Precies, over feiten discussiëren heeft geen zin.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
He mensen, ophouden nou, want er is een pissing-contest verbod ingesteld door Argento!
Ik heb weer een (tijdelijke) laptop en ben weer in het weekend onlinequote:Op zondag 1 maart 2009 18:41 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Precies, over feiten discussiëren heeft geen zin.
Maastricht
(slecht verkapte tvp)
Dat kan niet kloppenquote:Op zondag 1 maart 2009 15:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Whaha dan zit ik op de op één na minst gave uni
Ik heb echt een briljant plan (dat komt waarschijnlijk omdat ik in Utrecht heb gestudeerd, en daar alleen maar briljante mensen studeren): laten we een extra WO Rechten topic openen: beargumenteer waarom jouw universiteit keimoeilijk is en je in Utrecht je diploma bij een pakje boter krijgt.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:05 schreef Maharbal het volgende:
Nog even over het vorige topic: Hier in Groningen mogen we en geen verwijzingen in onze wetboeken zetten (we mogen eigenlijk niks in de wetboeken schrijven, behalve bij belastingrecht..) en we krijgen nooit jurisprudentielijsten op de tentamens.
Ik heb wel eens voor het vak registergoederenrecht 84 (iets in die richting) arresten/uitspraken moeten kennen.
Beetje overkill als je het mij vraagt.
(semi-verkapte tvp)
Hahaquote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb echt een briljant plan (dat komt waarschijnlijk omdat ik in Utrecht heb gestudeerd, en daar alleen maar briljante mensen studeren): laten we een extra WO Rechten topic openen: beargumenteer waarom jouw universiteit keimoeilijk is en je in Utrecht je diploma bij een pakje boter krijgt.![]()
Mogen wij ook niet, geen jurisprudentielijst, niet schrijven in de bundel, nergens naar verwijzen in de bundel.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:05 schreef Maharbal het volgende:
Nog even over het vorige topic: Hier in Groningen mogen we en geen verwijzingen in onze wetboeken zetten (we mogen eigenlijk niks in de wetboeken schrijven, behalve bij belastingrecht..) en we krijgen nooit jurisprudentielijsten op de tentamens.
Ik heb wel eens voor het vak registergoederenrecht 84 (iets in die richting) arresten/uitspraken moeten kennen.
Beetje overkill als je het mij vraagt.
(semi-verkapte tvp)
Ik heb op zich niks tegen een pissingcontest maar het is gewoon niet eerlijk tegenover de dames.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
He mensen, ophouden nou, want er is een pissing-contest verbod ingesteld door Argento!
Lijkt me een fantastisch idee. Hoewel, ik ben niet erg positief over Utrecht. Overigens, aardig aan het annoteren mr. Leonoor!quote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb echt een briljant plan (dat komt waarschijnlijk omdat ik in Utrecht heb gestudeerd, en daar alleen maar briljante mensen studeren): laten we een extra WO Rechten topic openen: beargumenteer waarom jouw universiteit keimoeilijk is en je in Utrecht je diploma bij een pakje boter krijgt.![]()
Oh, en over het vorige topic: ja, het is keitof om op rechtspraak.nl te staan. Nog toffer is als prof. Van Mierlo naar jou verwijst: "zie hierover verder "Leonoor"". Maar goed, ik kom uit Utrecht, dus het zal wel bij dromen blijven
.
Check de nieuwste editie deze week van het tijdschrift waarvan je de vorige editie waarschijnlijk ook gespot hebt maar eensquote:Op maandag 2 maart 2009 00:39 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Lijkt me een fantastisch idee. Hoewel, ik ben niet erg positief over Utrecht. Overigens, aardig aan het annoteren mr. Leonoor!
Waar gaat het over?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
TVP vanuit de collegezaal.
Normaal heb ik trouwens m'n laptop niet bij hoor, maar ik had vanmorgen een vermoeden dat ik vandaag m'n aandacht er niet goed bij kon houden. Ik heb tot nu toe (30 minuten) precies 50 woorden weten te typen...
Is dat eerstejaars Leiden?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Normaal heb ik trouwens m'n laptop niet bij hoor, maar ik had vanmorgen een vermoeden dat ik vandaag m'n aandacht er niet goed bij kon houden. Ik heb tot nu toe (30 minuten) precies 50 woorden weten te typen...
Oh leuk. Die moet ik dus volgend jaar gaan volgenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is dat eerstejaars Leiden?
(ik vind die colleges namelijk behooooorlijk saai)
Nee, UvT.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een self-fulfilling prophecy?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ookquote:Op maandag 2 maart 2009 12:47 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Ik moet nu geschiedenis van het vermogensrecht gaan leren... Dat boeit toch niemand, dat Claudius Aurelius andermans slaaf doodslaat en hoe hij daarvoor zijn meester moet compenseren
Net als het boek is het eigenlijk een opsomming van artikelen, net Staats- en Bestuursrechtquote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Normaal vind ik gastcolleges wel aardig om te volgen, maar dit was echt niks.quote:
Mooie reden om voor fiscaal te kiezen. Alleen in het eerste jaar wat strafrecht, en daarna verhalen over de Zweedse grootmoeder (volgens een docent op het tentamen wel eens aangeduid met zwetende grootmoeder).quote:Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Steve het volgende:
[..]
Normaal vind ik gastcolleges wel aardig om te volgen, maar dit was echt niks.Ene oor in, andere oor uit...
Je gelooft het of niet, maar ze zijn hier best wel streng wat betreft jurisprudentie en dingen bijschrijven in het wetboekquote:Op zondag 1 maart 2009 23:46 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Mogen wij ook niet, geen jurisprudentielijst, niet schrijven in de bundel, nergens naar verwijzen in de bundel.
Sterker nog, wij mogen niet eens een wetboek meenemen op tentamen... of wordt het nu te ongeloofwaardig?![]()
Ik meng mij niet in die pissing contest tussen uni'squote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Oh, en over het vorige topic: ja, het is keitof om op rechtspraak.nl te staan. Nog toffer is als prof. Van Mierlo naar jou verwijst: "zie hierover verder "Leonoor"". Maar goed, ik kom uit Utrecht, dus het zal wel bij dromen blijven
.
Hier ook hoor. Ik had een keer tentamen met veel fiscaal economen. Die bladeren nauwelijks in hun bundel, in tegenstelling tot wat ik deed. Nog geen 10 minuten nadat het tentamen begonnen was, komt er zo'n fossiel naar mij toegelopen om heel aandachtig door mijn bundel te bladeren. En ik was de enige die gecontroleerd werd, terwijl ik er verder niet verdacht uitzie ofzo.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je gelooft het of niet, maar ze zijn hier best wel streng wat betreft jurisprudentie en dingen bijschrijven in het wetboek![]()
dat denk jijquote:Op maandag 2 maart 2009 18:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ik had een keer tentamen met veel fiscaal economen. Die bladeren nauwelijks in hun bundel, in tegenstelling tot wat ik deed. Nog geen 10 minuten nadat het tentamen begonnen was, komt er zo'n fossiel naar mij toegelopen om heel aandachtig door mijn bundel te bladeren. En ik was de enige die gecontroleerd werd, terwijl ik er verder niet verdacht uitzie ofzo.
Ik vond GM heeeel verdacht toen ik hem zag, ik zou die wettenbundel ook gelijk controlerenquote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 18:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ik had een keer tentamen met veel fiscaal economen. Die bladeren nauwelijks in hun bundel, in tegenstelling tot wat ik deed. Nog geen 10 minuten nadat het tentamen begonnen was, komt er zo'n fossiel naar mij toegelopen om heel aandachtig door mijn bundel te bladeren. En ik was de enige die gecontroleerd werd, terwijl ik er verder niet verdacht uitzie ofzo.
Na je post over je favoriete weblogger en je favoriete arrest had ik op zijn minst verwacht dat uiterlijk bij jou geen overwegende rol speelt bij het bepalen of iemand verdacht is.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:56 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik vond GM heeeel verdacht toen ik hem zag, ik zou die wettenbundel ook gelijk controleren.
Haphaphap.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Na je post over je favoriete weblogger en je favoriete arrest had ik op zijn minst verwacht dat uiterlijk bij jou geen overwegende rol speelt bij het bepalen of iemand verdacht is.
Had je al gezien dat je was gedingest door een andere dingeser? Ik kwam het tegen bij mijn Googleronde.
Dat idee kreeg ik ook wel. Daarna gelukkig werkcollge onder de bezielende leiding van mevrouw Kemperman.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Steve het volgende:
[..]
Normaal vind ik gastcolleges wel aardig om te volgen, maar dit was echt niks.Ene oor in, andere oor uit...
Ik ben zelfs een keer "gesnapt". Zo'n miepie dat langsliep terwijl ik door de bundel bladerde, dacht uit haar ooghoeken te zien dat er aantekeningen in m'n bundel stonden. De boodoener was uiteraard de slechte paginakwaliteit van de Kluwer, waardoor ze de doorschijnende letters van de achterkant van de pagina aanzag als aantekeningen met potlood.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Is het er nog steeds te vol?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat idee kreeg ik ook wel. Daarna gelukkig werkcollge onder de bezielende leiding van mevrouw Kemperman.
Mij?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef GlowMouse het volgende:
Klacht: Kluwer
Oplossing: [ afbeelding ]
Anderhalve week geleden liep ik je net mis toen VBB geen pauze had en ik te laat was
Een biertje is altijd prima. Alleen wel volgende week dus, want deze week is er geen Environmental Law en geen VBB.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:16 schreef GlowMouse het volgende:
Ja jou, als ik je zie ga ik je nog steeds een keer gedag zeggen. Was overigens niet speciaal voor jou daar hoorDonderdagmiddag zit ik op hetzelfde tijdstip in gebouw W. Biertje doen na afloop?
Met recht ben ik gestopt. De rest van de bachelor bestaat grotendeels uit werkstukken maken en filosofievakken volgen, en dat vind ik zonde van de tijd omdat ik dat niet leuk vind om te doen. In september heb ik het al iets rustiger aan gedaan, en nu dus helemaal geen recht meer. Met mijn andere studie (econometrie) ben ik in september met de master begonnen, en daarvan heb ik over twee weken het laatste tentamen waarna ik alleen nog een scriptie hoef te schrijven. Sinds ik het rustiger aandoe zijn de resultaten bij mijn eerste studie nauwelijks omhoog gegaan, dus ik ben wel blij dat het vergaren van extra kennis geen nadelige effecten heeft gehad voor mijn toekomstige broodwinning
Nou, ik heb afgelopen zomer pas m'n eerste jaar afgerond en het afgelopen semester heb ik me op puntjes gericht. Nu trouwens ook, maar ook de vaardigheden moeten er nu dus aan geloven. Gelukkig kan bij Grondrechten het werkstuk en het referaat gecombineerd gedaan worden.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
Staat, zie je bij de uitgang van W. Kijken of ik meer FOK!kers kan strikken.
Jij bent wel van het uitstellen van de verplichtingen in je vaardighedendossier?
Ach ja, op zich is het verder wel een interessant blok, vorig jaar heb ik 'm niet gehaald omdat ik dat geschiedenisgedeelte niet had geleerd en daar dus nul punten voor kreeg... Dit jaar volg ik alleen het geschiedenisdeel van het blok en het verbintenissenrecht (wel verplicht restgroep dus, maar dat is Hartlief en die geeft erg prettig les)...quote:Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja, tweedejaars nu. Maar vorig jaar had je dat gezeur ook...
Zoveel stelt dat vaardighedentraject nou ook weer niet voor. Dat werkstuk heb ik vorig jaar gedaan en was ik zo mee klaar, appeltje eitje onderwerp. Referaat is gewoon een presentatie houden, dat is ook wel te doen.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Een biertje is altijd prima. Alleen wel volgende week dus, want deze week is er geen Environmental Law en geen VBB.
Werkstukken zijn ook niks voor mij. Ik heb het liefst gewoon schriftelijke tentamens van casusvakken. Dit semester is dan ook een beetje het semester van de waarheid, met een "echt" werkstuk, twee vaardighedenwerkstukken, een referaat, een korte mondelinge presentatie en vakken als Europese Rechtsgeschiedenis B, Grondrechten en Rechtsfilosofie B....
Het is ook niet veel maar je moet het maar wel even doen. Maar dit semester heb ik betere voornemens dan ooit.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:12 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zoveel stelt dat vaardighedentraject nou ook weer niet voor. Dat werkstuk heb ik vorig jaar gedaan en was ik zo mee klaar, appeltje eitje onderwerp. Referaat is gewoon een presentatie houden, dat is ook wel te doen.
Geen idee? Onder de afgestudeerden in ieder geval wel geloof ik?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:02 schreef Argento het volgende:
Zitten hier vooral civilisten?
Ja, eenzaam en alleen.quote:
Moet je wachten tot Sessy weer langskomt.quote:
Begrijp ik het goed dat jij dus een mastert bestuursrecht doet?quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:02 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Oh leuk. Die moet ik dus volgend jaar gaan volgen
Wat is er saai aan? De sprekers, de onderwerpen?
Dit dus en het feit dat de hoorcollegedocent heel weinig sheets gebruikt. Ik vind het fijner om meer dan 8 sheets per 2 uur te hebben, vooral aangezien 1 sheet voor een gedicht is en 1 sheet voor een film die hij aanraadt. Je moet dus heel veel luisteren en na een tijdje lukt me dat gewoon niet.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:41 schreef Orbis het volgende:
[..]
Net als het boek is het eigenlijk een opsomming van artikelen, net Staats- en Bestuursrecht. Ik hoop dat Burgerlijk Recht wat meer op Romeins Recht zal lijken.
Mee eens, ja. Bovendien heb je, als je een hoorcollege mist, eigenlijk niks aan de sheets. Je kunt nauwelijks het verhaal van het college er voor jezelf uit afleiden. Natuurlijk snap ik wel dat je gewoon moet komen, maar zo ken ik iemand die een college heeft moeten missen vanwege dat neergestorte vliegtuig en een afgesloten A9quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[..]
Dit dus en het feit dat de hoorcollegedocent heel weinig sheets gebruikt. Ik vind het fijner om meer dan 8 sheets per 2 uur te hebben, vooral aangezien 1 sheet voor een gedicht is en 1 sheet voor een film die hij aanraadt. Je moet dus heel veel luisteren en na een tijdje lukt me dat gewoon niet.
Zwalve (Romeins Recht) was wel echt een goede ja, die hield mijn concentratie er zeer goed bij. Ik heb wel zin in Burgerlijk Recht!
Haha, welke film?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[..]
Dit dus en het feit dat de hoorcollegedocent heel weinig sheets gebruikt. Ik vind het fijner om meer dan 8 sheets per 2 uur te hebben, vooral aangezien 1 sheet voor een gedicht is en 1 sheet voor een film die hij aanraadt. Je moet dus heel veel luisteren en na een tijdje lukt me dat gewoon niet.
Zwalve (Romeins Recht) was wel echt een goede ja, die hield mijn concentratie er zeer goed bij. Ik heb wel zin in Burgerlijk Recht!
Heb je dan geen werkgroepen? Dat klinkt niet slechtquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:45 schreef Orbis het volgende:
[..]
Als keuzevak ga ik denk ik voor Zwalves Europese Rechtsgeschiedenis. Geen gedoe met werkgroepen en een vertellende Zwalve.
Hij geeft elke week een filmtip, zo zijn "Das Leben der Anderen" en "Casablanca" bijvoorbeeld al voorbij gekomen. De tien met de beste cijfers voor dit vak krijgen van de tien films één op dvd.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:00 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Haha, welke film?
Ik had goederenrechthoorcolleges van Fesevur. Die had helemaal geen sheets, wel van die overhead-velletjes, waar hij dan terplekke met viltstiften een boompje en een portacabin op ging tekenen. Ik vond het altijd wel vermakelijk. Een goede docent kan de aandacht ook sheetloos best vasthouden hoor!
Fesevur heb ik ook nog gehad. Hondius is trouwens ook een tekentalent hoor. Die ging daar denk ik echt voor zitten.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:00 schreef Leonoor het volgende:
Ik had goederenrechthoorcolleges van Fesevur. Die had helemaal geen sheets, wel van die overhead-velletjes, waar hij dan terplekke met viltstiften een boompje en een portacabin op ging tekenen. Ik vond het altijd wel vermakelijk. Een goede docent kan de aandacht ook sheetloos best vasthouden hoor!
Dat van het ontbreken van de werkgroepen is me in ieder geval bij LLP beloofdquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Heb je dan geen werkgroepen? Dat klinkt niet slecht
[..]
Hij geeft elke week een filmtip, zo zijn "Das Leben der Anderen" en "Casablanca" bijvoorbeeld al voorbij gekomen. De tien met de beste cijfers voor dit vak krijgen van de tien films één op dvd.
Mja, dan vind ik het geen goede docent, want het kan me gewoon niet interesseren. Af en toe doet hij een poging tot het maken van een grap, maar hij faalt daar een beetje in.Nog vijf weken en dan is het over, haha.
Dat is ook wel nodig in Utrecht, het basisniveau van studenten is daar zo laag, die hebben extra veel onderwijsuren nodig!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:21 schreef Argento het volgende:
Wat hebben jullie allemaal bizarre docenten met bizarre lesmethoden. Behalve de tekeningetjes van Fesevur en Hondius is het bij ons toch vooral lesgeven en verder geen gedonder.
Ik heb trouwens maar 1 college van Hondius gehad (en mijn bulquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:26 schreef Argento het volgende:
Ja, dat is ook zo.
Aaaah, Picarta is mijn vriend, waar gaat het mis? Wat wil je zoeken?quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik snap niks van picartavoel me echt dom
Ik heb je gemaildquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
tijdschriftartikelen over de ontbinding van 6:265
Zooooooo jammer is dat als je na je studie opeens niet meer bij die databanken kunt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:39 schreef Leonoor het volgende:
Je zou ook de DataJuridica kunnen checken trouwens. Ik kan er niet meer in ()
Het kan op zich wel, maar je moet er flink voor in de buidel tasten. Kijk voor de grap maar eens op de Kluwerwebshop, hoeveel een abonnement op 1 titel (NJ, DJ, NJF, etc) kost per aansluiting per jaar. Pas na het afsluiten van je universiteitsaccount besef je hoe waardevol , in alle opzichten, die toegang is inderdaadquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zooooooo jammer is dat als je na je studie opeens niet meer bij die databanken kunt.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:01 schreef GlowMouse het volgende:
Ja ik heb het gezien. Het is alleen interessant als je het zakelijk kunt gebruiken, dan kun je die kosten gewoon in je uurtarief stoppen. Voor thuisgebruik vind je Idealiter een eerstejaars die je voor de komende jaren toegang verschaft.
Hahaha, dat artikel heb ik vorige week nog in mijn hand gehad! Ook echt die! Kun je hem vinden? Ik kan hem wel voor je downloaden wellicht niet vanuit thuis, maar morgen iigquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Titel: Van nieuw BW naar BW : XVI: ontbinding van wederkerige overeenkomsten (art.6:265 e.v. BW) / J.G.A. Linssen
Auteur: J.G.A. Linssen
Jaar: 1993
In: Advocatenblad : tevens orgaan der Nederlandsche Advocaten-Vereeniging, ISSN 0165-1331
vol. 73 (1993), afl. 4, pag. 86-93
Die zoek ik dus al de hele dag, stom picarta ik heb zelfs op de naam van de auteur gezocht..
Naja heb er dus iig al 1
Ben nu via vriendinnetje dat in tilburg psychologie studeert! aant kijken
Jij nergens, ik met mijn certificaat morgen welquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hij moet als het goed is gewoon op de uni zijn, dus dan ga ik hem gwoon even old skool kopierenzij kon hem iig niet online van het uni netwerk aftrekken ofzo. Waar zou ik hem ergens kunnen downen dan?
Ik ben echt een informatiezoeknoob
Elitair geneuzelquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef The_Duce het volgende:
Een goed kantoor is geabonneerd op LegalIntelligenceDe meeste bronnen digitaal. Papier is voor mietjes
![]()
Juist!quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:51 schreef Steve het volgende:
Doe mij maar papier.
http://www.statengeneraaldigitaal.nl/quote:
Daar had Yashaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa in dit geval ook niets aan gehad:quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef The_Duce het volgende:
Een goed kantoor is geabonneerd op LegalIntelligenceDe meeste bronnen digitaal. Papier is voor mietjes
![]()
quote:Advocatenblad
Uitgever RBI
Rechtsgebieden Algemeen
Brontype Tijdschriften
Beschrijving Het Advocatenblad is het algemene vakblad voor advocaten. Het presenteert juridische analyses, achtergrondbeschouwingen en nieuws over die rechtsontwikkelingen die voor advocaten van belang zijn.
Beschikbare jaargangen Vanaf 2009 t/m heden
Meest recente uitgave 2009/01 (16-01-2009)
Ik zei "ouder". 1974 is nauwelijks oud, in kamerstuktermen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.statengeneraaldigitaal.nl/
Kwestie van tijd tot het tot 1814 teruggaat.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:10 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zei "ouder". 1974 is nauwelijks oud, in kamerstuktermen.
Het advocatenblad is pas vanaf 1996 digitaal beschikbaar!quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:12 schreef Yashaaaaa het volgende:
Heb nog een ander artikel en een boek gevonden.
Dan heb ik 2 handboeken; 2 tijdschriftartikelen en een boek. Dat vind ik wel genoeg hoor
Hier in Maastricht begin je met een algemeen propedeusejaar, waarna je kunt kiezen tussen deze twee en fiscaal recht. European Law School is simpelweg meer internationaal georiënteerd, al zal als basis het Nederlandse recht worden aangehouden en zul je dus ook sommige vakken samen met de Nederlands recht studenten meevolgen. Volgens mij kun je hier ook ELS English Track doen (oid), wat inhoudt dat je de propedeuse ook al in het Engels volgt, dus dat zul je bij je inschrijving al moeten kiezen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:09 schreef m-materazzi het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen rechten ( Nederlands Recht ) en European Law School. Dan bedoel ik echt inhoudelijk en qua niveau, de standaard riedeltjes op de sites van uni's ken ik onderhand wel.
Ahquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:32 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het advocatenblad is pas vanaf 1996 digitaal beschikbaar!![]()
Ergo:Papier
. Als je 't nodig hebt wil ik het overigens wel even voor je scannen en mailen hoor
Ik trok hem overigens wel uit picarta, met de volgende zoekwijze: zoeken [of] (auteur) linssen, j.g.a
Het is vast niet MBO/de Ruiterij of wel?quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:39 schreef Maharbal het volgende:
Eelman/Hin.
Met die gekke meneer die geesten zag op z'n boerderij
Ik heb geen flauw idee of ik nou 100% gelijk heb, maar ik prop er hier toch eentje omdat ik vermoed dat je dat arrest ook daadwerkelijk bedoelt!![]()
Hier een meer notarieel-rechtelijk arrest om jullie te pesten.![]()
[ afbeelding ]
Ik had het een tijdje bij bepaalde onderwerpen. Roerend/onroerend bijvoorbeeld. Ging je nadenken over lantaarnpalen enzo. Of natrekking, vond ik ook fascinerend. In het dagelijks leven kan je zoveel stel-nou-dat dingen bedenken. En dat er dan niemand is die ook rechten studeert en je vrienden je aankijken van: wtfquote:Op maandag 9 maart 2009 11:15 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb trouwens sinds een jaar of zo dat ik bij heel veel doordeweekse dingen (al is het maar boodschappen doen) onbewust ga nadenken over hoe het geheel juridisch gezien in elkaar zit, is dat een 'normaal' rechtenstudentenkwaaltje en kom ik er nog vanaf?![]()
Costa/Enel?quote:
Ja, dat dacht ik ook, maar die 2e... Kun je een rechtsgebiedenhint geven?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:17 schreef aardappel het volgende:
de eerste is Hollende Kleurling?
die kwam ook in mij opquote:Op maandag 9 maart 2009 18:17 schreef aardappel het volgende:
de eerste is Hollende Kleurling?
Met het risico dat ik nu iets heel doms zeg, zo 's ochtends vroeg voor de koffie, maar volgens mij is er geen sprake van schuldeisersverzuim. X maakt de nakoming door Y van zijn verplichting niet onmogelijk, 6:58 BW (er van uitgaande dat het slechts om betaling gaat hier). Y kan de nakoming van zijn betalingsverplichting wel opschorten zolang hij een vordering (in casu: tot nakoming of herstel oid) op X heeft, 6:52 BW.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hmmm vraagje he
Ik moet in mijn essay een casus oplossen. Het gaat dus over ontbinding
Maar volgens mij is er sprake van schuldeisersverzuim, X stelt Y ingebreken, Y reageert daarop door te zeggen dat X zelf iets aan moet passen en X doet dat niet.. dat is dan toch schuldeisersverzuim?
en dan kan er dus niet ontbonden worden...
Maar nu is de essayvraag zo opgebouwd: Kan de overeenkomst worden ontbonden? en zo ja, kan dat op bovenstaande manier?
Maar het antwoord is dus nee mijns inziens, maar dan weet ik niet zo goed of ik op die laatste vraag moet ingaan omdat er staat en zo ja..
Ik heb even geen tijd om uitgebreid te antwoorden, maar ik zou zeggen (niet om vervelend te doen!), lees Ciba Geigy. Het is sowieso een mooi arrest namelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:03 schreef Marloes het volgende:
ohja, dat onrechtmatig handelen is bepaald in ciba geigy/voorbraak.
Ik heb ze allebei gelezenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb even geen tijd om uitgebreid te antwoorden, maar ik zou zeggen (niet om vervelend te doen!), lees Ciba Geigy. Het is sowieso een mooi arrest namelijk.
Even verderop in het arrest bepaalt de Hoge Raad dat, gezien de aard van een kort geding-vonnis, de executant wist (althans behoorde te weten) dat hij zijn handelen baseerde op een voorlopige maatregel, zodat de door zijn handelen veroorzaakte schade in beginsel als door zijn schuld heeft te gelden (als deze voorlopige maatregel in een bodemprocedure 'onderuit gaat'). Er staat ook een hele mooie noot van Heemskerk onder dit arrest (en ook onder Kempkes/Samson en onder Trenning/Krabben, die over hetzelfde onderwerp handelen).
De regel van Ciba Geigy is, dat je (risico)aansprakelijk bent als je een vonnis executeert waarvan je weet dat het geen definitief karakter heeft (zoals een kg-vonnis), en dat vonnis later in een bodemprocedure wordt vernietigd.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:15 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ik heb ze allebei gelezenHeb alleen de arrestenbundel van van Nispen e.a. en volgens mij zijn de arresten ingekort en staan de noten er niet onder? Alleen commentaar...
Maar ik bedoelde meer of de regels zoals die o.a. in Ciba Geigy zijn vermeld ook gelden als je tegen een KG vonnis in HB gaat óf alleen wanneer er in de bodemprocedure een uitspraak wordt gedaan zeg maar
Dankjewelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:52 schreef Leonoor het volgende:
[..]
