abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67206785
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:52 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Kan dat? Bij ons moet je een bepaald aantal juridische vakken in je vrije deel hebben en kun je dus niet alles invullen met vakken bij een andere studie...
Wat je zegt klopt ten dele.
In Leiden wordt de combinatie rechten / economie zo aangeboden, dus ik hoef al niet van andere studies stukken eruit te pikken. Leiden heeft immers niet eens een economische faculteit. Alle keuzeruimte is wel opgevuld met economische vakken (hoewel ik er ook nog een keuzevak extra bij doe, dat lijkt niemand iets te kunnen schelen ) en uiteindelijk heb ik alleen het derdejaarsvak Strafrecht gemist. Dit moet er wel echt nog ergens bij, omdat ik anders het civiel effect misloop. Maar zelfs zonder Strafrecht heb ik gewoon een volwaardig diploma Rechtsgeleerdheid.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_67207402
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:49 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Jazekert. Thisbe is al aan het werk begreep ik. Notario's zijn de bomb!
Misschien moeten we de discussie over welke universiteit beter is maar laten varen, zodat we door kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:55:49 #243
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_67207665
Het ging laatst toch over Hofland/Hennis en de geestelijke stoornis. Ik heb weer een mooi vonnis van de Rb Rotterdam van vorige week gespot. Beware, grote lap tekst dus ik gooi hem wel in een spoiler want dat schijnt te helpen als je de nieuwe layout gebruikt?!
SPOILER: Vonnis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nulla verba sed acta
pi_67207929
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:46 schreef Maharbal het volgende:
zodat we door kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn!
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als er kennelijk ruimte is voor discussie over de (beantwoording van de) vraag of notario´s (vanwaar de hoofdletter?) de bomb zijn, is dat dus zeker geen feit.

En aangezien deze eigenaardige zinsnede afkomstig is van iemand die het kennelijke verlangen heeft ooit notariele akten op te stellen, denk ik dat we de vraag of notario´s de bomb zijn al in overwegende mate beantwoord zien.

BESTUURS(PROCES)RECHT YEAH!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67211065
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou wil ik niet vervelend zijn, maar als er kennelijk ruimte is voor discussie over de (beantwoording van de) vraag of notario´s (vanwaar de hoofdletter?) de bomb zijn, is dat dus zeker geen feit.

En aangezien deze eigenaardige zinsnede afkomstig is van iemand die het kennelijke verlangen heeft ooit notariele akten op te stellen, denk ik dat we de vraag of notario´s de bomb zijn al in overwegende mate beantwoord zien.

BESTUURS(PROCES)RECHT YEAH!
Vanwaar de hoofdletters?

En niet gelijk alle studenten die Notarieel Recht studeren over één kam scheren, hè?
pi_67212018
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Vanwaar de hoofdletters?
bij wijze van uitroep.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67212069
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Onjuiste interpretatie mijnheer Argento. Ik zei dat we kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn, en niet of ze dat zijn!

We kunnen natuurlijk ook gaan praten over de (met aanzien beklede) notariële akte tegenover nietszeggende bezwaarschriftjes en dagvaardingen!

I keeeeed, I keeeeed!
pi_67212273
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:48 schreef xxiessiexx het volgende:
En niet gelijk alle studenten die Notarieel Recht studeren over één kam scheren, hè?
als jij jezelf de bomb vindt, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?
pi_67212395
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die volgende week tentamens hebben?

Ik zit met Fiscale aspecten van registergoederen ( ) en m'n keuzevak; huurrecht ( )
pi_67212483
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:34 schreef Argento het volgende:

[..]

als jij jezelf de bomb vindt, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?
Mooi, dat scheelt
pi_67212975
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Onjuiste interpretatie mijnheer Argento. Ik zei dat we kunnen discussieren over het feit waarom Notario's de bomb zijn, en niet of ze dat zijn!
Nou, ik vind dat toch moeilijk samen gaan hoor. Dan zou het een feit zijn dát notario´s de bomb zijn, maar over het waarom bestaat kennelijk ruimte voor discussie. Dat is vreemd, want dan zou de conclusie (notario´s zijn de bomb) vooruitlopen op de discussie (waarom zijn notario´s de bomb).
quote:
We kunnen natuurlijk ook gaan praten over de (met aanzien beklede) notariële akte tegenover nietszeggende bezwaarschriftjes en dagvaardingen!
Een dagvaarding in het bestuursprocesrecht? Dat noemen wij een beroepschrift!
pi_67213498
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:06 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat toch moeilijk samen gaan hoor. Dan zou het een feit zijn dát notario´s de bomb zijn, maar over het waarom bestaat kennelijk ruimte voor discussie. Dat is vreemd, want dan zou de conclusie (notario´s zijn de bomb) vooruitlopen op de discussie (waarom zijn notario´s de bomb).
Ik ga er dan ook van uit dat het algemeen bekend is dat notario's de bomb zijn, en dat mensen bij het beantwoorden van de waarom-vraag slechts positieve dingen te melden hebben en derhalve de discussie slechts één kant op kan!
quote:
Een dagvaarding in het bestuursprocesrecht? Dat noemen wij een beroepschrift!
Mijn excuses. Het is al twee jaar geleden dat ik bestuursrecht heb gehad.
pi_67215161
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:39 schreef Maharbal het volgende:
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die volgende week tentamens hebben?

Ik zit met Fiscale aspecten van registergoederen ( ) en m'n keuzevak; huurrecht ( )
Niet komende week, maar wel de week erna... vermogensrecht ( ) en Staats- en bestuursrecht ( )
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:50:37 #254
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67215893
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef Leonoor het volgende:
Het ging laatst toch over Hofland/Hennis en de geestelijke stoornis. Ik heb weer een mooi vonnis van de Rb Rotterdam van vorige week gespot. Beware, grote lap tekst dus ik gooi hem wel in een spoiler want dat schijnt te helpen als je de nieuwe layout gebruikt?!
SPOILER: Vonnis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant arrest, want een interessant probleem. En Divano&Divani en andere (luxe) winkels zijn best gepwned want wat moeten ze dan doen? Moet een jonge verkoper (m/v) met een minimumloontje dan aan een big spender gaan vragen: Mevrouw (m/v), bent u niet manisch-depressief?
En hoe moet een winkel nou bewijzen dat ze niet kon weten dat iemand ziek was, behalve de duidelijke gevallen? Het zal er waarschijnlijk wel op neerkomen dat winkels in de toekomst allerlei waarschuwingsbriefjes op de deur gaan plakken voor het geval dat...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_67215968
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef Leonoor het volgende:

Ging Hofland/Hennis niet over het feit dat een advertentie in een krant slechts uitnodigde tot het doen van onderhandelingen, en niet reeds een overeenkomst liet ontstaan?
pi_67217486
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ging Hofland/Hennis niet over het feit dat een advertentie in een krant slechts uitnodigde tot het doen van onderhandelingen, en niet reeds een overeenkomst liet ontstaan?
Jep, volgens mij ook (en wikipedia ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennis)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:55:33 #257
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67218137
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:35 schreef aardappel het volgende:

[..]

Jep, volgens mij ook (en wikipedia ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennis)
Linkje werkt niet, dees wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofland/Hennis

Maar mss heb ik het Divani&Divano-arrest iets anders geinterpreteerd dan was bedoeld...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:02:56 #258
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67218378
Leonoor was even in de war met HR Eelman/Hin, daar hadden we het laatst ook over.

Was het leuk vandaag Leonoor?
pi_67218684
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Pool het volgende:
Leonoor was even in de war met HR Eelman/Hin, daar hadden we het laatst ook over.

Was het leuk vandaag Leonoor?
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Dat is toch die ene met die man die zijn boerderij verkocht omdat hij geesten zag?
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:17:54 #260
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67218947
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Dat is toch die ene met die man die zijn boerderij verkocht omdat hij geesten zag?
Klopt, één van de betere klassiekers.
pi_67219131
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:17 schreef Pool het volgende:

[..]

Klopt, één van de betere klassiekers.
Ja ik wou net zeggen; het lijkt wel golden oldie weekend hier
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:43:38 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67220008
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja ik wou net zeggen; het lijkt wel golden oldie weekend hier
In een ander topic heb ik zojuist in een discussie met Argento het arrest Zwiepende Tak aangehaald, ook alweer zo´n lekkere.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:14:49 #263
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_67221380
Ik ben vandaag op WC met Taxibus geconfronteerd. Dat arrest met dat braaksel dat de moeder denkt te zien maar wat uiteindelijk de herseninhoud van haar aangereden dochtertje blijkt te zijn. Ik zou de NJ of Karlijn eigenlijk aansprakelijk moeten stellen voor de shock-schade die ik hierdoor heb geleden.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_67222171
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:43 schreef Pool het volgende:

[..]

In een ander topic heb ik zojuist in een discussie met Argento het arrest Zwiepende Tak aangehaald, ook alweer zo´n lekkere.
Ik las het toevallig net.
Wat moeten al die mensen in dat topic wel niet denken van jullie discussie. Het begon zo simpel met een kat die een duif doodde.

Heerlijk, dat soort midnight-discussies!
pi_67222408
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben vandaag op WC met Taxibus geconfronteerd. Dat arrest met dat braaksel dat de moeder denkt te zien maar wat uiteindelijk de herseninhoud van haar aangereden dochtertje blijkt te zijn. Ik zou de NJ of Karlijn eigenlijk aansprakelijk moeten stellen voor de shock-schade die ik hierdoor heb geleden.
Uh, was het feitencomplex hetzelfde als in HR Taxibus of was het iets anders dat je zag?

Ik ben vanochtend met mijn hakjes uitgegleden over een (gelukkig gesloten) kelderluik
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_67222786
quote:
Hypothetisch gezien zou dat volgens mij niet slagen. Één van de factoren in dat arrest was namelijk dat het de moeder van het kind betrof (ging het niet om een nauwe familierechtelijke/affectieve betrekking/relatie?). Althans, dat is wat ik me ervan herinner.

En nu gaan we op bed!
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:00:10 #267
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_67223414
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hypothetisch gezien zou dat volgens mij niet slagen. Één van de factoren in dat arrest was namelijk dat het de moeder van het kind betrof (ging het niet om een nauwe familierechtelijke/affectieve betrekking/relatie?). Althans, dat is wat ik me ervan herinner.

En nu gaan we op bed!
Die omstandigheid weegt zwaar mee voor aansprakelijkheid maar een affectieve relatie is geen csqn. Maar ik vrees dat ik inderdaad toch weinig kans zal maken.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_67223767
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ga er dan ook van uit dat het algemeen bekend is dat notario's de bomb zijn, en dat mensen bij het beantwoorden van de waarom-vraag slechts positieve dingen te melden hebben en derhalve de discussie slechts één kant op kan!
Oh, maar ik bestrijd de stelling dat notario's de bomb zijn niet hoor.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:22:54 #269
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_67224279
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:36 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben vanochtend met mijn hakjes uitgegleden over een (gelukkig gesloten) kelderluik
Kind, kijk toch uit!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:18:25 #270
88233 Steve
Still the best.
pi_67226383
quote:
Zat je in WZ104?
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')