurlijk. Maar bv over slapen in de box. Dat doe je toch niet? Is niet goed voor de rust van je kind. Mensen zijn gewoon te lui om naar boven te lopen als je het kind in bed legt en niet meteen wil slapen.
Nou hij heeft heerlijk in de box geslapen net. Maar in zijn bedje gaat het ook best goed. Is hij snel aan gewend!
Relax! Gewoon niet te veel van aantrekken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar vroeger he vroeger kwamen ze hun bed niet uitGingen ze pas met 6 maanden in de box. Ontaarde moeders, dat zijn we, volkomen losgeslagen.
Baby's huilden nooit vroeger, alleen als de katoenen luier nat was (die moesten moeders dan op het wasbordje in de rivier gaan wassen) en een babyfoon is ook onzin en laat ze maar huilen want dat is goed voor de longen en anders verwen je ze teveel.
Maar weet je vroeger he, lagen baby's op de achterbank in een reiswieg, gelukkig was er toen, op een enkele paard en wagen na nog maar weinig verkeer.
Maar dat was vroeger... nu is nu en ik doe het ZO.
Eigenlijk vind ik het wel heel lief van je schoonmoeder dat ze dat allemaal heeft aangeschaft. Mijn mam heeft ook van alles voor Jen liggen, en ik zorg er gewoon voor dat als ik daar ben dat ik er ook gebruik van maak. Heeft ze luiers gekocht, mooi dan neem ik die niet mee als ik langs ga. Ik leg Jen gewoon op bed daar als ze moe is en als we daar eten doe ik Jen in bad na het eten...quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:36 schreef Estrys het volgende:
Mijn moeder heeft ook nog eens in de gezinsverzorging gezeten... Ze heeft soms ook wel goede tips maar nu een baby hebben is toch anders dan 30 jaar geleden.
Wat ben ik blij dat oma niet op gaat passen drie dagen in de week, ik denk dat ik gek zou worden. Ik vond het kdv duur maar nu vind ik het inmiddels iedere cent waard. Nou kan ik Seb ook naar mijn schoonmoeder brengen maar die is psychisch niet helemaal in orde... Ze heeft wel een babybadje, campingbedje, luiers en kleertjes gekocht en bij haar thuis liggen. voor als Seb komt slapen. Maar dat is pas wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen, dat weet ze alleen nog niet. Mijn schoonvader kan ook nog maar die denkt dat buikslapen voor een baby goed is en dat kersenpitkruiken best kunnen...![]()
Ik breng hem nog liever naar de buurvrouw en die heb ik 1 keer gesproken
Ik kan me alleen vagelijk herinneren dat Leander al loopt met hulp, geloof ik. En die is volgens mij net 6 maanden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:38 schreef freecell het volgende:
[..]
De meeste kinderen leren zitten tussen de 6 en 9 maandenDus het was wel een vrij belachelijke vraag voor iemand die zelf kinderen in de leeftijd heeft ja.
Dus een dubbel probleem. Leren omgaan met iets wat niet meewerkt, terwijl het al moeilijker leren voor je is ook.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:51 schreef Jojogirl het volgende:
En kindjes met Down leren dus sowieso al langzamer, maar hebben ook nog eens een lage spierspanning en hele flexibele gewrichten waardoor de motorische ontwikkeling ook een stuk langzamer verloopt. Isis vindt het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om d´r armpjes gestrekt te houden (dan staan ze soort van vastgezet), dan om ze gewoon naar zich toe te buigen en zo d´r handjes te bekijken.
6 en een half, maar das ook wel erg vroeg hoor! Overigens is hij met alle andere dingen gewoon heel normaal qua snelheid volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:12 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik kan me alleen vagelijk herinneren dat Leander al loopt met hulp, geloof ik. En die is volgens mij net 6 maanden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het wel heel lief van je schoonmoeder dat ze dat allemaal heeft aangeschaft. Mijn mam heeft ook van alles voor Jen liggen, en ik zorg er gewoon voor dat als ik daar ben dat ik er ook gebruik van maak. Heeft ze luiers gekocht, mooi dan neem ik die niet mee als ik langs ga. Ik leg Jen gewoon op bed daar als ze moe is en als we daar eten doe ik Jen in bad na het eten...
Ja, ze overstrekt ze echt recht omhoog als ze de kans krijgt. Ziet er best grappig uit, maar is niet helemaal de bedoeling.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:17 schreef freecell het volgende:
[..]
6 en een half, maar das ook wel erg vroeg hoor! Overigens is hij met alle andere dingen gewoon heel normaal qua snelheid volgens mij.
Maar nu moet ik hem ook wel ff spammenEn ja, ik doe een raar hoog stemmetje
Jojo: met die armpjes recht hoe bedoel je dat? Gewoon omhoog als ze in de box ligt oid?
Ok, das inderdaad niet de bedoeling nee. Zijn er eigenlijk ook ontwikkelingsschema's voor kinderen met down? Dat je wel een beetje houvast hebt aan wat 'gemiddeld' is zeg maar?quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:45 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ja, ze overstrekt ze echt recht omhoog als ze de kans krijgt. Ziet er best grappig uit, maar is niet helemaal de bedoeling.
Wordt je niet juist heel onzeker van schema's? dat heb ik wel heel erg, dan ga ik vergelijken en dan doet hij dat en dat nog niet. Kan me voorstellen dat het met een kindje met down erg moeilijk is om een gemiddeld iets te bepalen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Ok, das inderdaad niet de bedoeling nee. Zijn er eigenlijk ook ontwikkelingsschema's voor kinderen met down? Dat je wel een beetje houvast hebt aan wat 'gemiddeld' is zeg maar?
Ik word niet onzeker van de schema's. Soms denk ik: zou hij niet en dit alláng moeten kunnen? Kijk ik op het schema, valt het meestal wel meequote:Op donderdag 5 maart 2009 16:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wordt je niet juist heel onzeker van schema's? dat heb ik wel heel erg, dan ga ik vergelijken en dan doet hij dat en dat nog niet. Kan me voorstellen dat het met een kindje met down erg moeilijk is om een gemiddeld iets te bepalen.
Maar dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou mijn schoonmoeder ook niet laten oppassen (nu is de situatie wel wat anders, die heeft niets in huis gehaald ofzo) Maar als je dan op visite gaat bij je schoonmoeder kun je toch net doen alsof je het zo fijn vindt dat ze al die spulletjes heeft gehaald?quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:37 schreef Estrys het volgende:
Mijn schoonmoeder is wel een issue waar ik best wel mee zit trouwens (dat hadden jullie vast nog niet gemerkt..) , zeker met Seb. Ik wil haar haar kleinkind niet ontnemen, maar het idee dat zij ooit op gaat passen trek ik al helemaal niet. Dan ga ik nog liever nooit meer ergens heen.
Daar word je pas onzeker vanquote:
Ja, ik probeer het ook wel. Een badje en bedje en zo is tot daar aan toen. Maar dat ze een kast vol heeft met kleertjes voor hem vind ik persoonlijk op het enge af hoor. En ze heeft bijvoorbeeld wel luiers maar geen doekjes. wel een bedje maar geen beddengoed (of slaapzak), wel een badje maar geen verzorgingsproducten en hydrofiele luiers. Maar wel een kast vol kleren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou mijn schoonmoeder ook niet laten oppassen (nu is de situatie wel wat anders, die heeft niets in huis gehaald ofzo) Maar als je dan op visite gaat bij je schoonmoeder kun je toch net doen alsof je het zo fijn vindt dat ze al die spulletjes heeft gehaald?
Of gaan jullie nooit langs?
Hij is van mijn manquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Daar word je pas onzeker vanVolgens dat boek moet Lenader inmiddels op een ladder de ramen staan te wassen
De tjd van de sprongetjes klopt hier wel ongeveer, maar dat is dan ook écht het enige!
quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij is van mijn manStaat Leander nou nog niet op een ladder de ramen te zemen? Duurt wel lang hoor. Seb doet zijn eigen was.
Heet ze nou dan Oma chocolade?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder past pas op Ive sinds hij 2 is en dan alleen overdag een paar uurtjes. Meer kan ze niet aan. (Maar wil ze ook niet, dat scheelt.)
Volgens mij is het worden van grootouders voor sommigen best een groot ding. Mijn ouders zijn radicaal veranderd sinds de geboorte van Ive en Fee. Ze zijn letterlijk gek op hun kleinkinderen. Geweldig om te zien. natuurlijk heb ik wel eens een meningsverschil (waarom is het eerste wat Ive zegt als ik oma zeg "Chocolade"??) Nu pas kunnen ze via de kinderen genegenheid aan mij tonen. Ik heb niet alleen 2 lieve kinderen gekregen, maar ook 2 lieve ouders erbij! Nu pas zie ik hoeveel ze ook van mij houden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder past pas op Ive sinds hij 2 is en dan alleen overdag een paar uurtjes. Meer kan ze niet aan. (Maar wil ze ook niet, dat scheelt.)
Volgens mij is het worden van grootouders voor sommigen best een groot ding. Mijn ouders zijn radicaal veranderd sinds de geboorte van Ive en Fee. Ze zijn letterlijk gek op hun kleinkinderen. Geweldig om te zien. natuurlijk heb ik wel eens een meningsverschil (waarom is het eerste wat Ive zegt als ik oma zeg "Chocolade"??) Nu pas kunnen ze via de kinderen genegenheid aan mij tonen. Ik heb niet alleen 2 lieve kinderen gekregen, maar ook 2 lieve ouders erbij! Nu pas zie ik hoeveel ze ook van mij houden.
Wel lekker hoor dat ze zo lang kan slapen na de prikken...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:07 schreef Mibos2 het volgende:
Nee hoor Diaan nog geen last lekker aan het pruttelen hier beneden in de box en straks gaan we aan de boterham. Heeft tot vanmorgen half geslapen en ze heeft gisteren rond 1 uur de prikken gehad dus het wordt iets korter nu ongeveer 22 uur slapen na een prik![]()
Freecell succes straks met jullie kleine grote man in het ziekenhuis...
Ik hoop dat de operatie snel is zodat jullie ook weer snel "verder" kunnen!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler had vannacht doorgeslapen. 00.15 laatste fles. En om 7.30 weer wakker. Ik schrok me rot!
Maar gelukkig niks aan de hand verder. Hij drinkt helaas niet alle flessen helemaal leeg. Maar hopen dat hij het snel weer goed doet. Straks moet hij weer terug naar het ziekenhuis.
Maandag weer op controle bij umcg. kinderchirurg en maag darm arts. Hopelijk krijgen we dan te horen wanneer de operatie is. Wij hebben het idee dat hij steeds meer last krijgt.
Freecell succes in het ziekenhuis!
Raissa, maatje 50 kun je heel goed de mouwen omslaan hoor.
De speen is de suikerpot?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:46 schreef Dakota het volgende:
Elin heeft ontdekt dat haar hele vuistje in haar mond past..en ze kijkt er ook heel ernstig bij
Mijn schoonmoeder denkt dat de speen in de suikerpot wel een goed idee is
Geweldig ja! Fee kwijlt dan ook. Haar oog-hand coördinatie is niet zo goed, dus haar vuistje is meer bij haar haren of ogen dan bij haar mond.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:49 schreef Raissa het volgende:
[..]
De speen is de suikerpot?
Grappig gezicht is dat hè als ze dat knuistje in hun mondje proberen te proppenKwijlt ze er ook zo bij?
Vraag ik hoe het met Isis gaat en reageer ik niet eensquote:
JAAAAAquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:07 schreef mrien het volgende:
Fijn Freecell!
Opluchting zeker?
Wat fijn Fuente!
Nou te klein niet echt hoorquote:
Dan is het toch goed!!! En wat ik nog wilde zeggen, de ene weegschaal is de andere niet dus zal het misschien juist wel meevallen met "de dip".quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou te klein niet echt hoorAlleen hij maakt nu een knik in de curve van het CB. Maar ik zie net dat hij de borstvoeding.com curve nog wel volgt:
Kijk maar: KLIK
Ik maak me er sowieso niet zo druk om eigenlijk : Hij eet en drinkt goed, slaapt goed, is vrolijk en zijn papa hing (hangt) ook altijd onder het lijntje
Geknetter vindt plaats in de luier. No worries, hij slaapt nogquote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:04 schreef Estrys het volgende:
hmm, ik hoor me toch een geknetter vanuit de wipstoel achter me....
Je hebt verschillende systemen om de maxicosi erin te zetten, met een soort stellage (babymee ofzo) of gewoon met een gordel die aan de vloer van de bak zit (hebben wij). Als je zo'n stellage hebt, kunnen ze vrijwel direct mee vanaf 4 maanden mee. Met gordel hobbelt het wat en wordt aangeraden pas vanaf een maand of 3/4. Je hebt trouwens ook babyschelpen, dan kan het ook al heel snel. Baby erin zetten is hoe dan ook niet moeilijk. Met 1 kind erin kun je ook een boel boodschappen kwijt, met 1 kind en baby wat minder.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:04 schreef Guuzewuus het volgende:
Wat gaaf, zo'n bakfiets. Ik zou die ook graag een kopen ooit
. Vanaf hoe oud mogen babietjes daarin? En is het makkelijk om de maxicosi erin vast te maken? Plaats eens een foto, als je wilt
.
voor alle nachtbrakende babies.
Was het maar zo'n feest. daarna hoorde ik wheeeeeeeeeehehe (x3) de vertaling: JA WAKKER, ETEN NUquote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:05 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Geknetter vindt plaats in de luier. No worries, hij slaapt nog.
Oh hihi, das duidelijke taal, dat welquote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. daarna hoorde ik wheeeeeeeeeehehe (x3) de vertaling: JA WAKKER, ETEN NU
Nee, een gordel op de bodem, laten installeren door de maker van de bakfiets, 't mannetje in Haarlem. Ik zal een fotoreportage van de eerste keer maken!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Vertel je dan hier hoe het was?![]()
En met foto en constructiegegevens enzo. Wat hebben jullie erin? Een babyschelp?
Ja doequote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:19 schreef cattie het volgende:
[..]
Nee, een gordel op de bodem. Ik zal een fotoreportage van de eerste keer maken!![]()
(Met Ive is het trouwens ideaal, zo'n bakfiets.)
oe dan is het niet fijn fietsen nee als je steeds moet tegensturen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 08:51 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb een driewieler, tweewieler lijkt me trouwens ook wel eng (iets met evenwicht enzo en om kunnen vallen)
Bla, het was meer dat ik dat straatje met die klinkers niet lekker vond fietsen, moest steeds tegensturen om niet in de goot te rijden...
Och arme Dana! Heeft ze vannacht dan wel in haar eigen bedje geslapen? (omdat je schreef gisteravond)
Zo sneu dat ze verkouden is...voor Dana! (en neem er zelf ook maar 1 hoor Bla)
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:28 schreef Dakota het volgende:
bweuh ik werd ontzettend ziek wakker vanmorgen..trillen en ik had het echt heel erg warm
Elin laten drinken en toen ik vervolgens terugliep niet naar de slaapkamer ben ik flauw gevallenof eigenlijk bewusteloos want mn vriend vond me zo 10 minuten later ..tanden door de lip en mn kin aan gort. En nu voel ik me ineens weer prima
Volgens mij een beetje uitdroging door bv en weinig drinken ofzo.. raar
Idd. Lijkt mij dat hij te weinig zuigkracht heeft. Noem het gek, maar is net een stofzuiger. Als die vol zit, zuigt hij ook minder hard. Maar hij is net gespoeld, dus daar ligt het niet aan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:46 schreef freecell het volgende:
Klinkt idd alsof het niet aan de speen ligt.
Dat is mij ook overkomenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:02 schreef Djeez het volgende:
Nou, dat losser draaien doe ik nooit weer. Had ik laatst gedaan met die Difrax, maar meneer dronk niet alles op. Zette ik de fles neer, kom ik er even later achter dat de tafel en de papieren erop zeiknat waren. Was dat ding dus gaan lekken, want ik was het ventiel vergeten...
Idd, was dan ook de laatste fles...quote:
slaapzakken hebben idd lengtematen. Er zijn slaapzakken die aan de onderkant drukknopen of touwtjes hebben om ze zo kleiner te maken.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:26 schreef Estrys het volgende:
Even een vraagje over slaapzakken. Hoe zit dat met die maten? Ik wil graag voor de vakantie voor Seb slaapzakken kopen maar ik weet niet hoe dat zit met maten. Het gaat met lengtematen volgens mij, of niet? Ik heb er 1 van 70 cm gekregen van iemand maar die is te groot. Ik zie ze van 60 cm die hij zoals ik in kan schatten met zijn bovenlijf goed past maar waar hij volgens mij in de lengte niet in kan.
Het kan zijn dat de babyfoon niet kapot is, maar dat seb even geluid maakte, waardoor de babyfoon aansloeg, en weeer ophield met geluid maken, waardoor de babyfoon nog wel eventjes denkt dat er iets is, terwijl seb zich enkel heeft omgedraaid (bij wijze van spreken).quote:Op zondag 8 maart 2009 20:58 schreef Estrys het volgende:
Hij doet het nog wel, alleen hoor je geen baby meer maar hele harde ruis op het moment dat hij aan gaat doordat de baby geluid maakt. En daarna gaat hij uit zichzelf uit. Ik bel morgen eerst even met Philips, eens kijken wat ze zeggen.
Die van ons gaat na die harde ruis compleet uit en dan moet je zelf weer op de power knop drukken. Ik dacht toen hij laatst huilde al, heej hij gaat ineens een stuk zachter huilen, maar de babyfoon was dus uitgegaan en hoorde ik hem vanuit zijn kamertje.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:10 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de babyfoon niet kapot is, maar dat seb even geluid maakte, waardoor de babyfoon aansloeg, en weeer ophield met geluid maken, waardoor de babyfoon nog wel eventjes denkt dat er iets is, terwijl seb zich enkel heeft omgedraaid (bij wijze van spreken).
die van ons geeft ook regelmatig harde ruis, maar doet het verder prima (geen phiilips, trouwens)
maar je kan sowieso idd ff bellen
Ja dat was ik.... hahahaquote:Op maandag 9 maart 2009 09:28 schreef LovelyLady het volgende:
Diaan kan je hem overdag niet wat meer geven, was er laatst niet iemand die zei dat ze doorslapen op wat ze over de hele dag krijgen (en niet alleen op de laatste fles?)
quote:Op maandag 9 maart 2009 09:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja dat was ik.... hahahadat had mijn wijkverpleegkundige gezegd. Ik ga het vandaag proberen hoor....:Y
Verder gaat alles prima met Danaquote:Op zondag 8 maart 2009 15:44 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het verder met je meisje Bla_Bla_Bla?
Dat doet hij iedere nachtquote:Op maandag 9 maart 2009 13:02 schreef p_iglet het volgende:
Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?
Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:
diaan, het is ook geen persoonlijke aanval naar niemand niet.
Maar wel een trent die ik op het ogenblik zie en persoonlijk echt niet snap.
Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.
Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
Nou dat dus. Dat is een discussie zonder einde. Het is niet voor iedereen mogelijk om bv te geven en sommige mensen willen het gewoon niet. Ieder zijn ding. Het is ook niet alsof 'wij' flessenmoeders onze kinderen maar volproppen zodat we kunnen slapen etc.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.
En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
![]()
Nou ik voelde het ook niet al een persoonlijke aanval op mij, maar wel op "ons" flessenmoeders.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:
diaan, het is ook geen persoonlijke aanval naar niemand niet.
Maar wel een trent die ik op het ogenblik zie en persoonlijk echt niet snap.
Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.
Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
Nou, ik voel me een stuk beter nu ik weet dat ik bij die 2% hoorquote:Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
quote:Op maandag 9 maart 2009 13:39 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.
Leef en laat leven.
Zelfs dat is tijdgebonden. Mijn oma voedde op schema, mijn moeder ook nog. ... En het dikker worden is iets van nu.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:43 schreef Ynske het volgende:
Ik vind t jammer dat er nu ineens weer zo hard gedaan moet worden over "flessenmoeders".
ik denk niet dat je daar als buitenstaander via een forum over kunt oordelen.
Ik snap wel dat voeden op verzoek beter is dan stugge schema's aan te houden. Maar hey, kinderen groeien toch van de liefde die ze krijgen!![]()
Ik kan er ook wel redelijk goed tegen, maar bij ons is het meer een praktisch iets als ik over 4 weken weer moet werken. Het zou fijn zijn als hij dan tot half 7 ofzo sliep, doet hij dat niet, ook geen probleem... maar je kunt misschien wel proberen.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:48 schreef Mibos2 het volgende:
Ik vind het jammer dat Tico naar binnenwalst, niets leest en dan inene een beetje achterlijk gaat lopen doen terwijl het de hele discussie niet was en deze nu wel wordt.
Weer terug over naar het topic: doorslapen of niet en/of we daar chagrijnig van worden of niet...
Ik kan er zelf overigens redelijk goed tegen dus misschien scheelt dat ook wel een hoop!!!
Als je de kruik gebruikt die je na de geboorte ook hebt gebruikt moet je goed oppassen met het afkoelen he? Anders krijgt je kleine man het koud omdat de kruik is afgekoeld. Hmm beetje krom staat het er maar je snapt het vast welquote:Op maandag 9 maart 2009 13:50 schreef Estrys het volgende:
Met een kruik in de kinderwagenbak als het echt koud is moet het toch wel goed komen.
Dat heb ik nu al soms... dan word ik rond 5 uur/half 6 wakker omdat ik niets hoor... een half uur later komt hij dan... Zoals gezegd, is het ook echt een luxeprobleem. Ik kan bijna elke nacht een nacht van 6 uur maken... en hem zelfs na die voeding meteen terugleggen en dan slaapt hij nog tot een uur of 9 en soms nog later... Heb hem net in bed gelegd en kreeg de een paar mooie lachjes van hem, altijd als er geen fototoestel in de buurt is.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:53 schreef Mibos2 het volgende:
Estrys mijn ervaring is dat je hem niet te warm aan mmoet kleden maar gewoon met zijn pak onder een dekentje en een muts op was hier voldoende. Heb geen kruiken gebruikt.
Diaan tuurlijk kun je het proberen en ineens doet hij het en dan lig jij wakker (hier tenminste de eerste paar keer)...
Inderdaad lijkt het zo een heel ander kind... spannend hoor de 1e vakantie met zn 3-tjes..quote:Op maandag 9 maart 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:
Een maandje geleden heeft hij een iegen identiteitskaart gekregen, met deze foto (scanner werkt niet dus een foto van een foto) :
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een heel ander kind
(let ook op de tekst op zijn shirtt, haha, past precies bij het hoofd)
quote:Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Estrys het volgende:
Er staat 0,54 cm op zijn kaart en daar moet hij nog tot 2014 mee doen, haha.
Seb leek er meteen al niet opquote:Op maandag 9 maart 2009 14:46 schreef Diaan73 het volgende:
Wat is eigenlijk ook onzin he? Die pasfoto's van babies op de het paspoort, ik had ook zo eentje van Twan. Ze veranderen zo snel.... en lijken al erg snel niet meer op het kindje dat op de pasfoto staat.
Ja, dat is inderdaad zo... bij die eerste kun je als je goed kijkt nog net mn duim zien rechtsonderquote:Op maandag 9 maart 2009 14:58 schreef Estrys het volgende:
die eerste
Met 5 maanden kunnen ze hun hoofd al omhoog houden, met 5 weken nog niet, dus dat kost aanzienlijk meer zweet.
Ja, iets met de spice ofzow (dunequote:
Jair heeft bijna standaard de hik en vaak pas een half uur of zo na een voeding. Hij lijkt er meestal geen last van te hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:48 schreef Dakota het volgende:
Elin heeft ook vaak de hik maar schijnt er geen last van te hebben.
Ze is de afgelopen dagen ook heerlijk rustig op die clusteruurtjes na (ong. 3 uur achter elkaar in de avond) dan wil ze drinken drinken drinken en is wat onrustig. Huilen doet ze eigenlijk nog steeds heel weinig..gelukkig
dat gaat toch 5 jaar mee?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef Ynske het volgende:die pasfoto's
t is ook niet makkelijk om ze een beetje aan die richtlijnen te laten houden.
k hoorde van de week dat die foto gewoon 4 jaar mee gaat op n id
n kind van 4 lijkt toch totaal niet meer op de baby van 4 mnd
Mila is er ook zo eentjequote:Op maandag 9 maart 2009 19:24 schreef Fruppel het volgende:
Ahh die pasfoto haha!
Ik heb hier een brullende baby in bed liggen, overal wil ze inslapen maar niet in haar bedje.
Het liefst slaapt ze bij ons maar goed dat kan niet altijd en dat willen we dus ook niet aanleren.
Hoe lang laten jullie zo'n kleintje huilen in bed en wat dan? Troosten en terug leggen of niet bij je nemen en het risico lopen dat ze zo overstuur blijft?
Of moet ik er nog niet een al te groot probleem van maken, ze is bijna 6 weken.
Bedoel je daarmee dat je haar echt helemaal niet laat huilen? Als in: geen minuut? Als ik Mila niet af en toe eventjes zou laten huilen dan zou ik echt continu bij haar moeten zijn, ze huilt (ik kan het eigenlijk niet echt huilen noemen) heel kort zichzelf in slaap eigenlijk standaard doet ze dat..quote:Op maandag 9 maart 2009 19:55 schreef Llewella het volgende:
Amber is nu de 8 maanden gepasseerd, maar ik laat d'r nog steeds niet huilen. Meestal zijn er wel goede redenen dat ze huilt, of is het kwestie van speentje erbij en dan slaapt ze weer (zojuist ook).
Wel eventjes, maar ik laat d'r niet over d'r toeren gaan.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat je haar echt helemaal niet laat huilen? Als in: geen minuut? Als ik Mila niet af en toe eventjes zou laten huilen dan zou ik echt continu bij haar moeten zijn, ze huilt (ik kan het eigenlijk niet echt huilen noemen) heel kort zichzelf in slaap eigenlijk standaard doet ze dat..
Ik snap het wel heel goed hoor; tenminste dat had/heb ik zelf dan.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:18 schreef Fruppel het volgende:
Ik heb haar maar niet laten huilen, steeds even naar haar toe gegaan om te kijken. Even uit bed gehaald en geknuffeld, speen terug en weer in bed.
Laten huilen kan ik echt niet, vind het zo zielig en ze word er echt overstuur van.
Zoveel huilt ze verder ook nooit, denk dat dat wel meespeelt.
Volgens mij is de oorzaak van het huilen het feit dat ze steeds haar speen kwijt is.
Iedergeval slaapt ze nu, na een uurtje heen en weer gewandel van mams
Ik ga wel consequent blijven met het in bed leggen want ze heeft de eerste weken eigenlijk alleen 's nachts in bed geslapen en verder alleen beneden in de box/wagenbak of bij ons.
Ben benieuwd hoe het gaat!
Helemaal mee eens! Alles is zo ontzettend tegenstrijdig en ik wil alleen maar het beste voor mijn kindje.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:28 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik snap het wel heel goed hoor; tenminste dat had/heb ik zelf dan.
Je krijgt zoveel adviezen omtrent huilen, wel huilen, niet huilen, dingen over verwennen.
Gewoon je eigen intuitie en verstand ook volgen.
Je probeert het als jone moeder toch vooral vaak ook goed te doen, maar wat is goed als alle adviezen weer anders zijn? Dan komt je eigen intuitie en verstand te pas, kijken wat het beste bij jullie werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |