abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 13:00:33 #226
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66856528
Ik ben 's nachts ook niet helemaal de gezelligste, en vooral als ik vind dat W. eruit mag voor de fles (dat is dan meer 's morgens) en W. ook niet wakker wil worden, dan ga ik echt tegen hem snauwen... Ja, dan vindt hij het weer niet leuk dat ik zo tegen hem doe en ik lig klaarwakker te wezen terwijl W. Maarten verzorgd
Het is eigenlijk van de zotte...
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 9 maart 2009 @ 13:01:59 #227
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66856578
Raissa wat een luxe .
pi_66856595
Misschien gewoon proberen te accepteren dat het voor babies heel natuurlijk is om vaak kleine beetjes te drinken.
4/5 uur achtereen slapen is voor babies al enorm lang!!

Tuurlijk is het wel eens balen dat je er 's nachts uit moet. Maar het hoort er nu eenmaal bij. En dan slapen flesvoedingskindjes meestal al langer dan borstvoedingskindjes omdat het moeilijker verteerbaar is.

Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?

Laten we er met zijn allen zo jong mogelijk zo veel mogelijk voeding in proppen zodat ze door gaan slapen, vooral niet naar het kind luisteren, vooral niet op verzoek voeden, en vooral niet leren naar eigen signalen te luisteren voor wat betreft vol en honger... hoe kweek je eetproblemen op latere leeftijd
  maandag 9 maart 2009 @ 13:03:15 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_66856618
Op zich vind ik nachtvoedingen niet erg. Nog even lekker knuffelen met mijn meisje! Maar de afgelopen nachten heeft ze last gehad van een verstopt neusje en werd ze dus wakker en moest huilen. Heel sneu voor haar. En ik ben gesloopt. Als ze alleen maar komt voor voedingen en dan doorslaapt (2x per nacht) gaat het wel, maar dit wordt wat veel.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:03:59 #230
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66856640
Zolang ik nog verlof heb, doe ik snachts de voeding, maar dat is in ons geval maar 1x alleen die van half 6. De volgende is dan pas weer rond half 10. Ik heb er niet zo'n last van en als ik de fles heb gegeven en Lennon weer in bed ligt, slaap ik gewoon weer verder. Peaceman moet er altijd om half 7 uur.. die laat ik dan nog lekker even liggen. Ik ben toch wakker.

Ik had Lennon even in de box gelegd en hij ligt nu weer te slapen... die slaapkop.

P_iglet, wij zijn al heel erg tevreden hoor en beseffen ook dat we veel geluk hebben dat hij al van kwart over 11 tot ± half 6 slaapt we luisteren zeer zeker wel naar Lennon en gaan op zijn behoeftes af. Als hij niet meer wil, is het gewoon klaar. Maar af en toe merk ik dat hij een fles van 120 cc helemaal leegdrinkt en dan nog behoefte heeft aan wat meer, vandaar ook dat we nu af en toe 150 cc proberen....
Make love, not war ☮
pi_66856688
Het valt mij inderdaad ook wel op dat fv-kindjes eerder doorslapen dan bv-kindjes (en dat ouders dat ook wel een beetje van ze verwachten....)
Ik ben er van te voren gewoon van uit gegaan dat het een half jaar zou duren...(en dat klopte ook ongeveer )
  maandag 9 maart 2009 @ 13:11:11 #232
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66856843
Hier gewoon go with the flow van Eva en op het moment is het doorslapen maar in het begin kwam ze minimaal 6 keer per nacht als we een slechte nacht hadden. Voor ze 18 is slaapt ze vast door!!! Wij maken er geen probleem van en hebben dat ook nooit gedaan en dan wordt het ook geen probleem denk ik.
pi_66856851
diaan, het is ook geen persoonlijke aanval naar niemand niet.
Maar wel een trent die ik op het ogenblik zie en persoonlijk echt niet snap.
Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.

Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
pi_66857000
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:02 schreef p_iglet het volgende:

Estrys, kan je man er dan af en toe niet uit?

Dat doet hij iedere nacht en dat terwijl hij 's ochtends gewoon weer moet gaan werken en ik niet. En allemaal zonder te klagen, mijn held.
We doen het ook vaak samen nu omdat we toch allebei wakker zijn geworden, de een doet de voeding en dan doet de ander de luier en zo. Ik kan er echt heel moeilijk aan wennen aan die gebroken nachten en ik baal echt van mezelf dat ik er moeite mee heb.

Op het cb zeggen ze dat hij vijf voedingen moet krijgen, meestal komen we uit op 6. Nou pech dan, ik ga niet met een hongerig, driftig kind zitten omdat ze daar zeggen vijf voedingen.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  maandag 9 maart 2009 @ 13:15:52 #235
219033 Mibos2
pi_66857018
P_iglet hier zijn ze allebei gestart met bv maar na een week of 12 liep dat bij mij terug ondanks een lactatiekundige en rust/regeldaagjes dus niet iedereen heeft een jaar borstvoeding in de hand maar ook met flesvoeding kun je heel goed voeden op verzoek. En kaith heeft 16 weken bv gekregen en heeft heel erg ondergewicht maar dat kan ook uitzondering op de regel zijn.
pi_66857237
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:
Als je aan kinderen begint dan weet je dan ze 's nachts wakker worden de eerste tijd, en dat die tijd beste even kan duren.

Uit onderzoek is ook heeeel duidelijk gebleken dat kinderen die flesvoeding krijgen op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op overgewicht dan kinderen die minimaal een jaar borstvoeding op verzoek kregen.
Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.

En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
pi_66857362
Estrys het is ook niet bedoeld als aanval, maar wel als kijk een critisch naar jezelf of dat zoveel erin proppen nou wel echt nodig is. Veel mensen zijn nou eenmaal geneigd heel erg te streven naar zo vroeg mogelijk doorslapen, en het laatste beetje van de fles er ook nog door aandringen in te krijgen, want dan drinkt ie zo goed zijn flesjes leeg.

Flesvoeding kan zoals mibos ook zegt ook op verzoek. En als jullie Seb 6 flessen geven omdat hij daarom vraagt dan is dat toch prima! Zolang je maar naar het kind luistert en niet alleen naar de verpakkingen van kunstvoeding en babyvoeding fabrikanten.

Ze moeten ook geen danoontjes met stipt 4 maanden omdat er op de verpakking staat vanaf 4 maanden
  maandag 9 maart 2009 @ 13:28:31 #238
105850 Fuente
mamamuts
pi_66857423
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb me er absoluut op ingesteld voordat Seb er was dat ik gebroken nachten zou hebben, maar ik had niet gedacht dat het me zo'n moeite zou kosten. Dat valt me van mijzelf tegen, niet van mijn kind.

En sorry dat ik het zeg maar die laatste opmerking word ik zo doodmoe van, weer een " borstvoeding-is-echt-beter-feit waardoor alle moeders die de fles geven in de verdediging springen. Ja borstvoeding is het beste voor je kind, maar soms gaat het gewoon niet, punt. En wij zeggen altijd: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik snap wel dat je het zo waarschijnlijk niet bedoeld hebt, maar toch, verse moeders hebben lange tenen.
Nou dat dus. Dat is een discussie zonder einde. Het is niet voor iedereen mogelijk om bv te geven en sommige mensen willen het gewoon niet. Ieder zijn ding. Het is ook niet alsof 'wij' flessenmoeders onze kinderen maar volproppen zodat we kunnen slapen etc.
Bah wat flauw, zo'n opmerking weer hier!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2009 @ 13:32:21 #239
219033 Mibos2
pi_66857554
Ik kan echt met een gerust hart zeggen dat ik nog steeds voed op verzoek en als dat betekent dat Eva een boterham krijgt om 1 uur en de andere dag om 2 uur so it! Werkt hier gewoon door en op een gegeven moment pikken ze feilloos de normale etenstijden op althans dat is onze ervaring met Kaith en we hanteren hetzelfde bij Eva tot nu toe. Dus ja het komt eens voor dat Kaith en ik om 12.00-12.30 aan tafel gaan en dat na het eten Eva wakker wordt en dan blijven gewoon wat langer aan tafel en Eva staat op tafel om toch aan te leren dat je aan/op de tafel hoort te eten en niet lopende weg waar wij allebei een pesthekel aan hebben. Klinkt wel erg streng sjees...
  maandag 9 maart 2009 @ 13:33:59 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66857598
laat ook maar..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66857670
ticoo, doe eens niet, dat was hier het hele punt niet nu!!
daar ging de discussie helemaal niet over!
  maandag 9 maart 2009 @ 13:36:47 #242
114177 Diaan73
pi_66857696
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef p_iglet het volgende:

Nou ik voelde het ook niet al een persoonlijke aanval op mij, maar wel op "ons" flessenmoeders.

En ik word een beetje moe van al die onderzoeken.. we weten het wel, borstvoeding is het beste wat je je kind kunt geven, al dachten ze daar 10 jaar geleden weer heel anders over maar dat terzijde, maar je moet het ook willen en/of kunnen.

Twan heeft ook altijd flesvoeding gehad, maar is echt geen grote eter en is eerder te licht dan te zwaar... voor mijn gevoel is het vooral een kwestie van genen.
Make love, not war ☮
pi_66857697
Het is wel raar want ons CB was ook al bezig met uit te leggen hoe we de nachtvoedingen af kunnen bouwen (toen was hij dus 5 weken oud) Alsof het niet goed is of zo om nachtvoedingen te geven.

Ik geef gewoon toe dat ik moeite heb met die nachten. Kan ik allemaal wel rooskleurig gaan doen en zeggen dat het me niet uit maakt maar ik vind het gewoon moeilijk. Ik ben ook vaak jaloers op mensen die gewoon de nacht door kunnen slapen. Ik ben superblij met mijn ventje en als ik dan mijn man bezig hoor met hem 's nachts en hoor dat Seb tegen hem heeft gelachen dan baal ik echt verschrikkelijk van mezelf.

[ Bericht 24% gewijzigd door Estrys op 09-03-2009 13:42:40 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 13:37:20 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_66857715
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
Nou, ik voel me een stuk beter nu ik weet dat ik bij die 2% hoor

Sorry hoor, maar dit soort opmerkingen zijn dus echt stukken vervelender dan alle andere opmerkingen die ik tot nu toe gehoord heb.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 maart 2009 @ 13:39:58 #245
223453 Guuzewuus
pi_66857803
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Om niet een stok in het hoendehok te gooien, 98% van de vrouwen is gewoon in staat haar eigen kind te voeden... De problemen die veel moeder doen afhaken zijn meestal goed op te lossen.
Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.

Leef en laat leven.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:41:09 #246
114177 Diaan73
pi_66857843
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:39 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Jij hebt het puur over lichamelijke voedingsproblemen? Andere zaken spelen natuurlijk ook een rol, misschien een veel grotere rol zelfs. Ik denk echt dat het het beste voor het kind is als moeder zich er ook goed bij voelt.

Leef en laat leven.

en laat een ieder vooral doen waar zij zich goed bij voelt.
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 13:42:35 #247
219033 Mibos2
pi_66857890
Sorry scherm te lang open...

Ticootje: Volgens mij doe je precies wat je voordat om niet te doen!!! En je bent al zo vaak gequote dat weg halen geen nut had/heeft maar god wat voel ik me goed door je opmerking wetende dat ik nu bij de 2 % afvallige hoor!!!! Meis jij hebt soms echt een probleem met lezen volgens mij...
  maandag 9 maart 2009 @ 13:43:17 #248
223453 Guuzewuus
pi_66857916

[ Bericht 100% gewijzigd door Guuzewuus op 09-03-2009 13:45:55 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 13:43:53 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66857946
Ik vind t jammer dat er nu ineens weer zo hard gedaan moet worden over "flessenmoeders".
ik denk niet dat je daar als buitenstaander via een forum over kunt oordelen.

Ik snap wel dat voeden op verzoek beter is dan stugge schema's aan te houden. Maar hey, kinderen groeien toch van de liefde die ze krijgen!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66857979
Het ging hier om de nachten volgens mij en niet om de discussie borst versus fles, daar komen we namelijk nooit uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')