De regel van Ciba Geigy is, dat je (risico)aansprakelijk bent als je een vonnis executeert waarvan je weet dat het geen definitief karakter heeft (zoals een kg-vonnis), en dat vonnis later in een bodemprocedure wordt vernietigd.
Als je een vonnis executeert waartegen nog appel openstaat, of dat nu in KG is of in een bodemprocedure, dan neem je dus ook datzelfde risico, namelijk dat je overgaat tot executie van een vonnis dat nog niet definitief is.
Nota bene: een KG-vonnis krijgt nooit kracht van gewijsde, in die zin, dat een KG naar zijn aard een voorlopige maatregel is. In een bodemprocedure kan dus altijd een andersluidend oordeel volgen.
En omdat ik mijn huiswerk graag netjes onderbouw met jurisprudentie geef ik je als bonus ook nog even een fijne recente: HR 11 april 2008, NJ 2008, 225.
Graag gedaan. Procesrecht is keitofquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:04 schreef Marloes het volgende:
[..]
DankjewelIk begin het steeds meer te begrijpen
Nog steeds geef je niet super veel info, maar here goes:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het gaat om een machine die ze samen ontwikkelt hebben voor X. X vind het ding niet functioneren en Y zegt dat dat mede te wijten is aan de te dikke papiersoort die X gebruikt.
Maar X past dat niet aan.
Maar opzich zeg je niks doms want je wist niet veel meer nee
Hollende kleurling dus en Pikmeer?quote:Op maandag 9 maart 2009 17:35 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Een makkelijke:
[ afbeelding ]
En een moeilijkere:
[ afbeelding ]
Er is pas schuldeisersverzuim als X van Y herstel zou vorderen, maar Y niet in de gelegenheid stelt om te herstellen, terwijl de machine wel degelijk non-conform is en X dus gelijk heeft. Nu stelt X echter dat de machine non-conform is en vordert herstel, terwijl Y stelt dat de machine wel degelijk conform is, maar dat X deze kennelijk op de verkeerde manier gebruikt. Ik denk inderdaad ook dat geen sprake is van schuldeisersverzuim. De bewijslast ligt hier overigens bij X.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog steeds geef je niet super veel info, maar here goes:
Volgens mij is er ook geen sprake van schuldeisersverzuim. Ik zie niet in hoe X het nakomen van de prestatie dwarsboomt. De machine is geleverd, maar volgens X heeft deze machine gebreken. Nu uit je vraag niet blijkt dat het hier om een fatale termijn e.d. gaat, ga ik er vanuit dat de nakoming niet blijvend onmogelijk is. In dat geval heb je ex art. 6:258, lid 2 verzuim van de schuldenaar nodig. X zal moeten stellen dat de prestatie niet deugdelijk is en Y de gelegenheid geven om alsnog te presteren. Uit de overeenkomst tussen partijen zal moeten blijken wat zij precies hebben afgesproken m.b.t. de machine en waarvoor het gebruikt gaat worden (welk soort papier).
Volgens mij is het wel zo dat als het tot een proces komt, en de rechter zou beslissen dat er geen sprake van wanprestatie was, X vanaf het moment dat hij niet betaalde (of zijn tegenprestatie voldeed...blijkt niet heel duidelijk uit je vraag) wel in schuldeisersverzuim zou zijn.
Laat je het ons weten?
Naja het is inmiddels al ingeleverd dus ik laat wel weten of het goed wasquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog steeds geef je niet super veel info, maar here goes:
Volgens mij is er ook geen sprake van schuldeisersverzuim. Ik zie niet in hoe X het nakomen van de prestatie dwarsboomt. De machine is geleverd, maar volgens X heeft deze machine gebreken. Nu uit je vraag niet blijkt dat het hier om een fatale termijn e.d. gaat, ga ik er vanuit dat de nakoming niet blijvend onmogelijk is. In dat geval heb je ex art. 6:258, lid 2 verzuim van de schuldenaar nodig. X zal moeten stellen dat de prestatie niet deugdelijk is en Y de gelegenheid geven om alsnog te presteren. Uit de overeenkomst tussen partijen zal moeten blijken wat zij precies hebben afgesproken m.b.t. de machine en waarvoor het gebruikt gaat worden (welk soort papier).
Volgens mij is het wel zo dat als het tot een proces komt, en de rechter zou beslissen dat er geen sprake van wanprestatie was, X vanaf het moment dat hij niet betaalde (of zijn tegenprestatie voldeed...blijkt niet heel duidelijk uit je vraag) wel in schuldeisersverzuim zou zijn.
Laat je het ons weten?
Doordraven is (soms) coolquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef Leonoor het volgende:
Dat is natuurlijk dan weer niet je vraag, Maharbal en ik draven door.
Als het juridisch is, is het altijd cool (behalve als het strafrechtelijk is)quote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:59 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Als het juridisch is, is het altijd cool (behalve als het strafrechtelijk fiscaal is)
Sorry voor de late reactie.quote:
quote:Hoewel rechtspersonen naar Duits recht niet strafbaar kunnen zijn, is het actieve nationaliteitsbeginsel van 5 (lid 1 sub 2) Sr wel gewoon van toepassing, omdat het niet uitmaakt voor de dubbele strafbaarheid of de rechtspersoon daadwerkelijk kan worden vervolgd in het andere land, maar gaat het er alleen om of de gedraging op zich in dat land strafbaar is.
Hofland/Hennis?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:01 schreef aaipod het volgende:
Ah ik zat te denken aan het college van B&W, vandaar Pikmeer
Hier een nieuwe. Vers ingescand
[ afbeelding ]
Nou dat was wel heel snelquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:15 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hofland/Hennis?
Ik rijd regelmatig over knooppunt Valburg, dan moet ik ook altijd denken aan meneer Plas en voel ik me beroepsgedeformeerd.
Over beroepsgedeformeerd gesproken. Docent huurrecht (Oldenhuis) struikelde zostraks over iets in de collegezaal(hij doceert ook aansprakelijkheids- en schadevergoedingsrecht).quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:15 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hofland/Hennis?
Ik rijd regelmatig over knooppunt Valburg, dan moet ik ook altijd denken aan meneer Plas en voel ik me beroepsgedeformeerd.
Maar Hofland/Hennis is dan ook wel heel tof (en bekend)quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Nou dat was wel heel snelHofland/Hennis klopt inderdaad
Ik weet niet hoe het op de uni zit met arbeidsovereenkomsten of dat die mensen daar werken onder opdracht.quote:
Neen! Het is een stuk ouder (het is zelfs ouder dan ikquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef hmmmz het volgende:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2003/03/25/E012.htm ?
is iig iets met een glas bier![]()
ik had gewoon gegoogeld op arrest+hr+bierquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Neen! Het is een stuk ouder (het is zelfs ouder dan ik).
Ik ga naar huis, en wens u allen een goede nacht...
Hier alvast een paar om de honger te stillen:quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:12 schreef Florian_ het volgende:
Is er een website met alle leuke arresten op een rijtje oid? Aangezien ik er verder nog niet echt bekend mee ben, maar het wel leuk vind om ze te lezen.
Is het dat Europese arrest over dat Duitse bier met dat Reinheitsgebot enzo?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:14 schreef Leonoor het volgende:
Omdat ik inmiddels al bijna 14 uur achter elkaar aan het werk ben en nog lange niet nog lange niet naar huis ga, gooi ik er nog maar even een arrestenhintje in. Hij is echt nogal obvious, maar het moet maar net je rechtsgebied zijn natuurlijk. Ik verwacht overigens wel een samenvatting van het arrest erbij, anders keur ik de oplossing niet goed
[ afbeelding ]
Neen! Ik zal nog een hint geven: het is een boek7-arrest (thans, doch was toentertijd nog elders te vinden).quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Is het dat Europese arrest over dat Duitse bier met dat Reinheitsgebot enzo?
Of dat kort geding over de beertender?
Oja, hopelijk heb je het gisteren allemaal afgekregen.
Vooruit, om het spel niet te lang stil te leggen een van de vindplaatsen (niet de makkelijkste, dan is het niet meer leuk): S&S 1975, 60.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:15 schreef Pool het volgende:
Ik heb echt geen idee.![]()
Wel mooi dat je het bierplaatje van een website over rijscholen hebt gehaald trouwens.
bronquote:Stukgegooid bierglas (HR 30 mei 1975, NJ 1976, 572):
Uit een bar gezet, bierglas tegen hek, splinters raken eigenaar.
De aansprakelijkheid voor een door de verzekerde opzettelijk veroorzaakte schade wordt in het algemeen niet door de verzekering gedekt omdat de overeenkomst in strijd is met de goede zeden en/of de openbare orde. Voor de aanspr.verzekering maakt de HR een uitzondering. Bij een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid is dekking mogelijk van lichte schuld tot en met voorwaardelijk opzet.
De reden dat de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering dekking biedt tot en met voorwaardelijk opzet hangt samen met het algemeen gevoelen dat de aansprakelijkheidsverzekering mede de belangen dekt van de slachtoffers.
Voor andere dan aansprakelijkheidsverzekeringen geldt dat het verzekeren van opzet niet mogelijk is. In beginsel bestaat daar de mogelijkheid eigen schuld mee te verzekeren tot en met grove schuld.
Anderzijds sluit de HR de verzekerbaarheid van opzet niet volledig uit. Een verzekeraar van ziektekostenverzekeringen kan zich er niet op beroepen dat de verzekerde zijn gezondheid opzettelijk heeft geschaad (arrest K en J / Oost Nederland).
Na het Bierglas-arrest hebben verzekeraars in de aansprakelijkheidsverzekering de zogenaamde opzetclausule opgenomen, die luidt: Niet gedekt is de aansprakelijkheid van een verzekerde voor schade die voor hem/haar het beoogde of zekere gevolg is van zijn/haar handelen.
Onder deze clausule valt volgens de Hoge Raad opzet als oogmerk en opzet als zekerheids-of noodzakelijkheidsbewustzijn, maar niet de voorwaardelijke opzet.
Gaaf!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mensen! Ik studeer volgend jaar in Florence![]()
Oh wat onwijs tof! Ga je een heel jaar of een semester? Toch wel een beetje in een zonnige periode he?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mensen! Ik studeer volgend jaar in Florence![]()
De fiscus loopt op deze manier het successierecht mis dat op de bedragen zou rusten die A van de bankrekening af heeft gehaald. Immers, A doet dit heimelijk en tenzij dat hij er officieel een schenking van maakt, betaalt hij geen belasting over zijn 'inkomsten'.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Natuurlijk is dat onbevredigend. Ik wil alleen alsnog benadrukken dat de notaris geen politieagent is. Wat met het geld gebeurt VOORDAT de "erflater" overlijdt, is, bot gezegd, het probleem van de "erflater". Die mensen zullen dan eventueel aangifte moeten doen.
Een boedelbeschrijving geeft slechts weer wat er aan baten en lasten in een nalatenschap zit op het moment van het openvallen van de nalatenschap.
Verder heeft de fiscus geen reden om deze informatie door te spelen. Hij loopt niks "mis". Successierecht wordt geheven over de bedragen/goederen die daadwerkelijk worden vererfd. Stel dat A geheel legaal geld van X zijn bankrekening mocht halen (schenkingsrecht daargelaten). Op het moment van overlijden van X zit er ook minder in de boedel waarover dus minder successierecht over geheven kan worden.
Successierecht is niet zoals de inkomstenbelasting iets dat er _MOET_ zijn.
Dat is dus net het probleem, andere erfgenamen (in dit geval de kerk) kunnen er praktisch gezien niet achter komen. Zij krijgen gewoon een bepaald bedrag van de notaris en dat is het dan, voor de kerk is er geen aanleiding om verder onderzoek in te stellen of aangifte te doen.quote:Als er (potentiele) erfgenamen benadeeld worden, dan moeten zij op dit moment aangifte doen tegen A. Komen zij er na het overlijden van X nog eens achter, dan moeten zij eventueel op dat tijdstip nog aangifte doen van diefstal e.d.
Ja, maar normaal gesproken is het slachtoffer zelf in staat om die diefstal te constateren en daarnaar te handelen. In dit geval kan dat niet, het slachtoffer heeft daar de mentale capaciteiten niet meer voor.quote:Overigens is die methode die je beschrijft natuurlijk op van alles van toepassing. Je beschrijft in principe gewoon diefstal, wat altijd en overal benadeelde mensen achterlaat.
Het is sowieso in strijd met de volmacht, aangezien die zich alleen uitstrekte tot het doen van een jaarlijkse overboeking van het bedrag dat belastingvrij geschonken kan worden. Het probleem zit hem erin dat niemand die overtreding van de volmacht kan constateren en A gewoon zonder problemen zijn gang kan gaan.quote:Edit: Als ik die casus op rechtenforum lees, dan is hetgeen cvb beschrijft waarschijnlijk in strijd met de volmacht die die vader heeft gekregen. Tenzij hij natuurlijk een volmacht heeft gekregen m.b.t. alle financien van de oma, en dan nog mag hij zich, zoals jij zei, waarschijnlijk niet bevooroordelen. Dit is echter meer een boek 3 dan een boek 4 kwestie.
Dit is dan ook dat de fiscus zelf moet constateren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:16 schreef Bartaz het volgende:
[..]
De fiscus loopt op deze manier het successierecht mis dat op de bedragen zou rusten die A van de bankrekening af heeft gehaald. Immers, A doet dit heimelijk en tenzij dat hij er officieel een schenking van maakt, betaalt hij geen belasting over zijn 'inkomsten'.
[..]
Ik weet ook niet in hoeverre je kunt spreken van benadeling. In het testament staat dat de kerk krijgt hetgeen overblijft. Als ¤1 euro overblijft, dan is dat wat de kerk krijgt. Een heel ander verhaal zou het zijn als er concreet werd genoemd wat de kerk zou krijgen.quote:Dat is dus net het probleem, andere erfgenamen (in dit geval de kerk) kunnen er praktisch gezien niet achter komen. Zij krijgen gewoon een bepaald bedrag van de notaris en dat is het dan, voor de kerk is er geen aanleiding om verder onderzoek in te stellen of aangifte te doen.
[..]
Wellicht dat het slachtoffer nog andere familie heeft die dit constateert. Alsnog is dit gewoon een "probleem" dat zich dagelijks voordoet. Tenzij er andere familieleden of schuldeisers zijn die aan de bel trekken omdat er een volmacht wordt overtreden, kan er niks aan gedaan worden.quote:Ja, maar normaal gesproken is het slachtoffer zelf in staat om die diefstal te constateren en daarnaar te handelen. In dit geval kan dat niet, het slachtoffer heeft daar de mentale capaciteiten niet meer voor.
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Ik vind dat het in Nederland wel redelijk goed geregeld is. Het probleem is echter dat er niet altijd iemand is die aan de bel kan trekken of problemen kan constateren.quote:Het is sowieso in strijd met de volmacht, aangezien die zich alleen uitstrekte tot het doen van een jaarlijkse overboeking van het bedrag dat belastingvrij geschonken kan worden. Het probleem zit hem erin dat niemand die overtreding van de volmacht kan constateren en A gewoon zonder problemen zijn gang kan gaan.
Het geeft altijd een beetje een raar gevoel dat zoiets -waarvan je zou verwachten dat het goed geregeld is in Nederland- zonder meer kan gebeuren. Dan blijkt maar weer dat je met wetten weliswaar veel kunt regelen, maar dat een stelsel van regels dat alles opvangt gewoon niet mogelijk is...
quote:UPDATE - 12 maart 2009 - uitspraken
Ze hadden wel de gestolen goederen, maar daarmee is nog niet bewezen dat ze zich ook aan diefstal met geweld schuldig hebben gemaakt, meent de rechtbank. En daarom fors lagere straffen. Gino moet de dagen zitten die hij al heeft gezeten: 246. Chico - die het niet zou weten - krijgt vijf maanden celstraf.
Beide mogen vandaag dus naar huis.
Of de rechtbank zich heeft uitgelaten over de rechtmatigheid van de aanhouding, is mij even niet bekend. Het vonnis is opgevraagd en onderweg.
"Ik had het gekocht"quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:12 schreef Leonoor het volgende:
Ik verwees laatst naar de weblog van Rob Zijlstra, omdat hij het had over een "hollende kleurling"-zitting. Van de week heeft hij geupdate over deze zaak (en een volgende update komt wsl. ook nog wel):
[..]
Aan de italiaanse universiteit zelf jaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Gaaf!Proficiat!
Europa Instituut of de (Italiaanse) universiteit van Florence zelf?
Had helemaal over dit bericht heen gelezen. Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Aan de italiaanse universiteit zelf jaEn het is een heel jaar
en ik ga me zometeen even beter orienteren wat de vakken zijn
Wil vooral ook de taal leren
Gefeli!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Aan de italiaanse universiteit zelf jaEn het is een heel jaar
en ik ga me zometeen even beter orienteren wat de vakken zijn
Wil vooral ook de taal leren
hout= de natuur=puur en oprecht. Of gewoon een ouderwetse smaak...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:11 schreef N.i.c.k het volgende:
Waarom zijn eigenlijk alle rechtzalen overal ter wereld zo overdadig gelambriseerd ?
marmer is te statig, bamboe is voor bananenrepubliekenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:31 schreef N.i.c.k het volgende:
sorry jongens, ik vind dit geen overtuigende argumenten.
1. marmer is nog statiger dan hout.
2.bamboe is nog meer natuur.
3. met smaak heeft het helemal niets te maken.
Misschien meer in de cannonieke hoek zoeken ? al zou dat weer niet echt een verklaring zijn voor de Amerikaanse rechtzalen.
Ik heb - de 10km is tenslotte niet fulltime boeiend - even op rechtspraak.nl bij een aantal gerechtsgebouwen zitten kijken, maar daar staat geen toelichting. Ik mee me te herinneren dat ik er ooit wel eens iets over heb gelezen, maar ik weet niet meer waar. En ik ga niet googlen, daarvoor is Carl nog te boeiendquote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:11 schreef Steve het volgende:
Hout is ook wat warmer dan marmer. Bamboe wordt hier voor dat soort dingen nauwelijk gebruikt.
Laten we overigens niet vergeten dat de meeste gerechtsgebouwen een paar "mooie" zalen hebben met lambrisering en wandtapijten en the works, maar dat het grootste deel van de zittingen toch echt plaats vindt in enquetekamers die lelijker zijn dan de gemiddelde kamer van een docent op de universtiteit, dwz, jaren '70 ahrendmeubilair, tl-lampen en een ouderwetse laserprinter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:31 schreef Pool het volgende:
Voor de akoestiek misschien?
Ik was vandaag in het kantongerecht in Eindhoven. Niks lambrisering of oubolligheid, het was echt briljant mooi. Oud pand, met zowel oude als moderne details en een geweldige inrichting. Iedereen met vooroordelen over gerechtsgebouwen moeten per direct afreizen naar Eindhovenquote:Op maandag 16 maart 2009 16:39 schreef Argento het volgende:
Ik kom nog al ns bij kantongerechten, en de zalen die gesitueerd zijn in oude panden hebben wel ns lambrizering ja. Maar de meer moderne zalen hebben dat absoluut niet. Volgens mij is het gewoon een kwestie van het verstrijken van de tijd. Er was een tijd dat lambrizering voor de hand lag. Die tijd is kennelijk voorbij.
Aanrader --> Tilburg, gewoon de beste.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:03 schreef Jorwol het volgende:
Mensen, ik wil misschien Rechten gaan studeren, maar ik heb nog geen idee wáár... Ik zie dat veel van jullie in Tilburg zitten, heeft dit nog specifieke oorzaken? Gewoon leuke universiteit of staat de studie daar hoog aangeschreven? Welke universiteiten raden jullie mij aan en welke af?
Ah, ik heb me ook daar ingeschreven. Ik zie je bij de EL CID weekquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:47 schreef Fip het volgende:
Tvp van een aankomend rechtenstudent.Ik heb gekozen voor Leiden, omdat het lekker dichtbij is en omdat het me meer aansprak dan Amsterdam of Utrecht. Andere uni's heb ik niet echt naar gekeken. Van wat ik heb gehoord staat Leiden redelijk goed aangeschreven.
quote:Opleiding Universiteit Rangorde 2008, eindstand 2008 % hoogleraren dat de opleiding op 1ste plaats zet
Nederlands Recht UVT Tilburg 1 26
Nederlands Recht UU Utrecht 2 18
Nederlands Recht RU Nijmegen 3 17
Nederlands Recht RUG Groningen 4 12
Nederlands Recht UVA Amsterdam 5 6
Nederlands Recht VU Amsterdam 6 6
Nederlands Recht UM Maastricht 7 5
Nederlands Recht UL Leiden 8 5
Nederlands Recht EUR Rotterdam 9 5
Woohoo!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:21 schreef GlowMouse het volgende:
Zelfs de hier door het slijk gehaalde Utrechtse opleiding staat hoger in het lijstje.
De hier door het slijk gehaalde Utrechtse opleiding staat ook hoger dan het hier met enige regelmaat in de hemel geprezen Nijmeegse schooltje.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:21 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)arenoordeel-2008.htm
Als ik het oordeel van hoogleraren mag geloven, bungelt Leiden juist onderaan. Zelfs de hier door het slijk gehaalde Utrechtse opleiding staat hoger in het lijstje.
[..]
Ik gok dat. En als student kan je toch eigenlijk ook niet echt een objectief oordeel geven, ik neem aan dat iedereen alleen de ins&outs van zijn eigen uni kent.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:17 schreef Fip het volgende:
Of maakt het eigenlijk geen reet uit en zijn Tilburgse studenten gewoon veel te trots op hun eigen uni?
De Tilburgse rechtenfaculteit heeft in vergelijking met andere faculteiten veel onderzoekers/docenten in verhouding tot het aantal studenten. Door de relatieve kleinschaligheid ben je minder een nummer, terwijl het onderwijs goed is ingebed in een omgeving waarin veel onderzoek plaatsvindt. Dat zou een van de redenen kunnen zijn voor het feit dat zowel studenten als hoogleraren Tilburg op #1 hebben gezet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:17 schreef Fip het volgende:
Het lijstje met de studentenoordelen ziet er heel anders uit:
1 Tilburg
2 Nijmegen
3 Maastricht
4 Leiden
5 Groningen
6 Utrecht
7 Amsterdam UvA
8 Rotterdam
9 Amsterdam VU
Kan iemand mij vertellen wat de opleiding in Tilburg dan zo goed maakt? Of maakt het eigenlijk geen reet uit en zijn Tilburgse studenten gewoon veel te trots op hun eigen uni?
Zeker, dat ben ik ook wel met je eens, maar toch is het leuk om te weten hoe studenten en andere mensen hun universiteit ervaren. Ik woon dichtbij Amsterdam, dus zou het redelijk voor de hand liggen om daar te studeren, maar ik wil toch ook andere universiteiten bezoeken naast de UvA en VU die ik sowieso wel zal gaan bekijken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:37 schreef Pool het volgende:
[..]
De Tilburgse rechtenfaculteit heeft in vergelijking met andere faculteiten veel onderzoekers/docenten in verhouding tot het aantal studenten. Door de relatieve kleinschaligheid ben je minder een nummer, terwijl het onderwijs goed is ingebed in een omgeving waarin veel onderzoek plaatsvindt. Dat zou een van de redenen kunnen zijn voor het feit dat zowel studenten als hoogleraren Tilburg op #1 hebben gezet.
Maar om dit WC-eend verhaal een beetje te relativeren: Tilburg staat wel elk jaar hoog, maar niet altijd in beide lijstjes op #1, er is dus wel fluctuatie. En verder moet je natuurlijk ook kiezen voor een stad waar je je prettig bij voelt. Uiteindelijk heeft de kwaliteit van de opleiding wel enige invloed, maar een goede jurist word je vooral door eigen nieuwsgierigheid, intelligentie en inzet.
Hoe komt het dat Tilburg (relatief) veel onderzoekers/docenten heeft? Omdat er geen (dier)geneeskunde, farmacie en andere dure opleidingen zitten en dus per saldo meer geld naar de rechtenfaculteit kan?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:37 schreef Pool het volgende:
[..]
De Tilburgse rechtenfaculteit heeft in vergelijking met andere faculteiten veel onderzoekers/docenten in verhouding tot het aantal studenten. Door de relatieve kleinschaligheid ben je minder een nummer, terwijl het onderwijs goed is ingebed in een omgeving waarin veel onderzoek plaatsvindt. Dat zou een van de redenen kunnen zijn voor het feit dat zowel studenten als hoogleraren Tilburg op #1 hebben gezet.
Maar om dit WC-eend verhaal een beetje te relativeren: Tilburg staat wel elk jaar hoog, maar niet altijd in beide lijstjes op #1, er is dus wel fluctuatie. En verder moet je natuurlijk ook kiezen voor een stad waar je je prettig bij voelt. Uiteindelijk heeft de kwaliteit van de opleiding wel enige invloed, maar een goede jurist word je vooral door eigen nieuwsgierigheid, intelligentie en inzet.
Dat misschien, ja. En omdat het een kleine universiteit is, die dan extra nadruk legt op de paar opleidingen die ze wél hebben. Verder weet ik niet zo goed waarom het zo gegroeid is dat ze qua (rechten)studentenaantal relatief klein zijn, maar ze qua onderzoeksaandeel zo groot zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:09 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Hoe komt het dat Tilburg (relatief) veel onderzoekers/docenten heeft? Omdat er geen (dier)geneeskunde, farmacie en andere dure opleidingen zitten en dus per saldo meer geld naar de rechtenfaculteit kan?
Enenenen, wat doe jij donderdag?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat misschien, ja. En omdat het een kleine universiteit is, die dan extra nadruk legt op de paar opleidingen die ze wél hebben. Verder weet ik niet zo goed waarom het zo gegroeid is dat ze qua (rechten)studentenaantal relatief klein zijn, maar ze qua onderzoeksaandeel zo groot zijn.
De studenten beoordelen dan ook alleen hun eigen faculteit in dit onderzoek...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:34 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik gok dat. En als student kan je toch eigenlijk ook niet echt een objectief oordeel geven, ik neem aan dat iedereen alleen de ins&outs van zijn eigen uni kent.
Dat snap ik. Maar je kan toch niet écht goed beoordelen of het goed of slecht is? Tuurlijk wel globaal, maar als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, bedoel ik.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:34 schreef Bartaz het volgende:
De studenten beoordelen dan ook alleen hun eigen faculteit in dit onderzoek...
Misschien zijn Tilburgers wel gewoon hele positief ingestelde mensen en geven ze standaard een punt hoger voor dingen dan Groningers. Ofzo. Ik begrijp je punt Smash-itquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:38 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar je kan toch niet écht goed beoordelen of het goed of slecht is? Tuurlijk wel globaal, maar als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, bedoel ik.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef The_Duce het volgende:
![]()
quote:Leverancier zoeksoftware Legal Intelligence failliet verklaard
Gepubliceerd op woensdag 18 maart 2009 om 14:05
Organisatie: Collexis
Leverancier van Legal Intelligence, Collexis, de Nederlandse leverancier van zoeksoftware uit Geldermalsen is op 3 maart 2009 door de Rechtbank te ’s-Gravenhage failliet verklaard.
Het bedrijf, dat in 1999 in Nederland is opgericht, heeft een aantal jaren gelden een notering op de Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq gezocht en gekregen. Mede in verband met de malaise op de financiële markt is de koers van de aandelen van dit Amerikaanse bedrijf de afgelopen periode eveneens sterk gedaald (OTC Bulletin Board, symbool: ‘CLXS’).
Een belangrijke gebruiker van de zoektechnologie van Collexis in Nederland is het bedrijf Legal Intelligence uit Rotterdam, dat een juridische zoekmachine gebaseerd op Collexis technologie aanbiedt aan advocatenkantoren in Nederland. Daarnaast werkte Collexis onder andere samen met informatiespecialisten bij universiteiten om wetenschappelijke informatie te ontsluiten.
Eigenaar en mede-oprichter van Collexis Henk Buurman (54) is vorig jaar oktober toegetreden tot de directie van Legal Intelligence. Hiervoor was hij onder meer directeur bij Fujitsu/ICL en Sonera Telecom. Hij richt zich binnen Legal Intelligence vooral op sales en business development.
Welke gevolgen het faillissement zal hebben voor de huidige gebruikers van Collexis software in Nederland is op dit moment nog niet duidelijk.
Niet hetzelfde als jij helaas.quote:
In Maastricht: een stuk of 8.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:56 schreef Banaan10 het volgende:
i.v.m. 'het grote twee studies topic' vragen wij ons af hoe veel contacturen een studie rechten heeft per week. Zelf wil ik weten of rechten namelijk een beetje te combineren is met een studie economie.
Hoeveel contacturen heeft een rechtenstudie per week?
Hangt er vanaf hoeveel vakken je volgt. Per vak kan je 4 contacturen per week rekenen (2 uur hoorcollege, 2 uur werkgroep). In Utrecht had ik meestal 2 vakken per blok, dus 8 uur.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:56 schreef Banaan10 het volgende:
i.v.m. 'het grote twee studies topic' vragen wij ons af hoe veel contacturen een studie rechten heeft per week. Zelf wil ik weten of rechten namelijk een beetje te combineren is met een studie economie.
Rechten is in ieder geval prima te combineren met een studie informatiekunde, dus ik zie niet in waarom niet met een studie economie?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:56 schreef Banaan10 het volgende:
Kei-stomquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:52 schreef Pool het volgende:
[..]
Niet hetzelfde als jij helaas.Andere verplichtingen, waarmee ik trouwens ook nog even mensen weg houd van waar jij bent.
Niet allemaal hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:48 schreef Leonoor het volgende:
Het valt me overigens op dat dit topic nog immer bevolkt wordt door een massa Tilburgers, maar dat de Magisterrrrrrrr-fanatiekelingen helemaal zijn verdwenen. Maar dat geheel terzijde. En de zon schijnt. Ook.
GIYF: http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/sg/PR07Voltijd.htmlquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:56 schreef Banaan10 het volgende:
magister... ow! die boekenclub!quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:48 schreef Leonoor het volgende:
Het valt me overigens op dat dit topic nog immer bevolkt wordt door een massa Tilburgers, maar dat de Magisterrrrrrrr-fanatiekelingen helemaal zijn verdwenen. Maar dat geheel terzijde. En de zon schijnt. Ook.
The_Duce doet notarieel volgens mij. En Thisbe deed het, maar die zien we hier nooit meerquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:08 schreef Maharbal het volgende:
Als ik alle reacties ook altijd lees, krijg ik steeds meer en meer het idee dat echt _IEDEREEN_ hier gewoon Nederlands/Strafrecht doet.
Is er hier verder ook maar één andere Notariële student?
Dat is waar, maar het is toch vervelend als je zoveel contacturen hebt, dat de roosters van twee studies niet meer aansluiten. Vandaar dat ik de vraag stel. Ik denk dat 8 uur rechten en 8 uur economie wel in een rooster samen te voegen zijn...quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Overigens is het aantal contacturen natuurlijk geen enkele indicatie voor de vraag of een studie wel of niet te combineren is met een andere, maar is het aantal uren studiebelasting per week een betere indicator, maar dat terzijde.
Túúrlijk!quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:08 schreef Maharbal het volgende:
Als ik alle reacties ook altijd lees, krijg ik steeds meer en meer het idee dat echt _IEDEREEN_ hier gewoon Nederlands/Strafrecht doet.
Is er hier verder ook maar één andere Notariële student?
Jazekert. Thisbe is al aan het werk begreep ik. Notario's zijn de bomb!quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
The_Duce doet notarieel volgens mij. En Thisbe deed het, maar die zien we hier nooit meer.
Kan dat? Bij ons moet je een bepaald aantal juridische vakken in je vrije deel hebben en kun je dus niet alles invullen met vakken bij een andere studie...quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:59 schreef Orbis het volgende:
Rechtsgeleerdheid met een minor economie!
Wat je zegt klopt ten dele.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:52 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Kan dat? Bij ons moet je een bepaald aantal juridische vakken in je vrije deel hebben en kun je dus niet alles invullen met vakken bij een andere studie...
Misschien moeten we de discussie over welke universiteit beter is maar laten varen, zodat we door kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn!quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:49 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Jazekert. Thisbe is al aan het werk begreep ik. Notario's zijn de bomb!
SPOILER: VonnisOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nulla verba sed acta
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als er kennelijk ruimte is voor discussie over de (beantwoording van de) vraag of notario´s (vanwaar de hoofdletter?) de bomb zijn, is dat dus zeker geen feit.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:46 schreef Maharbal het volgende:
zodat we door kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn!
Vanwaar de hoofdletters?quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als er kennelijk ruimte is voor discussie over de (beantwoording van de) vraag of notario´s (vanwaar de hoofdletter?) de bomb zijn, is dat dus zeker geen feit.
En aangezien deze eigenaardige zinsnede afkomstig is van iemand die het kennelijke verlangen heeft ooit notariele akten op te stellen, denk ik dat we de vraag of notario´s de bomb zijn al in overwegende mate beantwoord zien.
BESTUURS(PROCES)RECHT YEAH!
bij wijze van uitroep.quote:
Onjuiste interpretatie mijnheer Argento. Ik zei dat we kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn, en niet of ze dat zijn!quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als er kennelijk ruimte is voor discussie over de (beantwoording van de) vraag of notario´s (vanwaar de hoofdletter?) de bomb zijn, is dat dus zeker geen feit.
als jij jezelf de bomb vindt, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:48 schreef xxiessiexx het volgende:
En niet gelijk alle studenten die Notarieel Recht studeren over één kam scheren, hè?
Mooi, dat scheeltquote:Op donderdag 19 maart 2009 17:34 schreef Argento het volgende:
[..]
als jij jezelf de bomb vindt, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?
Nou, ik vind dat toch moeilijk samen gaan hoor. Dan zou het een feit zijn dát notario´s de bomb zijn, maar over het waarom bestaat kennelijk ruimte voor discussie. Dat is vreemd, want dan zou de conclusie (notario´s zijn de bomb) vooruitlopen op de discussie (waarom zijn notario´s de bomb).quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Onjuiste interpretatie mijnheer Argento. Ik zei dat we kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn, en niet of ze dat zijn!
Een dagvaarding in het bestuursprocesrecht? Dat noemen wij een beroepschrift!quote:We kunnen natuurlijk ook gaan praten over de (met aanzien beklede) notariële akte tegenover nietszeggende bezwaarschriftjes en dagvaardingen!
Ik ga er dan ook van uit dat het algemeen bekend is dat notario's de bomb zijn, en dat mensen bij het beantwoorden van de waarom-vraag slechts positieve dingen te melden hebben en derhalve de discussie slechts één kant op kan!quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:06 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat toch moeilijk samen gaan hoor. Dan zou het een feit zijn dát notario´s de bomb zijn, maar over het waarom bestaat kennelijk ruimte voor discussie. Dat is vreemd, want dan zou de conclusie (notario´s zijn de bomb) vooruitlopen op de discussie (waarom zijn notario´s de bomb).
Mijn excuses. Het is al twee jaar geleden dat ik bestuursrecht heb gehad.quote:Een dagvaarding in het bestuursprocesrecht? Dat noemen wij een beroepschrift!
Niet komende week, maar wel de week erna... vermogensrecht (quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:39 schreef Maharbal het volgende:
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die volgende week tentamens hebben?
Ik zit met Fiscale aspecten van registergoederen () en m'n keuzevak; huurrecht (
)
quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef Leonoor het volgende:
Het ging laatst toch over Hofland/Hennis en de geestelijke stoornis. Ik heb weer een mooi vonnis van de Rb Rotterdam van vorige week gespot. Beware, grote lap tekst dus ik gooi hem wel in een spoiler want dat schijnt te helpen als je de nieuwe layout gebruikt?!Interessant arrest, want een interessant probleem. En Divano&Divani en andere (luxe) winkels zijn best gepwned want wat moeten ze dan doen? Moet een jonge verkoper (m/v) met een minimumloontje dan aan een big spender gaan vragen: Mevrouw (m/v), bent u niet manisch-depressief?SPOILER: VonnisOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe moet een winkel nou bewijzen dat ze niet kon weten dat iemand ziek was, behalve de duidelijke gevallen? Het zal er waarschijnlijk wel op neerkomen dat winkels in de toekomst allerlei waarschuwingsbriefjes op de deur gaan plakken voor het geval dat...Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Ging Hofland/Hennis niet over het feit dat een advertentie in een krant slechts uitnodigde tot het doen van onderhandelingen, en niet reeds een overeenkomst liet ontstaan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef Leonoor het volgende:
Het ging laatst toch over Hofland/Hennis en de geestelijke stoornis. Ik heb weer een mooi vonnis van de Rb Rotterdam van vorige week gespot. Beware, grote lap tekst dus ik gooi hem wel in een spoiler want dat schijnt te helpen als je de nieuwe layout gebruikt?!
Jep, volgens mij ook (en wikipedia ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennis)quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ging Hofland/Hennis niet over het feit dat een advertentie in een krant slechts uitnodigde tot het doen van onderhandelingen, en niet reeds een overeenkomst liet ontstaan?
Linkje werkt niet, dees wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennisquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:35 schreef aardappel het volgende:
[..]
Jep, volgens mij ook (en wikipedia ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennis)
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Dat is toch die ene met die man die zijn boerderij verkocht omdat hij geesten zag?quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Pool het volgende:
Leonoor was even in de war met HR Eelman/Hin, daar hadden we het laatst ook over.
Was het leuk vandaag Leonoor?
Klopt, één van de betere klassiekers.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Dat is toch die ene met die man die zijn boerderij verkocht omdat hij geesten zag?
Ja ik wou net zeggen; het lijkt wel golden oldie weekend hierquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:17 schreef Pool het volgende:
[..]
Klopt, één van de betere klassiekers.
In een ander topic heb ik zojuist in een discussie met Argento het arrest Zwiepende Tak aangehaald, ook alweer zo´n lekkere.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja ik wou net zeggen; het lijkt wel golden oldie weekend hier
Ik las het toevallig net.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:43 schreef Pool het volgende:
[..]
In een ander topic heb ik zojuist in een discussie met Argento het arrest Zwiepende Tak aangehaald, ook alweer zo´n lekkere.
Uh, was het feitencomplex hetzelfde als in HR Taxibus of was het iets anders dat je zag?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben vandaag op WC met Taxibus geconfronteerd. Dat arrest met dat braaksel dat de moeder denkt te zien maar wat uiteindelijk de herseninhoud van haar aangereden dochtertje blijkt te zijn. Ik zou de NJ of Karlijn eigenlijk aansprakelijk moeten stellen voor de shock-schade die ik hierdoor heb geleden.
Hypothetisch gezien zou dat volgens mij niet slagen. Één van de factoren in dat arrest was namelijk dat het de moeder van het kind betrof (ging het niet om een nauwe familierechtelijke/affectieve betrekking/relatie?). Althans, dat is wat ik me ervan herinner.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben vandaag op WC met Taxibus geconfronteerd. Dat arrest met dat braaksel dat de moeder denkt te zien maar wat uiteindelijk de herseninhoud van haar aangereden dochtertje blijkt te zijn. Ik zou de NJ of Karlijn eigenlijk aansprakelijk moeten stellen voor de shock-schade die ik hierdoor heb geleden.
Die omstandigheid weegt zwaar mee voor aansprakelijkheid maar een affectieve relatie is geen csqn. Maar ik vrees dat ik inderdaad toch weinig kans zal maken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hypothetisch gezien zou dat volgens mij niet slagen. Één van de factoren in dat arrest was namelijk dat het de moeder van het kind betrof (ging het niet om een nauwe familierechtelijke/affectieve betrekking/relatie?). Althans, dat is wat ik me ervan herinner.
![]()
En nu gaan we op bed!
Oh, maar ik bestrijd de stelling dat notario's de bomb zijn niet hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga er dan ook van uit dat het algemeen bekend is dat notario's de bomb zijn, en dat mensen bij het beantwoorden van de waarom-vraag slechts positieve dingen te melden hebben en derhalve de discussie slechts één kant op kan!
Kind, kijk toch uit!quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:36 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben vanochtend met mijn hakjes uitgegleden over een (gelukkig gesloten) kelderluik
Zat je in WZ104?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Oh ja, nou ja, het is wel duidelijk, toch?quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Pool het volgende:
Leonoor was even in de war met HR Eelman/Hin, daar hadden we het laatst ook over.
Was het leuk vandaag Leonoor?
Wauw, ik wist niet dat er arresten op Wikipedia stonden!quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Linkje werkt niet, dees wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennis
Alleen de bekendenquote:Op maandag 23 maart 2009 10:14 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Wauw, ik wist niet dat er arresten op Wikipedia stonden!
Voel je geroepen!quote:Op maandag 23 maart 2009 14:06 schreef ScottTracy het volgende:
Pff, en dan heeft Kelderluik heeft niet eens een eigen pagina!
Web 2.0!quote:Op maandag 23 maart 2009 14:06 schreef ScottTracy het volgende:
Pff, en dan heeft Kelderluik heeft niet eens een eigen pagina!
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:43 schreef Rucebo het volgende:
Volgende week tentamen Vermogensrecht, zo veel....
SCHOPquote:Op maandag 23 maart 2009 20:32 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Morgen tentamen Transnational Litigation. En ik zit Deal or No Deal te kijken.. Schop onder mijn kont, iemand?!
quote:Op maandag 23 maart 2009 20:28 schreef hmmmz het volgende:
Vandaag tijdens verbintenissenrecht b ging het opeens over Nugteren/Meskes. Gezien wat affiniteit met het tilburgs dialect duurde het even voordat ik doorhad dat het om een arrest ging![]()
er zaten alleen veel limbo's dus die keken een beetje raar toen ik en een paar andere begonnen te lachen. Volgens mij snapte de docente het ook nietquote:
Vermogensrecht alleen valt wel mee, ik moet ook staats en bestuursrecht herkansen en ze hebben dat op dezelfde dag gepland... Alsof ze willen dat mensen die moeten herkansen het niet halen...quote:Op maandag 23 maart 2009 18:43 schreef Rucebo het volgende:
Volgende week tentamen Vermogensrecht, zo veel....
Veel studenten hebben volgens mij toch geen humor. Ik zat laatst met een Chinese medestudent (geen rechtenstudent, ik ken 'm via m'n werk) te praten. Z'n huisgenoot kwam erbij en zei "weet je trouwens wat Chings volledige naam is? Ching Nog Tjong". Dus ik zeg "Da's toevallig! Ik heet ook Ching Nog Tjong!".quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:18 schreef hmmmz het volgende:
[..]
er zaten alleen veel limbo's dus die keken een beetje raar toen ik en een paar andere begonnen te lachen. Volgens mij snapte de docente het ook niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
Volgens mij aan de Nederlandse huisgenoot van de Chinees?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:49 schreef aardappel het volgende:
jij zit aan een Chinees Nederlandse woordgrapjes uit te leggen?
lezen lulquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:49 schreef aardappel het volgende:
jij zit aan een Chinees Nederlandse woordgrapjes uit te leggen?
Helemaal mee eens! Scriptieonderwerp anyonequote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zag trouwens dit fotootje bij GeenStijl, en dacht meteen dat ze het leerstuk van het Betriebsgefahr ook maar eens tussen gemotoriseerde voertuigen moesten gaan invoeren met die Hummers van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je bij de rechter een goede kans maakt. Het gaat immers niet enkel om factoren die tot de schade zelf leiden, maar ook om factoren die de omvang van de schade bepalen. De rechter is in principe vrij om die factoren in ogenschouw te nemen bij het bepalen van de aansprakelijkheid.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zag trouwens dit fotootje bij GeenStijl, en dacht meteen dat ze het leerstuk van het Betriebsgefahr ook maar eens tussen gemotoriseerde voertuigen moesten gaan invoeren met die Hummers van tegenwoordig:
Het verschilt natuurlijk per vak, maar om eveneen voorbeeld van strafrecht te geven:quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:50 schreef synthesix het volgende:
Ik weet dat dit ws al 100x langs gekomen is, maar ik kan het echt niet vinden dus als iemand zo vriendelijk wil zijn:
Wat is de inhoud van de lessen nou bij (NL) recht? Je krijgt dus alle onderdelen, en je leert hoe je moet pleiten, schrijven e.a. vaardigheden die je nodig hebt, cases die je op moet lossen , dat snap ik.
Maar hoe zie ik zon vak van een onderdeel van het recht dan voor me? Ik bedoel ik neem aan dat je de wetboeken niet uit je kop hoeft te leren toch? Wat wordt er dan in zo'n boek of college vertelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |