abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 08:29:51 #201
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66849784
Merel, wat ben je een snoepje . Rammelderammelderammel .
  maandag 9 maart 2009 @ 08:30:14 #202
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66849791
Wat een die Merel

Mijn ligt alweer in zijn bed, hij zat zo uitgebreid te gapen!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 9 maart 2009 @ 08:51:49 #203
223453 Guuzewuus
pi_66850080
Mijn dochter heeft tegenwoordig twee staartjes . Hoe boeiend is dat Ze ziet er héél olijk en wijs uit .
pi_66850154
guuzewuus wat leuk. ik doe het ook wel eens bij de oudste en zodra we in de auto zitten ,is het eruit.
bij de jongste gaat het nog niet. wel 1 staartje op het hoofd maar dat ziet er niet uit.

merel

marie lekker toch

ik moet dadelijk het cadeau kopen voor mijn jongste wat is dat moeilijk zeg. ik weet gewoon niet wat.
mama van 3 kids!
  maandag 9 maart 2009 @ 09:17:04 #205
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66850605
Estrys, Lennon slaapt al 3 weken ofzo in een slaapzaak maat 70. Bovenin past het goed en het stuk wat over is, stop ik gewoon in aan het voeteneinde... 60 cm wordt denk ik wel heel krap.

Wat een lief filmpje van Merel

Succes, Popples... is het voor de verjaardag?

Wij hebben Lennon gisteren een fles met 150 cc aangeboden 's avonds, mooi niet dat hij die opdronk. Hij heeft nog gewoon genoeg aan wat hij nu krijgt. Probeer het zo nog wel een keertje hahaha, we hopen dat als hij iets meer krijgt hij nog iets langer doorslaapt zodat we na de fles ook meteen op kunnen staan.
Make love, not war ☮
pi_66850884
Diaan kan je hem overdag niet wat meer geven, was er laatst niet iemand die zei dat ze doorslapen op wat ze over de hele dag krijgen (en niet alleen op de laatste fles?)
  maandag 9 maart 2009 @ 09:37:52 #207
114177 Diaan73
pi_66851091
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:28 schreef LovelyLady het volgende:
Diaan kan je hem overdag niet wat meer geven, was er laatst niet iemand die zei dat ze doorslapen op wat ze over de hele dag krijgen (en niet alleen op de laatste fles?)
Ja dat was ik.... hahaha dat had mijn wijkverpleegkundige gezegd. Ik ga het vandaag proberen hoor....

[ Bericht 5% gewijzigd door Diaan73 op 09-03-2009 10:09:05 ]
Make love, not war ☮
pi_66851211
wat jammer dat hij nu niet doorslaapt diaan. hopelijk doet hij het wel snel weer.

ja het is voor haar verjaardag. ze krijgt van opa en oma duplo heb ik voor hun gekocht anders krijgen ze toch weer troep. van mijn ouders krijgen ze kleding en haar verjaardagstaart.
van schoonzus en schoonbroer weet ik niet wat ze krijgt, van mijn zusje en haar vriendje ook niet.
dus wat wij gaan kopen weet ik nog niet. moeilijk als je al een meisje hebt.
en ik koop gewoon te veel op de rommelmarkten volgens mij. tja ik ook niets laten liggen.
van die grote insteek kralen voor de oudste nog geen 20 cent ja dat laat ik niet liggen. de vaatwasser in en schoon is het. hier is het een speelgoed paleis hoor ik vaker, en nog vind ik dat ze te weinig hebben
mama van 3 kids!
pi_66851341
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja dat was ik.... hahaha dat had mijn wijkverpleegkundige gezegd. Ik ga het vandaag proberen hoor....:Y
Succes!
Koen heeft ook een tijd nog tegen 5 uur gewoon honger en dat was zo'n rottijd (te laat om nog te gaan slapen omdat de wekker om kwart voor 7 gaat)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2009 09:49:11 ]
pi_66851741
Wat goed dat Amberzo goed slaapt in dr eigen bedje

Stella met 2 staartjes, hihi schattig!

Bedankt voor de beterschapswensen. Het gaat alweer wat beter, ze heeft geen koorts meer, maar is wel nog erg verkouden en je merkt aan dr dat ze zich met vlagen niet zo lekker voelt. Maar ik ben blij dat de koorts weg is
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:44 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het verder met je meisje Bla_Bla_Bla?
Verder gaat alles prima met Dana komende week weer naar t CB, ben benieuwd hoeveel ze gegroeit is. Volgens een van de opa's was ze wat smaller geworden in dr gezichtje. Is ook niet gek nu ze veel actiever speelt als voorheen.
Ze probeerd echt te kruipen als je dr op dr buikje legt, ben benieuwd wanneer dat echt lukt

En hoe is met Lotte?
  maandag 9 maart 2009 @ 10:13:24 #211
114177 Diaan73
pi_66851921
Popples, poppen hebben ze natuurlijk ook al genoeg? Ik ben dol op poppen, al was ik dat vroeger toen ik klein was niet.... Hmmm lastig... een loopauto? Ze hebben hele leuke voor meisjes.

Ow Lennon slaapt wel goed door hoor 's nachts, hij krijgt om kwart over 11 de laatste fles en komt dan meestal tussen half 6 en 6 weer. We willen hem graag nog een uurtje later hebben... het is dus gewoon een luxeprobleem. Hij heeft trouwens net 150 cc helemaal opgedronken, tot de laatste druppel
Make love, not war ☮
pi_66852510
Oeh staartjes

En hoppa voor het drinken van Lennon!

Leander ziek. Koorts, hangerig, zielig, veel slapen en vannacht 3x drinken en veel huilen ipv lekker doorslapen.

En ik heb het idee dat hij ook hooikoorts heeft, kan dat bij zo'n hummel? Ik kreeg jeuk aan mijn ogen toen de Els en de Hazelaar begonnen met bloeien en Leander heeft sindsdien rode oogjes, niest veel en heeft echt last van zijn ogen (veel in wrijven, ook als hij écht niet moe is)
Misschien even de huisarts bellen Want ik vind het wel sneu, al anderhalve week rode traanoogjes...
  maandag 9 maart 2009 @ 10:37:56 #213
223453 Guuzewuus
pi_66852587
Dat zou ik dan maar doen Freecell. Moeilijk in te schatten bij die kleintjes hè.
pi_66853028
Lastig in te schatten Freecell. Huisarts kan nooit kwaad.

Wij gaan zo naar umcg. Eerst naar de poli kinderchirurg, en paar uur later naar poli maagdarm arts. Toch wel spannend hoor. Hopelijk is hij genoeg aangekomen, ookal drinkt hij niet alle flessen leeg en spuugt hij soms. Het spugen is wel minder met de medicatie. En horen we wanneer de operatie is.
Hij is wel al een paar dagen erg verkouden. Vaag, wij zijn het allemaal niet.
Dus misschien mede daardoor minder drinken. Hij moet ook veel hoesten en niezen.
  maandag 9 maart 2009 @ 11:01:22 #215
114177 Diaan73
pi_66853234
Freecell, ik zou ook eens de arts bellen of evt. wachten totdat je weer naar CB moet, maar dat duurt misschien te lang.

Ingrid, het kan ook zijn dat Tyler moet wennen aan de stofjes in huis en daardoor wat vaker niest. Lennon niesde in het begin ook heel veel en nu af en toe nog steeds. Heel veel succes straks in UMCG, spannend hoor!!!
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 12:16:15 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66855377
Diaan, wij hebben hier ook een luxeprobleem hoor, meneer krijgt meestal zo tussen 9 en 11 de laatste fles en dan is hij vaak rond half 5 wakker, en dat is voor ons ook net zo'n rottijd, want onze wekker gaat juist om 6 uur. Ik had afgelopen vrijdag overlegd met de wvk en die zei: doe maar een eetlepel nutrix door de laatste fles... Wij doen met de hoop wat langer door te slapen... werd 'ie om 4 uur al wakker!!!
Gisteravond heb ik er anderhalve schepje van gemaakt, maar meneertje dronk niet de hele fles leeg dus het was evengoed half 5 vanmorgen...
We gaan ook vanmiddag nog even een andere speen halen, hoe zit dat eigenlijk met die spenen? Wij hebben van avent nr. 1 spenen en daar drinkt hij goed uit, niet te snel en niet te langzaam... Maar wanneer ga je over naar een stand 2 speen?
Maar voor als hij nutrix door de fles heeft, sowieso een pap-speen halen of een stand 2 of 3 speen?
(hoort misschien beter in het flesvoedingtopic of niet?)
pi_66855670
nutrix door de fles bij een kind wat nog geen 4 maanden is Wat een absurd advies van de wvk.
Je weet dat ook bij flesvoeding bijvoeden vanaf 6 maanden de voorkeur heeft??
  maandag 9 maart 2009 @ 12:31:09 #218
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66855774
Freecell Kaith was 8 maanden toen ze van het een op andere moment snipverkouden leek te worden, haar oogjes dicht gingen zitten en wij om negen uur bij de HAP belandde. Die arts was helemaal verbaasd over het feit dat zo'n jong kindje dus last leek te hebben van hooikoorts. Ketotifen meegekregen en gegeven en diezelfde week een test gehad in het zh en inderdaad predicaat hooikoorts en sindsdien ketotifen en geen last meer van de pollen en dergelijke... Nu last van haar amandelen maar dat in het peutertopic.
  maandag 9 maart 2009 @ 12:35:14 #219
105850 Fuente
mamamuts
pi_66855862
Hier ook ketotifen voor een allergie-meiske. Sara heeft het sinds ze 1 is (ketotifen dan, omddat het voor het eerste jaar de kans op wiegedood vergroot). Maar goed, ze was inderdaad een maand of 7 toen ze heel allergisch reageerde op buiten-zijn.

Marie, nutrix zou ik ook echt nog niet doen denk ik! Merel heeft ook een tijd tot 5 uur geslapen (vannacht ook weer) maar ze gaat langzaam aan steeds meer doorslapen tot 7 uur.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2009 @ 12:39:44 #220
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66855987
Dan doen we dat maar niet meer... wat raar dan eigenlijk van mijn wvk dat ze zo'n advies geeft!
  maandag 9 maart 2009 @ 12:47:53 #221
114177 Diaan73
pi_66856188
Rijstebloem mag toch ook vanaf 4 maanden? Ik kan me herinneren dat Twan dat ook al kreeg toen hij 4 maanden was. Maar Marie, misschien kun je ook net als wij overdag het aantal cc een keer verhogen... Ik heb wel gemerkt dat Lennon vanmorgen langer heeft geslapen dan normaal. Meestal slaapt hij een uurtje/anderhalf uur smorgens, maar nu bijna 2,5 uur. Zou dat dan toch komen door de 30 cc extra? Hij krijgt zo weer 120 cc en met de fles van half 5 weer 150 cc. Eens kijken hoe dat gaat. Creatief met melk
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 12:50:30 #222
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66856264
Hij krijgt nu 5 flessen van 180, ik zal eens kijken of we de fles van half 7 (scheelt nog wel eens qua tijd) 200 cc kunnen geven... En dan om half 11 180.
Idd creatief met melk!
pi_66856365
Wat een gepuzzel met die flessen he?! Hebben jullie al voeding voor hongerige baby's geprobeerd voor de avondvoeding? Dat werkte bij ons heel goed. Is volgens mij gewone fv maar dan met toegevoegde rijstebloem...
Verder beterschap voor alle zieke babietjes...
(en eigenlijk een klein beetje tvp)..
pi_66856372
Ow wat zou ik willen dat Seb door ging slapen, hij komt meestal echt precies vier uur na de laatste voeding, je kan er de klok op gelijk zetten. Vannacht was het een keer vijf uur na de laatste, maar toen was het vanochtend weer zowat drie kwartier eerder dan normaal. Nog een probleem: ik ben 's nachts echt zo chagrijnig als ik eruit moet voor de fles, niet te filmen. Kan er echt niks aan doen, vind het zo vervelend voor Seb en voor mijn man die het dan te verduren krijgt. En nou hoef ik nog niet eens te gaan werken ' s ochtends. Ik vrees het ergste over twee weken...
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_66856478
Eigenlijk mag ik maar in mijn handjes knijpen dat Milanese alle nachtvoedingen (en vroege ochtend) doet
  maandag 9 maart 2009 @ 13:00:33 #226
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66856528
Ik ben 's nachts ook niet helemaal de gezelligste, en vooral als ik vind dat W. eruit mag voor de fles (dat is dan meer 's morgens) en W. ook niet wakker wil worden, dan ga ik echt tegen hem snauwen... Ja, dan vindt hij het weer niet leuk dat ik zo tegen hem doe en ik lig klaarwakker te wezen terwijl W. Maarten verzorgd
Het is eigenlijk van de zotte...
  maandag 9 maart 2009 @ 13:01:59 #227
223453 Guuzewuus
pi_66856578
Raissa wat een luxe .
pi_66856595
Misschien gewoon proberen te accepteren dat het voor babies heel natuurlijk is om vaak kleine beetjes te drinken.
4/5 uur achtereen slapen is voor babies al enorm lang!!

Tuurlijk is het wel eens balen dat je er 's nachts uit moet. Maar het hoort er nu eenmaal bij. En dan slapen flesvoedingskindjes meestal al langer dan borstvoedingskindjes omdat het moeilijker verteerbaar is.

Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?

Laten we er met zijn allen zo jong mogelijk zo veel mogelijk voeding in proppen zodat ze door gaan slapen, vooral niet naar het kind luisteren, vooral niet op verzoek voeden, en vooral niet leren naar eigen signalen te luisteren voor wat betreft vol en honger... hoe kweek je eetproblemen op latere leeftijd
  maandag 9 maart 2009 @ 13:03:15 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_66856618
Op zich vind ik nachtvoedingen niet erg. Nog even lekker knuffelen met mijn meisje! Maar de afgelopen nachten heeft ze last gehad van een verstopt neusje en werd ze dus wakker en moest huilen. Heel sneu voor haar. En ik ben gesloopt. Als ze alleen maar komt voor voedingen en dan doorslaapt (2x per nacht) gaat het wel, maar dit wordt wat veel.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:03:59 #230
114177 Diaan73
pi_66856640
Zolang ik nog verlof heb, doe ik snachts de voeding, maar dat is in ons geval maar 1x alleen die van half 6. De volgende is dan pas weer rond half 10. Ik heb er niet zo'n last van en als ik de fles heb gegeven en Lennon weer in bed ligt, slaap ik gewoon weer verder. Peaceman moet er altijd om half 7 uur.. die laat ik dan nog lekker even liggen. Ik ben toch wakker.

Ik had Lennon even in de box gelegd en hij ligt nu weer te slapen... die slaapkop.

P_iglet, wij zijn al heel erg tevreden hoor en beseffen ook dat we veel geluk hebben dat hij al van kwart over 11 tot ± half 6 slaapt we luisteren zeer zeker wel naar Lennon en gaan op zijn behoeftes af. Als hij niet meer wil, is het gewoon klaar. Maar af en toe merk ik dat hij een fles van 120 cc helemaal leegdrinkt en dan nog behoefte heeft aan wat meer, vandaar ook dat we nu af en toe 150 cc proberen....
Make love, not war ☮
pi_66856688
Het valt mij inderdaad ook wel op dat fv-kindjes eerder doorslapen dan bv-kindjes (en dat ouders dat ook wel een beetje van ze verwachten....)
Ik ben er van te voren gewoon van uit gegaan dat het een half jaar zou duren...(en dat klopte ook ongeveer )
  maandag 9 maart 2009 @ 13:11:11 #232
219033 Mibos2
pi_66856843
Hier gewoon go with the flow van Eva en op het moment is het doorslapen maar in het begin kwam ze minimaal 6 keer per nacht als we een slechte nacht hadden. Voor ze 18 is slaapt ze vast door!!! Wij maken er geen probleem van en hebben dat ook nooit gedaan en dan wordt het ook geen probleem denk ik.
pi_66856851
diaan, het is ook geen persoonlijke aanval naar niemand niet.
Maar wel een trent die ik op het ogenblik zie en persoonlijk echt niet snap.
Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.

Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
pi_66857000
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:02 schreef p_iglet het volgende:

Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?

Dat doet hij iedere nacht en dat terwijl hij 's ochtends gewoon weer moet gaan werken en ik niet. En allemaal zonder te klagen, mijn held.
We doen het ook vaak samen nu omdat we toch allebei wakker zijn geworden, de een doet de voeding en dan doet de ander de luier en zo. Ik kan er echt heel moeilijk aan wennen aan die gebroken nachten en ik baal echt van mezelf dat ik er moeite mee heb.

Op het cb zeggen ze dat hij vijf voedingen moet krijgen, meestal komen we uit op 6. Nou pech dan, ik ga niet met een hongerig, driftig kind zitten omdat ze daar zeggen vijf voedingen.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:15:52 #235
219033 Mibos2
pi_66857018
P_iglet hier zijn ze allebei gestart met bv maar na een week of 12 liep dat bij mij terug ondanks een lactatiekundige en rust/regeldaagjes dus niet iedereen heeft een jaar borstvoeding in de hand maar ook met flesvoeding kun je heel goed voeden op verzoek. En kaith heeft 16 weken bv gekregen en heeft heel erg ondergewicht maar dat kan ook uitzondering op de regel zijn.
pi_66857237
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:
Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.

Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.

En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
pi_66857362
Estrys het is ook niet bedoeld als aanval, maar wel als kijk een critisch naar jezelf of dat zoveel erin proppen nou wel echt nodig is. Veel mensen zijn nou eenmaal geneigd heel erg te streven naar zo vroeg mogelijk doorslapen, en het laatste beetje van de fles er ook nog door aandringen in te krijgen, want dan drinkt ie zo goed zijn flesjes leeg.

Flesvoeding kan zoals mibos ook zegt ook op verzoek. En als jullie Seb 6 flessen geven omdat hij daarom vraagt dan is dat toch prima! Zolang je maar naar het kind luistert en niet alleen naar de verpakkingen van kunstvoeding en babyvoeding fabrikanten.

Ze moeten ook geen danoontjes met stipt 4 maanden omdat er op de verpakking staat vanaf 4 maanden
  maandag 9 maart 2009 @ 13:28:31 #238
105850 Fuente
mamamuts
pi_66857423
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.

En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
Nou dat dus. Dat is een discussie zonder einde. Het is niet voor iedereen mogelijk om bv te geven en sommige mensen willen het gewoon niet. Ieder zijn ding. Het is ook niet alsof 'wij' flessenmoeders onze kinderen maar volproppen zodat we kunnen slapen etc.
Bah wat flauw, zo'n opmerking weer hier!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2009 @ 13:32:21 #239
219033 Mibos2
pi_66857554
Ik kan echt met een gerust hart zeggen dat ik nog steeds voed op verzoek en als dat betekent dat Eva een boterham krijgt om 1 uur en de andere dag om 2 uur so it! Werkt hier gewoon door en op een gegeven moment pikken ze feilloos de normale etenstijden op althans dat is onze ervaring met Kaith en we hanteren hetzelfde bij Eva tot nu toe. Dus ja het komt eens voor dat Kaith en ik om 12.00-12.30 aan tafel gaan en dat na het eten Eva wakker wordt en dan blijven gewoon wat langer aan tafel en Eva staat op tafel om toch aan te leren dat je aan/op de tafel hoort te eten en niet lopende weg waar wij allebei een pesthekel aan hebben. Klinkt wel erg streng sjees...
  maandag 9 maart 2009 @ 13:33:59 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66857598
laat ook maar..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66857670
ticoo, doe eens niet, dat was hier het hele punt niet nu!!
daar ging de discussie helemaal niet over!
  maandag 9 maart 2009 @ 13:36:47 #242
114177 Diaan73
pi_66857696
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:

Nou ik voelde het ook niet al een persoonlijke aanval op mij, maar wel op "ons" flessenmoeders.

En ik word een beetje moe van al die onderzoeken.. we weten het wel, borstvoeding is het beste wat je je kind kunt geven, al dachten ze daar 10 jaar geleden weer heel anders over maar dat terzijde, maar je moet het ook willen en/of kunnen.

Twan heeft ook altijd flesvoeding gehad, maar is echt geen grote eter en is eerder te licht dan te zwaar... voor mijn gevoel is het vooral een kwestie van genen.
Make love, not war ☮
pi_66857697
Het is wel raar want ons CB was ook al bezig met uit te leggen hoe we de nachtvoedingen af kunnen bouwen (toen was hij dus 5 weken oud) Alsof het niet goed is of zo om nachtvoedingen te geven.

Ik geef gewoon toe dat ik moeite heb met die nachten. Kan ik allemaal wel rooskleurig gaan doen en zeggen dat het me niet uit maakt maar ik vind het gewoon moeilijk. Ik ben ook vaak jaloers op mensen die gewoon de nacht door kunnen slapen. Ik ben superblij met mijn ventje en als ik dan mijn man bezig hoor met hem 's nachts en hoor dat Seb tegen hem heeft gelachen dan baal ik echt verschrikkelijk van mezelf.

[ Bericht 24% gewijzigd door Estrys op 09-03-2009 13:42:40 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 13:37:20 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_66857715
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
Nou, ik voel me een stuk beter nu ik weet dat ik bij die 2% hoor

Sorry hoor, maar dit soort opmerkingen zijn dus echt stukken vervelender dan alle andere opmerkingen die ik tot nu toe gehoord heb.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 maart 2009 @ 13:39:58 #245
223453 Guuzewuus
pi_66857803
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.

Leef en laat leven.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:41:09 #246
114177 Diaan73
pi_66857843
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:39 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.

Leef en laat leven.

en laat een ieder vooral doen waar zij zich goed bij voelt.
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 13:42:35 #247
219033 Mibos2
pi_66857890
Sorry scherm te lang open...

Ticootje: Volgens mij doe je precies wat je voordat om niet te doen!!! En je bent al zo vaak gequote dat weg halen geen nut had/heeft maar god wat voel ik me goed door je opmerking wetende dat ik nu bij de 2 % afvallige hoor!!!! Meis jij hebt soms echt een probleem met lezen volgens mij...
  maandag 9 maart 2009 @ 13:43:17 #248
223453 Guuzewuus
pi_66857916

[ Bericht 100% gewijzigd door Guuzewuus op 09-03-2009 13:45:55 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 13:43:53 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66857946
Ik vind t jammer dat er nu ineens weer zo hard gedaan moet worden over "flessenmoeders".
ik denk niet dat je daar als buitenstaander via een forum over kunt oordelen.

Ik snap wel dat voeden op verzoek beter is dan stugge schema's aan te houden. Maar hey, kinderen groeien toch van de liefde die ze krijgen!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66857979
Het ging hier om de nachten volgens mij en niet om de discussie borst versus fles, daar komen we namelijk nooit uit.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:45:18 #251
219033 Mibos2
pi_66857990
Guus heb het al aangepast sorry
  maandag 9 maart 2009 @ 13:45:30 #252
223453 Guuzewuus
pi_66858003
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:43 schreef Ynske het volgende:
Ik vind t jammer dat er nu ineens weer zo hard gedaan moet worden over "flessenmoeders".
ik denk niet dat je daar als buitenstaander via een forum over kunt oordelen.

Ik snap wel dat voeden op verzoek beter is dan stugge schema's aan te houden. Maar hey, kinderen groeien toch van de liefde die ze krijgen!
Zelfs dat is tijdgebonden. Mijn oma voedde op schema, mijn moeder ook nog. ... En het dikker worden is iets van nu.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:48:02 #253
219033 Mibos2
pi_66858081
Ik vind het jammer dat Tico naar binnenwalst, niets leest en dan inene een beetje achterlijk gaat lopen doen terwijl het de hele discussie niet was en deze nu wel wordt.

Weer terug over naar het topic: doorslapen of niet en/of we daar chagrijnig van worden of niet...

Ik kan er zelf overigens redelijk goed tegen dus misschien scheelt dat ook wel een hoop!!!
pi_66858170
Ik gooi het even over een andere boeg dames:
Had ik al gezegd dat mijn kind toch wel de aller aller aller liefste en knapste is van de hele wereld?

Nog 5 dagen en dan gaat Seb voor het eerst op reis naar het buitenland. Zijn skipak ligt al klaar.
Ik hoop dat het weer een beetje mooi is en de temperatuur een beetje goed, want ik vind het wel moeilijk hoe je zo'n kleintje nou het beste aan kan kleden in de sneeuw.
Met een kruik in de kinderwagenbak als het echt koud is moet het toch wel goed komen.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:51:18 #255
114177 Diaan73
pi_66858212
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:48 schreef Mibos2 het volgende:
Ik vind het jammer dat Tico naar binnenwalst, niets leest en dan inene een beetje achterlijk gaat lopen doen terwijl het de hele discussie niet was en deze nu wel wordt.

Weer terug over naar het topic: doorslapen of niet en/of we daar chagrijnig van worden of niet...

Ik kan er zelf overigens redelijk goed tegen dus misschien scheelt dat ook wel een hoop!!!
Ik kan er ook wel redelijk goed tegen, maar bij ons is het meer een praktisch iets als ik over 4 weken weer moet werken. Het zou fijn zijn als hij dan tot half 7 ofzo sliep, doet hij dat niet, ook geen probleem... maar je kunt misschien wel proberen.

Wij geven ook niet volgens een strak schema, we laten het afhangen van Lennon, maar hij is erg makkelijk... dus we houden zelf 3 tot 4 uur aan...

Estrys, laatst is mij hier verteld dat je geen kruik in de kinderwagenbak mag leggen ivm gevaar op lekken omdat de kinderwagen hobbelt. Maar ik denk dat als je vaak genoeg controleert het wel goedkomt. Je zou de kinderwagen natuurlijk wel voor kunnen verwarmen, ze liggen er vaak wel erg warm in vind ik.
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 13:53:58 #256
219033 Mibos2
pi_66858305
Estrys mijn ervaring is dat je hem niet te warm aan mmoet kleden maar gewoon met zijn pak onder een dekentje en een muts op was hier voldoende. Heb geen kruiken gebruikt.

Diaan tuurlijk kun je het proberen en ineens doet hij het en dan lig jij wakker (hier tenminste de eerste paar keer)...
pi_66858314
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:50 schreef Estrys het volgende:

Met een kruik in de kinderwagenbak als het echt koud is moet het toch wel goed komen.
Als je de kruik gebruikt die je na de geboorte ook hebt gebruikt moet je goed oppassen met het afkoelen he? Anders krijgt je kleine man het koud omdat de kruik is afgekoeld. Hmm beetje krom staat het er maar je snapt het vast wel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66858437
Mijn zoontje kwam tijdens de bv (eerste drie maanden) ongeveer 2 keer per nacht. Omdat ik toen nog verlof had vond ik het niet heel erg maar snakte ik echt wel naar een nacht meer dan 4 uur achter elkaar slapen. Aan de andere kant had het ook wel iets moois en intiems, wij met z'n tweeen (of drieen als pappa ook wakker werd, wat vaak was..) zo in de nacht terwijl de rest van de wereld sliep...
ik kan er nog wel eens met weemoed aan denken terwijl ik toen niet kon wachten tot het afgelopen was.

Na overstappen of flesvoeding sliep hij ongeveer van 19.00 tot 03.30, slurpte dan snel een fles leeg en ging weer door tot een uur of zeven... Als ik zelf dan maar op tijd naar bed ging kon ik nog wel een redelijke nacht maken. Toen ie ongeveer een maand of 6 was hoefde hij pas die nachtvoeding niet meer.
Maar goed, ik heb in die laatste maanden ook wel eens in mezelf lopen vloeken hoor, en verzuchten wanneer dit nu allemaal eens over was. En gelukkig deden mijn man en ik het om en om.
Het hielp bij mij heel erg om tegen mezelf te zeggen dat hij het echt niet express deed, dat hij gewoon honger heeft en lekker even bij me wou zijn en dat het echt echt echt ooit afgelopen zou zijn..
pi_66858468
Oh, het gaat al weer over iets anders haha.
Jullie gaan veel te snel!
pi_66858877
Hmm, Ik heb al vaker een kruik in de bak gehad, maar bedenk me dat het ook niet handig is nou hij al wat groter is geworden want er is al zo weinig ruimte in de Stokke. Maar te warm moet ik inderdaad op lette, maar dat heb ik zo in de gaten want dan gaat hij heel erg protesteren. Vrijdag is het overdag 6 graden daar in het dal zie ik op de vooruitzichten, dus dat is niet anders dan in Nederland.

Een maandje geleden heeft hij een iegen identiteitskaart gekregen, met deze foto (scanner werkt niet dus een foto van een foto) :

Het lijkt wel een heel ander kind

(let ook op de tekst op zijn shirtt, haha, past precies bij het hoofd)
  maandag 9 maart 2009 @ 14:11:43 #261
114177 Diaan73
pi_66858947
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:53 schreef Mibos2 het volgende:
Estrys mijn ervaring is dat je hem niet te warm aan mmoet kleden maar gewoon met zijn pak onder een dekentje en een muts op was hier voldoende. Heb geen kruiken gebruikt.

Diaan tuurlijk kun je het proberen en ineens doet hij het en dan lig jij wakker (hier tenminste de eerste paar keer)...
Dat heb ik nu al soms... dan word ik rond 5 uur/half 6 wakker omdat ik niets hoor... een half uur later komt hij dan... Zoals gezegd, is het ook echt een luxeprobleem. Ik kan bijna elke nacht een nacht van 6 uur maken... en hem zelfs na die voeding meteen terugleggen en dan slaapt hij nog tot een uur of 9 en soms nog later... Heb hem net in bed gelegd en kreeg de een paar mooie lachjes van hem, altijd als er geen fototoestel in de buurt is.
Make love, not war ☮
pi_66859050
Dat had ik ook de eerste nachten dat hij helemaal doorsliep. Automatisch werd ik wakker rond half vier. Ik dacht, ik ga niet meer slapen, hij zal zo wel komen. Niet dus. En toen lag ik me dus zorgen te maken en ben drie keer gaan luisteren of hij nog wel ademde...
  maandag 9 maart 2009 @ 14:14:44 #263
114177 Diaan73
pi_66859070
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:

Een maandje geleden heeft hij een iegen identiteitskaart gekregen, met deze foto (scanner werkt niet dus een foto van een foto) :

[ afbeelding ]

Het lijkt wel een heel ander kind

(let ook op de tekst op zijn shirtt, haha, past precies bij het hoofd)
Inderdaad lijkt het zo een heel ander kind... spannend hoor de 1e vakantie met zn 3-tjes..
Make love, not war ☮
pi_66859231
Grappige foto! Blijft raar he dat je die nodig hebt voor zo'n paspoort. Die kleintjes veranderen zo snel.
Ik zag gister nog een filmpje van mijn zoontje van drie maanden terug, ik dacht dat ie er toen heel anders (lees: knapper ) uit zag! Hormonen...
pi_66859281
Er staat 0,54 m op zijn kaart en daar moet hij nog tot 2014 mee doen, haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 09-03-2009 14:46:18 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 14:19:44 #266
105850 Fuente
mamamuts
pi_66859302
Aaah Estrys, wat een superpasfoto
Sara
Merel
Ukje
pi_66859363
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Fuente het volgende:
Aaah Estrys, wat een superpasfoto
Dat mag ook wel, heeft me wat zweet gekost
  maandag 9 maart 2009 @ 14:21:27 #268
219033 Mibos2
pi_66859378
Seb wat kijk je
pi_66860022
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Estrys het volgende:
Er staat 0,54 cm op zijn kaart en daar moet hij nog tot 2014 mee doen, haha.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:39:16 #270
223453 Guuzewuus
pi_66860115
0,54 cm, das een kleine baby . Maar wel übercute .
pi_66860170
Hij is nu 58 cm
  maandag 9 maart 2009 @ 14:42:03 #272
223453 Guuzewuus
pi_66860196
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:41 schreef Estrys het volgende:
Hij is nu 58 cm
0,54 m of 54 cm... toch?

Ik heb ook nog ergens zo'n pasfoto, effe zoeken.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:44:32 #273
223453 Guuzewuus
pi_66860287
(5 weken oud)

pi_66860330
ow ja stom, Guus, duh. 0,54 cm is al even geleden

OOO Stella wat een liefie!
  maandag 9 maart 2009 @ 14:46:44 #275
114177 Diaan73
pi_66860369
Wat is eigenlijk ook onzin he? Die pasfoto's van babies op de het paspoort, ik had ook zo eentje van Twan. Ze veranderen zo snel.... en lijken al erg snel niet meer op het kindje dat op de pasfoto staat.
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 14:47:26 #276
223453 Guuzewuus
pi_66860395
Ik was daarna ook nat van het zweet .
pi_66860437
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:46 schreef Diaan73 het volgende:
Wat is eigenlijk ook onzin he? Die pasfoto's van babies op de het paspoort, ik had ook zo eentje van Twan. Ze veranderen zo snel.... en lijken al erg snel niet meer op het kindje dat op de pasfoto staat.
Seb leek er meteen al niet op Toen ik bij de fotograaf buiten kwam
  maandag 9 maart 2009 @ 14:57:59 #278
114177 Diaan73
pi_66860754
Ik heb nog even baby pasfoto's van Twan opgezocht:

van links naar rechts:
5 maanden, 8 maanden en 20 maanden

Make love, not war ☮
pi_66860786
die eerste

Met 5 maanden kunnen ze hun hoofd al omhoog houden, met 5 weken nog niet, dus dat kost aanzienlijk meer zweet.
  maandag 9 maart 2009 @ 15:04:37 #280
114177 Diaan73
pi_66861032
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:58 schreef Estrys het volgende:
die eerste

Met 5 maanden kunnen ze hun hoofd al omhoog houden, met 5 weken nog niet, dus dat kost aanzienlijk meer zweet.
Ja, dat is inderdaad zo... bij die eerste kun je als je goed kijkt nog net mn duim zien rechtsonder

bij Twan op school werden 4 weken geleden schoolfoto's gemaakt en dan mag je ook met broertje/zusje op de foto en ben ik gegaan met Lennon... die was toen 2,5 week, dat viel nog niet mee hahaha, net uit zn slaap en ik moest hem achter zn shirt vasthouden terwijl hij bij Twan op de arm lag. Ben benieuwd hoe die foto is geworden.

en nu ga ik even verder met was opvouwen, dat schiet niet op zo...
Make love, not war ☮
pi_66861920
Amber heeft ook een eigen IDkaart; met de volgende foto;

0,65 m staat er bij Amber op

Ohw, en ze heeft vanmiddag wat verdund sap gedronken uit de tuitbeker!
Ze zit zich steeds zo op het pak sap te verlekkeren, ik denk dat dan maar eens proberen, laten zien dat ik sap in de tuitbeker schonk, water erbij. Drinken, zure gezichten,maar wel mooi drinken!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66862013
jeetje, over blauwe ogen gesproken
pi_66862064
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:32 schreef Estrys het volgende:
jeetje, over blauwe ogen gesproken
Ja, iets met de spice ofzow (dune ).

Papa is trots dat ze zijn blauwe ogen heeft! Ze zijn in daglicht wel iets lichter, maar ze blijven dus wel blauw!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 9 maart 2009 @ 16:36:36 #284
223453 Guuzewuus
pi_66864208
Whahaha Twan, lekker bekkie .

En Amber, wat een scheetje .

Leuk hoor. Ik krijg ineens zin om binnenkort weer eens een pasfoto te gaan laten maken. Gewoon voor de leuk .
pi_66866398
kindjes op de pasfoto's
wat een verschil diaan.
wij moeten ook maar eens een paspoort aanvragen

lekker op vakantie estrys.

helaas geen cadeau kunnen vinden. dan maar eens neuzen bij de intertoys ofzo.
zo de dames gaan lekker badderen. kunnen ze daarna naar bed.
mama van 3 kids!
pi_66866803
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:48 schreef Dakota het volgende:
Elin heeft ook vaak de hik maar schijnt er geen last van te hebben.
Ze is de afgelopen dagen ook heerlijk rustig op die clusteruurtjes na (ong. 3 uur achter elkaar in de avond) dan wil ze drinken drinken drinken en is wat onrustig. Huilen doet ze eigenlijk nog steeds heel weinig..gelukkig
Jair heeft bijna standaard de hik en vaak pas een half uur of zo na een voeding. Hij lijkt er meestal geen last van te hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_66867676
Oe wat een mooie blauwe ogen

Ik had er helemaal nog niet aan gedacht dat ik ook een ID voor Dana moet aanvragen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 18:12:19 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66867784
die pasfoto's
t is ook niet makkelijk om ze een beetje aan die richtlijnen te laten houden.
k hoorde van de week dat die foto gewoon 4 jaar mee gaat op n id
n kind van 4 lijkt toch totaal niet meer op de baby van 4 mnd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66868542
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef Ynske het volgende:
die pasfoto's
t is ook niet makkelijk om ze een beetje aan die richtlijnen te laten houden.
k hoorde van de week dat die foto gewoon 4 jaar mee gaat op n id
n kind van 4 lijkt toch totaal niet meer op de baby van 4 mnd
dat gaat toch 5 jaar mee?
als ik de foto's bekijk van mijn dames zie je echt niet meer dat hun het waren. alleen de blauwe ogen herken je dan nog maar de rest echt niet..
mama van 3 kids!
pi_66869803
5 jaar gaan ze mee idd; en officieel moet je een nieuw id aanvragen als de pasfoto teveel afwijkt, maar in praktijk doet vrijwel niemand dat. (Ik heb het nog nagevraagd bij de gemeente).

Amber mag in de nazomer weer vliegen als het goed is, ze lijkt er wel nog op, maar is wel al beduidend ouder in d'r gezichtje.
Amber Mae
  maandag 9 maart 2009 @ 19:24:53 #291
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66870240
Ahh die pasfoto haha!

Ik heb hier een brullende baby in bed liggen, overal wil ze inslapen maar niet in haar bedje.
Het liefst slaapt ze bij ons maar goed dat kan niet altijd en dat willen we dus ook niet aanleren.
Hoe lang laten jullie zo'n kleintje huilen in bed en wat dan? Troosten en terug leggen of niet bij je nemen en het risico lopen dat ze zo overstuur blijft?

Of moet ik er nog niet een al te groot probleem van maken, ze is bijna 6 weken.
pi_66870983
fruppel je kunt haar niet verwennen.
ik had hier een kindje die gewoon moest huilen voor ze sliep. dat was echt vreselijk.
doe gewoon wat goed is voor haar fruppel.
als ze ouder zijn vind ik het anders en overstuur en gewoon huilen is ook een verschil
mama van 3 kids!
pi_66871017
Fruppel wij laten Dana nooit lang liggen als ze huilt. Ik haal haar uit bed om te knuffelen en dan ligt het eraan of ze wel tekenen van slaap vertoont of gewoon te wakker is. Als ze wel echt moe is probeer ik t na een kwartier ofzo nog eens.
Ik krijg t nog steeds niet voor elkaar om haar te laten liggen (vooral ook omdat ze zelden huilt)

en Danique is pas 6 weken, ik denk dat je er dan nog niet zo'n punt van hoeft te maken qua wennen en verwennen.
pi_66871271
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:24 schreef Fruppel het volgende:
Ahh die pasfoto haha!

Ik heb hier een brullende baby in bed liggen, overal wil ze inslapen maar niet in haar bedje.
Het liefst slaapt ze bij ons maar goed dat kan niet altijd en dat willen we dus ook niet aanleren.
Hoe lang laten jullie zo'n kleintje huilen in bed en wat dan? Troosten en terug leggen of niet bij je nemen en het risico lopen dat ze zo overstuur blijft?

Of moet ik er nog niet een al te groot probleem van maken, ze is bijna 6 weken.
Mila is er ook zo eentje 's Nachts heeft ze trouwens geen problemen met inslapen in haar eigen bedje. Overdag wil ze gewoon liever bij mama of papa zijn.. Meestal, als ik écht even mijn handen vrij moet hebben, leg ik haar in bed dan brult ze eventjes en valt ze vanzelf in slaap. Als ze overstuur raakt haal ik haar direct uit bed en mag ze gewoon bij mama zijn, dan proberen we het later nog eens. Je hoort meestal wel een verschil qua huiltje, sommige babies huilen zichzelf gewoon in slaap, sommige babies willen inderdaad echt liever niet in bed liggen.

Overigens, ik probeer haar wel gewoon consequent in bed te leggen, de ene keer lukt het wel, de andere keer niet.

Het "wennen" verhaal heb ik ook mee gezeten maar als je kind totaal overstuur in bed ligt voel je je als moeder toch ook niet echt lekker.. Gewoon kijken wat voor Danique het best werkt!
pi_66871360
Mila heeft trouwens ook iets nieuws ontdekt als ze in bed ligt... Ik leg haar in bed, ze is tien minuten stil, krijst dan een keer, weer tien minuten stil, weer een krijs enzovoort. Op de momenten dat ze stil is ligt ze gewoon te slapen (ik kijk stiekem om het hoekje ), geen idee waarom ze het doet.. Niet echt huilen dus..

Maak me wel een beetje zorgen om haar naveltje.. Hij lijkt een stuk dikker dan normaal en het lijkt wel of er een hoop vocht in zit.. Het is natuurlijk een navelbreukje dus dat het een beetje dik is is normaal maar volgens mij ziet het er echt anders uit dan normaal... Weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet
pi_66871417
Amber is nu de 8 maanden gepasseerd, maar ik laat d'r nog steeds niet huilen. Meestal zijn er wel goede redenen dat ze huilt, of is het kwestie van speentje erbij en dan slaapt ze weer (zojuist ook).

Zeker bij een jong babietje kun je nog niet verwennen, en naarmate ze ouder wordt merk je snel genoeg hoe ze in elkaar zit en wat ze nodig heeft.
Amber Mae
pi_66871518
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:55 schreef Llewella het volgende:
Amber is nu de 8 maanden gepasseerd, maar ik laat d'r nog steeds niet huilen. Meestal zijn er wel goede redenen dat ze huilt, of is het kwestie van speentje erbij en dan slaapt ze weer (zojuist ook).
Bedoel je daarmee dat je haar echt helemaal niet laat huilen? Als in: geen minuut? Als ik Mila niet af en toe eventjes zou laten huilen dan zou ik echt continu bij haar moeten zijn, ze huilt (ik kan het eigenlijk niet echt huilen noemen) heel kort zichzelf in slaap eigenlijk standaard doet ze dat..
  maandag 9 maart 2009 @ 20:18:59 #298
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66872325
Ik heb haar maar niet laten huilen, steeds even naar haar toe gegaan om te kijken. Even uit bed gehaald en geknuffeld, speen terug en weer in bed.
Laten huilen kan ik echt niet, vind het zo zielig en ze word er echt overstuur van.
Zoveel huilt ze verder ook nooit, denk dat dat wel meespeelt.

Volgens mij is de oorzaak van het huilen het feit dat ze steeds haar speen kwijt is.

Iedergeval slaapt ze nu, na een uurtje heen en weer gewandel van mams
Ik ga wel consequent blijven met het in bed leggen want ze heeft de eerste weken eigenlijk alleen 's nachts in bed geslapen en verder alleen beneden in de box/wagenbak of bij ons.
Ben benieuwd hoe het gaat!
pi_66872487
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee dat je haar echt helemaal niet laat huilen? Als in: geen minuut? Als ik Mila niet af en toe eventjes zou laten huilen dan zou ik echt continu bij haar moeten zijn, ze huilt (ik kan het eigenlijk niet echt huilen noemen) heel kort zichzelf in slaap eigenlijk standaard doet ze dat..
Wel eventjes, maar ik laat d'r niet over d'r toeren gaan.
Het is eventjes aanhoren hoe ze huilt, of ze niet weer in slaap valt, maar het zal zo rond de (halve) minuut denk zitten dat ik wacht (plus de tijd dat ik naar boven loop, ik ga ook niet rennend en gestressed de trap op ).

Nu weet ik ook wel een beetje hoe ze is, maar in het begin was dat natuurlijk erg zoeken.
En nog steeds is het; huilen -> eerst oorzaken uitsluiten, meestal is er wel een gegronde reden, maar Amber is ook vrij duidelijk wat dat betreft (tegenwoordig heel hard aaaaaaah gillen als ze poepbroek heeft ).

En ik heb in het begin idd wel avonden met d'r op de bank gezeten, veel huilen en cluster voeden, tot we gewoon al vlot heel duidelijk een avondritueel zijn gaan inbouwen, en dat hielp.
Amber Mae
pi_66872659
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:18 schreef Fruppel het volgende:
Ik heb haar maar niet laten huilen, steeds even naar haar toe gegaan om te kijken. Even uit bed gehaald en geknuffeld, speen terug en weer in bed.
Laten huilen kan ik echt niet, vind het zo zielig en ze word er echt overstuur van.
Zoveel huilt ze verder ook nooit, denk dat dat wel meespeelt.

Volgens mij is de oorzaak van het huilen het feit dat ze steeds haar speen kwijt is.

Iedergeval slaapt ze nu, na een uurtje heen en weer gewandel van mams
Ik ga wel consequent blijven met het in bed leggen want ze heeft de eerste weken eigenlijk alleen 's nachts in bed geslapen en verder alleen beneden in de box/wagenbak of bij ons.
Ben benieuwd hoe het gaat!
Ik snap het wel heel goed hoor; tenminste dat had/heb ik zelf dan.
Je krijgt zoveel adviezen omtrent huilen, wel huilen, niet huilen, dingen over verwennen.
Gewoon je eigen intuitie en verstand ook volgen.

Je probeert het als jone moeder toch vooral vaak ook goed te doen, maar wat is goed als alle adviezen weer anders zijn? Dan komt je eigen intuitie en verstand te pas, kijken wat het beste bij jullie werkt.
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')