Wat een leuk lachjequote:Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef DolleMina het volgende:
Ik kan het niet laten de foto nog eens te plaatsen...![]()
[..]
En gebakken-koekje, nogmaals gefeliciteerd met Celyn
Lopen door de kamer/het huis of anders in de kinderwagen een rondje wandelen??quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:46 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Iemand tips om een bijna hysterische baby getroost te krijgen...? Echt niets is goed voor mevouw en ze huilt haar zelf helemaal over de rooie al de hele dag.
Sprongetje...? Ze is vandaag 5 weken oud.
Nu hangt ze in de draagdoek maar ook dat is eigenlijk niet helemaal wat ze wil maar goed, moet toch iets
Helaas werd ze daar alleen maar bozer vanquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lopen door de kamer/het huis of anders in de kinderwagen een rondje wandelen??
Ow ach gossie.... hier helpt in de kinderwagen doen erg goed... en dan evt. even naar buiten... maar ook wel sneu hoor als ze dat hebben. Gelukkig is ze nu stil.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Helaas werd ze daar alleen maar bozer van.
Ze is nu eindelijk stil (en vast heel erg moe!) heeft bijna de hele dag ontroostbaar gehuild...
Stukje rijden in de auto?? Naar de supermarkt en naast het koelvak gaan staan??quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Helaas werd ze daar alleen maar bozer van.
Ze is nu eindelijk stil (en vast heel erg moe!) heeft bijna de hele dag ontroostbaar gehuild...
idd..mijn moeder net zo.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:19 schreef Estrys het volgende:
Isis doet het toch hartstikke goed Jojo! Laat je niet van de wijs brengen hoor door domme vragen. Ik wordt zo moe van dat vergelijken. Dan hoor je die en die kan dat al en Seb doet dat dan nog niet. Maar nou denk ik voortaan pech iedereen zijn eigen tempo.
Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak of hij al iets nieuws kan, meestal zeg ik zoiets van: ja hij vult nu vijfsterren sudoku's in, hoezo?![]()
Mijn ouders hebben dus opgepast gisteren. Heel irritant dat mijn moeder nu (goedbedoelde) adviezen gaat geven. Zoals: "als je hem meteen op bed legt als hij begint te jengelen dan slaapt hij zo en hoor je hem de hele avond niet meer" en "als hij zo en zo doet moet hij gewoon een boertje laten" en horen jullie deze ook van oudere mensen: " vroeger kwamen ze alleen beneden om te eten" Ja, vroeger ja toen we nog met de trekschuit naar het CB gingen. Toen de vroedvrouw pas kwam als ze de koeien had gemolken.![]()
Laat het me nou gewoon op onze manier doen. Gelukkig is het mijn eigen moeder dus dan zeg ik dat ook gewoon tegen haar. Maar toch...
Van iemand die zelf geen kinderen of al grote kinderen heeft zou ik het ook geen gekke vraag vinden, maar ze heeft zelf 2 jonge kinderen waarvan de jongste exact even oud is als Isis, dus ik stond nu wel met m´n oren te klapperen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef DolleMina het volgende:
Is dat zo'n heel domme vraag dan, Jojogirl?Ik zou zelf bijvoorbeeld echt niet weten wanneer 'normale' kindjes zouden moeten gaan zitten, laat staan kindjes met down. Ik weet dat ze geestelijk misschien niet zo snel meekomen, maar het kan toch ook dat ze lichamelijk wel gewoon een redelijk normaal ritme volgen?
De meeste kinderen leren zitten tussen de 6 en 9 maandenquote:Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef DolleMina het volgende:
Is dat zo'n heel domme vraag dan, Jojogirl?Ik zou zelf bijvoorbeeld echt niet weten wanneer 'normale' kindjes zouden moeten gaan zitten, laat staan kindjes met down. Ik weet dat ze geestelijk misschien niet zo snel meekomen, maar het kan toch ook dat ze lichamelijk wel gewoon een redelijk normaal ritme volgen?
Ja maar vroeger he vroeger kwamen ze hun bed niet uitquote:Op donderdag 5 maart 2009 14:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus mijn moeder is niet de enige.Wel goed bedoeld natuurlijk. Maar bv over slapen in de box. Dat doe je toch niet? Is niet goed voor de rust van je kind. Mensen zijn gewoon te lui om naar boven te lopen als je het kind in bed legt en niet meteen wil slapen.
Nou hij heeft heerlijk in de box geslapen net. Maar in zijn bedje gaat het ook best goed. Is hij snel aan gewend!
Relax! Gewoon niet te veel van aantrekken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar vroeger he vroeger kwamen ze hun bed niet uitGingen ze pas met 6 maanden in de box. Ontaarde moeders, dat zijn we, volkomen losgeslagen.
Baby's huilden nooit vroeger, alleen als de katoenen luier nat was (die moesten moeders dan op het wasbordje in de rivier gaan wassen) en een babyfoon is ook onzin en laat ze maar huilen want dat is goed voor de longen en anders verwen je ze teveel.
Maar weet je vroeger he, lagen baby's op de achterbank in een reiswieg, gelukkig was er toen, op een enkele paard en wagen na nog maar weinig verkeer.
Maar dat was vroeger... nu is nu en ik doe het ZO.
Eigenlijk vind ik het wel heel lief van je schoonmoeder dat ze dat allemaal heeft aangeschaft. Mijn mam heeft ook van alles voor Jen liggen, en ik zorg er gewoon voor dat als ik daar ben dat ik er ook gebruik van maak. Heeft ze luiers gekocht, mooi dan neem ik die niet mee als ik langs ga. Ik leg Jen gewoon op bed daar als ze moe is en als we daar eten doe ik Jen in bad na het eten...quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:36 schreef Estrys het volgende:
Mijn moeder heeft ook nog eens in de gezinsverzorging gezeten... Ze heeft soms ook wel goede tips maar nu een baby hebben is toch anders dan 30 jaar geleden.
Wat ben ik blij dat oma niet op gaat passen drie dagen in de week, ik denk dat ik gek zou worden. Ik vond het kdv duur maar nu vind ik het inmiddels iedere cent waard. Nou kan ik Seb ook naar mijn schoonmoeder brengen maar die is psychisch niet helemaal in orde... Ze heeft wel een babybadje, campingbedje, luiers en kleertjes gekocht en bij haar thuis liggen. voor als Seb komt slapen. Maar dat is pas wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen, dat weet ze alleen nog niet. Mijn schoonvader kan ook nog maar die denkt dat buikslapen voor een baby goed is en dat kersenpitkruiken best kunnen...![]()
Ik breng hem nog liever naar de buurvrouw en die heb ik 1 keer gesproken
Ik kan me alleen vagelijk herinneren dat Leander al loopt met hulp, geloof ik. En die is volgens mij net 6 maanden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:38 schreef freecell het volgende:
[..]
De meeste kinderen leren zitten tussen de 6 en 9 maandenDus het was wel een vrij belachelijke vraag voor iemand die zelf kinderen in de leeftijd heeft ja.
Dus een dubbel probleem. Leren omgaan met iets wat niet meewerkt, terwijl het al moeilijker leren voor je is ook.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:51 schreef Jojogirl het volgende:
En kindjes met Down leren dus sowieso al langzamer, maar hebben ook nog eens een lage spierspanning en hele flexibele gewrichten waardoor de motorische ontwikkeling ook een stuk langzamer verloopt. Isis vindt het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om d´r armpjes gestrekt te houden (dan staan ze soort van vastgezet), dan om ze gewoon naar zich toe te buigen en zo d´r handjes te bekijken.
6 en een half, maar das ook wel erg vroeg hoor! Overigens is hij met alle andere dingen gewoon heel normaal qua snelheid volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:12 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik kan me alleen vagelijk herinneren dat Leander al loopt met hulp, geloof ik. En die is volgens mij net 6 maanden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het wel heel lief van je schoonmoeder dat ze dat allemaal heeft aangeschaft. Mijn mam heeft ook van alles voor Jen liggen, en ik zorg er gewoon voor dat als ik daar ben dat ik er ook gebruik van maak. Heeft ze luiers gekocht, mooi dan neem ik die niet mee als ik langs ga. Ik leg Jen gewoon op bed daar als ze moe is en als we daar eten doe ik Jen in bad na het eten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |